ponedjeljak, 22. listopada 2012.

FSSP vikend u Engleskoj za razmišljanje o svećeničkom zvanju


Jedan naš čitatelj ukazao nam je na sljedeću obavijest i velikodušno se ponudio da dočeka i preveze zainteresiranu osobu od zračne luke do kuće Svećeničkog bratstva svetog Petra i nazad. Koliko sam vidio na stranici easyJeta povratna karta Zagreb-London za navedene datume je trenutno oko 75€.

Ako razmišljate o tome da postanete svećenik i želite upoznati i uzljubiti katoličku tradiciju, možda vas Gospodin zove upravo u jednu ovakvu tradicionalnu zajednicu. Potrebno je osnovno poznavanje engleskog jezika, a za sve informacije javite se na našu email adresu (tomablizanac@gmail.com) i spojit ću vas s "našim čovjekom u Engleskoj". Apsolutna diskrecija zajamčena!
Vocation discernment weekend: 14-15-16 December 2012 at St John Fisher House in Reading:

For any English-speaking Catholic men between 18 and 35 years of age (under 18 please contact us).

Starts on Friday 14th December 2012 at 6pm (arrivals from 5pm) – ends on Sunday 16th December 2012 at 3pm. Led by Fr Armand de Malleray, FSSP, assisted by Fr Matthew Goddard, FSSP.

Location: St John Fisher House, 17 Eastern Avenue, Reading, RG1 5RU, England. Off-street parking available.

Programme: Spiritual conferences, socials, Holy Mass each of the three days (Extraordinary Form of the Roman rite) including polyphonic Sung Mass on Sunday, silent prayer, and optional private talk with Fr de Malleray, FSSP. Fr de Malleray will explain what a vocation is in general and to the priesthood in particular.

Cost [for the whole weekend, 2 days + 2 nights, including full board accommodation at St John Fisher House]: no set price for students or unwaged – any donation welcome; others: £50 suggested.

Contact: Tel: 0118 966 5284; Email: malleray@fssp.org; website: www.fssp.co.uk/england.

We are looking forward to welcoming you here.

Broj komentara: 35:

  1. Prije nekoliko tjedana jedna je osoba ostavila komentar kako bogoslovi ostavljaju bogosloviju zbog laksizma.
    Pa evo ovo je sjajna prilika za onog tezi za jedan dublji odnos s Bogom za jednu duhovnost koja je uronjena u Tradiciju Crkve.Svatko ima priliku da upozna katolicku Tradiciju pa da sam odluci da li je to za njega ili nije.

    Alex

    OdgovoriIzbriši
  2. Tako je. No čini mi se da su i mnogi drugi ostavljali komentare koji idu u tom smjeru. Ovo je idealna prilika da "iskušamo" sami sebe, da uvidimo koliko držimo do svoje riječi,(i potvrđujemo li je svojim životom)... ili ona ostaje samo mrtvo slovo na papiru. Ponovno jedan kvalitetan i konkretan iskorak na ovom blogu koji pruža mogućnost da se "upozna katolicku Tradiciju", kako napisaste.
    Iskreno se nadam da će biti onih koji će se odvažiti. Dao Bog da tako i bude!

    C.

    OdgovoriIzbriši
  3. Laksizam je, istina prisutan, ali i strah, koji mnogi ne skrivaju, ali skrivaju svoj pozitivan stav prema tradiciji...

    Valj nam jeko moliti da dođi do velike obnove u našoj Crkvi, ali ponajprije na sveopćoj razini

    Ratko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obnova na sveopcoj razini nece doci samo tako preko noci,to jednostavno neide tako.Nece biti obnove sve dok nebude bilo onih koji ce prijeci ili otici u tradicionalnu bogosloviju pa postati tradicionalni svecenici i s pomocu milosti Bozje vratiti se u Hrvatsku te postati jedan protuuteg modernizmu i njogovim zabludama koje se sve vise sire kao zaraza posebice medju nasom Crkvom u Hrvatskoj.
      To se dogodilo gdje god se neka tradicionalna skupina nastanila,kao prvo sirio se tradicionalni nauk a kao drugo potpora je to lokalnom kleru koji je zdravo orijentiran ka tradicionalizmu.
      Dakako valja nam moliti ali isto tako valja nam se odluciti.
      Kao sto kaze C. iskreno se nadam da ce se netko odvaziti i otici te provesti jedan vikend sa svecenicima i bogoslovima FSSP-a,upoznati malo katolicku tradiciju a onda dalje kako Bog da.

      P.S.Ove je godine tonzuirano 30 bogoslova u FSSP-u a u prvu godinu bogoslovije primljeno 38-ero.

      Alex

      Izbriši
    2. U Zg bogosloviji već nekoliko godina raste broj bogoslova. Mislim da nije problem u bogoslovijama.

      Izbriši
    3. U bogoslovijama jest problem,to sto broj raste nije nikakav pokazatelj,pa raste i to u velikom mjeri i broj evangelika tojest protestanata u Brazilu,naprimjer.(po nekim procjenama katolici ce biti manjina do 2020.)
      Sto to rast ima veze sa pravovjerjem?

      Alex

      Izbriši
    4. Mislim da ćemo se svi složiti da nije važan kvantitet nego kvalitet. Zbog tog i jesmo tu gdje jesmo. Kriteriji za primanje su se srozali maksimalno( prvenstveno mislim na bogoslovije u Hr, a ako netko misli drugčije mogu i argumentirati. Premda uvijek- čast izuzetcima!). Granica se mora znati jer još jedan "nevrijedni" samo povećava ukupnu bezvrijednost, a to nam je najmanje potrebno.

      C.

      Izbriši
    5. U biti, krivo sam rekao. Glavni je problem u modernističkim bogoslovijama, unatoč rastu broja bogoslova.

      Izbriši
  4. No od nečega se mora početi, zar ne? Ozdravljenje cijelog organizma uvjetuje ozdravljenje njegovih organa. Potrebna je dubinska obnova svakog pojedinca da bi došlo do obnove na sveopćoj razini-

    A što se straha tiče, nije li svaka polovičnost u neku ruku dvoličnost, a svaka dvoličnost prije ili poslije završi svojevrnom izdajom?!

    C.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. P.S.- Odgovor upućen Ratku. Hvala Alex! :)

      Izbriši
  5. Idemo;kontaktirajte Tomislava i kupujte karte!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To bi vam bilo pametno. U Hrvatskoj nemate što više tražiti!

      Izbriši
  6. Biskup Williamson je danas izopćen iz FSSPX-a. Vijest još službeno nije potvrđena, ali prenose je mnogi. Navodno je interno objavljena u Bratstvu.
    Vijest o izopćenju bilo koga je žalosna, a posebice svećenika, biskupa kojeg su mons.Lefebvre i mons.de Castro-Mayer zaredili-
    Sada bi trebale prestati glasine o sedisvakantizmu unutar Bratstva i sl. Bratstvo je sastavni dio Katoličke Crkve, bilo i ostalo. Za jadnog Willija valja moliti.
    Mnogima je kao obraćeni anglikanac bio jamcem da protestantizam nikada neće prodrijeti u katoličku Tradiciju, no dogodilo se što se dogodilo!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jutros i službeno potvrđeno na svim službenim stranicama FSSPX-a!
      Ja ću se moliti za FSSPX i zahvaliti dragom Bogu za taj dar današnjem svijetu. Pozivam i druge da učine po svojoj savjesti!
      Kikii

      Izbriši
  7. Kao stanovnik zavoda, mogu reći i gotovo potvrditi da je najveći problem bogoslovija ili zavoda upravo modernizam. Shvaćam da se možda ne može u svim segmentima odgoju danas pristupati kao i prije recimo stotinjak godina. No, nekako me stegne oko srca, pogotovo nakon što sam čuo za encikliku Pia X. (opostite mi ako krivo napišem, ali shvatit ćete) Pieni l´animo u kojoj se zabranjuje, ali ja to gledam u pozitivnom smislu, svaki kontakt bogoslova (da ne ulazim u druge skupine koje se spominju) s vanjskim svijetom. Kao što Krist povlači apostole u samoću i izolaciju prije slanja u svijet tako je to i ovaj veliki papa htio.
    Danas je to svakako. U zavod se može doći sa djevojkom, nitko te ne pita ništa, možeš biti pijanac, notorni grešnik i sve tome slično i još gore, pa ako si to onda si čovjek i sve je u redu, ali ako imaš još i problem sa doktrinama nitko te neće dirati...

    Al ako se zanimaš za tradiciju na jedan zdrav način, i držiš se nauka učiteljstva, ti si na vratima pred izbacivanja ili si pak odbačen od svih.

    A gdje je još problem ogovaranja, klevetanja, karijerizma i štošta drugo...

    Kako pomoći ljudima i kako odgajati u našoj zemlji a da ljudi ne moraju ići iljama od svoje domovina?

    Robert

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Neke stvari si dobro uocio,ali pitas se kako pomoci ljudima u nasoj zemlji?Pa vidis,to je tesko jer kod nas nepostoji onaj element koji je potreban,nepostoji jer se izgubio kao sto se dosta toga izgubilo u postkoncilskoj Crkvi,zato je potrebno da Vi mladi u sto vecem broju uzmognete hrabrosti i s pomocu Duha svetoga ostavite svoje modernisticke bogoslovije koje su pune hereza i pristupite tradicionalnim bratstvima gdje cete susresti pravu katolicku vjeru i tako obnoviti lice Crkve.Do tada nazalost nista,jer je sve zarazeno vjerskim indiferentizmom i relativizmom a sto je sve plod modernizma koji ji tako duboko zarazio nasu Crkvu u Hrvatskoj

      Izbriši
  8. Pa jesmo li došli do toga da se naše bogoslovije moraju razniti? Problem je pruzimanje duha vremena, a na samo modernizam. Ljudi, nemojmo si umišljati da je vani sve bolje nego kod nas!

    Zanima me koliko je tih dečkiju odletjelo do sada u neku tradicionalnu boglsoviju, i koliko ima svećenika kod nas koji su ređeni po završetku kanonskog boravka u njima?

    Sve je ovo jako dvolično, piši postove, piši komentare, a kada treba konkretno djelovati, gdje smo?

    Pa naše su župe zatrovane modernizmom! Nak koji šire neki naši svećenici i neke naše časne sestre na župama samo je na propast duše! No, zašto bježati van? Zar se ne može modernizam satirati ovdje i već sada?!

    Mirko

    OdgovoriIzbriši
  9. Istina, ne treba bježati iz svoje domovine. Međutim, budući da nema niti jedne barem neokonzervativne bogoslovije na cijelom prostoru Lijepe naše, ne preostaje nam ništa drugo. Nigdje ne cvjetaju samo ruže, pa ni u tradicionalnim bogoslovijama, no da nema onih koji su se usudili, nije baš posve točno. Uskoro ćemo imati tradicionalnih svećenika, a također su neki svećenici tradicionalnih družbi podrijetlom Hrvati.Istina, neki su pokušali, poglavito u Ecclesia Dei zajednicama i nisu uspjeli...a kaj možeš! Barem imamo cjelovitu katoličku vjeru i tim smo putem došli do FSSPX-a!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nebih rekao da u FSSPX imamo cijelovitu katolicku vjeru,nedostaje nam munus Petrinum,tako da mozemo reci da u Ecclesia Dei zajednicama imamo cijevitu katolicku vjeru,a sto su se neki razocarali jer nisu nasli zadovoljavajuci opsjeg kritiziranja...nesto je drugo

      Izbriši
  10. Sve će tradicionalne zajednice 3.studenog zahvaliti Sv.Ocu za Summorum Pontificum i poništenje ekskomunikacije Tradicije. Nemojte produbljivati podjele među tradicionalistima. Velečasni Claude Barthe, duhovni asistent ovog hodočašća, izbačen je iz FSSPX-a upravo zbog toga što je pripadao sedisvakantističkoj struji. 2005. god. riješio je svoj status s Vatikanom, a sada pripada Ecclesia Dei krugu.
    Ako ste pratili korespondenciju između (sada isključenog)biskupa Williamsona i uprave FSSPX-a, jasno je koliko je uprava FSSPX-a svjesna važnosti munus-a Petrinum-a. I to je dio Tradicije!
    Ovi koji su pokušali u Ecclesia Dei skupinama nisu imali pojma o kritiziranju bilo čega.Nije to bio razlog. FSSPX ipak više vodi računa o svakom bogoslovu, bez obzira na njegovo podrijetlo, jezik, naciju...Šteta da ih nije imao tko odvesti da zakucaju na vrata u Econu!
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kikii,procitao sam propovijed +Gallareta,i iz nje je vidljivo nesto sasvim drugo nego li munus Petrinum ali kao i sto sami rekoste nemojmo stvarati podjele medju nama jer ionako nas je malo kako jedanput rece +Lefebvre

      Alex

      Izbriši
  11. Što znači "imat ćemo tradicionalnog svećenika?

    Taj nužno mora odgovoriti na potrebe velike većine vjernika koji svedoče vjeru unutar važećeg obreda, tj. novus ordo.

    Zar nije dovoljno imati dva tri svećenika, ali normalna, a to znači da nema negativan stav ni prema tradiciji ni prema ičem novom, pa da ima mise u nekoj od crkava za vjernike koji traže stari obred, a po svemu sudeću takvi su zaista u manjini? Zar ne bi to bilo bolje od svih ovakvih negativističkih prizvuka u raspravama i pozivanja nekakvih šizmatičkih skupina na možda ne tako dobro obrađeno tlo naše domovine ali koje ipak nije još toliko zatrovano nekim "modernizmon" o kojem se ovdje neprestano peiča?

    Svećenik koji bi došao iz Engleske ovamo nakon svog školovanja, prvo bio bi "zaražen" umišljenošću da samo svoje treba progurati i sve vratiti na staro. Ratzinger jasno govori da je dosta sa podjelama na stare/tradicionaliste i nove/progresiste i da svi trebamo zajedno rješavati i orati na njivi gospodnjoj. Zato trabamo normalne svećenike koji će poštovati i cijeniti hermeneutiku kontinuiteta, a ne neko puko zagovaranje vraćanja na stare modele, već organski rast kao što je to bilo vjekovima!

    Rukelj

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rukelj;nerazumijem sto to znaci "sizmaticke skupine"po cemu su Ecclesia Dei sizmaticke skupine,molim vas da to objasnite.

      Samo radi vaze informacije;vazeci obred je i tradicionalni obred koji je takodjer bio vazeci i prije 50,150 ili 1500 godina,recite mi molim vas gdje je tada bio novus ordo i kako netko moze bit tradicionalan i odgovoriti na potrebe novus orda?

      Isto tako;svecenik nebi dosao iz Engleske,procitajte malo bolje o cemu se radi,ovo je samo jedna vrsta duhovne obnove,razmatranje o svecenickom pozivu koji zeli uzljubiti Tradiciju,dakako Bogoslovija je u Wigrazbadu gdje se uocava sve veci broj Poljaka naprimjer,pa zasto nebi i Hrvata?

      Da ste malo vise proucili knjige kardinala Ratzingera znali bi ste sto to misli kada kaze hermeneutika kontinuiteta.


      Alex

      Izbriši
    2. Ratzinger svakoako ne želi da se govori o Crkvi prije koncila onoj nako koncila, jer to odma znači podjelu unutar same Crkve.

      Nemojmo zazivati neke podjele neprestano, i sam Pavao apostol žesti se na takve koji uvijek znaju bolje od opće Crkve.

      A Kikii koji ovdje piše komentare još samo nije spomenuo uzimanje pušaka i pokret topova za borbu protiv "modernista". Mislim da je Krist ipak zagovarao mirno rješavanje sukoba.

      Izbriši
    3. @Rukelj,
      ja se ne bih usudio tvrditi da je uvođenje Novus orda bio organski rast. To je bio kirurški rez. Nije se mnogo pitalo niti svećenike niti puk.
      Kod nas u Hrvatskoj je reforma izazvala malo rasprava zbog činjenice da je bio komunizam i zbilja je bilo potrebno ostati što čvršće povezan s Petrovom stolicom. Naravno, stvar s hrvatskim jezikom sjela je na plodno tlo. Ne zbog toga što bi hrvatski vjernici željeli razumjeti liturgiju, nego što je sve to bilo par godina nakon Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika (1967), i paralelno s Hrvatskim proljećem. Dakle, tvrdim da je univerzalno prihvaćanje Novus orda u Hrvatskoj primarno rezultat političkih okolnosti.
      Inače, neizmjerno su me obradovala dva izraza koja koristite u prethodnom izlaganju. Prvo, da je dosta sa podjelama na stare/tradicionaliste i nove/progresiste i da svi trebamo zajedno rješavati i orati na njivi gospodnjoj. Drugo, da bi svećenik koji želi služiti po oba obreda nužno morao odgovoriti na potrebe velike većine vjernika koji svedoče vjeru unutar važećeg obreda, tj. novus ordo. To su tvrdnje koje u načelu vrijede. Međutim, ako niste student ili učenik nego bar malo stariji, i ako ste bili ili jeste zaposleni, osobito u malo većem sustavu, odmah Vam postaje jasno da su upravi te tvrdnje ono na čemu "vladajuća garnitura" opravdava nametanje svojih odluka. Dakako da moramo svi zajedno orati na njivi gospodnjoj, ali prije 50, 60, 70 godina, progresivci su bili jako pričljivi i jako su mahali vilama i motikama, a sada kad su u vrhu ne daju drugima da mašu vilama i motikama, nego bi trebalo vile i motike upregnuti u posao. Što se tiče drugog izraza, zanima me kako se to točno iščitavaju pastoralne potrebe. Tu je diskrecija nadređenog ogromna. S jedne starne, ako neki vjernik iz župe zatraži tradicionalnu misu, a župnik i biskup su protiv toga, stvar je riješena. Tu nema puno sluha za pastoralne potrebe. S druge strane, ako se mišljenja biskupa i župnika ne podudaraju, dovoljno je da netko iz župe napiše nekakvo pisamce. I tako su pastoralne potrebe vjernika vrlo rastežljiv pojam.
      Jedna digresija vezana uz pastoralne potrebe vjernika. U staro vrijeme klerikalizma imali smo župnika odgovornog biskupu i kapelana odgovornog župmniku. U vrlom novom svijetu imamo u svakoj župi kliku laika, većinom besposlenih baba i samo ponekog muškarca, ispunjenih ogromnim viškom energije i snažnom željom za samopromocijom (u obliku loših zborova, čitača sv. Pisma), s onim groznim malograđanskim (iliti malomišćanskim) svojstvom da im manjka bilo kakve samokritičnosti. Ta je klika vječna dok župnici i kapelani samo prolaze. Zahvaljujući tome imamo situaciju da glasna i energična manjina nameće svoj neukus ostatku župe. To se valjda zove aktivno uključivanje laika u kršćanski život.

      Izbriši
    4. Slažem se u potpunosti sa svime što je rečeno o malograđanima koji nameću svoj neukus. No, pitanje je kad će tome doći kraj. U svemu tome, slagali se i u nekim stavovima ili ne, smatram veoma važnim što je papa otvorio godinu vjere. Kolika nam je zapravo vjera, kada u duhu protestantizma možemo reći da euharistija tek spomen na "nešto", a ne znamo što, kada nam je važniji antropocentrizam kiji su promovirali neki od teologa 20. st. nauštrb stoljetnim tradicijama unutar iznošenja katoličkog nauka.

      No, u prethodnom komentaru htio sam, a možda se nisam najbolje izrazio, naglasiti važnost smirenog pristupa stvarima. Ne moramo i mi dizati motike i njima sprejati suzavcem u oči ako su oni to radili nekome prije nas, ne moramo mi njih podrivati ako su oni nas. Valja nam smireno raditi u okviru zajedništva, dobrom pobjeđivati zlo, koliko nam god to zvučalo patetični i primitivno.

      Rukelj

      Izbriši
  12. Cristerosi su primjerice uzeli puške u ruke, topove također i krenuli u borbu protiv nadmoćnije liberalno-masonske soldateske koja je uništavala kršćanske temelje društva. No, u ono su vrijeme biskupi, kao koju godinu kasnije i u Španjolskoj, pozvali na križarsku vojnu.Njihova je snaga bila nevjerojatna.
    No, nisam ja baš za puške protiv modernista. Tko je jednom doživio rat, ne bi to nikad više poželio.
    Nekatolička ili protukatolička klika upravlja Lijepom Našom, zahvaljujući potpori medija i nesnalaženju mnogih biskupa. Prazne se samostani, rede se kontroverzni bogoslovi koji imaju djevojku itd., a izbacuju se pobožni i prikladni.Uništava se život u župama...a svi vazda šute.
    Tetkastim pristupom nećemo ništa riješiti. Modernisti nam vole govoriti o ljubavi prema bližnjemu, toleranciji, trpljenju itd. kada je riječ o borbi za Tradiciju, a kada oni "dejstvuju" onda nema milosti.
    Već spo spominjali problem "poženstvljenjenog kršćanstva", a to je opet jedan "substitut za ćudoređe" kako bi Hildebradt rekao. Naglasi se jedan dio i nastaje nesklad u cijelom sustavu. A svi ovi koji propovjedaju ljubav, znaju toliko nemilosrdno i "dogmatski" nametati svoje stavove da to graniči sa sablazni.
    Feminiziranom kršćanstvu nekih dečkića grozni su moji istupi.
    No, malo stariji se sjećaju propovjedničkog stila do prije koje desetljeće. Danas je taj govor svima omražen i nekršćanski, bez ljubavi, a svednevice slušamo blaćenje naše Majke, svete Crkve, svećenstva, redovništva u svim medijima i tu pokazujemo snošljivost i nasmiješeno lice. Kada se grijeh i izdaja napadaju, pale se sve lampice upozorenja!
    "Radost u Gospodinu" bila je vazda vidiljiva na Kristovim učenicima. Chesterton spominje radost kao osobinu koja je stalno pratila našeg Gospodina.
    Međutim, glede ovog bezgraničnog optimizma, koji bih nazvao neviđenim u crkvenoj povijesti, napominjem samo da crkvena povijest, po učenju Svetog Pisma, ide k posljednjim vremenima, k antikristu, onome koji će zavesti mase i pokušati posve uništiti vjeru u Krista koji je rekao "Ego sum via, veritas et vita!"
    Ni moji uradci nisu vazda besprijekorni,ponekad se i meni samome učine pretjeranima. Ja svoju dužnost ne vidim kao permanentnu. Kad dođu puno bolji i kompetentniji, pa kad oni poljuljaju modernističke paradigme, već duboko ucijepljene u život našeg naroda, ovakvi kao ja će morati umuknuti!
    Mislim da je moj angažman pošteniji od većine koja šuti i sudjelujuu uništenju katoličanstva.
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  13. Slažem se sa smirenim pristupom na koji ste pozvali u zadnjem komentaru. Bez brige, nisam ja za vile, kuke i motike. Podjarivanje i smišljanje osvete su grijesi, u svakom slučaju. Prošlost (ljudska) nas ne smije vezati i opterećivati, ali iz nje trebamo izvući pouku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. što se tiče smirenog pristupa: biskup Morlino u biskupiji Madison (glavni grad države Wisconsin) ima 32 sjemeništarca u svom sjemeništu. Propisao je da sjemeništarci moraju naučiti invanredni oblik rimskog obreda. Sjemeništa kojima upravljaju tradicionalni biskupi privlače mnogo mladića. Sjemeništa čiji odgajatelji otvoreno propituju nemogućnost zaređivanja žena imaju sjemeništaraca koliko je prstiju jedne ruke. Stara progresivna generacija izumire. Biološki. Problem je da u Hrvatskoj zbog komunizma stvar kasni dvadesetak godina. Kod nas progresivni eksperimenti tek poprimaju maha.

      Izbriši
    2. M.B., posve se slažem s iznijetim podatcima i procjenom naše situacije. No, vazda se pitam:
      1.Znaju li modernisti da su sve reforme koje oni provode ili namjeravaju provesti, iza sebe na Zapadu ostavile pustoš i da je to velik grijeh pred Gospodinom?!
      2.Zašto dobri katolici na sve šute, ničemu se ne odupiru, a uglavnom napadnu nas koji se nismo pustili "ko tikva niz vodu"?!
      Kikii

      Izbriši
  14. Ovo valjda nije odgovor na moj komentar.
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  15. M.B.

    Volio bih da, ako si muškarac, uđeš ili da jesi u nekoj bogosloviji, pa bilo u Hrvatskoj da širiš na ovakav način tradiciju ili pak da odeš van, ako je to baš nužno, iako ja ne vidi razlog za to.

    Bog te blagoslovio ako već jesi svećenik ili bogoslov.

    Mislim da shvaćaš na što smjeram?

    Rukelj

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Muškarac jesam, ali oženjen i otac. Dakle, za mene svakako otpada bogoslovija. O vlastitom trajnom đakonatu nisam razmišljao. O trajnom đakonatu oženjenih muškaraca općenito imam određene negativne stavove, poglavito zbog podvojenosti između đakonskog poziva i obitelji. Moj je dojam da bih se kao trajni đakon u konačnici osjećao samo kao jedan dodatni zaposlenik župnog ureda, s ponešto većom ovlašću: da krstim, ženim, služim sprovodni obred, propovijedam. Celibat (svećenički, đakonski) je težak, ali je blagodat.

      Izbriši
  16. Kardinal je Stickler u svojoj vrlo vrijednoj knjižici jasno pokazao da je celibat apostolskog podrijetla. Upravo je pojam "mulier soror" pokazatelj da su apostoli i njihovi učenici nakon ređenja živjeli u celibatu(uz mnoštvo drugih dokaza u ovoj knjižici). Istočne su crkve kasnije popustile u apostolskoj predaji i djelomično dopustile ređenje oženjenih muškaraca. Monasi i episkopi, arhiepiskopi, patrijarsi su svi ostali u celibatu.
    Trajni je đakonat posve nepotreban, a u ovakvom obliku zacijelo ne izvorno katolički. Već su poodavna njemački trajni đakoni, pastoralni asistenti itd. najavljivali da su "Priester von morgen"! To je ništa drugo nego razorno protestantiziranje Crkve i neće donijeti nikakvu reformu i ništa dobro!
    Zašto se ljudi ne bi angažirali u pomaganju siromasima ili u vođenju trećih redova. Smiješno je po njemačkim crkvama da svećenici sjede dok laici pričešćuju. Je li to ljude vratilo u crkve?! Ha, ha...

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.