Molitva Isusu u hostiji
O Isuse, Sine Boga živoga, da bi spasio naše duše od pakla, rodio si se u štali i umro na križu, a sada si sakriven u svetohraništu oltara.
U hostiji se klanjam tvojoj stvarnoj prisutnosti, tvome tijelu i krvi, tvojoj ljudskoj duši i tvojem božanstvu.
Učini, o slatki spasitelju, da svakog dana sve više štujem ovo otajstvo tvoje ljubavi, da se tješnje sjedinjujem s misnom Žrtvom i da se češće pričešćujem tvojim božanskim tijelom.
Ureži u moje srce grozotu prema grijehu i svoju žarku ljubav kako bih, vjerno čuvavši stanje milosti na zemlji, zaslužio zauvijek počinuti u nebu na tvojim svetim grudima. Amen.
Molitva koju je preuzela Katolička akcija kako bi poticala pobožnost prema Našem Gospodinu prisutnu u Euharistiji.
(iz Misala-vesperala objavljenog 1913. godine u Turnhoutu u Belgiji)
Ljudi ispričavam se što ovako upadam u temu ali mi mozda vi tradicionalisti možete pomoći.
OdgovoriIzbrišiKakva je tradicija na Zapadu bila s liturgijskim bojama prije nego su se uvele ove današnje boje?
I zasto se tamnpolava boja negdje naziva adventska boja i zasto tu boju neki tradicionalisti koriste kao adventsku? Ako imate za preporučiti mozda neku knjigu gdje bi se slične stvari mogle saznati napišite.
Hvala na svakom odgovoru
Branimir
Ima jako puno o tome na internetu. Evo nekoliko linkova:
IzbrišiLiturgical Colours - iz katolicke enciklopedije s pocetka 20. stoljeca, ima i o povijesti
Liturgical Colors in the Ancient Dominican Rite
Liturgical Colours for Lent in the Ambrosian Tradition
Liturgical Blue
Liturgical Rose
I ono sto se tice upravo vaseg pitanja:
The Liturgical Colour violaceus in the Roman Rite PART ONE, PART TWO
Takodjer moze se pogledati i str. 91 u Kniewaldovoj Liturgici.
Hvala puno
OdgovoriIzbrišiBranimir
U svakom slučaju, plava je boja neba i uzvišenosti, odnosno čistoće(posebice na freskama, ali i negda na ikonama-sada je zamjenjuje zlatna, odnosno zlatni listići)na ikonama uvijek i boja Bogorodičine odjeće:plava odjeća s crvenim plaštem, a kod Krista crvena s plavim plaštem.(Čovještvo na koje dolazi božansko; odnosno kod Krista: Božanstvo koje uzima čovještvo, utjelovljujući se). Crvena je ujedno i simbol krvi i mučeništva.
OdgovoriIzbrišiGrci (raskolnici)često nose i plave misnice i epitrahilje. Čak se to vidi i kod Srba i Rusa-Istok nema toliko precizan kanon boja kao Zapad. Nekako zlatna svugdje dominira. Ostale variraju!
Što se tiče Zapada, to je bio poseban privilegij u Njemačkoj i Austriji(Austro-Ugarskoj):plava kao Marijina boja. I danas je u Njemačkoj tradicionalni svećenici nose plave kazule na Gospinim blagdanima ili votivnim misama.
To ovako malo neznanstveno!
Kikii
U antičko je vrijeme ljubičasta odnosno plava bila jako skupa. Dobivala se od posebnih puževa. Stoga je bila simbol bogatstva, plemstva i uzvišenosti. Jasno, da se to povezivalo s nebom i carstvom nebeskim.
OdgovoriIzbrišiKasnije je prevladalo zlato: zlato kao simbol Boga. Zlato sja, ali je nemoguće u njega prodrijeti, nije „prozirno“-to se odmah povezalo s Bogom-izvorom svjetlosti; sjajno, no opet nedokučivo, misteriozno i uzvišeno.
Zlato je na ikonama dobrim dijelom prevladalo, ali i na mozaicima i freskama. Premda je, možda zbog nemogućnosti pozlate toliko velikih površina, plava ostala dominantna u freskopisu.
Inače, neke protestanstske zajednice plavu upotrebljavaju kao boju nade.Plava koja se javlja prije izlaska sunca. Stoga je nose u Došašću. Međutim, to nije katolički običaj! Oprez!
Inače, počesto je kanon boja ovisio i o njihovom dobivanju: primjerice, kardinalsku crvenu koju je teže bilo dobiti nego ljubičastu koju nose biskupi i ostali prelati(govorimo o reverendama, šeširima, cipelama,biretama,pileolima,cingulumina, mozzetama i ferraiolima-dakle, korskoj, a ne liturgijskoj boji)!
Sve što je bilo teže proizvesti, što je bilo rjeđe i skuplje, pripadalo je višim prelatima, odnosno povezivalo se s nebeskim!
Kikii
Upravo je to pravilo nekakav orjentir: sve što je najbolje i najljepše pripada Bogu!
OdgovoriIzbrišiNitko ne može zauvijek propisati kakvu simboliku nosi koja boja premda ne treba ni odbaciti ono što nam donosi tridentska obnova.
Primjerice zlatna i na Istoku i na Zapadu simbolizira uzvišenost, a time i Boga i Kraljevstvo Nebesko. Ne možemo to nasilno preko noći mijenjati kao liturgijski revolucionari koji su takvim manipulacijama izbezumili jadne vjernike.
Žalosno je da je crna boja, posebice iz rekvijema, posve izbačena!
Koje je bogatstvo imati misu zadušnicu po starom obredu!
Kad je preminuo kardinal Kuharić, bio sam na Misi zaduišnici za njega u Katedrali, a onda i u Bazilici Srca Isusova. Kratko sam prije toga bio na Misi zadušnicu za jednu stariju, posve nepoznatu tridentinsku u jednoj kapelici u Njemačkoj. Taj je pjevani rekvijem u malenoj kapelici po starom obredu nadilazio ova oba gore spomenuta! Isplati se biti tradicionalistom-barem dostojan rekvijem za naše grješne duše!
Kikii
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PFNeXzBbEeE
OdgovoriIzbrišiVideo o Pričesti na ruke. Nisam ga mogao pogledati cijeli. Prenose ga tradicionalni portali. Na engleskome s talijanskim titlovima. U glasu djeteta osjeti se takva tuga. Za mene je to nezadovoljstvo Neba: takvim oblikom pričešćivanja, ali i novim pbredom.
Ne glumim sveca. Očito je to (samo?!)prabakin odgoj. Kao i ljubav prema povrću, varivu i prirodnim čajevima. No, Bogu hvala i za to!Nikada nisam mogao uzeti Isusa u ruku. To mi je graničilo s ludilom i svetogrđem. I prije stare Mise i susreta s tradicionalistima.
Kikii
A dobro je da zlatna može zamjeniti svaku drugu boju. Recimo malo bi nezgodno bilo inzistirati na bijeloj boji ruha u Indiji kao boji slavlja kad je kod njih tradicionalno bijela boja, boja žalosti.
OdgovoriIzbrišiPa je uvjek zgodno primjeniti odredbu da zlatna može mjenjati svaku boju.
Bosanac