četvrtak, 3. prosinca 2015.

Papa Franjo: Bog je otac i majka

Ako jezik uobličen s gledišta čovjekove tjelesnosti izriče da je majčinska ljubav urezana u sliku Božju, istodobno vrijedi i to da se Boga nikada ne označava i ne oslovljava kao majku ni u Starom ni u Novom zavjetu. "Majka" je u Bibliji slika, a ne naziv za Boga... Majke-božice, koje su okruživale izraelski narod, kao i Crkvu Novoga zavjeta, pokazuju sliku odnosa Boga i svijeta koja je posve oprečna biblijskoj slici Boga. Štovanje tih božica uvijek je neizbježno uključivalo panteističku koncepciju, u kojoj je nestajala razlika između Stvoritelja i stvorenja...

Nasuprot tomu, slika oca bila je i jest prikladna da izrazi različitost Stvoritelja i stvorenja, suverenost Božjeg čina stvaranja... No i kada ne bismo mogli navesti posve neoborive razloge, za nas ostaje normativan molitveni jezik čitave Biblije, u kojemu, kako je rečeno, unatoč velikim slikama majčinske ljubavi, "majka" nije naziv za Boga, nije način oslovljavanja Boga...

Joseph Ratzinger, Isus iz Nazareta, izd. Verbum, 2007., str. 152., 153.

Kontekst: Rorate Caeli; papin intervju (talijanski/engleski).

Ilustracija:
Kardinal Ravasi sudjeluje u poganskom štovanju "božice" Pachamame.

Broj komentara: 9:

  1. Ubi Petrus Ibi Ecclesia4. prosinca 2015. u 14:53

    Inace Kardinal Ravasi, moj sugradjanin, je mozda jedan od najvecih Biblista na svijetu. Napisao je mozda najistaknuti komentar Qohelet-a. Ne bih ga osudio zbog jedne fotke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A zbog dvije?
      Ozbiljnije govoreci, zar to sto dobro poznaje Bibliju ne uvecava krivnju kardinalu, nego da je neuk? To znaci da vrlo dobro zna sto radi.

      Izbriši
    2. Teško mi je vjerovati u sve to što se događa u crkvi, pa zar baš nema kraja skandalima? I dokle? A najstrašnije je to da 99% vjernika uopće ništa ne smeta... Npr. ovdje "Ubi Petrus" - ne bi osudio jednog kardinala čak ni zbog štovanja poganskog demona. Užas! Nemam drugog objašnjenja nego da je svijet doslovno poludio.

      Izbriši
    3. Zbog jednog grijeha Mojsije nije ušao u Obečanu Zemlju . A bio je tako dobar . Robelar

      Izbriši
  2. Evo jedan primjer "ponovnog otkrivanja Božjeg majčinstva" :
    Prijevod: "Smiluj mi se, Bože, po milosrđu svome, po velikom smilovanju..." (Ps 51,1) "ispravljen" prijevodom Andréa Chouraquija: "Miluj me, Elohime, milovanjem svojim; mnoštvenošću maternica svojih..." (Jadranka Brnčić, "Riječima ponovno uspostaviti smisao", Filozofska istraživanja, sv. 4., 2006., str. 894.)
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Niste trebali citirati te hule.

      Izbriši
  3. Čini mi se da se papa referirao na ovu točku iz Katekizma Katoličke Crkve:

    Označujući Boga imenom "Otac" govor vjere ističe nadasve dva vida: da je Bog prvi izvor svega i transcendentni autoritet, ali istovremeno da je dobrota i nježna brižnost za svu svoju djecu. Ta se roditeljska Božja nježnost može izreći i slikom majčinstva (usp. Iz 66,13; Ps 131,2) koja još više izražava Božju imanenciju, bliskost Boga i njegova stvorenja. Jezik vjere crpi tako iz ljudskoga roditeljskog iskustva jer su roditelji čovjeku na neki način prvi Božji predstavnici. No, ljudsko iskustvo pokazuje također da su roditelji pogrešivi i da mogu izobličiti očinski i majčinski lik. Zato treba imati na umu da Bog nadilazi ljudske razlike spolova: on nije ni muško ni žensko, on je Bog; stoga nadilazi ljudsko očinstvo i majčinstvo, iako im je on izvor i mjerilo: nitko nije otac kao sto je to Bog. (KKC 239)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Citirane se Ratzingerove riječi odnose na isto. Treba obratiti pozornost na to kako i čime završava navedena točka iz katekizma, a kako i čime odgovor pape Franje. Poruka ovisi o redoslijedu riječi i rečenica.
      M. P.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.