utorak, 14. travnja 2020.

Nije to potrebno


Aqua sapientiae potavit eos, alleluja: firmabitur in illis, et non flectetur, alleluja.
Vodom ih je mudrosti napojio, aleluja! Ojačat će ih da se ne slome, aleluja!
(iz današnje ulazne pjesme)

Jedna od pozitivnih stvari trenutnog stanja u državi i Crkvi je što otkriva izvana ono što je do sada nekima možda bilo skriveno. O državnoj diktaturi ne mislim puno pisati, ali s crkvene strane, unatoč virusu i prašini od potresa, lakše se diše!

Wannabe Franjo, biskup Uzinić, samo je otvoreno rekao ono što gotovo svi biskupi, pa i svećenici misle:
"Sve mjere koje su donesene i koje idu za tim da se zaštiti život najugroženijih među nama svima su pokazale da je ljudski život ono što je najviša vrijednost i da je sve drugo čega se odričemo, poput euharistije, ipak manje vrijedno..."

"Netko uspoređuje i pita se kako ljudi mogu na tržnice, a zašto ne mogu u crkvu. Pa ljudi moraju jesti. Ne moraju sad baš dolaziti na misu, nije to potrebno na onaj isti način kao hrana koju čovjek mora pojesti."
Mogu sasvim lagano zamisliti da preuzvišeni govori prvi citat bilo kojem od kršćanskih mučenika kroz čitavu povijest. Što reći o biskupiji koju vodi osoba koja bi euharistiju po važnosti vjerojatno smjestila ispod kreme za ruke (ali iznad ruža za usne, nadam se?!), a generalni vikar blisko povezan uz modernistički blog koji smo već spominjali potpisuje pismo zloglasnog Andrea Grilla koji bi htio zabraniti stari obred. Što, osim Bog im bio na pomoći.

Naš pak uplašeni kardinalski miš kojemu je trebalo više od 24 sata nakon potresa da se javi porukom utjehe u klišeima, organizira s tračerskim časopisom u oštećenoj katedrali nekakav koncert sentimentalnog zavijanja. Jer znaju naši biskupi koji su prioriteti. Kako bi vjerojatno rekao biskup Uzinić, ipak ljudi moraju moći kupovati wc papir, sr*** se mora.

Premda se često moglo pročitati isprane postkoncilske "teologe" kako kritiziraju zatucane poglede o svećeniku kao automatu za sakramente, velik dio klera se svojim ponašanjem upravo pretvorio u pokvareni automat. A pokvarenu mašinu se baca na otpad. Zar oni zaista misle da u situaciji kad ja mogu kroz par pokreta čitati ili slušati najbolje propovijedi, nagovore, pouke na internetu trebam njihove govore i objašnjenja?! Kad se otvore saloni za manikuru i masažu vulkanskim kamenjem, možda ćemo i u crkvama moći ponovno prisustvovati misama i ispovijedima. Ali zašto misle da će nekog čovjeka kojemu ne treba dodatni socijalni klub ičim zainteresirati?

Za desetak dana je druga nedjelja po Uskrsu, nedjelja dobrog pastira (u novus ordu je tjedan dana kasnije). Hoće li se ijedan od njih zastidjeti kad pročita riječi
Dobar pastir daje svoj život za svoje ovce, a najamnik, koji nije pastir i nije vlasnik ovaca, kad vidi da dolazi vuk, ostavi ovce i bježi, pa vuk grabi i razgoni ovce. Najamnik bježi, jer je najamnik i nije mu stalo do ovaca.

Neka frustrirani teolozi žive umjesto od Kristove milost i sakramenata od "poslušnosti", ne Kristu, nego ljudima koji rade upravo protiv onoga radi čega su postavljeni kao poglavari. Takvi su teolozi i u Engleskoj prije petsto godina uvjeravali narod da sluša svoje biskupe (dakako, osim onog problematičnog Johna Fishera). Ja ću sa svoje strane poslušnost pokušati ostvariti upozoravajući ih da propuštaju jedini razlog svoje uzvišene službe: hraniti ovce kojih nisu vlasnici, nego samo čuvari i za koje će jednoga dana morati odgovarati vrhovnom Pastiru.

64 komentara:

  1. Odlično! Hvala.

    Ove nedjelje je nakon gledanja mise, moja sedmogodišnja kćer plakala što ona ne može ići na misu.

    OdgovoriIzbriši
  2. Možda se netko sjeti unajmiti Katodika, legendarnog negativca iz Alan Forda, da nam kroz televizor podjeli pričest... Analogni ili digitalni sakramenti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Muppet, možda se to nekako hologramski izvede. :-)
      Nego, zanima me kako čitatelji ovog bloga vide pričest u doba "trajne korone"? Nakon prvog vala korone ili "korone" slijedit će modificirani, pa br.3, 4 itd., koliko već treba. Kad bi se izbacila redovita pričest laika na misama, što bi bio hvale vrijedan povratak stoljetnoj tradiciji, bi li vam bilo prihvatljivo rješenje da svaka hostija bude pakirana u plastičnoj ambalaži, da svećenik vadi tu hostiju iz ambalaže i daje nam ju, na jezik dakako, na pričestnoj ogradi?

      Dizma

      Izbriši
  3. Koliko ono nije smjelo biti Tradicionalne Latinske Mise u Hrvatskoj?
    Pastir dobri zivot svoj daje za ovce. U nekim prevodima pise novce. Pastir se skriva od svog stada dok ne prodje oluja. On trazi da ovce njega paze , cuvaju i tjese dok oluja ne prodje. Ako mu se nesto desi sta bi onda ovce. To nikako ne znaci da su ovce prepustene same sebi i ostavljene. One znaju da ce se pastir vratiti cim oluja prodje i sabrati one koje su prezivjele oluju. Kad sve bude opet sigurno ponovno ce biti zajedno i nastaviti po starom.
    Nebojte se. Ponovno ce se po crkvama pljeskati , plesati i ruke dizati, ponovno ce nam izazovne zene sa ambona citati , ponovno ce laici pricest djeliti, ponovno ce turisti katedralama bauljati, ekumenski se susreti odrzavati... Bit ce sve po starom ali ne bas jako starom.
    Moderniste povijest, tradicija i sveti nauk Crkve ne zanima. Oni ih zele znati tek toliko da bi ih promijenili.
    Jos samo za nerodjene. Kako je lako zivot ubiti a kako je tesko zivot sacuvati.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  4. Za Uskrs smo bili na misi. Naravno. Jednostavno stanes ispred prednjih ili bocnih vrata crkve i prisustvujes misi. Kakva televizija kakvi bakrači

    Sve se cuje.

    Ne kuzim da se nitko drugi u cijeloj zupi ne sjeti doc pred crkvu?


    U pocetku sam govorio da se radi o malom testu, no ipak je ovo veliki test u kojem su mnogi pokazali, a najvise nasi pastiri, gdje im je srce tu im je blago. Stvarno da nema bar muskaraca medu njima, kad vec nema svetaca, pa da se USUDI na polju misu organizirati.

    Pitanje za blizanca. Da li svecenici polazu zavjet cistoce/uzdrzljivosti od spol odnosa, i ako da, da li je krsenje toga neposlusnost? Jer celibat je u pravom smislu ne biti ozenjen i to je zavjetovano biskupu i ako se ozeni to je onda neposlusnost.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ko o čemu, ovaj o spolnim odnosima. Prosjek mu je mislim pasus i po prije nego skrene na maštarenje o svećeničkom kršenju celibata i kojekakvim bludnicama koje se sređuju za u crkvu da bi zavodile svećenike. Pa ma koja tema bila, nakon pasus dva on neodoljivo skreće na seks. Majke ti, ima ode posla za cijeli konzilij psihijatara. M.

      Izbriši
    2. Celibat je važan u duhovnom smislu a osobito za pastire crkve. Neka čovjek i to spominje, istina mnogi svećenici krše celibat ali to je samo jedna od tema o kojima možemo zboriti. Kršenje celibata, pa slasti moći, slasti prvih mjesta s moćnicima političarima, obitavanje u izobilju svega, pa sve to ide u tom paketu. Tako imamo ovo što imamo, pastire koji se najviše brinu za sebe.

      Izbriši
  5. Ajde moj Toma, najprije pričest je loša zamjena za terapiju kad je terapija realno potrebna. Nadalje, ova obustava dijeljenja sakramenata barem ima tu prednost da se obustavlja i svetogrdno primanje sakramenata, a onda posljedično i sablazan. Jer da primanje pričesti ne bi bilo svetogrdno, potrebna je valjana ispovijed, a da bi ispovijed bila valjana potrebno je popraviti štetu. Ako toga nema, ispovijed je nevaljana, a pričest svetogrdna, a svi oni koji tome svjedoče su sablažnjeni. Jedini način na koji svetogrđa nema je ako je netko kadar posve blokirati i potisnuti stvarnost da ničega nije svjestan što je činio, a ako je netko to kadar onda iako nema svetogrđa ima bolesti i to jače. A što nas onda vraća na onu početnu - pričest je loša zamjena za terapiju.

    Što se tiče toga kako se u ovoj situaciji ponašaju hrvatski biskupi to je uistnu tužno i žalosno. Ali onda opet ne zna čovjek šta bi o tome mislio, jer ono, a možda su ljudi sebi odlučili uzeti sve ovo vrijeme da dobro razmisle o životu i kamo su se uputili, dobra prilika za to i njima. Da si uzmu i godinu dana za razmišljanje, još su i dobri komparativno. Isto ko kardinalski miševi, ono, dođe čovjeku da kaže da je zato sreća šta imamo zauzete laike koji nepokolebljivo stoje iza pravovjernog nauka i nema šanse da im se dogodi da kukavički pobjegnu od stavova koje su zastupali i da još pri tom sebično traže svoju korist pa i pod cijenu sablažnjavanja drugih. Eto, da ne može nitko reći da ga je bog ostavio bez uzora u ova teška vremena. Inače, to što ti kažeš da je katastrofa to što je Uzinić reko, sve to stoji, nema zamjerke nikakve. Samo pozadina svega toga... nije čovjek pametan šta da o svemu misli, parodija malo teže sorte.

    OdgovoriIzbriši
  6. Baš sam maloprije slušao John-Henryja Westena kako citira riječi kakve bismo rado čuli npr. od pape Franje. Otprilike ovako:
    "U samo tri mjeseca, kao što je učinio i pomoću egipatskih zala, Bog je uklonio sve što obožavamo. Rekao je: 'Obožavate sportaše, zatvorit ću stadione. Obožavate glazbenike, zatvorit ću dvorane. Obožavate glumce, zatvorit ću kina. Obožavate novac, zaustavit ću privredu i slomiti burzu. Ne želite u crkvu klanjati se Meni, učinit ću da nećete moći u crkvu.'
    'Ako zatvorim nebo da ne bude dažda, ili zapovjedim skakavcima da popasu zemlju, ili pustim kugu na svoj narod, i ponizi se moj narod na koji je prizvano ime moje i pomoli se i potraži lice moje i okani se zlih putova, ja ću ga tada uslišati s neba i oprostiti mu grijeh i izliječit ću mu zemlju.' (2 Ljet 7,13-14)
    Možda ne trebamo cjepivo. Možda trebamo prihvatiti ovo vrijeme izolacije od smutnji svijeta i upotrijebiti ga za osobni preporod u kojem ćemo se usredotočiti na JEDINO što je u svijetu stvarno važno: na Isusa."
    Kaže Hulk Hogan.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  7. Još jedan tračarski https://www.24sata.hr/news/biskup-uzinic-jesti-se-mora-ali-na-mise-se-ne-mora-dolaziti-686955?fbclid=IwAR3ahKWpON-PfqTHI0__jjGSi3cXvbMRdBtfMo4iitRJsHEuguQMUfxshbk

    I jedan davni pa kad sve zbrojiš vidiš koliko su se biskupi dali zavesti i kupiti politikom https://slobodnadalmacija.hr/…/biskup-uzinic-za-splitskog-s…

    Ali vele svećenici se bude https://www.dnevno.hr/…/dekan-bogoslovnog-fakulteta-zagrmi…/
    Bože, smiluj im se da progledaju!
    MS

    OdgovoriIzbriši
  8. Ako je Uzinić manje potreban nego prodavači u trgovinama prehranom, onda ne vidim razloga zašto bi kler primao išta iz državnog proračuna.
    Lars

    OdgovoriIzbriši
  9. Klanjali se stvorenju "Zemlji"-stvorenje virus zatvorilo crkve.
    Dijelili pričest neraskajanima (Amoris laetita)-sad ne pričešćuju nikoga.
    Koketirali sa ukidanjem svećeničkog celibata-sad svećenici ostadoše bez Zaručnice ( naroda Božjega u Crkvi).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo je razmišljanje preuzeto iz katoličke apologetska udruge "Tre sentieri" koju vodi katolički antropolog i filozof prof. Corrado Gnerre. I tamo je eklezialno ista situacija.Kao i u cijelom svijetu.

      Izbriši
    2. Kristova Zaručnica je Crkva, a ne vjernici.

      Izbriši
    3. Mateo
      Pouči me, što je onda narod Božji?

      Izbriši
    4. Imate predkoncilske katoličke katekizme (ne modernistički "KKC") pa pročitajte dio o Crkvi, o svećenstvu, o vjernicima.

      Inače, "narod Božji" je omiljeni izraz modernista jer je dovoljno nespecificiran da se može rastegnuti koliko oni hoće, i koriste ga tamo gdje Katolička Crkva obično koristi izraz "katolički vjernici".

      Izbriši
    5. U redu, mogu bez problema upotrijebiti izraz"katolički vjernici". Nije sporno. Evo nađoh u katekizmu sv. Pia X odgovor na pitanje što je Katolička crkva i tko je u njoj:
      "Katolička crkva je društvo ili zbor svih krštenika na zemlji, koji priznavaju istu vjeru i zakon Kristov, primaju iste sakramente i slušaju zakonite pastire, a osobito Rimskog Prvosvećenika.(čl.150)".
      Nedvojbeno u ovom kontekstu i katolički vjernici su udovi Kristove Zaručnice-Crkve.
      Stoga tvoja izjava da vjernici nisu Crkva nema logike. Ako nisu Crkva, dodat ću,ako nisu dio Crkve, onda što su? Lusteri u crkvi?

      Izbriši
    6. To je tzv. logička pogreška podjele:
      Vjernici su dio Crkve.
      Crkva je Kristova Zaručnica.
      Dakle, vjernici su Kristova Zaručnica.

      Ili npr.:
      Prednje staklo je dio auta.
      Auto je crven.
      Dakle, prednje staklo je crveno.

      Izbriši
    7. Od članka 180. do 186. imaš objašnjenje o Crkvi učiteljici (Papa i biskupi) i o Crkvi poučavanoj ( vjernici Kristovi).
      U članku 184 kaže Katekizam da su "učiteljska i poučavajuća Crkva dva različita dijela jedne i jedine Crkve" prispodobljujući Crkvu ljudskom tijelu. Ne može tvoja glava reći tvojoj desnoj ruci "ti nisi Mateo". U tom smislu (izričito svetopisamskom, usp.1.Kor 12) ipak nismo lusteri. Ipak smo Kristova Zaručnica.

      Izbriši
    8. Ne znam kako vam je tako teško shvatiti, ili samo želite biti tvrdoglavi. Vjernici su članovi Crkve, koja je Prečista Zaručnica Kristova, ali nisu vjernici Prečista Zaručnica Kristova. Onaj kome su roditelji Hrvati, npr. Ivan Ivanić, je član hrvatskog naroda, ali nije Ivan Ivanić hrvatski narod.

      Katolička Crkva je nezabludiva, tj. ne može pogriješiti u nauci, mogu li vjernici pogriješiti u nauci? Itd.
      Mislim da sam već dovoljno objasnio.

      To izjednačavanje naroda s Crkvom ima modernistički karakter, a nisam impresioniran ni s ostale dvije citirane tvrdnje u originalnom komentaru: nije virus zatvorio crkve (to je samo opravdanje za one koji su ih zatvorili, a pravi razlozi su poznati), niti su spomenuti iz komentara samo dijelili pričest neraskajanim (jer svećenik mora pričestiti svakog katolika koji to zatraži, čak i ako privatno zna da je u smrtnom grijehu), nego se radi o tom da su oni dijelili pričest onima koji nemaju pravo primiti pričest i koje svećenik ne smije pričestiti - javne grešnike (u tom slučaju preljubnike i priležnice).

      Izbriši
  10. Vrlo nespretna izjava b. Uzinića. I nažalost, previše onih koji će je shvatiti na najnakaradniji mogući način.
    Što god da se događa, Bog je to dopustio. Bojim se da je većina tzv. praktičnih vjernika čvrsto uvjerena da je to zbog grijeha drugih. A kad se pogledaju njihova djela, nema se što vidjeti. Doima se da većini "pobožnih" vjerska praksa služi jedino napuhavanju ega, uljuljkavanju u osjećaj "jer ja nisam kao drugi ljudi".
    Žao mi je reći, ali tradicionalistički pokret u nas je po ispoljavanju oholosti, samopravednosti i prijezira prema drugima daleko odmakao. Kad čitam ove komentare, pitam se jesu li čitatelji ovog bloga sve redom sveci formata sv.Antuna koji se upravo spremaju u Bergamo volontirati u bolnicama.
    A u vezi "državne diktature" ... vjerojatno ste još jako mladi. Da niste, ne biste tako olako koristili takve riječi.
    MFR

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A vi ste valjda jako stari pa mjesto da se samoizolirate i ne izlazite, radije biste da svi trpe isto i da posljedice unistavanja ekonomije budu visestruko teze od ove pandemije. Mozda se vi jos sjecate kako vam je bilo pod Staljinom ili Mao Ce tungom, ja priznajem da nisam dozivio ovakav stupanj drzavnog terora.

      Izbriši
    2. MFR, kad bi Sveti Antun danas bio živ, smatrali bi ga za rigidnog fanatika, punog oholosti i prezira prema Drugima. S velikim D. I tako bi, otprilike, prošli i svi ostali sveci do Sv. Pavla VI. Rigidni i poremećenih fundamentalisti, bez vašeg strahopoštovanja prema hereticima, apostatima, masonima, feministicama, poganima, djecoubojicama, pederima i dugom nizu ostalih koje vi klasificirate kao "Druge". Hvala na komplimentu
      Lars

      Izbriši
    3. “ tradicionalistički pokret u nas je po ispoljavanju oholosti, samopravednosti i prijezira prema drugima daleko odmakao.”

      Haha...naravno sigurno osobno poznajete brojne tradicionaliste, pa nema sumnje u ispravnost vaše prosudbe.

      S.H.

      Izbriši
    4. S ozbzirom da poznajem velik broj ljudi okupljenih oko TLM-a u Hrvatskoj već dulje vrijeme, mogu nažalost potvrditi da je rečeno istina za jedan dio vjernika. Radi se o ljudima koji su najglasniji na internetu kao "tradicionalisti" (posebno su aktivni u vrijeđanju drugih), a skoro svi imaju jedan zajednički nazivnik. Oni koji znaju više o tome, prepoznat će koji je to.

      Ivan

      Izbriši
    5. @Ivan Tko? Gdje? Kada? Koje uvrede? Mozete li biti konkretni?

      "Obijeljeni grobovi"
      "Leglo gujinje!"
      "Prokleti sinovi!"

      Sve redom stihovi iz NZ. Naravno da nam to ne daje za pravo u svakoj prilici ili bilo kome to reci, ali nije izuzeto ako netko tvrdokorno gazi svetinje da se tada upotrijebi i ostriji rijecnik. Posteno je konkretno iznijeti slucaj kada vas je neki tradicionalist sablaznio ponasanjem, a ne generalizirati.

      Sveti Toma Akvinski tumaci kada je gnjev pravedan, a kada gresan.

      https://www.newadvent.org/summa/3158.htm#article1

      Izbriši
    6. Državna tiranija prije nego državna diktatura (ali pojačavanjem kontrole nad stanovništvom malo po malo se približava i potonjem).

      One države koje su uvele opću zabranu napuštanja prebivališta pridružile su se totalitarnim režimima koji su jedini to dosad činili, a zabranom Misa pridružile su se neslavnom nizu tiranija u povijesti koje su ugnjetavale katolike. Usto su zabranom poslovanja direktno napale vlastite ekonomije i osigurale nastanak ekonomske krize, a poticanjem straha stvorile plodno tlo za masovnu psihološku manipulaciju ("Ju mast trast as") s ciljevima koji se naslućuju, ali koji će se tek vidjeti, ako Gospodin Bog prije toga ne skrši namjere opakih.

      Sjetimo se da smo dužni svakodnevno se moliti ne samo za izbavljenje i pobjedu Crkve, nego i za katoličku državu u kojoj vlada Krist i Božji zakoni.

      Izbriši
  11. Tebi i cijeloj obitelji neka je sretan Uskrs! Hvala dragom Bogu na ovoj stranici i na tvojem predanom radu da kroz nju do nas dođe Božja istina. Vjerujem da mnogi pastiri čitaju ovu stranicu i da će Gospodin dati da barem nekima od njih srce usplamti za svete sakramente po kojima nam dolazi spasenje.

    OdgovoriIzbriši
  12. Tradicionalni vjernici jesu uceni u strahu bozijem i danas je isto . Darovi Duha svetog su isti i nema novih duhova svetih .
    Ali danas se uci da ima novih duhova koji opravdavaju ucenje Martina Lutera ( lazno milosrde ) kao mozes ciniti svaku pozudu , opijajuci se raznim stranim naukama i bez ikakvog problema doci neispovjeden primiti svetogrdno sv. pricest .
    Varate se i to je ocito jer danas bezboznici odlucuju kojim putem ide crkva koja se svjetu klanja i napusta u mnogocemu Krista Kralja . Da dopusteno je vidjeti i kusati kamo svjetina bezboznicka hoce da idete , nastavite jos malo ugadati svjetini i jos cete nize pasti .
    Narod treba crkvu koja cvrsto Kristovim naukom spasenju , narod netreba one koji se klanjaju bezboznickim deranima .
    Narod Kristov se neboji napustanja ovog tjela ako je takva volja bozija jer napustanjem ovog tjela zivot neprestaje .
    Ako je pandemija u pitanju tada je kler najvise potreban narodu , eto imamo maske , vizire , pristojnu udaljenost pa sto je to onda razlog da se ukine sv. ispovjed ?
    Uskrsnuce slavimo , vjeruje li kler doista u uskrsnuce ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Katolička Crkva ne može nikad iznevjeriti poslanje niti napustiti Isusa Krista, Svoga Božanskog Zaručnika. Onaj tko vjeruje drukčije ne ljubi Majku Crkvu niti vjeruje božanskoj nauci Evanđelja (Ef. 5,27).

      Što još treba slijepcima da progledaju? Modernisti su ovom krađom sakramenata samo još jednom dokazali djelima ono što riječima odavno dokazuju, da oni ne predstavljaju Kristovu Crkvu, da nisu pastiri nego vukovi, a svoju nevjeru i opet potvrđuju tim riječima zloglasnog modernista Uzinića, koje su tako odvratne da ne znam kojim epitetom bi ih opisao.

      Što još treba?

      Izbriši
    2. Danas mnogi s nestrpljenjem iscekuju cjepivo za ovaj virus koji je zapravo sumnjivog porjekla , uzdajuci se pomoci covjekovoj .
      Danas kler kao i mnogi vjernici ocituju pouzdanje suprotno Evandelju .
      Vidjecemo koga ce slaviti , kome se pokloniti kad se cjepivo pojavi ?
      Danas su uskraceni sakramenti vjernima , sv. Mise takoder .
      Vidjecemo kako i za koga ce sutra vrata biti otvorena tj. koga ce se na sva usta u propovjedima zahvaljivat , hvalit i slavit .
      Dali Boga il covjeka ?
      Zar od Boga ne dolazi svo dobro a covjek je beskorisni sluga koji izvrsava sve sto mu Bog po svojoj providnosti daje !
      U svakom slucaju sve ovo sto se dogada Bog dopusta za nase dobro kako bi se vratili Bogu jedinom dobru !
      Daj boze da se pjesme upravljene s balkona pjevaju Bogu na Slavu i Hvalu kako bi trebalo biti .

      Izbriši
  13. Kriza je pokazala kako se i bratstvo SPPX ponaša gotovo isto kao i sveukupna Crkva. Javna bogoslužja FSSPX-a u Hrvatskoj do daljnjega su prekinuta. Vjernicima se dao oprost od nedjeljne obveze. Imam dojam kako bježite od te činjenice pa Vas molim prokomentirajte to bar načelno.
    Confusius

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nema se tu što reći, to je jednostavno istina.

      Izbriši
    2. "Kriza je pokazala kako se i bratstvo SPPX ponaša gotovo isto kao i sveukupna Crkva." - nije to kriza pokazala nego to Vama tako izgleda, jer vjerovatno ne razumijete dovoljno pozicije fsspx inače unutar krize same Crkve, ne samo krize vis a vis korone. Dakle, fsspx je dao suspenzu od crkvene zapovijedi svete Mise jer je civilnim zakonima utjerano u tu situaciju, ali nije dalo suspenzu niti može od Božje zapovjedi koja je "spomeni se da svetkuješ Dan Gospodnji". Što mislite kako inače svetkuju vjernici koji slijede fsspx kad nemaju mogućnost tradicionalne latinske Mise? Sigurno ne tako da odu na novus ordo. Oni svetkuju Dan Gospodnji na adekvatne načine koje je inače fsspx preporučilo za takve prilike. Fsspx pak kod korona krize POTIČE svoje svećenike da budu na dispoziciji vjernicima koji zatraže sakramente. To je velika razlika u odnosu na modernističke svećenike koje ste ovdje smješali s njima u jedno.

      Izbriši
    3. FSSPX se u vremenu okupacije i progona ponaša u skladu sa zdravim razumom.
      Da su nastavili sa javnim Misama, prvo bi dobili novčanu kaznu koja bi im na duže vrijeme onemogućila djelovanje. Drugo, za medije bi bila prava poslastica prikazati ih kao fanatike koji namjerno šire zarazu. A i treće, to bi najviše razveselilo modernističke okupatore Crkve koji bi dobili priliku za likovanje i naslađivanje.

      Kada se nađemo kao ovce među vukovima, Isus nije rekao da tada budemo idioti i sami se rasprostremo pred vukove, već da budemo mudri kao zmije.

      Kvatrić

      Izbriši
    4. FSSPX je već oko 8 godina (ali to je bio samo vrhunac još duljeg procesa) potpuno neutraliziran - sad više modernistima ne predstavlja nikakvu prijetnju. U prošlosti su ga se jako bojali, pogotovo u vrijeme mons. Lefebvrea, jer se njegov glas daleko čuo i njegove osude njihovih hereza usporile su napredak modernističke revolucije (jer su modernisti morali pravdati svoju nevjeru neokonzervativcima i "poslušnim" tradicionalistima).

      Međutim, kroz cijelo jedno desetljeće su politikom mrkve (a ne više batine) modernisti kod vrha FSSPX-a probudili želju da se "regulariziraju" i da heretici modernisti njih priznaju kao katolike. Pomoću te "mrkve" uspjeli su ih navesti da izbace iz Bratstva sve članove koji su se javno suprotstavili bilo kakvom dogovoru s modernistima i da umjesto glasnih osuda modernističkih zločina već dugo godina od Bratstva dolazi gromoglasna tišina i reakcije tako mlake da su slabije od onog tradicionalističkog klera koji je pod vlasti modernista.

      Zato se ne treba od FSSPX-a nadati niti muškoj, energičnoj akciji niti glasnoj (ako ikakvoj) osudi bilo državne ili modernističke tiranije - sve militantne svećenike su već odavno ili izbacili ili utišali (npr. poslali u Afriku, kao bivšeg poglavara američkog distrikta).
      FSSPX se "rebrandirao", i figurativno i doslovno - angažirao je nizozemsku tvrtku koja se bavi "brandingom" koja mu je promijenila izgled internetskih stranica i tražila da više ističe ono što je pozitivno, a da manje osuđuje ono što je negativno.

      I upravo poradi neutralizacije Bratstva je Bergoglio mogao nesmetano prebaciti modernističku revoluciju u šestu brzinu, uvjeren da od brojčano jakog Bratstva neće doći ništa više od veoma obzirnog šapta, za one tradicionaliste koji mu se pokoravaju nije se ni morao brinuti (još manje za "prvake" neokonzervativizma kao što su Schneider i Burke), a otporovaca i sedevakantistâ ima premalo da bi njihov glas puno odjeknuo.

      Ima FSSPX i drugih dubokih problema koji se i u ovoj prilici očituju, npr. uzurpiranje vlasti nad vjernicima - da se vjernici pretvaraju da su im oni zakoniti pastiri (što nisu) i da se pretvaraju da oni imaju vlast nad vjernicima koju imaju pastiri (što nemaju), pa tako ni FSSPX ni njegovi svećenici nemaju ovlast dati oslobođenje od nedjeljne obveze slušanja Mise jer to može jedino netko tko ima redovnu jurisdikciju (no oslobođenje nije ni potrebno kad javnih Misa nema pa je obvezu nemoguće ispuniti). Oni vjernici koji tu fikciju prihvaćaju čine to iz želje za normalnosti - znaju da im je kao ovcama potreban pastir, a kako ga nemaju (umjesto da se suoče sa stvarnosti i mole da im ga Bog pošalje) pretvaraju se da su svećenici FSSPX-a njihovi pastiri i da imaju nad njima pastirsku vlast. To je kvazi-sektaško ponašanje, u kojoj Bratstvo postaje zamjena za Crkvu, i to FSSPX (ali i neka druga - ali ne sva - tradicionalistička društva) aktivno potiče.

      Što se tiče reakcija na zabranu svjetovne vlasti da se javno štuje Bog (koja je i sama dobila vlast od Boga, koja je dužna poštivati slobodu Crkve i slušati je u svim duhovnim stvarima te javno štovati pravoga Boga u svojim ustavima, zakonima i javnim državnim činima), razmislimo malo i usporedimo primjer koji je dao FSSPX te s druge strane primjer novusordovskog "svećenika" iz Splita (iako se u potonjem slučaju ne radi o katoličkom obredu).

      Je li kršćanski način u tišini prihvatiti i ni u čemu prosvjedovati protiv zadiranja u prava Crkve i Božju svetinju kako bi se zaštitili od globe i vrijeđanja, ili je kršćanski način poradi Božje istine biti spreman pretrpiti uvrede i napade i od svijeta i od lažnih pastira?

      Izbriši
    5. Ja sam se na Cvjetnicu ispovjedio i primio Sv. Pričest u kapeli sspx u Zagrebu. Nakon što mi na niz pitanja u župama zg nadbiskupije (mailom) nisu htjeli ni odgovoriti. Prema tome, NIJE TOČNO DA SE BRATSTVO PONAŠA GOTOVO ISTO KAO I SVEUKUPNA CRKVA.

      Lars

      Izbriši
    6. Da, to je točno, oni nisu vukovi kao modernisti pa nisu vjernicima uskratili najpotrebnije sakramente.

      Izbriši
    7. Lars zar zaista mislite da bi vam netko mailom trebao odgovoriti da možete slobodno doći!?
      pratite li po medijima što se događa i kako ljudi prijavljuju policiji kad samo vide ljude pred crkvom da se zadržavaju.
      Nisam bio na Novus Ordo godinama i zaista ne branim NO svijet, ali ovaj put moram reći da mnogi NO svećenici kad ih posjetite u samostanu ili ako ih poznajete pa ih prije toga nazovete, bez problema vas ispovjede i pričeste.

      M.

      Izbriši
    8. Stvarno se okitila Kristova zarucnica. Zar misli takva docekati svoga Zarucnika? Porusena iz vana a iz nutra oronula. Htjela se dodvoriti protestantima pa i sama ostala bez mise, bez sakramenata , bez vjernika. Htjela prijateljstvo sa svijetom pa joj crkve postale televizijski studio, a svecenici voditelji programa. Prozor u svijet, virtualna stvarnost. Htjela gozbe i slavlja pa im voditelji slavlja i suslavitelji ni stola nemaju. Propovijedala siroke staze a sad ni ambona nema . Prilagodjavala si i umanjivala grijeh pa sad nema koga ispovijedati. Htjela pricescivati na ruku pa sad im ruke stvarno od Cestica ciste. Klanjala se Pachamami a sad ju i Majka napustila... E moja Zarucnice , kako ces takva pred Gospodina? Ocvala i zalosna. Da , takva ces pred svog Zarucnika jer se mijenjati ne zelis. Mijenjaj se na staro, sto prije. Onakva kakva si nekad bila. Dostojanstvena i silna, mlada i lijepa, iskrena i pravedna. Vrati se u dane svoje mladosti jer ti ova novina ni moda ne prilici. Ne stoji ti vjencanica koju na te navukose oni koji te vode. Zasto? Zato jer ti njih trebas voditi sigurnim putem. Tebe vrata pakla nece nadvladati. Obuci se u cednost kao nekad jer te ovakvu Zarucnik nece prepoznati.
      Robelar





      Izbriši
    9. Mateo,
      najbolje da bi Bratstvo trebalo samo sebi pucati u noge i dovesti se do toga da moraju staviti ključ u bravu samo kako bi se dokazali onima kojima je baš zgodno druge pozivati na samožrtvovanje.
      Pozicija splitskog svećenika Delaša i FSSPX-a nikako nije ista. Dok don Delaš ipak ima potporu značajnog dijela vjernika širom Hrvatske kao i dijela Crkve, pa se režim ipak ne usuđuje navaliti na njega svim silama, za FSSPX se apsolutno nitko ne bi zauzeo. Dapače, uz malo propagande, koja ionako ne bi izostala, lako bi se kod prosječnog modernog/protestantiziranog katolika izazvala mržnja prema Bratstvu. Sjetite se samo komentara ispod huškačkih članaka u mainstream medijima od prije dvije godine povodom krizme u Chromosu. A pokušajte se sjetiti nekoga tko je javno stao na stranu Bratstva. Ja ne znam za takvog.
      Mislite li kako bi se za Bratstvo zauzeo Bujanec u Bujici ili Jurič u Podcastu Velebit? Bi li npr. pater Tilošanec imao priliku javljati se u Bujicu? Ili najbolje od svega, bi li ga branio dekan KBF-a?

      Izbriši
    10. Robelare,

      Opet napadate Svetu Crkvu, a čudim se jedino da vam autor bloga dopušta da pišete herezu. Toma, brani svoju Majku!

      Katolička Crkva je Prečista Zaručnica Kristova, savršena i neokaljana, "bez ljage i nabora" - to je dogma koju naučava Sveto Pismo (Ef. 5,27), Drugi nicejski koncil, Firentinski koncil, papa sv. Siricije u poslanici "Directa ad decessorem", papa Pio XI. u "Mortalium animos", npr. iz potonjeg:
      "Tijekom stoljećâ otajstvena Zaručnica Kristova nikada nije bila iskvarena, a niti u budućnosti može ikada biti iskvarena, kao što svjedoči sv. Ciprijan: 'Kristova Zaručnica ne može se iznevjeriti svojemu Zaručniku: ona je nepokvarljiva i čedna. Njoj je poznata samo jedna postojbina, ona čuva svetost bračne ložnice u čistoći i čednosti'"

      Djela i zablude modernističkih heretika nisu djela i nauke Svete Crkve, koja će uvijek ostati onakva kakvu je utemeljio Krist.

      Ostavite se kvazi-protestantizma.

      Izbriši
    11. Kvatriću,

      Kako god vi to zvali, ne treba biti ni teolog ni genij za prepoznati što je katoličko svjedočanstvo i kako bi ono odjeknulo među onim koji su doista katolički vjernici (i tradicionalnim i onim koji su još u magli novusorda).

      Ako ćete o publicitetu, neznanje o tradiciji je učinkovit alat pa je pitanje bi li to mediji i popratili s bilo čim osim usputno, ali bi donijelo puno više dobrog publiciteta od stotinu intervjua, i puno više nego što bi mediji stvorili lošeg među onim gledateljima koji su ionako protiv Crkve.

      Jedna mi je osoba samoinicijativno spomenula da je očekivala što čine modernisti, ali se razočarala u Bratstvo. Ja sam joj rekao ono što sam napisao gore - nisam se razočarao jer znam sliku današnjeg Bratstva. U vrijeme mons. Lefebvrea Bratstvo je imalo manje svećenika i novca, ali je bilo - sila, a danas ima više i jednog i drugog, ali je samo blijeda slika prvog. Ako mi ne vjerujete, nađite na internetu one žestoke riječi koje je mons. Lefebvre uputio prema modernistima (npr. u pismu novim biskupima da su pozicije autoriteta okupirali antikristi, ili gdje kaže da je modernistički Rim u otpadništvu - 4. 9. 1987. u Econeu) i usporedite to što je govorio o Wojtyli i Ratzingeru s onim što Bratstvo zadnjih godina upućuje daleko najgorem heretiku od svih koncilijarnih pretendenata. I ta činjenica je samo vrh sante.

      Izbriši
    12. Robelare, nemojte vise tako ruzno pisati o Kristovoj zarucnici, Crkvi.

      Izbriši
    13. Jedini je zakljucak da Vi i ja ne govorimo o istoj Crkvi. Ili zelite reci da je ovo neka nova Crkva koja nema veze sa starom. Na zalost ogranicena sam osoba koja sve vidi crno bijelo, a nema koga da me uputi, Dj8,31.
      Robelar

      Izbriši
    14. Imate toliko predkoncilskih izvora - katekizama, teoloških manuala, enciklika, nauke Otaca i naučitelja itd. Što biste drugo u ovom vremenu kad većina nema pastira? Nemate opravdanja za vašu nevjeru o Crkvi. "Onaj tko nema Crkvu za majku, ne može imati Boga za oca" (sv. Ciprijan).

      A da se radi o dvije crkve, odnosno da je jedna prava, a druga falsifikat, bjelodano je očito, i ako to nakon svega još ne vidite, onda je to zato što ne želite vidjeti.

      Izbriši
    15. Mateo:

      Nije čudno da se sedevakantistički stekliš Mateo javlja sa svojim farizejskim blaćenjima upravo u vrijeme kada svećenici FSSPX-a diljem svijeta poduzimaju junačke napore da bi vjernicima bili na raspolaganju radi podjeljivanja sakramenata. To samo pokazuje koji duh iz njega progovara i koliko je Bratstvo smetnja ne samo modernistima, nego i rigorističkim zanesenjacima koji jedinu svoju svrhu nalaze u niskim napadima na sve što danas u Crkvi valja.

      Vidjeli smo jako dobro kako je Bratstvo 'neutralizirano' upravo prije dvije godine, kada se na njega sručio cijeli arsenal napada svih medija povodom dolaska biskupa Tissiera u Hrvatsku radi podjele krizme. Isto se tako ta 'nepostojeća prijetnja' bila sasvim razvidna kada su svećenici iz Hrvatske prelazili u Bratstvo pa je Zagrebačka nadbiskupija smatrala potrebnim slati obavijesti na sve župe i odmah objavljivati priopćenja kao da se radi o elementarnoj nepogodi. Očito nikako da im dođe do glave da Bratstvo zapravo radi za njihove ciljeve – nisu još upoznali Matea koji bi ih prosvijetlio.

      Nije također čudno ni to što sedevakantistima smeta što je FSSPX uspješan u praktičnom djelovanju pa su tako zavidni i na to što ima kvalitetne internetske stranice. Poznato je da sedići nemaju nikakvoga osjećaja za stvarnost pa svu svoju sposobnost ograničavaju na salonske rasprave, dok u praksi ne mogu ništa napraviti. Jedino što mogu je svojim rigorizmom i ekscentričnošću svakoga razboritoga čovjeka sablazniti. Ako išta, onda je to razlog njihove malobrojnosti koja istovremeno samo govori kako toj stvarnosti (uza sve druge) nedostaje jedno od temeljnih obilježja crkvenosti, a to je univerzalnost. Dok je kod djela nadbiskupa Lefebvrea to obilježje itekako dobro izraženo jer Bratstvo danas djeluje po svim krajevima svijeta i obnavlja katolički život na svim razinama.

      Što se pak tiče pitanja pastirskoga autoriteta, krajnje je licemjerje da o tom pitanju govori netko tko osporava postojanje redovne hijerarhije i zastupa protestantski nauk o 'virtualnoj Crkvi' – da zapravo ne znamo koliko danas ima pravih biskupa i koji su to. Mateo se inače voli praviti sveznalicom pa bi mu trebalo biti poznato da je sam nadbiskup Lefebvre odredio upute za ovlasti koje imaju pojedine razine autoriteta svećenika u Bratstvu (da su priori ekvivalent župniku, a poglavari distrikta ordinariju). Toliko o pozivanju na njegove izjave – kao što znamo, obilježje je sektaša vaditi stvari iz konteksta i predstavljati ih sebi u prilog:
      https://christusrexhrvatska.blogspot.com/2015/05/ne-vaditi-citate-iz-njihova-konteksta.html

      Kad smo već kod toga, ako se kod ikoje skupine u okviru katoličanstva danas odražava sektaški duh, onda su to upravo sedevakantisti koji su rascjepkani na nebrojene sekte kod kojih često nalazimo groteskne elemente: proglašenje pape koji ima dva sljedbenika, međusobne prepirke o valjanosti biskupskih posvećenja, a ne nedostaje ni teškoga lopovluka (kao kod skupine svećenika koji su napustili Bratstvo 1983. i potom od njega ukrali nekoliko kuća i kapela), pa ni simonije.

      Zato što reći o njihovoj praktičnoj procjeni ove situacije osim da nam možda sami pokažu gdje se oni toliko bacaju na glavu pa istim žarom kojim znaju biti glasni u virtualnom prostoru, prkose građanskim vlastima i prave se mučenicima? Pričati sa sedićem o kreposti razboritosti je otprilike kao s lgbt-aktivistom o kreposti čistoće. Zato je bolje – maniti se ćorava posla.

      Izbriši
    16. Znate li vi da su vaši napadi ad hominem i emocionalno reagiranje na dispasioniran pregled činjenica i provjerljivih informacija zapravo antireklama za Bratstvo? No naravno da niste mogli odgovoriti činjenicama jer sam samo rekao istinu (tako npr. primjećujem da ne niječete uzurpaciju autoriteta od strane Bratstva). To je razlog zašto više ne podupirem Bratstvo, iako sam ga prije podupirao dok još situacija nije bila takva i dok nisam znao o zabludama koje potiče.

      Reakcije modernista na podjeljivanje krizme u Hrvatskoj nemaju veze s tim u kakvoj je trenutno situaciji Bratstvo, nego s tim da modernisti hoće da spriječe vjernike da dođu u dodir s tradicionalnim sakramentima, što je razlog i zašto su se izmotavali toliko vremena da imenuju novog svećenika za Misu po S.P. kad je preminuo preč. Vitković i što su mu dok je bio živ neki spočitavali da "služi lefebvovsku Misu". Vjerojatno je ta krizma bila i povod da napokon imenuju nekoga za Misu po S.P.
      Za moderniste se radi o ratu za teritorij i za održavanje neznanja, i to je zapravo jedina stvar u kojoj FSSPX još nije neutraliziran - to da (još) otvara svoje kapelice u biskupijama mimo dopuštenja modernista, s tim da se svojedobno mons. Fellay kao poglavar Bratstva odrekao te slobode da sklopi sporazum s modernistima, od kojega su na kraju modernisti odustali jer (oni, a ne Bratstvo) nisu htjeli učiniti praktični mimo doktrinarnog sporazuma.

      Oni koji ne mogu odgovoriti na činjenice spuštaju se često na osobnu razinu, nekad i ružno, i time pokazuju da su već kapitulirali u raspravi. Ne želim se kao vi spuštati na osobnu razinu jer ovo nema veze s osobama nego s katoličkom naukom i borbom protiv zabluda i onih koji ih promiču.
      Zato ću iz potrebe obrane istine i vjere samo istaknuti laž koju pišete da "osporavam postojanje redovne hijerarhije", što redoviti čitatelji ovog bloga znaju da nije istina (a očito ne znate ni što znači protestantski pojam "virtualna Crkva"). To naravno ne pišete radi mene nego jer hoćete imputirati herezu svima koji otvoreno kažu da ne priznavaju heretika Bergoglia (dok vi riječima kažete da ga priznajete, a djelima svjedočite da ne), i kao što hoćete svim sedevakantistima imputirati djela nekih ekstremnih pojedinaca, što bi bilo kao da ja svim sedeplenistima imputiram djela Schonborna ili Kaspera i pomoću takve manipulacije pokušam prikazati npr. da su svi sedeplenisti protestanti.

      Time što pokazujete vaš nedostatak argumenata nesvjesno činite uslugu istini, ali ne činite uslugu ni sebi ni FSSPX-u, a ni Crkvi, na koju se jedino trebate oslanjati, a ne na ljude i ljudske organizacije, jer je Gospodin Bog Svoja obećanja dao Crkvi (ne crkvi heretikâ nego Katoličkoj Crkvi) i Svom Vikaru, a ne FSSPX-u ili bilo kojem drugom društvu.

      Izbriši
  14. Mateo :,,A da se radi o dvije crkve, odnosno da je jedna prava, a druga falsifikat, bjelodano je ocito, i ako to nakon svega jos ne vidite, onda je to zato sto ne zelite vidjeti."
    Uspjeli ste cak i zavarati Tomu. Ako kako velite postoje dvije crkve zasto me optuzujete da napadam ovu laznu drugu crkvu koja je po vasim rijecima falsifikat. Jos idete do toga da je sami nazivate Svetom Crkvom i Majkom. Kad vam pase onda je , a kad ne onda nije. I je i nije. Takodjer ste naveli i Tomu da se slozi sa vama da je rijec o dvije Crkve jer vidim da se nije ogradio od vase izjave o falsifikat crkvi. Ako pak Toma tvrdi suprotno od vas neka mi pokaze jednu stavku koju sam pogresno rekao . Nekome je realno ruzno . Suprotno ruznom je lijepo. Kako lijepo pisati o ruznom , mozda realno. To nikako ne znaci da ne ljubim Crkvu. Ako ju upozoravam zar ju time napadam.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nejasnoće, dvosmislenosti, zamagljivanje - omiljena oružja heretika.

      Vi ste imenom napali Kristovu Prečistu Zaručnicu, a to je Katolička Crkva, prava Crkva. Lažna sekta modernistâ, tj. svi modernistički heretici i nove institucije koje su osnovali, nisu Kristova Crkva. Jasno je, a vašoj nevjeri i dalje nema opravdanja.

      Izbriši
    2. Rimski biskup ima primat nad cijelom Crkvom jer je nasljednik Svetog Petra , koji je tu povlasticu dobio od Isusa Krista .
      Tko dakle kaze da rimski prvosvecenik nije nasljednik blazenog Petra u istom prvenstvu, neka bude kaznjen anatemom 'odnosno proglasen heretikom.
      Mateo tvrdi da Papa nije Papa, da Crkva nije Crkva, da biskupi nisu biskupi, da svecenici nisu svecenici, da vjernici nisu vjernici, da heretici nisu heretici...
      Nisu li to nejasnoce, zamaglivanje, dvosmislenost. Meni spocitavate da sam napao Kristovu Precistu Zarucnicu za koju kasnije tvrdite da to nije ni nemoze biti ista Crkva. Mozda ne mozete onda razluciti ni sami sta se kad odnosi na koju Crkvu. Uglavnom ako ste u pravu nemojte se puno baviti sa tim sto ja ponekad napisem jer se to i onako ne odnosi na Vasu Crkvu.
      Evo jos nekoliko mojih originalnih protestantskih misli koje nazalost jos nisam zastitio autorskim pravom:
      Crkva je rodjena na Duhove. To je rodjendan Crkve. To je tradicija. Crkva nije rodjena na 2.VK. To je zelja modernista. To nije tradicija.
      Robelar

      Izbriši
    3. Po potpunoj pomutnji u Robelarovim komentarima vidi se što se događa kad netko odbija poslušati nauku Crkve i umjesto toga kao protestanti počne sam stvarati svoju teologiju.

      Uzalud traži po svetim citatima Prvog vatikanskog koncila da nađe neke potvrde svojoj nevjeri, a očito ni ne zna na što se odnose navedeni citati - na one koji niječu nauku o primatu, tj. istočne raskolnike i protestante, a ne na heretike koji kao Bergoglio pretendiraju biti papa (za to ima drugih kanona).

      Ali neki ljudi bi radije vjerovali u crkvu koja je okaljana herezama i u proturječju sa samom sobom nego priznali mogućnost da Bergoglio ne može biti papa. Žrtvovali bi Crkvu da sačuvaju heretika. Odvratno.

      Izbriši
  15. Mateo, sve da moj komentar i jest antireklama za FSSPX, zašto bi tebe to uopće brinulo kada se ti svim silama trsiš da ga oblatiš? Pričaj radije o nečemu drugome nego o razlici između objektivnih i ad hominem argumenata jer su svi tvoji napisi čiste manipulacije zadahnute apriornim pokušajima dokazivanja rigorističkih teza. U njima ne samo da iznosiš tendenciozne i netočne interpretacije, nego i notorne neistine. Evo npr. očitoga dokaza kako Bratstvo 'šuti' na zablude koje u Crkvi šire papa i biskupi:
    https://fsspx.news/en/news-events/news/our-dossier-amazon-synod-52433

    Pritom je naravno jedini problem što ono ne zastupa tvoje rigorističke, nekatoličke teze o papinskoj stolici kao i biskupskim stolicama diljem svijeta koje su već pola stoljeća prazne. Ako bi to bio ekvivalent 'mlakim' reakcijama, onda si vjerojatno u pravu – iz perspektive sedevakantističkih zabluda Bratstvo je svakako mlako. Bilo bi također dobro da pokažeš gdje to 'tradicionalistički kler koji je pod vlasti modernista' pokazuje odlučnije reakcije od FSSPX-a? Ništa sličnoga naravno nećeš uspjeti zato što to jednostavno nije istina, ali važno da pokušavaš obmanuti da bi pothranjivao svoje teološke devijacije.

    Kad već vučeš za jezik, onda se možemo osvrnuti i na tvoju manipulaciju o 'militantnim svećenicima koje su već odavno ili izbacili ili utišali' – da svi oni koji su napustili Bratstvo i otišli u tzv. Otpor ili sedevakantiste nisi nikakvi militantni, nego zabludjeli svećenici koji su se priklonili devijantnim doktrinarnim pozicijama koje su završile u rigorizmu i neposlušnosti, a plodovi su vidljivi – međusobni razdori i potonuće u opskurnost, tako da oni danas u katoličkom svijetu ne predstavljaju nikakav iole relevantni faktor. Ako baš želiš, možemo i tu navesti neke očite travestije koje pokazuju kakvi su njihovi plodovi. Što se tiče svećenika kojega je Bratstvo 'poslalo u Afriku', izvoli nam predočiti dokaze da je to bila jasna disciplinska mjera uklanjanja s višega položaja zbog navodno kompromiserskih razloga, a ne opravdani pastoralni premještaj? Ovakve neutemeljene insinuacije su glavni argumenti rigorista (bilo onih iz tzv. Otpora, bilo sedevakantista) koji se istovremenu usuđuju drugima predbacivati da se služe ad hominem argumentima.

    Nadalje, dobro da je da si barem priznao da se modernističke strukture bore protiv Bratstva, samo što tvoja objašnjenja zašto je to tako baš nemaju logike. Ako je Bratstvo doista 'neutralizirano' i 'ne predstavlja nikakvu prijetnju', onda bi bilo logično zaključiti da se današnja hijerarhija ne bi s njime uopće opterećivala, kao što ih uopće ne zanimaju aktivnosti tzv. Otpora ili sedevakantista (što je i dokaz koliko je njihovo djelovanje za Crkve u stvarnosti nevažno i nedjelotvorno). U tom slučaju sigurno ne bi zasuli paljbu iz cijeloga arsenala protiv jednoga ili dvojice svećenika i stotinjak vjernika (ne zaboravimo da se to dogodilo čak i prije nego je Bratstvo počelo redovno djelovati u Hrvatskoj"). S takvim minornim 'teritorijem' nitko se ne bi zabrinjavao i slao upozorenja po svim župama i medijima.

    OdgovoriIzbriši
  16. nastavak:
    Nema kod FSSPX-a nikakve 'uzurpacije autoriteta', nego služenja onim što Crkva proviđa na dopunski način radi dobra vjernika. Krist biskupima i svećenicima nije dao samo vlast posvećivanja, nego i naučavanja i pastirskoga vodstva i sve troje je potrebno da bi se duše vodile prema spasenju. Zato Crkva tradicionalnim svećenicima kojima je danas to zbog stanja krize na redovni način uskraćeno, daje (na dopunski i izvanredni način) sve ono što bi inače bilo osigurano da je situacija u Crkvi normalna. To je shvatio nadbiskup Lefebvre i zato se služio svim ovlastima te odredio da se svećenici njima trebaju služiti ovisno o svojoj službi. Ti to očito ne želiš priznati – da zapravo samom Nadbiskupu pripisuješ 'kvazisektaško ponašanje', ali se zato ne libiš dvolično pozivati na pojedine njegove izjave da bi pokušao potkrijepiti svoje rigorističke teze.

    Konačno, ako tvrdiš da svaki pojedinac može prosuditi koji biskup i papa su zbog hereze automatski izgubili službu i da je to slučaj za sve pokstkoncilske pape i de facto većinu biskupa, onda mi baš nije jasno na koji način postoji redovna hijerarhija? Ako ona postoji, onda nam izvoli reći koliko danas u Hrvatskoj ili u bilo kojoj drugoj zemlji ima biskupa s redovnom jurisdikcijom? Već si se očitovao da osporavaš valjanost njihovih biskupskih ređenja (a koliko ja znam, biskupe koji su ređeni po starom obredu danas se može na prste prebrojati) pa me zanima gdje je onda tu vidljiva hijerarhija ako bi je svatko sam sebi mogao određivati? To samo pokazuje koliko je sedevanaktizam samo jedna velika fantazija koja nema veze sa stvarnošću, a time ni s katoličkim naukom.

    Usput, neke stvari koje sam naveo nisu djela samo 'ekstremnih pojedinaca', nego baš najistaknutijih skupina unutar sedevakantističke struje. Upravo je najznačajnija skupina okupljena oko Sanborna, Cekade i dr. nezakonito prisvojila (čitaj: ukrala) objekte koji su prethodno pripadali Bratstvu (dotle da sam p. Cekada žali što nije tadašnjem p. Williamsonu promijenio bravu i izbacio ga iz tadašnje Bogoslovije te je pokušao zauzeti) i upravo se te dvije struje koje su nastale od svećenika koji su napustili FSSPX kolju oko valjanosti biskupskih posvećenja nadbiskupa Thuca. Iz toga bi svakom razboritom pojedincu trebalo biti jasno da takvi truli plodovi mogu dolaziti samo iz truloga stabla.

    I ne postoji nikakav 'sedeplenizam' (kao da govorimo o pitanju seoske crkve koja može i ne mora imati vlastitoga župnika) jer je popunjenost papinske stolice redovno i normalno stanje koje ne može biti prekinuto na način da se više ne može izabrati novoga papu. To je protivno dogmi I. Vatikanskoga da sv. Petar mora imati trajne nasljednike na papinskoj stolici, a po teoriji sedevakantizma je to očito nemoguće osigurati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Opet uvrede (na koje neću odgovarati) i puno riječi bez substance.
      Dan je samo jedan konkretni argument - link na reakciju o "amazonskoj sinodi".

      Ondje gdje reakcijâ ima one su vrlo suzdržane kao i kod neokonzervativaca, nekad i slabije od njih (npr. pismo neokonzervativaca kojim se Bergoglia optužuje za herezu), ali su neusporedivo slabije od onih iz vremena mons. Lefebvrea, i to u vezi stvari koje su većinom puno gore od onih iz tog vremena.
      Da se vidi promjena duha, sjetimo se npr. kako su hrabro pred lažnim izopćenjima 1988. svećenici Bratstva tražili od uzurpatora da i njih "izopći" jer bi im bio znak časti i pravovjernosti da ih "izopće" iz lažne crkve kojoj nikad nisu ni htjeli pripadati, i usporedimo to s molbom mons. Fellayja Ratzingeru iz 2008. da se povuče taj dekret.

      U nastavku "Rolf" (a po stilu pisanja izgleda kao da je onaj tko to piše svećenik FSSPX-a) ide i dalje s uzurpacijom autoriteta, pa tako Bratstvo navodno ima apostolsku vlast posvećivanja, naučavanja i upravljanja, koju im nijedan autoritet nije dao nego su ga kao protestantski "pastori" dobili sami od sebe ili izravno odozgo, ili možda od vjernika, kao što je rekao jedan član Bratstva (što je hereza osuđena u buli Auctorem Fidei) - doista, sektaštvo, i kao jedino opravdanje pozivanje ne na nauku Crkve ili odobrenih predkoncilskih teologa (na što se ne može pozvati), nego na osobu mons. Lefebvrea, i bez ikakvog dokaza.

      Zatim opet napad na sedevakantizam, opet bez konkretnih argumenata i na osobe.
      Evo koliko vrijede ti "argumenti": prvo kaže da držim da je većina biskupa izgubila službu, i onda kao posljedicu tog navodi nestanak hijerarhije - pretvarajući se kao da "većina" znači "svi". Ili u drugom paragrafu da ako sad nema pape to znači da je to protiv dogme da će sv. Petar imati trajne nasljednike - da je tako, onda bi svako razdoblje između smrti jednog i izbora drugog pape bilo protiv dogme.

      Uglavnom kao i očekivano, reakcija poradi reakcije, bez substance jer, kao što kaže latinska izreka, protiv činjenica nema argumenta.

      Izbriši
    2. P.S.
      Ako netko kaže... da su zakoniti službenici riječi i sakramenata oni koji nisu niti pravilno zaređeni niti poslani od crkvene i kanonske vlasti nego dolaze od drugud, neka bude anatema.
      (Tridentski koncil, kanon VII., sjednica 23).

      Propozicija br. 2 koja kaže "da je Bog dao vlast Crkvi da je ona poradi spasenja duša prenese pastirima koji su njezini službenici";
      ako se time razumije da vlast crkvene službe i upravljanja proizlazi iz ZAJEDNICE vjernikâ prema pastirima,
      --heretična
      .

      (Papa Pio VI., Auctorem Fidei)

      Izbriši
    3. Također u interesu pravde treba razjasniti nešto o devet istaknutih svećenika američkog distrikta (uklj. rektora sjemeništa i jednog od poglavara distrikta) koji su 1983. izbačeni (a ne otišli) iz FSSPX, ne poradi sedevakantizma jer nisu svi bili sedevakantisti, nego poradi čvrstih tradicionalnih principa od kojih nisu htjeli odstupiti. "Rolf" ih nepravedno više puta optužuje za krađu i krivo piše da su "prisvojili objekte koji su prethodno pripadali Bratstvu", dok je istina da su ti objekti pripadali neprofitnim korporacijama (sastavljenim većinom od laika). Upravo iz tog razloga FSSPX nije mogao dobiti tužbu na sudu nego je bio prisiljen se nagoditi tako da je dobio četiri zgrade, a devetorica šest zgrada, i usto su mu platili 205.000 dolara.
      Sve to, naravno, nema nikakve veze s temom rasprave, nego je samo "Rolfov" pokušaj da se prebaci pozornost s činjenica na osobe.

      Koga zanima, može pročitati o tom sporu iz viđenja jednog od devetorice:
      https://catholicapedia.net/Documents/abbe_cekada/2008-09-29_abbe-Cekada_NineVLefebvre_EN.pdf
      Tu je i pismo koje su poslali mons. Lefebvreu:
      http://www.traditionalmass.org/images/articles/NineLetter.pdf

      Izbriši
    4. Mateo, jasno je da nemaš na što odgovoriti jer si lišen bilo kakvih objektivnih racionalnih argumenata. Zato nije čudno da opet skrećeš u nekakve ad hominem insinuacije, nadodajući samo na ona podmetanja koja sam već prokazao i kojima samo želiš sofistički potkrijepiti svoje rigorističke teze.

      Nisi apsolutno ničim pokazao po čemu je cijeli serijal od 20-30 članaka u kojima se govori o problemu Amazonske sinode 'suzdržana' i 'slabija reakcija' od neokonzervativaca (kojih to?! - inače, pismo na koje se referiraš potpisali su mahom tradicionalni klerici i laici, a ne neokonzervativci, a supotpisao ga je, koliko se sjećam, i biskup Fellay). Ne samo ovdje, nego i u svim drugim prethodnim spornim pitanjima kao što su Amoris laetitia, biskupska sinoda i sl. objavljena je na stranicama FSSPX-a cijela hrpa članaka gdje se detaljno analiziralo sve problematične točke (ne samo iz doktrinarnog aspekta, nego i sve relevantne okolnosti povezane s dokumentima i postupcima). Za tebe je očito 'preslabo' to što se ne podržava sedevakantistička teza da Franjo nije papa i što se upućuje razumna kritika umjesto 'dokazivanja' da on nije papa. Toliko što se toga tiče, a glede citata nadbiskupa Lefebvrea, nadalje i ubuduće nas molim poštedi dvoličnoga pozivanja na njegove izjave uz istovremeno proglašavanje stavova koje je on zastupao sektaštvom:
      https://christusrexhrvatska.blogspot.com/2015/05/ne-vaditi-citate-iz-njihova-konteksta.html

      Da, on doista jest tvrdio i primjenjivao da svećenici Bratstva imaju dopunske ovlasti upravljanja analogne ovlastima župnika i ordinarija. Čudi me da to ti kao sveprisutni docent na ovom blogu ne znaš – kad već iznosiš svakakve ekskluzivne insinuacije, probaj se malo raspitati i o tome pa jednom iskreno priznaj svoje dosadašnje manipulacije. Dakle to su ovlasti koje daje sama Crkva na dopunski način radi posvećenja i spasenja duša, a ne čovjek ili neko subjektivno osobno nadahnuće. Nasuprot tome, neka radije sedevakantisti objasne odakle im pravo voditi javni pastoral ako nemaju nikakvih ovlasti (kako sami tvrde)? Odakle im pravo otvarati kapele i crkve, škole, bogoslovije... te ikako javno djelovati ako je de facto redovna hijerarhija iščezla? U ovim tvojim prilozima (farizejskim apologijama) p. Cekada samo pokazuje svoje licemjerje – s jedne strane bahato predbacuje Bratstvu odakle mu pravo izvršavati ikakve čine pastirskoga upravljanja pa pozivati svećenike na poslušnost i odgovornost, a s druge strane se ne skanjuje prisvajati te iste objekte kojima se ono služilo za svoj apostolat. Žao mu je što nije Nadbiskupa ostavio pred vratima i prisvojio bogosloviju – dakle odgovoran i poslušan ne bi bio, ali zato pretpostavljam da bogoslove ne bi ostavio da rade što hoće (kao što ih ne ostavlja u novoj koji je njegova skupina osnovala, nego ih izbacuje van na svako neslaganje s njihovim rigorističkim umotvorinama). Zato ako hoće biti dosljedni – neka se oni lijepo ograniče samo na one čine za koje ne treba nikakva jurisdikcija – služenje privatnih misa i ispovijedanje u smrtnoj opasnosti, a ostalo puste po strani, pa možemo dalje nastaviti raspravu. Do tada nam se, molim lijepo, nemoj razbacivati s nikakvim citatima Tridentskog sabora.

      Izbriši
    5. Što se tiče 'većine' i 'svih' – još čekamo odgovor koliko biskupa u Hrvatskoj ili bilo kojoj drugoj zemlji ima redovnu jurisdikciju? Ako se to ne može utvrditi (a ne vidim i tko bi po takvome mogao to utvrditi, osim 'svatko sam sebi'), onda znači da je riječ o protestantskom pojmu Crkve gdje si svatko sam prosuđuje tko jest, a tko nije unutra. Nije mi jasno kako se pod tim pretpostavkama – kada ni ne znamo koliko uopće ima valjanih biskupa u svijetu (kardinala očito nema nijednoga, ako svi pape unazad pola stoljeća nisu bili pape) – može izabrati novoga papu, i gdje je tu ikakav kriterij vidljivosti Crkve?! Ta je Crkva vidljiva jednako koliko i ona protestantska koja je 'skup svih vjerujućih'. Tako je i sedevakantistička Crkva 'skupa svih koji ispovijedaju katoličku vjeru', samo što nitko ne zna kakav je taj skup i tko mu pripada (a još manje gdje bi bila redovna hijerarhija). Cijeli sedevakantistički sklop teza je kula od karata koja se ruši kada se postavi prvi ozbiljniji reality check.

      Izbriši
    6. Nekoliko razjašnjenja dobronamjernima (ostalo je suvišno onom tko želi biti slijep, ili ogorčen):
      1. Ne, mons. Fellay nije potpisao prošlogodišnje neokonzervativno pismo u kojem se Bergoglia otvoreno optužuje za herezu (nego je Bratstvo to pismo osudilo), on je (mislim, naknadno) potpisao pismo iz 2017. u kojem se izbjegava otvoreno to reći. Međutim, čak i to neokonzervativno pismo iz 2017. koristi puno jače izraze nego što je zadnjih godina činio mons. Fellay.
      2. Očito je da pod "slaba reakcija" nisam mislio na to da u svojim izjavama FSSPX ne izražava sedevakantizam, jer ga nikad nije otvoreno ni izražavao, nego sam mislio na jasne osude modernizma i modernista bez ograda i diplomatskog uvijanja kakve svatko s internetskom vezom i poznavanjem nekog svjetskog jezika može naći ako traži izjave FSSPX-a (najkasnije) prije 2012., a posebno mons. Lefevrea. Onaj tko nije uočio razliku u govoru Bratstva ili spava ili nije čitao na koji način je Bratstvo (i sam mons. Fellay) do tih godina govorilo.
      3. Ništa ne vrijedi bez dokaza imputirati mons. Lefebvreu uzurpaciju autoriteta, kao i imputiranje krađe p. Cekadi za objekte koji nikad nisu bili u vlasništvu Bratstva (ne da se ja inače slažem sa stavovima p. Cekade, ali to ne znači da treba pustiti da ga se neopravdano vrijeđa). No čak i da je mons. Lefebvre izričito izricao gornje stavove o uzurpaciji autoriteta, ne bi se mogli na to pozivati kao na katoličku nauku, nego bi prvo trebalo naći ima li za takvo nešto potvrde u učenju Crkve (ne samo da nema, nego ima upravo suprotno, što se vidi po gornja dva citata Učiteljstva).
      4. U protestantski pojam Crkve vjeruje onaj tko kaže da se ne može po javnom ispovijedanju vjere znati je li neki čovjek (npr. biskup) katolik ili heretik, ili tko kaže da se u Crkvi može ispovijedati više vjera (npr. i katolička vjera i modernističke hereze), jer takva crkva ne bi bila javno društvo ujedinjeno u javnoj ispovijesti vjere. Tko od nas dvojice to tvrdi?

      Protiv toga npr. kardinal Billot, najveći teolog 20. st., De Ecclesia (str. 300-301): "...biskup koji je u tajnosti heretik još ima moć vezivanja i odrješivanja, jer gubi biskupsku jurisdikciju i vlast izopćavanja tek od vremena kad počne otvoreno propovijedati herezu", ili kanon 1747 Kodeksa kanonskog prava iz 1917. (da ne treba dokazivati notorne činjenice), ili papa Pio XII., Mystici Corporis, 22-23:
      "Među članove Crkve stvarno su ubrojeni samo oni koji su primili krštenje i koji ispovijedaju pravu vjeru, te koji nisu sami sebe nesretno odcijepili od cjeline Tijela, ili poradi najtežih grijeha bili isključeni od strane zakonitog autoriteta. (...) Jer nije svaki grijeh, koliko god težak bio, takav da po samoj svojoj naravi čovjeka odcjepljuje od Tijela Crkve, kao što to čine raskol, krivovjerje ili otpadništvo."

      Izbriši
    7. "ne da se ja inače slažem sa stavovima p. Cekade"

      Mateo, ima li uopće netko s kim se ti slažeš?

      Kvirin

      Izbriši
    8. Nisu važne osobe, važna je Katolička Vjera. Ja sam samo nedostojni i zahvalni prepisivač katoličke nauke i nikad se nisam gradio kao ništa više.

      Ali ako hoćete odgovor, slažem se sa svakim tko ispovijeda i brani čistu i neokaljanu nauku Boga i Gospodina našega Isusa Krista i Njegove Prečiste Zaručnice, kakvu je znamo iz nauke papa, koncilâ, otaca, naučitelja i općeg učenja odobrenih teologa.

      Ne slažem se s bilo kim tko bi bilo koji dio te nauke razvodnio, zamutio, iskrivio, zanijekao, izbrisao, krivotvorio, ili učio druge da tako čine, kakvim god se ugledom ili imenom okitio, ili pripadao kojem god društvu.

      Za one koji nisu upoznati, p. Cekada je pisao protiv nepogrješive nauke Prvog vatikanskog koncila da u Crkvi uvijek mora biti biskupa s redovnom jurisdikcijom ("pastirâ i učiteljâ") i poznat je po promoviranju zablude da su Mise u kojim se u Kanonu imenuje lažni papa svetogrdne (iako ima i puno dobrih članaka, a njegova knjiga o novoj misi je poznata i daleko poštovana). On je ekstremni i eksponirani primjer, ali čak i u Americi većina sedevakantista ne drže te zablude. On je (kao i npr. FSSPX) također samo jedan u velikom nizu primjera sa svih pozicija vezano za krizu da nedostatak principa jedinstva (=pape) dovodi do množenja neslaganja i zabluda među stadom, što se jedino može izbjeći ako poslušamo pravilo sv. Vinka Lerinskog i čvrsto se držimo predane nauke i odbacujemo bilo koje novitete, od koga god dolazili, makar i onih koji se predstavljaju kao tradicionalisti.
      Kao i Gospodin Bog, istina ne poštuje osobe. Daj Bože da i mi budemo takvi.

      Izbriši
    9. Mateo, Vi puno pričate, ali bez ikakvih konkretnih i učinkovitih zaključaka.

      "Ja sam samo zahvalni prepisivač katoličke nauke".

      I Duspara je samo zahvalni prepisivač Svetog Pisma pa sve naopako.

      Nema ništa od bezglavog prepisivanja, jer se onda dolazi do teorija od par valjano zaređenih biskupa stogodišnjaka koji će eto spasiti Crkvu i sličnih besmislica koje samo uveseljavaju "neznamštobihradio" puk u doba korone.

      Djeca bezglavo prepisuju, odrasli razmišljaju. Ako nemate što konstruktivno reći u par vlastitih rečenica, nemojte ni pisati.

      Kvirin

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.