nedjelja, 17. svibnja 2020.

Iz robijaške poezije 1

O 130. obljetnici rođenja Petra Grgeca (Kalinovac, 1890. – Zagreb, 1962.)


Proljetni vijenac

                 I.

Jutro me budi: Brzo se preni!
U gaj pohiti kroz rosnu travu,
sabiraj šafran, ljubicu plavu,
i visibabu, drijemovac sneni!

S nabranim cvijećem u dom svoj kreni,
vijenac ispleti za kućnu slavu,
njime ovjenčaj predragu glavu
Josipi, svojoj patničkoj ženi.

Ustajem s loga, na put se dajem,
dvorištem krećem. Odjednom stajem;
ne smijem ići dalje od žice.


                 II.

Meni se suza skliže niz lice,
bol mi je gorča nego u Joba,
žigosaše me ko jadnog roba
sramotnim žigom ratne krivice.

Srce mi kuca kao u ptice
kojoj u letu krila je oba
probila strijelom okrutna zloba
i srušila je na zemlju nice.

Stari vidici i sad me mame,
ali slobode ne ima za me,
niti do bližnje ne smijem šume.

Manje još smijem do doma svoga:
kud god bi htjela poći mi noga,
svuda su puške uprte u me.

Velika Pisanica, 12. III. 1946.