subota, 21. ožujka 2020.

Pratite nedjeljnu tradicionalnu misu iz Hrvatske

U vrijeme kada smo ostali bez mogućnosti prisustvovanja misi, zasipaju nas na društvenim mrežama i vjerskim portalima kojekakvi svećenici i đakoni savjetima zašto to ipak nije tako bitno. Trpaju u svoju vreću osuda i blagoslovljenu vodu i pričest na jezik i uopće želju odraslog katolika da prisustvuje svetoj misi. Umjesto da strpljivo i pastirski ispravljaju pogrešna shvaćanja (za koja su svojom nebrigom i nevjerom često i sami krivi), oni izvode krive paralele s prošlošću, pozivaju na poslušnost i udaraju na one koji primjećuju kako su tekući događaji pomalo svukli krinku s goleme jame nevjere koja zjapi u srcima mnogih klerika.

Hvala Bogu, ima i pozitivnih primjera koji po prirodi dobra najčešće nisu posebno eksponirani. Svećenici koji shvaćaju zašto su to postali i trude se strpljivo vršiti svoje požrtvovno služenje. Jedan od tih izvrsnih primjera je p. Robert Perišić, župnik u novozagrebačkoj župi Uzvišenja Svetog Križa na Sigetu. Neću ga posebno hvaliti jer ima onih koji jedva čekaju da unište makar i klice nade i dobra. Prije svega Sotona, a onda i oni koji mu svjesno ili nesvjesno služe.


Nedjeljom u 9 sati i utorkom u 19:30 sati prenosit će se tradicionalne latinske mise iz Sigeta izravno preko župnog youtube kanala. Hvala fra Robertu, a na vama je da ga podržite molitvom i pretplatom na taj kanal.

54 komentara:

  1. https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/svijet/u-italiji-ne-umiru-samo-lijecnici-zabrinjava-i-podatak-o-smrti-barem-28-svecenika-ni-novi-podaci-za-cijelu-zemlju-nisu-obecavajuci-1010613

    Koliko još svećenika mora umrijeti da se internet križari dozovu pameti?

    Marin

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako su ti svecenici umrli jer su se zarazili dijeleci sakramente, to je najbolja i najljepsa smrt koju im je Gospodin mogao darovati mimo izravnog mucenistva. Mislite da bi bilo bolje da umru u dubokoj starosti zdravo ziveci i izbjegavajuci kontakt s problematicnim situacijama (sorry, ispovijed je preko zime otkazana jer je sezona gripe ili sorry, po noci ne idem dijeliti posljednje pomazanje da me ne opljackaju ili da ne navucem upalu pluca).

      Izbriši
    2. Marine, koliko još svećenika mora umrijeti da se svećenici, a posebno biskupi dozovu pameti?
      I počnu služiti Bogu onako kako im to Bog sam zapovijed i Sveta majka Crkva nalaže kroz stoljeća.

      Uostalom svi ćemo jednom umrijeti. Od bolesti ili od starosti. Ili od nesretna slučaja.
      Nikakve logike nema kriviti križare za to, kako vi to činite.
      JbD

      Izbriši
    3. Ne zna se točno koliko je ljudi u Evropi umrlo od kuge oko 1350. ali većina izvora govori 30-35 %. Ali za koju god biskupiju postoje egzaktni podaci o žrtvama među svećenicima to je uvijek preko 50%. Zato jer su bili među umirućima.
      Lars

      Izbriši
  2. Boze blagoslovi i cuvaj fra Roberta i sve nas. Nadam se da ste mogli pratiti misu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala Bogu na ovakvim svećenicima, pater Robert je zbilja prava ljudina, ponizan i zbilja ustrajan svećenik koji zna što hoće i treba raditi za svoju Crkvu i narod, kako se vidi iz priloženog župnog youtube kanala, sličan vlč. Siniši Paušiću iz Slavonije po gorljivosti. Bog ga sačuvao od modernizma i (pra)šumsko-amazonsko-argentinske bande sa Bergoglijom na čelu!
    P.S. Nadam se da svima iz Zagreba potres nije prouzročio ikakvu štetu ili posljedice, čak su ga i moji iz Karlovca snažno osjetili. Čini mi se da je ovo sve Božja kazna za pomanjkanje vjere u narodu i kleru, opomena zbog zatvaranja crkvi vrhu Crkve u Hrvata.

    OdgovoriIzbriši
  4. Toma hvala Vam što ste nas obavijestili i naravno ocu Robertu.
    Nadam se da će nakon što je križ s katedrale pao ispred sobe prečasnog nadbiskupa Bozanića (ako je istina što piše u medijima), HBK u suradnji sa svjetovnim vlastima iznaći prihvatljiv model održavanja sv. Misa za narod, Ispovijedi i podjele sv. Pričesti.

    Benedikt

    OdgovoriIzbriši
  5. Bogu hvala za fra Roberta, a vama hvala na obavijesti.

    OdgovoriIzbriši
  6. Sada kada je prilika – želimo izraziti iskrenu zahvalu svim intervencijskim službama, – vatrogascima, policiji, medicinskom osoblju, pripadnicima civilne zaštite, pripadnicima HV-a, braniteljskim i navijačkim udrugama i svim onim pojedincima koji su samoinicijativno postali dio intervencijskih službi kada je to najviše potrebno.
    Da li netko od ekipe Bozanića uradio išta kada je najviše potrebno, nakon jedne katastrofe u sred postojeće katastrofe, da duhovno pomogne narodu?

    P.K.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerovatno puno vise od tebe...

      Izbriši
    2. Daj jedan primjer. Samo izostavi onog Stojića koji "potpuno vjeruje u prosudbe naših biskupa u vezi zabrane misa" i koji misli da bi masu ljudi poginulo da je bilo jutarnjih misa na dan potresa.
      Po njegovoj vjeri molitve vjernika nemaju uticaj na dešavanja u svijetu jer bi po toj logici Bog bio gluh i slijep na molitve svojih vjernih.
      Samo Bog zna što bi bilo da su vjernici mogli biti na misama, ali ovako banalno kalkulirati i bagatelizirati snagu molitve da bi se opravdao nečuven otpad od vjere i zabranu Žrtve svagdanje na svetom mjestu je poguban i za takvog duhovnika i za one koji mu vjeruju.

      P.K.

      Izbriši
  7. Kao što sam najavio.

    Mentalni manijaci odnosno modernistički visoki kler u Hrvata najvjerojatnije je ovih dana vijećao u svojim ugodnim odajama kakvu izjavu donijeti da naivne ovce slučajno ne bi pomislile kako je Bog poslao znak zbog njihove nevjere.

    Zato su smislili priču kojom bi se čak mogli prometnuli u prave junake. Sada manijaci govore da kojim slučajem nisu zabranili mise, od potresa su mogle pomriti 17 tisuća bakica i 2 tisuće dedica koje se inače okupljaju u crkvama u 6:20 ujutro obzirom da se bude oko tri ujutro i lutaju gradom po mrkloj moći.

    OdgovoriIzbriši
  8. https://www.bitno.net/vijesti/hrvatska/kardinal-bozanic-u-poruci-vjernicima-i-javnosti-nakon-potresa-ovo-je-izazov-i-znak-za-sve-nas

    Gdje nema vjere tu vlada strah. A znamo od koga strah dolazi.
    I ovo što ovdje gledamo je prevazišlo strah te doseglo paniku.

    Ja vjerujem i to čvrsto da ne bi bilo zemljotresa da su se obdržavale svete Misne Žrtve! Na Bogu jedini ugodan način! TLM!
    Ali tko od njih u to vjeruje?
    Tko uopće vjeruje čvrstom vjerom u Gospodina? Kamo li, da bi položio i svoj bijedni život ako ustreba za Gospodina?
    Nego, sve pod *maskom* nazovi ljubavi, zbog nazovi sigurnosti bližnjega. Kakve sigurnosti, pitam se?!
    Sigurnosti za ovaj život, da ga slučajno ne bi (prerano) izgubili...

    "Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga, a tko izgubi život svoj poradi mene, naći će ga." (Mt 16,25)

    Crkva je Arka, i samo onaj tko je u njoj bit će spašen. Ovi pak ustravljeni lokalni kormilari nas su istjerali iz povjerenim ih arki.
    I ne daju nam unutra! Držeći se plutajuće daske na sred oceana pokušavaju nas ubijediti kako je izvan Arke sigurno i dobro a ne u njoj!
    A ako su arke prazne, čemu onda uopće služe?!
    U velikoj vjeri naši preci sagradiše mnoge, ne samo čvrste jake i sigurne nego i prelijepe arke, njihovi kukavni potomci pak, svojim kukavičlukom i nevjerom ishodiše rušenje istih!
    Nije zemljotres, nego su otpad od vjere i izdaja obećanja na koja se zaklesmo uzrok svih katastrofa, rušenja, propadanja, materijalnog ali još više duhovnog.

    Zapita li se uzvišeni, bi li njegov prethodnik, sveti Alojzije Stepinac ikada ukinuo svetu Misnu Žrtvu?
    Da li bi sveti Alojzije Stepinac davao interview s maskom na ustima?

    Znakova je pametnomu već odavno dosta, vjernomu i previše. Duhovna sljepoća je pokazatelj nedostatka oboga.
    JbD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da ste čuli nedjeljunu propovijed od fra Robreta. Ako niste, toplo preporučujem....

      S takvim načinom komunikacije se ruši sve ono što se mukotrpno gradi za širenje Božje Slave preko TLM-a. I to samo pokazuje koliko stvari uzimamo zdravo za gotovo, a kad dođe nevolja... gdje smo? Prvi ja...

      Stvar koja je promijenila moje razmišljanje je kad je u Njemačkoj samostan Bratstva sv Petra otišao u karantenu jer je došao jedan zaraženi vjernik. I koliko sam prije skužio (nisam dugo gledao) bilo je i njih (u Bratstvu) sa simptomima. Znači, virus ne bira - a oni su nam primjer vjere.... i zato imamo RAZUM da ga koristimo.

      O mjerama ne bih, jer ne mogu ništa promijeniti. Ono što možemo je pokora, post i molitva. Molimo jedni za druge, za duše u čistilištu, za umiruće da im Isus providi sv. Ispovijed (dopušteno je), za one koji se godinama nisu ispovijedali a ulovila ih je želja neka im Isus providi.... neka nam svima bude blagoslovljen ovaj kod kroz pustinju da se susretnemo sami sa sobom i da taj hod donese plodove kroz promjenu vlastitih života uz pomoć Božje milosti. Sami biramo, ili to, ili nakupljanje gorčine u srcu u ime pravednosti.

      Ma da je danas sveti Alojzije Stepinac fizički među nama, i da donese odluke opet bi bilo onih koji bi isto govorili, da Alojzije nema vjere.... zato flaster na usta i molitvenik u ruke...

      Mario

      Izbriši
    2. Čuo sam propovjed, obrana neobranjivog. Možemo stavljati flastere na usta, ali će "kamenje vikati"u obranu Istine. Istine da nam je uskraćen sakramentalni život. Ulaziti u kompromise da bi sa mogla služiti TLM,hmm,ne vjerujem da bi veliki mnsg.Lefebvre pristajao na takvo što. Ako me TLM ne potiče na beskompromisno katoličanstvo i navještaj Istine, bilo to "zgodno ili nezgodno", uzalud mi sva pobožnost,pa čak i TLM. Možete ponovno brisati komentar, ali doista poslije ovakve propovijedi ostaje gorak okus u ustima.

      Izbriši
    3. Samo što Alojzije ne bi tu odluku nikada donio.

      Lars

      Izbriši
    4. Mark, ako se ne slazete s necim iz te propovijedi, mozete slobodno pristojno napisati, ali nemojte izmisljati o nekim kompromisima. Pater je rekao sto je smatrao da trebamo cuti, vjerujem da je mogao propovijedati o bilo cemu sto je htio. Mislim da je na propovijedi u utorak razradio tu temu i svoju motivaciju jos bolje i pazljivije. Ako ste iz Zagreba, onda znate pod kakvim smo svi bili stresom u nedjelju u 9 ujutro kada je pater uspio sluziti misu. A mogao ju je jednostavno otkazati.

      Meni su obje propovijedi bile korisne i poticajne, a ako vi smatrate da su lose i neopravdano gorke, imate barem u toj stvari (gledanja misa preko interneta) puno izbora.

      Izbriši
    5. Ja vjerujem i to čvrsto da ne bi bilo zemljotresa da su se obdržavale svete Misne Žrtve! Na Bogu jedini ugodan način! TLM! (JbD)

      JbD, prije 140 godina u Zagrebu su se služile Svete Misne Žrtve na Bogu ugodan način, pa ga pogodio snažan potres. Kako to tumačiš?

      Izbriši
    6. Anonimno, molim da se potpisujete.
      TB

      Izbriši
    7. Toma, ništa ja ne izmišljam, promotrite osvrte fra Lazara Perice i fra Ćire Lovrića (u "bujici" V. Bujanca) pa možete prepoznati beskompromisno zauzimanje za Istinu.
      Što se tiče stresa kojeg spominjete,nije vrijedno komentara, poglavito iz aspekta onih koji su prošli rat i druge puno veće 'stresove'. Gdje ste uočili nepristojnost u mom komentaru meni ostaje misterija. Je li fra Robert mogao otkazati misu, to je njegova stvar. Svećenik nije "vlasnik"mise, već "sluga beskorisni". Njemu u zasluge ako je služi.
      Vaš komentar me jako podsjeća na stav fra Knezovića-"nemojte nas ljutiti".
      Lp

      Izbriši
    8. Ne gledam bujicu, pa ne znam za te svecenike. Da li sluze tradicionalnu misu?

      Nitko vas ne tjera da gledate prijenose fra Robertove mise, to nije kao da ste dosli u crkvu na pravu misu, pa da vam kazu "ako ti ne pase, idi drugdje". Ne vidim da je rekao ista lose, a o tome da li nam se svidja ova ili ona propovijed svatko moze sam za sebe zakljuciti.

      Uostalom, o kakvoj vi to uskrati sakramentalnog zivota pisete pozivajuci se na msgr. Lefebvrea, pa u Hrvatskoj je 99,99% misa i sakramenata po novus ordu, mislite da bi se on borio da se takve mise moze normalno nastaviti?

      Uglavnom, vjerojatno su takvi kao vi ujedali rijetke dobre svecenike poput p. Roberta, pa je osjecao potrebu da odgovori. Mozete li zamisliti da je bilo ljudi koji su nedugo nakon potresa komentirali kako ce on pobjeci, pa nece biti prijenosa mise!? Lose svecenike vasa argumentacija uopce ne interesira. Rekli ste svoje, pa sad produzite kod onih svecenika i laika koji dijele vase stavove.

      Izbriši
    9. Na tu bujicu sam slučajno naletio,Bogu hvala,ne pratim je inače. Nego, promašio si mladiću poantu glede rečenog u vezi msg. Lefebvrea,nisi razumio kontekst. Nema veze. Znači, kritika same propovijedi je dobronamjerna i tiče se apologije lošeg stava klera o aktualnoj situaciji. Tog svećenika poštujem kao i svakog tko se trudi u svom poslanju. No ne može se ekskulpirati uskraćivanje sakramentalnog života narodu. Ostalo glede fra Roberta nisam ni komentirao jer sam sad prvi put vidio i čuo za njega.Ja ne ujedam,nisam pseto. Psi obično ujedaju,tako kažu.Ja se tebi takvo što ne bi usudio prispodobiti, bez obzira na tvoje nerazumijevanje. Toliko o pristojnosti. A gdje ću ja produžiti to, mladiću, nije tvoja stvar.
      p.s. za ova dva svećenika ne znam da li služe TLM, ali znam da idu za Gospodinom.

      Izbriši
    10. Dobronamjerno kritizirati, i to javno, nekoga koga prvi put čujete? Hm, hm.....

      Nama sakramentalni život nije uskraćen, jer to nije naše "pravo", nego je to Božja milost. A ako vjernik zaista živi sakramentalnim životom, onda ovakve krize i kušnje može iskoristiti za produbljivanje vlastite vjere.

      Nadodati ću na inače jako dobru propovijed p. Roberta od utorka.

      Nekad: za sv. Pričest je trebalo posebno tražiti dozvolu svećenika. I to eventualno jedanput tjedno. Dvaput je bilo uhh milost. I onda je dobronamjerno došla uredba da se možemo pričešćivati svaki dan. E sad, koliko je to prešlo u čistu naviku? Super je što ima sv. Pričest svaki dan, samo si trebamo posvijestiti tu milost.

      Znam da sam čitao za misije, svećenik nakon dugo vremena dolazi u jedno selo, i pita čovjeka da nije slučajno smrtno zgriješio od zadnje sv. Ispovijedi. A on mu odgovori, ni slučajno, dao sam riječ.... a mi danas? Koliko se zaista borimo protiv grešnih navika, a koliko smo se naučili na "ah, pa ima ispovijed...."

      Eto, i onda čega se imamo bojati ako živimo uzornim životom? A ako će u ovom vremenu iz našeg srca izlaziti ružne riječi, uvrede, osude i to pogotovo prema svećenicima, pa što smo onda naučili u proteklom razdoblju našeg duhovnog života? Jesu li to naši plodovi?

      Bojimo li se da Isus i nama jednog dana ne kaže, nosite se od mene književnici, farizeji i pismoznanci... toliko ste toga znali a niste činili...

      Zato i kažem, flaster na usta i molitvenik u ruke, jer ono što možemo nositi u vlastitim srcima je puno razornije od korone, to nam može uništiti vječnost....

      Kristov mir i Božji blagoslov

      Mario

      Izbriši
    11. Mario,ti si još jedan od onih koji "vide" što je u srcima drugih. Dirljivo. Fali ti na kraju još samo btb,bvb,bb,koji emotikon, tako da "nabožna"patetika bude potpuna. Flaster možeš sam slobodno koristiti.

      Izbriši
    12. Svida mi se kako si Mario napisao kako vjernik treba postupati i ziviti sada u ovom trenutku.

      Medutim postoji nesto sto je puno vise iznad nasih malih zivota. I nije dobro svaki put kad netko kritizira sto se dogada u Crkvi prelaziti na osobu. Ja sam gresnik i puno puta padnem pa se dignem no znam isto tako da mi je ajmi tako reci srz na mjestu, porivi, namjere na mjestu (koliko god nekad zvucao osudujuce ili nekog mozda uvrijedim) no kao takav sam puno miliji Isusu nego neki toboze ponizan pastir sa dobro izgradenim manirama i fino izabranim rijecima u svojem terminoloskom rjecniku a srz mu je daleko od pravog obracenja, porivi daleko od plemenitosti, konformizam i zelja da se svidi svijetu gase mu zar (ukoliko ga uopce ima).

      Dakle, ja u srcu i duhu znam da bi ukoliko dode do neke situacije dao zivot za brata u Kristu. i to su pravi testovi srdaca ljudi, a ne natjecanje u tome tko ima pristojnije manire,
      tko zvuci prijateljskije, ili tko je napisao elokventan i razborit blog.

      Kad netko kritizira naravno da bi bilo pozeljno da nije licemjer, odnosno jedno govori a drugo zivi, no brate mili sto vi modernisti uvijek skacete na osobu. Ak je nes trulo u sustavu, zas ne bi to reko, ako se lada krece u krivom smjeru sta ti smeta sto neko to primjecuje i o tome pise.

      pa mi bi da je idealna Crkva svi trebali biti kao jedna obitelj. ali nismo, jer su mnogi mnogi vjernici nepokajani gresnici.

      samo nas masovna obracenja mogu spasiti kao narod.
      No ovaj crkveni visoki kler u Hrvata nazalost ne vidi narod u tom smjeru, cak niti neutralno, vec blago je krivulja prema dolje.

      Bio sam prosli tjedan na Kaptolu u crkvi sv Franje...kako bi stavio blagoslovljenu vodu u skropionicu nakon Palme i katedrale i bio je bas krizni put pa sam ostao. Mladi bogoslovi su se tijekom kriz puta vise puta podsmijehivali, tri puta su tijekom izricanja broja postaje falili broj pa su se ispravljali...sto zelim reci...


      Izbriši
    13. Nije moje da gledam u tuđa srca. Moje je da gledam u svoje srce. Odnosno moje je da sebe stavim pred ogledalo, Isusa, u kojem će se vidjeti stanje mog srca.

      Ako se netko osjetio prozvanim, nije moj problem. Nek on sam razmisli zašto se uznemirio. Na kaju krajeva, sve što napišem, na čelo te kolone stavim prvo sebe jer se to prvo na mene odnosi da ne bi ispalo da drugima 'solim' pamet.

      I jedina stvar na što se pozivam je sveto Pismo i nauk Crkve, odnosno konkretna poticajna iskustva iz prakse.

      I da, koristim flaster, i puno pomaže. I zato to želim podijeliti s drugima.

      Mario

      Izbriši
    14. I ja,pošto sam zdravstveni djelatnik, koristim flaster kod pacijenata.

      Izbriši
    15. Ja koristim i flaster i duhovni flaster....

      Alene,

      ajmo onda mi prvo živjeti svetim životom. Znam da svatko od nas treba uzore, ali ako smo spremni kritizirati to znači da mislimo da znamo bolje od drugih. Pa onda ponašajmo se u skladu s tim znanjem.
      Najlakše je gledati drugoga jer na taj način bježimo sami od sebe i vlastitih mana. I zato se uvijek 'popikavamo' na svećenike i bogoslove jer su oni najizloženiji. Ne znam čemu to uspoređivanje sa vlastitim pastirima. Jedino mjerilo nam je Isus. Eh samo nam je frka doći pred to Mjerilo jer to zahtijeva našu promjenu.

      Znate i sami kako je farizej govorio: molim, postim, dajem milostinju i nisam kao onaj carinik... a mi danas govorimo: ja znam tradiciju, nisam kao ovi svećenici i bogoslovi.... ima li to smisla?

      Za jednu redovnicu su pričali da živi svetim životom, i onda je jedan svećenik krenuo to provjeriti. Zmazao je čižme (cipele) blatom i došao je toj redovnici i rekao: očisti mi cipele. A ona je njemu odgovorila tipa: zašto bi ti ja morala čistiti? Eto toliko o 'našoj vlastitoj svetosti'

      A s druge strane, sv. Benedikt je imao muku sa jednim svećenikom koji mu je bio zavidan. I to toliko zavidan da je slao neke žene da svašta nešto izvode ispred samostana da bi smutile braću koja su živjela s sv Benediktom i još puno ružnih stvari je činio sam da napakosti. A on, da izbjegne konflikt, odluči otići. I na dan kad je sv. Benedikt odlazio, vrlo vjerovatno tužan jer nikako nije mogao svojim dobrim primjerom utjecati na tog svećenika, taj svećenik je stajao na balkonu trijumfalno gledajući njegov odlazak. U taj čas se balkon srušio i ubio tog svećenika. Subrat od Benedikta dođe sv. Benediktu i 'radosno' mu priopći tu vijest. Eh kako ga je sv. Benedikt natrljao radi toga jer se ovaj radovao svećenikovoj smrti....

      Dati život? Pa sv Petar je prvi pobjegao. I to ne jednom, nego dvaput. Drugi put je pobjegao kad je čuo da mu rade o glavi. Na periferiji Rima, na putu prema katakombama je dignuta kapelica gdje se prema predaji desio taj susret s Isusom. Stope u kamenu su nijemi svjedok tog susreta. Iz tog susreta je ona čuvena riječ Quo vadis.... i onda se ponizno vratio i dao da ga razapnu, okrenutog s glavom prema dolje....
      Sad se ne mogu sjetiti je li to sveti Ananazije ili netko drugi rekao tipa da će znati kakav je vjernik tek kad podnese mučeništvo jer je bio osuđen na smrt...

      Nitko od nas ne zna kakav je dok mu se ne desi situacija koja će pokazati što zaista nosimo u našim srcima. I samo o nama ovisi kako ćemo biti spremni za tu situaciju. Isus će sigurno dati milost. A mi, ako ćemo se uspoređivati s drugima umjesto da nam jedino mjerilo bude Isus, tu milost jednostavno nećemo znati primiti....

      Da ne bi ispalo da guram glavu u pijesak, znam da je situacija u Crkvi teška. I zato još jednom ponavljam, ajmo mi živjeti svetim životom....

      Mario

      Izbriši
    16. "Za jednu redovnicu su pričali da živi svetim životom, i onda je jedan svećenik krenuo to provjeriti. Zmazao je čižme (cipele) blatom i došao je toj redovnici i rekao: očisti mi cipele. A ona je njemu odgovorila tipa: zašto bi ti ja morala čistiti? "

      Izvrsno se snasla sestra. S jedne strane je pomogla tom sveceniku da se rijesi svoje bahatosti po kojoj misli da mu sluzba daje opravdanje da zlostavlja druge, a s druge strane razbila mu je zamisljaje da je ona ponizna jer ponizni ljudi ne zele da se to o njima misli (oni najbolje vide sto su pred Bogom). Bravo za tu redovnicu!

      Izbriši
    17. Priča je imala kontekst da je svećenik napravio provjeru njezine poniznosti jer ako nas neki hvale možemo se umisliti kako smo sveti i on je išao po toj točki.

      Nije bilo nikakvog govora da bi on išao zlostavljati tu redovnicu, ili da bi zloupotrijebio svoju službu. Očito je imao dobar motiv da to napravi ne radi sebe nego radi nje.

      Ispričavam se ako je ispao kontraefekt od te priče, nemam izvor pred sobom.

      Mario

      ps. jedan pustinjski otac je dao zadatak svom učeniku da redovito zalijeva najobičniji štap. a ovaj je to revno činio, iako ljudski to izgleda besmisleno: "zalijevati običan drveni štap". No, revnost i poslušnost učenika se isplatila, običan drveni štap je jedan dan rodio sa plodovima. Ne pričam o apsolutnoj poslušnosti, nego o onoj koja se u prvi mah protivi našoj ljudskoj logici.

      Izbriši
    18. Mario brani moderniste:
      "Nama sakramentalni život nije uskraćen, jer to nije naše 'pravo', nego je to Božja milost. A ako vjernik zaista živi sakramentalnim životom, onda ovakve krize i kušnje može iskoristiti za produbljivanje vlastite vjere."

      Kao da komesar kaže: "Nije Partija oduzela vaše žito jer to nije vaše žito nego Narodno, pa vi iskoristite ovo vrijeme gladi da cijenite kako je to biti sit."
      Po sadržaju i tonu zvuči kao da je autor novusordovski svećenik.

      Za razliku od onog što gore piše, katolički vjernici imaju pravo tražiti od svećenika sakramente (kanon 682, C.I.C. 1917.), i oni su im ih dužni podijeliti. To je pravo koje je Bog dao svom stadu i ono što čine modernistički uzurpatori je zločin, koji je još gori poradi njihovog odbijanja da to isprave, unatoč jasnim znakovima koje su vidjeli i osjetili u nedjelju.

      Kao što sam prije napisao, pastirima uopće ne bi ni palo na pamet da oduzmu sakramente vjernicima, nego bi našli načina kako ih nastaviti dijeliti, a u najgorem slučaju i protivno svjetovnoj vlasti (jer država nema vlast nad Božjom Crkvom, nego je u stvarima vjere i morala podložna Crkvi), kao što su bili prisiljeni činiti od rimskih vremena do modernih u zemljama gdje svjetovna vlast progoni Crkvu. No u današnjoj situaciji to ne bi ni bilo potrebno jer se za spasenje najpotrebniji sakramenti krštenja i ispovijedi mogu podijeliti u skladu s novim državnim mjerama. Isto se može učiniti i sa ženidbom, koju je državna vlast čak izričito spomenula kao dopuštenu uz minimalnu prisutnost ljudi.

      Nema opravdanja.

      Izbriši
    19. Pa sv Petar je prvi pobjegao. I to ne jednom, nego dvaput. Drugi put je pobjegao kad je čuo da mu rade o glavi. Na periferiji Rima, na putu prema katakombama je dignuta kapelica gdje se prema predaji desio taj susret s Isusom. Stope u kamenu su nijemi svjedok tog susreta. Iz tog susreta je ona čuvena riječ Quo vadis.... i onda se ponizno vratio i dao da ga razapnu, okrenutog s glavom prema dolje....('fra' Mario)

      Upravo to očekujem i od trenutnog kukavice u Rimu (po proročanstvu sv.Malahije - Petrus Secundusa).
      Dizma

      Izbriši
    20. Dati život? Pa sv Petar je prvi pobjegao. I to ne jednom, nego dvaput. Drugi put je pobjegao kad je čuo da mu rade o glavi. Na periferiji Rima, na putu prema katakombama je dignuta kapelica gdje se prema predaji desio taj susret s Isusom. Stope u kamenu su nijemi svjedok tog susreta. Iz tog susreta je ona čuvena riječ Quo vadis.... i onda se ponizno vratio i dao da ga razapnu, okrenutog s glavom prema dolje.... (Mario)

      Evo, ovo ja 'fra' Mario očekujem od našeg današnjega pape, po proročanstvu sv. Malahije nazvanog, brojem 112 brojeći 'Petrus Secundus'.

      Dizma

      Izbriši
    21. Pa eto lijepo je znati koja su nam prava.

      A obveze? Pismo kaže: "Budite, dakle, sveti jer sam svet ja!"

      Eto kad se za obveze budemo trgali kao i za naša 'prava', onda će se desiti neka promjena u našim srcima.

      I baš vidim parcijalnost po komentarima. Uzimanje onoga kako kome odgovara. Svi bi mi naša prava, da kao Isus uzmemo bič u ruke, da kao Isus svašta kažemo drugima kao što je On rekao farizejima..... ali obveze e to je već problem. Isus je Judi rekao prijatelju, znači onome za koga je znao da će ga izdati. Ako je Juda slika najnajnajnajgoreg svećenika, a iz Isusovih usta nije izašla riječ osude u trenutku izdaje, kako onda danas imamo pravo osuđivati naše pastire i lijepiti im svakakve etikete?

      Je li toliko problem sa sv Ispovijedi da je već nakon 10-ak dana karantene nastupila panika? Umjesto da molimo da to što prije prođe, eto svašta se piše i komentira. Rekao sam već, molimo za one kojima je silno potrebna ispovijed radi smrtne pogibelji i teških grijeha da dođu do svećenika.

      A sa krštenjem? Evo ne znam kako je s tim situacija. Znam samo da roditelji mogu krstiti svoje dijete dok čeka krštenje podijeljeno od svećenika. I da je to krštenje valjano ako dijete slučajno umre. A sad, je li se djeca krste odmah u rodilištima ili nekako drugačije (mislim da svećenik podijeli krštenje), ne bih znao reći. Sami roditelji se trebaju pobrinuti za to ako postoji mogućnost.

      Mario

      Izbriši
    22. Duh kapitulacije pred tiranijom.

      Izbriši
    23. Sami potražite mjesta u Novom Zavjetu kad su prvo Isus, a onda i sveti Pavao otišli, odnosno pobjegli jer još nije došao njihov čas.... i još malo proučite o svetom Petru kad još nije došao njegov čas....

      Mario

      Izbriši
    24. @Mario,

      u zgodi koju si naveo jest bio došao Petrov čas, a on je tada rekao: "Vraćam se u Rim da me opet razapnu!"
      Čini se da za tebe i ne postoji pravi čas, jer se to tvoje može reći za svaki čas, te nikad nije 'pravi čas'.
      Evo ti malo pravovjerja ne ćeš li progledati:
      https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/4826-exclusive-interview-bishop-athanasius-schneider-on-church-s-handling-of-coronavirus?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheRemnantNewspaper-RemnantArticles+%28The+Remnant+Newspaper+-+Remnant+Articles%29

      Dizma

      Izbriši
    25. Mislio sam na svetog Petra u okovima.

      Da, postoji pravi čas, za one koji ga prepoznaju.

      Pročitao sam. Onoliko koliko sam uspio razumjeti, nađite mi mjesta gdje biskup vrijeđa i etiketira druge. Bilo bi zanimljivo biskupu poslati ovako par komentara koji se ovdje vrte s etiketama prema našim pastirima i prema neistomišljenicima i pitati ga što o tome misli, odnosno je li to način komunikacije.

      Meni osobno je taj biskup super, oduševila me ona njegova knjižica Deus Est, i pročitao sam neke njegove komentare o virusu na hrvatskom i slažem se osim jedne sitnice....

      Samo, on nije moj biskup. Znači, mi se trebamo prilagoditi uvjetima u kojima živimo. Isus nikada nije svojim učenicima rekao da budu revolucionari, nego da žive sveto. I ja to tu napišem, i dobijem etiketu trola. Ako netko zna gdje Isus zove na revoluciju, nek navede mjesta....

      Iz onog teksta ću izdvojiti o pohodu bolesnih i umirućih. To je dozvoljeno, koliko znam. I ako ste primijetili, pozivam na molitvu za takve osobe da svećenik dođe do njih. A za neke je to troliranje. Što ćete, različiti ukusi. I bio je sprovod one djevojčice koja je poginula u potresu, i gle čuda sprovod je predvodio, svećenik. Znači svećenici nas nisu napustili.

      On je spomenuo tu jednu stvar, ako javni prijevoz nije ukinut... je ukinut je. Ono što mi se ne sviđa je što svećenike zove na bunt protiv biskupa što se tiče sv. Mise. Sami razmislite zašto takav bunt nije dobar. I nije isto je li ta direktiva došla od biskupa ili od vlade. A ispada da je on stavio znak jednakosti. Bez obzira na (ne)slaganje s biskupima, tu se svećenik mora podložiti. A biskup udijeli kak se to kaže oprost da vjernici ne moraju izvršavati tjednu obvezu sv. Mise. Nekakva paralela - Sveti pater Pio je činio čudesa, i bio je izoliran na određeno vrijeme. I podložio se. Bog čini svoje i pod takvim uvjetima. Čvrsto vjerujem da Isus nikada neća napustiti svoje vjerne, bez obzira na okolnosti. S druge strane, biskup je dao super savjet za one koji nikako ne bi mogli na svetu Misu. Pa eto bar danas imamo milost putem interneta svaki dan pratiti TLM.

      I općenito, mislim da bi kod nas bio problem, a tko bi išao na takvu sv. Misu? Izvlačenjem paprića? Ti možeš, ti ne možeš? Ako neki s javnih sv. Misa donose plodove etiketiranja i uvreda, onda bi takve sv. Mise u katakombama još više ojačale osjećaj njihove 'superiornosti' prema neistomišljenicima. A ovako, dobra poruka za sve nas, da razmislimo kakvo blago imamo, i da razmislimo kakve plodove trebamo donijeti po tom blagu Katoličke crkve. Možemo birati, ili ćemo uzeti križ koji se stavlja pred nas, ili ćemo postati svadljivci....

      Mario

      Izbriši
    26. @Mario,

      nadam se da si uspio razumjeti ovaj dio: "To make restitution to God, he said the Pope and bishops ought urgently to carry out a public act of reparation in Rome “for sins against the Holy Eucharist” once the coronavirus pandemic is brought under control. He also said the Pope should issue concrete norms inviting the entire Church to “turn toward the Lord” in the liturgy and “forbid the practice of Communion in the hand.”"

      Postoje načini. Moj nadbiskup, koji nam već 5 godina ne dopušta TLM, se skrio u dvore bjelokosne i izvjesio Bijelu Zastavu s natpisom 'Ostanite doma'. Pomalo sumnjam da ga je za biskupa zaredio Vili Beroš osobno. Župnika ni živa ni mrtva. Da barem danas u nedjelju s Presvetim prođe sve ulice u župi. Sam, siguran. Nema šanse. Važniji je FB i tzv. virtualne mise. Kad sve ovo prođe, ako pravovjerna kršćanska raja ostane ko ostižene ovce, onda nešto u našim glavama ne štima. A što se Isusa tiče, ne treba dalje od prevrtanja stolova i biča kojim je trgovce (doktore imunologe u Vatikanu) rastjerao bičem.

      Dizma

      Izbriši
    27. @Dizma,

      slažem se u potpunosti sa citatom koji ste mi poslali.

      Koliko se sjećam, mene je netko uvjeravao kako se ne može biti sveta Misna Žrtva bez naroda, a vidi sad, ipak može. Isto tako, nadam se da će se kroz ovaj prijenos sv. Misa preko tv-a/interneta vidjeti kako "okrenutost prema narodu" trebaju zamijeniti sa Ad Orientum jer trenutno gledaju u kameru :-) Svi trebamo gledati u istom smjeru, prema Kristu. Svećenik prinosi Žrvu, a mi molimo sv. Misu kako kaže sveti Papa Pio X. Zato trebamo moliti za naše pastire da i oni shvate tu ljepotu, a isto tako suzdržavati se od osuđivanja NO jer se onda samo postiže kontra efekt. Isus nije prezreo Hram i bogoslužje koje je bilo u to vrijeme. Stvari su se promijenile "iznutra", a ne udaranjem čekićem "izvana".

      Za sv. Pričest na ruku - definitivno sam protiv ali se neću radi toga zato svađati s drugima. Mogu reći svoj stav i tu stati. Drugi neka bira. Nešto mi je ostalo u sjećanju da sam jednom bio svjedokom pokušaja krađe posvećene hostije. Dovoljno jak argument (bez daljnjih teoloških rasprava) da se sv. Pričest više ne dijeli na ruku. Naravno, nije isključeno da je netko neke ukrasti ako je i na usta, ali puno teže pogotovo ako su hostije lako topljive.

      Što se tiče javnih procesija, evo izašao je na jednom portalu jedan članak u kojem novinar na posprdan način piše o svećeniku koji je obilazio Jarun u Zg-u sa Presvetim. Znači ima svećenika koji to rade. Ali s tim ne zvone na javna zvona nego rade u skrovitosti da sazna onaj koji to treba saznati. Da ovo nije bilo na portalu, znali bi oni koji su to vidjeli i oni koji bi čuli priču od drugih. A ovako priču zna šira javnost. Molite li za Vašeg župnika, ili samo gledate da ulovite koju njegovu manu? Sestre Majke Terezije, svaka od njih je uzela jednog svećenika da ga prati kroz molitvu.

      A što se tiče 'moranja'. Evo ja ću Vama reči da morate živjeti sveto. Jednostavno morate, jer ako živite sveto obratiti će se ljudi koje susrećete na životnom putu. Znate li kakvu odgovornost imate prema svojoj okolini? Zato 'morate' živjeti sveto. I što čekate, kad krećete? Nemojte samo reći da ste grešan čovjek kojem je teško živjeti svetim životom. A svi oni primjeri svetaca? I svaki dan ću Vam dosađivati kako 'morate' živjeti sveto. Shvaćate li poantu priče o 'moranju'? Lako je drugome reći da 'mora'. Kažimo to sami sebi. Ja kad to sebi kažem, vidim pred sobom magarca koji tvrdoglavo želi po svom. Kako Pismo kaže: "narod tvrde šije". Ali smo zato vrlo brzi na jeziku kad druge želimo natjerati da 'moraju' nešto.

      Isus nam je dao slobodu. Pismo kaže: "Zazivam danas nebo i zemlju proti vas za svjedoke: Život i smrt, blagoslov i prokletstvo stavio sam preda te. Zato izaberi život, da ostaneš na životu, ti i potomci tvoji!" (PNZ 30, 19 stari prijevod prema Vulgati, nije ova nova Vulgata). Nije rečeno 'moraš izabrati život', nego savjet 'izaberi život' praćen obećanjem 'da ostaneš na životu...'

      Zato, bez obzira naprave li to Papa i biskupi ili ne, mi ćemo i dalje morati prilagoditi okruženju u kojem ćemo se u tom trenutku nalaziti. Pardon, umjesto riječi 'moramo prilagoditi', ponovit ću se iz drugog komentara: ili ćemo u takvim trenucima uzimati križ koji se stavlja ispred nas, ili ćemo postati svadljivci. To sami biramo.... i da, naravno, napravimo sve što je u našoj moći prvo za spas vlastite duše, a onda i onih oko nas. Sve je stvar našeg biranja, što ćemo izabrati u odgovarajućem trenutku..... radi se samo o tome kako se ispravno postaviti na situaciju koja se trenutno događa u našim životima, bez obzira slagali se mi ili ne s tom situacijom.

      Mario

      Izbriši
    28. @Mario,

      citiram te: "suzdržavati se od osuđivanja NO jer se onda samo postiže kontra efekt."

      Ne mislim ti, kao ti meni, držati prodike umotane u povremeno vlastito 'mea culpa'. Dosta mi je otvoreno ti reći da si ti od onih što za sebe misle da su 'široke duše i srca', a vole sjediti na dvije stolice. Ne može se biti i pošten i greben. Ne može se spajati nespojivo.

      Dizma

      Izbriši
    29. Ne razumijem takav stav.

      Prije nego nešto srušite, prvo morate izgraditi novo. A ako će se gradnja novoga temeljiti samo na rušenju ovog drugoga, onda to samo po sebi nema smisla.

      Kako objasniti ljudima ljepotu TLM-a? Tako da okolo hodamo i govorimo kako NO ne valja? Tako da nekome istresemo hrpu teoloških činjenica? I onda one koji to ne shvate proglasimo nevjernikom? Je li to princip ili mi ili oni? Ili ćemo životom svjedočiti plodove koje vjernik dobiva na TLM-u?

      Je li netko (p)ostao vjernik zato što je netko drugi hodao za njim i vikao: ne valjaš, ne valjaš... ili mu je netko šapnuo koliko ga Bog ljubi i što je Isus sve učinio za njega pa se ovaj malo dublje zainteresirao za vjeru? Da, može se vjernik postati i iz straha od pakla, ali ako ta faza potraje cijeli život, nije dobro. Strah nije smisao vjere. Strah Božji da (da svojim ponašanjem ne uvrijedimo Isusa koji nam je sve dao i da ne izgubimo Njegovu ljubav), ali strah ne.

      I ako su neki imali milosti obratili se npr preko TLM-a, hoće li sve druge zato mrko gledati. Jer su drugačiji? Jer nemaju tu milost da shvate neke stvari?
      Sveta Terezija Avilska je govorila svojim sestrama (a bile su kontemplativni red): ako neka nije dobila dar kontemplacije, neka se ne uznemiruje, bitno je biti tu (u samostanu) i služiti Kristu Kralju.

      I uostalom, na plodove treba čekati. Vrijeme i strpljenje. Ne možete ujutro posaditi stabljiku rajčice, a popodne već brati plodove. Isto tako, treba primijetiti koliko je Isus strpljiv s nama, dok nam ne ne popale lampice u glavi. Al zato drugi, e drugi moraju odmah usvojiti. Iz prve. Ajd dobro ne iz prve, ali iz treće, već sve trebaju razumjeti.

      Ako ljudi vide ljepotu TLM-a, onda će ih ta ljepota privući. A ako čuju samo bučenje tlm-ovaca, onda će se pitati a zašto da ja tamo idem?

      Netko mi je ispričao priču kako je jedan svećenik uložio jako puno truda i ljubavi za jednu osobu da je vrati u Crkvu. I kad se ta osoba napokon počela pojavljivati u Crkvi, naravno da se iz prve nije znala ponašati kako treba, i e sad se ne mogu sjetili jel još bila istetovirana. I što se desilo - ti 'pobožni' vjernici su je osudili. I ona je naravno opet pobjegla od Crkve. Očekivala je ljubav, a dobila osudu. Nije bilo niti malo strpljenja s nekim tko je drugačiji. Ali bitno da su oni 'pobožni' vjernici.

      Na NO je odrasla cijela sadašnja generecija. I sigurno je da će trebati vrijeme da se ljudi naviknu na TLM, pa da bude i generacija iza nas daj Bože. Zato sada treba sijati. Isus će sa TLM učiniti ono što je naumio, ili s nama, ili bez nas. To samo ovisi o nama što i kako ćemo svjedočiti (tipkati po blogovima).

      I ne postoji ili ili između NO i TLM-a. Neću tu temu tu širiti, jer je to posebna priča.

      Šteta da su propale inicijative koje je išle prema nekim promjenama u NO. Da se desi par stvari, već bi izgledalo drugačije, npr Ad Orientum, pričesne klupice, zabraniti sv. Pričest na ruke, maknuti pružanje ruke mira u najnezgodnijem trenutku (prije same sv. Pričesti). Pa molimo na tu nakanu.

      I još jedna stvar, da stvari nisu crno bijele. Ima ljudi koji na NO znaju da nešto nije dobro, pa opet to čine. Iako su podučeni drugačije. Znači, i o nama samima ovise neke stvari. Ne može nitko tvrditi da na No nisu podučeni pa da se ponašaju kako se ponašaju.

      Isto tako, ima tlm-ovaca koji su podučeni da ne etiketiraju druge (mogli bi bar pitati za savjet tamo gdje se ispovijedaju je li to ok što čine), ali oni i dalje provode svoju 'pravednost'

      Mario

      Izbriši
  9. Poštovani Toma, htio bih vas pitati znate li možda kako je u potresu prošla crkva Krista Kralja na Mirogoju? Ima li oštećenja? Hoće li biti moguće služiti tradicionalnu misu u toj crkvi, kada biskupi opet dozvole javne mise?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam, nisam bio gore. Vidio sam fotografiju na kojoj se vidi da su se npr. neke kamene ograde na vrhu arkada urusile, ali ne znam u kakvom je stanju crkva.

      Na stranici Gradskih groblja pise:
      "Zbog znatnih oštećenja na arkadama na Mirogoju i brojnim oštećenjima na drugim objektima , te grobovima i grobnicama, koja predstavljaju veliku opasnost za sve osobe, Uprava Gradskih groblja, radi sigurnosti gradjana do daljnjega zabranjuje posjete i kretanje po svim grobljima. "

      Izbriši
    2. Navodno su tornjevi na crkvi stradali, ali jos nije bio staticar.

      Izbriši
    3. Hvala, Toma. A znate li što je s našom starom crkvom sv. Martina u Vlaškoj ulici?

      Izbriši
  10. Ovo nije TLM na prijenosu iz Sigeta. Zašto kažete da će biti TLM? M. F.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U 18.30 je novus ordo misa, a u 19.30 tlm. Jasno pise.

      Izbriši
  11. Toma,
    je li komentator Mario poluformalni (sam sebe zabavljam sa polu od polutrajni đakon :) ) duhovnik, propovjednik, ispitivač - nukatelj savjesti čitatelja ovog bloga ili nešto slično?

    OdgovoriIzbriši
  12. Mario ti je definitivno neki novusordo "pokupilismosvupametsvijetau60tima", da da istina je to....jer Duh Sveti je bio taj. Bez njega ne bi biskupi ni u avion mogli krociti nogom.

    Uvijek ih mozes prepoznati u nekim kljucnim prijedlozima poput "neka", "eto", "evo" pomocu kojih pokusavaju amortizirati svoju samodopadnost. Medutim oni s duhovnim ocima vide kroz tu njihovu prijetvornost.

    vjerojatno trol
    koji prstom u zivotu ne bi mako
    da stanje u Crkvi bude bolje....jer Duh Sveti je taj koji je zelio da bude ovako kako je pa ko je on da se meša u Bozje stvari.

    novusordo ushicenici....šekspir i gogolj bi krasna djela o njina pisali da su danas zivi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na komplimentu.

      Jako zanimljivo, pozovete osobu na sveti život, i dobijete etiketu trola.

      Preporučujem životopis svetog Franje da proučite kako je on utjecao na to da se crkva promijeni....

      Mario

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.