Sveta je obitelj brižljivo ispunila propise starog zakona premda to nisu bili obavezni učiniti. Nama je dana nova Žrtva i pristoji se da je slavimo onim ceremonijama koje su nam predane. Želimo poput sv. Šimuna dostojanstveno i s ljubavlju dočekati Isusa kako bismo mogli zahvalno reći "Primili smo, Bože, milosrđe tvoje usred hrama tvoga."
Audio snimka od obreda škropljenja do početka mise. Tekstovi molitava i antifona.
P.S. Danas je u centru zbivanja i proročica ANA što je vrlo prikladno s obzirom na tekst koji sam primio i prenosim
[...] koliko je današnji dan poseban: ne samo da je 02022020 palindrom u DMY, MDY i YMD formatima (s nulama, naravno), nego je danas 33. dan u godini, a preostalo je još 333 dana, što su isto palindromi. Ovo se neće više nikada dogoditi tako da je u palindromskom smislu ovo najposebniji dan [...]
Poštovanje,
OdgovoriIzbrišilink je ispod.
https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=339377
Neobicno napisan clanak, mislim da ga necu komentirati da se ne bi netko uvrijedio.
IzbrišiNe treba li posebno dopuštenje za rubrike prije 1955. i imate li to dopuštenje? I tko i po kojem ključu odlučuje kada će se uzeti jedan, a kada drugi misal?
OdgovoriIzbrišiV.
Zasto bi trebalo dopustenje za takve sitnice? Kljuc je napraviti najvise sto je moguce.
IzbrišiCelebrant, naravno, na koncu odlucuje kao i u vecini stvari. To je npr. slicno kao i s izgovorom latinskog. Mozemo mi reci kako se oduvijek u Zagrebu izgovarao, ali ako svecenik odluci govoriti talijanskim nacinom, to je njegovo pravo.
Zato što tog dopuštenja u motupropriju SP nema:
Izbriši"Čl. 2. U Misama koje se slave bez prisustva naroda, svaki katolički svećenik latinskoga obreda, biskupijski ili redovnički, može se služiti ili Rimskim misalom koji je izdao blaženi papa Ivan XXIII. godine 1962. ili Rimskim misalom koji je objavio papa Pavao VI. godine 1970., i to bilo koji dan, izuzevši Vazmeno trodnevlje. Za to slavljenje prema jednome ili drugome Misalu svećeniku nije potrebno nikakvo dopuštenje."
Što znači najviše moguće - sami ćemo si određivati kada je bolji misal iz 1962., a kada iz 1942. ili 1892.?
V.
Sreca pa bivsa komisija Ecclesia Dei nema tako strogo tumacenje motuproprija kao vi, barem koliko sam cuo od ljudi koji redovito pohadjaju tradicionalnu misu u Rimu.
Izbriši"Najvise moguce" znaci da cemo kad je svecenik zdrav i moze to uciniti imati sto vise svecanijih misa sa pjevanjem (po mogucnosti s potpunim napjevima) i kadjenjem, asperges prije nedjeljne mise, confiteor prije pricesti itd. Kada smo imali svecenike kojima je kadjenje smetalo, onda smo tamjan koristili samo kod blagoslova s Presvetim.
A ako nekom kompetentnom autoritetu smeta sto imamo za Svijecnicu ljubicasti plast, a ne bijeli ili sto se dodaju molitvama komemoracije nedjelje, slobodno neka uputi svoj dopis. Ne vidim zasto bi nekome bio problem da se drzimo obreda kako se slavio stoljecima, a ne manjih modifikacija koje su potrajale desetak godina i koje su uvedene u istom valu (pod zloglasnim Bugninijem) kao i nova misa.
Usput, kada imamo glagoljasku misu koristi se Vajsov misal iz 1927., za sakramente poput krstenja i blagoslove koristi se Rimski obrednik iz 1929., za zenidbu se koristi zagrebacka varijanta rimskog obreda iz ne znam ni sam koje godine.
Zasto vas to uopce zabrinjava? Jos nikad nisam cuo od nekoga tko pohodi tradicionalnu misu takva pitanja.
Nadbiskup Sample je u Rimu na Svijecnicu takodjer slijedio starije rubrike, pogledajte primjerice na ovoj fotografiji da su svi u ljubicastom, a djakon i poddjakon nose tzv. "slozenu misnicu" (planeta plicata). Zasto bi to ikome smetalo?!
Izbriši