utorak, 1. rujna 2015.

Ispovijedi kod FSSPX-a valjane u Jubilejskoj godini milosrđa, odredio Papa Franjo


Pravednost nalaže da prenesem ovaj izvadak iz pisma pape Franje povodom Jubileja milosrđa, svete godine koja će trajati od 8.12.2015. do 20.11.2016.
Zaključno promišljanje posvećujemo vjernicima koji iz različnih razloga posjećuju crkve o kojima skrbe svećenici Bratstva sv. Pija X. Ova jubilejska godina milosrđa nikoga ne isključuje. S različnih strana su me određena subraća u biskupstvu izvijestila o dobroj vjeri i dobroj sakramentalnoj praksi ovih vjernika, doduše povezanom s nelagodom da žive u pastoralno teškoj situaciji. Nadam se da će se u bliskoj budućnosti pronaći rješenja kako bi se ponovno uspostavilo potpuno jedinstvo sa svećenicima i poglavarima Bratstva. U međuvremenu, potaknut nužnošću, odgovoriti dobru ovih vjernika, određujem, svojom osobnom odlukom, da u međuvremenu oni koji tijekom Svete godine milosrđa pristupe sakramentu Pomirenja kod svećenika Bratstva sv. Pija X., valjano i dopušteno primaju odrješenje od svojih grijeha.
Naime, rasprave o ovlasti ispovijedanja svećenika Svećeničkog bratstva sv. Pija X. vodile su se u komentarima ovog bloga poprilično dugo, a ovim Papinim potezom je pitanje gotovo u potpunosti riješeno. Ostaje mogućnost da su ispovijedi kod svećenika bratstva nevaljane prije 8. prosinca ove godine i nakon 20. studenog iduće, ali takva teza poprilično je neodrživa, ako zbog ničeg drugog, a ono zbog brige Crkve za spasenje duša.

Fotografija na vrhu ovog posta preuzeta je kao ilustracija s bloga Christus Rex. Prikazuje hrvatskog svećenika Bratstva sv. Pija X. koji je nedavno celebrirao misu u rimskoj bazilici sv. Marije Velike. Ostaje vidjeti kako će hrvatski biskupi reagirati na milosrđe koje Papa Franjo iskazuje članovima i podupirateljima FSSPX-a.

Broj komentara: 39:

  1. " Un’ultima considerazione è rivolta a quei fedeli che per diversi motivi si sentono di frequentare le chiese officiate dai sacerdoti della Fraternità San Pio X.
    Questo Anno giubilare della Misericordia non esclude nessuno.
    Da diverse parti, alcuni confratelli Vescovi mi hanno riferito della loro buona fede e pratica sacramentale, unita però al disagio di vivere una condizione pastoralmente difficile.
    Confido che nel prossimo futuro si possano trovare le soluzioni per recuperare la piena comunione con i sacerdoti e i superiori della Fraternità.
    Nel frattempo, mosso dall’esigenza di corrispondere al bene di questi fedeli, per mia propria disposizione stabilisco che quanti durante l’Anno Santo della Misericordia si accosteranno per celebrare il Sacramento della Riconciliazione presso i sacerdoti della Fraternità San Pio X, riceveranno validamente e lecitamente l’assoluzione dei loro peccati."

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na kraju Papa se obraća onim vjernicima koji se iz različitih razloga odluče pohoditi crkve u kojima svoju službu vrše svećenici Bratstva svetog Pija X. Ova jubilejska godina milosrđa ne isključuje nikoga. Neki od subraće biskupa iz raznih krajeva su mi govorili o njihovo dobroj vjeri i sakramentalnoj praksi, povezanoj s nelagodom zbog teške situacije s pastoralnog gledišta. Nadam se da će se u bliskoj budućnosti naći rješenja za obnovu punog jedinstva sa svećenicima i poglavarima Bratstva. U međuvremenu, potaknut potrebom da se odgovori na dobrobit tih vjernika, svojom osobnom odlukom, određujem da oni koji tijekom Svete godine milosrđa pristupe sakramentu pomirenja kod nekog od svećenika Bratstva svetog Pija X. dopušteno prime valjani oprost svojih grijeha, piše Papa.
      http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=172582

      Izbriši
    2. Doslovniji prijevod
      ---
      Zaključno promišljanje posvećujemo vjernicima koji iz različnih razloga posjećuju crkve o kojima skrbe svećenici Bratstva sv. Pija X. Ova jubilejska godina milosrđa nikoga ne isključuje. S različnih strana su me određena subraća u biskupstvu izvijestila o dobroj vjeri i dobroj sakramentalnoj praksi ovih vjernika, doduše povezanom s nelagodom da žive u pastoralno teškoj situaciji. Nadam se da će se u bliskoj budućnosti pronaći rješenja kako bi se ponovno uspostavilo potpuno jedinstvo sa svećenicima i poglavarima Bratstva. U međuvremenu, potaknut nužnošću, odgovoriti dobru ovih vjernika, određujem, svojom osobnom odlukom, da u međuvremenu oni koji tijekom Svete godine milosrđa pristupe sakramentu Pomirenja kod svećenika Bratstva sv. Pija X., valjano i dopušteno primaju odrješenje od svojih grijeha.
      http://tradikatolik.blogspot.com/2015/09/pa-sada-je-gotovo-sve-valjano-i.html

      Izbriši
    3. Engleski tekst u nastavku zamijenio sam u postu hrvatskim prijevodom s bloga Traditio Ecclesiae:
      ---
      A final consideration concerns those faithful who for various reasons choose to attend churches officiated by priests of the Fraternity of St Pius X. This Jubilee Year of Mercy excludes no one. From various quarters, several Brother Bishops have told me of their good faith and sacramental practice, combined however with an uneasy situation from the pastoral standpoint. I trust that in the near future solutions may be found to recover full communion with the priests and superiors of the Fraternity. In the meantime, motivated by the need to respond to the good of these faithful, through my own disposition, I establish that those who during the Holy Year of Mercy approach these priests of the Fraternity of St Pius X to celebrate the Sacrament of Reconciliation shall validly and licitly receive the absolution of their sins.

      Izbriši
  2. Vidim da vlc. Zuhlsdorf zastupa upravo tezu da su ispovijedi izvan navedenog termina nevaljane. Mislim da se tu djelomicno radi o povrijedjenoj tastini.

    Meni se cini da je Papa ovim cinom zapravo potvrdio valjanost ispovijedi kod svecenika FSSPX-a koje ce u svetoj godini biti potpuno valjane i dopustene, a izvan toga eventualno upitne dopustenosti, ali ne i valjanosti. Jasno, moze biti da je stvarno ispovijed 7.12.2015. ili 21.11.2016. nevaljana, ali to bi (barem prema mojem shvacanju) bilo izrugivanje sakramenta o kojem ovisi spasenje gotovo svakog krscanina koji je barem jednom nakon krstenja smrtno sagrijesio.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Fr. Z. je pravi tradicionalnist kojemu tradicionalna liturgija i IPII. kao 'naučitelj Crkve' idu u isti koš. Najgori je taj sinkretizam kojemu je jedini problem liturgija, s time da trebamo biti zadovoljni i novim obredom ako nema staroga pa se sakriti u neku umjetnu biskupiju i odande pametovati ... no comment...

      Herbert

      Izbriši
    2. Poštovani Toma, proučite malo bolje kanonsko pravo i povijest kanonskog prava. Postoje čini koji su nevaljani bez jurisdikcije. I postoje čini koji su valjani bez jurisdikcije, ali nedopušteni. Sakrament ispovijedi je jedna od stvari o kojoj valjanost ovisi o dopuštenosti. Isto kao kod sakramenta potvrde, svećeniku je vlast potvrđivanja vezana. Nitko nije valjano potvrđen bez jurisdikcije koja se daje bilo općim zakonom bilo posebnim dopuštenjem. Stoga, ispovijedi kod klerika SSPXa nisu valjane bez jurisdikcije koju kanonsko pravo u iznimnim slučajevima ili gdje crkva dopunja neznanje vjernika itd.. U slučaju dobro upućenih kao i ovdje, ona ne može biti valjana osim po normama koje je sada izdao sv. Otac Franjo. Naravno, dalo bi se raspravljati je li to dopuštenje namijenjeno kleru koji je samo zaređen kod SSPXa ili i prebjezima koji su suspendirani, jer iako klerik se ne može ekskardinirati i inkradinirati u SSPX, bar ne još, tako da suspenzija vršenja svećeničke službe izrečena od zakonitog poglavara odnosi se na inkardiniranog klerika. Dapače, taj klerik čini grijeh vršeći službu bilo gdje (ne samo u SSPXu) ako je pod suspenzijom vršenja svećeničke službe.

      Izbriši
    3. Citao sam jednu i drugu stranu price, SSPX tvrdi da se na njih primjenjuju te izvanredne situacije kad svecenik nema ovlasti ispovijedati (v. npr. clanke linkane u odgovoru na Papino pismo).

      Meni se cini da ovo Papino pismo kako je sroceno ide u prilog SSPX-ovoj tezi jer bi inace zdravorazumski zakljucio da Papa dovodi duse u veliku opasnost time sto ne navodi da su ispovijedi prije 8.12.2015. nevaljane i da se sve te ispovijedi moraju ponoviti (ukljucujuci u njih i svetogrdno simuliranje sakramenta). Veliki dio vjernika koji se ispovijedaju kod SSPX-ovih svecenika zna da su oni suspendirani.

      Tesko mi je u ovako ozbiljnoj stvari zamisliti Papu kao vilu iz Pepeljuge (otkucala je ponoc i puf, kocija se pretvorila nazad u bundevu).

      Jasno, ako se pojavi neki clanak na blogu ili nesto sluzbenije (premda mislim da ce kod nas pokusati ovo ignorirati kao i sve do sada) u kojem se objasnjava ovo stajaliste Father Z-ja koje i vi zastupate, rado cu linkati na ovom blogu.

      Izbriši
    4. Pa kada se svećenik iz jedne biskupije zadrži u drugoj biskupiji treba mu posebna ovlast za ispovijedanje koja se izdaje na određeno vrijeme. Stoga ne vidim što je onda čudno s ovim papinim 'godinu dana'.

      Izbriši
    5. Sto se dogadja ako taj svecenik ispovijeda i prije ili poslije trajanja te ovlasti u novoj biskupiji?

      Meni je Papina odluka oko ispovijedi svecenika SSPXa cudna samo ako su ispovijedi izvan tog termina nevaljane. Ako su bez dopustenja zakonitog biskupa ili poglavara, ali ipak valjane po nekom drugom razlogu, onda mi "papina godina dana" nije cudna.

      Izbriši
    6. Klerik:
      "Stoga, ispovijedi kod klerika SSPXa nisu valjane bez jurisdikcije koju kanonsko pravo u iznimnim slučajevima ili gdje crkva dopunja neznanje vjernika itd.. U slučaju dobro upućenih kao i ovdje, ona ne može biti valjana osim po normama koje je sada izdao sv. Otac Franjo."

      Vi govorite o "error communis" (opća zabluda) "de facto" (ako je netko u stvarnom neznanju, tj. misli da neki svećenik ima jurisdikciju dok je zapravo nema), ali ste zaboravili "error communis de jure". Crkva za oboje nadopunja jurisdikciju, kao što piše u Kodeksu kanonskog prava (kan. 209 starog, 144 novog)
      Za "error communis de jure" dovoljno je da se stvori situacija u kojoj bi razumna osoba krivo pretpostavila da postoje svi uvjeti za valjanost ispovijedi. Dakle, nije potrebno da ijedna osoba u prostoriji to stvarno pretpostavi, dovoljno je da se stvori situacija u kojoj bi razumna osoba to pretpostavila, što znači da nije važno zna li čovjek koji se ispovijeda da svećenik FSSPX-a nema ovlast ispovijedati.
      Pretkoncilski teolozi kažu da je za "error communis de jure" dovoljno da svećenik sjedne s ljubičastom štolom oko vrata u ispovjedaonicu, jer bi razuman čovjek kad to vidi pretpostavio da ima vlast ispovijedati, tj. došao bi u opću zabludu.

      Zato su sve ispovijedi tradicionalnih svećenika valjane.

      Na ovoj stranici možete naći citate predkoncilskih teologa o ovom pitanju:
      http://ireland.sspx.net/miscellaneous/validity%20confessions%20&%20marriages/code/2.htm

      Izbriši
    7. "Meni se cini da je Papa ovim cinom zapravo potvrdio valjanost ispovijedi kod svecenika FSSPX-a koje ce u svetoj godini biti potpuno valjane i dopustene..."

      Kako jedan matematičar može imati ovako katastrofalno neznanje logike!?

      Profesor logike

      Izbriši
    8. Profesore, hoce li pokornici nakon 8.12. trebati da bi im ispovijed bila valjana ispovijediti sveceniku SSPXa da su se prije nekog vremena kod njega ispovijedali, ponoviti sve teske grijehe s tih ispovijedi i cvrsto odluciti da se nakon 20.11.2016. vise nece ispovijedati kod tog svecenika kako bi im on mogao dati odrijesenje?

      Izbriši
  3. Pa nije sve što Papa kaže dogma, a i zašto bi se to odnosilo na Zagrebačku nadbiskupiju?!
    Nemojmo se zaletavati prije nego nam budu poznate sve činjenice. Pričekajmo bar nekog od naših pomoćnih biskupa da to potvrde i objasne kako će se to kod nas i da li će se to uopće provoditi. Što ako npr. biskup Šaško napiše da će to kod nas vrijediti samo u slučaju da se odrješenje da u Zagrebačkoj katedrali i to isključivo prije i poslije Mise od FSSPX-a, naravno od Novus Ordo Mise od FSSPX-a?! … Neka se Papa i kardinal Kasper ispovijedaju biskupu Fellayu, ali ja neću riskirati :-)

    Ferdinand Zvonimir

    OdgovoriIzbriši
  4. Svećenik sa slike gori je u drugačijoj situaciji nego li zaredjeni svećenici u FSSPX. On je suspendiran od strane Varaždinske biskupije te mu je na području Zagrenačke nadbiskupije zabranjeno davanje bilo kakvih sakramenata. Što li će biti s njim u ovoj godini milosrdja?

    X

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je svecenik clan FSSPX-a. Ne vidim u cemu je u drugacijoj situaciji, pa nije on jedini svecenik koji je s biskupije otisao u to bratstvo. Ili cemo doista morati pitati nekog mjesnog biskupa da nam protumaci sto je Papa (vrlo jasno) rekao?

      Izbriši
    2. Papa zna za posebnu situaciju svećenika sa slike i svjestan je da takva situacija još nije viđena u FSSPX - u. Zato je njega Papa posebnim pismom imenovao osobnim ispovijednikom i duhovnikom biskupa Mrzljaka za vrijeme trajanja godine milosrđa.

      Ferdinand Zvonimir

      Izbriši
  5. Odlična reklama za Bratstvo sv. Pija X. i nadolazeću tradicionalnu misu ove nedjelje (6.9.) u Zagrebu i u Splitu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mene brine da je danas + Piero Marini dobio funkciju nekakvog predsjednika nekakve komisije za Istocnu liturgiju. Bojazan da je slijedi devastacija i obezboženje obreda koji su čudom preživjeli postkoncilski tumult...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sumnjam. Grkokatolici uvijek mogu zaprijetiti da ce otici kod istocnih raskolnika.

      Izbriši
    2. Da su htjeli prijetiti, imali su više od 400 godina na raspolaganju. Radije su trpjeli mučeništvo za vjeru i katoličko jedinstvo.

      Izbriši
    3. Svakako, samo kazem da mi se ne cini vjerojatna destrukcija istocnih obreda (vise od onoga sto i sami zele).

      Izbriši
    4. Toma: "(vise od onoga sto i sami zele)" - To su ključne riječi, samo zamijeni "sami" s "njihovi poglavari", jer i među njima itekako ima i liberala i modernista, a vjernike nitko ne pita, kao što je bilo i 1969.

      Ono što štiti istočne katoličke obrede za sad je to što bi da ih radikalno promijene to teško naškodilo "ekumenskom dijalogu" s istočnim raskolnicima. To dokazuje i činjenica da je jedini istočni katolički obred koji je "novusordiziran" maronitski obred, upravo zato jer su to jedini istočni katolici koji NE dijele obred s nekom raskolničkom sektom. Svi maroniti su katolici, pa zato "reformiranje" njihovog obreda nije imalo nikog naljutiti s druge strane "dijaloga".

      Izbriši
  7. Communiqué of the General House of the Society of St. Pius X on the letter of Pope Francis at the approach of the Holy Year (September 1, 2015)

    The Society of St. Pius X learned, through the press, of the provisions taken by Pope Francis on the occasion of the upcoming Holy Year. In the last paragraph of his letter addressed September 1, 2015, to Archbishop Rino Fisichella, president of the Pontifical Council for the Promotion of the New Evangelization, the Holy Father writes:

    «I establish that those who during the Holy Year of Mercy approach these priests of the Society of St Pius X to celebrate the Sacrament of Reconciliation shall validly and licitly receive the absolution of their sins.»

    The Society of St. Pius X expresses its gratitude to the Sovereign Pontiff for this fatherly gesture. In the ministry of the sacrament of penance, we have always relied, with all certainty, on the extrdaordinary jurisdiction conferred by the Normae generales of the Code of Canon Law. On the occasion of this Holy Year, Pope Francis wants all the faithful who wish to confess to the priests of the Society of St. Pius X to be able to do so without being worried.

    During this year of conversion, the priests of the Society of St. Pius X will have at heart to exercise with renewed generosity their ministry in the confessional, following the example of tireless dedication which the holy Curé of Ars gave to all priests.

    Menzingen,
    September 1, 2015

    (Source : FSSPX/MG – DICI 01/09/15)
    http://www.dici.org/en/news/communique-of-the-general-house-of-the-society-of-st-pius-x-on-the-letter-of-pope-francis-at-the-approach-of-the-holy-year-september-1-2015/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo i na hrvatskom:
      ---
      Službeno priopćenje Generalne kuće FSSPX-a o pismu pape Franje povodom Svete godine

      Svećeničko bratstvo sv. Pija X. saznalo je iz tiska o uredbama koje je donio papa Franjo povodom nadolazeće Svete godine. U posljednjem odlomku pisma upućenog 1. rujna 2015. nadbiskupu Rinu Fisichelli, predsjedniku Papinskog vijeća za promicanje nove evangelizacije, Sveti Otac piše: ,,određujem, svojom osobnom odlukom, da u međuvremenu oni koji tijekom Svete godine milosrđa pristupe sakramentu Pokore kod svećenika Bratstva sv. Pija X. valjano i dopušteno primaju odrješenje od svojih grijeha".

      Svećeničko bratstvo sv. Pija X. izražava zahvalnost Rimskom Prvosvećeniku za ovaj očinski čin. U podjeljivanju sakramenta Pokore uvijek smo se oslanjali sa svom sigurnošću na izvanrednu vlast upravljanja proviđenu općim uredbama Zakonika kanonskog prava.

      Prigodom Svete godine papa Franjo želi da svi vjernici koji se žele ispovijediti kod svećenika Svećeničkog bratstva sv. Pija X., mogu to učiniti bez ikakve bojazni. Tijekom ove godine obraćenja, svećenicima Svećeničkog bratstva sv. Pija X. bit će na srcu vršenje vlastite službe u ispovjedaonici s obnovljenom velikodušnošću, slijedeći primjer neumorne predanosti koji je sveti Župnik Arški dao svim svećenicima.


      U Menzingenu, 1. rujna 2015.


      http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2015/09/sluzbeno-priopcenje-generalne-kuce.html

      Izbriši
    2. Nemojte se ničemu čuditi ni preuranjeno veseliti.Nije Franjo to odredio Lefebrovcima zato što su mu posebno dragi i na srcu!Pogledajte i vidite,papa daje široke ali uistinu široke indulgencije i čemu treba i čemu nebi trebalo...šakom i kapom...pa tako i najnovije indulgencije ženama koje su izvršile abortuse.Zar bi Lefebrovcima trebalo imponirati u koju ih sve kategoriju Pontifeks uvaljuje?Naivni su oni koji misle da tradicinalisti ostavljaju upečatljive dojmove na ove koji sada upravljaju institucijama Crkve,dajte pa nismo djeca!Taj se kotač nikad ali nikad više neće okretati u suprotnom smjeru!Bit će malih zajednioca ali neće sigurno zahvatiti cjelu Crkvu!

      Izbriši
    3. O "jednosmjernom kotaču povijesti" sam zadnji put slušao kad je Obrad Kosovac 1988 blatio na Tv Zagreb bl. Stepinca...

      Cini se da ih je Pontifeks "uvalio u istu kategoriju" sa svim ostalim katolickim svecenicima. Volio to ti ili ne....

      Izbriši
  8. Ovdje se spominju vjernici koji iz različitih razloga posječuju crkve u kojima svoju službu vrše svečenici FSSPXa . Koliko znam u Hrvatskoj nema takve niti jedne crkve . Odnosi li se to i na hotele i privatne kuće ? Ako da od kojeg datuma ? Ne kaže se ništa da li se može poslije i primiti pričest kod istih ili se mora ići na novu misu ??? Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. " oni koji tijekom Svete godine milosrđa pristupe sakramentu Pomirenja kod svećenika Bratstva sv. Pija X., valjano i dopušteno primaju odrješenje od svojih grijeha. "

      Izbriši
    2. Molim Vas postoji li negdje naputak o GODINI MILOSRĐA pa da mogu vjernici na oglasnoj ploči svoje župe pročitati o tome,o oprostima...

      Izbriši
  9. Zanima me je li valjana ispovijed ako svečenik cijelo vrijeme čita Glas koncila dok ispovijeda ( Zg katedrala ) ? Ima li jurisdikciju ? Ili jedan naš več biskup koji me je ispratio iz ispovjedaonice uz smješak što ga gnjavim s glupošću , a za istu stvar u Palmotićevoj nisam dobio odrješenje . Na jednoj strani nije a na drugoj je grijeh . Robelar

    OdgovoriIzbriši
  10. Izvrsni Christopher Ferrara na Remnantu
    http://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/1980-on-the-sspx-time-to-end-the-chinese-water-torture



    "...Moreover, the decree implicitly regularizes attendance at SSPX Masses, for it can hardly be the case that it will be licit for the faithful to go to Confession at an SSPX chapel but illicit to stay for the Mass, or that one could do both licitly, but only for a year. Are we supposed to believe that the same priests who, according to this decree, can validly and licitly absolve sins during the Year of Mercy can only validly, but not licitly, celebrate Mass at the same time and in the same place? That kind of hairsplitting would make even the Pharisees laugh..."

    "...And what of the suspension a divinis that supposedly affects all of the SSPX priests? Are we to infer that Francis has lifted the suspension for one year, but only as to the Sacrament of Confession, not the administration of the other sacraments? And then the “full” suspension will kick in again at 12:01 am on December 8, 2016? When in the history of the Church has there even been a partial suspension of a priest’s suspension, but only for a year? Utter nonsense...."

    "....As for those who are still squawking “Schism!” in the face of this development: Oh shut up, will you? Go away. Find somebody else to revile. You are pathetic. Popes do not grant schismatics universal power to absolve the sins of the Catholic faithful. And if the SSPX really were schismatic, Francis would have no jurisdiction over them, Rome would view all their sacraments as valid and licit anyway, as it does those of the Orthodox churches, and the September 1st decree would therefore be utterly nugatory. If the decree has any meaning, the SSPX cannot possibly be in schism. Case closed. Stop talking, all you schism theorists. No one is listening any more. Buh-bye!...."

    Zvone

    OdgovoriIzbriši
  11. Kako kaze jedan talijanski komentator to je samo znak da vjernici FSSPX-a nalaze se u status necessitatis isto kao i zatvorenici i zene koje su cinile abortuse.

    "Da questo punto di vista c’è un punto in comune tra le donne che hanno abortito, i carcerati ed i fedeli della FSSPX e chi è in pericolo di morte imminente: sono tutti in uno stato di necessità. E la Chiesa si china su di loro con Misericordia per incontrarli e distribuire loro le grazie del Signore che si sono impediti tutti, per causa propria, a ricevere.

    La FSSPX è eminentemente in uno stato di necessità, è un tralcio essiccato, dove la linfa del perdono e quello del dono di Cristo alla Chiesa rappresentato in modo esimio dal Santo Matrimonio hanno cessato di scorrere da ben 40 anni! Ripristinare durante un anno questi canali sacramentali normali per i fedeli cattolici è cosa buona in sé e gli effetti sulle anime di questi fedeli, come anche dei loro sacerdoti e vescovi dovrebbe aprire loro e rinnovare in loro il desiderio genuino di ritrovare la casa del Padre, la Santa Chiesa Cattolica."

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Previse mi je to pjesnicki opis. Mozda nekome moze posluziti kao osobna meditacija, ali s prakticne strane je posve nejasan.

      Izbriši
    2. Osusena loza vec 40 godina ("tralcio essicato dove non c'é linfa da 40 anni") je mozda pjesnicka ali vrlo jasna reprezentacija FSSPX-a.

      Izbriši
    3. Pa ako su oni osusena loza, sto su onda tolike biskupije i redovnicke zajednice po Europi i Americi?

      Ako cemo pjesnicki, onda bih prije rekao divlja loza.

      PS. Potpisujte se.

      Izbriši
    4. "Osusena loza vec 40 godina"

      LOL

      Ovaj vjerojatno nikad nije ni bio na Misi Bratstva, a kamoli na ređenjima. Upravo su plodovi ono što najočitije osuđuje koncilijarnu crkvu, a potvrđuje tradicionalne katolike.

      Izbriši
  12. Ubi Petrus Ibi Ecclesia3. rujna 2015. u 15:11

    Divlja i osusena se potpuno slazem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Petar triput zatajio Isusa3. rujna 2015. u 19:20

      Houses in 62 countries

      6 seminaries:
      United States (Winona, MN)
      Switzerland (Econe)
      Germany (Zaitzkofen)
      France (Flavigny)
      Australia (Goulburn)
      Argentina (La Reja)
      Priories (priests' residences):
      175

      Clergy:
      3 bishops
      590 priests
      187 seminarians

      Religious:
      103 brothers
      170 sisters
      78 oblate sisters

      Laity associated througout the world:

      ~600,000 attending Mass centers
      +2000 Third Order members

      http://sspx.org/en/general-statistics-about-sspx

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.