Sve na veću slavu Tvoju
Prije 2 sata
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Zahvaljujem Vam što ponekad posvetite objavu i istočnocrkvenoj tematici.
OdgovoriIzbrišiOvo je pregled liturgijskih slavlja u konkatedralnoj crkvi sv. Ćirila i Metoda u Zagrebu tijekom Velikoga tjedna i na Uskrsni ponedjeljak:
Veliki četvrtak, 28. ožujka u 18 sati Večernja i Liturgija sv. Bazilija Velikoga
Veliki petak, 29. ožujka u 8 sati Jutrenja muke Gospodnje, u 18 sati Večernja s izlaganjem plaštanice
Velika subota, 30. ožujka u 8 sati Jeruzalemska (nadgrobna) jutrenja, u 20 sati Uskrsno bdijenje (Večernja s prijenosom plaštanice na žrtvenik, Sveta liturgija, blagoslov uskrsnih jestvina)
Uskrs, 31. ožujka u 7 sati Uskrsna jutrenja, Sveta liturgija, blagoslov uskrsnih jestvina, u 10:30 sati Arhijerejska sveta liturgija
Uskrsni ponedjeljak, 1. travnja u 10:30 sati pjevana Sveta liturgija
Hristos posredi nas! - Jest i budet!
u ovoj skripti od babića ima jedan tipfeler koji djeluje dosta ružno
OdgovoriIzbrišistrana 34
(Dok se kadi, narod pjeva:)
Dostojno je zaista tebe zvati blaćenom, o Bogorodice! Vazda blaženu i posve
nevinu i Majku Boga našega. Časniju od keruba i neusporedivo slavniju od
serafa, jer si nepovrijeđena Boga Riječ rodila, o istinska Bogorodice, tebe
veličamo!
umjesto BLAĆENOM treba stajati BLAŽENOM ....
evo kako to zvući vizantiski http://youtu.be/AE1FzSC8DBs
free constantinople
Hvala na molitveniku. Ako netko posjeduje kakvu knjizicu Liturgije svetog Ivana Zlatoustog, bili bi vam jako zahvalni da je nekad u budućnosti stavite
OdgovoriIzbrišiA
Imam skeniran i spreman za prijenos na internet:
IzbrišiBizantsko-hrvatski liturgikon od Zvonimira Kurečića ali se ne usudim zbog autorskih prava.
Bilo bi mi drago kad bi se netko raspitao i javio da li mogu to staviti na archiveorg.
Ne stignem sve čitati u navedenoj skripti, samo napominjem da nije baš točna. Npr, brka jakobite i nestorijance.
OdgovoriIzbrišiPa to reci profesoru nek ispravi!
IzbrišiDaj točne reference!
Meni nije jasan ovaj dio (str. 35/36 pri dnu/vrhu):
IzbrišiDok se pojedini vjernik pričešćuje, svećenik za svakoga posebno govori: Pričešćuje se sluga Božji (spomene mu ime) časnim i presvetim Tijelom i Krvlju Gospoda i Boga i Spasa našega Isusa Hrista na otpuštenje grijeha i na život vječni.
Pričest se dijeli “na ruku” i to desnu pod koju se stavi lijeva. Za taj običaj navode se riječi sv. Ćirila Jeruzalemskoga: “Pristupajte ne sa raširenim rukama i sa otvorenim prstima, nego čineći lijevom rukom prijestolje desnoj koja će primiti kralja i postavljajući na jedno mjesto ruke primaj tijelo Kristovo govoreći pri tome: Amen!”
Ma bit će da se profesor Babić malo pobrkao. Vjernicima je nemoguće dijeliti 'pričest na ruku' kad se pričešćuju pod obje prilike! U bizantskom obredu nema ni primisli da bi se vjernicima pričest dijelila 'na ruku'.
IzbrišiPričest 'na ruku' daje se svećenicima koncelebrantima, i to samo 'agnec', nakon primanja na dlan agneca, pokriju ga lijevom rukom i idu na svoje mjesto, zatim svi zajedno mole molitvu 'Vjerujem, Gospode' te blaguju. Zatim pristupaju oltaru i pričešćuju se presv. krvlju.
Nejasni tekst se vjerojatno odnosi na Liturgiju "Sv. Jakova Brate Gopodinova", koja se služi samo na blagdan Sv. Jakova. Đakon, s kojim sam jednom prilikom izmijenio nekoliko emaila nakon internetske rasprave koje se vodila o pričešćivanju, mi je rekao da je Pričest primao na ruku, ali ja sam shvatio da se to odnosilo na đakone u svetištu kao što se odnosi i na svećenike, i nisam postavljao pitanje radi li se o primanju na ruku pod obje prilike, vjerojatno ne.
IzbrišiAli nije "nemoguće dijeliti 'pričest na ruku' pod obje prilike" jer je to zakonita opcija u Armenskoj ("monofizitskoj") Crkvi (ne znam kako je kod Katolika). Našao sam to u knjizi o Armenskoj liturgiji, koju je sastavio njihov nadbiskup, a i sam vidio. Svećenik ubaci Presveto Tijelo u kalež, i vadi ga doslovno prstima, i stavlja u usta odnosno na ruku.
Jedan prikladan članak:
OdgovoriIzbrišiUskrsnuće Gospodnje proslavili grkokatolici diljem Hrvatske i Slovenije