petak, 28. veljače 2020.

Oni se ne zabrinjavaju oko takvih stvari



Najnovija situacija oko koronavirusa samo me utvrdila u mišljenju o velikoj većini katoličkih biskupa, pa i svećenika. Oni zapravo nemaju katoličku vjeru u Presveti oltarski Sakrament. Istina, oni vjeruju da hostije na neki više ili manje maglovit način pokazuju Isusovu prisutnost među nama, posebno kada ih daju vjernicima koji ih primaju u pričesti ili eventualno kada se organizira zajedničko klanjanje. No to je samo jedna od prisutnosti Gospodina tijekom euharistijskog slavlja, premda važna i vrijedna našeg redovitog okupljanja na misi. Čestice koje se ostavljaju po pliticama, ciborijima, purifikatorijima ne zaslužuju našu pretjeranu brigu jer, iako vidljive, ne nose sa sobom simboliku zajedničke gozbe. To je slično kao što ne bi htjeli da baš padne komad pečenke ili kruha sa blagdanskog stola, ali teško da će se tko uzrujavati ako u veselom druženju prhnu mrvice ili poleti pokoja kapljica.

Nema se što dodati izjavi iz talijanskog okruga FSSPX-a. Dok rade trgovački i sportski centri, zabranjene su javne svete mise. Biskupi se tome uopće ne protive. U Sloveniji, a sada i kod nas u Istri (kažu i u Riječkoj nadbiskupiji) pričest se mora dijeliti na ruke. Mislim da je to svima njima normalno jer zašto bi netko tko smatra da je sasvim prihvatljivo pričest dijeliti na ruke, koristiti laike djelitelje pričesti ili čistiti sveto posuđe tako da poslije ostanu jasno vidljive mrvice, zašto bi netko s takvim stavovima uopće vidio išta problematično u spomenutim odlukama? Ako postoji makar i mala opasnost, a kamoli masovna histerija, zašto ne izbjeći negativni publicitet otkazujući mise ili ukidajući vjekovnu praksu primanja pričesti (koja je ionako osakaćena ukidanjem pričesnih ograda, klečanja i tjeranjem vjernika da odgovaraju "amen").

U takvim uvjetima za laike koji idu na novus ordo postoji mogućnost dragovoljnog uzdržavanja od pričesti ili prihvaćanja prijedloga o malom tjelesniku/ubrusu koji treba pažljivo purificirati (naravno, nemojte se iznenaditi ako vas svećenik odbije tako pričestiti jer "što sad tu fantazirate i izvodite").

Golema većina novus ordo svećenika ionako dijeli pričest i na ruke bez obzira kakve su im osobne preferencije, pa će se nekako prilagoditi. Drugi mogu pokušati iza svakog pričesnika purificirati prste (najprije u posudici s vodom, a onda eventualno dezinfekcijskim ubrusom), ali bojim se da će im to biti previše zamorno i nepraktično. Meni se čini da im je najpovoljnije naprosto uvesti staru praksu i objasniti ljudima da pričest trebaju primati na klecalu (ili pričesnoj ogradi ako postoji) otvorenih usta ništa ne govoreći. Uz ministranta koji nosi pričesnu pliticu, čini mi se da je u takvim kontroliranim uvjetima znatno smanjena mogućnost da svećenik dotakne pričesnika, a ako se to i dogodi, u tim individualnim slučajevima može se primijeniti gorespomenuta dvostruka "purifikacija" prstiju. Svećenik pružajući Sakrament i čineći njime znak križa nad ciborijem ujedno govori staru formulu: "Tijelo Gospodina našega Isusa Krista čuvalo dušu tvoju za život vječni. Amen."

No, uza sve moguće praktične prijedloge i detalje, i nakon što ova zaraza (koliko stvarno opasna, a koliko medijski napuhana, treba tek vidjeti) prođe, ostat će nevjera naših biskupa, svećenika i vjernika u Kristovu stvarnu prisutnost pod prilikama kruha i vina te u vrijednost i efikasnost sv. mise. Zar netko zaista misli da takvo "kršćanstvo" ima budućnost? Čemu ono uopće služi u nadnaravnom redu osim odvođenju ljudi u vječnu propast?

Broj komentara: 37:

  1. Ok za vrijeme španjolske gripe crkve su se zatvarale po Europi, začudo u Engleskoj nisu, tako sam bar pročitao. Zatvorit crkvu danas zbog korone npr. u Milanu mi je puno logičnije nego zabraniti pričest na ruke. Sjedimo svi u klupama jedno pokraj drugoga, zar nije dovoljno da netko kihne ili se zakaslje i eto ti prijenosa. Možda
    se zeli samo zastiti svecenika od nas ili nas od zarazenog svecenika koji smrca i morao je nos ispuhati na misi? Ne kuzim stvarno, meni se ovo čini bas kao jedan perfidan udarac na vjernike i Crkvu.

    JZ

    OdgovoriIzbriši
  2. Ali Bergoglio je i pored svega papa, je li blizanac?
    Misliš li da bi Papa dopustio ovo zlo koje hara Crkvom?
    Papa bi javno pred cijelim svijetom služio sv. misu i vodio narod Božji kroz ove obmane i kalvarije zloga svijeta, a ne baljezgao o bratstvu i jedinstvu s nekrstima i o spasavanju pachamama svijeta.
    I ti si blizanac doprinio ovom zlu koje hara Crkvom i svijetom!

    V.

    OdgovoriIzbriši
  3. Bravo! U Sloveniji je puno ljudi zabrinutih i zbunjenih zbog ovih nepravednih ukaza. Modernisti slave i mnogi kod svetih misa naznanjuju, da neče pricescivati nikoga na usta.
    Sve u stilu iskoristiti krizu za promicanje vlastite ideologije, da indult postaje zakon.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na posljednjoj veceri apostoli su primili pricest na ruku i to lezecki oslonjeni na lakat.
      Sve do 4. stoljeca vjernici su nedjeljom nosili pricest kuci dabi se tijekom cijelog tjedna mogli pricestiti prije uzimanja bilo koje hrane. Uzimali su pricest rukama i nosili svojoj kuci.
      Do 9. stoljeca pricest se djelila iskljucivo na dlan.
      Pricesna ograda uvedena tek u 16. stoljecu.
      Zakljucak. Tradicionalisti su oni koji zagovaraju pricest na ruku dok su oni koji zagovaraju na jezik modernisti.
      Budimo prilagodljivi , uzmimo taktiku modernista i okrecimo vodu na svoj mlin.
      Izvor-portal Vjera i djela, Misa: pricest na jezik i pricest na ruku
      Robelar


      Izbriši
    2. Apostoli su biskupi i kao takvi smiju uzimati pričest u ruku. O pričešćivanju u počecima Crkve bolje se informirati. Mark

      Izbriši
    3. Robelar,
      Ako vaš komentar nije ironičan, imate izuzetno slabo poznavanje liturgijske teologije... Preporučam:
      https://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/ciril-o-pricescivanju

      Izbriši
  4. Robelare bolje je ništa ne pisati nego pisati takve gluposti... Pročitaj Pascendi Domenci Gregis od sv. Pia X

    OdgovoriIzbriši
  5. Upravo sa sv. Mise bez pričesti. Naime, župnik u župi Sv. Pavla u Puli je netom prije pružanja mira pročitao upute o primjeni "sanitarnih mjera" (bilo bi smiješno da nije žalosno). Na trenutak sam mislio pristupiti pričesti i tvrdoglavo čekati na primanje na usta, ali nema smisla jer kako Toma veli; oni sve manje vjeruju u stvarnu prisutnost Isusa Krista u hostiji pa s njima zaista nema smisla ulaziti u rasprave, a i mnogi bi se "maleni" sablaznili. Hvala Bogu pa sam se na Pepelnicu slučajno zatekao u Rijeci gdje se pričest na Novus Ordo misi isključivo dijelila na klecalu, na usta. Baš sam bio ushićen. Ali evo, modernisti te brzo vrate u surovu stvarnost.

    Benedikt

    OdgovoriIzbriši
  6. Upravo sam se vratila iz Palmotićeve. Blagoslovljene vode nema, nakon homilije pročitane su mjere... nikad nisam čula ni doživjela da s tolikim gađenjem svećenik govori o Pričesti na usta... rekao je da vjernici "oblizuju prste avećenicima" pa im ostaju tragovi svakakvih boja... ne sumnjam da toga ima, ali i sama sam doživjela da mi guraju Krista u hostiji u usta a da nisam stigla nakon Amen zinuti... prežalosna je bila i uputa o davanju mira kojeg inače izbjegavam koliko.mogu...okrenute se jedni drugima i naklonite.. pretpostavljam da je još falilo sklopiti ruke uz taj naklon jednih drugima...

    OdgovoriIzbriši
  7. I u mojoj zupi najava sanitarnih mjera .
    Dali je tako nesto propisano ?
    S obzirom da je korona virus napuhan vise nego uistinu je opasan i s obzirom na sva dogadanja jeli ovo uvod za ukidanje misne zrtve ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije to najava, vec samo pokazatelj koliko je malo vjere i puno obijeljenih grobova medju nama. To da znamo sto mozemo ocekivati kad bude pravih problema.

      Izbriši
    2. Danas sam bila na misi hrvatskoj misiji u Njemackoj(Koblenz) i svecenik je rekao:"Ako trebamo umrijeti radi Krista, onda bismo trebali biti sretni, ne uplaseni". Pricest se dijelila na usta kao i do sada(vecina vjernika prima na usta i svecenik to revno potice. U propovijedi je receno da bismo trebali brinuti zbog milijuna onih koji idu u propast cineci teske grijehe umjesto da brinemo zbog jos jedne gripe. Crkva je bila puna i skoro svi vjetnici primali pricest na usta, veliki dio klececi...
      Jelica

      Izbriši
  8. Zatvoren izvor svete vode u Lurdu?
    Kad se naš Gospodin vrati, hoće li naći bar malo vjere među nama?
    Nena

    OdgovoriIzbriši
  9. Blagoslovljena voda naravno, nije samo voda, u njoj se nalazi tajna božanske snage i prisutnosti koja nas okrepljuje kada dolazimo u crkvu. Uvod je u ono što se događa u Euharistiji i način kroz koji se čistimo od grijeha da bi mogli prisustvovati gozbi Gospodina Našega. Drugim riječima, blagoslovljena voda dio je sakramenta Euharistije radi kojega prvenstveno dolazimo u crkvu. Pa ipak, siguran sam da Gospodin sve vidi i zna svaku namjeru ljudskoga srca pa i onu koja je protiv Njega, koja je protiv Krista.

    Nadam se i vjerujem da naš kler koji je donio spomenute restriktivne mjere nije imao zlu namjeru nego brigu za čovjeka. Ali, ne zaboravimo da je kroz povijest uvijek bilo pokušaja kojim se htjelo naštetiti ili čak uništiti Crkvu, međutim znamo da to nije moguće jer je Krist jučer, danas i uvijeke. Svidjelo se to nekima ili ne!?

    Zanimljivo da su večeras na RTL vijestima vezano za uvođenje "sanitarnih mjera" baš prikazali video isječak iz Palmotićeve, i gle čuda, glavom i bradom pater Dalibor Renić (čovjek odgovoran za kažnjavanje patera Ikea Mandurića) dijeli pričest vjernicima NA RUKE.

    Aludiram na komentar od Blizanca, na što nam ovi postupci klera mogu biti pokazatelj za buduća vremena, što očekivati.

    OdgovoriIzbriši
  10. Navratio sam jucer u Palmoticevu. Nisam bio na misi, ali nasmijao sam se kad sam vidio da su i vanjska i unutrasnja vrata crkve zatvorena. To znaci da vjernici kad ulaze moraju uhvatiti kvaku (rukama, cime drugim!) i onda, pretpostavljam, u takve ruke primaju hostiju koju zatim stavljaju na jezik. O gornjim plohama klupa na koje se gotovo neizbjezno mora osloniti onaj tko ulazi ili izlazi iz reda te kod klecanja da i ne govorimo.

    Doista, neki biskupi i svecenici ne samo da nemaju vjere, nego im ni razum bas ne radi najbolje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što se razuma tiče, prije 30 godina slušali smo o kiselim kišama i Stručnjaci (TM) su nam objašnjavali da za koju godinu neće biti živog stabla u Gorskom kotaru. Osim toga, globalna prijetnja je navodno bio AIDS iako je i taj nestao s radara (vjerojatnost prenošenja sodomskim snošajem je drastično veća nego naravnim). Onda je prije 20 i nešto godina došlo kravlje ludilo te smo par godina manje jeli junetinu. No sad smo konačno uvrijedili Mamu Pačamamu Geju, te nam se ona osvećuje klimatskim promjenama, a iz nekog razloga čuveni švedski lanac osrednjeg namještaja na jumbo plakatima javno reklamira svoju pobožnost i svetost. Vege odvratne industrijske okruglice umjesto odvratnih mesnih industrijskih okruglica. Carbon footprint, jer krave i prasci previše puštaju vjetrova Pačamami. I veljačarska ravnopravnost spolova, rodova, čega već. Na ovo stanje teologije samo još treba dodati popinu Tvrtka, prema kojem se prastari fosil Bernie Sanders doima kao zagovornik slobodnog tržišta. Kako li će se smijati katotalibanski ateisti (poradi neprinošenja tamjana Pačamami, Veljači, Gretici i Tvrtku) za 30 godina današnjem pobožnjačkom biltenu aktualnih Dioklecijana.

      Izbriši
  11. 50ak godina nesmetanih svetogrdnih pricesti na ruku ili jos gore k tome, u stanju smrtnog grijeha-->Nema problema, nema upozorenja.

    Par tjedana (pre)napuhanog virusa--> Eto nam biskupskih smjernica!

    OdgovoriIzbriši
  12. Kakve veze ima koronavirus s Euharistijom?

    Zašto svećenici s oltara ne upozoravaju vjernike da ne dolaze na Pričest ako su u stanju teškog grijeha? Nikada nisam čula svećenika koji o tome govori s oltara. Npr. tijekom Svete mise u crkvi Sveta Mati Slobode na zagrebačkom Jarunu gotovo svi idu na Pričest. Gotovo svi se pričešćuju, tek nekolicina ostane na svome mjestu. Pa, zar je moguće da je čak tih 200 ili 300 ljudi bez teškog grijeha? Uostalom, zar tih 200 ili 300 ljudi pričešćenih u samo jednoj zagrebačkoj crkvi ne bi trebali biti garancija da je naš Zagreb raj na zemlji? I što je od toga istina? Što je od toga vjera? Drugim riječima, onaj koji prima Pričest u stanju teškog, smrtnog grijeha time čini Svetogrđe nanoseći rane Kristu Gospodinu. I pitam se: Što je čovjeku ili našem kleru važnije - KORONAVIRUS, tjelesne bolesti čovjeka ili rane koje nanosimo Kristu?

    Ovih dana zasuti smo informacijama da u našim crkvama neće biti blagoslovljene vode, zabranjuju nam da primamo Pričest na usta....i sve to zbog jednog virusa. Ooo što bi na sve to rekli prvi kršćani, toliki Sveci i mučenici koji su bez razmišljanja davali život za Krista. Zbog jednog virusa uklonjena je blagoslovljea voda iz naše Crkve !!! A znate li da Sotona bježi od blagoslovljene vode!? A znate li kako se Sotona sada smije dok sluša ove zabrane, ovaj pamflet kojim se želi obezvrijediti naša vjera, naš Krist!? I nije li ovo bila prilika da vjernik pokaže snagu svoje vjere jer pravi vjernik vjeruje u snagu blagoslovljene vode, vjeruje u čistoću Pričesti i snagu Euharistije! Zato se pitam, gdje su sada oni "velikani", oni "heroji" koji se s oltara očituju o kojekakvim pričama društva i politike a kada je riječ o Istini, o ranjenoj ljubavi prema Kristu - tada ih nema, nestali su, zanijemili, pobjegli, UTIHNULI SU !

    I što onda preostaje nama, običnim malim vjernicima nego da svoj protest stavimo na jedan papirić u nadi da će netko, barem netko čuti - ima nas, ima nas, još nas ima vjernih koji ljubimo Krista! I ne bojte se, i kad sve utihne i nestane, čak i naše bolesti, tada će doći On, Krist, u slavi, u ljubavi da sačuva svoje, svoje stado. Jer nismo bez pastira, Krist je naš pastir, naša utjeha i nada, naša ljubav, naše sve.

    Krist jučer, danas i uvijeke!

    Hvaljen Isus i Marija!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja sam pravoslavan i mi se pričešćujemo jednom kašičicom. Po 200 ljudi primi pričešće istom kašikom i nema zaraze. Zasto? Jer primamo tijelo i krv Hristovu. Pravog Boga. ❤️

    OdgovoriIzbriši
  14. Odgovori
    1. Ja mislim da je ovo velika preuzetnost, te da je jako i neodgovorno i glupo širiti takve ideje. Bog ne čini čuda svaki dan, blagoslovljena voda, ma koliko bila blagoslovljena još uvijek ima materiju vode, što znači i sva njena fizikalna svojstva kao primjerice ono da prenosi viruse. Kad bi se odjednom dogodilo da voda, samo zato što je blagoslovljena, ne može prenijeti viruse, to bi bilo čudo i to je ono što kažem da Bog ne čini čuda svaki dan i da je preuzetno takvim stavom očekivati da ih čini. Ako će čovjek već inzistirati na nastavljanju pobožnosti tog tipa, onda je bolje savjetovati ljudima da kad idu u crkvu ponesu vlastitu bočicu blagoslovljene vode i iz nje se prekriže, a mise ako će se održavati da se poveća njihov broj, tako da manji broj ljudi može sjediti u crkvi i tako osigurat dovoljan razmak između ljudi. To bi po mom bile pametne i primjerene ideje, a ovakve priče kao ta tog župnika samo čine da se svjetovni mediji rugaju vjernicima - s punim pravom.

      Inače, u slučaju da nekima još nije jasno, ovdje se vjerojatno radi o tome da relativno velik postotak zaraženih (oko 15%) razvije srednje teški ili jako teški oblik bolesti da im je potrebna hospitalizacija i u najmanju ruku intubacija i kisik, a u težu ruku intenzivna skrb. Dobra vijest je da se takvim bolničkim liječenjem velikoj većini može pomoći da ozdrave, loša vijest je da je stvar jako zarazna pa ako se širenje zaraze ne zaustavi vrlo brzo će doći do kolapsa bolničke skrbi zbog prevelikog broja kritičnih, pa će brojni u kritičnom stanju ostati bez te medicinske pomoći i onda - umrijeti. Zato je jako važno da se zaraza zaustavi, nisu kinezi glupi, nisu talijani glupi, da bi takvim drastičnim mjerama karantene uzrokovali svojoj državi velike štete bez ozbiljnog razloga. I iz istog tog razloga su ovakve priče jako neodgovorne.

      Evo jedan zgodan link na razgovor sa talijanskim liječnikom sa odjela za intenzivnu skrb iz bolnice u Bergamu koje spada u najpogođenije područje. Može se čitati na google translate, ako se stavi da prevede na engleski prijevod je više nego solidan.

      https://www.corriere.it/cronache/20_marzo_09/coronavirus-scegliamo-chi-curare-chi-no-come-ogni-guerra-196f7d34-617d-11ea-8f33-90c941af0f23.shtml

      Ukratko, na sjeveru Italije su već sad u situaciji da moraju birati koga hoće liječiti, a koga neće jer je pritisak na bolnice prevelik. Pametnome dosta.

      M.

      Izbriši
    2. Meni i dalje nije jasno zasto zabrana javnih misa ne bi bila zadnji korak, a ne nesto sto se radi u trenutku kad je jos moguce putovati i vlakovima i avionima, kada su cak i kafici i shopping centri otvoreni, a kako smo vidjeli ljudi se cak guzvaju na nedjeljnoj setnji po plazi.


      Postoje razborite mjere kao sto su povecati broj misa i ograniciti broj vjernika na samoj misi te ih upozoriti na odgovarajuci razmak itd. Postoje mjere koje pokazuju da je nadnaravni pogled na stvari potpuno zamracen kao sto se dogadja u Italiji, a i kod nas.

      Izbriši
    3. S druge strane, kao sto je neki svecenik jednom davno komentirao za novus ordo blagoslovljenu vodu: "Naime kada sam kao mladomisnik trebao prvi puta vodu blagoslivljati, donijela mi časna sestra novi obrednik, ja izmolio gore navedenu kratku molitvu i spontano uzdahnuo na glas pa to ne vrijedi ništa. Đavo se može slobodno u toj vodi umivati."

      Izbriši
    4. Vidim da Tomin blog čitaju i oni čiji je svjetonazor naturalizam, a hobi paničarenje. Ako po pitanju procjene vjerojatnosti rizika zaraze i smrti od koronavirusa treba nekome vjerovati, bolje je vjerovati Rudanu ili Štagljaru, nego sekularnim dnovinarima, piskaralima i presstitutkama, a najbolje je za sebe napraviti proračun na temelju dostupnih podataka.

      Štagljar na temelju podataka iz Kine procjenjuje da je prosječan godišnji rizik zaraze koronavirusom 0,7 %. To treba usporediti s procjenom prosječnog godišnjeg rizika zaraze tekućim sojem virusa gripe, koji bez cijepljenja iznosi oko 10% za odrasle, a oko 20% za djecu. Rizik zaraze i težina posljedica jako variraju s obzirom na dob u oba slučaja, s tim da uspješno pogađanje soja pri izradi cjepiva protiv gripe ima velik utjecaj na broj zaraženih u rizičnim skupinama i prema tome na broj umrlih i onih koji trpe teži oblik bolesti. Upravo zahvaljujući cijepljenju rizičnih skupina u slučaju gripe uvjetna vjerojatnost smrti i težeg oblika bolesti za potvrđeno zaražene Covid-19 virusom za red je veličine veća nego uvjetna vjerojatnost smrti za potvrđeno zaražene virusom gripe (uz soj „uobičajene” snage). Ukupna vjerojatnost smrti ili težeg oblika zaraze Covid-19 virusom i “uobičajenim” virusom gripe nalazi se u istom redu veličine.

      Štagljar na temelju istih podataka procjenjuje ukupnu vjerojatnost smrti od zaraze Covid-19 za osobu od 45 godina na 0,0028 %. Kladim se, bez provjere, da je smrtnost od prometne nesreće na cesti u istom razdoblju barem za red veličine veća. Hoćemo li zbog toga zabraniti cestovni promet? Kako nikome ne pada na pamet zabraniti cestovni promet, a crkve se zatvaraju, a zabranjuju se sv. Misa i dostojanstvena pričest, znači li to da je transport ljudi i robe iz točke A u točku B važniji nego život ljudske duše?

      S procjenama treba biti oprezan, jer uzorak zaraženih predstavljaju pacijenti koji su tražili dijagnozu, te se u takvom uzorku očekuje zapostavljenost lakših slučajeva. Kako god, čini se da je riječ o epidemiji reda veličine gripe. Razlog za ekstremne mjere koje se provode je spriječavanje rekurentne pandemije na godišnjoj razini (kao što je gripa, koja svake godine traži novo cjepivo). Uz veći broj zaraženih veća je i vjerojatnost preživljavanja nekog od oblika virusa i novog vala zaraze nakon nekog razdoblja.
      Češće svete Mise, veći razmak u sjedenju, normalne higijenske mjere i oprez za ljude kasne životne dobi i kronične bolesnike razumne su mjere. Svetogrdna pričest na ruke, ukidanje misa i isušivanje svete vode nisu razumne mjere, već znak nevjere i sablazan.

      Slobodan

      Izbriši
    5. Ante Srzic (izbrisani komentari):

      -------------
      M.:"To bi po mom bile pametne i primjerene ideje, a ovakve priče kao ta tog župnika samo čine da se svjetovni mediji rugaju vjernicima - s punim pravom."

      ja mislim da se nevjernici najviše rugaju sa vjernicima kad skuže da vjernici uopće ne vjeruju u moć svete vode i svete pričesti. i to upravo "vjernici" koji vode Crkvu.
      to realno i je za ruganje.
      -------------
      znači, budemo li se svetogrdno pričešćivali na ruke, to će nam Bog pomoć protiv koronavirusa. ima logike.
      -------------
      ako blagoslovljena voda ima i dalje fizikalna svojstva obične vode, ima li možda još i nešto što obična voda nema? ima li možda nešto što ne paše koronavirusu? ima li Tijelo i Krv Kristova fizikalna svojstva kruha i vina ali i možda i nešto što ne paše koronavirusu?
      -------------
      Evo što piše župnik moje susjedne župe u svom biltenu: "...Ovoj umjetnoj stihiji pridružili su se i neki dušobrižnici pa da spriječe širenje bolesti savjetuju nam da bježimo do onoga što je sveto: maknimo svetu vodu iz crkve, nemojmo Isusa primati na usta, nemojmo pružati mir,...zatvorimo crkve jer to što činimo u crkvi to je opasno - zarazno. Ljudi, je li moguće da nas Isus i njegove svetinje koje nas štite, hrane, brane, oplemenjuju i jačaju za svagdanji i duhovni život, mogu zaraziti? Čuješ li Isuse novu osudu: Ti nas možeš zaraziti! Ne znam hoću li doći pred vijeće ili u pakleni oganj, ali ću reći svjesno: budale! Umjesto da nas približavaju Isusu koji nas spašava i liječi oni nam govore da se čuvamo Isusa. O Isuse oprosti nam naše gluposti i nevjeru i izliječi našu vjeru, a osobito nevjeru naših pastira. Ja, kao vaš župnik, želim vas ohrabriti i reći svima dođite na misu i budite normalni. Predajmo Gospodinu svoje strahove i molimo neka nas obuče u snagu odozgo."


      Izbriši
    6. Ante Srzic, vise nemojte pisati na ovom blogu ulogirani ni kao Ante Srzic, ni kao Ante ni kao neki drugi racun jer vam necu propustati komentare. To je uobicajeni postupak kod destruktivnih komentatora koji brisanjem svojih komentara unistavaju diskusiju.

      Ako zelite, mozete jos uvijek komentirati odlogirani (npr. kao Anoniman, ali potpisan nekim imenom ili nadimkom).

      Izbriši
  15. Moram vas sve prekoriti zbog vase nevjere. Isus je znao da ce vjera u mnogih toliko oslabiti i ljubav ohladnjeti da se je upitao i prije nego je otisao hoce li jos naci vjere na zemlji kad se vrati. O kako je lako vjerovati kad sve ide onako kako smo si mi sami isplanirali. Ali evo dosli dani kusnje a vjere niotkud. Nije ni cudo kad nas i tradicionalni svecenici uvjeravaju da Bog vise ne pravi cudesa i da je Duh Sveti djelovao na cudesan nacin samo onda , u pocecima Crkve. Folklor i racionalizam se uvukao medju nas pa vise nitko ni ne moli za cudesa . A pisano je: ,,Ova ce cudesa pratiti one koji budu vjerovali: pomocu mog imena izgonit ce zle duhove, govorit ce novim jezicima, zmije ce uzimati rukama, ako popiju sto smrtonosno nece im nauditi, na bolesnike stavljat ce ruke i oni ce ozdravljati!" Tko zeli svoj zivot sacuvati izgubit ce ga. A vi ovdje raspravljate o svetoj vodi i pricesti na usta. Zadivljujuca vjera.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Robelar, kako to da sveta mala Terezija nije ozdravila od tuberkuloze, jel i njoj falilo vjere?

      Izbriši
    2. Evo ovako. Mala Terezija je ozdravila i to po uslisanju molitve Gospi od Pobjede. Ovim pitanjem samo potpisujes svoju nevjeru iako se nisi potpisao. Zasto se ponovno razbolila i nije ozdravila zna Dobri Bog. I mnogi drugi sveci su umrli a da nisu ozdravili sto nikako ne znaci da nisu imali vjere. Ti su isti sveci svojom molitvom druge ozdravljali za zivota a jos vise poslije smrti. Uzimali su ne samo zmije nego im ni lavovi nisu nista mogli , pili su otrov i ostali na zivotu. Znaci da su itekako imali vjere i vjerovali i zivjeli Bozju Rijec. Neki su ozivljavali i mrtve. Zasto danas u Crkvi nemamo vjere koristiti karizme opisane u poslanici Korincanima. Zar hocete reci da Duh Sveti vise ne djeluje. Ti se vjerojatno pitas zasto i sam Isus nije uslisan kad moli Oca da neka Ga mimoidje kalez ako je moguce. Odgovor lezi u nastavku Gospodinove molitve , ali ne moja volja nego Tvoja neka se vrsi. Postavljati takva pitanja po meni su grijeh jer time ne priznajes Bozju volju. Bog je suveren u svojim odlukama . Njegove su odluke pravedne. On zna zasto i kada sto cini ili ne cini. On sve sto cini je dobro pa i onda kad se nama cini da nije. Sveta Mala Terezija se drzala Isusovih rijeci , trazite najprije Bozje Kraljevstvo i Njegovu pravednost. Sve ostalo Bog nadodaje po Svojoj Svetoj Volji. Njegova se Sveta Volja vrsi. To je Sveta Mala Terezija zivjela , molila i prihvatila do kraja. Znakovito kaze da joj ponestaje ovdje zraka i da jedva ceka udisati zrak na onome svijetu. Isto su tezili i sveti mucenici. Da se vrsi Bozja Volja. Evo vec se oglasuju biskupi , mislim Scola, da ne smijemo govoriti da je ovo Bozja kazna. Zar time ne oduzima i ogranicava Bozju Volju. Njegovo pravo i mogucnost da i kaznjava. To je pomankanje vjere da je Bogu sve moguce.
      Robelar

      Izbriši
  16. Evo samo da javim da sam jutros stavio blagoslovljenu vodu u Palmoticevoj.

    ak neko bude veceras il sutra bio tamo nek javi dal su makli.

    a ak se neko zarazi, moze me slobodno stetocina poput recimo p. Nodila tuziti i slicno.

    btw bas sam usao kad je pricest bila....SVI su na ruke primili.
    osim pokazatelja tko tamo stoluje to nam moze bit i pokazatelj tko tamo i odlazi. Ukratko modernisti i s jedne i s druge strane

    P.S. ima li tko blagoslovljene vode?
    bas mi ponestalo od doma

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja sam su Palmotićevoj prije kuge uvijek primao Sv. Pričesti na usta klečeći. Uvijek je bilo 5 do 10 ljudi koji su se tako pričešćivali, pa se nadam da će i poslije počasti to biti moguće.

    Lars

    OdgovoriIzbriši
  18. Alene kralju ima u mene blagoslovljene vode. Po tradicionalnom obredu naravno. Dobro si napravio, Svaka čast

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja mislim da bi se trebao izorganizirati da tu vodu dostaviš Alenu čim prije, sigurno će je brzo nestajat tamo di ju je on ulio od puste navale makar ovdašnjih komentatora da umaču prste u nju. M. aka 'hobby paničarenje'

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.