srijeda, 8. ožujka 2017.

Život melje

Talijanski nadbiskup: Papa Benedikt povukao se zbog „golemog pritiska“

Nadbiskup Negri razgovara s kardinalom Burkeom na rimskom Maršu za život u svibnju 2016.

Jedan talijanski nadbiskup u blizini pape Benedikta XVI. kaže da se je bivši papa odlučio povući zbog „golemog pritiska“.

(LifeSiteNews) Nadbiskup Luigi Negri koji kaže da je papu Benedikta posjetio „više puta“ od njegovog odreknuća 2013. godine, jedini je talijanski biskup koji je uopće sudjelovao na rimskome Maršu za život koji se održava svake godine. Negri je odstupio kao nadbiskup Ferrare-Comacchija u veljači nakon što je napunio 75. godinu života i time dosegnuo propisanu dob za umirovljenje.

U jednom članku koji je u ponedjeljak objavio News-Outlet Rimini 2.0 nadbiskup Negri je rekao da malo zna o unutarnjem radu Kurije, ali „Siguran sam da će jednog dana na površinu izići teške odgovornosti u Vatikanu i izvan njega“.

„Nije slučajno da su u Americi, također i na temelju onoga što je objavljeno od Wikileaks-a, neke katoličke skupine zahtijevale od predsjednika Trumpa da oformi istražno povjerenstvo koje bi provjerilo je li vlada Baracka Obame vršila pritisak nad Benediktom“, dodao je. „Zasada to ostaje vrlo teška tajna, ali siguran sam da će se pronaći odgovorni.“

„Bliži se moj osobni 'kraj svijeta' i prvo pitanje koje ću uputiti svetome Petru bit će upravo vezano za ovu stvar.“

Nadbiskupa je upitan i o dubia (dvojbama) četvorice kardinala: Burkea, Brandmüllera, Caffarre i Meisnera koji su tražili pojašnjenje od pape Franje u svezi pobudnice Amoris Laetitia.

Amoris Laetitia treba pojašnjenja, nažalost sadašnji poglavar Crkve još uvijek šuti“, rekao je. „Mislim da bi Sveti Otac trebao odgovoriti premda se čini da se odlučio za suprotan stav.“

„Nažalost, izbila je prava histerija protiv ove četvorice kardinala koje se optužuje za sve moguće. Čak se dospjelo do toga da su neki pozivali da im se oduzme kardinalski biret. To su velike odvratnosti. Nekadašnji antipapisti postaju hiperpapisti radi svoje vlastite koristi“, dodao je.

Izvor: gloria.tv, Rimini 2.0.

Broj komentara: 37:

  1. Moram priznati da su me ove riječi nadbiskupa Negrija šokirale.
    Svi smo mi svjesni da je odreknuće bilo nejasno, maglovito...Svi smo mi nagađali i tumačili, ali onako privatno i bez zaključaka. Život je ipak išao dalje.
    No da jedan talijanski nadbiskup s takvim ugledom i čvrstoćom u obrani Crkve i vjere, ali i prijatelj Benedikta XVI., javno izjavi da je sloboda kod te odluke bivšeg pape ipak na neki način bila ograničena - to baš nije lako čuti. Očito ni sami ne vjerujemo da su takozvane demokratske i lijeve vlade, kao Obamina primjerice, zločinačke, često usporedive s najgorim diktaturama.
    Ovaj intervju već je izazvao buru u Italiji i po svijetu. Ulizica i dvorski vatikanist ovoga pontifikata Andrea Tornielli odmah je reagirao.
    Negrija su liberali i ljevičari već davno odredili za odstrijel. Sada će ga vjerojatno klevetati i ponižavati kao i četvoricu kardinala koji su poslali dubia papi Franji.
    Baš me zanima hoće li Benedikt opet morati sve to demantirati?!
    Je li Negri htio pokrenuti Benedikta da konačno otvoreno kaže neke stvari, ostaje pod upitnikom?!

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Baš me zanima hoće li Benedikt opet morati sve to demantirati?!" - Zašto te zanima takva stvar? - Šta i da demantira - pa neće ga to ići vraćati na papinski tron.

      "Je li Negri htio pokrenuti Benedikta da konačno otvoreno kaže neke stvari, ostaje pod upitnikom?!" - da "konačno"? Šta je on nešto tajio radi veće boljitka vjernika, ali sad je sazrelo vrijeme za "otvoreni" govor??!! Ili se B16. bojao ili još boji "otvorenog" govora? Čovjek od 90 godina koji tada ni sada nije imao što izgubiti. Svašta ljude kao brine i svašta stavljaju u "upitnik".

      Izbriši
    2. @Kikii,
      "...javno izjavi da je sloboda kod te odluke bivšeg pape ipak na neki način bila ograničena..."
      Ovo je na potpuno pogrešan način izrečeno, te se čitatelju doima kako je odluka (već) postojala, ali da je se na nju tek utjecalo...
      Ono što je rečeno u članku ("...kaže da se je bivši papa odlučio povući zbog 'golemog pritiska'.") - jasno ukazuje na to da ove odluke ne bi ni bilo da nije bilo tog 'golemog pritiska'. Odnosno da je upravo taj 'golemi pritisak' bio uzrokom neočekivanog, neuobičajenog, nelogičnog, (pa i neregularnog), te tako i doista jedinstvenog čina u povijesti Katoličke Crkve.
      JbD

      Izbriši
    3. Lokus, JbD,
      i jedan i drugi imate već unaprijed stvoren stav (iako suprotstavljen) i očito vam je stalo da drugi vaš stav, samo što je vaš, drže jedino istinom.
      Mene ovo zanima jer i nadbiskupa Nergija zanima što se zbilja dogodilo. Kao i milijune drugih katolika.
      Njegove izjave odjeknule su ko atomska bomba. Riječ je o vrlo trezvenom i ozbiljnom prelatu.
      Meni je žao da danas malo ljudi prati iz prve ruke događanja u Vatikanu i oko njega, a pogotovo u Italiji. Sve je to učinila kultura za koju je engleski prvi, ali i jedini jezik.
      Nisam donosio zaključke, ali sam malo glasno razmišljao.
      Još su glasnije razmišljali i Papini bliski suradnici, ali i kritičari.
      Al evo kod nas cenzura: s jedne strane oni koji prođu pokraj groba sv.Petra i ne pomisle na molitvu i sl., a potom ko hodže klanjaju na grobu Ivana Pavla II., a s druge suprotni tabor sveznajućih katolika opće prakse.
      Glavno je - ne smije se razmišljati. Sve se već zna. Ništa ih ne može pokolebati. Čitaju budućnost i zaključuju brže od crkvenih otaca.

      Kikii

      Izbriši
    4. Kikii,
      Ovdje se ne radi o mom osobnom stavu, nego o izrečeneom, tj. prenesenoj izjavi jednog talijanskog nadbiskupa i o vašem osobnom stavu koji možda i nije konačni zaključak, nego je, kako velite, glasno razmišljanje.
      No kako god bilo, to vaše razmišljanje je izrečeno na takav način da ustvari potpuno kontrira navedenoj izjavi nadbiskupa.
      Još čudniji dojam se dobije kada se vidi da u vašem pisanju ne dovodite u pitanje istinitost izjave nadbiskupa, ali da je vaše razmišljanje, tj. obrazloženje u onom najbitnijem (razlog povlačenja), drugačije od onog nadbiskupovog bliskog papi Benediktu XVI.
      JbD

      Izbriši
  2. Koliko su eksplozivne ove izjave mons.Luigija Negrija pokazuju samo neki naslovi u talijanskome tisku:
    http://www.ilsussidiario.net/News/Cronaca/2017/3/8/ATTACCO-A-BENEDETTO-XVI-Mons-Negri-complotto-Vaticano-per-far-dimettere-Papa-Ratzinger-/752874/
    „Napad na Benedikta XVI., mons.Negri: 'Vatikanska zavjera kako bi se smijenio papa Ratzinger'
    Napad na Benedikta XVI., zavjera bez premca i Crkva u opasnosti: izvlačeći zaključke iz intervjua koji je dao mons.Negri, biskup Ferrare u miru, ovo bi mogle biti glavne teme koje će dovesti do eksplozije 'tempirane bombe' u vatikanskim odajama. Ovo je prvi put da jedan biskup Katoličke Crkve tako otvoreno i detaljno govori o mogućoj zavjeri i pritiscima na papu Benedikta koji su ga doveli do prijevremenog odlaska.“
    http://www.ilgiornale.it/news/mondo/monsignor-negri-mano-obama-dietro-dimissioni-benedetto-xvi-1372635.html
    „Monsinjor Negri: 'Obamina ruka iza odreknuća Benedikta XVI.'
    Još sumnji o odreknuću Benedikta XVI. nakon četiri godine od onog 11. veljače 2013. koji je promijenio Crkvu...Benedikt je navodno trpio takve pritiske i strahove i bilo mu je nemoguće oduprijeti se.“
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  3. Koji bi trebao biti ishod? Sumnja u sadašnji pontifikat? Popis dubia mogao bi se proširiti s pet na na pet milijardi. Čini mi se suluda ideja. Nešto kao tražiti od svećenika da nam izloži ispovijednu tajnu. Łongin

    OdgovoriIzbriši
  4. Toma,

    U ovom trenutku bila bi mnogo znacajnija ova tema o kojoj ni jedan blog na hrvatskom jeziku nije izvjestio:

    Pro-abort population control activist speaks at Vatican conference despite pro-life outcry VATICAN CITY, February 27, 2017 (LifeSiteNews)

    Pro-abort Vatican speaker: Decreasing population by 6 billion would have a ‘pro-life effect.’ VATICAN CITY, March 2, 2017 (LifeSiteNews)

    Lijepi pozdrav i Bozji blagoslov,

    V.I.K.

    OdgovoriIzbriši
  5. Više puta moglo se pročitati u tisku da je Talijanska državna banka 4. siječnja 2013. blokirala Vatikansku banku ili Istituto per le Opere di Religione. Čak je bilo obustavljanje plaćanje SWIFT-om. Bankomati su bili izvan funkcije. Time su bile onemogućene bilo kakve transakcije. Tako je na međunarodnoj razini Vatikan stavljen na razinu država kojima upravljaju kriminalne organizacije. Papa nije više mogao raspolagati računima koji pripadaju Vatikanu, a uposlenici nisu mogli podići novac koji im pripada.
    To je doduše tada pisalo u tisku, ali se nigdje nije komentiralo. Ako ove mjere nisu bile ucjena, onda više ne znam što jest. Dan nakon Benediktova odreknuća blokada je uklonjena.
    Očito to nije bila ucjena osobe, nego službe.
    Lino

    OdgovoriIzbriši
  6. Teorija zavjere. Da je istina da je Benedikt otišao zbog pritisaka, značilo bi to da je najbolji papa od koncila do danas u knjizi 'Posljedni razgovori', a i prije, lagao, kako o razlozima svoga odreknuća od papinske vlasti/službe, tako i o Obami i mišljenju o njemu. I to lagao grobaru na lopati što se kaže. Gadno je kad ljudi sebi nacrtaju okvir, a onda činjenice trpaju u njega. Tim gore po činjenice tj.istinu. Trijeznost korizmenu prizivam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vi ste si, Dizma, isto tako nacrtali okvir da je Benediktov pontifikat bio najbolji od Koncila do danas.
      Također, Benediktove 'Posljednje razgovore' doživljavate kao objektivan dokument juridičke snage, a ne osobne percepcije čovjeka na pragu devedesetog rođendana. Njegove percepcije istih događaja ne moraju se podudarati s vašima ili mojima. A na pragu devedesete godine života nađe se i ponešto staračke nekritičnosti koja prosječne ljude počne uzimati tamo negdje poslije šezdesete godine života. Zašto se Benedikt odrekao službe? Zar zato što mu je teško bilo putovati avionom? Valjda ipak nije bio takav sebičnjak?! Onda možda zato što u situaciji u kojoj je bio nije mogao vršiti papinsku službu. I tu negdje Benedikt kao čovjek vrline mora stati s objašnjavanjem.
      A činjenica jest star, okružen nepouzdanim i lošim suradnicima. Benedikt je krasan čovjek, plod stare ruralne katoličke Bavarske, fino odgojen, iznimno oštrouman i inteligentan. Ima i dvije ogromne mane (s obzirom na zahtjeve papinske službe). Prva mana: ima osobine proroka, a ne kralja. Benedikt je kao Natan, Izaija ili Ilija, ali ne kao Jošua ili David. Ljudi ga rado slušaju i svi mu se dive, ali na kraju, kad se treba povesti rat nitko sam od sebe ne dolazi prijaviti se. Mnogi su ga cijenili, a kad je trebalo, nije se moglo naći bliskih i odanih suradnika da ih se nabroji na prste lijeve ruke. Dok je vodio Kongregaciju za nauk vjere zamjenici (naziv funkcije je tajnik) su bili kasniji kardinali Bertone pa Amato. Bertone bi možda bio pristojan državni tajnik u nekim prosječnim okolnostima, ali unutar kamarila koje vladaju Državnim tajništvom očito se nije snalazio. Imao je i nesreću da među kardinalima rođenima nakon 1930. nije bilo par jakih ličnosti koje bi ga podržavale. Za Benediktov izbor bila je ključna podrška kardinala Biffija, Ruinija, te dvaju Kolumbijaca: Lopeza Trujilla i Castrillona Hoyosa (prvi od njih bio je ključan čovjek Ivana Pavla II. za Južnu Ameriku, možda dezigniran da bude prvi južnoamerički papa, ali umro je 2008. u dobi od 72 godine). Druga mana: Benedikt nije bio u stanju donositi ozbiljne odluke na štetu bilo kojeg pojedinca i ponašao se cijelo vrijeme pontifikata kao da je riječ o akademskim raspravama tijekom kojih će zaiskriti oko nekih tema, a nakon toga ćemo se rukovati i razići do idućeg intelektualnog dvoboja. Nažalost, Benedikt nije uspio slijediti uputu svetog Pavla i biti poput zmije. Dozvolio je protivnicima da se razmašu. A očito nije imao snage i/ili sposobnosti smijeniti i baciti u zapećak ljude koji su mu aktivno minirali pontifikat. Kontrola nad birokratskim i vojnim institucijama uspostavlja se ne samo imenovanjem čelnika nego čitave mreže koja seže prema dolje, i još važnije, uspostavljanjem paralelnih linija zapovijedanja (s konačnim ciljem da budu nominalne). Među vukove se ulazi naoružan.

      Izbriši
    2. Na kraju, što misliti o Benediktovom odreknuću kad nije uspio osigurati izbor adekvatnog nasljednika. Ovo što se događa u protekle 4 godine je katastrofa. Iz svega toga moglo bi se zaključiti ili:
      a) da je neuspjeh izbora adekvatnog nasljednika rezultat Benediktove nesposobnosti da to osigura ili procjene da to nije potrebno, čime onda njegov pontifikat ne može dobiti posebno visoku ocjenu (bez obzira na Summorum Pontificum). Činjenica da su mnogi kardinali skloni Benediktu bili iznenađeni njegovim odreknućem govori u prilog tezi da se izbor nasljednika nije detaljno pripremio, čak ni u obliku neke osnovne razrade. To se naprosto tako ne radi. Pouzdati se u providnost u takvom slučaju nije kršćanska vrlina, nego obična preuzetnost.
      b) Pod utjecajem medija koji su blatili Benedikta, a hvale Franju zaboravljena je afera Vatileaks u kojoj je sudjelovao papin sobar, a koja se kronološki preklapala s istragom komisije Herranz Cassado - Tomko - de Giorgi. Osobno ne bih rekao da se radilo o pojedinačnoj ucjeni, nego o konstantnom podrivanju Benediktovog pontifikata u kojem su, pored progresivista-modernista unutar Crkve sudjelovale i snage posve izvan Crkve, odgovorne interesima određenih vlasti u državama i određenih međunarodnih poslovnih lobija.
      [kao digresija: Obama je samo najljepše upakirano kukavičje jaje oko kojeg se uspjela stvoriti masovna histerija na razini tinejdžerica iz šezdesetih koje urliču za Mickom Jaggerom. Kao osoba on je pragmatičar bez osobitog mišljenja o bilo čemu. U duši progresivac, naravno, ali sposoban prilagoditi se tako da mu donese bodove. Nakon pažljivog marketinškog profiliranja na površinu su ga iznjedrili najkorumpiraniji likovi Demokratske stranke, sadašnji gradonačelnik Chicaga i bivši savjetnik Billa Clintona Rahm Emanuel i slična klika koja kontrolira poluge vlasti u gradu i delegira osobe koje će kao predstavnici Illinoisa biti u saveznoj politici.]. Benedikt je kao častan čovjek odrastao po selima Bavarske gajio onu fatalnu predrasudu da su visokoobrazovani ljudi na visokim mjestima ako već ne dobri i pošteni onda barem fina gospoda koja i u najgorim sukobima ne udaraju ispod pojasa. Ma ne samo da udaraju ispod pojasa, nego ubadaju bodežom, grizu i stavljaju otrov u hranu. I tu se opet vraćamo na najuži krug Benediktovih suradnika, onih koji su svaki dan provodili vrijeme s njim. U ključnim životnim odlukama oženjen čovjek posavjetovat će se sa suprugom, potom s roditeljima, braćom i sestrama i možda još dvoje troje najboljih prijatelja (neoženjen čovjek, naravno, sa svim potonjima). Njihova percepcija problema zasigurno utječe na konačnu odluku. Ponekad da postaje ne, ili ne postaje da, a ponekad je riječ o stupnju odluke: možda ćemo pod utjecajem ljudi oko nas ustarajati na odluci, ali ćemo djelovati brže i odlučnije ili sporije i opreznije. Bilo bi zanimljivo znati kako je najuži krug suradnika utjecao ne na samu odluku o odreknuću nego na njegov svakodnevni život i stvaranje percepcije da je potrebno odreći se. Očito mu svi ti ljudi nisu bili nešto naročito na pomoć da ustraje. A kad se čovjek osjeća usamljenim, često se preda.
      Nažalost, Benedikt je otišao jeftinije čak i od Nixona. Franjin potencijalni nasljednik možda je čitao Macchiavellija, možda je pratio kako je kandidat Trump uspio razvaliti cjelokupni sustav stvaranja informacije odnosno istine u medijima. Možda je pročitao detaljni životopis Pavla III. i sv. Pija V., da može biti bar lukav kao prvi. Da bude kao drugi treba prepoznati svog Karla Boromejskog, i to ne jednog nego deset.

      Izbriši
    3. Vrlo zanimljivo i vrijedno razmišljanje, kao i uvijek! Možda najbolje kod nas ikad napisano.
      Ne slažem se ipak s nekoliko stvari: Benedikta se ne može poistovjetiti samo s Bavarskom. Predavao je on i na Sjeveru(Munster), a na Drugom vat.bio je teološki savjetnik kolnskom kardinalu Fringsu. Ima u njemu svakako i pruskoga. U vrijeme njegove formacije pruski je utjecaj bio ogroman u svim njemačkim zemljama.
      Druga stvar: je li pokušaj opravdavanja govoriti uvijek (i ja sam to činio) o lošoj kadrovskoj politici i profesoru na krivom mjestu da bi se ipak prikrio modernistički utjecaj na neke dijelove života?!
      Kad imaš neku svoju smjesu Tradicije i progresa, nije baš lako pronaći pristaše. Naravno, pridodajemo tomu i gore spomenute prigovore da upravljanje nije bilo jača strana, a k tome zadržati ono iskonsko bavarsko poštenje i čestitost u Kuriji i okruženju gdje se mora znati plivati među morskim psima, nije to baš lako i iziskuje velike žrtve i neke nama neobjašnjive odluke.
      U svakom slučaju, puno toga ostaje enigmom i morat ćemo očito kao mons.Negri jednog dana pitati sv.Petra o tim stvarima.
      No opet, ne isključujemo da će se uskoro sve ovo ipak lijepo odmotati pred očima sviju nas!

      Kikii

      Izbriši
    4. Vi ste si, Dizma, isto tako nacrtali okvir da je Benediktov pontifikat bio najbolji od Koncila do danas.

      To nije okvir nego moje mišljenje koje nikoga ne bi trebalo vrijeđati. Međutim, ako se nakon toliko puta izgovorenih i napisanih razloga zbog kojih je papa Benedikt XVI. odstupio od papinske službe dovodi u pitanje, njega se posredno naziva lažovom. Nazvati nekoga lažovom tko to nije može biti ozbiljan grijeh, dok misliti i tvrditi da je netko po vama najbolji papa od-do, ili najbolji igrač Dinama '82. nije od Boga kažnjivo.

      Izbriši
    5. Na kraju, što misliti o Benediktovom odreknuću kad nije uspio osigurati izbor adekvatnog nasljednika.

      Osigurati nasljednika? Zar to tako ide u Crkvi? Toliko ljudsko razmišljanje, ali mogu razumjeti takve potpuno ljudske računice kad se stvari gledaju isključivo ideološki i samo i jedino kroz 'našu stvar'.

      Izbriši
    6. Bilo bi zanimljivo znati kako je najuži krug suradnika utjecao ne na samu odluku o odreknuću nego na njegov svakodnevni život i stvaranje percepcije da je potrebno odreći se. Očito mu svi ti ljudi nisu bili nešto naročito na pomoć da ustraje. A kad se čovjek osjeća usamljenim, često se preda.

      Pročitaj 'Posljednje razgovore', jer ili ih nisi pročitao, ili si dio preskočio. Ili, vraćamo se na isto, držiš da taj čovjek samo i jedino laže ili priča u vjetar.

      Izbriši
    7. Vrlo zanimljivo i vrijedno razmišljanje, kao i uvijek! Možda najbolje kod nas ikad napisano.

      Hvala. :zubo

      Izbriši
    8. ...zadržati ono iskonsko bavarsko poštenje i čestitost u Kuriji i okruženju gdje se mora znati plivati među morskim psima

      Iskonsko bavarsko poštenje i čestitost? Ne mislim da su Bavarci iskonski manje ranjeni istočnim grijehom nego Katalonci ili Hrvati. Ladice, ladice.

      Izbriši
    9. Bivša sotonistica priznala je da nauvjereniji sotonisti koji se klanjaju svome Bogu u javnosti nastupaju kao najveći nevjernici i ateisti, a metode su im kao ove gore: manipulacije, ismijavanje, argumenti ad hominem, preuveličavanje eventualnih nejasnoća ili nepreciznosti u nečijem govoru/komentaru itd. Uglavnom po uzoru na vlastitoga učitelja.
      Ovdje gore riječ je o nedobronamjernoj osobi koja se poziva na razum i istinu, a u biti je uopće ne zanima ni razum ni istina.
      Cilj je destrukcija i sijanje kaosa.
      Nismo M.B. ni je prvi koji su postavili ova pitanja. Jasne odgovore nemamo, nema ih nitko.
      No istina uvijek pobjeđuje.

      Kikii

      Izbriši
    10. "Nakon što je pohodio mjesto Onna, Papa je pošao u Baziliku Santa Maria di Collemaggio u L'Aquili, gdje je izrazio poštovanje pred urnom Celestina V., te kao znak duhovnoga sudjelovanja u patnjama te talijanske pokrajine, na nju položio Sveti Palij koji mu je predan prvoga dana njegova papinstva."pisalo je na stranicama KTA. Urnom? Nije mi se tako činilo. Nije mi poznato de li je ikoji papa prije toga napravio ovakvu gestu. Da li je to bio doista znak duhovne povezanosti ili pak najava onoga što će uslijediti četiri godine kasnije. Kao da je davao neke znakove koje su mogli, ako su htjeli, shvatiti samo oni upućeniji u simboliku palija i onoga što se dogodilo papi Celestinu V.. Łongin

      Izbriši
    11. @Dizma
      Ad primum: gdje bi itko nazvao Benedikta lažovom? Nipošto ne laže. Možda priča u vjetar pa je na koncu konca njegov pontifikat katastrofa koja je u konačnici, pored podsjećanja da slavna vremena čak uspjela demontirati čak i postsekundovatikansku stabilizaciju u vrijeme Ivana Pavla II. U tom slučaju Benedikt je preuzetna naivčina. Postoji i druga opcija: psihološki mehanizam kojim je čovjek duboko u devetom desetljeću života potisnuo sve što bi ga podsjećalo na pritiske. To je posve normalno. Pokojne roditelje, djedove i bake pamtimo po lijepim stvarima, a otiskujemo one kad su nas razočarali, iznevjerili, nepotrebno kaznili. Treća je opcija je da govori onima koji imaju uši: pa tko ima neka čuje. U svakom slučaju, ako bih Benediktov pontifikat procjenjivao primarno kroz 'Posljednje razgovore', onda dvije ocjene dolje. Ali ne bih to učinio. Dapače, smatram tu knjigu prilično irelevatnom.
      Ad secundum:
      Naravno da se stvari gledaju kroz "našu stvar", ako je "njihova stvar" u prvom redu hereza, kao što držim da Amoris Laetitia jest, a u drugom redu opće razvodnjavanje vjere u Isusovo božanstvo, u opasnost propasti duše nakon smrti, u Kristovu ulogu Spasitelja, u dogmu da izvan Crkve nema spasenja, u milosti koje prouzlaze iz sakramenata, u pojam da postoje stvari koje su objektivno loše i grijeh, a ne samo stvar savjesti i osobnog doživljaja. Osigurati nasljednika?
      Opće je poznato da skupina kardinala za izbor Bergoglia 2013. počela lobirati ranije, a osobno se sjećam Magisterovog članka iz jeseni 2005. kad je netko pustio glasine (nebitno istinite ili lažne) da je upravo kard. Bergoglio 2005. u konklavu bio drugi po briju glasova.
      Pa ako nećemo 'mi' hoće 'oni'. Pa ne sjedi Duh Sveti u konklavu i nije ishod konklava nepogrešiv! Imali smo papa kao što je Benedikt IX., a imali smo i Pija V. i Pija X. A ni sv. Karlo Boromejski nije se kao kardinal izbornik i nećak preminulog Pija IV. skanjivao temeljito pripremiti izbor sv. Pija V. (koji je bio u osobnom sukobu s Pijom IV.). Ja se toplo nadam da se konzervativnija struja među kardinalima trenutno, i prošli mjesec, i prošli tjedan, i danas, i sutra i idući mjesec priprema za izbor nesljednika sadašnjem papi. Naravno, kad ovaj umre ili odstupi. I da postoji neka razrađena strategija s više kandidata. Oni 'drugi' imaju svoju strategiju i oni sebe vide kao različite od 'nas' i 'mi' smo im protivnici, ili, bez umivanja, neprijatelji. Treba razlikovati pravo trpljenje za vjeru od blesavog ponosa da smo se dali namagarčiti od neprijatelja vjere, čime smo posredno štetili vjeri.
      Ad tertium.
      Što se tiče bavarskog poštenja i čestitosti, da, zaista postoje društva u kojima 99 od 100 ljudi drži zadanu riječ, a postoje i ona gdje je udio onih koji drže zadanu riječ i ponašaju se u skladu s definiranim normama znatno manji. Postoje krajevi svijeta u kojima možete ostaviti novčanik na sjedalu otključanog auta. A postoje i krajevi u kojima novac nije preporučljivo nositi bilo gdje osim u njedrima ili na preponama (srećom, traperice svojim dizajnom to pomažu). Slično, postoje krajevi svijeta u kojima državne službe funkcioniraju besprijekorno, a postoje i oni gdje su službenici i potkupljivi i spori. Nije riječ o razlici u masi istočnog grijeha, ali onaj odrastao u prvoj, boljoj inačici može pogrešno pomisliti da isto vrijedi u svim krajevima svijeta.

      Izbriši
    12. Poznato je kako posljednji mjeseci života Celestina V. nisu bili ugodni jer mu je njegov nasljednik priuštio pritvor, suprotno njegovoj želji da se vrati pustinjaštvu. Kažu, bivši Celestin, sada opet monah Petar, pokušao je dva puta otići. Neuspješno. Poznato je i ono što se dogodilo nasljedniku Celestina V., Bonifaciju VIII., arogantnoj osobi koja se namjerila na daleko moćniju i veličanstveniju (pa time u zloći i opasniju) osobu kralja Filipa IV. (kojeg zovu i Lijepi i Željezni). Završilo je tako da je Filipov ministar de Nogaret s kondotijerima iz obitelji Colonna uhvatio papu, pri čemu su ga Colonne fizički zlostavljali (kronike idu od najblažeg da su se njime naguravali, do najgoreg da je Sciara Colonna opalio papu i po obrazu) te ga zatočio. Nakon par dana papa je izbavljen iz zatvora i nije odveden u Francusku, ali je odmah kroz manji broj dana preminuo.

      Izbriši
    13. Ad primum: gdje bi itko nazvao Benedikta lažovom? Nipošto ne laže. Možda priča u vjetar pa je na koncu konca njegov pontifikat katastrofa koja je u konačnici, pored podsjećanja da slavna vremena čak uspjela demontirati čak i postsekundovatikansku stabilizaciju u vrijeme Ivana Pavla II. U tom slučaju Benedikt je preuzetna naivčina. Postoji i druga opcija: psihološki mehanizam kojim je čovjek duboko u devetom desetljeću života potisnuo sve što bi ga podsjećalo na pritiske. To je posve normalno. Pokojne roditelje, djedove i bake pamtimo po lijepim stvarima, a otiskujemo one kad su nas razočarali, iznevjerili, nepotrebno kaznili. Treća je opcija je da govori onima koji imaju uši: pa tko ima neka čuje.

      Aha, znači ti ne tvrdiš da laže nego da je rebambio, propuva, prolupa, odlipio, posenilio, potiskuje negativno. Kako to kad je i sad senilan ponovio istu tvrdnju o razlozima svoga odstupanja kao i kad je bio četiri godine mlađi, u trenutku odstupanja? Dakle: moralan, čestit čovjek, od komada, koji cijeli život služi Kristu, a u zadnju laže ko pas. Očito se ne boji suda Božjega.
      Ja mislim da on cijelo vrijeme govori golu istinu, ali da ona mnogima ne odgovara zbog njihovih krivih infišacija.

      Izbriši
    14. Oni 'drugi' imaju svoju strategiju i oni sebe vide kao različite od 'nas' i 'mi' smo im protivnici, ili, bez umivanja, neprijatelji.

      Radi li se po ovome uopće o jednoj Crkvi? Ako jest, onda ne bi smjelo biti riječi o protivnicima niti neprijateljima, nego bismo svi, po riječima sv.Pavla trebali imati isti duh. Razumije se, kod nas su pune tribine izbornika, pune kavane predsjednika vlade, i puni blogovi papa.

      Izbriši
    15. Postoje krajevi svijeta u kojima možete ostaviti novčanik na sjedalu otključanog auta.

      Baš me zanima u kojim ti to krajevima svijeta ostavljaš novčanik na sjedalu otključanog auta.

      Izbriši
    16. Dakle: moralan, čestit čovjek, od komad
      a, koji cijeli život služi Kristu, a u zadnju laže ko pas. Očito se ne boji suda Božjega. Ja mislim da on cijelo vrijeme govori golu istinu, ali da ona mnogima ne odgovara zbog njihovih krivih infišacija.

      Postaje pomalo naporno. Ako je posenilio onda ne laže kao pas. Niti prije četiri godine nisam smatrao da njegova odluka nije svojevoljna. Odrekao se i nije više papa. Točka. Nadmudren, nagovoren ili stoga što mu je puhnulo u glavu? Nebitno. Došao je Franjo i radi katastrofe koje radi. Točka. Je li i to plod Benediktovog pontifikata i kako će mu Bog suditi zbog toga? To naravno, zna Bog.
      Benedikt cijeli život služi Kristu premda je u mladosti puhao u diple s opasnim i krivim ljudima i koketirao s njihovim zabludama. Što se pontifikata tiče, pitajte katolike poslije nedjeljne mise kakvo je njihovo doživljavanje dogme "Extra ecclesiam nulla salus" i nauka Pija XII. o Crkvi kao mističnom tijelu u kontekstu međuvjerskih susreta u Asizu.
      A što se tiče straha od suda Božjeg... jesu li se oni koji su ekskomunicirali sv. Atanazija bojali suda Božjeg? Jesu li se razbludni pape X. stoljeća bojali? Je li suda bojao Aleksandar VI.? A Julije III. kad je svog Inocencija ne samo držao u palaći nego ga još postavio za kardinala? Jesu li se bojali suda Božjeg Henrik VIII. i Calvin?

      Izbriši
    17. Radi li se po ovome uopće o jednoj Crkvi? Ako jest, onda ne bi smjelo biti riječi o protivnicima niti neprijateljima, nego bismo svi, po riječima sv.Pavla trebali imati isti duh.
      Je li se radilo o istom duhu pa je morao biti sazvan Prvi nicejski koncil (325.)? Je li se radilo o istom duhu kada je bio sazvan Kalcedonski (451.)? Jesu li protivnici koju godinu prije toga sazvali svoj krivi koncil u Efezu na kojem su osudili kalcedonska shvaćanja na isti način kao što je Kalcedon osudio njih? Je li Luther ekskomuniciran da da se razluče jarci od ovaca što znači u nekom trenutku ipak ne vlada svugdje isti duh? Ili se radilo o glupom i nepromišljenom činu? Ovih dana u Rimu se imenuje trg po Lutheru, a naš papa Franjo se strašno trudi iskazati svoje poštovanje za tog devijantnog i egzaltiranog vinopiju. A u međuvremenu, unutar tih 500 godina od ekskomunikacije dogodilo se, među ostalim, da braća luterani zakonitom i normalnom, dakle Božjom, smatraju sodomiju, jedan od četiriju grijeha koji vape prema nebu. Očito nije jedan duh. Kad Bešker i Pofuk pišu panegirike papi Franji, očito iz njih struji isti duh, samo je li od Boga?
      Kad jedan biskup kaže bigamistu da je grešnik i ne može na pričest, a drugi da sve ovisi samo o savjesti tog čovjeka koji možda jest, a možda nije bigamist, radi li se uopće o jednoj Crkvi? A takvo stanje trenutno vlada.

      Izbriši
    18. M.B.,

      “We leave out of consideration the internal disposition of soul, of which God alone is the judge.”

      sv. Pio X

      Kad protestant, musliman, pravoslavac itd. čita tvoje komentare može ostati i postati sve samo ne katolik.

      Šimun

      Izbriši
    19. Ne znam, Šimune o čemu govoriš i u kojem kontekstu citiraš (mogao si prevesti tu jednu rečenicu).
      Ti namjeravaš postati katolik pa te sablažnjujem, ili ti se netko od navedenih požalio na moje komentare?

      Izbriši
    20. "Kad protestant, musliman, pravoslavac itd. čita tvoje komentare može ostati i postati sve samo ne katolik."

      Šimune nije dobro misliti da je ispravno da oni ostanu u svojoj krivoj vjeri. Samo je naša Katolička vjera ispravna.

      Tin

      Izbriši
    21. M.B.,

      samo zadnja budala može biti član Crkve kakvom je ti oslikavaš - redovito i sustavno.

      Ne bavi se savjestima modernih inovjeraca rođenih u drugim religijama jer to pripada Bogu jedinome kako jasno naučava Pio X (ili je i on zastranio?).

      2VK ponavlja sv. Pija X: “God alone is the judge and searcher of hearts, for that reason He forbids us to make judgments about the internal guilt of anyone.”

      M.B., bavi se samim sobom.
      Svi tvoji komentari ocrtavaju osobu koja nije vjernik, jer vjernik tako ne piše.

      Šimun

      Izbriši
    22. Simune, Mario, Marine...
      ne vidite neku nedosljednost u svom komentaru sudeci da M.B. nije vjernik jer po vama sudi srca i subjektivnu krivnju drugih ljudi?

      Izbriši
    23. Toma,

      M.B. nije vjernik. To je tako jasno. Hoće li se nevjernik spasiti, nije na meni da sudim "internal disposition of soul".

      Pročitajte Pija X.

      Šimun

      Izbriši
    24. Što se pontifikata tiče, pitajte katolike poslije nedjeljne mise kakvo je njihovo doživljavanje dogme "Extra ecclesiam nulla salus" i nauka Pija XII. o Crkvi kao mističnom tijelu u kontekstu međuvjerskih susreta u Asizu.

      Možda sam naporan, ali upirem samo u jedan detalj, a taj je iskrenost i istinitost riječi Benedikta XVI. glede razloga odreknuća od službe. Dopuštam mogućnost da se u svemu ostalome slažemo, ali u ovome očito nismo. Ja u tome papu emeritusa savršeno razumijem.

      Izbriši
    25. Očito nije jedan duh.

      Ne znam jesmo li se razumjeli. Udovi Crkve su jedno u Duhu Svetome. Za to se moli na svakoj misi. Neovisno o tome hoćemo li mi doživjeti osudu modernizma i ekskomunikaciju modernista, nije nebitan način na koji danas postupamo. Bez obzira na to za što se zalažemo, to možemo činiti produbljujući podjele ili radeći na jedinstvu. O tome je riječ. Znanje nadima, ljubav izgrađuje.

      Izbriši
    26. Šimune, hvala na uputi da se bavim samim sobom. To što se ti baviš mnome je tvoj problem i očito preveliko iskušenje.
      Ako su moji komentari previše za tvoj monolitni doživljaj Crkve na tragu Glasa Koncila gdje je nakon pobjede narodnooslobodilačke borbe nad silama mraka svaki sljedeći papa uvijek vječnoobnavljajući Tito, nakon svakog Tita opet Tito, a što ti ja mogu...
      Ti si među onim ljudima od kojih negativne reakcije mogu doživjeti na čast, a kod eventualne pozitivne recepcije trebao bih se zapitati.

      Izbriši
  7. Ne vjerujem i necu vjerovati da se Benedikt XVI povukao zbog ucjena, jer glupo je i vjerovati da se covjek koji nema sto izgubiti povuce zbog bilo kakvih i bilo cijih ucjena. Ono sto bi moglo biti je da se povukao zbog vlastitog saznanja da nece moci voditi rat koji se trenutno vodi u Crkvi, ne zbog toga sto je kukavica vec jednostavno zbog situacije kakva jest
    A to je da je stvarno star i iznemogao i logicno je da ne moze drzati konce u rukama u ovako teskoj situaciji gdje svi rade protiv njega odnosno gdje su radili. Ivan

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.