četvrtak, 20. kolovoza 2020.

Krabulja crvene smrti


Mnoga [...] lica, svjesna, da im društvo ili okolina nameću masku, koja ih izobličuje, tragična su u patnji savjesti, jer vide, da im ta maska dovodi život u tjeskoban položaj, iz kojega više ne mogu izići.
(F. Alfirević, Putopisi i eseji, Zagreb 1942.)

Najjači simbol koronavirusne krize u kojoj se nalazimo vjerojatno je sveprisutna maska za lice. Najprije moram naglasiti da mi zaista ne smeta ako netko želi nositi masku, bilo u trgovini, bilo na ulici, bilo u crkvi (dakako, ne kao celebrant ili ministrant u svetištu).

Pročitao sam nedavno zanimljivu raspravu u komentarima jednog teksta na Facebooku. To me malo potaknulo da pokušam kratko uobličiti svoje mišljenje o obavezi nošenja maske koja se proširila nekakvim čudnopravnim ukazima dosadnog stožera civilne zaštite.

Još sam u siječnju, kada se počela širiti medijska pandemija vezana uz wuhanski virus, rekao Marku da ne želim sudjelovati u kineskom socijalnom eksperimentu. Naravno, svi smo mi htjeli-ne htjeli dio tog globalnog eksperimenta, ali ja barem mogu odlučiti da neću dobrovoljno ili bez jasne prisile u njemu sudjelovati. Od početka je bilo očito da se uz stvarni, ali uvjetno manji problem neobične prehlade-gripe, iz Kine širi zlokobniji virus komunističke tiranije. Kina je svoj totalitarizam potpunog nadzora i kontrole dovela do gotovo neslućene razine, ali iskra žudnje za moći zapalila je i srca gotovo svih svjetskih političkih elita kao i vlasnika krupnog kapitala koji iza njih stoje.

Smatram kako je obaveza nošenje maske izvan vrlo uskog kruga djelatnosti i mjesta, a pogotovo na prostorima kao što su trgovine, javni prijevoz, škole, crkve (a da ne govorim na otvorenom) ogromno presezanje vlasti na osobnu slobodu pojedinaca. Shodno tome, korist takvog zakona (ili što već jest) mora u mojim očima biti razmjerna fizičkoj, psihičkoj i socijalnoj šteti koju uzrokuje. Potrudio sam se čitati i pratiti različita mišljenja i podatke o tekućoj pandemiji te moram priznati da po mojim procjenama trenutne mjere (kao i još strože odredbe kojima se prijete) i njihova utemeljenost ni približno ne dosežu ravnotežu s opasnošću koju bi tobože trebale sprečavati.

Pri protivljenju trenutnim i budućim odredbama treba, dakako, imati mjeru. Maska na licu je simbol pokoravanja službenoj priči o opasnostima koje prijete i društveno prihvaćenim reakcijama na njih. Samo zato što se iz svih medija širi paranoja o kineskoj bolesti, ne znači da ću odbaciti uobičajene higijenske mjere poput držanja određenog odstojanja, pokrivanja usta i nosa kod kihanja i kašljanja ili pozdravljanja bez rukovanja i ljubljenja (u slučaju da mi netko pruži ruku, odgojen sam da je prihvatim, ali definitivno neću prihvatiti pozdrave šakom, laktom, stopalom itd). Naravno da je potrebno uložiti nešto vremena da se pokuša donijeti svoj sud o svakoj pojavi s kojom se susrećemo u životu. Razmjerno ozbiljnosti pojedine pojave ili odluke koju uz nju vežemo, dužni smo i temeljitije proučiti pojedino pitanje te donijeti vlastiti odgovor. I u skladu s time prihvatiti odgovarajuće posljedice.

To znači, primjerice, da neću ići u one trgovine u koje me ne puštaju bez maske, ali ako mi treba lijek i ne žele me pustiti u ljekarnu, napravit ću onaj minimum s kojim će mi otvoriti vrata (npr. masku preko brade ili samo preko usta, ne i nosa, i slično). Ako putujem javnim prijevozom te tramvaj ili autobus stane dok ne stavim masku, izaći ću, a ne čekati da dođu policajci kako bih se s njima prepirao. Ako se umjesto glavnog ulaza u neku zgradu na kojemu je kontrola, mogu poslužiti sporednim i zaobići nepotrebne konflikte, tako ću i napraviti. U slučaju da nešto mogu uraditi preko interneta ili pošte, makar me to i inkomodiralo, radije ću izabrati tu opciju, nego svojevoljno staviti masku preko lica. Ako bi se, primjerice, (ne daj Bože) donio propis da bez maske ne možemo ući u crkvu, radije bih stajao na vratima, nego pristao uz taj simbolični ustupak tiraniji i desakralizaciji. Sve ovo zahtijeva neko promišljanje i promjenu ustaljenih navika, ali i dalje se meni osobno čini boljim nego pristajanje uz "novo normalno" i sve što ono podrazumijeva.

Također, smatram da odgovornim nenošenjem maske (primjerice, bez da kašljem ili govoreći prskam slinu pokraj drugih ljudi) dajem podršku onima koji poput prodavačica ili roditelja s djecom možda nemaju "luksuz" da iskažu javno svoje mišljenje.

Nekako sam se nadao da će se ovo ludilo oko korone preko ljeta ispuhati. Ima još nešto vremena da se to dogodi, ali čini mi se da ću ipak trebati strpljivije čekati. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se riješiti pitanje obaveznosti eventualnog cijepljenja. Nikako ga ne mislim primiti kao što se nikad nisam cijepio ni protiv gripe, iako sam načelno za obaveznost cijepljenja protiv težih bolesti.

S vjerskog aspekta, Gospodin nam je dao da u ovoj krizici vidimo što možemo očekivati od naših duhovnih pastira (vrlo malo) i na koga možebitno smijemo računati kad počnu istinski problemi. To je svakako bolje, nego ući u pravi rat potpuno nesvjestan slabosti svoje strane.

Inače, možda je ovo potpuno nepovezano uz priču, ali malo me zabrinjava što je i voće i povrće ove godine tako preobilno rodilo. Imam osjećaj, a slobodno se nasmijte, da je to blagoslov kojim nam dragi Bog utješno ukazuje da je s nama i u ovim problemima potresa, virusa, socijalnih nemira, ukidanja javnog bogoslužja, uvođenja svetogrdnih propisa i sl. kako bi nas ohrabrio za nevolje i "glad" koji slijede.

Zadnja se pokladna maska ulicom vuče,
Na njoj je odrta halja samo,
Po cesti svjetina, strta umorom, ruče:
Pepela, pepela amo!

Broj komentara: 28:


  1. "Najprije moram naglasiti da mi zaista ne smeta ako netko želi nositi masku, bilo u trgovini, bilo na ulici, bilo u crkvi (dakako, ne kao celebrant ili ministrant u svetištu)." Zašto Vam smeta ako netko nosi masku u crkvi (ili svetištu) kao celebrant ili ministrant? Kako argumentirate svoje stajalište i kako odgovarate na prigovore koje ću postaviti u ovom komentaru?

    (1) Pretpostavimo da je strah od virusa koji se širi kroz medije uvelike neopravdan i obmanjujuć (je li to uistinu tako, to je pitanje za 'struku' i nisam kompetentan donijeti takvu prosdbu). Postoji veliki broj (naročito straijih) ljudi koji će povjerovati u to. I recimo ti stariji ljudi dođu na misu i žele se pričestiti (jer žele uzdržavati život milost u sebi). Međutim, pošto vjeruju u priču medija (koji su podržani službenim organima države i kojima, čini se, vjeruje HBK), bojali bi se primiti pričest od svećenika koji nema masku ili koji nije dezinficirao ruke. Stoga, zašto svećenik ne bi mogao staviti masku, radi takvih ljudi, da ih ne bi slučajno odvratio od pričesti za kojom pravilno žude?

    (2) Nema ništa loše u traženju nekog ljudskog dobra na pravilan način. Zdravlje je ljudsko dobro a nošenje maske da bi ga se zaštitilo nije *po sebi* loše. Što ima loše u nošenju maske ako njome postoji razumna šansa da se spriječi širenje virusa? Vjerojatno je da će te Vi odbiti dio koji kaže: 'postoji razumna šansa', ali to nije moja ni Vaša tvrdnja, nego je to tvrdnja 'struke'. A tko je 'struka'? Kao što je otac postavljen u obitelji da skrbi za dobro te obitelji, tako je i država postavljena nad građane da skrbi za njeno dobro. Stoga, ako službena institucija države, sa epidemiolozima na čelu (kojoj, čini se, i HBK vjeruje), donosi mjere koje kažu da 'postoji razumna šansa' sačuvanja zdravlja nošenjem maske, ja sam slobodan u tome da im vjerujem. (Ako su svi oni u zabludi, onda oni mene dovode u ne-savladivo neznanje za koje ja nisam kriv).

    Hvala unaprijed na Vašem odgovoru. I usput da napomenem, ja nisam za mjere kakve su se donosile dok je bila karantena. Npr. ja sam radije za taktiku da se ispovjed u slučaju epidemije pokuša maksimalno učiniti sigurnom kreativnim načinima, a nikako ne podržavam da se ne ispovijeda (a u slučaju da se ne može učiniti sigurnim, onda se svećenici trebaju žrtvovati za svoj narod).

    Ante F.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Smeta mi nosenje maske u svetistu tijekom sluzenja mise jer to postaje vrlo jak i neprikladan simbol shvacanja vjere, morala i, naravno, bogostovlja. Peter Kwasniewski je dao neka objasnjenja u drugom dijelu ovog clanka, a ja cu dodati da je puno bolje prilagoditi se trenutnim prilikama i zahtjevima u skladu s onim sto nas je tradicija naucila. To znaci da misu moze sluziti svecenik sam, a da mu odgovara jedan ministrant s odgovarajuce udaljenosti.

      (1) Pricest se stoljecima dijelila izvan mise, pa nema razloga zasto se to ne bi radilo i danas. Dakle, svecenik moze podijeliti pricest privatno i pri tome nositi masku. No u tom slucaju vaznije je pitanje hoce li "uplaseni ljudi" htjeti primiti pricest kako je dostojno na jezik ili ce inzistirati da ih se pricesti na ruke?

      (2) Ovo nisu prve odluke ni drzavne ni crkvene vlasti, pa da bi ih trebalo promatrati izolirano. Pogledajte reakcije i komunikaciju vlasti (pri cemu nije jasno koliko kojekakve svakodnevne izjave po medijima u to uopce spadaju) od pocetka pandemije.
      Kada netko tragicno grijesi u svojim proslim odlukama (ocite stvari poput zabrane krstenja i ispovijedi, zabrana prisustvovanja misi, zabrana pricescivanja na jedini dostojan nacin ili pak s cisto drzavne strane kontradiktorne i nesuvisle odluke koje duboko zahvacaju u slobode pojedinca), naravno da je teret dokaza na onome tko zeli nametnuti dosad nezamisliva ogranicenja. Sutra vam mogu zapovijediti sto god zele, pa i nosenje hazmat odijela, obavezno cijepljenje protiv svega sto im padne na pamet, neograniceno pracenje i nadziranje svih elektronickih naprava te integriranu osobnu ocjenu kao u Kini. Za svaku odluku koja toliko zadire u dosad utvrdjene drustvene norme mora itekako postojati vjerodostojan dokaz o nuznosti takvog postupanja i opravdanosti kazne za one koji to ne prihvacaju. Hocete li vi takve odluke prihvatiti zato sto vam autoriteti tako kaze, to je na vama i kolika je vasa krivnja za to, u to uopce ne ulazim.

      Izbriši
    2. Ok, složimo se da imamo jednog svećenika koji služi sam i jednog ministranta (novus ordo). To se čini najsigurnije u slučaju pandemije.

      (1) a) Pa ako se slažete da svećenik može pričest podijeliti privatno sa maskom, zašto ne bi mogao biti bez maske cijelu misu osim za vrijeme kad dijeli pričest? Ako kažete da ne bi dao krivi dojam o cijeloj toj priči koja se prodaje kroz medije, zašto ne bi onda samo mogao reći prije pričesti: "pričest ću dijeliti sa maskom da određeni ljudi ne bi bili odvraćeni od pričesti" ili nešto slično (bitno je da naglasi da je nosi radi ljudi koji bi se bojali primiti pričest kad ne bi imao masku).

      b) Iako smatram da je pričest na ruku loša praksa koju treba što prije dokinuti, pričest na ruku nije *po sebi* zla. Naime, sigurno postoje okolnosti u kojima bi bilo opravdano davati pričest na ruku. Zamislite situaciju u kojoj je znanstveno dokazano i postoji konsenzus, da pričest na ruku ima 1% vjerojatnosti zaraze a pričest na usta 20% (ne kažem da je to situacija, nego zamislite hipotetski slučaj). Bi li se složili da je u takvom slučaju opravdano dijeliti pričest na ruku? Ako se složite da bi, onda pitanje dijeljenja pričesti nije više načelno pitanje, nego empiričko pitanje, tj. pitanje znanosti. Naravno trebalo bi upozoriti prije dijeljenja pričesti na ruke, da se pomno pregleda ruka da ne bi ostala koja vidljiva čestica.

      Ante F.

      Izbriši
    3. (2) " Za svaku odluku koja toliko zadire u dosad utvrdjene drustvene norme mora itekako postojati vjerodostojan dokaz o nuznosti takvog postupanja i opravdanosti kazne za one koji to ne prihvacaju. "

      Tko je nadležan procijeniti je li postoji 'vjerodostojan dokaz o nužnosti takvog postupanja'? To sigurno nismo mi, jer se nismo školovali da budemo liječnici ili epidemiolozi ili slično. Sigurno ne možemo dopustiti da svaki pojedinac procjeni za sebe, jer bi tada postojao nered u društvu. Poanta je: stručnjaci delegirani od strane države su nadležni da procjenjuju takve stvari. Mi smo ne-školovani u tim pitanjima i stoga nije razborito uzimati u svoje ruke prosudbu o takvim pitanjima (jer u slučaju da smo u krivu, možemo biti krivi za neizravno ubojstvo).

      Naravno da je jasno da ne mogu zapovjediti bilo što, ali maska nije neka glupost. Sigurno postoje razlozi za maske (npr. https://www.youtube.com/watch?v=P27HRClMf2U ). Moja poanta nije oko toga jesu li ti svi argumenti točni ili ne, nego da se može napraviti razuman slučaj za nošenje maski i da njega prihvaćaju nadležni autoriteti kojima treba vjerovati (jer su se puno godina školovali oko toga).

      A što se tiče države i mjera HBK, država nema pravo govoriti Crkvi kako će išta raditi, naročito u liturgiji. Ali HBK može primiti mišljenje države za dobrobit vjernika. To može vrijediti npr. i za nošenje maske tokom pričesti. A što se tiče odredbi koje su bile, npr. zabrana ispovjedi, to se nikako ne slažem.

      Ante F.

      Izbriši
    4. a) Zasto bi svecenik to izvodio za vrijeme mise? Jednako tako moze reci da ce dijeliti pricest nakon mise i time ne prekida liturgiju oblacenjem neliturgijskog ruha (maske) i svega sto uz to ide (dezinfekcija ruku itd.)

      b) Ne slazem se. Bolje je da oni koji ne mogu normalno primiti pricest ucine djelo duhovne pricesti. Zivjeli su ljudi stoljecima bez da se pricescuju svakodnevno ili cak svaki mjesec, pa su ipak duhovno prezivjeli. Ne vidim zasto bi netko htio primiti pricest na ruke uz opasnost rasipanja cestica, ali i potpuno neprihvatljivo doticanje svetih cestica i samopricescivanje (sam uzimas Presveto i stavljas ga sebi u usta). Potpuno mi je nejasno zasto bismo mi najsvetija otajstva koja su nam darovana obezvredjivali da bi mozebitno (i to samo hipotetski, nitko nikada takva istrazivanja nije ni napravio!) smanjili za par postotaka opasnost od dobivanja bolesti. Pa ako uz sve razumne mjere koje radim u zivotu, zarazim se bas primajuci Presveto Tijelo Kristovo i od te bolesti umrem, u cemu je tocno problem?!

      Izbriši
    5. (2) Naravno da je svatko za sebe duzan procijeniti jesu li dokazi koji mu se podastiru vjerodostojni. Strucnjaci su tu da zakonodavce upute, a mi trebamo sami odluciti da li smatramo da su pojedine odluke pravedne i postene ili ne. Naravno, pri tome treba prihvatiti i posljedice svojih odabira.

      Eto i vi kazete da se s nekim odlukama slazete, a s nekima ne. To je sasvim normalno. Mislim da imamo itekako pravo preispitivati misljenja strucnjaka i posljedice tih misljenja na nas zivot.

      Izbriši
    6. a) Zato što je pobožnost jača dok traje misa, čovjek je više uronjen u otajstva. A i to izvođenje nije tko zna što, to traje oko 3 sekunde dok izgovori i to bi djelovalo kao sasvim normalana usputna napomena. A i to nije 'prekid liturgije i oblačenje ne-liturgijskog ruha'. Maska nije ruho, a njeno stavljanje nije prekid liturgije (pravitatem materiae). Ne možete reći da je proces stavljanja maske koji traje 5 sekundi prekid liturgije (ako svećenik nema intenciju da u tih 5 sekundi uzurpira liturgiju).

      b) Možda se i slažem za neke osobe koji nisu živjeli u navici grijeha ili nisu starije osobe čija je smrt bliska, da je bolje da se duhovno pričeste nego da se pričeste na ruku. Ali ako je duže vremena u pitanju, onda nisam siguran da je to dobro (euharistijom se hrani život milosti). Pričest na ruke nije po sebi loša, i moguće se pričestiti na ruku bez da se raspnu čestice. Npr. mislim da su se progonjenici koji su bili životno ugroženi su se pričešćivali na ruku. Također, pričest na ruku nije 'samo-pričest'. 'Samo-pričest' bi bila kad bi laik otišao do oltara uzeo pričest i pričestio se. Ovdje mu svećenik daje pričest a ruka je samo instrument koji pomaže da pričest dođe do probavnog sustava. Problem je da umrete od bolesti koju ste mogli spriječiti, jer možda ne izvršiti ono za što Vas je Bog stavio na svijet. Npr. promicanje TLM xD

      Ante F.

      Izbriši
    7. (2) Ja se isto npr. vjerojatno ne bi složio da svi uvijek trebao nositi maske ili nešto slično. Ali ako dođe do zakona koji propisuje da trebam nositi masku dok šetam kroz grad (i taj zakon podržavaju naši stručnjaci) ja ću je nositi a mislim da bi i Vi trebali. Razlog je zato što mi u najboljem slučaju ne možemo biti sigurno je to zaista dobro ili ne, i onda u slučaju nesigurnosti je bolje ići sigurnijim putem i nositi masku (ako nam to ne smeta radi nekog drugog zdravstvenog problema). Mi jednostavno ne možemo dopustiti da radi privatnu prosudbu koja nipošto nije sigurna, nego u najboljem slučaju nesigurna, jer cijena koju bi platili u slučaju da smo krivi je prevelika, bili bi uzrok širenja zaraze a i možda nečije smrti.

      Ante F.

      Izbriši
    8. a) Kako su se ljudi stoljecima normalno i redovito pricescivali izvan mise, pa nitko ne moze reci da je poboznost danas veca, nego tada?
      Naravno da maska stavljanjem postaje dio ruha, vrlo uocljiv i odbojan dio jer prekriva upravo lice. Potpuno netradicionalno i razbija misnu poboznost.

      b) Duze vremena moze biti u pitanju samo ako se radi o velikoj nebrizi pastira koji ne mogu izdvojiti vremena da pravilno priceste vjernike koji su im povjereni na brigu.

      Naravno da se radi o samopricesti. Sam uzimam pricest sa svoje ruke i stavljam je sebi u usta.

      Ako se pricest treba podijeliti tako da svecenik ne stavlja hostiju u usta pricesniku, onda je jedini dostojan nacin taj da pricesnik kleci s malim novoopranim i ispeglanim tjelesnikom na desnoj ruci na koji primi hostiju, te se nagne i tako nagnut s ruke ustima uzima tu hostiju i blaguje. Svecenik pazljivo savija i uklanja tjelesnik te ga na oltaru purificira, a zatim predaje na dvostruko pranje jer se koristeni tjelesnik na kojemu je mozda ostalo mrvica ne moze opet rasklapati na ruku. Vjernik prije i poslije pricesti treba oprati ruke u posudi s vodom te se voda izlije negdje na cistu zemlju gdje nista nece hodati.

      E sad vi razmislite da li je realnija ta opcija ili ipak pricest kako se stoljecima dijelila (na oltarnoj ogradi prekrivenoj bijelim platnom, svecenik pricescuje klececeg vjernika dok ministrant pridrzava pliticu ispod pricesnikove brade).

      Izbriši
    9. (2) Naravno da je ne bih nosio. Ne zato sto je iritantna (a jest), nego upravo zbog simbolicke snage takvog prihvacanja i pokoravanja.

      Postoje stvari koje su mnogo gore od ove gripe. Sigurno bih se trebao nekako prilagoditi da moram zivjeti u golemom koncentracionom logoru poput npr. Sjeverne Koreje, ali definitvno se nadam da bih cinio sve sto mogu da takav rezim unistim (iako bih vjerojatno vecinu vremena provodio pokusavajuci prezivjeti).

      Izbriši
    10. Poslušne ovce režima isključuju mozak i ne propituju svoje liberalne gospodare (čak i kad nisu više tako liberalni).

      Među ostalim, svaki razumni i razmišljajući čovjek zna koliko je nerazumno držati da ako se slučajno netko od tebe zarazi prehladom ili gripom, pa radi oslabljenog imuniteta uslijed komplikacija umre, da si kriv za ubojstvo. To može vjerovati samo netko tko je pod utjecajem programirane histerije. Da je to tako, bolnice, domovi za starije i sl. ustanove bi morale uvijek biti zatvorene za posjet, zauvijek, a svi ljudi bi zauvijek morali hodati okolo kao Darth Vader u "hazmatu" i s respiratornom maskom s dvostrukim filterom (jer obične maske ne sprječavaju širenje bilo kojeg virusa, kao što piše i na pakiranju).

      Ne samo da ljudi ne bi nikad smjeli zagrliti svoju djecu, roditelje, djedove i bake, a možda čak ni svoje supružnike, jer bi im mogli slučajno prenijeti prehladu, nego im se ne bi smjeli ni približavati, a kad baš moraju proći blizu drugih ljudi u uskim prolazima i ulicama trebali bi okrenuti glavu da ne gledaju u njih (kao što piše na znaku u VB). Ili ako ne zauvijek, onda barem dok neki belevolentni milijarder ne izmisli "cjepivo" protiv prehlade, koje da bi bilo učinkovito treba primiti barem dva do tri puta - godišnje. I onda smo svi sigurni, osim onih koji se teško razbole od tog cjepiva ili unatoč cjepivu dobiju prehladu, ali ti su samo "fake news".

      Budimo ovce. Ble.

      Izbriši
    11. P.S. "Ako su svi oni u zabludi, onda oni mene dovode u ne-savladivo neznanje za koje ja nisam kriv."

      Rečenica koja otkriva prigovor vlastite savjesti. U današnjem dobu dostupnosti informacija na internetu nema nesavladivog neznanja o takvim pitanjima. Čak i među vijestima "mainstreama" se ponekad može među gomilom nečega drugoga naći zrnce istine koje bi opet bilo dovoljno za raspršiti propagandu (ne da preporučujem gledati to pranje mozga).
      Ne, ako ste u neznanju, to je isključivo vašim vlastitim odabirom i to se zove savladivo ili čak hinjeno neznanje, za koje nema opravdanja. Gospodin Bog je s razlogom čovjeku dao razum i nemam lijepih riječi za one koji ga odbijaju koristiti.

      Izbriši
  2. Što smo naučili od wuhanske plandemije:

    - Da su ljudi ovce (iliti "stoka sitnog zuba", kako se izrazio Tuđman). To smo znali, ali nismo znali u kojoj mjeri mase pristaju iznajmiti svoj mozak medijima, tj. ne razmišljati, ne tražiti i analizirati dokaze i činjenice nego slijepo slušati partijsku liniju koja dolazi od novinara "mainstreama", političara i javno eksponiranih doktora.

    - Da će ljudi povjerovati da je dramatično opasan virus koji u Hrvatskoj prema objavljenim podacima seroloških istraživanja te usporedbom sa službeno prijavljenim brojem oboljelih i umrlih do tog datuma ima smrtnost malo veću od 0.1% (što je smrtnost obične gripe), a u novijim svjetskim istraživanjima i manje.

    - Da će veliki broj ljudi kad im zabrinuto lice s ekrana to kaže smatrati opravdanim ograničavanje osnovnih ljudskih sloboda za zaštitu od tako dramatično opasnog virusa.

    - Kako je lako medicinskim opravdanjem uvesti i održavati tiraniju. Većina ljudi na nju pristaje ili iz straha da će izgubiti posao, ili iz straha da će se prehladiti, ili iz straha od represivnog aparata (globe, inspekcije itd., na zapadu već čak i fizički napadi, a u Australiji je donesen "zakon" da se roditeljima iz tog razloga mogu odvesti djeca, i to bez odluke suda), ili jednostavno da ne bi dolazili u neugodne konfliktne situacije s provoditeljima partijske linije.

    - Koliko su obijesni stvoritelji tog virusa i njihovi suradnici i općenito tzv. elita (znanstvenik-nobelovac koji je otkrio virus HIV-a i koji je analizirao wuhanski virus kaže da je nemoguće da je nastao prirodnim putem, i da sadrži elemente HIV-a). Nije im dovoljno čipirati životinje i manipulirati genima biljaka i životinja stvarajući hibridne izopačine (npr. rajčica s genima muhe), nego žele i sve ljude cijepiti novim cjepivima koja manipuliraju ljudskim genomom (mRNK), ugraditi svima identifikacijske tetovaže, a istražuje se i mogućnost ugradnje čipova kojim bi se ljude spojilo na internet, što otvara ne samo mogućnost praćenja nego i kontroliranja vitalnih znakova.

    - Da se virus koristi kao opravdanje ne samo za veliku zaradu elite (što svi znaju) i za umjetno izazivanje velike ekonomske krize nego i za psihološko kondicioniranje čovječanstva (i obvezno nošenje maske i gledanje drugih koji to čine ima psihološki efekt), i za jačanje državnog uplitanja u život ljudi (uzor je Kina). Naravno, u Americi se koristi i kao opravdanje za srušiti Trumpa, koji je zapreka planovima Komunističke stranke (službeno zvane "Demokratska").

    - Da isti vjerojatno neće stati na toj sveobuhvatnoj ekonomskoj, političkoj i psihološkoj pripremi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Treba napomenuti u vezi cjepiva da katolici ne smiju primati cjepiva u čijoj se proizvodnji koriste stanice abortiranih beba (to je danas većina cjepiva, ako ne sva, pogotovo novija), jer je to protiv moralnog zakona Katoličke Crkve. Prošlogodišnje istraživanje je otkrilo da jedna od tih stanica sadrži preko 560 genetski modificiranih gena uzročnika raka (infowars.com/genetic-sequencing-of-common-vaccine-finds-entire-male-genome-from-aborted-human-baby/). Protiv moralnog zakona Katoličke Crkve je unositi u organizam štetne tvari (ne samo spomenute, nego i npr. otrovne metale koje cjepiva sadrže). Također, kao što sam spomenuo gore, nekoliko cjepiva koja se u Americi razvijaju protiv wuhanskog virusa manipuliraju ljudskim genomom, što je opet protiv moralnog zakona Katoličke Crkve.

    Nedavno je na HRT-u emitirana dokumentarna emisija "Susret s autizmom: prava istina". Vidio sam samo jedan dio, ali mislim da bi je bilo korisno pogledati. Ne govori samo o autizmu nego i o cjepivima.

    OdgovoriIzbriši
  4. P.S. Također je očito cilj toliko otežati ljudima život i djelovati im na psihu da se veliki broj potpuno dobrovoljno i s vlastitom željom podvrgne cijepljenju novim cjepivima. Iz tog razloga mediji, političari i ostali plaćenici ističu da se život neće moći vratiti u normalu prije nego što se svi, ili većina, cijepe.
    Ključ je u tom da nije cjepivo radi virusa, nego virus radi cjepiva.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A radi čega je cjepivo?
      M. P.

      Izbriši
    2. Pardon, povlačim pitanje. Već je naime odgovoreno na nj.
      M. P.

      Izbriši
  5. Jako je zgodno "boriti" se protiv trivijalnih problema koji nas se pretjerano ne tiču niti nas puno koštaju. Blago onome kojemu je najveća stvar o kojoj treba odlučiti postupa li ispravno nošenje maske, ali koliko je meni poznato ti nisi jedan od takvih, nego je to naprosto - lakše. Stvara sebi čovjek dojam da se bori za ispravnu stvar, a sve jeftino jer ga puno ne košta, dok si time stvara paravan pred onim malo važnijim stvarima u svom moralnom životu kojima bi se trebao pozabaviti. No, čak i u toj (zasad) trivijalnoj stvari, živo me zanima kako će to izgledati ako ti recimo na poslu plaću uvjetuju nošenjem maske.

    borba

    OdgovoriIzbriši
  6. Idealna prilika za nošenje crne maske na kojoj umjesto BLM piše TLM.

    OdgovoriIzbriši
  7. Pričest na ruke ne valja. Na kraju će i to postati "novo nenormalno". Najbolji su oni koji kažu da su cijeli život primali pričest na usta, a sada kompromisno primaju na ruke. Kompromis po kompromis; nova crkva - izvana podsjeća na Kristovu, a iznutra je sve više Antikristova. Bio sam na hodočašću večer prije Velike Gospe u Dragotinu kod Đakova; misu je služio nadbiskup i nije bilo pričesti na usta. Meni je svećenik kada nisam htio primiti pričest na ruke rekao: "Onda ništa" pa sam se okrenuo i otišao. Jadan, boji se zaraze. Više se brinu za zdravlje i ovozemaljsko nego za ono što im je povjereno; spas duša.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije to nista iznenadjujuce. Kako su uveli novus ordo, pricest na ruke, citacice, ministrantice i kojesta drugo tako se rasap i nastavlja. Jedva su docekali da zabrane jos neke relikte stare vjere.

      Izbriši
    2. A i velika vecina nasih svecenika je izgubljena, cesto su jos zbunjeniji od naroda. Nakon godina deformacije na fakultetu i novus ordo pastorala, ne znaju ni tko su ni sto su.

      Izbriši
  8. Nošenje maski mimo operacijskich salova je vrlo opasno.Također niti jedna papirnata či krpena maska nemože zaštititi od virusa.Već djeluje kontra efekat.Naši epidemiolozi i doktori to znaju ali moraju šutjeti.Kao i na cijelome svijetu. Neki odvažni od nih su progovorili o istini(videa dolje) Pogledajte video:
    https://www.youtube.com/watch?v=W7cSr8PlSzI
    Na taj način dolazi do više zaraza i bolesti nego inače.
    A što se tiče Covid histerije postoje videa koja dobro pokazuju o čemu se radi samo teški su za naći jer su brisani na You tubeu da se nesazna istina. Evo neka od već zbisanih. Engleski sigurno znate pa vam neće biti problem.
    https://gloria.tv/post/qcwbTmn1R2Dz3mZL2XxWNpH9F
    https://www.youtube.com/watch?v=bzr6a4XTB34
    https://youtu.be/l7RxG4cD7IE
    Protesti u svim zemljama postoje jer istina izlazi na vidjelo osim naravno Hrvatske koja ma više starijih nego mladih stanovnika i siromašna je što znači da je nacija informatički nepismena nema pristup drugim informacijama nego mainstriem lažima na televiziji .A što se vjernika i svećenika tiče oni su svi zaboravili da Bog upravlja virusima i bakterijama.Postali su gori nego nevjernici.Moj rođak iz inozemstva ima 70 godina a nikada se nije cijepio niti protiv gripe, masku nenosi i zdrav je a najvažnije veoma dobro informiran preko interneta i drugih stvari o kakvoj velikoj prevari se tu radi. Nije vjernik katolik onda mi je muka gledati časne koje su mlađe nego on kako paradiraju po Dolcu u maskama. Ivan

    OdgovoriIzbriši
  9. Još mali dodatak. Eurovision Song Contest 2019 je bio u Izraelu. Tamo su vam svjetski lideri predstavili svoj plan preko Madonne štovateljice kabale i zagovaračice NWO.Tako to uvjek rade nekoliko godina prije preko filmova ili performansa svjetsko poznatih osoba. Preporučam negledati cijelo video već drugi dio jer je previše nemoralno. u dugom djelu su plesači s maskama.Ponavljam prije nego je sve s Covid počelo.U kabali i štovanju đavla ima nošenje maski duboku simboliku.Je to porobljavanje uma i pretvaranje svobodnog čovjeka u roba.Uključeni su tu posebni programi brain control...Dalje nebi o tome.Evo link na videa:
    https://www.youtube.com/watch?v=VG3WkiL0d_U
    https://www.youtube.com/watch?v=ZnsNNJHGf-Q

    OdgovoriIzbriši
  10. Istinite informacije nađete ovdje a veoma pametno bi bilo informirati druge koji nažalost neznaju istinu. O čemu se radi i s kim imamo posla:
    http://istinomprotivlazi.info/uz-kavicu/2149-predsjednice-uhitite-paradrzavne-stozer
    http://istinomprotivlazi.info/component/k2/2556-i-nas-stozer-priprema-oduzimanje-djece-roditeljima
    http://istinomprotivlazi.info/novosti/2678-beros-capak-markotic-lauc-dikic-nemoralni-i-beskrupulozni-psihopat-do-psihopata-pripremaju-znanstveni-teren-za-spas-od-coronavirusa
    http://istinomprotivlazi.info/component/k2/1726-vrhovni-sud-eu-cjepiva-uzrokuju-bolest
    http://slobodari.com/980-2/
    http://istinomprotivlazi.info/uz-kavicu/2038-ovo-su-ubijeni-lijecnici-koje-je-u-manje-od-dvije-godine-sredila-farmaceutska-mafija
    http://istinomprotivlazi.info/uz-kavicu/2038-ovo-su-ubijeni-lijecnici-koje-je-u-manje-od-dvije-godine-sredila-farmaceutska-mafija
    http://istinomprotivlazi.info/uz-kavicu/2038-ovo-su-ubijeni-lijecnici-koje-je-u-manje-od-dvije-godine-sredila-farmaceutska-mafija
    Ivan












    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ubijanje "holistickih lijecnika" i "kiropraktora", kakva glupost!

      Izbriši
  11. Ivan. Mišljenja sam kako je važno razgovarati i iznositi argumente - nigdje ne piše kako bi se mora dopasti stav druge strane ali ne podleći priči kako se ne smije propitivati ono što nam mediji nameću je suludo Karolina jednima sa svojim gardom ide na živce ali je meni Simpa jer pokazuje kako nije klimoglavac a još dok se uhvati malo pravilnika i zakona neće je baš moći ignorirati.

    OdgovoriIzbriši
  12. Maske su pale.
    Koliko smo se krili iza svojih maski iako ih nismo nosili na licu. Bilo je tu raznih maski. Maski postenja, maski dobrote, maski cednosti, hrabrosti, maski sa milosti, poniznosti, poslusnosti i hrpa drugih. Takvih maski kakvih se ne bi postidio ni jedan karneval. Urezale su se te maske duboko u lice na karnevalu zivota. Urezale su se i spojile sa licem tako da neki te maske uopce vise ne skidaju. Lijezu i ustanu s njima. Te im maske uopce vise ne smetaju, vise ni ne pamte svoje pravo lice. Maske kriju obraz, a obraz je ogledalo nevine duse. Obraz je prije ubacio postenje. A ako je do obraza ispod maske tesko doci onda i do postenja. Neki su imali hrpu maski koje bi stavljali i mijenjali ovisno od osobe i situacije kako im pase. Pred djecom, pred roditeljima, pred sefom, pred svecenikom, stotine maski za svaku priliku. Koliko li je Dobri Bog upozoravao da sami skinemo maske. Da budemo jedni pred drugima ono sto jesmo. On i onako jedini zna nade lice ispod maske jer pronice nasa srca. Gluma pred ljudima i pred Bogom dovela je do toga da vac neki nisu bili svjesni da glume. Zivot im se pretvorio u glumu. A kako je glumljenje nestvarno i nije istina nego laz Bog je odjednom strgnuo maske. I pale su maske. Pale su maske velika dima, mogucnicima i onim glumcima koji tek igraju nezapazene sporedne uloge. Pale su maske kaznom pastirima, pale su maske kaznom uciteljima, kaznom vodama, laznim roditeljima,laznim ljubavim a. Ali posto su ljudi bili nauceni na maske, nisu htjeli biti pred Bogom ono sto jesu, Bog svima da na izbor. Ali jednu masku koja je sad potrebna. Tako da sad opet bez maske ljudi ne mogu, ali to su sad maske ispod kojih je ogoljen jadni covjek. Ranjivi, jadni, prestrašeni i gresni lik covjeka i posrnulog covjecanstva. Nekima je dosta nositi istu masku kao i svi drugi pa pokusavaju ici bez nje. Zele se vratiti glumi i staviti staru masku. Ali maska na masku ne ide, tako da moraju imati opet ovu masku kojom je isti kao i svi drugi. Jadan i gresan. Sve dok se ne zeli odreci i spaliti masku glume dotad ce morati nositi Bozju masku ispod koje je ono sto je. Isto je i sa pranjem ruku. Pilat ih jednom opra pred svima koji su vikali Raspni Ga. Opra se od grijeha. Ljudi su zaista prali ruke ali ne dovoljno jer im je grijeh bio na rukama kao zlotvor na vratima. Prali su se ali se nisu odricali svoje necistoce. Nisu se grijehu oprijeli do smrti. Zato sada ribaju ruke svako malo. Ni rukovati se ne usude cistom rukama. Zato jer im je grijeh jos na rukama. I ispovijedi ti se vise ne mogu da ne bi cisti opet mogli ponavljati grijeh. Zato peru svako malo ruke. I prat ce ih i radit ce u rukavicama. Uznojit ce se za kruh svoj svagdanji jer ne rade posteno Tako da se nitko vise ne moze razlikovati izvana. Za ono iz nutra čovječanstvo vec od davna ne mari.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.