četvrtak, 22. siječnja 2015.

Čudo dijeljenja kruha

DODANO 22.1.2015. u 20:20

Morao sam ovaj žalosni post povući još jednom na vrh jer je, kako ste mogli pročitati na Rorate, predsjednik biskupske konferencije Filipina nadbiskup Socrates Villegas opravdavao ovakvo dijeljenje pričesti iz ruke u ruku preko posrednika zbog "iznimnih prilika" (velik broj vjernika). Dakle, njegova reakcija na brojna svjedočanstva hostija u blatu, odnesenih hostija i općenito ovakvo pričešćivanje je da to zapravo nije svetogrđe (znamo da svetogrđe nikad i ni u kojim prilikama nije dopušteno), nego da su to okolnosti zahtijevale.

Netko me u komentarima pitao tko su neokonzervativci i ako malo potraži, naći će rasprave o ovom pitanju. Ali, bolje je praktično uputiti čovjeka da pogleda npr. reakciju na ovakav događaj (i to prije nego je znala da ga gore navedeni nadbiskup podržava!) jedne komentatorice koja se potpisuje imenom sara, a zajedno s tzv. Barnabom na forumu Katolički odgovori čini primjer takvog tipa katolika.
Dakle, sad bi trebalo pisati u Vatikan kako je pričest na Filipinim (ili tu negdje) bila nedostojna, jer nije... Što? A onda ćemo u maniri "događanja naroda" uvjeriti Papu da na takvim masovnim okupljanjima euharistija mora biti bez pričesti, jer se podjeljuje nedostojno?!
Dakle, komentatorici nakon što je odgledala užasni video prvo na pamet pada: pa nećemo valjda zabraniti da se svi koji žele na Papinoj misi pričeste. Daleko od toga da ne postoje praktična rješenja ovog problema (npr. da se ljudi pričeste izvan mise taj dan u svim crkvama toga mjesta gdje mogu dežurati svećenici). Ono što je komentatorici ovdje ključno je da svi prime pričest na misi. To je osnovni zakon, a sve što tome služi po definiciji ne može biti svetogrđe!

***

Originalni post od 19.1.2015. u 18:12.
Ako niste katolik ili ste "moderni" katolik, ovaj video vas neće uznemiriti.

Najžalosnije od svega je da ako neokonzervativnim katolicima netko kaže da je npr. biskup rekao da je to ok, oni će reći: "Tko si ti da sudiš? Samozvani prorok?" ili pak nešto poput "Otac traži klanjatelje u Duhu i Istini, a ovo su efemerne stvari."

Broj komentara: 20:

  1. znači the prestrašno
    a

    OdgovoriIzbriši
  2. Što je tu čudno. Sudionici gozbe dijelili su hranu, kao što ja na svojoj fešti okolo dijelim ražnjiće i pivske boce.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš tako - Misa je gozba, fešta....
      S.Š.

      Izbriši
  3. Možda takve i slične strahote za kaznu moraju gledati Pavao VI., Bugnini i njima slična ekipa. Naravno, bez oduševljenja kojega su dijelili dok su bili na zemlji ili na novoliturgijskim oblacima.

    OdgovoriIzbriši
  4. Izvrsna procjena i ocjena naših neokonzy mistagoga - meni tak omiljene ekipe

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  5. To nije liturgija nego anti-liturgija!

    Kada se više ne budu osjećali cool prestat će fešte, pardon anti-liturgije. Ostat će samo nezadovoljstvo i dvojbe zbog činjenice kako su možda mogli izmisliti nešto novo, novo, novo... i dosegnuti neki nezemaljski cool osjećaj koji bi im darovao poticaj za nešto novo, novo,novo... I na kraju će pomisliti kako su droge možda taj vrhunski poticaj kako bi doživjeli nešto novo, novo, novo... i dosegnuli na kraju neko izmišljeno i kondicionirano božanstvo osobnog i totalnog apsurda koje ima beskrajne darove antikreativnih novotarija.

    Xavier

    OdgovoriIzbriši
  6. Vrata paklena su se otvorila. Nema vise nazad. Dodji Gospodine Isuse Kriste.

    Seaman

    OdgovoriIzbriši
  7. Želudac me zabolio, u prsima bol. "Dođi, Gospodine Isuse Kriste, nemoj kasniti." Laik

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovu grozu gledao sam sa sinom dijete komentira: što ovi rade? Duga šutnja. Pa oni uzimajju Tijelo Kristovo kao da su krekeri!? Gledaj, lome i dijele. Pa stvarno nisu normalni! Pa to ne smiju raditi!
    Šok!!!! Mučnina!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao sto bi se katolik od prije cetrdeset-pedeset godina cudio da vidi pricest u bilo kojoj zupi u Hrvatskoj danas, mi se cudimo sto se radi u drugim zemljama. Ali, mogu li nasi neokonzervativni "apologeti" zaista reci da je u Hrvatskoj vjera u Gospodina jaca nego na Filipinima. Za par godina i u nas bi ovo moglo biti potpuno normalno i prihvaceno. Za sada cujemo bizarne price o svecenicima koji kad usfali velika hostija misu sluze s vec posvecenom i slicno, ali vec sada nam nije neobicno ako posvecena hostija padne na pod (svecenik je pokupi i nastavi dalje kao da se nista nije dogodilo) ili se poslije mise nadje negdje ostavljena.

      Izbriši
    2. Ne zaboravimo da se u manjim skupinama, po samostanima s ultramodernim duhovnicima te na raznoraznim duhovnim obnovama događaju zloporabe od kojih pamet stane. Samo se naši ne fotografiraju previše i ne stavljaju to na Internet. Boje se još "lude konzervativne" većine. No, zlo je već došlo. Sada ga valja proširiti.

      Kikii

      Izbriši
    3. Po mojem skromnom mišljenju radi se o propustu organizatora ovakvog susreta. A "uprljati se" u kontekstu viđenoga na video-uratku za mene bi značilo ići među ljude i pričešćivati ih pojedinačno, kako je uostalom i dolično. Čini se kako je prevagnula praktičnost na račun dostojanstvenosti i onoga što spada na djelitelja i primatelja Presvetog Oltarskog Sakramenta. Definitivno se ne slažem s ovakvom praksom. Model, uvjetno rečeno, pričestitelja koji u pratnji ima ministranta s kišobranom ili pak zastavom (s primjerice križem ili nedvojbenim znakom Euharistije) čini mi se prikladnijim i dostojanstvenijim od ovakvog čina. Mislim da bi ovo viđeno spadalo na banaliziranje liturgije, najblaže rečeno (svetogrđe u slučaju "hostije u blatu". U ovom slučaju osobito značajnog svetog obreda koji ne dopušta nikakve improvizacije, u svjetlu onoga što o tome reče prethodnik i još uvijek aktualni papa (za mene jest, jer je zadržao taj naslov uz emeritus). Očit nedostatak pastoralne razboritosti i liturgijske osviještenosti. Nadam se da su primatelji Sakramenta imali osnovnu predispoziciju (mislim na dostojnu pripravu i stanje koje se za primanje ovog Sakramenta traži). Ako je doista istina ono napisano o "blatu", valja se preduboko zamisliti o odgovornosti služitelja ovog sakramenta. Zar je tako teško ići među ljude i strpljivo dijeliti onoga koji je strpljivo podnosio Muku satima viseći na križu ... U ovom slučaju prezbiter je pozvan pojedinačno dijeliti Svetu Pričest pa makar morao prijeći četiri bloka. Ili su nam apostoli prestali biti uzorima. najbolje je onda instalirati pokretnu traku za samoposluživanje vjernicima "jer se služitelju jednostavno ne da i nije mu praktično". Ali eto... žalosno. Razlog više da blagoslivljamo dobrotu i strpljivost našega Spasitelja i sami se potrudimo da ga dolično primamo, prema liturgijskim propisima i, uostalom, kako nam nalaženaša savjest prosvijetljena Duhom, koji nam jedini može dati sveto razlikovanje Tijela i Krvi od običnog zalogaja kruha. Łongin

      Izbriši
    4. Suvisna je svaka rijec , jer ovo se neda nicim opravdati . Trpljenja gledajuci , slusajuci , i uopce ziveci s ovakvim bezumnicima koji se Boga niti boje niti imaju savjesti srama , ti bahati oholi sramotni vjerolomci , kao ljudi vjerovatno duhovni bogalji jer nisu vise sposobni razumjeti sto rade i koga vrjedaju . Potrebni su milosti , milost imaju i milost odbacuju . Oprosti im Oce jer neznaju sto cine srljajuci u propast sami prokletstvo biraju , grijeh bez pokajanja srlja u samoopravdanje koje vodi u smrt vjecnu .
      Oce oprosti i meni jer se vjerolomcima bavim
      andela

      Izbriši
    5. Pročitao sam tekst CeV. Volio bih pojašnjenje ove izjave: "Čak i ako smo u stanju milosti (tj. bez teškoga grijeha) a nemamo ispravno nutarnje stanje pred Bogom, ne radimo štetu ne pričestimo li se (nasuprot riziku da učinimo sebi štetu primimo li pričest nedostojno)." Nije li stanje milosti ispravno nutarnje stanje? Oprostite ako ovo pitanje postavljam ovdje, no prilično mi je komplicirano ulogiravati se na CeV blogu. Što mi je promaklo? Łongin

      Izbriši
    6. Osobno to shvaćam ovako: u stanju milosti koje je ujedno i ispravno nutarnje stanje, ponukan nutarnjom milošću uzdržat ću se od onoga zbog čega se ili o što se moj brat spotiče i to isto nutarnje stanje nukat će me da se pričestim na doličan način tj. iz ruku služitelja ovoga sakramenta. U situaciji koja je zabilježena kamerom, uzdržat ću se primiti Spasitelja na način "iz ruke u ruku" i nastojati se "probiti" do služitelja ovog sakramenta. Nadam se da je ovo smisao citiranog dijela. Zbunjuje me to razlikovanje stanja milosti (bez teškog grijeha) i ispravnog nutarnjeg stanja. Łongin

      Izbriši
    7. Nutarnje stanje nam govori da nikada na nedostojan nacin ne pristupamo kako bi primili tjelo Spasitelja , kako bi ostali u poniznom postovanju i zahvalni Gospodinu za kusnju u kojoj smo se nasli , jer u datom nedostojnom i neprikladnom trenutku nismo izvrgnuli niti dopustili omalovazavanje tako nadasve velike svetinje . Dakle radije bi molila milosrde Gospodina nego na nedostojan nacin ikakvim cinom postupala , kao sto je bilo ponudeno mnogima u ovim uvjetima koji su se dogodili .
      Andela
      Inace volim ovaj blog , zbog bogatstva stavova , tako vidim kakvo je stanje , a i vrlo cesto nalazim bogatstvo tradicije koja mi srcu najvise lezi , pa se osjecam kao u obitelji jako dragoj .
      Stoga molim da mi oprostite ako ikada budem nerazumljiva . Hvala vam jer se borite .

      Izbriši
    8. Kako nam je poznato papa će pohoditi BiH. Vjerujem kako nam je svima dana prilika da prema svojim prilikama i mogućnostima utječemo na to da se predusretnu događanja podjeljivanja i primanja Pričesti na "filipinsko-manilski" način. Ako nam je doista stalo do doličnosti i ispravnosti ovog svetog liturgijskog čina. Łongin

      Izbriši
    9. Kako nam je dana prilika?
      Da postanemo izvanredni djelitelji pricesti? Ili da upozoravamo svecenike na svetogrdnost pricescivanja na ruke?

      Izbriši
    10. Hm. Uza sve poštovanje mislim kako si dao tri kriva pitanja na pravi odgovor. Mislio sam i dalje mislim kako svojom djelatnošću možemo utjecati na povećanje svijesti o doličnosti primanja i dijeljenja ovog Sakramenta. Sigurno da i Tvoj blog može tome dati nemjerljiv doprinos u vremenu koje je pred nama i to na način da se ova tema učini dostupnom (pokušao sam izbjeći izraz popularizirati, no nisam uspio jer ga eto u zagradi). Putem mail-ova, objavljivanjem uravnoteženih članaka o ovoj problematici i sl.. Sa svoje strane ja mogu, učinio sam i još ću učiniti da ova svijest o doličnom dijeljenju i primanju Pričesti duboko prodre u srce onih kojima me Božja Providnost svakodnevno šalje. Kako ćemo to učiniti? Ljubav je domišljata i valja biti razborit. već je dosta raspravljano na temu pričešćivanja na ruke ili na usta i tu bih stao. Bitno je da ceremonijar tj. organizator dobro osmisli na koji će se način odvijati ovaj obred i u tom smislu mislim da je dovoljno da tijekom slavlja obavijesti nazočne na koji način će se Pričest dijeliti i dakako predvidi dostatan broj svećenika koji će to činiti. Ne sumnjam da će liturgijsko slavlje ili Misa biti s velikim brojem svećenika tako da, što se tiče izvanrednih djelitelja, za to neće biti potrebe. No u rimskom obredu dobro je poznato što na koga spada tj. neka hijerarhija u službama i tu jasno dolazi do izražaja. Što se tiče svetogrdnosti prićešćivanja na ruke tu bih bio jako oprezan. Sigurno si čuo za sv. Tarzicija i čega je bio mučenik i koga je "čuvao" tako da se ne bih složio da je svaka takva Pričest svetogrdna. No, ovo ne spada na mene nego na služitelja ovog sakramenta. Uglavnom svoje slušatelje potičem na pričest na redoviti način i s ispravnim raspoloženjem tj. nakanom i sviješću kako sakramentu pristupamo dolično i bez svijesti o smrtnom grijehu. Dogodi li se, na nesreću, tada naglašavam kako put do Isusa u Presvetom Oltarskom Sakramentu ide kroz ispovijedaonicu. Eto, toliko o tome. Łongin

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.