petak, 1. srpnja 2016.

Gostujući autor - "Katolički" pentekostalizam


"Katolički" pentekostalizam. Izrastao u vrtu protestantizma.


Vidi također: Sav la-sav..., Što je krivo u karizmatskom pokretu?

Broj komentara: 27:

  1. Povrsan i plitak tekst u kojem se vidi nerayumijevanje onoga sto se komentira. zar vas nije Boga strah...a sto ako je ybilja Duh Sveti/protiv koga ste onda govorili...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sto vam se konkretno od izlozenog cini netocnim?

      Izbriši
  2. Sijali su vjetar a poželi oluju. Prije 2.VK nisu u Crkvu mogla ući nikakva zastranjenja ni sumnjive pobožnosti. Ekumenizam i nova evangelizacija širom otvaraju vrata za ulazak , kako jednom reče Vlč. Radigović ,samo onog što je dobro od njih. Međutim ,ušlo je i lošeg. Nemojmo se čuditi tome jer ovce bez pastira lutaju i vuk ih razgoni. Modernizmu nije dovoljna samo vjera nego stalno novi i novi dokazi vjere. Pravednik bi trebao živjeti od vjere a ne čudesa i nekih vidljivih dokaza. A moderan vjernik što je mogao nakon 2.VK , pošto mu je ukinut izvor milosti - TLM- nego lutati i slijediti najamnike koji ga i danas vode. Dolazak i navala u Hrvatsku karizmatičara kao o. Tardif, p. Rufus, .p . James otvara put domaćima Ivančiću, Kožulu, Liniću, Radigoviću... Zabrana dolaska stranih karizmatičara je nepotrebna jer je sjeme već proklijalo i donjelo plod. Papa Franjo je prvo bio protivnik pa sada gorljivi pristaša pokreta . U Brazilu i J . Americi ni to nije dovoljno, nego vjernici masovno prelaze u ,,izvorne " pentakostalce. Činjenica je da mladi vole red pjesme, red plesa, red čudesa, i da sve hoće vidjeti , razumjeti i shvatiti , a to nalaze upravo u POKRETU OBNOVE U DUHU. Zavaravaju se jer su unutar Rimokatoličke Crkve i sjedinjeni sa papom i svećenicima jer je tako sve legalno. Istina je da ni tradicionalisti ne shvaćaju neke činjenice a to su da je Treća Božanska Osoba Dug Sveti danas zanemaren jer se najmanje moli i časti , da je zato Božji Duh u mnogima zamro, da je i danas jadnak kao i uvijek , da puše kud hoće i kako hoće , a da razdjeljuje svoje darove bez zasluga i danas. Zanemarivanje i nekorištenje tj. neraspakiravanje tih darova je grijeh prema Darovatelju. A znamo da se grijeh prema Duhu Svetom ne može oprostiti ni na ovom ni onom svijetu. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo je bilo isto rečeno od jednog svećenika koji nije više franjevac već je otišao u Petrovce, a nekada je bio glavni organizator velikh skupova karizmatskih u Zagrebu kao p.James kad je dolazio itd. Rekao je da sve to treba ispovijedati i odreći se ako želimo imati mir od zloduha koji ide preko karizmatskog pokreta. Pojasnio je da je "padanje" kad se svećenik moli nad nekim u sklopu karizmatskog pokreta jer se taj svećenik predao duhu slave, a kad se odrekne tog zloduha stvari se mijenjaju... tako da razumijem i msgr.Škvorčevića koji je zabranio takve stvari u svojoj biskupiji, a i razlog zašto dosta biskupa nije za tako nešto.. Taj svećenik gore spomenut je ispričao da je sam prošao isto iskustvo, pokajao se i obratio od tog pokreta koji je zaista zlodušan.Bože smiluj se jadnim dušama koji su zapeli u karizmatskom pokretu kao i takvim svećenicima i časnama!
    MN
    MN

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pretpostavljam da taj svećenik nije to govorio javno (ili jest?). Takvo javno svjedočanstvo svećenika koji je organizirao karizmatske skupove, smatram, bilo bi vrlo značajno i korisno. Korisnije od raznih upozorenja na neke opasnosti u inače tobože dobrom pokretu. Npr. slušao sam jednom fra Josipa Blaževića kako za rušenje u Duhu kaže da nema nikakve veze s Duhom Svetim, nego da to rušenje začas nauče i svi polaznici tečaja bioenergije, koji je i on pohađao. Ali odmah je dodao da inače cijeni karizmatski pokret. (Na tom predavanju pokazao je i, kao ilustraciju sinkretističkih tendencija, fotografiju na kojoj su zajedno Drago Plečko i vlč. Zlatko Sudac.)
      M. P.

      Izbriši
  4. Padanje ili pravilnije počivanje u Duhu nije ništa čudno . Spominje se u Evanđelju , u Djelima , u Otkrivenju . Isto kao i darovi ozdravljenja, oslobođenja, spoznanja, jezika, tumačenja, prorokovanja, čudesa. Ne znam gdje piše da je to Gospodin ostavio samo za ono vrijeme ili samo apostolima?Ako smo Isusovi učenici ili u pokretu obnove. Ako je rekao da ćemo činiti i veća čuda od Njega , jer On odlazi Ocu, koja su to čudesa? Danas rijetko da se tko pomoli i prekriži prije spavanja a kamoli da moli za čudo. Nemate jer neištete, ili ištete rđavo. Nije se Gospodin uzalud upitao hoće li još naći vjere kad ponovno dođe. A vjere nema , niti kolko je gorušićino zrno, jer da ima premještali bi planine. Doslovno. Čim netko želi malo ozbilnije živjeti vjeru i predati se Gospodinu , eto ti raznih znalaca i dušobrižnika. Nalaze tisuću razloga samo da ga učine sebi slična. Karizmatika je bilo i u Starom Zavjetu. Koliki su sveci bili karizmatičari. Sv. Franjo , Sv. Antun , Sv. Kuzma i Sv.Damijan, Sv. Pio ... Nisi ni mogao postati svetac ako nisi bio karizmatičar i po smrti . Nitko od njih nije bio u tzv. karizmatskom pokretu ili u pentakostalnoj sekti. Vlč. Sudac nije u tom pokretu iako je karizmatičan. Nemate jer ne tražite, a kucate ne krivim mjestima. Ako Isus kaže hoćete li ako vas dijete zatraži kruha dati mu kamen, ili umjesto ribe zmiju, koliko će više dati Duha onima koji Ga zaišću. Kad ste zaiskali Oca da vam Duha Svetoga da. Ne od pokreta ni protestanata, nego od Oca u Isusovo ime. Onda neće biti čudno ako spoznamo da Duh SVETI djeluje kao i oduvijek. Ali duh ovoga svijeta... Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobro ste spomenuli svetce jer su takvi (istinski darovi) zaista posebne karizme koje dragi Bog daje pojedincima za dobro Crkve.

      Cemu zapravo sluzi blebetanje "u jezicima", padanje u duhu (namjerno malim slovom jer ne znam o kakvom se duhu radi) i drugi "karizmatski darovi" koji su nam dosli od protestanata? Sto oni izgradjuju? Za svetce koje ste spomenuli mi je jasno iz njihovih zivota i djela cemu sluze darovi koji su dobili (npr. bilokacija, dar citanja srca, cudotvorstvo itd. )

      Izbriši
    2. Meni dosta ovih napada slići na ono kad su Isusa optužili da zloduhe izgoni uz pomoć poglavice đavolskih. Neki su to rekli iz neznanja , neki iz , nevjere , a neki iz zavisti. Isus zatim spominje onaj jezoviti grijeh koji se ne može oprostiti ni na ovom ni na onome svijetu . Intersantno da kaže da će se sve drugo moći oprostiti , pa i ako tko pogrdi Božje ime. Također im veli zar može sotona sotonu izgoniti , nije li tada njegovo kraljevstvo razdijeljeno. Ako recimo na susretu u Sigetu fra Smiljan prilikom molitve kaže da u Ime Isusovo oslobađa one koji su išli kod gatara , na reiki , tarot , jogu, ... zašto takve osobe vrište, plaču , padaju isl. Hoćemo li opet osuditi Isusa ili svećenika koji moli u Njegovo ime. Nećemo ponoviti grijeh onih iz Evanđelja i reći da uz pomoć belzebula izgoni zle duhove ako moli u ime Isusovo.To bi bilo neoprostivo . Po plodovima ćemo ih prepoznati. Sveti Pavao kaže da je dar molitve u drugim jezicima dan na osobnu a prorokovanje na izgradnju Crkve. Dalje kaže da ne moli na glas ako nema onoga koji bi imao dar tumačenja .Na susretima to nije slučaj, Sam Pavao kaže da on moli više od svih u drugim jezicima , da bi htio da svi tako mole , a još više da prorokuju. Kad molimo u drugim jezicima , govorimo rijeći tajanstvene direktno Bogu , bez da razmišljamo i znamo. Ni đavao ih ne razumije jer napada um , a ovdje se ne moli umom. One nemaju značenje zato se ne mogu prevesti nego tumačiti i to samo u Duhu. Počivanje u Duhu se ne manifestira samo na karizmatskim susretima . Don Josip Radić ili don Milivoj Bolobanić kad mole mnogi padnu pod silom Duha Svetog. Obojica nisu zagovornici karizmatskog pokreta. Padanje ništa ne dokazuje , ni da je ta osoba sveta , ni da je svećenik svet. To je dar kojim Gospodin potvrđuje da je tu , da daje milost svoga pohođenja kroz Duha Svetog koji nam je dan. Mi nemožemo odrediti kako će koga milost Duha Svetoga dotaknuti ni kad . Možda dok tako poćiva ili možda kroz milost suza. Da bi nešto dao moraš i imati , a to što imaš važno je odakle ti . Od koga si primio . Znamo da je zli imitator. No možemo li toliko sumnjati i dovoditi u sumnju baš sve i nazivati dobro lošim. Isus lijepo reče jednom davno a kao da je sad :,,Evo , ja ću poslati na vas ono što je Otac moj obećao." , i na drugom mjestu:,,Ova će čudesa pratiti one koji budu vjerovali: pomoću mog imena izgonit će zle duhove; govorit će novim jezicima; zmije će uzimati rukama, ako popiju što smrtonosno neće im nauditi; na bolesnike stavljat će ruke, i oni će ozdravljati!" Zar hoćete reći da je Isus lagao ? Nekorištenje ovoga samo pokazuje našu nevjeru . Robelar

      Izbriši
    3. Ma kakvi karizmatici i padanja, dajte nas poštedite takvih gluposti bar na ovom blogu.
      Prije će Šurkovac postati olimpijski sport, nego će to što se tamo događa imati veze sa Katoličkom vjerom. 

      Zvone 

      Izbriši
    4. Robelare, ja naprosto u tim karizmatskim pokretima ne vidim nista sto bi donosilo dobre plodove. Ako je sto dobro to je zato sto su pobozni ljudi pobjegli bilo gdje, pa i u te grupe jer je moderna liturgija i poboznost nehumano hladna i jalova.

      Sto je to dobroga donio karizmatizam (preuzet od protestanata, opet naglasavam) cega nije bilo prije sto, dvjesto ili tristo godina. Nemojte mi samo spominjati svetce koji su bili obdareni posebnim darovima jer je izmedju jedne sv. Terezije Avilske, sv. Padre Pija itd. i modernih karizmatika razlika doslovno nebo i zemlja. To svatko tko ima oci moze vidjeti. Kad je njima palo na pamet da poticu blebetanje koje podsjeca na opsjednuce ili pak rusenje na pod?

      Izbriši
    5. Robelare, ja drumom, vi sumom. Ne trebate mi stalno citirati Evandjelje, sv. Pavla i spominjati svetce s darovima, a ne odgovarati na ono sto sam pitao. Meni izgleda da ovo sto danasnji karizmatici rade u najbolju ruku moze sliciti necem od navedenog, a znamo da i djavao i ljudska psiha moze izvoditi slicne fenomene. Bacanje na zemlju, blebetanje u jezicima, urlikanje kad se "izgoni djavao", hvatanje zmija i zaneseno pjevanje i sviranje poznaju mnoge kulture na svijetu mnoge sljedbe koje se nazivaju krscanskima. Dovoljno je staviti danasnje karizmatske fenomene uz Tradiciju Crkve i razlika ce biti ocevidna.

      Izbriši
  5. Govori i govorio je javno tj.na svojim DO i sa svima koji mu dolaze na razgovore no isti slavi Novu Misu na Latinskom (iako prizna TLM tko god da ju slavi kao vanredni oblik) znači opet nije skroz u Istini iako vjerujem da ju traži pa mu je Gospodin barem djelić pokazao. Što se tiče fra Josipa mislim da on dobro zna o New Age-u no u svim drugim stvarima je apsolutno neupućen no nije čudno jer je i on dio modernizma kojega je pokupio na KBF-u ili bilo kojem drugom sveučilištu gdje je studirao,a još nije dopustio očiti milosti Božjoj da ga pouči o drugim stvarima već se zadovoljava sa onim što zna. Smatram da je potrebno organizirati ekipicu koja bi ustrajno molila za takve mrvicu posvećene svećenike kao i za one koji su totalno otišli u krivo pa prosljeđuju erotizirane knjige koje su pisali mormoni i to provlači kao vid psiho terapije tumačeći na taj način da je dobro dok pomaže...Kako može pomagati nešto što je odavno osuđeno od strane crkve i što je zlo u sebi?
    MN

    OdgovoriIzbriši
  6. Niti ne mora biti netko u karizmatskom pokretu da bi se predao duhu slave i da bi na taj način padali... Važno je da u srcu žele da su poznati i dovoljno je da ih zloduh uzme pod svoje.. Kod fra Smiljana i sl.mogu biti što najčešće i je slučaj nažalost psihički oboljeli pa zloduh to koristi. no to nije važno važno je držati se pravovjernog nauka, a zasigurno karizmatski pokret kao i neokatekumeni tu ne pripadaju..

    Imela

    OdgovoriIzbriši
  7. Poštovani Toma, čini mi se da je danas Tvoj imendan! Od srca čestitka i neka se po Tebi ispuni sve što Bog želi!
    MN

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Redovito ga slavim po starom kalendaru 21. prosinca, ali svejedno hvala na cestitci.

      Izbriši
    2. Čudno, stvarno! psihologija služi ateistima,a vidim da se ovdje duhovne stvari objašnjavaju psihologijom. Zbilja daj više povjerujte da smo djeca Božja i da možemo sve činiti što nam je obećao Krist koji nas učini djecom Božjom. Ako netko kaže da je vjernik to ne znači da je vjernik treba činiti djela vjere među kojima su čudesa da bi bio vjernik. Kakav je to katolik koji ne čini čudesa , prestanite se cuditi čudesima niste pogani nego neka vam čudesa budu nesto normalno jer ste djeca Božja. Neka se čude nevjernici i pogani da i oni uzvjeruju ta za njih su čudesa, a za nas katolike je to normalna stvar. Ili vjerujemo ili nismo.

      Izbriši
    3. Evo jednog cini se karizmatskog susreta gdje netko govori kroz gospodju za vrijeme euharistijskog klanjanja, a cini se da je neki gospodin dobio dar smijeha (oko 3:55), dok druga zena dobiva dar jezika (oko 4:35).

      Zao mi je samo tolikih drugih koji ce mozda stvarno pomisliti (uostalom, u crkvi su, a pred njima je svecenik?) da to ima veze s katolickom vjerom.

      Izbriši
    4. Na njezinom facebooku piše da je preko 400 ljudi čudesno ozdravilo i postoje svjedočenja. Ozdravljenja doduše mogu biti s Božje ili protivne strane. Kako to da na tradicionalističkim misama nikad nitko nije ozdravio?

      Stipe

      Izbriši
    5. Jel to ispitao neki medicinski ured poput onog lurdskog?

      A ljudi su sasvim sigurno ozdravljali na staroj misi. Ako je tako bilo do 1969. kad je uveden novus ordo, nema razloga sumnjati da se nije nastavilo nakon te kobne godine.

      Izbriši
    6. Ne kažem da su ta ozdravljenja apriori vjerodostojna, ali jasno je da nije formiran nikakvi medicinski ured kao što je to u Lurdu jer se radi o pojedinačnoj osobi a ne svetištu svjetskih razmjera kao što je Lurd.
      Ipak, ljudi svjedoče imenom i prezimenomm i prilažu medicinsku dokumentaciju o ozdravljenjima.

      Ne znam što je bilo do 1969., iako mi ja Vaša tvrdnja vrlo klimava. Imate li neki podatak da je netko ozdravio na "staroj misi" poslije 1969. bilo na SSPX, sedevakantističkoj ili regularnoj (staroj) misi?

      Stipe

      Izbriši
    7. Prilično uznemirujuć video, nimalo ugodno.

      Izbriši
  8. Padre Pio je ozdravio dijete moleći Sv. Pelegrina za vrijeme TLM. Sveti Franjo je takođar ozdravio od svijeta na TLM . Znam neke koji su ozdravili na NO Misi , Međugorju , šurkovcu ... Na TLM nema tih podataka jer se TLM rijetko služi , vjernici ne svjedoće javno o uslišanjima jer ni nemaju gdje pošto nema molitvenih zajednica ni susreta tradicionalnog tipa. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  9. Trebalo bi vise ragovarati o razlozima zasto vjernici trenutno i povremeno napustaju svoje zupe konzumirajuci raznoliku i raznovrsnu ponudu duhovnih obnova i "pseudo-liturgijskih susreta koje predvode laici". Zasto? /maxima

    OdgovoriIzbriši
  10. Zato sto ponuda u zupnim zajednicam ne odgovara na potrebe pojedinca. Zupne zajednice su usmjerena na aktivizam i to najcesce onaj koji zahvaca segment djece i mladih. Naravno, jer je s njima lakse raditi, ali pri tome se u velikom luku zaobilaze odrasli vjernici, osobito supruznici koji su najvise u potrebi za duhovnim usmjeravanjem i podrskom i jer su prvi odgajatelji djece.../maxima

    OdgovoriIzbriši
  11. Svećenici ne propovijedaju u svakoj prilici, a to im je dužnost. Jutros, u prolazu, vidim popriličan broj ljudi koji poslije jutarnje mise polako izlaze iz jedne crkve odlazeći na svoje poslove. Njima ni jutros nitko nije propovijedao, bar desetak minuta., bar pet minuta da im je razlomljena Riječ. A svakodnevno je poprilično puna ta crkva...Zabluda je da se za to nema vremena jer ti isti vjernici će u toku tjedna "potegnuti" za još nekim duhovnim dodatkom nerijetko prelazeći i do nekoiko stotina kilometara dalje od svoga doma. Ti isti vjernici bi i ako sad ne razumiju ili bi negodovali, shvatili ubrzo da misa sa svakodnevnom propovijedi i nije dugačka te da se savršeno uklapa u njihov svakodnevni ritam, samo da im se pruži prilika čuti. /maxima

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja mislim da nije potrebna svakodnevna propovijed u misi i da je dobro ako je nema. A za one koji zele slusati propovijedi svakako treba biti mogucnost npr. vecernje kateheze.

      Izbriši
    2. Nije tu više riječ o katehehezi i ne bih propovijed u misi stavljala samo pod tu prizmu. Svećenik koji propovijeda govori prvo svojoj duši, a to znaju oni koji to čine jer su iskusili i jer rastu u tome, a onda propovijeda i narodu, lomi i djeli, hrani sebe i stado živom Riječi koja koju svećenik treba svakodnevno. To nije pripremljeno, niti vođeno od njega, već Duha Svetoga kao posljedica disponiranja upravo onoj Riječi koja je u misi i upravo kao takva je najvažnija za taj trenutak života. Dođite u restoran i jedite samo dio obroka, ili većinu, ali nikad cijeli, osim jednom tjedno. A za stolom ste svaki dan i pruža vam se mogućnost, što više, potrebno vam je za rast i razvoj, za stavranje novoga, ali ne, samo ćemo nedjeljom blagovati cijeli obrok...malo možda previše pojednostavljujem... ali staviti se u taj trenutak u misi u izgovorenu i pročitanu Riječ za taj dan nikad ne može biti suvišno i bezpotrebno...može samo biti izgubljeno za onog koji služi i one koji su na misi... /maxima

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.