četvrtak, 22. veljače 2018.

Svetci koji nikad nisu smrtno sagriješili


Pročitah u inače korektnom članku sljedeću rečenicu:
Bezgrešni su bili samo Isus i Blažena Djevica Marija – svi drugi smo barem jednom u životu počinili neki smrtni grijeh.
Čak i ako isključimo djecu koja su umrla prije doba razuma i mentalno zaostale katolike jer oni ne mogu počiniti smrtni grijeh, to mi se učinilo netočnim. Nakon kratkog pretraživanja interneta naišao sam na ove svetce i svetice za koje postoji eksplicitna potvrda da nisu nikad u životu počinili smrtni grijeh. Slobodno dodajte druga svetačka imena u komentarima, ali obavezno s poveznicom ili referencom kao potkrepom vaše tvrdnje. Za neke od ovih svetaca piše da nisu nikad namjerno počinili ni laki grijeh.

sv. Ivan Krstitelj (?),
sv. Josip (?),
sv. Terezija Avilska (str. 90, str. 15)
sv. Alojzije Gonzaga (1. odlomak, str. 12)
sv. Alfonz Liguori (kraj 2. poglavlja)
sv. Gerard Majella (predgovor i početak 4. poglavlja)
sv. Ivan Maria Vianney (predzadnji odlomak)
sv. Bernardica Soubirous (1. odlomak)
sv. Terezija iz Lisieuxa (str. 767, 9. odlomak od kraja)
sv. Gemma Galgani (13. i 14. odlomak)
sv. Padre Pio (11. odlomak od kraja)

Broj komentara: 18:

  1. Za svetog Ivana Krstitelja ne može biti uopće ni najmanje sumnje. Sam Gospodin Bog je garant za njegovu svetost još od vremena dok je bio u utrobi majke Elizabete.
    "Bit će doista velik pred Gospodinom. Ni vina ni drugoga opojnog pića neće piti. Duha Svetoga bit će pun već od majčine utrobe. Mnoge će sinove Izraelove obratiti Gospodinu, Bogu njihovu. Ići će pred njim u duhu i sili Ilijinoj da obrati srce otaca k sinovima i nepokorne k razumnosti pravednih te spremi Gospodinu narod pripravan.« (Lk 1,15-17)
    Tako ne smatram kako je uopće potrebno tragati za 'grijesima' svetog čovjeka, koji je po Božjoj milosti i Božjem izboru, bio ne samo posljednji prorok Starog Zavjeta, nego i preteča samoga Božjeg Sina, te kao takav, i jedini od žene rođen, već pun Duha Svetoga, dakle svet, i rođen.
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  2. Svi su ljudi potrebni Božjega spasenja. Nitko ne može sam za sebe dati Bogu otkupninu . Jer i pravednik padne do sedam puta na dan . Ako se i pravednik jedva spasava gdje da se pojavi grešnik? Ako tvrdimo da nismo sagriješili , Boga pravimo lašcem i istine nema u nama...
    Baš kako lijepo veli Sveto Pismo , svi smo potrebiti Božjega spasenja. To spasenje je ono Božje milosrđe po kojemu se uspijevamo spasiti. Tvrditi da nekome nije potrebno to Božje milosrđe po kojemu se spašavamo je teški grijeh. Nekima je to Božje milosrđe kojega smo svi potrebiti dano ,( poput Majke Božje ,Svetog Josipa , Svetog Ivana Krstitelja ) , direktnim Božijim naumom i direktnim Božijim zahvatom. Također im je i dana milost zadržati milost i ne otpasti od nje. Ne sagriješiti je milost. Bez milosti možeš uvijek iznova na ispovijedi obečavati da više nećeš griješiti , zato i veli da ćemo biti slobodni kad nas Bog oslobodi. Nekima je u SZ dana direktno od Boga npr. Mojsije , Šaul , David , Salomon... , no unatoč tome su zgriješili . Tako i u NZ svi sa ove liste prvo su pali pa upoznali milost Božju . Da se nitko ne bi hvalio da je to njegova zasluga i da se spašava po djelima svojim. Samo uznesenje Marijino je također Božja volja i Božja milost i samo dokazuje istinitost Božje riječi koja obečava da pravednik Božji neće ugledati truleži.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Sv. Toma Akvinski, prema svjedočanstvu ispovjednika koji je primio njegovu životnu ispovijed na samrtnoj postelji. O tome piše Chesterton u biografiji sv. Tome: “…the confessor, who had been with him in the inner chamber, ran forth as if in fear, and whispered that his confession had been that of a child of five.”

    Naišao sam na to i iz drugih izvora, ali ne mogu se sjetiti sada gdje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije li sv. Toma bio pretio čovjek?

      Izbriši
    2. Moguće da je bio neumjeren u jelu. Ne mora biti, ali s obzirom na višak masnog tkiva, moguće i da je bio.
      Debeljko

      Izbriši
    3. A moze biti da je jeo ono sto bi stavili pred njega i nije birao, trazio posebnu vrstu hrane ili ostavljao nepojedeno na tanjuru. U kombinaciji s tjelesnim predispozicijama i sjedilackim nacinom zivota... Pa jos ako su ga subraca sopali visokokaloricnom hranom punom ugljikohidrata ("da Tomek moze puno misliti")...

      Izbriši
    4. Hmm...ne zvuči mi to baš kao argument "pojesti sve što stave pred tebe". Nije da nemaš slobodnu volju i mogućnost reći - previše je. I da, na pretilost sam mislio kao na neumjerenost, a ne na bolest. ALi to je samo nešto što sam načuo. Ne mora biti istina.

      Izbriši
    5. Ili je imao poremećaj na štitnjači. Teško mi je vjerovati da bi sv. Toma bio grešno neumjeren u jelu. Njegov naslov “anđeoski doktor” ne dolazi samo od toga što je naučavao o anđelima, već i zbog anđeoske čistoće koju je živio. A kreposti čistoće i umjerenosti u jelu uvijek idu skupa.

      Inače sam doživio jednom od nekih modernističkih redovnika kako se izruguju sa sv. Tomom zbog pretilosti. Krajnje neumjesno.

      Izbriši
    6. Luka, to što je na samrtnoj postelji ispovijedio grijehe petogodišnjaka dokazuje da je umro svet, ali ne da nikad nije smrtno sagriješio. Zna li se kako i koliko je postio?

      Izbriši
  4. Udovoljavanje nepcu , odnosno jedenje samo određenih biranih jela pa i u malim količinama je teški grijeh. Neki su sveci da nebi udovoljavali tako sebi hranu posipali pepelom . Pijuckanje bez razloga odnosno kad nisi žedan je isto grijeh. Možemo samo zamisliti kako izgledaju druge posljedice teškoga grijeha koje ne vidimo na tijelu kao neumjerenost u jelu i pilu . Grijeh neumjerenosti u jelu i pilu obično vodi u grijeh bluda i nečistoće. Znamo što je izraelski narod pošto je žrtvovao zlatnom teletu napravio . ,, Onda svijet posjeda da jede i pije. Poslije toga ustade da se zabavlja."
    Zašto bi sveci imali svoje ispovjednike ako nisu bili u grijehu?
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije pitanje jesu li sveci činili grijeh. Naravno da su imali slabosti i zato in je trebao ispovjednik. Pitanje je jesu li baš svi sveci počinili barem jedan smrtni grijeh. Ne vidim ni jedan razlog zašto bismo pretpostavili da jesu.

      Kažu za sv. Josipa i sv. Ivana Krstitelja da nisu uooće imali osobnog grijeha, ni lakog ni teškog, već samo nagnuća uzrokovana istočnim grijehom. I to je moguće, s obzirom na milost koju su primili.

      Izbriši
  5. Upravo sam pojeo dvije palačinke sa sirom. Trebam li se zabrinuti za svoje vječno spasenje? Nadam se da ste svjesni gluposti koju ste napisali. Mislim, jedva da se i dogodi da ne provalimo glupost. Tako je i s ovim ugađanjem nepcu. Prvo, nismo monasi, drugo i da jesmo ne znači da se moramo trapiti do iznemoglosti. Ta što ti koristi takvo mrtvljenje ako tvoje ili moje obične svakodnevne dužnosti traže nešto drugo. Npr. biti uslužan, poučljiv i tako. Ne znam bi li plakao ili se smijao na ovu nakaradnu i teško probavljivu duhovnost. Sveti Franjo je posuo jelo pepelom iz potpuno drugog razloga koji nema veze s onim što ste napisali. To je bio čin ljubavi koju je on imao prema siromašnom Isusu i njegovoj Majci Mariji. Kada mu je netko od braće to spomenuo smjesta bi ustao od stola i sjeo na tlo te još posuo hranu pepelom. Ne ulazim u autentičnost spisa. Uguglajte si. Nije teško naći. Łongin

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti si vjerojatno pobornik one teze koju prepričavaju takvi i tješe jedan drugog poslije neuspjelog posta i prejedanja . Ne ulazi grijeh na usta nego iz usta. O koliko sam puta to čuo baš u petak i to od onih koji se kao slučajno nađu pozvani na neke proslave kraj pune trpeze. Možda se mislilo na hranu žrtvovanu idolima. A možda i na to da ćemo postiti onda kad nam Zaručnik bude ugrabljen . Tebi vjerojatno još nije . Baš je čudan taj Isus , ljudi gladni a On im dva puta umnaža samo posno kruh i ribice . A mogao je palačinke sa sirom , pa pohane piceke i restovanu đigericu na žaru , a za piće neku pivicu . Ne bi bilo grijeh a ljudima bi se ljepše vidlo. Nije bilo ni onome bogatašu koji se oblačio u grimiz i skupocjeni lan a iz dana se u dan sjajno gostio. Nije mu bio grijeh al ipak iz pakla želi upozoriti braču svoju da ne žive tako. Nije bio grijeh ni Izabranom narodu kad kuka za egipatskim mesom i lukom kog su imali u obilju , pa ih Bog nahrani prepelicama i pobi. Zato bračo jedimo i pijmo jer nam je ionako umrijeti. Svetoga Pavla i napijanju Duhom a ne vinom neću ni spominjati . Svakako nastavi takvim ponašanjem davati Bogu više ( kao i ovi s NO) . Makar još palačinku više.
      Robelar

      Izbriši
  6. Ova rasprava je samo još jednom pokazala koliko smo inficirani sekularističkim poimanjem "grijeha" koji se svodi na tjelesnost, a koji često nema veze s katoličkim shvaćanjem grijeha kao čina odvajanja od Boga.

    Smrtni grijesi po sekularnom shvaćanju:
    - pretilost (neredoviti odlazak u teretanu ili jogging)
    - tuširanje rijeđe od 5 puta tjedno
    - pranje zubi rijeđe od 1 put dnevno
    - konzumiranje bilo koje količine alkohola u trudnoći
    - konzumiranje alkohola češće od par puta godišnje
    - konzumiranje duhana
    - konzumiranje šećera (bijelog, smeđi je ok)
    - dodatno soljenje hrane (osim ako je riječ o himalajskoj soli)
    - jedenje crvenog mesa češće od par puta godišnje
    - neodvajanje otpada ako za to postoje uvjeti

    Laki grijesi po sekularnom shvaćanju:
    - odlazak u teretanu samo jednom tjedno
    - izostanak svakodnevnog tuširanja (manje od 5 puta tjedno je smrtni grijeh)
    - pranje zubi rijeđe od 3 puta dnevno
    - povremeno konzumiranje alkohola
    - jedenje crvenog mesa češće od par puta godišnje
    - neulaganje truda za odvajanje otpada čak i kad za to ne postoje uvjeti

    Tu su i hereze po sekularnom shvaćanju:
    - negiranje ljudski uzrokovanih klimatskih promjena
    - negiranje najnovijih dostignuća nutricionističke znanosti
    - sumnja u teoriju evolucije
    - dovođenje u pitanje oficijelne verzije povijesti koju su pisali pobjednici

    Nekome uronjenom u ovakav sekularni mentalitet teško je zamisliti kako je moguće da postoje sveci koji su bili pretili (sv. Toma), koji su veći dio života pušili (sv. Pijo X.), koji su svakodnevno konzumirali alkohol (padre Pio), koji nisu puno marili za osobnu higijenu (sv. Benedikt, sv. Franjo), koji su jeli ono što se stavi ispred njih bez obzira na količinu nutricionistički "nezdravih" namirnica i koji nisu bili "ekološki osviješteni".

    Pa opet, Nebo je puno takvih, a sa razumnom sigurnošću možemo pretpostaviti da je Pakao pun ovih drugih.

    P. S. Gastronomija kao nastojanje da se obična hrana oplemeni i usavrši je proizvod katoličke civilizacije. Kultura vina, sira, lokalne kuhinje u svojoj raznolikosti i bogatstvu... to je sve plod kršćanske kulture. Preporučam film na tu temu, Babette's Feast.

    OdgovoriIzbriši
  7. Mislim da nisu ni potrebne reference, to su poznate stvari, da su neki sveci sačuvali krsnu nevinost. Gemma Galgani, gotovo sam siguran da sam pročitao u njezinom životopisu; Stanislav Kostka, u životopisu iz pera Janka Oberškog. Itd. Ali zanimljivo je "đavolje odvjetništvo" glede barem jednog smrtnoga grijeha svetaca za koje se smatra da nisu počinili nijednog. Naravno, kad je riječ o Tomi Akvinskom, i meni odmah padne na pamet njegova debljina, na koju je ovdje duhovito odgovoreno; a o Tereziji Avilskoj, mjesto u paklu što joj je pokazano, koje da je bila zaslužila svojim grijesima, na što odgovor također nije težak, naći ćemo ga i u fusnotama uz to mjesto u njezinom životopisu. Ne znam, doduše, kako najbolje odgovoriti na problem padre Piovog plagiranja Gemme Galgani. Nije smrtni grijeh ili nije uopće grijeh?
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam znao za ovo o padre Piju i Gemmi Galgani, hvala na informaciji (1, 2).

      Izbriši
    2. Tek sam sad vidio da je i Gemma na gornjem popisu. Maloprije sam pročitao kako sv. Pio X. kaže za Dominika Savija "mladić koji nosi u grob krsnu milost" (Teresio Bosco, "Petnaestgodišnji pobjednik"). Spomenuo sam životopis sv. Terezije; mislio sam, naravno, na njezinu autobiografiju. A što se tiče plagiranja, mislim da sam bio pod dojmom jednog usputnog komentara: "(...) Padre Pio was guilty of plagiarizing numerous things from Gemma Galgani in contexts which are entirely inexcusable. (...)" http://unamsanctamcatholicam.blogspot.hr/2014/11/this-is-not-about-chesterton.html
      M. P.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.