Primjetili ste da pod određenim postovima nakon nekog vremena nije više moguće normalno komentirati jer se komentari ne prikazuju ili se prikazuju s velikom odgodom. To nema nikakve veze s mojim moderiranjem, a čini mi se da problemi počinju kad broj komentara prijeđe otprilike 200. Možda je najbolje takve rasprave onda nastaviti na drugom mjestu. Kao priručno sredstvo kako biste vidjeli najnovije komentare može vam poslužiti rss feed komentara na ovom mjestu (u Firefoxu se lijepo prikazuje, u Chromeu je samo hrpa neformatiranog teksta, a za ostale browsere nisam provjeravao).
Inače mi je, naravno, drago ako ljudi znaju i žele pristojno i argumentirano raspravljati, ali mislim da je nekoliko stotina komentara, pogotovo u ovakvom obliku, previše da bi se mogla konstruktivno pratiti rasprava. Ako netko od vas ima volje, pozivam njega ili nju da temu koja se istakla kao zanimljiva obradi u kratkom tekstu koji može biti i pregledni sažetak prethodnih komentara, a onda se mogu u komentarima pod tekstom tog gostujućeg autora uključiti i svi ostali koji bi htjeli dati svoj doprinos. Što se mene tiče, nije mi problem otvoriti i više takvih tema za redom ako ima potrebe, a čini mi se da je to bolje nego da se rasprave vode potpuno nevezano uz temu posta ili da se zbog tehničkih problema "izgube" neki osvrti koji su možda uzeli autoru više vremena da bi ih promišljeno sastavio.
Iota Unum talks for 2025
Prije 22 minute
Za M-a, Mihovila i Longina:
OdgovoriIzbrišihttp://www.youtube.com/watch?v=fHZtbnaXuGk
Ovakvo vrijeđanje Boga na "katoličkoj" "Misi" proizlazi iz Novus Orda.
Čiste činjenice.
Da, ipak su pogriješili.
Da, ipak su plodovi 2.koncila tolike i tolike duše odvele u propast.
Ipak je najvažniji i najuzvišeniji cilj u našem životu ljubiti Boga i spasiti duše.
"Da mihi animas, cetera tolle." (sv: Ivan Bosco)
Možda bi za usporedbu, uz istočni obred koji se odlikuje evidentnom ozbiljnošću, bolje poslužilo misno slavlje iz Zaira. (naravno da ne mislim ozbiljno) No, usporedbe su u najmanju ruku neproporcionalne. Zašto? Mislim da je dovoljno usporediti celebrante i njihov hijerarhijski i liturgijski značaj, kao i značaj samoga slavlja. Ovo vjerojatno poklonici Tradicionalne mise koriste kao motivaciju na svojim vjeronaučnim susretima, seminarima ili nagovorima kojima objašnjavaju ljepotu, ozbiljnost i jedinstvenost svojeg orda. Ova usporedba jednostavno ne drži vodu. Pedagoški je potpuno neobjektivno i irelevantno. Longin
OdgovoriIzbriši"Gdje god se kod razmišljanja o liturgiji brine samo o tome kako liturgiju učiniti atraktivnom, zanimljivom i lijepom, liturgija je već propala. Ili je liturgija Opus Dei (Božje djelo) s Bogom kao vlastitim subjektom ili nije ništa. " papa emeritus Benedikt XVI., 9. rujna 2007. Youcat, str. 115 Longin
OdgovoriIzbriši"Postoje promjenjivi dijelovi liturgije. Nepromjenjivi su oni koji su božanskog podrijetla, npr. Isusove riječi na Posljednjoj večeri. Uz njih su promijenjivi dijelovi koje Crkva koji put čak i mora mijenjati. U svim vremenima i posvuda Kristovo otajstvo treba naviještati, slaviti i živjeti. Stoga liturgija mora odgovarati duhu i kulturi pojedinih naroda (usp. KKC 1200-1209) Isus je doticao čitava čovjeka: njegov duh i razum, njegovo srce i volju. Isto to danas želi postići i liturgija. Stoga u Africi ima drukčije značajke nego u Europi, u domu za stare i nemoćne drukčije nego na Svjetskom danu mladih, u župnoj zajednici drukčije nego u samostanu. Ipak, uvijek mora biti prepoznatljivo da je to bogoslužje čitave Crkve, koja je po svem svijetu. (Youcat, str 115) Ukoliko je ovaj katolički dio slavlja, u video uratku, primjerice, liturgija za prvopričesnike: placet. Longin
OdgovoriIzbrišiTo "placet" govori sve o vama (ali vi ste već i otkrili da ste koncilijarni teolog).
IzbrišiJasno je da ono što je prikazano u videu po ničemu nije katolička liturgija nego liturgija te nove, relaksirane religije u kojoj se sve vrti oko zajednice, čovjeka i njegove zabave. Taj video je manifestacija te religije koja je nepogrješivo osuđena od Crkve svih vjekova, koja je u raskolu od Katoličke Crkve i njezinih nauka. Da parafraziram riječi pokojnog p. Hessea, jedino što bi bilo dobro u toj Misi u videu jest ako svećenik nije imao namjeru te nije bilo pretvorbe, jer je barem onda to manje svetogrđe prema Bogu nego ako je prisutan na oltaru tijekom takvih uvreda.
"Mi nismo od te nove religije! Mi ne prihvaćamo tu novu religiju! Mi smo od religije svih vremena; mi smo od Katoličke vjere. Mi nismo od ove "univerzalne religije", kako je danas nazivaju - to više nije katolička vjera. Mi nismo od ove liberalne, modernističke religije, koja ima svoju vlastitu liturgiju, svoje vlastito svećenstvo, svoju vlastitu vjeru, svoje vlastite katekizme, svoju vlastitu "ekumensku" Bibliju. Mi ne možemo prihvatiti ove stvari. One su suprotne našoj Vjeri. Neizreciva, neizreciva bol nam je pomisliti da smo u teškoćama s Rimom poradi naše vjere! U uistinu dramatičnoj smo situaciji. Moramo izabrati privid neposlušnosti - jer Sveti Otac ne može tražiti od nas da napustimo svoju vjeru; to je nemoguće, nemoguće! Mi izabiremo ne napustiti svoju vjeru, jer u tome ne možemo pogriješiti."
- mons. Lefebvre, propovijed na ređenjima 29. 6. 1976.
Postoje promjenjivi dijelovi liturgije. Nepromjenjivi su oni koji su božanskog podrijetla, npr. Isusove riječi na Posljednjoj večeri."
IzbrišiProbajte mi molim vas Longine, protumačiti ovo, odnosno recite mi vidite li tu kakvu promjenu:
"Ovo je krv moja, krv Saveza koja se za mnoge prolijeva na otpuštenje grijeha." (Mt 26,28),
ovo: "Jer ovo je kalež moje krvi, novoga i vječnoga Saveza: otajstvo vjere: koja će se za vas i za mnoge proliti na otpuštenje grijeha. (tradicionalni obred)
i ovo: "ovo je kalež moje krvi novoga i vječnoga Saveza, koja će se proliti za vas i za sve ljude na otpuštenje grijeha. (redovni obred)
Aggelos,
IzbrišiQUI PRO VOBIS ET **PRO MULTIS** (za mnoge) EFFUNDETUR.
Novus Ordo missae
Volio bih da je to stvar Vašeg neznanja, a ne podmetanja i zloće.
To što se neki "pametnjakovići" prave da ne znaju latinski jezik pa na narodne jezike prevode "za sve" je "drugi par postola". No "pametnjakoviće" treba korigirati da previše ne pametuju.
http://www.usccb.org/prayer-and-worship/the-mass/frequently-asked-questions/six-questions-on-the-translation-of-pro-multis.cfm
No treba znati i ovo (s poveznice):
"Does this mean that Christ did not die for everyone?
No. It is a dogmatic teaching of the Church that Christ died on the Cross for all men and women (cf. John 11:52; 2 Corinthians 5:14-15; Titus 2:11; 1 John 2:2). The expression for many, while remaining open to the inclusion of each human person, is reflective also of the fact that this salvation is not brought about in some mechanistic way, without ones own willing or participation; rather, the believer is invited to accept in faith the gift that is being offered and to receive the supernatural life that is given to those who participate in this mystery, living it out in their lives as well so as to be numbered among the many to whom the text refers."
M
Neokonzervativci su, kako ime kaže, konzervativno nastrojeni pripadnici novokomponovane crkve. Oni žele vjerovati katolički, što je pohvalno, ali žele i vjerovati sve što je službeno koncilijarno, što znači da žele i ovce i novce, ili biblijski rečeno žele sjediti na dvije stolice. Zato se često nalaze u proturječjima i nejasnoćama.
IzbrišiOsnovni problem je što, iako je većina njih dobronamjerna, misleći da brane Crkvu oni ne znajući brane krivu stranu - stranu revolucionara, masona, modernista i svih ostalih vrsta neprijatelja Božjih. Oni su ti za koje su masoni u instrukciji Alte Vendite rekli da će zahvaljujući uspjehu infiltracije liberalizma, uvijek s mišlju da marširaju pod zastavom Ključeva, zapravo marširati pod zastavom Revolucije.
Osnovna greška u njihovoj logici je pretpostavka da to što je netko autoritet u Katoličkoj Crkvi mora značiti da je ujedno i katolik. Međutim, tu zaboravljaju slobodnu volju svakog čovjeka (pa tako i tih autoriteta) kao i silnu raširenost svakakvih hereza i krivih nauka u 20. st. Već je sv. Pio X. upozorio na infiltraciju u sjemeništa. Od sjemeništa nadalje toliko su se širile zablude da su sad skoro univerzalne - u koju god biskupiju dođete u svijetu, gotovo sigurno ćete naći modernizam.
Prvi korak je dakle da neokonzervativci shvate gdje se nalaze i koga i što to točno brane i prihvaćaju, a kad im se otvore oči, zatim da izaberu na koju će se stranu svrstati.
Zatim ili postaju tradicionalni, ili modernisti.
Dragi gospodine M, svjestan sam toga, ali sam i svjestan činjenice da možete povećalom tražiti gdje je nakon promjene obreda ispravno preveden "pro multis", što znači da se ne radi o "nekim pametnjakovićima", već o velikom dijelu zemalja, pa se (po meni) shodno tome ne radi o slučajnom propustu, već o ponešto drukčijem shvaćanju spasenja, o čemu se već dosta pisalo na ovom blogu, pa ne bih ponavljao. Kardinal Arinze (kao pročelnik Kongregacije za bogoštovlje i disciplinu sakramenata) je još 2005. uputio dopis svim biskupskim konferencijama, kojim ih je upozorio na navedeni problem, dok je papa Benedikt nekoliko godina kasnije uputio dopis izravno njemačkoj biskupskoj konferenciji, koliko mi je poznato, još uvijek nije ispravljeno (ispričavam se ako griješim). Naravno, ima i pozitivnih primjera, pogledamo li naše susjede, u Mađarskoj je "pro multis" ispravno preveden 2009. (podsjećam da je to nekih 40-ak godina nakon promjene obreda), dok u npr. Sloveniji, kao i Hrvatskoj, ni 8 godina nakon navedenog dopisa, nije.
IzbrišiNe razumijem zašto upućivanje na neku poteškoću odmah shvaćate kao podmetanje i zloću? Nije li neposluh Svetome ocu i kongregacijama Crkve upravo to?
Aggelos, ako je Vaš nick Aggelos, a netko ga promjeni/prevede u Archangelos, Vi ste i dalje službeno Aggelos ma koliko Archangelos asociralo na Arkanđela kojeg imat na slici kraj nicka.
IzbrišiSlužbeni Novus Ordo - "pro multis" TOČKA
Ja sam rođen poslije Koncila. Zar je prije Koncila sve bilo tako idealno??? Pa odakle je onda ispao "drug Tito i drugovi"?
It is a dogmatic teaching of the Church that Christ died on the Cross for all men and women (cf. John 11:52; 2 Corinthians 5:14-15; Titus 2:11; 1 John 2:2).
"...ali ne samo za narod nego i zato da raspršene sinove Božje skupi u jedno."
"14 Jer ljubav nas Kristova obuzima kad promatramo ovo: jedan za sve umrije, svi dakle umriješe; 15 i za sve umrije da oni koji žive ne žive više sebi, nego onomu koji za njih umrije i uskrsnu."
"Pojavila se doista milost Božja, spasiteljica svih ljudi;"
"On je pomirnica za grijeha naše, i ne samo naše nego i svega svijeta."
Ne budimo kao "tradicionalisti"/farizeji koji su sve one koji ne pripadaju njihovom shvaćanju Crkve/Sinagoge prezirali i "bacali u vatru kao krumpire", da se ne iznenadimo u Posljednji Dan!
M
Ovo mi nalikuje na rasprave o kaležu i čaši. S pro multisom uopće nemam problema, no to spada na liturgijske stručnjake. Oni će se/ili neće odlučiti za ovaj ili onaj izričaj. Nemam kompetencije na tom području pa se ne zamaram s tim. Ono što mogu je npr. napisati pismo mons. Šašku i ponuditi mu svoj printer za naljepnice s umetkom "za mnoge". Treba mi samo broj misala po župama i font slova, tako da otprilike mogu izračunati troškove. Uz simboličnu naknadu za mnoge koji su slabije životne sreće. Longin
IzbrišiLongin kaže: S pro multisom uopće nemam problema, no to spada na liturgijske stručnjake..
IzbrišiOvo što ću napisati nije odgovor Longinu, nego me njegova rečenica asocirala na moju opću raspravu s M-om o uzrocima liturgijskih abuzusa, pa namjeravam nastaviti o tome.
Stručnjaci. Danas u svim segmentima života samo treba zamotati stvar u celofan "stručnosti" (da apsurd bude veći, danas istodobno postoji opće pravo glasa). Značajan uzrok problema interpretacije dokumenata Drugog vatikanskog koncila i općenito društvenih tendencija u 20. i 21. stoljeću koje odlaze u smjeru ljevice i totalitarizma je po mome upravo taj strah od pogreške kod onih koji imaju mandat i trebaju donijeti odluke i prepuštanje stvari stručnjacima. Oni koji trebaju donijeti odluke i sami mogu biti stručnjaci u nekom užem području, ali to područje pokriva vrlo mali dio problema koji se pojavljuju. Bit upravljanja (i Crkvom i državom) jest pronaći odane, a istodobno sposobne suradnike. Međutim, u nekome se trenutku na svjetovnom Zapadu, a bojim se i u hijerarhiji Crkve pojavio strah od odlučivanja. Čini mi se da je u pitanju kombinacija straha od pogreške, blage nezainteresiranosti i želje za uspostavom nekog "kolegijaliteta", "uvažavanja tuđeg mišljenja" tj. velikodušnošću ispoljenom na skroz krivom mjestu. Umjesto da se posluša podređene stručnjake što misle i potom donese odluka, zapravo se njima prepušta upravljanje i samo zadržava nekakav nominalni privid vlasti. Na taj način "pametnjakovići" (kako ih je nazvao M) dolaze u mogućnost ispoljavati svoje ne tako pametne ideje (sveučilišni profesori, bilo teologije, bilo brodogranje, obično su fahidioti, dok je papa, biskup i vladar odnosno republikanski vlastodržac taj koji stvari treba sagledati iz raznih perspektiva). Dakako, lakše je de facto prepustiti odluku drugima i onda se pozivati na to da je i svačija i ničija nego sam ponijeti odgovornost.
Jedan lijepi protuprimjer je dakako Humanae vitae gdje je papa Pavao VI. postupio kako pravi papa, suprotno mišljenju većine stručnjaka (fahidiota, bez ikakve zle primisli).
Ne znam u kojem je smjeru išla biskupijska sinoda i je li raspravljeno ovo pitanje. Ali smatram doista, kao teolog, da o tim stvarima ja ne odlučujem i da su kompetencije jednog doktora liturgike i biskupa neusporedivo veće od mojih. To ne spada na moje područje. O tome mogu samo razmišljati. Semestri odslušanih i položenih liturgijskih predmeta, poznavanje liturgije (istočne i Zapadne s nizom drugih obreda), obrednika, literature, članaka, autora ovih ili onih struja i konkretne liturgijske prakse, ne čine me liturgijskim stručnjakom tj. autoritetom koji može išta promijeniti ili primjeniti u tom smjeru. Neka oni obavljaju svoju službu, određuju prioritete i drugo. To ne znači da ne mogu o tome imati svoje mišljenje. Hoće li se ili ne tj. hoće li mjerodavni ordinariji u granicama svojih kompetencija nešto učiniti ili propustiti učiniti ili čak dokinuti: tu sam zbilja nemoćan koliko jedan laik može biti. Longin
IzbrišiM,
IzbrišiKrist je umro za sve, ali će samo nekima (mnogima) koristiti ta Žrtva za otpuštenje grijeha - zato su ispravne riječi one iz Biblije i iz Kanona: "za vas i za mnoge na otpuštenje grijeha"
Što se tiče farizeja, vi ponavljate klasičnu neokonzervativnu definiciju tog pojma, koja je usput i potpuno pogrešna. Ono što nije valjalo kod farizeja nije to što su se u svemu pridržavali zakona (to je naravno za svaku pohvalu), nego to što su mislili da mogu samo tehničkim obdržavanjem pravila zaslužiti spasenje (bez ičega iznutra), te da preko tih tehnikalija mogu prisiliti, tj. zadužiti Boga da ih spasi. Naravno da je to vrhunac ludosti.
Ne pratim blog od početka i lijepo je saznati da je Longin teolog s čijim komentarima se slažem.
IzbrišiM.B. me u zadnje vrijeme pozitivno iznenađuje pa mogu samo priznati da se i ovim njegovim postom načelno slažem.
Ako smo katolici, u Crkvi treba poštovati hijerarhiju. Bitno je pritom razlikovati pojam biskup i teolog. Biskup, iako teolog, uz druge svoje dužnosti, ipak je Pastir koji naučava nauk Crkve. Teolozima je dozvoljena teološka "sloboda" u svim stvarima koji su otvoreni za raspravu. Njihov izričaj može biti "sablažnjiv" onima koji ne poznaju teologiju (a prave se da je poznaju). No u konačnici njihov "nauk" nikoga ne obvezuje jer je Učiteljstvo Crkve ono koje donosi nauk koji obvezuje katolika.
Iznio bih primjer *velikog sina Katoličke Crkve* kardinala Antonia Bacci koji je imao svoje mišljenje tijekom legitimnih rasprava na Koncilu, no nakon što je papa stavio svoj potpis potpuno se podložio i umro kao vjerni sin Katoličke Crkve za razliku od ...
Poslušajmo ga:
"3. Let us bow humbly before such greatness. Let us promise to obey the Pope as we would Christ. When he defines doctrine as supreme Head of the Church, he is infallible. When he commands or exhorts, he does so in the name of God. We cannot dispute or murmur against anything which he teaches or decrees. To disobey the Pope is to disobey God. To argue or murmur against the Pope is to argue or murmur against Jesus Himself. When we are confronted with His commands, we have only one choice --- absolute obedience and complete surrender. Moreover, we owe the Pope our veneration and love. If we love the Pope, it is like loving Christ. Pray for the Pope, that his commands and desires may be fully realised for the greater triumph of God's kingdom upon earth."
http://antoniobacci.blogspot.com/2008/06/pope.html
P.S. Nada se da će S.Š., koja je dušom i srcem vjernica, naći u ovoj knjizi obilje materijala za duhovni život.
Pax
M
"When we are confronted with His commands, we have only one choice --- absolute obedience and complete surrender."
IzbrišiAko netko ovo želi primijeniti na papu, onda nije čitao što kažu naučitelji i teolozi, i stavlja se u situaciju u kojoj će poslušati i naopake zapovijedi, što je grijeh. U osnovi, prema papi imati apsolutnu bezuvjetnu poslušnost je zabluda papolatrije. Takvu poslušnost smijemo i moramo imati samo prema Bogu, koji nam neće narediti ništa krivo. Ako nam papa naredi nešto što je zlo (on je čovjek i ima slobodnu volju, što znači da može pogriješiti, osim ako govori ex cathedra, tj. definira dogme ili definitivno osuđuje zablude) i mi ga poslušamo, onda sudjelujemo u njegovu grijehu.
Tu su citati naučitelja i teologa:
http://www.romancatholicism.org/duty-resist.htm
"Ako netko ovo želi primijeniti na papu, onda nije čitao što kažu naučitelji i teolozi, i stavlja se u situaciju u kojoj će poslušati i naopake zapovijedi, što je grijeh."
IzbrišiDrago mi je da ti znaš bolje katoličku vjeru i od kardinala Bacci-a, autora Intervencije Ottaviani-Bacci.
U katoličkoj vjeri se jasno zna što je odbijanje poslušnosti a što odbijanje grijeha. To samo tebi i "tvojima" nije jasno.
M
...koja je po svem svijetu". završetak citata (zaboravih navodnike) Longin
OdgovoriIzbrišiU redu Longine, liturgija može biti svakakva, ali ne bi mogla biti tridentinska? Ili može biti? Ako nekoga misa s gitarama može naučiti strahu Božjem bit će mi jako drago.
OdgovoriIzbrišiLiturgija može biti blago prilagođena kulturi tj. mjestu. Ne znam koliko bih se složio s time da liturgija treba biti različita za starački dom u odnosu na skupinu dvadesetgodišnjaka ili obitelji s malom djecom (tj. prilagođena sudionicima; i to mislim bez obzira na pastoralnu uputu u KKC). Ono s čime se nikako ne mogu složiti jest da bi liturgija treebala biti prilagođena "duhu vremena".
Protestanti su "kupovali" ljude lijepom muzikom i dobrim propovijedima, ali ljudi su dolazili slušati muziku i propovijedi (doduše, puno više i nisu mogli jer nema Pretvorbe). Koliko danas imamo ljudi kojima je najljepši dio misa dobra propovijed ili "karizmatičan" svećenik (ne mislim na fra Linića i karizmatike nego na moćni opći dojam pojavnosti)? Bio sam i sam jedan od takvih do prije koju godinu, dok nisam počeo ići na staru misu. Nakon toga mi je svaka misa postala ista, bez obzira je li svećenik dobro propovijedao (doduše, preč. Vitković je rijetko dobar propovjednik), je li bila pjevana ili tiha. Evo, ako je meni pomoglo, i ako nas takvih ima deset, je li tridentinska misa vrijedna održavanja? Deset ljudi bi bilo dovoljno za Sodomu.
Kao otac sve više dolazim do zaključka da djecu u što manjoj mjeri treba zatvarati u nekakve umjetne svjetove gdje će stvari biti prilagođene njima.
Obiteljske mise po našim župama su nešto na čemu nikada ne bih sudjelovao osim ako baš ne moram (djeca još ne idu u školu). Sve se svodi na to da djeca nešto pjevaju, roditelji se dive, svi hvale časnu kako ih je lijepo naučila, svi hvale župnika koji ih je okupio i na kraju svi ispadnu jedna divna i sretna zajednica koja se navodno okupila zbog Isusa. Moju prvopričesničku generaciju (prije 1990.) cijeli semestar su uvježbavali pjevati Salve Regina (dakako, na latinskom) da bismo je pjevali točno jednom, u sklopu prve pričesti, a ne da smo svojim pjevom uveseljavali župljane cijelu godinu. Znanac vjeroučitelj mi je pričao da imaju animiranje po župama: djeca bi se trebala familijarizirati s crkvenim prostorima pa dođu u župu igrati igrice, preuzmu ih aninimatori, a roditelji odu na kavu. Ne znam ima li to kakav efekt. Veselilo bi me ako ima, ali dugoročno... sumnjam.
M.B.
Izbrišireferirala bih se tek na ovaj dio sa djecom i obiteljskim pohađanjem župskih Misa. Lagano me hvata jeza od pomisli da će mi dijete za nešto više od godinu dana krenuti u školu i da će "morati" sudjelovati na Misama na način na koji ja to ne želim. Uz to, morat ću joj (kao i ostalima kasnije) objasniti i zašto njeni roditelji ne žele da na Misi ministrira, čita i sl. Muči me nedoumica kako se suočiti sa progresivnim župnikom i časnama (oni su, doduše, upoznati s našim stavovima o načinu sudjelovanja na Misi) glede djece.
S.Š.
S.S
IzbrišiNeslazem se s Vama,dijete nije obvezno ici na NO,nije grijeh ne pustiti dijete tamo gdje ce izgradjivanje njegove katolicke vjere postati upitno.Kao i sto nije grijeh ne sudjelovati u NO misama ako postoji valjani razlog koji bi bio poguban za katolicku vjeru.(sto u vecini slucajeva jest).
Alex
Alex,
IzbrišiAko NO mise nisu obvezujuće, a u sv. Martina u Zagrebu "latinsku" misu služi "okorjeli `pravovjerni´ koncilijarist", gdje Vi uopće idete na misu? Ili po savjetu Vaših istomišljenika izmolite nedjeljom i zapovjednim blagdanom krunicu za ispunjenje "obveze" mise?
M
Prestanite s provokacijama i izazivanjem neprijateljstva.
IzbrišiPrečasni je jedan jako dobar i pobožan svećenik koji na veoma lijep i pohvalan način slavi Misu svih vjekova i uistinu lijepo propovijeda.
Mateo,
IzbrišiPravovjerni katolički svećenik prečasni Vitković služi Redovni i Izvanredni oblik mise Rimskog obreda te grkokatoličku liturgiju, a ne nikakvu "Misu svih vjekova"
"Misa svih vjekova". Kaj god!
M
Divim se onima koji još uvijek imaju snage raspravljati s M. Dr.Cox mu je još davno dobro rekao što ga ide :-)
IzbrišiS.H.
.... evo ispravan link
IzbrišiS.H.
Administrator je uklonio komentar.
IzbrišiOlaksao sam komentiranje tako da ne morate pogadjati vise ona slova i brojeve, ali cu to vratiti ako pocne previse spama dolaziti.
IzbrišiProcitajte i vrlo jednostavne upute za komentiranje na dnu stranice.
S.H.,
Izbriši"a certain schismatic spirit that showed itself in a general taste for systematic criticism of Church authorities, a spirit of resistance, disobedience, disrespect, suspicion, backbiting, independence from the Church's Hierarchy and Magisterium, contentment with the abnormality of the situation, uncharitableness, a feeling of owning the whole of truth, a sectarian attitude that made us out to be the only good people ... with the underlying notion that 'the gates of Hell' had prevailed against the Church - something that, through the infallible help of our Saviour, is impossible."
M
Sorry al nisam baš s engleskim na ti ... osim onog "pipl mast trast as" ...
IzbrišiS.H.
Da je bar francuski, tu znam par riječi ... Lefebvre, saint ... ili bar portugalski , tamo isto znam par riječi ... santo, Castro Mayer ... kud baš engleski !?
IzbrišiS.H.
S.H.,
Izbrišimoraš naučiti engleski. Kako ćeš znati reći Saint bishop Williamson? A i njemački da lijepo znaš pozdraviti sa Sieg Heil!
M
Obavijest administratoru:
IzbrišiPrijavljujem govor mržnje kod posta potpisa M.
Molim vas da reagirate jer takvim govorom nećemo nikad u EU :-)
S.H.
Administrator je uklonio komentar.
IzbrišiWilliamson je primjer izazite nerazboritosti i nedostatka mudrosti kojega jedan (na žalost, raskolnički biskup), nakon ukidanja ekskomunikacije može imati. Nadam se da se distancirao od svojih, po jedinstvo Crkve, površnih i destruktivnih stavova. Longin
IzbrišiM,
IzbrišiKo je sad biskup Wiliamson?
Ja sam na govor mržnje mislio na ono Sieg Hail. Očigledno da mi i njemački šteka jer sam bio uvjeren da je to neki zloglasni pozdrav. Sad mi je lakše jer znam kako ću pozdravljati turiste ovo ljeto na našem plavom Jadranu. E pa M, onda hvala i Sieg Hail!
S.H.
S.H.
S.H.,
Izbrišimislite da ste jako duhoviti. Samo se vi smijte nad onim na što se svaka normalna osoba zgraža.
M
Mislim da je M. zbilja pretjerao. Na svakom bi ga drugom portalu odmah pobrisali.
IzbrišiNe pravdam biskupa Williamsona. Dosta je naškodio Bratstvu, ali nije nijekao holokaust.Holokaust je nemoguće nijekati. To samo mogu maloumnici. Raspravljao je(nepotrebno, unatoč opomenama biskupa Fellaya) o brojevima ubijenih te o "vratima krematorija na Auschwitzu". To su one poznate "revizionističke teorije"!
M. otvoreno bira neistine u svom pohodu na rušenje Tradicije! Gdje je Administrator...
Kikii
Mogli ste staviti staviti usporedbu nekih drugih čina kao npr. blagoslov ili obred škropljenja na Zapadu - i kako to čine, primjerice na Istoku - Longin
OdgovoriIzbrišiOvo je članak koji sam upravo pročitala, meni je odličan.
OdgovoriIzbrišihttp://www.traditionalcatholicpriest.com/2013/02/16/dietrich-von-hildebrand-on-the-holy-latin-mass-vs-new-mass/
S.Š.
Evo malo, da prostite, biblijskih referenci za Novus Ordo misu:
OdgovoriIzbrišihttp://www.catholicbridge.com/catholic/catholic_mass_bible_references_full_text.php
M
@M
Izbrišiponasate se kao obicni zadrti protestant,biblisko citiranje necega sto je sklopljeno u jednom uredu govori koliko nepoznajete katolicku vjeru,kao sto ju nepozna ni ('bivsi' protestant)S.Hanh u njegovoj knjizi "Gozba Jaganjceva",nepoznavajuci samu bit katolickog razvoja koji MORA biti organski a ne tipa-idemo sjesti i dogovoriti o cemu cemo vjerovati i kakvo bogosluzje imati-pa cemo sve to lijepo bibliski dokazati govori dovoljno o Vama i vasoj nekatolickoj vjeri.
Alex
Vaše mi je mišljenje potpuno irelevantno. Ja sam katolik i slušam Papu i Učiteljstvo Crkve. Ako za Vas Biblija nije *pisana Božja Riječ*, nemamo o čemu raspravljati.
IzbrišiSami sebi skačete u usta tvrdeći da razvoj mise "MORA" biti organski, a zastupate mišljenje onog Prevrtljivca koji je kasnije tvrdio da misa MORA biti jedna i jedina, vječna, Rimska, Tridentinska i kroz sve vijeke vjekova bla, bla, bla.
M
Stvarno nekima treba zabraniti čitati i citirati Bibliju.
IzbrišiJole
Justin Martyr (First Apology 65: "When we have completed the prayers we salute one another with a kiss [allelous philemati aspazometha pausamenoi ton euchon], whereupon there is brought to the president bread and a cup of wine."
OdgovoriIzbrišiAnother clear testimony of about the same date occurs in a sermon attributed to St. Augustine, but probably written by St. Cæsarius of Arles (P.L. XXXVIII, 1101): "After this [the Lord's prayer], Pax vobiscum is said, and the faithful salute each other with the kiss which is the sign of peace."
S.Š., gdje je kiss u "Tradicionalnoj" misi?
A zar ga kod nas u NO ima? Kako to NIKAD do sad nisam primjetila????
IzbrišiS.Š.
Nemojte brkati pojam "tradicionalno" kako vi to shvaćate sa onim što je stvarno tradicionalno. Dovoljno ste pametni da znate o čemu pričam.
OdgovoriIzbrišiGlede Vašeg djeteta (uobičajeni izraz za kćer) jer sin je sin.
Food for thought:
http://wp.patheos.com.s3.amazonaws.com/blogs/standingonmyhead/files/2013/01/bridget.jpg
M
M, ne želim se nipošto s vama prepirati. Ovo sa "dijete" mi je uvredljivo. Da je sin isto bih napisala, ali se tada ne bih toliko pribojavala želje za ministriranjem.
IzbrišiS.Š.
@M
IzbrišiVi uopce nemate pojma o cemu govorite,nemam vremena za nikakvu diskusiju ali eto tako ponekad mogu nesto nadobaciti.
Gledajte kada kazete "tradicionalno"onda isto tako kao okorjeli modernisti preskacete 19 stoljeca organskog rasta i vracate se u vrijeme sv.Justina.Da,za vrijeme toga sveca sv.Misa je postojala ali ona je imala svoj organski rast po volji Bozjoj i s pomocu Duha svetoga ona se nadogradjivala i dosla do jednog danasnjeg stanja do kojega je ponovno moguc organski rast.Ali preskakati 19 stoljeca je doista hereticno za jednog katolika naposlijetku osudjeno od velikoga pape (nemojte se nadati nije IP II) Pia XII pod imenom "nezdravi arheologizam"-sto znaci da ste vi "nezdravi arheolog" jer odbacujete organski rast i djelovanje Duha svetoga od 2 stoljeca pa naovamo.
Alex
Alex,
IzbrišiCopy and paste uz manju nadopunu mog posta na de facto Vaš ponovljeni post.
Vaše mi je mišljenje potpuno irelevantno. Ja sam katolik i slušam Papu i Učiteljstvo Crkve. Ako za Vas Biblija nije *pisana Božja Riječ*, nemamo o čemu raspravljati.
Sami sebi skačete u usta tvrdeći da razvoj mise "MORA" biti organski, a zastupate mišljenje onog Prevrtljivca koji je kasnije tvrdio da misa MORA biti jedna i jedina, vječna, Rimska, Tridentinska i kroz sve vijeke vjekova bla, bla, bla.
Jedino zakonita Crkvena vlast ima pravo mijenjati red mise i to one dijelove koji nisu božanski ustanovljeni i nepromjenjivi. Veliki pape Pio XII i bl. Ivan Pavao II su bili pape čije su vladavine završene. Papu Benedikta XVI sam nazvao "mojim ljubljenim papom" i sad je papa emeritus koji je iskazao "apsolutno poštovanje i poslušnost svojemu nasljedniku".
Živio papa Franjo!
M
S.Š.,
OdgovoriIzbrišiRazumjeli smo se. Ni ja se ne želim s Vama prepirati. Žena ste (i katolkinja) i poštujem Vas.
M
Kaže Mate (M):
OdgovoriIzbriši"Aggelos, ako je Vaš nick Aggelos, a netko ga promjeni/prevede u Archangelos, Vi ste i dalje službeno Aggelos...."
Koje pojašnjenje....
Umjesto da kažete, DA, imate pravo trebalo bi nešto poduzeti da se riječi "za sve" promijene kako i treba u riječi "za mnoge", a vi tu počinje nešto filozofirat i tražit citate iz Biblije.
Inače Kanon na trad sv. Misi, a NE na Novus Ordu, je napisao sv.Ivan apostol i evanđelist. On sigurno zna zašto je napisao "za mnoge" ,a ne "za sve" kako bi to neprijatelji Božji htjeli.
Ivane,
OdgovoriIzbrišiEvo poveznica na tekst iz knjige čovjeka kojemu ti i ja glede teologije i svjedočenja životom nismo dostojni poljubiti tlo pod nogama. Ime mu je: Joseph Ratzinger. Moj ljubljeni papa.
http://www.ignatiusinsight.com/features2006/ratzinger_formany_nov06.asp
M
Činjenica je da su evanđelja pisana na grčkom. Original je "οἱ πολλοί", hoi polloi, što znači mnoštvo (Francuzi prevode kao la multitude, ali sam pročitao da to nije dobro i to je rekao neki "ratzingerovski" teolog, a ne FSSPX), ali i onodobnu svjetinu odnosno ogroman broj ljudi u odnosu na vladajuće slojeve.
IzbrišiNormativni liturgijski jezik Rimske crkve je latinski i normativna verzija Svetog pisma je opet na latinskom.
U vezi poveznice RiKe o mjerodavnosti Pape Franje. Očit primjer mise za mlade: s pjesmama, gitarama, balončićima ... ne vidim ništa sporno. Čak je prisutan i famozni pro multis. Misa je valjana 100 %. Nikada ne zaboravimo Šaulovu kćer Mikalu koja je "gledala kroz prozor i vidjela kako skače i vrti se pred Jahvom, i prezre ga u svome srcu" (2 Sam 6, 16). Longin
Izbrišiispr. komentara 16. travnja 2013. 01:29 cjelovitosti starozavjetnoga teksta radi:"vidjela Davida kako skače i vrti se pred Jahvom". Da ne bi netko pomislio kako je igrao Šaul. No dobro, "u ono vrijeme", no kaže se "Valja staro". Misa iz priloga RiKe je očito bila za djecu i za mlade. Dakle, za mlade. Ista Misa, valjana Misa, prava Misa, sa žrtvenim karakterom i mogućnošću participiranja u Otajstvu Tijela i Krvi Kristove (Pričest), ali prilagođenoga slavlje za mlade. Da, to je Misa. Longin
IzbrišiNaravno da vi ne vidite ništa sporno. Na teološkom fakultetu su se pobrinuli da vam temeljito isperu mozak (znam neke od stvari što se uče na KBF-u), pa ne vidite više ni ono što je očito - da to nije dostojan način prinošenja Žrtve i slavljenja Krista prisutnog na oltaru.
IzbrišiPromislite samo što bi se dogodilo nekom svećeniku da je to pokušao prije 70-tih. Prvo bi narod bio toliko sablažnjen da bi svi izišli iz crkve, a onda bi se i biskup vrlo brzo i vrlo strogo obračunao s njime.
Longine,
Izbrišine znam jeste li otac, ja jesam. Kažem Vam iz svog iskustva da djeca vrlo rano shvate do koga i čega trebaju držati, a do koga i čega ne. Djeca znaju šutjeti kad treba i kadri su shvatiti da je "obična" misa (tj. ona koja nije za djecu, bilo tridentinska, bilo NO) nešto bitno. Ne treba im slet niti pop-koncert. Ako žele Jacquesa Houdeka (ili koji već izvođač je popularan među osmogodišnjacima) ići će gledati Jacquesa, ne na misu. Ako hoće gledati kazalište lutaka, ići će tamo, a ne na misu gledati lutke. Ako žele na slet na stadion, ići će na pravi slet na stadion, ne na stadionsku misu.
Iz nekog razloga suvremeni pastoralci žele pomiješati ozbiljne stvari i neobaveznu zabavu, kao da se u ozbiljnim stvarima ne može uživati bez zabave. Kad djeca krenu u prvi razred ne nose u školu svoje igračke od kuće. Moramo li ukinuti matematiku jer nije dovoljno zabavna? Moramo li ukinuti lektiru jer se netko ne zabavlja dovoljno? Moramo li ukinuti ozbiljnu misu jer se djeca ne zabavljaju?
Naši djedovi i bake nisu imali ovakve dječje mise po svojim selima i ništa im nije falilo. Kako će djeca razlikovati misu od sleta? Uistinu radimo od svoje djece idiote koji nisu sposobni raditi ništa drugo osim onoga što jako vole.
Misa jest bila valjana. I to je to. Kao otac, ne bih svoje dijete poveo na takvu misu niti bih želio da ide s vjeroučiteljem.
M.B., moram zbilja priznati da nitko drugi nije otac doli ti, i ako netko ima drugačije mišljenje (ne smijemo reći iskustvo, jel, jer ne može biti iskustvo kad ti otac kažeš drugačije) po pitanju djece, taj sasvim sigurno nema djece. Ja nemam djece, pa ne smijem govoriti u svoje ime, no vidi vraga - moj brat ima djece. Išli oni obiteljski u crkvu sad nedavno kad su dolazile relikvije don Bosca. Pitam ja njega - kako je malecka to izdržala. Kaže on - pa dok je trajala misa bilo je grintanja da joj je dosadno i da želi da odu, ali kasnije je bila predstava za djecu pa se više nije dala odvući. I šta sad?
IzbrišiKažeš ti - iz nekog razloga suvremeni pastoralci žele pomiješati ozbiljne stvari i neobaveznu zabavu. Baš se pitam zašto, sigurno im to šunilo iz vedra neba. :rolleyes: Činjenica je (pa ma što ti 'kao otac' mislio o tome) da je djeci, a jednako tako i odraslima, misa uglavnom dosadna. Kažeš ti - ako im je zanimljivije kazalište lutaka, otići će tamo. Problem je što upravo to i čine. I onda 'pastoralci' pretpostave posjećenost crkava istini, pa počnu u crkvama nuditi ono što ima prođu. To što je to nepošteno, što je to de facto laganje, to je drugi par postola. To zapravo lijepo pokazuje koliko sami crkvenjaci zbilja vjeruju u snagu onog što naviještaju, ako više sami uopće znaju i što naviještaju.
Nadalje, to što kažeš da naši djedovi i bake nisu imali ovakve dječje mise i ništa im nije falilo. Pretpostavljam da pod tim 'ništa im nije falilo' misliš da su svejedno išli na misu? Je, to je zato što su živjeli u kulturi koja je još uvijek predominantno bila kršćanska, u kojoj je život i životni ritam bio prilagođen crkvenom kalendaru i odvijao se po istome. U današnje vrijeme tog faktora običaja više nema. Što znači da je osipanje veće, jer je u crkvi sve manje onih koji običajno idu u crkvu. A to što u takvoj situaciji crkveni ljudi nemaju petlje naučavati čisti i neublaženi crkveni nauk, nego pokušavaju konkurirati koncertima, kinima i kazalištima koja su im odvukla ljude, to lijepo govori o samom njihovom vjerovanju u to što propovijedaju. ;-)
Suma sumarum, nije da nema razloga za uvođenje takvih neozbiljnih misa i aktivnosti kako bi ti to htio prikazati, pa da pastoralci to čine iz nekog čudnog i neshvatljivog razloga, nego upravo obratno - tog razloga itekako ima, samo ne bi smio biti važniji od istine. Pastoralci se između tog razloga i istine nisu imali petlje odlučiti za istinu. Ili da kažem 'istinu', jer takvo ponašanje pokazuje koliko oni sami vjeruju u tu navodnu istinu.
@baba Jaga,
IzbrišiAko ikad postanete majka sagledavat ćete stvari poprilično drukčije nego kao teta (ako živite u zajedničkom domaćinstvu s bratom i njegovom suprugom onda su stvari malo drugačije, ali čak i onda njegova djeca su njegova djeca i njegova odgovornost). Teti, uju ili striki dijete je drago dijete, ali ipak samo tuđe dijete. Nećak mi je vrlo drag, ali to se s vlastitim djetetom ne da usporediti. Neke postupke svojih roditelja shvatio sam tek kad sam sam postao roditelj (tj. nije mi dovoljno bilo da sam odrastao čovjek da ih shvatim). Roditeljstvo mijenja čovjeka.
Činjenica je ... da je djeci, a jednako tako i odraslima, misa uglavnom dosadna. Ovisi o tome kako ljude odgojimo. Škola je često dosadna, posao je vrlo često iznimno dosadan, dosadno je svaki dan prati suđe, dosadno je vaditi veš iz vešmašine i vješati ga, pa onda peglati i slagati u ormar. U konačnici ljudi počinju svoj život doživljavati kao "tri sestre" (vjerojatno ste čitali za lektiru to Čehovljevo djelo) kojima je cijeli njihov vlastiti život dosadan.
Kad se djeca cijeli dan igraju dosade im iste igračke. Kad se igraju cijelo ljeto dok nema škole, dosadi im već i to igranje. Kad s kontinenta odu na more, prvih tjedan dana uživaju, nakon toga im dosadi, a nakon mjesec dana ne mogu dočekati da idu kući. Međutim, odgoj je tu vrlo bitan. Kao što sam već napisao, ako djecu učimo da budu idioti kojima se sve nudi na tanjuru, ako ih učimo da je cijeli svijet napravljen po njihovoj mjeri, ako ih učimo da mogu i smiju odbiti ono što ih trenutno ne zanima samo zato jer ih ne zanima, a prihvatiti samo ono što ih u tom djelići sekunde zanima, oni će takvi idioti i postati.
Crkveni ljudi mogu neko vrijeme konkurirati koncertima, kinima i kazalištima, ali samo neko vrijeme. Nakon nekog vremena ljudi i djeca se zasite te zabave.
Summa summarum, nisam namjeravao prikazati da nema razloga za uvođenje takvih neozbiljnih misa i aktivnosti nego da je navodni "uspjeh" kratkoročan tj. na dulje vremena nema efekta. Što se tiče konstatacije To zapravo lijepo pokazuje koliko sami crkvenjaci zbilja vjeruju u snagu onog što naviještaju, ako više sami uopće znaju i što naviještaju, dakako da se slažem.
M.B.,
IzbrišiMislim da jako dobro rezonirate glede odgoja i slažem se s Vama. Ako je roditeljima na misi dosadno, djeci će biti još više. Ako se roditelji prema misi odnose kao prema najvećoj svetinji, djeci će možda i dalje biti dosadno, ali će razumjeti da je to nešto veliko i važno. I taj će im osjećaj ostati za čitav život. Govorim iz vlastitog iskustva uz baku vjernicu. Sad je na meni da to prenesem dalje... Ne smijemo podcjenjivati djecu i njihov osjećaj za Boga. Nema većeg zločina nego djeci to uskratiti. Roditelji se na krštenju obvezuju na odgoj u vjeri i ako to zanemare uskratili su djeci ono što su im najviše dužni dati.
S.Š.
@M.B. Ovo nije prvi put da se pozivaš na to 'ja sam otac, pa ja znam, i ti ako nisi otac nemaš tu šta govoriti, moje mišljenje je po defaultu važnije od tvog'. I ti znaš da ti to nije prvi put, i da sam već reagirala na to, jer mi to ide na živce iz više razloga: pod jedan - to je faličan argument jer ljudi do saznanja ne dolaze samo iskustvom, nego i razumom, pod dva - ti si usput i licemjer ako onda istu takvu logiku nećeš prihvatiti od onih koji kažu 'svećenici nemaju šta pričati o seksu, jer se ne seksaju', a dojma sam da je ne bi prihvatio. Naime, ja sam faličnost takvog argumenta sebi posvijestila upravo čitajući odgovore crkvenih ljudi na takve prigovore o moraliziranju kad je seks u pitanju. A sad ispada da crkveni ljudi/vjernici bez problema potežu isti takav nevaljani argument kad im ide u korist. To je iritantno koliko je to licemjerno.
IzbrišiInače, tvoj komentar se sastojao od neistinitih/nevaljanih argumenata, koji se još uz to oslanjaju na pogrešne principe. To što ti tvrdiš da djeca nešto znaju ili da im nešto nije dosadno, je jednostavno pogrešno u iskustvu mnogih (koji imaju djecu ili koji su i sami bili djeca). I ne samo da je taj argument pogrešan, nego implicitno podrazumijeva prihvaćanje određenih temeljnih principa koji su opet pogrešni. Naime, upuštajući se u argument do čeg djeca drže ili ne, ti prešutno prihvaćaš da je dječji ukus nekakav faktor u odlučivanju kakva misa treba biti. A upravo taj i takav princip i jest problem, on je pogrešan, on je taj koji je doveo do cirkusijanja u liturgiji i prvenstveno protiv tog principa bi se trebalo boriti (iz perspektive tradicionalista gledano, naravno). Dakle, umjesto da odbiješ pogrešan princip, ti pristaneš na pogrešan princip i onda očito neistinitim stvarima pokušavaš braniti tradicionalistički 'cause' u okviru tog pogrešnog principa. Bilo bi smiješno da nije žalosno. A da si zbilja to tvrdio, potkrijepit ću jednim citatom iz tvog komentara koji to možda najjasnije odražava. Evo:
Kažem Vam iz svog iskustva da djeca vrlo rano shvate do koga i čega trebaju držati, a do koga i čega ne. Djeca znaju šutjeti kad treba i kadri su shvatiti da je "obična" misa (tj. ona koja nije za djecu, bilo tridentinska, bilo NO) nešto bitno. Ne treba im slet niti pop-koncert.
Djeca vrlo rano shvate do koga treba držati? Znaju šutjeti kad treba? Ma da? Bit će da se zato ne jednom tijekom mise zna začuti grintavi dječji glas - mama/tata kad će ovo završit, mama/tata ja bih da idemo. :rolleyes: Dakle cijela ta priča kako djeci ne treba zabava, jer vrlo brzo shvate da treba cijeniti ozbiljne mise je em neistinita em promašena. Niti oni to shvate, sva bi djeca rađe u luna park nego u crkvu, niti trebaju shvatiti. Djeca su djeca, ona bi i sladoleda po cijele dane jer ne shvaćaju neke stvari, no zato su tu roditelji koji bolje shvaćaju neke stvari da odluče za njih. To je na tragu onog argumenta s matematikom za koju si ispravno reko da je djeca uglavnom ne vole učiti, ali da ih roditelji prisile da je uče. To je prava linija obrane, jer to znači da nije bitno što netko voli nego što je istina (pretpostavljajući pri tom da je istina da je matematika bitna u životu, što je analogon pretpostavljanja da je istina da je određena vrsta mise ugodna Bogu). Ali ti šetaš s jedne argumentacije na drugu, bitno samo da kažeš nešto protiv argumenata protivnika tradicije, što ukazuje na prilično nerazumijevanje same strukture te problematike.
Upozorenje!
IzbrišiKomentator baba Jaga je trol (http://curezone.com/forums/troll.asp). Što više odgovarate na takve komentare, to više "hranite trola" (forumski termin).
@baba Jaga
IzbrišiRoditeljstvo se ne uči na fakultetu ili akademiji, roditeljstvo se živi. Moje rezoniranje je rezultat brojnih odluka koje koje sam kao roditelj trebao donijeti. Dakako, pogrešne odluke su mi bile puno jače iskustvo od dobrih. Dok mi administrator dozvoljava spominjat ću se svog roditeljstva, bez obzira što to Vas frustrira.
Na koncu, ne raspravljamo o nečemu što bi bilo istinito ili neistinito. Moguće je eventualno pronaći neka načela odgoja koja će se dobro moći primijeniti na većinu ili značajan broj djece, ne i na svako dijete. Tako neki antibiotik može biti uspješan za 99% ljudi, dok za 1% izaziva užasnu nuspojavu. Biti na krivoj strani statistike je u medicina gadna stvar. Odgoj moraja biti prilagođen temperamentu djeteta (karakter roditelji oblikuju, ali s nekim temperamentom se dijete naprosto rodi: jedno je veselo, drugo plačljivo, jedno živahno, drugo mirno): opet iz vlastitog iskustva znam da ono što je kod jednog djeteta prošlo kod drugog ne prolazi. Zato mi je smiješno da me prozivate za licemjerje.
Djeca vrlo rano shvate do koga treba držati? Znaju šutjeti kad treba? Ma da? Bit će da se zato ne jednom tijekom mise zna začuti grintavi dječji glas - mama/tata kad će ovo završit, mama/tata ja bih da idemo. :rolleyes: Dakle cijela ta priča kako djeci ne treba zabava, jer vrlo brzo shvate da treba cijeniti ozbiljne mise je em neistinita em promašena. Niti oni to shvate, sva bi djeca rađe u luna park nego u crkvu, niti trebaju shvatiti.
Kao osoba koja nije roditelj, djecu doživljavate kao uređaje koji uvijek reagiraju na isti način. Djeca nisu uređaji-zbog toga ih i odgajamo. Dijete će prvi puta reagirati i reći da mu je dosadno. Ako reagiramo i popustimo, sljedeći put obavezno ide identično ponašanje. Ako pokažemo da nas nije briga za ispad (otrpimo malo plača i ružnih pogleda drugih ljudi) i da se ostaje na misi dijete dobiva poruku da se ne popušta i da je to važno. Dakako, ako se roditeljima bježi s mise i dijete koriste kao finu izliku, to je posve drugi par rukava.
Ja, suprotno vašoj tvrdnji ...dakle cijela ta priča kako djeci ne treba zabava, jer vrlo brzo shvate da treba cijeniti ozbiljne mise je em neistinita em promašena. opet kažem da vrijedi suprotno, da djeca imaju mogućnost steći osjećaj za ono što je bitno, samo o roditeljima ovisi žele li uložiti truda i energije u to. Meni su roditelji vrlo brzo izbili ideje da bih trebao stalno na neki sladoled, žvake i slično. Druga su djeca oko mene jela sladoled ja nisam; štoviše još su susjedima čija su se djeca sa mnom igrala rekli da meni ne kupuju sladolede i ostalo (danas sam im zahvalan sam im na tome). Upalilo je. Bar na meni.
Što se tiče usporedbe odgoja djece i seksa, stvar je bespredmetna. Kod seksa se stvari mogu svesti na pitanje je li događaj X dopušten ili nije, je li grijeh ili nije. Roditeljstvo je proces koji traje godinama, gdje se donose stotine i tisuće odluka i gdje je razumljivo da ćemo dosta puta pogriješiti, ali pogrešna odluka ne implicira da je roditelj počinio grijeh odnosno da je odluka sama za sebe nepopravljiva, niti treba tu odluku sagledavati izvan cjeline odgojnog procesa.
To je to što se tiče babe Jage. Nećemo hraniti trola :-)
Izbrišija sam se već pokazao kao rigidna i licemjerna osoba, to mi je od babe Jage fini kompliment, jednako kao što je njoj bio kompliment da je sofist.
Ustvari, ja sam jedna licemjerna i rigidna primitivčina. Kad me npr. Longin bratski upozorava, ja umjesto da prihvatim otvrdnula srca samo dublje zađem u pakao lefevrovske šizmo-hereze ili kako se to već zove. Kad mi baba Jaga dokaže da sam u krivu ja samo zatvorim oči pred logičnim argumentima, pa jednako kao što ne vjerujem živućem Učiteljstvu nego samo sebi, tako ne vjerujem ni zdravoj logici. Veći licemjer i rigidni desničar na ovom blogu je samo S.H., što dokazuje i većim brojem jednako rigidnih budućih malih licemjera koje kod kuće odgaja. Ja ih imam nešto manje. Mi smo, za razliku od otvorenih i mudrih ljudi, fundamentalistički zatupljeni licemjeri i pobijedit ćemo logiku demografskim putem.
Pozdrav S.H. i gospođi S.H.!
God bless, M.B.
IzbrišiI ja se pridružujem pozdravima.
Djeca nisu uređaji-zbog toga ih i odgajamo. Dijete će prvi puta reagirati i reći da mu je dosadno. Ako reagiramo i popustimo, sljedeći put obavezno ide identično ponašanje. Ako pokažemo da nas nije briga za ispad (otrpimo malo plača i ružnih pogleda drugih ljudi) i da se ostaje na misi dijete dobiva poruku da se ne popušta i da je to važno.
IzbrišiI ti zbilja misliš da je potrebno biti roditelj da bi se ovo znalo? Bože svašta. Ovo uopće nije sporno, samo to ne znači da je djeci na misi postalo zabavno, ili da su počeli cijeniti samu misu, nego su naučili da moraju ići jer roditelji tako traže. I onda problem nastaje kad ni roditelji ne pronalaze misu zanimljivom, pa ni oni ne dolaze na istu, jer onda ni djeca neće dolaziti obzirom da kad dolaze to čine uglavnom zato jer roditelji to traže. I onda pastoralci nastoje misu učiniti zanimljivom i odraslima i djeci i mladima, ne bi li ih privukli da dolaze. A to je pogrešno, jer crkva nije (ili bar tvrdi da nije) u zabavljačkom biznisu.
Ostalo nemam volje komentirati, jerbo samopravednost je do odrđene granice još i smisleno izazivati, ne bi li je se probilo, nakon određene granice postaje samo odbojna.
Papa Franjo je mjerilo Mise...
OdgovoriIzbrišihttp://www.youtube.com/watch?v=3RJK0yULkCY
RiKa
M je gore na krajnje bezobrazan i nekatolički način uvrijedio mons. Williamsona.
OdgovoriIzbrišiIako takvo vrijeđanje biskupa otkriva duh koji animira njegove komentare, molim da se izbriše dotični komentar jer su takve riječi povod za sablazan na katoličkom blogu.
Mateo,
Izbrišipa zašto je onda izbačen iz SSPX-a?
Imaš video na youtube gdje govori da nijedan Židov nije umro u plinskim komorama i slične idiotarije.
Poveznicu neću stavljati jer je degutantno.
Sablazan si ti i tebi slični jer podržavaš ološ!
M
Opet grubo vrijeđanje.
IzbrišiUnutarnja neslaganja unutar Bratstva nisu relevantna za ovo pitanje i tiču se pregovora s Vatikanom.
Mons. Williamson je jednostavno izrekao svoje osobno mišljenje, na osnovu znanstvenih istraživanja i službenih izvještaja koja je pročitao, da u ratu nije umrlo šest milijuna židova nego puno manje, i to nijedan u plinskim komorama, jer je tehnički nemoguće da su plinske komore u logorima mogle ikoga ubiti, što se vidi na nekoliko načina:
- komore (zapravo, kamene kolibe) su korištene za tuširanje tj. raskuživanje od uši, što se u ono vrijeme činilo svuda po svijetu,
- na zračnim snimkama savezničkih aviona za vrijeme rata jasno se vidi na na komorama nema visokih dimnjaka. Također niti dan danas na njima nema nikakve ventilacije: gdje bi plin odlazio? Bez visokih dimnjaka, kad bi se u komore pustio plin, jednostavno bi se raširio po tlu i nakon nekog vremena ubio sve ljude u širokoj okolici, uklj. i Nijemce,
- kod analize ostataka plina u zidovima komora nađena je zanemariva količina, onoliko koliko bi se našlo u prostorijama za raskuživanje,
- jednostavno je provjerljivo da su te plinske komore preslabo izolirane i konstruirane tako da je kod puštanja plina unutra sav plin vrlo brzo iscurio van, te ne bi imao vremena nikoga ubiti (jer plin ciklon-b sporo ispušta cijanid)
Službene komisije koje su istraživale te komore došle su do tih zaključaka. Istraživanja su nekoliko puta ponavljana. Neki članovi tih komisija sad su u zatvoru u Njemačkoj, jer su se usudili javno objaviti podatke koje su prikupili, koji se ne slažu sa službenom ideologijom.
Također se broj poginulih može provjeriti jednostavnom matematikom, uspoređujući broj Židova prije rata i poslije rata, zajedno s emigracijama, što dokazuje da je broj od šest milijuna višestruko prenapuhan i smiješan.
Jednostavnom pretragom na Googleu može se doći do svih informacija, dokumentiranih s izvorima, npr.:
http://jewsvszionists.wordpress.com/2008/05/13/jewish-holocaust-or-german-holocaust-auschwitz-gas-chambers-myth/
S druge strane, čak i kad to ne bi bilo točno, mons. Williamson je jednostavno izrazio svoje osobno mišljenje.
Otkad je "holokaust" postao dogma, pa da se svi moraju složiti oko točne cifre ljudi koji su umrli i kako su umrli?
Napominjem da stavljam riječ "holokaust" u navodnike jer je to riječ koju ne bi trebali koristiti, ta riječ znači 'žrtva paljenica' i Židovi je koriste da kažu da su ti Židovi umrli u ratu bili žrtva paljenica prinesena Bogu.
Kao katolici ne možemo se nikako složiti da bi Bog primio od židova žrtvu paljenicu. Mi znamo da je prava žrtva Krist Gospodin.
Evo, kad već spominjemo taj "holokaust". Mene su šokirale činjenice iznesene u Glasu koncila (da i tamo čovjek nađe nešto stvarno korisno) o mitu o Jasenovcu. Niti jedne jedine masovne grobnice. Čovjek ne može ne pitati se čime su to nama punili glavu u školama. A tako je sa svim činjenicama. Kad se 50 godina uporno nešto tvrdi i iznosi kao jedinu istinu, više ni očite činjenice nisu dovoljne da čovjek povjeruje u pravo stanje stvari..
IzbrišiS.Š.
http://www.ewtn.com/faith/edith_stein.htm
IzbrišiShe died in the gas chambers at Auschwitz on 9 August 1942.
Meni je odvratno svako negiranje holokausta ili "holokausta".
IzbrišiZa mons. Williamsona mislim da je, pristojno receno, vrlo nerazborit i da ga se nije nikad trebalo posvetiti za biskupa.
O ovoj tematici Marko je sve rekao u svom tekstu prije cetiri godine i molim da se rasprava ovdje ne nastavlja.
Administrator je uklonio komentar.
IzbrišiToma,
IzbrišiPreporučam da se više informiraš, možeš početi s linkom koji sam gore dao, to je stranica gdje se sami Židovi suprotstavljaju cionizmu i cionističkim lažima (imaš nekoliko slika na stranici s njihovog prosvjeda u Americi).
Što to zapravo znači "negiranje 'holokausta'"?
Nitko ne kaže da nije umrlo puno Židova u ratu (broj je vjerojatno nešto veći od milijun ljudi), međutim važno je ustanoviti kako su umrli i tko je odgovoran. Dok u radnim logorima uopće nije bilo ugodno (zapravo, sami njemački zapovjednici su se ljutili na upravitelje koliko ljudi umire od iscrpljenosti i bolesti i tražili da se dovede više liječnika i popravi stanje), to su ipak bili radni logori, kakvi su postojali i u Americi za Japance, a ne "logori smrti".
"Konačno rješenje" je bio program deportacije Židova iz Njemačke, a ne istrebljenja (na kraju krajeva, danas je općepoznato da su Hitlera financirali židovski bankari iz Amerike)
Kao što upozoravaju i Židovi na toj stranici, najgori neprijatelj svih naroda su cionisti. Oni su vođe masona i iluminata, i jedini im je cilj jedna svjetska vlada (pod antikristom) i uništenje Katoličke Vjere. Pročitajte njihov plan koji je procurio u javnost početkom 20. st. i koji se u puno stvari već obistinio (njihova propaganda ga zove 'krivotvorinom', međutim ne mogu zanijekati činjenice, da se već puno stvari ispunilo otkad je objavljen):
http://www.biblebelievers.org.au/przion1.htm
Mateo, kao sto rekoh odurne su mi te rasprave i molim te da ih nastavis negdje drugdje.
IzbrišiMateo, još li pomalo zelen.
IzbrišiDržimo se mi obrane vjere katoličke po uzoru na mons.Lefebvrea. Provjeravanje revizionističkih teorija nadilazi naše sposobnosti i mogućnosti!
I mons.Fellay je bio zgrožen ispadima biskupa Williamsona! U onom povijesnom trenutku taj je glupi intervju štetio FSSPX-u, Tradiciji i papi Benediktu XVI.
Molim Te, nemoj biti Ti nama, što je biskup Williamson bio Bratstvu!
Kikii
Treba reći da su za taj nesretni intervju prvenstveno krivi švedski novinari, koji su taj cijeli prilog (čiji je intervju bio samo jedan djelić - pogledao sam cijeli prilog) tako složili i napravili, s jasno i više puta otvoreno izraženim neprijateljstvom, da što više naštete Bratstvu.
IzbrišiMons. Williamson je samo još jedna od nekoliko osoba koje su u tom prilogu uspjeli prevariti.
Provjeravanje povijesnih podataka ne nadilazi ni moje mogućnosti ni sposobnosti, već je upravo moja struka.
Jedna od stvari na koje je u svakom slučaju veoma bitno upozoriti, bez obzira na prošlu temu (jer Toma ne želi o tome raspravu na ovom blogu), jesu planovi cionista da zavladaju svijetom, i napredak koji su dosad postigli. Zato preporučam svakome tko želi znati tko i kako upravlja svjetskim državama da pročita Protokole starješina Ziona (link u prošlom komentaru).
Želiš li Ti da ovaj blog bude zabranjen, a mi tradicionalisti proglašeni luđacima?!
IzbrišiJa se grozim od ovih tema na ovakvom tipu bloga. Mislim da su kontraproduktivne i da škode Tradiciji!
Ja o tome ovako ne želim većma raspravljati!
Inače, sva sam spomenuta djela pročitao prije gotovo dvadeset godina!!!
Ne zaboravimo: mons.Williamson je više puta pokazao otvorenu neposlušnost Upravi Bratstva.Pustimo ga na miru.
No, u ovom je času bitnije nešto drugo: biskup Fellay je uputio pismo prijateljima i dobročiniteljima. Krasno je opisao probleme i nemogućnost normalizacije situacije Bratstva. Pa neka sada neprijatelji kažu da se udaljio od puta mons.Lefebvrea.
Međutim, to nije učinjeno ni u kakvoj gorčini.Nikakvu raskolničku svijest nije moguće primjetiti niti u jednoj riječi. Posve mirno, nakon puno molitve i razmišljanja. Ali ljubav prema papinstvu i želja za normalizacijom situacije više je nego jasna. I vjera u pobjedu Crkve i pobjedu Tradicije!
Kikii
Po nedavnom Pismu prijateljima i dobročiniteljima (br. 80) čini se da je mons. Fellay shvatio da je u pregovorima s Rimom pošao predaleko, pogotovo u doktrinarnoj preambuli, koja je bila previše nejasna i sadržava tri vrlo nezgodne rečenice. Prije nekoliko mjeseci je u Econu u konferenciji rekao da su ga u Rimu prevarili.
IzbrišiDakle, djela mons. Williamsona i mudra upozorenja ostale dvojice biskupa sad se vide u puno drukčijem svijetlu. Dok je mons. Fellay bio pod punim udarom vatikanske zavodljive diplomacije, oni su sačuvali bistri pogled na stvari. Da je papa prihvatio ono što je mons. Fellay potpisao u travnju, Bratstvo bi bilo uništeno za nekoliko godina, i radi vrlo problematične preambule i radi nedostatka zaštite od modernističke hijerarhije.
Bogu hvala, katastrofa je izbjegnuta.
Pod djelima mons. Williamsona mislim na njegovo neprekidno upozoravanje na štetnost takvog dogovora s Rimom, do te mjere da je pretrpio i nekanonsko izbacivanje iz Bratstva (kažem nekanonsko jer jedan biskup nema ovlast drugoga biskupa izbaciti iz nekog reda)
IzbrišiBratstvo ima mudro i sveto vodstvo. Sijanje nepovjerenja u odluke tih svećenika i biskupa, nipošto nije po volji Božjoj. Uostalom, sve nekakve krize, bojazni i prodor liberalizma u Bratstvo je djelo marginalnih skupina po Tradiciji.
IzbrišiOdvajanje od uprave Bratstva je pad u sektaštvo. Salva nos Domine...
Kikii
Joseph Ratzinger, Benedikt XVI. rođen 16. travnja 1927.
OdgovoriIzbrišiAd multos annos!!!
Dragom papi emeritusu Benediktu XVI.-herzlichen Gluckwunsch zum Geburtstag! Ad multos annos!!!
OdgovoriIzbrišiKikii