Zahtjev katoličkih intelektualaca i dušobrižnika
Kardinalskom zboru glede Amoris laetitia
Kardinalskom zboru glede Amoris laetitia
Grupa katoličkih akademskih građana i dušobrižnika podnijela je kardinalu Angelu Sodanu, dekanu Kardinalskog zbora u Rimu, zahtjev da kardinali i istočni katolički patrijarsi zatraže od Njegove Svetosti, pape Franje, da odbaci niz pogrešnih tvrdnji koje se mogu izvesti iz normalnog čitanja posinodske apostolske pobudnice Amoris laetitia. U idućim tjednima taj će podnesak biti na raznim jezicima poslan svakom od kardinala i patrijarha, kojih je trenutno 218.
Tvrdeći da pobudnica sadrži "brojne iskaze koji se mogu shvatiti u smislu oprečnu katoličkoj vjeri i moralu", potpisnici prilažu dokumentiran popis primjenjivih teoloških cenzura, pobliže označujući "narav i stupanj zabluda koje bi se mogle pripisati tekstu Amoris laetitia".
Među 45 potpisnika nalaze se katolički crkveni dostojanstvenici, znanstvenici, profesori, pisci i svećenici s raznih papinskih sveučilišta, sjemeništa, fakulteta, teoloških instituta, redova i biskupija širom svijeta. Od zbora kardinala traže da se, u svojstvu papinih službenih savjetnika, obrate Svetom Ocu sa zahtjevom da "neopozivo i konačno" odbaci "zablude popisane u dokumentu te da autoritativno izjavi da Amoris laetitia ne zahtijeva da se u te zablude vjeruje ili da ih se smatra možebitno istinitima".
"Ne optužujemo papu za krivovjerje," kaže glasnogovornik potpisanih, "ali smatramo da brojne tvrdnje iz Amoris laetitia mogu na temelju normalnog čitanja teksta biti protumačene kao krivovjerne. Dodatni iskazi potpadali bi pod druge ustanovljene teološke cenzure, kao što su 'sablažnjivo', 'vjerski pogrešno', 'dvosmisleno' itd."
Zakonik kanonskog prava iz 1983. kaže da vjernici "imaju pravo, dapače, katkada i dužnost, prema znanju, stručnosti i ugledu koji imaju, svetim pastirima očitovati svoje mišljenje o onome što je za dobrobit Crkve i to mišljenje, čuvajući cjelovitost vjere i ćudoređa i poštovanje prema pastirima, te pazeći na zajedničku korist i dostojanstvo osoba, priopćiti i drugim vjernicima" (212 §3).
U dokumentu od 13 stranica navodi se devetnaest ulomaka iz pobudnice koji su, čini se, u sukobu s određenim istinama katoličkog nauka. U te istine spada mogućnost, milošću Božjom, vršenja svih zapovijedi, pogrešnost nekih vrsta djela u svim okolnostima, muževo poglavarstvo, superiornost posvećenoga djevičanstva bračnomu životu i opravdanost smrtne kazne u nekim okolnostima. U dokumentu se također obrazlaže da pobudnica podriva crkveni nauk prema kojemu rastavljeni i civilno ponovo vjenčani katolici koji se nisu odlučili na suzdržljivost ne smiju dok ostaju u tom stanju biti pripušteni sakramentima.
"Nadamo se", kaže glasnogovornik, "da zahtijevajući od pape da neopozivo odbaci ove zablude možemo pomoći da se ublaži pomutnja što ju je Amoris laetitia već izazvala među dušobrižnicima i vjernicima laicima. Jer tu pomutnju može razagnati samo nasljednik svetog Petra nedvosmislenim potvrđivanjem vjerodostojnoga katoličkog nauka."
Dr. Joseph Shaw s Oksfordskoga sveučilišta, potpisnik zahtjeva, glasnogovornik je ove grupe katoličkih intelektualaca i dušobrižnika. Grupa je postavila adresu e-pošte appealtocardinals@gmail.com za odgovore na novinarska pitanja o zahtjevu. Osobni podatci o dr. Shawu mogu se naći na: http://casuistrycentral.blogspot.co.uk/p/about-me.html. Zahtjev potpisuje i grupu zastupa kao privatna osoba, zabrinut katolik i filozof, a ne u ime ustanova za koje službeno radi.
http://rorate-caeli.blogspot.com/2016/07/catholic-academics-and-pastors-appeal.html#more
Nadam se da će i naši dušebrižnici, ako već nisu, potpisati zahtjev. Došlo je vrijeme kad se razlučuju ovce i janjci, žito od kukolja . Prošlo je vrijeme kad se je moglo Bogu samo napola služiti. Isus traži djela , da vidi tko Ga priznaje pred ljudima , da njega i On prizna pred Ocem .Vaga im se pokvarila i mjerila njihova. Više nemogu stavljati na vagu položaj i udobnost naspram Boga. Sa krovova se viće tko je šta radio i ćime nadozidavao na Temelju. Mnogo će se urušiti. Već se čuje glas Gospodnji; Što to čujem o tebi? Robelar
OdgovoriIzbriši‘"Ne optužujemo papu za krivovjerje," kaže glasnogovornik potpisanih’
OdgovoriIzbriši‘"Nadamo se", kaže glasnogovornik’
Koje kukavice. Nakon svih hereticnih i blasfemicnih uzasa koje je “biskup rimski” priredio oni cvile pred njim umjesto da kao pravi katolicki muzevi zagrme i traze njegovo odstupanje od sluzbe koje nije dostojan.
Osim kineskog kardinala Zena ocito nemamo u Crkvi nekoga koji bi muski progovorio o zlu koje se valja u Crkvi. http://www.quovadiscroatia.com/kardinal-zen-kineskim-katolicima-dode-do-sporazuma-izmedu-pekinga-vatikana-onda-ne-morate-slijediti-papu/
Z.K.
Mi nismo kukavice, a ipak pišemo pod pseudonimima? Nije se lako u lice suprotstaviti papi, kakve god gluposti govorio ili radio...
IzbrišiU kojim slučajevima je smrtna kazna opravdana?
OdgovoriIzbrišiJosip
http://www.katolik.hr/krscanstvomnu/moralietikamnu/435-smrtna-kazna/
IzbrišiMax
Plači drago dijete plači, jer pored ovih "katoličkih akademskih građana i dušobrižnika" tebi se dobro ne piše.
OdgovoriIzbrišiPK
Papa je jednom spomenuo da će za nekoliko godina odstupiti, poput Benedikta. Ipak je promijenio mišljenje i ne planira to učiniti. Jupi! :|
OdgovoriIzbrišiE pa sada kada se Jorge Mario Bergoglio uvjerio kakva mu je “oporba” (u “katolockim akademskim gradjanima i dusobriznicima”) tek ima da poludi od osjecaja moci.
OdgovoriIzbrišiDo sada je “samo” pricao vic o raspetome Isusu, o Isusu gresniku, o Isusu (samo) covjeku, o porazenom Isusu na krizu …), a sto mu sada moze pasti na pamet? Mozda da on svojerucno skida raspela po Vatikanu, jer je kriz sa grudi do sada “samo” sakrivao (jer to je bilo “politicki korektno”) pred Zidovima.
Zidovska kletva: “dabogda zivio u zanimljivim vremenima” obilato djeluje. Za to svakako treba zahvaliti i talmudistickom fanu Bergogliu!
K.P.
Evo, u slobodnom prijevodu, jedna razmjena mišljenja dvaju Remnantovih komentatora toga apela.
OdgovoriIzbrišiA: Ja optužujem papu za krivovjerje. Je li mi zbog toga otpao jezik?
B: Naravno da nije..., ali mi nismo profesori s Oxforda. Sviđa mi se zamisao izmjenične strategije. Želim npr. da dr. Shaw ostane na Oxfordu i čini što može odatle. Ako osoba na njegovu položaju mora malo nijansirati stvari da bi rekla što misli i pritom zadržala svoj položaj (dakle da ne bi morala poginuti već na prvom brijegu), zašto ne! Treba nam to, treba nam on upravo zbog toga gdje se nalazi. Ja pišem za glasilo čiji je posao raskrinkavati negativce. Izgubio bih utjecaj (i vjerodostojnost) kad bih previše nijansirao, ali mnogi od tih dobrih ljudi izgubili bi vjerodostojnost i utjecaj kad ne bi dovoljno nijansirali. Sve dok napredujemo u potkopavanju ovoga pomahnitalog pape, ja kažem: svakom svoje. Na istoj smo strani.
M. P.
Dok pastiri šute, vukovi odradjuju svoje poslove neometano. Na globalnoj razini! (A zašto i neće kad ih šutnjom nitko ne ometa. Šutnja se naime - ne čuje!)
OdgovoriIzbrišiTu slijeva poveznica na Kolosches info javlja nam sljedeće:
"Na zahtjev Pape: Argentinski "Osservatore Romano" - će dobiti protestanta za glavnog urednika!"
___
Tebi Josipe odgovor glasi: Ni u kojem slučaju! Nitko nema prava oduzeti život čovjeku! Bog je Stvoritelj. On jedini daje život, On ga jedini ima pravo i uzeti.
JbD
Slažem se .
IzbrišiJosip
Toma. znaš li što piše veliki Toma Akvinski o smrtnoj kazni? Mislim da bi Ti to mogao znati i napisati ovdje ako bi htio..Ja sam našla ovo... Veliki Toma Akvinski i sv. Augustin govore u prilog smrtne kazne no možda Ti još nešto znaš..http://www.katolik.hr/krscanstvomnu/moralietikamnu/435-smrtna-kazna/
IzbrišiImela
Katolicko ucenje o smrtnoj kazni je prilicno jasno, dopustena je i drzava je ima pravo koristiti. Mogu postojati razlozi kada drzava moze potpuno izbaciti smrtnu kaznu iz upotrebe zbog nekih prakticnih razloga i katolici se, naravno, mogu za to zalagati (kao sto je nekoliko zadnjih papa cinilo), ali s moralnog stajalista je stvar prilicno jasna.
Izbrišihttps://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_and_capital_punishment
http://www.firstthings.com/article/2001/04/catholicism-amp-capital-punishment
S moralnog stajališta čovjek nema nikakvo pravo drugome oduzeti život. Nije bitan Akvinac, ni Augustin nego Isus.
IzbrišiJosip
Onda su oni po tom pitanju u suprotnosti sa velikim crkvenim naučiteljima kao što su sv.Toma Akvinski i sv.Augustin. Wikipediu se može koliko čujem i mijenjati, moguće nije sasvim pouzdano no ovo drugo trebam sutra vidjeti..
IzbrišiImela
JbD i Josipe, nesto ne znati nije problem, covjek uci dok je ziv, ali proglasavati neke svoje subjektivne "istine", donositi vlastite zakljucke, a pritom proglasavati dva genija krscanske misli nebitnima, je prilicno bezobrazno i glupo.
IzbrišiLjudi su o tome pisali traktate i knjige, dubinski proucavali Sv.Pismo i Sv.Predaju, pa bi bilo posteno, barem reci da nesto ne razumijete.Smrtna kazna je u katolickom nauku dopustena u datim slucajevima, i to je potpuno u skladu sa zahtjevom Bozanske Pravednosti.Augustin i Toma, kao i patristika i skolastika su na to pitanje dale odgovor.Proucite kada i u kakvim okolnostima je to dozvoljeno i nuzno.Krscanstvo nije hinduizam, niti nekakav pacifisticki hippy pokret, da se vodi emocionalnim zabludama, vec Istina od Boga objavljena, i kad je lijepa, i kad vam para usi.Stoga, korektno bi bilo prije izricanja takve gluposti, da su Toma i Augustin nebitni i stoje nasuprot Isusa, malo procitate i potrazite autenticno krscansko tumacenje ovog pitanja.
Max
Toma, odličan je ovaj drugi link kojega ste poslali.. da, pape su u suprotnosti sa velikim crkvenim naučiteljima!
IzbrišiImela
Augustin i Toma nisu nebitni, ali isto tako nisu ni nepogrešivi. Nije na odmet spomenuti da su tradicionalni augustinovci Tomu nazivali modernistom i heretikom. Postoje mnogi koji i danas proučavaju "dubinski" Sv. Pismo i Sv. Predaju i ne slažu se sa ova dva genijalca. Mnoge pape su protiv smrtne kazne pa i njima tako možete poručiti da je to njihovo "subjektivno" mišljenje.
IzbrišiGospodine MaX, vjerujem da Bog nije kompliciran jer bi to na određen način bilo u suprotnosti sa Njegovom dobrotom. Bog jednostavno kaže "Ne ubij", a Bog Isus oprašta i onima koji su ga razapeli. Bog je tvorac života, a ne čovjek.
Josip
Bog je zapovjedio da čovjek ne smije ubiti čovjeka, Bog je zapovjedio da čovjek koji ubije čovjeka mora biti kažnjen smrtnom kaznom. Dakle, smrtna kazna nije isto što i ubojstvo čovjeka. To govori i zdrav razum i Biblija i povijset Crkve. Na žalost, živimo u vremenima kolektivnog ispiranja mozga, pa onda apsurdne ideje da je izvršenje smrtne kazne nad ubojicom isto što i ubojstvo kojega je ubojica počinio.
IzbrišiUglavnom, postoje situacije kada izvršenje smrtne kazne nije opcija nego obveza koja se mora provesti ukoliko ne želimo dočekati situaciju da sam Bog bude prisiljen dijeliti pravdu na Zemlji.
DM
Najbolje da vi to objasnite papi, biskupima diljem svijeta koji se zalažu za ukidanje smrtne kazne, da promjenite katekizam koji jasno kaže da se svaki vjernik može zalagati za ukidanje smrtne kazne.
IzbrišiOko za oko, zub za zub više ne vrijedi. Bog Isus traži oprost i za one koji su ubili Boga-Isusa,(oprosti im Oče) a vi ne biste tražili oprost za one koji ubiju čovjeka. No kao slobodan čovjek vi se možete zalagati za ubojstvo.
Josip
Nemam ja što kome objašnjavati. Sve je jasno. To što su danas na vlasti heretici, to nije moje problem (ok, nije da nije, ali...). Jeste li svjesni da je Bog naredio smrtnu kaznu? Jeste. Jeste li svjesni da je Crkva cijelu svoju povijest naučavala riječima i djelima svoj stav o smrtnoj kazni? Jeste. To je dovoljno ako želite saznati što je istina. A ako želite i dalje trubiti po svome, ja vas sigurno neću sputavati u vašim namislima.
IzbrišiDM
"To što su danas na vlasti heretici, to nije moje problem (ok, nije da nije, ali...)"
IzbrišiDa li je netko heretik ne određujete vi, a nij ja. I vi i ja imamo mišljenje o tome, ali ne proglašavamo herezu.
Zar Isus nije obećao da će crkvu voditi Duh Sveti, da je vrata paklena neće nadvladati? Zar da ne vjerujem Isusu? Nemam se ja šta zamarati oko vodstva katoličke crkve pošto ju vodi Duh Sveti. Neslaganja oko tumačenja Isusovih riječi i djela je bilo od samog početka. Petar i Pavao su imali velikih problema pa je Duh Sveti odradio svoje. Toma Akvinski ,koji je od strane tradicionalnih augustinovaca proglašavan za heretika i modernista, postao je pod vodstvom Duha Svetoga "Anđeoski naučitelj". Dakle, ja vjerujem da crkvu vodi Duh Sveti. Sedevakantizam je tipičan primjer ne vjerovanja Isusovom obećanju.
Ne želim vas više gnjaviti, ali ako nije problem, možete li mi navesti jedan primjer u kojem bi bilo opravdano izvršiti smrtnu kaznu? Naravno, u današnjem vremenu.
Josip
Trebalo je pisati:
OdgovoriIzbrišiTu slijeva poveznica na -Katolisches info javlja nam sljedeće:
"Na zahtjev Pape: Argentinski "Osservatore Romano" - će dobiti protestanta za glavnog urednika!"
Ispričavam se, krivnja ide odveć starom laptop računalu i sada odveć manje osjetljivoj tipkovnici.
JbD