utorak, 4. travnja 2017.

Pretplatite se na hrvatsku verziju Paix Liturgique


Još prije pet godina kada je prvi put objavljena hrvatska verzija stranice Paix Liturgique, pozvao sam čitatelje ovog bloga da se pretplate na taj newsletter sa zanimljivim i manje poznatim informacijama o proširenosti tradicionalne mise po čitavome svijetu. Tako se primjerice u rujnu prošle godine moglo čitati o hrvatskom svećeniku o. Milanu Mikuliću koji je u najtežim godinama za staru misu (sedamdesetima i osamdesetima) očuvao tradicionalnu misu u jednoj župi na zapadnoj obali SAD-a. Usto se redovito objavljuju i istraživanja provedena na širokom uzorku vjernika u pojedinoj zemlji o potražnji i želji za celebracijom stare liturgije.

Ako se pretplatite, newsletter ćete dobivati jednom mjesečno ili jednom u dva mjeseca, a to zaista nije preveliko opterećenje. Bilo bi šteta da se hrvatska verzija ugasi zbog nezainteresiranosti, pa preporučite ovu stranicu i mogućnost pretplate i drugim poznanicima bez obzira da li su tradicionalni katolici ili ne.

Broj komentara: 17:

  1. Ako je doista kardinal Šeper ishodio dopuštenje da o. Mikulić služi tradicionalnu misu, onda to baca jedno sasvim drugo svjetlo na Šeperovo djelovanje.
    Izgleda da on ipak nije bio toliko "koncilski usmjeren", koliko bi to neki danas htjeli prikazati.

    Antiliberal

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta dopustenja su i bila zamisljena samo dok ne pomru stari svecenici koji se ne mogu lako prilagoditi novim zakonima. Kardinal Seper je, po svemu sudeci, uzor neokonzervativaca za koje je "papa uvijek u pravu". Kamo nas je to dovelo, vidite i sami.

      Izbriši
    2. Cini mi se da je i precasni Vitkovic bio veliki obozavatelj Sepera - da je sam znao ponavljati takve fraze.

      Obelix

      Izbriši
  2. Paix liturgique znači liturgijski mir i u biti ta stranica se zalaže za 'potpisivanje primirja' s NO i modernističkom ekipom. IP 2 nazivaju svetim. Dakle, sinkretistički pseudotradicionalizam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam tako shvatio tu stranicu. Oni promicu tradicionalnu, a ne novu misu, objavljuju vrlo pozitivne clanke o raznim mjestima i grupama gdje se sluzi stara liturgija i posebno se trude da konkretnim podatcima (stvarnim istrazivanjima) pokazu da postoji itekako zelja za tradicionalnom misom.

      Takav im je fokus i pristup, a naravno da na internetu postoje i druge stranice gdje se covjek moze informirati o raznim drugim aspektima i problemima. Mislim da je to sto rade vrijedno i da ih treba podrzati na ovaj vrlo jednostavan, besplatan i neobvezujuci nacin.

      Izbriši
    2. Oni "promiču" mirenje sa postojećim ludilom u Crkvi (ED 'poslušnost') bez obzira što imaju tradi Misnu glazuru. Meritoran im je 1992 katekizam sa svim V2 burleskama i zabludama unutra. Evo manifesta: http://uk.paix-liturgique.org/texte.asp?SMA_N_ID=80

      Izbriši
    3. Nigdje ne pise da promicu "mirenje sa postojecim ludilom u Crkvi".

      Svi njihovi ciljevi cine mi se sasvim plemeniti i korektni. To sto ne djeluju tocno u istom smjeru kao ova ili ona grupa ne znaci da je njihovo djelovanje lose ili nepotrebno, naprotiv.

      Ako se i koliko se novi katekizam moze tumaciti u skladu s vjekovnim naukom Crkve, toliko je i mjerodavan. Ali ne bih nastavljao tu presiroku temu koju definitivno necemo rijesiti u komentarima (ili uopce).

      U svakom slucaju, ja preporucujem citateljima da pregledaju zadnjih nekoliko brojeva newslettera i ako im se ucini imalo korisno ili zanimljivo da se pretplate.

      Izbriši
    4. Ili pričekajmo neki novi newsletter "otporovaca" koji će nadopuniti ono što već blog tradicionalnalatinskamisa nije, pa da znamo što nam je činiti...

      Edvard

      Izbriši
    5. Toma
      "Svi njihovi ciljevi cine mi se sasvim plemeniti i korektni. To sto ne djeluju tocno u istom smjeru kao ova ili ona grupa ne znaci da je njihovo djelovanje lose ili nepotrebno, naprotiv." Znači

      "Ako se i koliko se novi katekizam moze tumaciti u skladu s vjekovnim naukom Crkve, toliko je i mjerodavan. Ali ne bih nastavljao tu presiroku temu koju definitivno necemo rijesiti u komentarima (ili uopce)." Ne može se

      Edvard
      Kikii, naporan si više s tim izmišljanjem nickova, i mala djeca te već kuže, ali ti sam ne kužiš kako si providan. Sve više uviđam da među tradićima ima jednaki broj čudaka, ili već, nego recimo među karizmaticima, međugorjemanijacima, neosima i sl.

      Izbriši
    6. Sve više uviđam da među tradićima ima jednaki broj čudaka, ili već, nego recimo među karizmaticima, međugorjemanijacima, neosima i sl.

      Ne bih se potpuno slozio. Radi se samo o tome da "normalni" tradicionalisti puno manje pisu javno o ovim temama po internetu.

      Izbriši
    7. Rolf , i meni je već čudno da se odjednom, i to samo jednom i nikad više , jave raznorazni komentatori koji o tradiciji previše znaju. Opet , ako imaš čvrste dokaze iznesi ih , a ako ne -,, zadnja ispovjed je bila?" Ovo baca jednu novu sliku i na Kikija i na vlasnika bloga. Izgleda da je Glumac koji se uvukao ovdje našao sljedbenike koji loše glumataju.
      Robelar

      Izbriši
    8. Toma,
      ni ja se ne slažem s tim primirjem s Novus ordom. To nema nikakve logike.
      Trebalo bi, dakako, ispitati je li to tako jer mnogi pripadnici ED-a to tako kažu, ali sve ne misle. Ja ne spadam u takav tip osoba i ne mogu tako funkcionirati.
      S novim katekizmom zbilja treba biti oprezan.
      Njegovo objavljivanje nije pozdravila svojevremeno ni ED ekipa. Mislim da je tada Mosebach izjavio da ruski carevi nisu tražili cenzuru za knjige koje imaju više od petsto stranica jer ih ionako nitko ne čita.

      A glede nastavka napada na mene: ja nisam Edvard. Časna riječ!
      No odsada je bolje šutjeti i uopće ne reagirati. Mnogi su mi tako savjetovali za Rolfa i Velikog meštra, savjetnika: i jedan i drugi imaju lažne nickove, Facebook stranice (Ilijan Rovis, Jakov Herman itd.itd) i stalno vise po internetu i napadaju ljude; paravan za to je Tradicija, stvarni razlog je bolesna glava. Ne znam kako im to dopuštaju obveze: tu dosta toga u životu mora patiti.

      Kikii

      Izbriši
    9. Robelar,
      mislim da ste dovoljno inteligentni da skužite tko je Obelix, tko je nedavno bio Hrvoje, pa i onaj Ivan je sumnjiv itd.itd.itd. Mogli bismo navesti barem 20 nickova.
      Meni su uvijek ove internetske rasprave bile mrske i tako se malo toga riješi u Tradiciji, no neki se, čim se ustanu, priključe na Internet iako njihova životna situacija i staleške dužnosti to baš i ne dopuštaju, ali savjest je za neke umrtvljena beskrajnim egoizmom.

      Kikii

      Izbriši
    10. Meni su strašne, prestrašne dvije stvari:
      Međugorje je tvrdilo da je nastavak Fatime. Od toga dosada ništa nismo vidjeli.
      A večeras ruski ministar govori da su nakon američkih napada u Siriji SAD i Rusija korak od vojnog sukoba.
      Zaboravili smo na Fatimu. Nismo se molili i borili za posvetu Rusije. Samo to bi osiguralo mir u svijetu.

      Druga strašna stvar: umjesto da se širi pobožnost Gospi Fatimskoj i stara Misa, neki su svoj ego stavili iznad svega i apsolutizirali neke blesave, nepotrebne uvjete i time praktički blokiraju razvoj Tradicije.
      A svima nam gori pod nogama.
      Imat ćemo vremena za kajanje!
      Ne zaboravimo one opomene Gospe Fatimske da će neki narodi biti uništeni i da će mnogi biti kažnjeni ropstvom zabludama komunizma/masonerije ako se ne posveti Rusija.

      Zato: u Tradiciji u Hrvata najvažniji kriterij je odnos prema Fatimi i iskrena vjera u veliki zagovor Majke Božje. Samo promotrite tko to hini: bježite od njega!

      Kikii

      Izbriši
  3. Poznato je da je preč. Stanislav Vitković bio veliki poštovatelj kardinala Šepera (smatrao ga je i izvrsnim liturgom). Isto tako npr. i pape Ivana XXIII. Naravno da je bio neokonzervativac (možda naposljetku poput Josepha Ratzingera, ili kardinala Saraha glede liturgijskih zloupotreba). Ovdašnji tradicionalni katolici opravdano mu iskazuju poštovanje i zahvalnost, a mislim da je i on bio zahvalan za onaj dio svoga djelovanja koji je povezan s njima.
    Možda je zanimljivo usput spomenuti kako je na jedno tradicionalističko liturgičko razmišljanje, djelomično se s njim (ne) slažući, odgovorio, sada već davne 1998., i ovo: "...sjećam se iz djetinjih dana nekih anomalija. U nekim crkvama narod je za vrijeme mise glasno zajednički molio krunicu, s kratkim predahom za Pretvorbu i Podizanje, a svećenik je za oltarom tiho služio latinsku misu. Nije teško zaključiti koliko je Božji narod mogao biti usredotočen na slavljenje Otajstava i koliko je svećenik mogao biti sabran kod mise..." ("Marulić", 6/1998., str. 1274.)
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. M.P.,
      u svakom slučaju narod je bio koncentriraniji nego danas kad i svećenik i narod stalno nešto govore,pružaju ruke i pjevaju pjesme koje rastresaju, a da i ne govorim o gitaricama, bubnjevima, pljeskanju.
      Istina, način na koji je u nekom kraju puk pratio sv.Misu možda je zastario, odnosno temperament, naobrazba i kulturni utjecaji osobito na mlađu populaciju mijenjali su se, a s tim nije išlo u korak "držanje" u crkvi.
      No uvijek su u bogoslovijama, samostanskim crkvama, katedralama postojali zborovi i schole i celebrirala se svečana, pontifikalna, trojna Misa i moglo se naći mjesta za svakoga.
      Danas to više nije moguće. Svugdje isto-banalno do boli!

      Kikii

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.