utorak, 6. kolovoza 2019.

Radije preobraženje, nego preobrazba

Jako mi se svidjela poveznica između Preobraženja i idućih stihova vlč. Izidora Poljaka što sam ju čuo danas u propovijedi.

Kuda koracam,
Hoću da bacam
Snopove zlatne svjetlosti.


***

Danas sam bio na Zagrebačkoj gori i volio bih reći da je to planirano s obzirom na temu ovog blagdana, ali sinulo mi je to tek kad sam slušao prije spomenutu propovijed. No ipak:






Šetajući su mi spontano na um došli oni stihovi:
Ala je lep
Ovaj svet,
Onde potok,
Ovde cvet

***

I konačno jedna potpuno nevezana tema – Chesterton (osim možda što je i on napisao neke vesele pjesmice?).

Nisam posebno pratio njegovu kauzu svetosti (ili pokušaj da se pokrene), a nije mi baš ni jasno zašto bi on trebao biti proglašen svetim?! Ovaj kratki sažetak mi se čini prilično uvjerljiv.

No, neovisno od odluke mjesnog biskupa postoji vrlo jasan i normalan način na koji se potiče proglašenje neke osobe blaženom i svetom. Oni koji se za to zalažu trebaju se moliti kandidatu te tražiti njegov zagovor posebno u teškim situacijama čije bi rješenje (u iznimnim slučajevima) moglo biti čudesno. Dakle, ako vam je stalo da GKC bude proglašen svetim molite mu se i tražite od Boga uslišanja po njegovu zagovoru te svakako važnija uslišanja pismeno zabilježite. Meni to za konkretnu osobu djeluje smiješno, uopće mi se ne čini da bi Chestertona trebalo uzdići na čast oltara. Ali daleko od toga da sam ja arbitar. A ako je osoba poput Montinija kanonizirana, onda definitivno svatko danas ima šansu.

Na hrvatskom sam našao samo dosta čudnu verziju molitve na kraju ovog članka, ali ako neki od štovatelja Chestertona ima neku službeniju i prikladniju verziju, neka je slobodno ostavi u komentarima.

Nema komentara:

Objavi komentar

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.