utorak, 3. studenoga 2009.

Katolik.hr - hrvatska katolička apologetska stranica


Već sam se u početku ovoga bloga dotaknuo teme katoličke apologetike, a ta tema provlačila se i u drugim postovima. Kod predstavljanja hrvatskih blogova u našoj rubrici Nedjeljna blog preporuka (NBP 14), bilo je jasno vidljivo da velik dio kvalitetnijih katoličkih blogova na hrvatskom čine upravo apologetski blogovi. Zato mi je drago predstaviti i preporučiti onim našim čitateljima koji za nju još nisu čuli stranicu katolik.hr koja se svojim podnaslovom "razlozi nade koja je u nama" poziva na temeljno usmjerenje koje je katoličkoj apologetici dao još sv. Petar Apostol (usp. 1 Pt 3,15-16).

Evo nekoliko izabranih rečenica iz teksta koji odgovara na pitanje "Što je katolik.hr?"
Katolik.hr je plod apologetskog entuzijazma nekolicine praktičnih vjernika udruženih u Udrugu "Katolik". Uvidjevši kako je naša vjera učestalo osporavana s najrazličitijih strana, a ujedno duboko svjesni njezine vrijednosti, željeli smo pružiti odgovore na one opaske koje tu vrijednost negiraju.
[...]Naš cilj nije nikoga prisiljavati da prihvati katoličku vjeru. No, kako je vidljivo da mnogi tu vjeru odbacuju poradi svoje neupućenosti i dezinformiranosti, osjećamo se dužnima ukazati na njezinu vjerodostojnost. Jednako tako, cilj nije nikoga osuđivati zbog difamiranja vjere, ali vrijedi ukazati na neutemeljenost takvih optužbi.
Nema što, ideja je vrlo vrijedna, stranica je ugodna za oko (što, nažalost, za mnoge hrvatske vjerske stranice nije istina) i pregledna. No, ono na čemu ova ideja stoji ili pada je, dakako, kvaliteta tekstova. Na svakom od vas je da sam prosudi - pogledajte naslovnicu stranice i prelistajte stare članke. Ja sam zadovoljan. Ima prosječnih, dobrih, ali i vrlo dobrih članaka. Izdvojit ću samo jedan koji se meni posebno svidio - kratki životopis svetog Antuna Marije Clareta. Možda sam ja pristran prema biografijama svetaca, ali siguran sam da ćete i vi naći nešto po volji.

Na kraju nekoliko napomena/prijedloga za autore ove stranice. Trebali bi pokušati sakupiti s hrvatskih blogova kvalitetnije tekstove koji se tiču apologetske tematike i uklapaju se u koncepciju katolik.hr-a. Takve tekstove bi, uz dozvolu autora i jasno vidljivi link na originalnu stranicu, mogli staviti na katolik.hr. Mogući je i drugi način, gdje se izbjegava problematika copyrighta, a to je staviti popise linkova na zanimljive tekstove s drugih blogova i internet stranica uz vrlo kratak sažetak. Takav popis, ukoliko bi bio dobro strukturiran, bio bi velika pomoć svim hrvatskim korisnicima interneta, a ujedno bi i unaprijedio poziciju stranice katolik.hr kao glavnog mjesta za sve koji traže informacije o katoličkoj vjeri na hrvatskom jeziku.

Drugi savjet osnivačima stranice je da svakako u vidu imaju i "gladne godine" kad će autori biti zauzeti drugim stvarima, te da pripreme tekstove koje će redovito moći objavljivati i u tim razdobljima. Nije lijepo vidjeti stranice koje se obnavljaju u vrlo neredovitim vremenskim intervalima jer, uz sva opravdanja koja mogu biti vrlo legitimna, odaju dojam da autoru (a još gore ako ih je više) nije posebno stalo do čitatelja. Pri tome ne mislim na nekakva umjetna i nekvalitetna nabijanja broja tekstova ili posjetitelja, nego na to da čitatelju koji odluči dio svoga vremena posvetiti upravo vašoj stranici date nešto od onoga po što je i došao ako niste u tome potpuno spriječeni.

To bi bilo to, a vi produžite i razgledajte katolik.hr.

(Slika na početku posta.)

Broj komentara: 7:

  1. Stranica s tekstovima ispodprosječne apologetike. Zaražena modernizmom, koji se prikriva u tekstovima o sekularizmu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Mozes li navesti konkretan tekst i citat?

    OdgovoriIzbriši
  3. Slažem se. Misle da znaju, a nemaju pojma.

    Npr. objavili su (i time odobrili) kviz onog poznatog Amerikanca o katoličkoj vjeri u kojem u jednom odgovoru piše da je Bog umro! Pazite dobro što piše: da je Bog umro na Križu! BESMRTNI Bog da je UMRO!? A tek da vidite "apologetski" odgovor te opasne američke neznalice koja se smatra jednim od najuglednijih katoličkih apologeta (vidite članak "Najteži katolički kviz na svijetu", odgovor na 15. pitanje). Maleni i vjerni dobro znaju da BESMRTNI Bog ne može umrijeti te da nikad nije umro jer je besmrtan. Na Križu je umro ČOVJEK Isus Krist pa zbog čovjeka i Bogočovjek Isus Krist, ali ne i BOG Isus Krist! Svaki katolik osnovnoškolac mora znati da je Isus Krist I Bog I čovjek u jednoj Osobi, ali netko ili to začudo ne zna ili jednostavno laže nepažljive čitatelje.

    U 3. pak pitanju taj Amerikanac pravoslavce naziva Crkvama pa po njemu i onima koji mu vjeruju nužno proizlazi da Isus Krist ima dvije Zaručnice istovremeno tj. da je višeženac (poligamist): Katoličku Crkvu na čelu s papom i Pravoslavnu nazovicrkvu (ustvari sektu) bez pape na čelu. Ako to nije svetogrđe i smrtni grijeh onda ne znam što jest.

    Itd., itd.

    Prema tome, svakome bih preporučio da se kloni katolika.hr i potraži si pravu katoličku literaturu: npr. zbirku najvažnijih crkvenih dokumenata od početaka Crkve poznatu kao "Denzinger".

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala na komentaru!
    Ostavit cu urednicima katolik.hr da eventualno odgovore na kritike.

    Sto se tice "Denzingera", slazem se da je vrlo koristan, zainteresirani ga mogu skinuti npr. ovdje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Prije svega, napomenuo bih da je stil pisanja, argumentima i oštrini nastupa ovog komentatora (na kojeg su autori bloga, pretpostavljam, smjerali u posebnom članku od 17. 12. 09.) upadno sličan jednom čitatelju koji je katolik.hr-u uputio primjedbu za nazivanje drugih nekatolika kršćanima i zastupanje implicitnog krštenja željom te ih po toj osnovi nazvao hereticima. Iz toga pak slijedi da i ovog, kao i čitav niz prethodnih papa i čitavo crkvenog Učiteljstvo smatra hereticima (i postavlja se pitanje smatra li ih uopće valjanim) jer se, naravno, protivi službenom nauku Katoličke crkve po osnovi svog samovoljnog disidentizma (protestantskog mentaliteta). Napominjem, ovo nije posve konkluzivan argument, no dobro je svrnuti čitateljstvu pažnju na zanimljive poveznice.

    Što se tiče samog prigovora, o teološkoj upućenosti čovjeka koji druge smatra neznalicama bit će dovoljno reći da ovdje otvoreno zastupa nestorijanizam, herezu osuđenu na III. općem saboru u Efezu i smatra Isusa podvojenom ličnošću. Da, gospodine, Bog je i rođen, i jeo je i pio, i umro na križu, ma koliko to Vama neshvatljivo bilo. Inače pada u vodu čitavo otajstvo otkupljenja, a Isus nije pravi Bog i pravi čovjek nego šizofrenik. Logika je sljedeća: budući da je Marija rodila pravog Boga i pravog čovjeka, može se reći da je rodila Boga, i da je Bogorodica. A budući da je Bog rođen, jednako je tako Bog i umro na križu. Vidimo zašto je uvijek dobro poslušati sv. Pismo, i ne naglati da se bude učitelj Zakona, a da se prethodno nije poslušalo od boga ustanvovljeno Učiteljstvo, koje postoji u kontinuitetu od Pentekosta, pa do Parusije, pa tako i dan danas.

    Preporučam se preporukama i pohvalama za priručnik Denzigner - Hunerman, uz napomenu uvaženom komentatoru da svrne pozornost na pismo sv. Oficija nadbiskupu Bostona iz 1949., kao i XXI. ekumenski sabor (koji daje odgovor na ostala pitanja), koji će prihvatiti u svjetlu Tradicije kao što će dobro proučiti i III.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ispravak iz zadnjeg odlomka, prva riječ trebala je biti ''pridružujem'' (plus još nekoliko lapsus callami koji su se provukli u pisanju).

    @ Qumulumbus - možeš li precizirati gdje bi taj modernizam bio izražen? Također, i kakva bi to bila iznadprosječna apologetika (može i na svom osobnom primjeru)?

    Kao što vidimo, opasnost pretenzije za poučavanjem Zakona usred vlastite samovolje i neobaziranje na stvarni Učiteljski autoritet Crkve uvijek je aktualna. Tim više jer takvi nastupi tendiraju prema narušavanju crkvenog jedinstva, koje kao što znamo sv. Pavao osuđuje (1 Tim 1, 3-7).

    OdgovoriIzbriši
  7. Buduce polemicke komentare molim postati OVDJE.
    Komentare tog tipa koji budu na ovom postu cu obrisati i prebaciti na drugi post.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.