četvrtak, 30. prosinca 2021.

Sažetak godine

I ovu godinu obilježio je covid ili, bolje rečeno, reakcija na tu bolest te agende koje su je preuzele. Svaki put kada bih čuo "u Hrvatskoj je jučer umrlo x ljudi" zapitao sam se tko su oni bili i što je s onih otprilike 150 - x ljudi (uvijek više od x) koji su također umrli, ali za njih nikog nije briga osim njihovih najbližih (no, budimo realni, i za ove koje broje je malo koga briga). Volio bih da ne pratim tu temu u medijskom pogledu, ali, nažalost, čim u bližoj ili daljnjoj okolini imate nekoga tko gleda televiziju ili sluša radio, neizbježno je slušati o tome. Dan za danom mediji su donosili sve ljigavije i ljigavije face političara, znanstvenika, "stručnjaka" i novinara. Pojavile su se kojekakve lakozamjenjive figure koje sipaju besmislene fraze i prognoze. U svakodnevnom životu sigurno smo se svi susreli s malim diktatorima koji su jedva dočekali da mogu prigovarati zbog maske ili špricanja ruku ili nekog drugog nesudjelovanja u ritualima nove religije. 

Cijepljenje protiv covida je imalo jednu od najgorih reklamnih kampanja u hrvatskoj povijesti. Svaki pojavak na ekranima ljudi poput Beroša, Capakovih zamjenica, ludog Đikića i drugih poremećenih znanstvenika koji kao da su izašli iz crtića, odbio je sigurno stotinjak ljudi od onoga što se navodno željelo postići. Silni novci ulupani su u besmislena testiranja. Covid potvrde u zdravstvu dozvola su za ulazak zaraženih cjepljenika među osjetljive populacije, a širenje upotrebe tih potvrda je, pretpostavljam, provedeno da bi se mogli dobiti novci od Europske unije. Time se mlađu populaciju koja uopće nije toliko ugrožena i već je dvije godine imala priliku susresti se s virusom tjera na primanje još uvijek nepotpuno testiranog cjepiva koje može imati različite nuspojave. Za to vrijeme je procijepljenost među starijima od 80 vrlo slaba, bilo to namjerno ili zbog nesposobnosti za to zaduženih. 

Zagovornici covid religije odnose se prema populaciji kao prema maloumnim debilima umjesto da po uzoru na primjerice Domazeta Lošu iznesu svoje argumente na normalan i utemeljen način. U gotovo dvije godine njihove analize i prognoze (ako ih se može tako nazvati) pokazale su se začuđujuće površne i zlonamjerno pogrešne. Zato je dobro da imamo zabilježene barem neke od njihovih izjava. Često prigovaraju Nenadu Bakiću jer je više puta proglašavao kraj pandemije i slično, ali kod njega se barem moglo naći konkretnih brojeva, grafova i drugih podataka koje naše službene institucije (podebljane silnim novcima koje se upumpava u covid industriju) ili ne objavljuju ili to čine vrlo aljkavo i nepotpuno. Može se prigovarati i modelima, ali na osnovi nečega se mora planirati i pripremiti resurse, pa me zanima kako to rade covidioti, na temelju svoje intuicije ili ekstrapolacije eksponencijalne funkcije? 

Crkvena hijerarhija, počevši od pape pa do biskupa i teologa potpuno je prihvatila takozvane epidemiološke mjere koje nisu imale smisla kad su uvedene, a nemaju ni sada, osim ako im nije cilj da umanje već odavno narušeno poštovanje prema liturgiji i Onome koga bismo u njoj trebali susresti. No, budući da ih već dugo pratim, ne mogu reći da je to nužno zbog zlonamjernosti. Radi se naprosto o manjku inteligencije, vjere i odvažnosti. Oni su birokrati s odgovarajućim financijskim interesima i mrežom ljudskih obzira koje moraju poštivati. Papu Franju isključujem iz ovoga jer je on priča za sebe i bolje je uopće ne gledati prema njegovu dvoru. No je li ijedan od naših biskupa i uvaženijih klerika koji pozivaju na cijepljenje uputio uz to javni protest zbog toga što su u Hrvatskoj dostupna samo cjepiva razvijena ili testirana na stanicama abortirane djece?! Zar to nije najmanje što su trebali učiniti i što se očekivalo od njih dok su sudjelovali i pozivali druge na sudjelovanje u toj daljoj materijalnoj suradnji s tako stravičnim zlom kakvo je ubojstvo nerođene djece. 

Antivakseri, ravnozemljaši, vidioci i proroci, chemtraileri i čipaši u svemu ovome nisu posebno bitni jer su samo odskočna daska onima koji žele ušutkati sve koji postavljaju razumna pitanja. Recimo, ja sam prije nešto više od mjesec dana prebolio koronu. Nakon što sam drugi ili treći dan povišene temperature počeo jako kašljati, započeo sam piti Sumamed (u normalnoj dozi) i stanje s kašljem mi se isti dan krenulo smirivati. Slično iskustvo imalo je više osoba u mojoj okolini, a nekima je pomogao i Deksametazon. Ostale vitamine i dodatke prehrani podrazumijevam. Zašto smo to morali raditi na svoju ruku dok liječnici ili nisu htjeli dati te lijekove ili su ih dali s odgodom od više dragocjenih dana (primjerice, nakon testiranja). Jest, to su anegdotalni primjeri i svjestan sam da su neki pregledni radovi zaključili da npr. azitromicin nije koristan za liječenje covida, no zar je zaista bolje da čovjek dobije upalu pluća pa mora ići u bolnicu te mu se nafrlji kisik koji mu "spali" pluća, a usto ne može iskašljavati sekret? Zašto ljudi moraju ivermektin, dugo korišten lijek bez većih nuspojava, nabavljati privatno. Zar neće time biti ugroženi upravo oni koji su stariji i slabijeg imovinskog stanja te time ionako podložniji bolesti jer se obično manje kvalitetno hrane i rekreiraju. 

Već više od godinu dana pomalo se krećem kroz knjigu 12 pravila za život, to je tip knjige iz koje mogu pročitati ili poslušati par stranica i onda nezainteresirano zaboraviti na nju. Kad ne konstruira mitološko-psihoanalitička tumačenja biblijskih događaja i osoba, Peterson zna reći neke zdravorazumske savjete. Jedan od njih je bio da pokušamo razumjeti teze i argumente suprotne strane iz njihove perspektive i bez iskrivljavanja i tek na tom poštenom razumijevanju gradimo svoja opovrgavanja (da, znam da zvuči banalno kad se napiše). Pokušao sam to učiniti u svim ovim zbivanjima oko kineske gripe i pomoglo mi je da smirenije slušam besmislice koje generiraju zastupnici vladajućih strategija borbe protiv te bolesti. 

Kao što sam spomenuo, ta najvažnija svjetovna tema bitno je kroz proteklu godinu obilježila i Crkvu u Hrvatskoj i svijetu. No za katolike, i to ne samo one koji su vezani uz tradicionalnu liturgiju, izuzetno značajan događaj je bio i objava papinog pisma Traditionis custodes te valovi koje je to pismo izazvalo. To da papa Franjo i velik broj utjecajnih biskupa mrze i žele zatrti ne samo katolički nauk, nego i dragocjenu škrinju molitve koja ga sadrži i materijalizira jasno je svakome tko je imalo pratio nefrizirane vijesti proteklih godina. No motuproprij je svojevrsna objava otvorenog rata od strane onih koji su odabrali novu religiju, a žele zadržati nekretnine, članove i moć stare. Ipak, tvrdnja da je tekst mise i sakramenata koji je sastavila komisija prije 50 godina jedini izraz pravila molitve rimskog obreda nije ništa više istinita od one da je Frankensteinovo čudovište jedino pravo ljudsko biće ili da je transvestit koji se napucao hormonima i izoperirao prava žena. 

Sreća u nesreći je da je znatnom broju biskupa, uključujući i veliku većinu potpuno nezainteresiranih za ovu temu, već dosta gluposti kojima ih Franjo šopa. Imaju dovoljno drugih, stvarnih problema, a da bi osjećali potrebu gaziti postojeće grupice vjernika koji još uvijek odlaze na misu, makar to i bila (kako bizarno!) stara latinska misa i liturgija. Nadajmo se da će tako i ostati te da će ideolozi poput naše gore sramotnog lista Čupića ostati iznimka. 

Uz sve ove protivštine, protekla godina bila je za katolike tradicionaliste u Hrvatskoj puna blagoslova. Djeca su se rađala i krstila, mladi ženili i udavali, blagoslovi po starom obredniku dijelili i primali. Misa je u crkvi sv. Blaža služena svake nedjelje i to najčešće u svom svečanijem obliku, ministranti su učili i rasli, pjevači su neumorno vježbali i doprinosili uzvišenosti svete žrtve. U Sigetu se misa utorkom redovito održavala, a slavljena je i svečana trojna misa. Vjernici su hodočastili, bogoslovi otkrivali duhovno bogatstvo te rasli u mudrosti, posjetio nas je i ohrabrio veliki biskup Schneider. Društvo Benedictus izdalo je izuzetno vrijedan i koristan Mali misal, strip Upoznaj svoju misu, a ovih dana je u prodaji evo već deseti po redu kalendar za tradicionalnu misu. Treba spomenuti da je i Svećeničko bratstvo sv. Pija X. pojačalo svoj apostolat u Hrvatskoj dolaskom novog svećenika.  

Vjerujem da svatko od nas ima i lijepih i tužnih događaja u godini ispod koje sada podvlačimo crtu. Na kraju tjednog listića moje župe uvijek je navedeno tko je u proteklom tjednu kršten, vjenčan, pokopan. Već dugo imam običaj pročitati imena izmiješano, a oni koji me slušaju pogađaju na osnovi imena u koju kategoriju pripada pojedina osoba. Na kraju otkrijem rezultate i kratko se za te ljude pomolimo. Palo mi je na pamet da bi bilo dobro da i vi koji ste izdržali do ovdje uputite barem koju strelovitu molitvicu za čitatelje ovoga bloga, i žive i mrtve. 

Za kraj donosim, kraći nego inače, statistički izvještaj za ovaj blog koji će za tjedan dana napuniti trinaest godina postojanja. 

U protekloj godini (1.1.2021.-30.12.2021.):



Za sve loše oprostite, a za dobro Bogu hvala!


Broj komentara: 8:

  1. Mozemo li ikako doci do videozapisa biskupa, ili teksta susreta?
    Lino

    OdgovoriIzbriši
  2. Sve sto si mi ti ikad govorio, tvrdio, obecavao, sve se pokazalo laznim i netocnim. A sve je ostalo zapisano. I koja je tvoja reakcija na to? Nikoja, nastavljas sve tvrditi isto, valjda za nekebuduce zrtve. I sto misliti o svemu tome osim da jesve bezobrazna sebicna sarlatanija. Ali sve od pocetka do kraja u toj prici sta sam ikad cula je bilo pogresno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa kad ti vjerujes da je Bog zli sadist koji nije ispunio svoju stranu trgovacke pogodbe, kako bi te ja ili netko drugi mogao uvjeriti nesto suprotno. Ima jako puno demonskog u tome, a prema tvojim reakcijama koje nadilaze izuzetno veliku tvrdoglavost (kako bi ti rekla, dalmatinska zagora te donekle opravdava), bojim se da si vec dugo pod djavolskom opresijom ako ne i pravom opsjednutoscu. Ne mozes toliko dugo psovati Boga, cak i "iskreno", a da ne privuces sile zla.

      Izbriši
    2. Ako je ovo baba Jaga, stvarno jezivo koliko je metastaziralo... da netko godinama i godinama komentira na blogu čiji sadržaj i autora ne može podnijeti. Mislim da je Toma u pravu, nažalost.

      Izbriši
    3. Jao pravdo već te nije... Vidiš Toma kako se tvoja laž zamotava u sve veću grudu koja na kraju izaziva lavinu. Pouka priče - nijedna laž nije sitnica, ponajmanje ona koju si ti slagao. U situaciji di sam ja otišla sa tvog bloga i nisam te više ometala, di sam ja tebe naknadno zamolila da odeš sa mog bloga i ti tu zamolbu nisi ispoštovao, nego si lagao i nastavio me silovati skrivenim dolaženjem ti i cijela familija, za što ja imam tvrde dokaze, što se ni s tobom ni s familijom na normalan način raščistiti ne da, još na kraju ja ispadnem davlom opsjednuta manijakuša di je zlo metastaziralo. Hahahahahaha. A sve samo zato što inzistiram na istini.

      Niti u jednoj stvari ja nisam bila nekorektna prema tebi ili familiji, jednu jedinu krivu stvar da sam vam učinila mi ne možete prigovoriti, s druge strane vaša laž i nekorektnost se samo zapetljava u sve veću i veću lavinu. Dakle, da bi zatvorio oči pred istinom, ti samo nepravdu goniš dalje optužujući me da sam opsjednuta jer inzistiram na istini. I onda još propuštaš komentare ovakvih likova koji idu tebi u prilog, a koji ne znaju ni deseti dio priče, onaj kojeg znamo samo ja i ti i još izabranih par osoba.

      Izbriši
    4. Eto, to je ta zalosna prica.

      Ja sam znao citati i pristojno komentirati blog te babe Jage, a onda me ona zamolila da ga vise ne posjecujem sto sam ja ispostovao. Ja kazem da ga nisam posjecivao, a ona tvrdi da sam poskrivecki dolazio citati sto ona pise i to kamuflirao pomocu posebnih programa, no ona je prozrela moju varku koristeci neke trackere ip adresa i sto li vec. Tako sam je "silovao skrivenim dolazenjem" i ona sad zeli da ja priznam da sam joj to radio.

      Pokusao sam joj lijepo odgovoriti, ali onda je pocela uvlaciti i moju familiju u svoje paranoicne sheme... Uglavnom, to se sve dogodilo u kolovozu 2018. i to joj je i danas dokaz da su sve vjernicke price laz jer kako se ja nakon tako strasnog postupanja prema njoj mogu i dalje ici svetogrdno pricescivati.

      Sto reci, osim da se pomolite za nju. Ali dalje necemo jer je besmisleno. Ona je u zadnje vrijeme jedan od par komentatora kojima vecinu komentara ne propustam jer su potpuno van teme i najcesce prostacki. Ima i drugih prostackih komentatora, ali vas ne opterecujem time.

      Izbriši
    5. Propusti slobodno još koji pokoji komentar za malo drame :D Ionak je siječanj najdosadniji mjesec. Baš me zanimalo o kakvoj se "laži" radi, drago mi je da je otkriveno. :televisa presenta:

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.