srijeda, 6. veljače 2013.

Liturgijsko vrijeme od sedamdesetnice do Korizme


Tri nedjelje sedamdesetnice, šezdesetnice i pedesetnice pripremaju vjernike za Korizmu i preuzimaju njezin karakter: Crkva napušta radosne napjeve i svoje svećenike odijeva u ljubičasto ruho. Poziva svoju djecu da se unutarnjim i vanjskim sabranjem suprotstave grešnim zabavama, kojima se u ovo vrijeme prepušta svijet. S tim ciljem Crkva poziva i na sudjelovanje u svečanim molitvama četrdeset sati (kvarantore) pred Presvetim Sakramentom koji je izložen tijekom tri dana u znak sjećanja na 40 sati koje je Isus Krist proveo u grobu.

Latinska je Crkva ovo vrijeme priprave za Korizmu počela obilježavati u 7. stoljeću. Ta praksa došla je iz grčke Crkve koja nije postila subotom, stoga je bila primorana ranije početi Korizmu kako bi ispunila 40 dana obvezatnog posta.

Ovo vrijeme zapravo traje samo 63 dana, no u spomen na sedamdeset godina babilonskog sužanjstva, koje simbolizira naše zemaljsko sužanjstvo, Crkva daje tome 63-dnevnom razdoblju naziv sedamdesetnice, a dvama narednim nedjeljama nazive šezdesetnice i pedesetnice, nakon kojih slijedi Korizma, koja točno odgovara trajanju svete četrdesetnice.

Razmišljajmo o tome važnom razdoblju pokore i pripremimo srca, počevši odmah sada ozbiljnim ispitom naših krivnja i razmišljajući o mrtvljenju koje je potrebno za njihovo iskupljenje.
(iz malog misala objavljenog 1913.)

42 komentara:

  1. Nekada je crkva odgajala svoju djecu, a danas ih potiče na grijeh. Sjetimo se samo karnevala i "karnevalskih misa" koje organizira modernistički kler.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nije izravno tema, ali potpada pod ovo liturgijsko vrijeme. Prenosim ovo iz teksta u Glasu Koncila "Proslavljen sv. Tripun, zaštitnik grada i biskupije" http://www.glas-koncila.hr/portal.html?catID=2&conID=30452&act=view
    "...Uoči same svetkovine, 2. veljače, održana je svečana Večernja prema obredniku iz XVII. stoljeća, u kojoj sudjeluje šest katoličkih i šest pravoslavnih vjernika, koji za vrijeme čitanja odnosno pjevanja lekcija iz Martirologija sv. Tripuna visećim kadionicama na glavnom oltaru kade položene svete moći. To je jedinstveni sačuvani običaj u kršćanskom svijetu..." Ima li itko ideju o kakvom je ritusu tu riječ?

    OdgovoriIzbriši
  3. U svakom slučaju, šest pravoslavnih vjernika u XVII. stoljeću nije se smjelo ni u kakvom obredu približiti moćima Božjeg ugodnika, sv.Tripuna. Dakle, to može biti neki lokalni obred, ali je opet ekumenski deformiran.
    Čast pravoslavnim vjernicima, ali dok netko niječe jednu katoličku dogmu, a to je o Petrovu primatu, nema što tražiti tijekom čitanja Martirologija oko katoličkog oltara!
    Premda se u tijeku Papina posjeta Carigradu u Patrijaršiji u tijeku obreda uz nazočnost Sv.Oca i patrijarha Bartolomeja u ekteniji spominjalo ime Rimskog pape za kojeg se molilo, a potom i patrijarha Bartolomeja!Znači li to da će raskolnici uskoro u uniju?
    Sumnjam. Crkva je misijska, nije ekumenska. I Crkva je jedna, više ih ne može biti. Premda su nam pravoslavni iznimno bliski u vjeri, a sačuvali su ispravne obrede, pa time djeluju više katolički od modernista koji uništavaju Crkvu Kristovu, ostaje nepremostiv jaz: Petrov primat!Ne kažem da je nemoguće. Bogu je sve moguće!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Petrov primat uopće nije sporan. Pravoslavni ga priznaju i uvažavaju i vjeruju.
      Problem je Papin primat, a još više sporna dogma o papinoj nezabludivosti.
      Jole

      Izbriši
  4. čak nije sporan ni papin primat ali dogma o nezabludivosti je nazalost dokaz zabludivosti
    Bosanac

    OdgovoriIzbriši
  5. Blago Vama kad znate bolje od Duha Svetoga! Kako Vas nije sramota dovoditi u sumnju odluke velikog Sabora I.Vatikanskoga. Kako to da su svi oci zabludjeli, a Vi niste?! Jeste li svjesni zasljepljujuće oholosti?
    Jedan biskup u Belgiji je ekskomunicirao svećenika nekog reda čija je utemeljica drži reinkarnacijom Blažene Djevice. Bože pomozi!
    Čija ste Vi reinkarnacija: Focijeva, Marka Evgenika ili Lutherova? Odakle Vam sigurnost i dokazi?
    Ljudi,recite onda da je FSSPX raskolnički!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja ne vjerujem u reinkarnaciju. Pa FSSPX samo svjedoči da jedan papa doista može biti u zabludi. Reći ćete mi 2. Vatikanski nije donio nikakvu dogmu da bi se papu u njemu smatralu nezabludivim. Međutim svjesni smo da se ta dogma itekako prenosi na sve papine odluke pa makar one i ne bile ex cathedra.
    Ta poslušnost je u KC očito izvještačena, dakle nesmiješ reći da si u pravu čak kad si i stoposto u pravu, papa nije. Ili želiš reći da je moderna teologija u pravu? Želiš reći da je drugi vatikanski donio dobre i nezabludive promjene?
    Pa da jest nebi postojalo takvo društvo kao što je FSSPX
    Bosanac

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bosanče,
      kaže I. vatikanski sabor 1870.
      I tako Mi, vjerno se držeći predaje katoličke vjere prihvaćene od početka, na slavu Boga našega Spasitelja, na uzvišenje katoličke religije i na spas kršćanskih naroda, uz suglasnost svetog sabora, naučavamo i definiramo da je od Boga objavljena dogma: da se rimski prvosvećenik, kada govori sa Stolice (ex cathedra), to jest, kada vrši službu pastira i učitelja svih kršćana, i kada svojim vrhovnim apostolskim autoritetom definira učenje o vjeri i ćudoređu koje treba držati čitava Crkva, odlikuje onom nezabludivošću, koja mu je obećana u blaženom Petru, i kojom je božanski Otkupitelj želio da bude opremljena njegova Crkva kod definiranja učenja o vjeri i ćudoređu; zbog toga su takve definicije rimskog prvosvećenika nepromjenjive po sebi, a ne po suglasnosti Crkve.
      Ako bi se pak netko usudio proturječiti ovoj našoj definiciji, čega neka nas Bog oslobodi, neka bude kažnjen anatemom.

      Odonda je papa govorio ex cathedra točno jednom, 1950.
      Vi kažete: "Međutim svjesni smo da se ta dogma itekako prenosi na sve papine odluke pa makar one i ne bile ex cathedra." To je neka Vaša proizvoljna projekcija (u Vaše pobude neću ulaziti), a sličnu projekciju imaju i modernisti. Naravno da je takva projekcija uvredljiva za zdravi razum svakog čovjeka, stvorenja na Božju sliku. Vi biste vjerojatno željeli prikazati da bi, da sutra neki novi koncil odredi da svaki biskup ima nositi kosu do ramena i kozju bradu, to bila nezabludiva odluka.
      Stalno opetujete jedno te isto o nezabludivosti makar 1. vatikanski koncil tvrdi nešto drugo. Utoliko ste svoj vlastiti papa i tumač vjere kao i Luther i Hans Kueng.

      Izbriši
    2. Hvala M.B. U sridu, kao i uvijek.
      Jasan, razumljiv i katolički odgovor.
      Trebamo se svakako natjecati u ljubavi prema Rimu i Petrovoj Stolici. No, mi nismo papalistički legalisti, a taj nam prišivak i protestanti i pravoslavni stalno žele nametnuti.
      Ako ima neokonzervativaca koji osobito na račun nas tradicionalista utjeruju disciplinu i pretjerani legalizam, i to je dobrim dijelom "vorbei", zahvaljujući ovom Sv.Ocu.
      Da su se katolici negda uzrujavali kad bi im netko napao neku dogmu, valjda nikome nije posve nova vijest.
      Kikii

      Izbriši
    3. Nisam čuo da je petru obećana bilo kakva nezabludivost.
      Bosanac

      Izbriši
    4. Ja te M.B. opet pitam zbog čega su ekskomunicirali Lefebrea i zbog čega je njegovo bratstvo još izvan Crkve.
      Drugi vatikanski nije donio nikakve dogme, međutim papina nezabludivost je tu opet na djelu, dakle bezpogovorno slušati papu. Dakle da se razumimo čak nije toliko problem ni u toj dogmi opet kažem, koliko je problem u njezinoj interpretaciji. Odnosno čak si dobro rekao modernisti to posebno naglašuju poslušnost i samo poslušnost. A takvim idejama jest doprinijela upravo ta dogma o nezabludivosti. Dakle doslo je dotle da se jedno bratstvo koje ne vjeruje ni manje ni više od onoga što je Crkva vjerovala dotada nalazi izvan Crkve koja je promjenila stavove pa usudio bih se reći za 90 stupnjeva. Zasto? samo zato jer ovi nisu poslusni papi samo u onome čim se katolik nemože složiti.
      Svjedoci smo dakle mnogih svetaca koji su se borili protiv Crkve u povijesti međutim Crkva se prije puno lakše vraćala na prav put upravo jer nije bilo dogme.
      Danas se Crkva ne želi vratiti nego samo traži načina kako nemjenjajući ništa vratiti pravovjerne u Crkvu, da se nebi povrijedila papina nepogrešivost, a to je zalosno
      Bosanac

      Izbriši
    5. Najprije napad neokonzervativaca, potom filopravoslavnih, a sada evo i manihejaca-gnostika.
      To znači da smo mi tradicionalisti zdravi katolici, inače bi nas i jedni i drugi i treći ignorirali.

      Izbriši
    6. Lefebvre je ekskomuniciran iz vrlo jednostavnog razloga. Prekršio je paragraf 1382 Zakonika kanonskog prava koji kaže: "Biskup koji posveti drugoga za biskupa bez papine privole i osoba koja od njega bude posvećena povlače ekskomunikaciju latae sententiae". Nećemo se sada baviti time je li postojalo stanje nužde ili ne. Čovjek čija obitelj gladuje i smrzava se odsječe stablo u tuđoj šumi i upotrijebi ga za ogrjev, ali ima namjeru nekako vratiti dug kad uzmogne. Uzeti tuđe je svakako protiv zapovijedi Božje i ljudskih zakona. Sudac može toga čovjeka osuditi, ali isto tako ga i osloboditi uz nadoknadu štete koju je ovaj obećao (pretpostavimo da je došlo proljeće, pa ljeto i dobra žetva i čovjek smogne novaca da otplati dug). Tako je na Gospodinu, Sucu da sudi nadbiskupu Lefebvreu. A na Zemlji i dalje trebaju postojati zakoni i kazne za njihovo nepoštivanje.
      Kažete da Petru nije obećana nikakva nezabludivost u svetom Pismu. Isto tako u Svetom pismu ne piše expressis verbis da je Duh Sveti božanska osoba, ravnopravna Ocu i Sinu. Ne piše da Krist ima dvije naravi i ne piše koji je odnos tih dviju naravi. Ne piše da je Marija u nebo uznesena. Ustvari, svaka nova dogma donosi neki lom i neke otpadnike. Arijanci, pneumatomahi, nestorijanci, monofiziti, luterani, kalvinisti... Ispada da je najveći krivac za sve Prvi opći sabor (danas nema arijanaca pa se čini nebitnim). Ili da možda nije kriv Mojsije koji je počeo gnjaviti s tim ljubomornim Bogom koji je bio toliko ljubomoran i zločest da nije Izraelcima dao da u miru časte i druge "bogove", onako kako je koga volja. Dogme su Istina. U sadržaj dogmi smo dužni slijediti i živjeti svoje kušnje kako nam ih Bog šalje, a ne pričati kako bi nam bez neke dogme bilo lakše. Dakako da je istočnjacima odgovaralo bez dogme o nezabludivosti jer se priznavanje Petrovog primata svodilo na puke riječi i imalo na njih utjecaj jednako kao i javno ispovijedanje da je more plave boje.

      Izbriši
    7. Baš tako. Dogme su dogme, basta.
      A što se tiče poslušnosti Sv.Ocu u svim ostalim stvarima, jasno je da se i toga treba pridržavati.
      Međutim, budući da je u pokoncilsko vrijeme, a osobito uvođenjem nove Mise općenito poljuljana katolička vjera, a vrijednost je svete Tradicije zasjenjena modernističkim tlapnjama, nitko nikome većma ništa ne vjeruje.
      Kad nanovo zasja ljepota katoličke vjere, kada se vrati stara Misa i kad svi, kao i protekla dva tisućljeća budu poštovali svetu Tradiciju, opet će nastati povjerenje i Papine će se odluke beskompromisno provoditi.To je ona katolička monolitnost na kojoj su nam i šizmatici i raskolnici toliko zavidjeli, a koja je neprijateljima Crkve bila trn u oku.
      Upravo je sve ovo gore spomenuto strahota ove krize, možda jedinstvene (i najteže?!) u crkvenoj povijesti.
      Kada papa ponovno postane najodanijim i najgorljivijim čuvarem Tradicije, što on i jest per definitionem, kriza će biti samo ružna uspomena.
      Mons.Lefebvreu hvala da je u najtežim godinama sačuvao Tradiciju. Nije li to poništenje ekskomunikacija pokazalo? Nisu li izjave Sv.Oca o mons.Lefebvreu vrlo jasne i nedvosmislene?
      Da je bilo tko išta dodao, pater bi se Lombardi odmah potrudio da ih javno opovrgne, ali kad je to Papa izgovorio...
      Do Summorum Pontificum bio je jedan kardinal u sv.Petru koji je svašta tolerirao: ekspresne Mise, sve moguće eksperimente. Samo je jedno pazio da se nikada ne dogodi: celebracija stare Mise, klasičnog rimskog obreda kojemu je bazilika sv.Petra na neki način crkva u kojoj je dobrim dijelom nastao! I tomu je Sv.Otac stao na kraj.
      Jeste li vidjeli svu ljepotu tradicionalnih paramenata, latinskih napjeva, Pričest na koljenima na usta, a ministrant drži pliticu...Jeste li vidjeli povratak predkoncilskoga u Vatikan i za Božić i N.godinu, Krštenje Kristovo i na Svijećnicu?! Vide li to i modernisti?
      Kikii

      Izbriši
    8. Ja bih samo ovdje dodao ovaj citat mislim da će biti dovoljno za sve sto sam već rekao.

      "Kad nanovo zasja ljepota katoličke vjere, kada se vrati stara Misa i kad svi, kao i protekla dva tisućljeća budu poštovali svetu Tradiciju, opet će nastati povjerenje i Papine će se odluke beskompromisno provoditi."
      Bosanac

      Izbriši
    9. No, zar i Vi ne spadate u legiju ovih koji ne poštuju Sv.Oca i njegove odluke?!
      Ako je Crkva u krizi, ne znači da dogme ne vrijede ili da je Bog manje svemoćan. Nipošto, radi se o našem ljudskom ludilu. A lijek koji ovdje namećete-dokidanje jedne dogme-bila bi gora stvar od same bolesti!
      Čuli smo Vaše izjave. Ne prihvaćamo ih. Niste ništa dokazali i niti ćete. Čemu se toliko trudite?!
      Bolje Vam se obratiti na katoličku vjeru!
      Živio Sv.Otac! Živio vječni Rim!
      Kikii

      Izbriši
    10. Ne, sveti Otac nam je otac i poštujem njega i njegove odluke dok su one u skladu s katoličkom vjerom. Nek vas Lefebreovci poduče tome
      Bosanac

      Izbriši
  7. Gdje je u 2 vatikanskom DS, ja ga nevidim.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovo je izvrtanje crkvene povijesti. Osim toga, izrazito nekatoličko razmišljanje od kojeg se svim tradicionalistima diže kosa na glavi. Nekakvo mudrijašenje o dogmama u stilu negdašnjih baba koje bolesnu unuku žele udati za zdrava mladića pa lažu i mute na sve strane. Papina nezabludivost nije bezgrješnost u svemu, a postkoncilska će previranja s Božjom pomoći riješiti(sljedeći?!) papa. To je Kristovo obećanje u koje čvrsto vjerujemo.
    To nije dano didu crkve bosanske koju su pregazila vrata paklena.
    Živio slavno vladajući papa Benedikt XVI.
    Kikii(ovaj i onaj gore nepotpisani komentar)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "u stilu negdašnjih baba koje bolesnu unuku žele udati za zdrava mladića pa lažu i mute na sve strane"
      haha

      Izbriši
    2. Zdravu katoličku teologiju želi spojiti s nekakvim raskolničkim ili heretičkim manupulacijama. Ne govori svoje stavove do kraja, vazda napada i traži bolne točke i baca sol na rane. To me podsjetilo na neki film i babe koje poremećenu djevojku žele udati.. Jadno!
      Kikii

      Izbriši
    3. Did bosanski nije bio nista drugo doli starješina odobren od strane latinskog dubrovačkog biskupa. Drugo Crkvu bosansku nisu nadvladala vrata paklena niti oće. Još nas ima još smo zivi istina manje nas je od pola milijuna ali u povjesti smo spadali i na manje brojeve
      Bosanac

      Izbriši
    4. Prvo-uopće nisam govorio o Bosancima katolicima koje iznimno poštujem. Bilo ih je i s Božjom pomoći bit će ih još.
      Drugo-pojam se bosanskih krstjana veže u svim znanstvenim raspravama sa srednjovjekovnim bosanskim bogumilima, a to je bila manihejska sekta koja se proširila s Bizanta po cijeloj Europi. Još se uvijek raspravlja koliko ih je bilo u Bosni(i Hercegovini), jesu li i u kojoj su mjeri bili heretici...itd.
      Dok se to pitanje ne riješi, pojam se bosanski krstjani ne bi trebao zlorabiti za pravovjerne rimokatolike.
      Treće-zašto ne navodite primjer Katarine Kotromanić Kosača, velike žene iz naših krajeva. Posljednje(i tu se vode rasprave)bosanske kraljice, inače Hercegovke iz Blagaja kod Mostara, koja je u Rimu umrla na glasu svetosti, a cijelu je Bosnu i Hercegovinu predala Rimskom Prvosvećeniku!Sahranjena je u crkvi rimskih patricija Santa Maria in Aracoeli na rimskom brežuljku Kapitoliju(Campidoglio)!
      Njezina je vjernost Petrovu Nasljedniku bila velika i vrijedna divljenja. Franjevački je treći red drži blaženicom.
      Kikii

      Izbriši
    5. Molit ću da se u skladu s novim istraživanjima i dokazima što je najvažnije izjasnite nanovo. Jer svaki povjesničar i historičar koji iole drži do sebe je davno napustio tu bezveznu tezu o heretičnosti Crkve bosanske koju je postavio čovjek koji je jednom u životu prošao Bosnom i uopće se nije trudio istraziti svoje teze već ih nakitio glupim pričama o herezi.
      Bosanac

      Izbriši
    6. Nebitno. O tome će se još lomiti koplja. Ali bosanske katolike nazivati bosanskim krstjanima također je neznanstveno, neprofesionalno, ali i vrlo tendenciozno.Navedite mi jedan službeni portal tri(+jedna)katoličke biskupije u Bosni i Hercegovini u kojima se uopće rabi ovaj termin?!
      Spojeno s Vašim proturimskim izjavama-najbolji dokaz da je posrijedi nešto mutno!
      Kikii

      Izbriši
    7. Kako rekoh katolik sam
      Bosanac

      Izbriši
  9. Pa Kikii očito da papina nezabludivost jest bezgriješnost u svemu, da je tako ne bise FSSPX tjeralo da prihvate nešto što nije u skladu s Katoličkim naukom.
    Ako je drugi vatikanski napravio kaos u Crkvi, napravio kaos čak i uvjeri kako onda možeš reći da papa nije nezabludiv vidiš da je zabludiv dok je napravio kaos
    Bosanac

    OdgovoriIzbriši
  10. Ne želim odgovarati ovakvim neozbiljnim mudrijašima, ograničenima i bez ikakve potrebe za traganjem za istinom. Čisto malograďansko pametovanje kojemu su monolozi jedini oblik komunikacije, a mržnja prema katoličanstvu okrjepa za dušu!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  11. Pojedinci ovdje izgleda nemaju pojma o crkvenoj povijesti u Boki Kotorskoj, što ih sasvim očito ne ispričava od preuzetna i bahata neznanja. Priča je jako kompleksna, počevši od činjenice da su lokalni stanovnici istočnog obreda neko vrijeme u doba Mletačke Republike bili u uniji s Rimom! Stoga ponavljam pitanje, ima li netko pojma o kojem je obredu ovdje riječ, a bez da ulazimo u nabrijane rasprave o postkoncilskim temama?

    OdgovoriIzbriši
  12. Takvih obreda imate na tisuće samo u Italiji. Uostalom, ovaj portal nema cilj postati katoličkom enciklopedijom. Administrator bloga je pravovjeran čovjek i promiče božansku liturgiju Zapada po želji Sv.Oca. Stoga diskusije nisu nabrijane, a Vaše je pitanje tipični ekumenski trojanski konj! Nakon svih diskusija o odnosu nas tradicionalista i istočnih raskolnika teško mi je povjerovati da Vas pokreće žeď za znanjem. Onda biste pitali gdje možete naručiti film o mons.Lefebvre-u.
    Toma će Vam vjerojatno izići u susret i pronaći tumačenje!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  13. Administratore bloga osobno poznajem, srećem ih svake nedjelje na sv. Misi. Nikakav mi ekumenizam nije bio u glavi, već čisti interes za pitanja liturgijskih posebnosti. Nisam shvatio da je ovaj blog ograničen na "Zapad", govorilo se često i o istočnim liturgijama. Podsjećate me po količini tolerancije u komunikaciji na lik Naphte iz Mannova "Čarobna brijega" pa Vam savjetujem da se pripazite da ne završite kao on...

    OdgovoriIzbriši
  14. Ispričavam se i zahvaljujem na komplimentima! Već jedno vrijeme traju napadi s Istoka pa nisam uspio razlučiti o čemu je riječ. Nikada ne iznose u potpunosti svoje stavove, a stalno napadaju Crkvu Kristovu. Jasno da se kod mene javi malo paranoje! No, rekao sam Vam da je u XVII.stoljeću "comunicatio in sacris" bila zabranjena i najstrožije kažnjavana. Stoga obred u tom obliku potječe iz našeg vremena!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  15. Administratori bloga mogu sami govoriti u svoje ime i u ime bloga.

    Ja sam zaista malo potrazio odgovore na pitanja o ovoj vecernjoj i obredniku koji se spominje, ali nisam nasao nista konkretno.
    Evo ipak jedne natuknice iz biblioteke HAZU:
    Officium sanctissimi Triphonis martiris civitatis Catharensis patroni...
    i dvije knjige na koje sam naisao koje bi mogle nekoga interesirati:
    Memorie storiche sulle Bocche di Cattaro
    Della vita e del martirio di San Trifone...

    OdgovoriIzbriši
  16. Evo i izvatka iz jedne zanimljive papine bule iz 1288. na koju sam naišao (opisuje navodno postupanje biskupa kotorskog prema dominikancima):

    "i dok su oni slobodno
    ponovo odobrenu Božju službu obavljali i dok je neki od
    prezbitera svečanu misu u čast Gospoda i blaženog Dominika
    ispovjednika svečano služio, rečeni biskup izmijenjen u
    izopačeni luk protiv svog čina pridružio je sebi nekoliko prezbitera i došao u rečenu crkvu sve do njenog oltara sa ne mnogo
    prisutnih koji su tamo došli da slušaju na taj način službu, i grdnjom, neprijateljskom ljutnjom i gnjevom ražešćen i odgurnuvši
    svojom rukom onog prezbitera što je služio, čim je na svečani način počeo da izgovara „Sursum corda“ (Gore srca) njega
    krvlju okrvavio, a potom rečenog priora Urbana za njegovu
    glavu uhvatio i toliko je njega jako stisnuo udaravši ga, pa ga je
    isti episkop bacio na zemlju sve do isticanja krvi brojnim udarcima pesnice, da je rečeni Urban radi udaraca koje mu je nanio isti
    biskup osjetio veliku slabost a zatim neprestano se izmičući smrt
    je znao da izbjegne, dok je ostale fratre sramotno grdio pogrdnim riječima. Čak ovim nezadovoljan, rečeni biskup je,
    izražavajući zlo sakupljenom zloćom, visokim glasom počeo da
    govori: Dođite poslije mene svi, izbacimo fratre iz zemlje, a njihovo sjedište potpuno razorimo..."

    OdgovoriIzbriši
  17. Al dragi Kikii, jel Vi čitate što prethodnici pišu? A napisah da je u Boki određeno vrijeme postojala unija! I danas postoji nekoliko crkava sa dva oltara: za latinski i grčki obred. I nadalje "Katolički biskupi imali su pravo vizitacije pravoslavnih crkava i manastira, ispitivanje znanja i načina tumačenja kršćanstva pravoslavnog svećenstva, izdavanja potvrda za vršenje bogoslužja itd. itd." (Milošević, Boka Kotorska, Bar i Ulcinj od XV do XVIII vijeka, Podgorica, 2008, str. 240 i sl.) Ono što je meni isključivo zanimljivo u cijeloj priči jest sljedeće: AKO SE NA KANDELORU VEČERNJA SLAVILA PO OBREDNIKU IZ 17 ST. ZNAČI DA SE NIJE SLAVILA PO NOVUS ORDO! I DA JE, DAKLE, JEDAN NAŠ BISKUP NA TERITORIJU SPLITSKE METROPOLIJE 2.2.2013 SLUŽIO PRETKONCILSKI OBRED!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno, pravo je pitanje je li to bas potpuno po tom obredniku ili su zadrzani samo neki elementi (npr. himni i slicno).

      Izbriši
    2. Mapet, upoznat sam. Bio sam u Kotoru i po crnogorskim manastirima(kao turist, moleci se sv.Jozafatu za zastitu). Vec sam spomenuo da je Vasilije Ostroški, inače Hercegovac iz Mrkonjica pokraj Ljubinja najvjerojatnije umro kao katolik što me iznimno veseli, jer je to jedini pravoslavni manastir gdje sam osjetio mir i nije me bolio zeludac nakon posjeta.
      Ne želim se s Vama svaďati. Što uopće od mene želite? Boka me previše ne zanima premda je kraj divan. Reagiram samo na napade na sv.Crkvu. Unaprijed Vam dajem pravo što god kažete: tako je. Mir Božji bio s Vama!
      Kikii

      Izbriši
  18. Ma super, al nemojmo zapadati u preemptivne persekutivne paranoje jer NIKAKVOG NAPADA ni na koga, a ponajmanje na Svetu Rimsku Crkvu, (a niti želje za ikakvom svađom) nije bilo. Kako napisah, ne mogu vjerovati da je jedan hrvatski biskup služio (makar lokalni/partikularni) pretkoncilski obred, pa htjedoh provjeriti zna li itko išta više o tome. Umjesto toga, predosadne i preostrašćene rasprave o "grko-iztočnim shizmaticima". Zijeev... Pax et bonum!

    OdgovoriIzbriši
  19. Mapet, sada tek vidim s koliko slasti izgovarate riječ UNIJA te (iako u navodnicima) navodite teološki zadivljujući termin grko-iztočni shizmatici(Jedino je pravopis problematičan. Proglasit će Vas ustašom.Oprez!)A Rimsku Crkvu s pravom nazivate Svetom! Usta Vam se pozlatila!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. UT UNUM SIT! Pravopis je bansko-kurijalni iz razdoblja prije jugoslavije! Bona nox!

      Izbriši
  20. Jeste li ikada sudjelovali u toj pobožnosti "kvarantora"? Pretpostavljam da se samo na jugu Hrvatske tako zove. Ja nisam nikada čuo za to. Je li se igdje sačuvalo kod nas?

    Branko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mozete pogledati ovaj izvjestaj koji pokazuje da se u nekim mjestima ipak odrzava. Ja nisam nikad bio. Evo i s pretrazivanja IKA-e.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.