731 § 2. - Zabranjeno je Otajstva Crkve podjeljivati krivovjercima i raskolnicima iako se nalaze u zabludi u dobroj vjeri i mole ih, dok najprije ne budu, pošto se odreknu zabluda, opet s Crkvom izmireni.
(Kodeks kanonskog prava, 1917. g.)
Nakon 2. vatikanskog koncila stav vrhuške se promijenio, dokumenti su citirani u ovom članku, a sažetak glasi:
Kan. 844 § 4. Ako je smrtna pogibelj ili ako, prema sudu dijecezanskog biskupa ili biskupske konferencije, to zahtijeva druga teška potreba, katolički služitelji dopušteno podjeljuju spomenute sakramente i drugim kršćanima koji nisu u potpunom zajedništvu s Katoličkom crkvom i koji ne mogu doći do služitelja svoje zajednice, a svojevoljno to traže, samo ako s obzirom na te sakramente očituju katoličku vjeru i ako su pravo raspoloženi.
(Zakonik kanonskog prava, 1983. g.)
Njemački biskupi odlučili su nedavno iskoristiti svoje pravo iz navedene točke zakonika i razjasniti da "teška potreba" može, uz razlučivanje, obuhvaćati i redovito pričešćivanje protestantskih supružnika koji s katolicima prisustvuju takozvanim katoličkim euharistijskim slavljima. Taj razvoj situacije s obzirom na ekumenske stavove Pavla VI., Ivana Pavla Asiškog i Benedikta XVI. čini se sasvim prirodan.
Ne zaboravimo da je originalna Opća uredba Rimskog misala obnovljenog po odredbi budućeg sveca Pavla VI., ovako u potpunosti definirala misu ne spominjući uopće njezin žrtveni karakter:
Večera Gospodnja ili Misa je sveti sastanak odnosno zbor naroda Božjeg sabranog da pod predsjedanjem svećenika, slavi spomen Gospodinov. Stoga za takav mjesni zbor svete Crkve nadasve vrijedi Kristovo obećanje: "Gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima"
Papa Franjo dao je poticaj nastojanjima da pričest može primiti svatko tko hoće i osjeća se na to pozvanim, odgovarajući među ostalim upravo na pitanje jedne žene u sličnoj situaciji tijekom posjeta luteranskoj zajednici u Rimu.
Bitno.net je u članku o odluci njemačkih biskupa dao poveznicu i na tekst objavljen na istom portalu krajem 2015. upravo kao umirenje čitatelja nakon Franjine posjete rimskim luteranima. Donosim samo završetak tog teksta. Podebljanja su moja, a ironija činjenice da se bitno.netovci referiraju i danas na taj članak je gotovo pregorka.
U sažetku, Watsone…Doista, to pitanje nije u Papinoj kompetenciji, nego u kompetenciji biskupskih konferencija i tako je odredio Ivan Pavao II. u zakoniku. Iz Vatikana su u međuvremenu odlepršali kardinali Müller i Pell. Kardinal Sarah je ostao vjerojatno jer je crnac, ali je Papa morao zamijeniti u njegovoj kongregaciji sve osim njega i svako malo pisati da ispravi kardinalove zablude (ad orientem, prijevodi liturgijskih knjiga...)
Kad sve gore rečeno uzmemo u obzir, dobivamo ovo: U određenim, iznimnim i teškim okolnostima, samo kad se posjeduje katolička vjera u euharistiju, nekatolici mogu pristupiti pričesti. Papin odgovor u rimskoj luteranskoj zajednici nalikuje na struju misli i nije uvijek jasno što želi reći, ali je jasno rekao barem jednu stvar: to pitanje nije u njegovoj kompetenciji i “nikad se ne bi usudio to dopustiti”. Njegova poruka patrijarhu Bartolomeju ne bi trebala uopće biti kontroverzna po pitanju euharistijskog zajedništva, zato što imaju valjane sakramente svetog reda i euharistije.
Radi li se o preokretanju euharistijske discipline za nekatolike? Ne. Kardinal Sarah je u pravu da je “prepuštanje te odluke savjesti pojedinaca” nemoguće, zato što savjest treba biti rasvijetljena pravilom Crkve. Stoga se, mislim, jednako ne radi o naznakama budućih preokretanja koja bi trebalo očekivati u apostolskoj pobudnici nakon Sinode o obitelji.
Barem jedan od članova tzv. C9 – vijeća devet kardinala koji su Papini najbliži suradnici -, kardinal Pell, očekuje upravo suprotno: “Sad čekamo apostolsku pobudnicu Svetoga Oca, koja će još jednom izraziti bitnu tradiciju Crkve i istaknuti da priziv na razlučivanje i unutarnji forum može biti korišten samo da bi se bolje shvatila Božja volja, kako naučavaju Pisma i učiteljstvo, i ne može nikada biti korišteno da bi se omalovažio, narušio ili opovrgnuo utvrđeni crkveni nauk”.
Nastavimo se iščuđavati zločestim pojedincima ne osvrćući se na posljednji koncil i postkoncilske pape kod kojih se, kako je Papa Franjo nedavno duhovito ustvrdio, za kanonizaciju samo očekuje da umru. Još uvijek.
Ovaj najnoviji skandal u Kampaniji pokazuje da hijerarhija konačno mora napraviti bilancu.
OdgovoriIzbrišiKako bi Crkvu prisilili na promjenu stava prema grijehu i bludu, sodomitske udruge i muške prostitutke šalju Napuljskoj nadbiskupiji dosje od 1200 stranica s dokazima o umiješanosti oko 60 svećenika, redovnika i bogoslova...
ne mogu dalje navoditi.
Uglavnom, sve ove priče o reformi itd. ne piju vode.
Vidite li s kim imamo posla.
Možete misliti kad takvome u hijerarhiji dođemo tražiti dopuštenje stare Mise?! Ili nošenje talara i molitvu brevijara na latinskome...i kvatreni post i nemrs.
Modernisti nam se uvijek rugaju da nas je malo.
No visite da će se modernisti, novusordovci i koncilski zaluđenici sami uništiti.
Žalosno je da oni govore da su Crkva, a mi sektaši i navlače bijes i mržnju vjernika na Sancta Romana Ecclesia.
Kikii
Ne zaboravimo pri tom ni Pričest za preljubnike. Borba protiv Presvetog se naime vodi na više frontova odjednom. I sve se više zahuktava. Jer vremena im ponestaje... Zacrtani izopačeni naumi i planovi moraju se ostvariti u zadanom roku! U svakom slučaju prije sljedećeg tzv. WorldYouthDay, i svakako, sljedeće biskupske sinode u listopadu 2018.
OdgovoriIzbrišiU svezi toga nemoguće je ne primjetiti kako i GK ovog mjeseca (10.02.2018), slučajno biva "ponukan" napisati, tj. prenijeti, na pomalo čudan "neutralan" način baš ovaj članak: ŠTO O SAKRAMENTIMA PONOVNO VJENČANIMA UČE ARGENTINSKI BISKUPI? Ključno je »razlučivanje« i »pastoralna ljubav« ovdje:
https://www.glas-koncila.hr/sto-sakramentima-ponovno-vjencanima-uce-argentinski-biskupi-kljucno-razlucivanje-pastoralna-ljubav/
Izvor:
http://www.lastampa.it/2017/12/08/vaticaninsider/eng/comment/pastoral-charity-is-the-key-to-pope-franciss-endorsement-of-the-buenos-aires-bishopsdocument-JBSvAN4LIf3q9noxgv5cvO/pagina.html
i
http://www.lastampa.it/2017/11/28/vaticaninsider/eng/documents/recent-comments-of-pope-francis-should-help-to-quiet-papal-critics-yqw7kdk7yxC8ZX4TlAtkvL/pagina.html
Uočljivo je kako je ponovno cijelom svijetu, a tako i kleru i vjernicima Crkve Kristove, par dana prije objavljivanja gornjeg članka na GK, ponovno jasno i glasno, te uz lijepu prigodnu sliku, dano na znanje kako je jedini pravilan način tumačenja i sprovođenja u djelo AL pobludnice,- samo onaj Argentinski način!
Izvor:
https://www.katholisches.info/2018/02/papst-fordert-von-argentiniens-bischoefen-einheit-zu-amoris-laetitia/
JbD
"Taj razvoj situacije s obzirom na ekumenske stavove Pavla VI., Ivana Pavla Asiškog i Benedikta XVI. čini se sasvim prirodan."
OdgovoriIzbrišiOvo sad je cista difamacija.
Marcijam
Zasto?
IzbrišiNe slazete se s biskupima da je ovo situacija pokrivena kanonskim zakonikom donesenim za Ivana Pavla II?