Vjerujem da svaki katolik voli lijepu procesiju, a što može biti ljepše od pobožne procesije na Cvjetnicu po sunčanom proljetnom vremenu. Zahvaljujem čitateljici ovoga bloga koja je podijelila sa mnom fotografije današnje procesije u Ninu. Pohvalno je čuti kako je pateru to bila već treća Misa s pjevanom Mukom toga dana, a da je ipak bez preskakanja i žurbe sve skladno obavio.
nedjelja, 9. travnja 2017.
Broj komentara: 10:
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Izgleda da je nesto dobro u zraku (ili moru?) u tom dijelu Hrvatske, evo i nekoliko lijepih fotografija iz zupe Razanac na koje me upozorio jedan citatelj bloga.
OdgovoriIzbrišiNeka je sve na veću slavu Božju.
OdgovoriIzbrišiOdličan post. Jedno nevezano pitanje. Nikad mi nije bilo jasno što znači "na veću slavu Božju". Po mom skromnom shvaćanju, čovjek ne može Bogu dodati ili povećati slavu, budući da je već apsolutna. Kakav je dakle smisao toga gesla?
OdgovoriIzbrišihttps://en.wikipedia.org/wiki/Ad_maiorem_Dei_gloriam
IzbrišiZelja, molitva i podsjetnik da sve sto radimo bude na slavu Bozju, a ne samo nama na uvecanje dobiti, casti itd.
Slicno kao sto u Ocenasu molimo "sveti se ime tvoje" ili "budi volja tvoja" iako je ime Bozje beskajno sveto i Bozja volja ce se zbiti bez da mi to trazimo.
Zanimljivo. Obojica mladi svecenici
OdgovoriIzbrišiKakav je ovo palij na misnici? Jeli ovo neki stilizirani "stup" koji se često vidi na misnicama ili ima neka povlastica:-)?
OdgovoriIzbrišiMC
Mislim da nema povlastice. Ovo ti je samo stup koji nije prisiven vec prikacen, pa se moze prenositi s misnice na misnicu.
IzbrišiZadarska nadbiskupija je u smislu tradicionalnijih oblika liturgije najistaknutija biskupija u Hrvatskoj. Nadbiskup Želimir često zna reći da nisu potrebna dva oltara u crkvama, jedan je dovoljan. Ali se pod tim jednim misli na stari oltar, a ne na ove modernističke stolove.
OdgovoriIzbrišiBaš sam neki dan čuo da su fratri u jednoj crkvi postavili "oltar protiv puka", koji nadbiskup Želimir nije htio posvetiti, smatrajući ga suvišnim.
ICXC
Nebi se baš složio da je zadarska nadbiskupija istaknuta u tradicionalnim oblicima liturgije budući da u zadarskoj nadbiskupiji nema Tradicionalnog Rimskog obreda. A što se tiče ovog da se u nekim župama misi na starom oltaru to nije tradicionalni oblik liturgije nego to je normalni oblik liturgije. Nenormalno je pored umjetnički izrađenog oltara nataknuti nekakav stol od šperploče. nadbiskup Želimir Puljić je vrlo praktičan po tom pitanju i nije pod ideološkim utjecajem niti tradicionalizma niti modernizma nego stvar sagledava realno i vrlo logično. Ako u crkvi postoji stari oltar i još pogotovo ako je prezbiterij tijesan sasvim je prirodno, logično i dostojanstvenije da se misi na tom oltaru nego na nekim stolićima.
OdgovoriIzbrišiU tom smislu nadbiskup ostavlja samo otvorenu mogućnost da se misi na starim oltarima. Do sada u svim župama koje su prešle na stari oltar nije poznato da je bilo ikakvih problema i da se itko bunio. Pa od sat vremena mise 45 minuta je prema narodu ( uvod, služba riječi, propovjed, pričest , otpust) a tih 15 min ( prikazanje, predslovlje i kanon) koje se služe za oltarom starim se pokazalo da nisu do sada nikoga pojele ili uzrokovale srčani udar.
S druge strane same upute reformirane liturgije govore da se u crkvi gradi samo jedan oltar i sasvim je nelogično unatoč tim novim uputama u crkvi pored postojećeg posvećenog oltara( i još niza bočnih) graditi još jedan novi oltar i to samo zato da bi narod mogao vidjeti svećeniku lice za vrijeme misnog kanona. Takvi graditeljski zahvati su proturječje i samim novim propisima o jednom oltaru.
Biskupi bi se više trebali posvetiti svećenicima koji od liturgije rade cirkus ( a ima ih na pretek) nego svećenicima koji služe na drevnim oltarima. Nažalost praksa pokazuje da se pojedini biskupi vole baviti ovim potonjim dok se prvim uopće ne bave.
Nove generacije dolaze i, hvala Bogu, otkrivaju duhovnu i liturgijsku riznicu Crkve. Ljudima je više dosta liturgije iz Kauflanda a vraćanje drevnim oltarima je samo dio cijelokupnog mozaika koji ide u smjeru puta i otkrivanja dostojanstvenije liturgijie.
Čini mi se da ove starije generacije na misu previše gledaju sociološki nego teološki. Važno je koja će se "odaslati poruka sa oltara" a to što je kalež zahrđao , misnica prljava, puk ne kleči a ministranti se oko oltara guraju i igraju- nema veze, glavno da je s ambona "odaslana poruka".
Ironično u cijeloj priči je da je Zd nadbiskupija 1970-ih godina bila kolijevka modernizma i rušilačke teološke misli. A plodovi toga su apostazija oko 25 svećenika samo 1971.godine. Evo danas se vrijeme narugalo s tim nekadašnjim luteranima da njihovi nasljednici podižu ponovno ono što su oni s toliko žara rušili.
MPTHU
Riješenje je da se ukine "normalni" oblik liturgije to jest ekumenska liturgija - novi red Mise kao potpuno neuspio i destruktivan eksperiment. Zapravo, može ga se ostaviti u udžbenicima kao primjer kontraproduktivnosti diranja i prčkanja po svetoj tradiciji / liturgiji.
Izbriši