(kako čujem gužva je oko oltara jer na njemu fra Ivo dijeli autograme)
(Dodano 26.10.2014.: Izgleda da video nije više dostupan na izvornom mjestu, pa ga u lošijoj rezoluciji možete pogledati ovdje.)Himna Šurkovca (Bože čuvaj Šurkovac)
Malo misto nepoznato
Od Boga je odabrato
Tu je crkva porušena
Al je nova sagrađena
2x Ref. Šurkovac, Šurkovac
Bože čuvaj Šurkovac
U Šurkovcu malom mistu
molimo se svome Kristu
Molimo se i pjevamo
Duha Svetog zazivamo
Biskup Franjo mudar bio
Fra Ivu je odredio
U Šurkovac za župnika
A sad mu je prava dika
Fra Ivo je pastir pravi
Stado svoje ne ostavi
Za svakoga pojedinca
Radosno mu srce klica
Pođmo pravo u Šurkovac
Ne žalimo trud ni novac
Za fra Ivom se molimo
Bogu molbe prinesimo
Bog fra Ivu svoga voli
Kad se Ivo za nas moli
Svetog Duha kada moli
I prinosi naše boli
Sad Mariji zahvalimo
i sa njom se pomolimo
Za fra Ivu našeg dragog
Svećenika ovog hrabrog
Da ga čuva da ga brani
Da ga svetim tijelom hrani
Isusovo sveto srce
da mu bude nadahnuće
Duhu Svetom zahvalimo
Na darovim što primamo
U jezicim što molimo
I u duhu počivamo
(Slušaj sad)
Još ću oče reći vami
da vas vole ***
Da vas štuju da vas vole
i za vas se Bogu mole
A sad zbogom oče Ivo
S vama nam je lipo bilo
Mi moramo kući poći
Opet ćemo vama doći
*** Kaštelani / Zagrepčani / Vinkovčani / svi Splićani / Imoćani...
ROFL
OdgovoriIzbrišiSorry, ali stvarno je smiješno... :o) Dok nisam pogledala video, nego samo čitala stihove, ajde, ne vidim neki problem. Al kad sam pokrenula video, e onda sam instinktivno prasla u smijeh. Ne znam zašto, ali smiješno je...
Da nije u crkvi, bilo bi simpaticno, ovako izgleda kao da su zamijenili crkvu i birtiju. No i ovo stalno spominjanje fra Ive malo previse vuce na navezanost na svecenika.
IzbrišiSlažem se s time da je ovo navezanost na svećenika, ali ima jedna bolja riječ koja se spominje u sv.Pismo a to je IDOLOPOKLONSTVO! Vidi se da ove riječi gode ušima fra Ivi jer se ne suprotstavlja, što znači da je IDOL, a poučeni sv.Pismom možemo vidjeti kakav je kraj idolima i idolopoklonicima!
IzbrišiNikakvo čudo... Na žalost, to je logična posljedica okretanja oltara - svećenik upada u oči više nego li Bog, i samim time lako postane glavna zvijezda. Kult čovjeka, što reći.
IzbrišiUsput, ovo definitivno ne spada u rubriku duhovna lirika utorkom ili Angelus Silesius. Slucajno je objavljeno bas u utorak.
OdgovoriIzbrišiMožda je vrijeme za novu rubriku - "Hit tjedna" :-)
IzbrišiNisam siguran, ali meni izgleda da tamo iza oltara lijevo nepomično leži dvoje troje ljudi. Pretpostavljam da su živi, jer ostali normalno prolaze pokraj njih… Možda je to ono famozno „počivanje u duhu“? …Nadam se da su dobro… Ja sam davno ovdje pisao o važnosti strunjača na pjevanim Novus Ordo Misama
OdgovoriIzbrišiFerdinand Zvonimir
Ka-ta-stro-fa o__o
OdgovoriIzbrišiNemam riječi...
Neka mi netko kaže da se ovakve stvari ne događaju.
Živa propast!
Da li je događanje u Šurkovcu, u užem i širem smislu odnosno konkretno slavlje i uopće župa, 'katastrofa i živa propast' ili je pak u okvirima onoga što se naziva 'živom Crkvom', odrediti ima tko, a taj je autentična i službena Crkvena instanca. Takve stvari, ali mnogo ljepše i ružnije od njih, se događaju. Jedno je sigurno, ništa se ne događa bez Božjeg znanja i dopuštanja. Da li ćeš ti uzeti sebi za pravo, mimo dakle Božjeg dopusta (koje je, istina, pomalo 'maglovito i naizgled nejasno' - u domeni kršćanske mistike), i Crkvenih instanci, uzeti za slobodu suditi o ispravnosti ovih i svakodnevnih drugih događanja? Što ti imaš? Imaš sebe (kojega se trebaš odreći), svoj sud (kojega se trebaš pasati), svoje znanje (koje je krhko i nedostatno) i imaš zakonski spis, propis, po čemu čovjeku postaje i postoji grijeh, onoliko koliko ga je on sobom kadar razumjeti, kojega - grijeh - uz pomoć zakona, i gore nabrojanih 'imanja, posjedovanja' ti bližnjemu možeš samo 'nametnuti', a kojega nisi u stanju poništiti, ubiti na Križu, sobom dakle otkupiti, osloboditi, odriješiti. Zamisli se gdje, i kojim si pošla putem.
IzbrišiČ.
Bitno je to da oni poput razbojnika profaniraju sakralni prostor i igraju vještičije kolo u crkvi. Karizmatizam je prečica u protestantizaciji vjernika. Ta pošast 'novih Duhova' je nastala na Zapadu, te je od mnogih vjernika stvorila katolike koji zagovaraju abortus, eutanaziju, blud, preljub, pederastiju, pedofiliju, ljude koje 'svoje' bogomolje posuđuju muslimanima, protestantima, te bezbroj heretičnih intencija.
IzbrišiA od kardinala, biskupa, svećenika, redovnika i redovnica, perjanice svih zabluda koje su se nakupile u posljednjih 2000 godina.
Danas su oni dio mrtve Crkve koja je upravo liturgijskom reformom Pavla VI. i implementacijom karizmatsko-pentakostalne prakse izazvala masovni otpad. Sad su se dočepali Kurije i Svete Stolice.
Spremite eskimski kaput. Proljeće će roditi još otrovnije plodove indiferentizma.
,,Tko smo mi da sudimo", deviza je koja pogoduje pasivizmu unutar koncilijarnih strukturâ grijeha, koja igra na kartu pretjeranog nekršćanskog obzira prema grijesima bližnjih potencirajući opasni mentalitet lažnoga milosrđa.
Robert Hrvatin, slažem se sa svim napisanim. Protestantizam je prečac do ateizma. Kad je sve dopušteno i sve dobro, tad zaprvo ne postoji istinsko Dobro. Vrhunac je lažno milosrđe koje gura ljude u vječnu propast.
IzbrišiS.Š.
S.Š.,
IzbrišiUpravo je tako kako ste napisali: jezgrovito i jasno! :)
Pozdravljam Vas starim katoličkim pozdravom: Hvaljen Isus i Marija +
Molim vas nek netko protumači šta je ovo?Zašto ovi kolo vode po crkvi?Što rade oni desno do oltara?Pod kojom jurisdikcijom je ovo,na kog ovo biskupa spada?Jer znamo da je fra Pavić često u neposluhu biskupima u Hrvatskoj pa teško gdje može nastupati.
OdgovoriIzbrišibenedikt17
Izbrišisuper mi je kad se na ovom blogu povuče pitanje jurisdikcije. mislim da je odgovor u trećem stihu. koliko vidim stvari se ne odvijaju u obredu mise pa bi to trebalo ne biti u vezi s novim obredom. ostalo doista spada na biskupa tj. provincijalnog ministra provincije. Treba imati na umu kako je mjesto radnje u BiH. Uzeti u obzir mentalitet i ne baš prijateljsko okruženje. Mislim, danas sam vidio fotku s blagoslovom konja u crkvi pa me ništa ne može iznenaditi pa se čudim vašem čuđenju (lako mi je zamisliti skupinu pravovjernika s kamenjem u ruci) :) Longin
Ne bi me čudilo da je ista ekipa idući vikend kod Brace sa Srebrnjaka.
Izbrišifra Ivo Pavić je franjevac, član Provincije Bosne Srebrne, ta provincija je u velikim problemima što se discipline tiče. Postoji nekoliko fratara ultra liberalnih i u teološkom i u političkom smislu koji su u Sarajevu stvorili svoju bazu (samostani Bistrik i Nedžarići) i ne može im niko ništa, čak ni provincijal. Jedan je nedavno čak odbio premještaj, tako da je kažnjen, ali tu kaznu ne priznaje, sad mu prijeti izgon iz reda, ali ni to ga ne puno ne dotiče. U usporedbi s njima ovaj fra Ivo u zabačenom i ratom opustošenom Šurkovcu najmanji problem.
IzbrišiFra Ivo je dragi moji Tradicionalisti i pravovjerci najmanji problem. Kad poslušate neku od njegovih propovjedi bit će vam jasno o čemu pričam. Kad vi pred svjetinom (što katoličkom što muslimanskom) kažete da se treba odreći duha islama kako to Ivo kaže, bit ćete Ivi do koljena i moći ćete nešto reći i osuditi. Dotada poklopite se ušima, bježite u svoje male virtualne jazbine jer je to jedino što možete uraditi lajati preko interneta.
IzbrišiLeon
Ljeon,
IzbrišiMožda da javiš našima u Siriji da se zatvore u crkve i opletu kolo, jer je to (provjereno u Bosni) najbolja obrana od militanata
Pesek
I protestanti mogu imati vatrene propovjedi i govoriti oštro protiv islama. Dapače, s obzirom na novu postkoncilsku struju u katoličkoj Crkvi koja na ostale lanžne vjere gleda više kao na suradnike i partnere (s kojima se zajednički molimo), protestanti su u tom segmentu daleko iskreniji od modernista i neokonzervativaca u Crkvi.
IzbrišiNo, to ne znači da su u pravu u svemu i da je njihov oblik "slavljenja" ispravan ili poželjan. Dapače.
Stoga, tvoja argumentacija je potpuno promašena. Kada bi ti bilo stalo do ispravne argumentacije (umjesto da se baviš sa nekakvim svojim procjenama o stvarima o kojima nemaš pojma), tada bi pokušao objasniti da ovo što se vidi na videu nije loše, nego, dapače, da to tako treba biti svugdje. Jer, kako to gore u komentaru kaže "Č.", to pokazuje "živu Crkvu".
DM
@Moderni Leon,
IzbrišiHiman bogu Ivi zapravo stvara kult ličnosti koji poručuje novim krstjanima: Tko vjeruje u Djeda Ivu bit će spašen od krovjeraca i "Bošnjačkih" marioneta iz samostana Bistrik i franjevačke kongar-bogoslovije Nedžarići. Magičan krug zabluda iz kojeg se krstjani teško mogu izvući. Osim ako ne dođe neki neoprotestantski pataren ili liberalni albigenz pa ih dublje uvali u improviziranu duhovnost hollywoodskog katolicizma. Dobro, narodu će (onima koji nemaju nimalo saznanja) Bog progledati kroz prste, ali novim turbo-prorocima s velikim bankovnim računima uslijedit će Božja pravda.
Alojzije
U BiH katolička se vjera kod bosanskih katolika samo i isključivo prakticira kroz tradiciju,običaje i gledanja na fratre kao neka božanstva.Tu se stvorio kult ličnosti.Ako nebudeš ovo ili ono fratar će te,ako nisi to i to fratar će te,ako nedišeš kako fratri dišu fratri će te...Jedan gvardijan bosanac mi se hvalio kako narod stalno daje novce i kad nebi sad nešto novo radio u samostanu kaže nebi znao kud bi s novcima.Pa mi navodi primjer kakav mu je narod,kaže ta i ta baka ima malu penziju,nema ali ona je za par mjeseci skupila desetak konvert.maraka i nosi mi,kaže ona neće imat ali rađe meni nosi...Pa se pitam zbog čega uzima novce ako ljudi slabo žive.Fratri su u BiH postali kult božanstva i kult ličnosti i tu tradiciju prenose među sobom s koljena na koljeno,čast izuzecima ali njima se glas nemože čuti!
Izbriši''DM'' (u replici 'Leonu') kaže: 'Stoga, tvoja argumentacija je potpuno promašena. Kada bi ti bilo stalo do ispravne argumentacije (umjesto da se baviš sa nekakvim svojim procjenama o stvarima o kojima nemaš pojma), tada bi pokušao objasniti da ovo što se vidi na videu nije loše, nego, dapače, da to tako treba biti svugdje. Jer, kako to gore u komentaru kaže "Č.", to pokazuje "živu Crkvu".''
IzbrišiNe. Ispravno bi argumentirao time što bi pokazao da to tako *može* biti svugdje. 'Može', dakle, a ne 'treba'. Navodiš Leona na krivi put, i uz to, lažeš kada kažeš da ja komentarom tvrdim da bi to, po sebi, kao takovo, pokazivalo živu Crkvu. Živu Crkvu, mojim komentarom, bi pokazivalo, kao takovo, po sebi, isključivo mistično uzdanje u Božji dopust (pouzdanje u Providnost), i ponizno pokoravanje Crkvenoj instanci. Pitam se, kako bi mi, takav, 'progledao kroz prste', da ne kažem kako bi mi 'progledao kroz grijeh', kada nisi u stanju niti logički ispravno stvar postaviti i na nju pogledati.
Č.
1) Ok, neka pokaže da tako "može" biti svugdje. No, niti to neće uspijeti iz razloga što tako ne može biti nigdje. Ovo što se vidi na snimci je objektivna zlouporaba, a o veličini pojedinačne odgovornosti i težine grijeha svakog od sudionika sudi Bog (i tu, prepostavljam, grijeh varira od lakog - za onog bez znanja koji je možda tek pristupio Crkvi, do teškog - onog koji svjesno profanizira sakralni prostor).
Izbriši2) Tvoj prvi upis je irelevantan i potpuno sporedan te je naveden samo kao odraz stava da se ovo može tumačiti kao "živa Crkva". Ok, ti nisi iznio tvrdnju da je to dokaz "žive Crkve", nego si samo rekao da prosudbu o toj mogućnosti ima tko donjeti - a to nisu obični vjernici (što je netočno, ali i nevažno za ovu raspravu).
3) Ovo ne može niti u kojoj situaciju pokazati "živu Crkvu" a tvoje inzistiranje na Božjem dopuštenju je potpuno promašeno. Bog dopušta da ljudi čine svašta, no to ne znači da je sve što dopušta ujedno i izraz Njegove pozitivne volje.
4) Crkvenoj hijerarhiji je dužnost donositi ispravnu prosudbu o ovakvim stvarima, no to što joj je to dužnost ne znači da će svoju dužnost ispravno i obaviti. Prosudba hijerarhije o ovim slučajevima nije pod direktnom Božjom zaštitom i stoga je pogrešno promatrati njeno (ne)odgovaranje kao izraz pozitivne Božje volje te na toj osnovi postavljati svoju argumentaciju. Dapače, postoje okolnosti kada poslušnost hijerarhiji vodi u pakao.
5) Što znači "mistično uzdizanje u Božji dopust (pouzdanje u Providnost)"? Kakve veze ima Božji dopust sa Božjom pozitivnom voljom? Kakve ikakve veze ima to što Bog dopušta grijeh sa činjenicom da Bog ne želi grijeh? Ili misliš da Bog uvijek pozitivno želi ono što dopušta? Primjer krivog pouzdanja u Božje dopuštenje bi bilo u slučaju da je Isus poslušao Sotonu koji se upravo pozivao na povjerenje u Boga kada je kušao Isusa:
"i reče mu: »Ako si Sin Božji, baci se dolje! Ta pisano je: Anđelima će svojim zapovjediti za tebe i na rukama će te nositi da se gdje nogom ne spotaknešo kamen."
Uglavnom, da se vratim na temu, ukoliko ti ne vidiš ništa sporno u onom videu, ja te zasigurno neću uvjeravati u suprotno. Dovoljno poznajem tvoje stavove i dubinu tvoje zablude pa da znam kada razgovor nema smisla. I onako, tko ima oči vidjet će, a tko nema neće.
DM
Siromašni župniče. otkud ti to da se kod bosanskih katolika vjera prakticira kroz tradiciju? Da je sve to tako kako ti tvrdiš misliš da bi i dalje davali pare kako si već rekao da daju? Sumnjam da bi. Onaj tko vjeru prakticira kroz tradiciju on daje samo onoliko koliko mora tj. koliko ga natjeraju dadžbinama da dadne.
IzbrišiLeon
@ siromašnom župniku
IzbrišiNe znam iz kog ste kraja, ali malo mi je oholo od jednog siromašnog župnika (ako ste to što kažete da ste) da tako sudi druge istovremeno se tako skromno predstavljajući.
Mi u Bosni živimo i opstajemo uprkos svemu. Živim tu, ali putovao sam i po Hrvatskoj i po drugim zemljama. Ne vidim ništa bolju situaciju ni u Hrvatskoj niti većini mjesta na kojoj sam bio. Kažete da se vjera u Bosni svodi SAMO i ISKLJUČIVO na tradiciji, običajima i gledanju na fratre kao božanstva, a da je izuzetaka malo. jako ohola, netočna i bezobrazna tvrdnja.
Bosna je puna primjera svetosti i kroz povijest i sada. Nismo ništa bolji od drugih, ali ne smatram ni da smo lošiji. Ostavite se predrasuda i prestanite družiti s bahatim gvardijanima, dođite malo među narod
Za ''DM'':
Izbriši1) Pokazati će to tako što će se legitimno pozivati na 'Božji dopust' koji se odnosi na onaj drugi aspekt Božje volje, one koja dakle nije 'pozitivna'.
2) Pročitati biblijsku prispodobu o tome da li je dopušteno liječiti subotom, i vaditi iz bunara.
3) Situacija koja bi pokazala 'živu Crkvu', takoreći, bila bi ona kada bi, hipotetski, o slučaju odlučivala službena Crkvena instanca, i kada bi se hipotetska odluka, kao takova, prihvatila ili odbacila.
4) Argumentacija nije postavljena na toj osnovi - da se radi o 'pozitivnoj volji'. To je tvoj previd.
5) Argumentacija nije postavljena, niti ju treba postaviti na toj osnovi. To je krivi put na kojega ti zapravo navodiš, što sam ti upravo i prigovorio. Lažeš bolan odnosno ba.
Zaključno: Ne vidim dakle ništa sporno u videu. Ako Crkva nekada bude odlučivala po tom konkretnom slučaju, možda bih i progledao. Iz dosadašnjeg izlaganja je očito kako ne poznaješ moje stavove, a slijedom toga niti zablude, jer te uporno ispravljam.
Č.
No ne kužim zašto bih trebao putovati u Šurkovac za ovo. Pa u Zagrebu ima bar 50 noćnih klubova gdje se mogu zabavljati na isti način. Pokraj još ima i stolova za bilijar.
IzbrišiMože li se u Šurkovcu igrati bilijar u crkvi (dakako, nipošto za vrijeme mise i ne bi se igralo za novac)? Nego, kao dio programa.
Bi li ministranti mogli odigrati nogometa u slučaju da je vani loše vrijeme. Mislim, nije čovjek stvoren radi crkve, nego crkva radi čovjeka. Zar ne?
Naravno da se može staviti i stol za bilijar i stol za stolni nogomet u crkvu (ali ne za vrijeme mise). Mislim, M.B., kakvo ti je to pitanje? Jel igranje bilijara grijeh? Nije. Jel može poslužiti mističnom uzdizanju Bogu kroz pokazivanje povjerenja u Božje dopuštenje? Kroz kontemplaciju o zakonitostima fizike, koje je odredio Bog, a koji se očituju u zakonima održanja količine gibanja, zakona o održanju kutnog momenta, uvjetima koji definiraju elastično i/ili plastično odbijanje itd... kako da se čovjek ne divi Božjem stvorenju, te kroz svoje divljenje stvorenju ne oda počast i samom Stvoritelju? U ostalom, i sam si dobro primjetio, prispodoba o lječenju subotom, sasvim jasno govori da se ne smije robovati propisima kada pred sobom imamo stvarnost čovjekova dobra, bilo fizičkog, billo intelektualnog, bilo emotivnog, bilo duhovnog, bilo plesačkog, bilo nogometnog.
IzbrišiDM
Ma "v"pusti ba siromašnog župnika vjerovatno mu krivo što kod njega na Misi bude pet baba koje nedaju ni lemuzinu pa se okomio na bosance.
IzbrišiLeon
Moram još nešto nadodati...pade mi u međuvremenu na pamet :)
OdgovoriIzbrišiSjetih se ja kako je prije par tjedana bio prijenos mise na HKR-u i na Hrvatskom radiju iz crkve sv. Dominika u Splitu. Sve bih vas zamolila da kliknete na ovu poveznicu: http://radio.hrt.hr/ep/sv-dominik-split-misa/81017/ ...i da obratite pozornost na glazbeni dio, tj. na pjevanje i sviranje...
Pitam se, zapravo, što je zajedničko ovom "šurkovačkom skazanju" i ovoj misi iz Splita? Uživajte!
P.s. U velikoj sam napasti da dotičnim animatorima dotične svete Mise napišem lijepo pismo naslovljeno kao "Liturgijska glazba!?"
Ljudi ovo nije šala!Jeste li vidjeli kolko autobusa tamo,tablice od svakuda!Ovo se Sotona u crkvi izruguje sa oprostite na izrazu napaljenim narodom a od svećenika radi budalu!Mislio sam da je to neka prolaznost i neke normalne kateheze ali ovo...Vidim preko interneta po cjeloj Hrvatskoj organizirani odlasci.Ovo treba slati na sve institucije crkve i na dvije kongregacije,dok nebude prekasno!
OdgovoriIzbrišiZaboli me i srce i trbuh kad se sjetim da sam jednom bila dio toga i to podržavala..
OdgovoriIzbrišiS.Š.
Mjesto radnje negdje u Francuskoj.
OdgovoriIzbrišihttps://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10659259_10152326688575723_1284709353168937946_n.jpg?oh=f59dedd46f8f2265ce80dcb5ec6049ac&oe=54CDCA77&__gda__=1422480930_9abfc59e0b39fe0dab073f9baa599074 Longin
Fra Ivo Pavić djeli Sv. Pričešće isključivo na usta.
OdgovoriIzbrišiCharlotic
Zna li tko je li ta pjesma pjevana za vrijeme Sv. Mise ili nije?
IzbrišiCharlotic
S pričesno plitico ili ne? Purificia to plitico?
IzbrišiNije pjevana za vbrijeme Mise. Ovo je program prije ili poslije Mise.
Izbriši(Ne tvrdim da na Misi pjevaju korale, ne ne pjevaju. Pjevaju obične pjesme uz gitare kakve se danas uostalom pjevaju u pola zupa diljem Hrvatske i BIH) Ali ovo je program ne Misa
Leon
Nije pjevana za vrijeme mise nego poslije
IzbrišiDobro ajde sada previše se daleko otišlo u međusobne kritike!Naš Toma je samo htio prikazati kako izgleda stvar kada u crkvi pretjerano oduševljenje preraste u nešto što u rimokatoličkoj crkvi NESMIJE biti!Ima tu svega,od folklora do stvari koje se svetopisamski doslovno tumače,ima situacija kada na ovakvim skupovima svećenika obuzme "onaj"duh a karizmatski svećenici ako nemaju pak svog duhovnika znaju biti često oholi pa ih to dobronamjerno ponese u krivo.Velikoj većini ovaj žar ishlapi na putu do kuće a najmanje koristi imaju naše župe.Vrlo često se ima dojam da je to kao kad pacjent dođe doktoru koji mu nedaje lijek da ozdravi nego dobiva terapiju kako bi mu se ovaj stalno vraćao i bio ovisan o njemu!Ipak sačuvajmo dostojanstvo u tvrdoći riječi jedni prema drugima,poštujući naše vjerničko i bratsko zajedništvo!
OdgovoriIzbrišiOva divna verzija svehrvatskog kola (ne zaboravite da u Šurkovce dolaze ljudi iz svih dijelova Lijepe Naše) izravan je nastavak pokušaja iliraca da se kolo afirmira kao svehrvatski ples, sada evo i liturgijski, na sveopću radost naših liturgičara.
OdgovoriIzbrišiMene je ovo uvjerilo - zbilja ću se priključiti ovom pokretu obnove.
Posljednji put kad sam bio kod frizera bojao sam se linča nekoliko muškaraca koji su svi išli u Šurkovce - a ja kao tipično tradicionalno njurgalo predbacio sam neke nebitnosti za ovako velik i jak pokret duha.
Kad su me uspjeli utišati, ti redoviti šurkovački misari raspravljali su o spolnim odnosima sa svojim ženama i sličnim zabavnim temama: izrazi su bili vrlo kafanski!
Uglavnom, zgadio mi se život u svakom pogledu!
Kikii
a jeste popljuvali i Surkovac i fra Ivu Pavica, na osnovi jednog videa s youtubea pisete svakakve gluposti, pojedini puni osude jel. Inace ta "himna" se pjeva na kraju svake duh obnove u Surkovcu, a napisali su je hodocasnici iz Kastela iz zahvalnosti na svim milostima, ozdravljenjima itd itd. "Kolo" koje spominjete iz videa nije sigurno tokom mise ili za vrijeme trajanja duh obnove nego vjerovatno nakon zavrsetka kao sto se i vidi na videu.
OdgovoriIzbriši"kako čujem gužva je oko oltara jer na njemu fra Ivo dijeli autograme"
hehe preeejako, a ne mozda da potpisuje knjige koje je napisao onima koji pozele to?
isto tako pojedini procitajte knjigu Pocivanje u Duhu Roberta De Grandissa prije nego toliko sudite i tumacite kako vama odg
Ne optužuj prije nego što istražiš, prvo promisli, pa onda ukori. Sirah 11,7
BVB
BVB
Izbriši"Kolo" koje spominjete iz videa nije sigurno tokom mise ili za vrijeme trajanja duh obnove nego vjerovatno nakon zavrsetka kao sto se i vidi na videu.”
"kako čujem gužva je oko oltara jer na njemu fra Ivo dijeli autograme"
hehe preeejako, a ne mozda da potpisuje knjige koje je napisao onima koji pozele to?
Hvala na inofrmaciji, sad nam je puno lakše …. Iskreno potpuno sam zaboravio da Isus nakon Mise odmah napusti Crkvu, pa ovo sve ipak i nije tako strašno kako na prvi pogled izgleda … dapače ono kolo je toliko lijepo i u kombinaciji sa tom himnom toliko izvorno, da možda ne bi bilo loše probati to zaštiti kod UNESCA kao Šurkovačku nematerijalnu kulturnu baštinu :-)
Ferdinand Zvonimir
Ovo je dosljedno protestantsko razmišljanje: Isus nije stvarno prisutan u Presvetom Oltarskom Sakramentu. Govori se samo o njegovoj duhovnoj prisutnosti kad su dvojica ili trojica sabrana u njegovo ime.
IzbrišiKako sveta Misa kod protestanata ne postoji, nego samo gozba ljubavi, ne posadašnjuje se kalvarijska Žrtva kojoj kolo, ples i veselje ne odgovaraju, nego se svi vesele u Duhu Svetome...
Strašno!
A baš karizmatici naveliko navješćuju kako se navodno za godinu dana u Rimu neće prinositi sveta Žrtva - kod njih se barem po njihovu ponašanju može zaključiti da se već odavno ne prinosi.
Kikii
PLES (kolo) ("Neka u kolu hvale ime njegovo, bubnjem i citarom neka ga slave!" Ps 149,3)
OdgovoriIzbrišiKod svih antičkih naroda ples (kolo) je nastao iz prirodne potrebe kako bi se istaknuli izvanjski osjećaji duše. Kada ti osjećaji postignu visok stupanj intenziteta, tijelo ulazi u sklad s dušom. Biblijski leksikon ističe da na hebrejskom jeziku postoji bar osam različitih glagola koji se odnose na ples. U Svetom pismu postoje brojna svjedočanstva o plesu u liturgijskim obredima. Hebrejska liturgija nije se ograničavala samo na pjesme nego i na glazbu popraćenu plesom. Odmah nam dolazi u misli veliki Božji pjevač kralj David koji je kako veli Pismo svom snagom plesao pred Gospodinom ogrnut samo oplećkom. (usp. 2 Sam 6,14) Pismo nam kaže: “Ne samo David nego i sav Izraelov dom klicao je pred kovčegom Jahvinim“: (usp. 2 Sam 6, 14) Nakon pobjede nad neprijateljem “Judita je stupila na čelo naroda i predvodila žene u kolu; slijedili su je Izraelci naoružani, okićeni vijencima i s hvalospjevom na usnama”. (Jud 15, 13) Prisjetimo se događaja prelaska preko Crvenog mora. “Kad su izraelci prešli na drugu stranu vode, Mojsije je zapjevao Gospodinu pobjedničku pjesmu kao zahvalu za izbavljenje.
Tada Aronova sestra, proročica Mirjam, uze bubanj u ruku, a sve žene pridruže joj se s bubnjem u ruci i plešući u čast Gospodinu”. (usp. [Izl 15, 1-20) Tu vrstu slavljenja Boga nalazimo u mnogim Psalmima. "Neka u kolu hvale ime njegovo, bubnjem i citarom neka ga slave!"(usp. Ps 149,3); "Hvalite ga igrom i bubnjem, slavite ga glazbalima zvonkim i frulom! Hvalite ga cimbalima zvučnim, slavite ga cimbalima gromkim! Sve što god diše Jahvu neka slavi! Aleluja! (Ps 150,4); "I pjevat će igrajući kolo: "Svi su izvori moji u tebi!" (Ps 87,7)
U Novom zavjetu, u prispodobi o rasipnom sinu igra se i pleše, kao znak razdraganog veselja: “Stariji sin ču pjesmu i igru”. (Lk 15.25) Sveti Oci i crkveni pisci često govore o anđelima i svetima II nebu koji plešu i neprestano pjesmom slave Boga. To se shvaćanje održalo do danas u kršćanskoj liturgiji. Mnogi kipari i slikari u svojim djelima prikazuju korove anđela kako u nebu plešu pred Bogom. Sveti Bazilije to je potvrdio: Ples je neprestani posao anđela u nebu. Zbog toga je svaka liturgija ili misa odraz nebeske liturgije na kojoj se pleše i slavi Gospodin.
Ipak nisu svi sveci i mistici plesali za života pred Bogom ali mnogi od njih bili su poznati po tome da su i na taj način proslavljali Boga, primjerice: Sveti Franjo Asiški, Terezija Avilska … Pietro Ribadeneira (1611), jedan od prvih drugova svetog Ignacija Lojolskog, ostavio nam je dokument gdje piše kako je svetac ozdravio svoga duhovnog sina tako što je plesao pred njim. (vidi: J.1. Tellechea Idigoras, S.lgnazio di Loyola, Rim, 1965,22 1) Pokojni papa Ivan Pavao II na svojim apostolskim putovanjima često je plesao s mladima. To je bio znak njegova mladog duha, a i predanja Bogu. Na velikim i malim karizmatskim molitvenim susretima ne samo da se slavi Gospodin u pjesmi, u podizanju ruku, već se i pleše od radosti. Bog želi da ga proslavljamo ne samo dušom već i tijelom. Sveti Pavao kaže: “Proslavite Boga svojim tijelom”. Cijelo biće neka slavi Gospodina! Aleluja!
Boze sacuvaj, sto se sve nece opravdavati jer ljudima tako pase. Zna se gdje se plese i ijujuce i to mjesto nije crkva.
IzbrišiPusti ih Toma neka plešu! To su novi duhovi koji su donijeli prekrasno proljeće. Oni samo žele uživati na postkoncilskom "Taboru" koji sve istinske katolike zarazi prpošnom duhovnošću na putu u bolje sutra. Drugovi i drugarice, čuvajte svoju prpošnu duhovnost kao zjenicu svoga oka!
IzbrišiXavier