četvrtak, 4. listopada 2012.

Nema tradicionalne Mise 7.10.2012., pismo i odgovor Nadbiskupije

Prenosim najprije obavijest sa mailing liste Tradicionalna Misa. Preporučujem vam da se na tu listu preplatite ako to još niste učinili.
U nedjelju 7. listopada 2012. neće biti tradicionalne latinske mise u crkvi sv. Martina u Zagrebu. Uz Božju pomoć, misa se nastavlja 14. listopada 2012.

Pismo Nadbiskupskom duhovnom stolu Zagrebačke nadbiskupije u ime zainteresiranih vjernika kao i odgovor možete naći na stranici Tradicionalna Misa: https://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/dokumenti-1.

***

Prenosim tekst spomenutih pisama koja će u doglednoj budućnosti biti dostupna i u skeniranom obliku.

Iz pisma u ime grupe vjernika upućenog 24. rujna 2012. Nadbiskupskom duhovnom stolu Zagrebačke nadbiskupije:

Poštovani,
molim Vas u ime grupe vjernika da osigurate slavljenje mise prema izvanrednom obliku rimskog obreda u nedjelju 7. listopada ove godine u 11,30 sati u crkvi sv. Martina u Zagrebu jer je prečasni gospodin Stanislav Vitković najavio da će biti spriječen.

U ime zainteresirane skupine vjernika Zagrebačke nadbiskupije unaprijed zahvaljujem i srdačno Vas pozdravljam,

Predsjednik Društva za promicanje
tradicionalne Mise „Benedictus“

U Zagrebu, 24. rujna 2012.

Iz odgovora Zagrebačke nadbiskupije, Nadbiskupskog duhovnog stola od 1. listopada 2012.:

Poštovani!
Nadbiskupski duhovni stol primio je Vaš dopis od 24. rujna 2012. godine, kojim molite da se „osigura slavljenje mise prema izvanrednom obliku rimskog obreda u nedjelju 7. listopada ove godine u 11,30 sati u crkvi sv. Martina u Zagrebu jer je prečasni gospodin Stanislav Vitković najavio da će biti spriječen“.

Budući da je dopisom Nadbiskupskog duhovnog stola 42/2011, od 12. siječnja 2011., dr. Stanislav Vitković određen da u Zagrebačkoj nadbiskupiji brine za slavljenje svete mise po obredu Rimskog misala, objavljenoga godine 1962., a u smislu odredaba motuproprija pape Benedikta XVI. Summorum Pontificium, u vrijeme svoje odsutnosti, dužan se sam pobrinuti za adekvatnu zamjenu.

Sve dobro i pozdrav u Gospodinu!

Kancelar: Večković
Generalni vikar: + Šaško

***

Tekst sam prenio kako bih mogao dodati svoj komentar. Najprije, zahvalan sam mons. Večkoviću i preuzvišenom g. Šašku na relativno brzom odgovoru i jasnoj formulaciji koja je dobrodošlo iznenađenje.

Moje shvaćanje nastanka gore spomenutog dekreta s početka siječnja 2011. je sljedeće (a podložan sam ispravcima jer, dakako, nisam osobno bio prisutan). Uzoriti g. Josip Bozanić zamolio je preč. Vitkovića da nauči i počne služiti tradicionalnu misu u crkvi sv. Martina u Zagrebu svake nedjelje. Ovaj je na to poslušno pristao premda osobno nije osjećao potrebu ili želju da se upusti u učenje novog obreda i novi pastoralni zadatak ovog oblika. Odmah na početku spomenuo mi je preč. Vitković koji se zdušno i požrtvovno posvetio svome novom zaduženju da dopis o kojem govorimo nije prikladno sastavljen. Prenosim doslovni citat iz tog pisma jer postoji jedna veća i više manjih razlika u odnosu na citat iz najnovijeg pisma Nadbiskupskog duhovnog stola:
obavješćujem Vas da je nadbiskup zagrebački, uzoriti gospodin kardinal Josip Bozanić, izlazeći ususret Vašim molbama, odredio prečasnog gospodina dr. Stanislava Vitkovića, prebendara, da se on u Zagrebačkoj nadbiskupiji brine i bude na raspolaganje za slavljenje svete mise prema obredu Rimskog misala, objavljenog godine 1962., a u smislu odredaba motuproprija pape Benedikta XVI. Summorum Pontificum.
Od samog početka bilo je jasno da je preč. g. Vitković koliko je god moguće na raspolaganju za slavljenje tradicionalne svete mise. Ali, također je jasno da on ne može obavljati ovu dodatnu službu koja je konačno eksplicitno izrečena u pismu mons. Večkovića i Šaška. Postoje tri osnovne prepreke:
  • u Zagrebu i okolici ne postoji više od par svećenika koji znaju služiti tradicionalnu svetu misu ili su je spremni (u sadašnjim uvjetima) valjano naučiti,
  • svećenici su nedjeljom prijepodne najzauzetiji povjerenim im pastoralnim obavezama i ne mogu se samo tako odlučiti na zamjenu,
  • preč. g. Vitković nema nikakav autoritet službeno imenovati da ga netko zamijeni kada nije u mogućnosti služiti misu u sv. Martinu, a kamo li zapovijediti nekome da to učini, taj autoritet imaju njegovi nadređeni.

Situacija je takva da velika većina svećenika ne zna (tko ih je podučavao?), ne želi (zbog osobnih stavova, odnosa okoline i nadređenih, straha, ambicije, ...) ili ne može (većina ih ima već dvije ili tri mise koje su obavezni slaviti svake nedjelje, a tu su i ostala zaduženja) služiti misu prema izvanrednom obliku rimskog obreda.

Ponovit ću još jednom stav koji je moj osobni, grupe zainteresiranih vjernika u čije ime od početka pišem te kasnije osnovanog Društva za promicanje tradicionalne Mise "Benedictus":

Mi želimo moći prisustvovati svake nedjelje i zapovijedanog blagdana tradicionalnoj svetoj misi u Zagrebu.

Primjetite da se ovdje uopće ne spominje svećenik, ne spominje se tko ga i kako i kada imenuje. To nema veze s nama. Koliko je do nas, spremni smo sve pripraviti za misu (mislim da smo to pokazali). Svećenike redi nadbiskup, svećenicima zapovijeda nadbiskup! Bez svećenika nema svete mise.

Poštovani, ako imate problem jer netko koga biste htjeli imenovati za služenje mise ne zna misiti, slobodno nam se obratite. Ako imate problem jer ne možete naći nijednog svećenika koji bi mogao služiti tradicionalnu misu, obratite se komisiji Ecclesia Dei u Rimu kako je i predviđeno. Ako ne želite ili ne možete, to ćemo učiniti mi. Hvala.

Broj komentara: 35:

  1. Kao prvo, svaka čast Tomislave na energiji koju ulažeš u sve ovo!
    Očito da nikoga od nadređenih nije briga za Misu u sv. Martinu niti za grupu vjernika koji su vjerni izvanrednom obliku rimskog obreda. Izgleda da Nadbiskupiji opet treba naredba iz Ecclesia Dei da nam izađe u susret. Siguran sam da bi Nadbiskupija mogla naći zamjenu u vrlo kratkom roku, samo kad bi to željela.
    Mladen

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pitanje je je li to bila naredba, zamolba ili nesto trece i od koga je isla kome. Zahvalan sam kardinalu i prec. Vitkovicu. Nadam se da ce kardinal uvidjeti da je potrebna njegova pomoc/odluka u ovoj stvari.

      Izbriši
  2. Postoji masa svećenika koji bi to željeli, ali nevjerojatna je atmosfera straha koja se nadvila nad sve vezano uz tradiciju i želju za učenjem i prakticiranjem istoga!

    Matej

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne mogu shvatit da postoji tolika odbojnost, toliki strah od vlastite crkvene tradicije.
    Ante

    OdgovoriIzbriši
  4. Ako smijem primjetiti jednu jako važnu stvar. U otpisu lijepo piše: "dužan se sam pobrinuti za adekvatnu zamjenu". Jeste li vi svjesni što ovo znači? Ovim riječima je dano dopuštenje bilo kojem svećeniku kojeg bi preč. Vitković pozvao da umjesto njega slavi sv. Misu. Bilo kojem. Ovako veoma nespretno, na brzinu napisan otpis je zapravo napravio veliku stvar za ovu udrugu.
    Da osobno treutno nisam predaleko od Zagreba, te da ne postoji opasnost da zapostavim svoju župu, ja bih vam dolazio služiti. Pazite, sad je samo dovoljno da preč. Vitković nekoga zamoli i on ima dopuštenje!!! To trebate iskoristiti.
    Puno pozdrava, vaš veliki prijatelj, seoski župnik

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prec. Vitkovic je vec nebrojene svecenike pitao u proslih godinu i pol da ga ponekad zamjene, pa su ga svi odbijali iz raznih razloga. On je svoju zamjenu i nasao u par prilika (jednom jedan svecenik koji je u medjuvremenu otisao u Rim, drugi puta jedan svecenik koji se nije dobro spremio za sluzenje mise, pa jedan koji sluzi samo staru misu...). Sumnjam da ce neki svecenik koji se do sada bojao ili nije htio sluziti misu promijeniti misljenje. Nadajmo se da se varam.

      To je kao i sa Summorum Pontificumom, samo na nizoj razini. Moze se, slobodno je, ali samo probaj...

      Izbriši
  5. Činiš velike stvari za našu Crkvu... neka te i dalje vodi Duh Sveti!

    OdgovoriIzbriši
  6. osvrnuo bi se na konstataciju

    "u Zagrebu i okolici ne postoji više od par svećenika koji znaju služiti tradicionalnu svetu misu ili su je spremni (u sadašnjim uvjetima) valjano naučiti,"

    Novi red Mise je uveden ako se ne varam 1969. godine, dakle svi svećenici koji su danas živi ,zdravi i aktivni u službi a kojih je po mojoj procijeni još uvijek dosta, a ređeni su prije 1969. itekeko znaju služiti misu po Misalu iz 1962., štoviše oni su i svoje mlade mise služili po Misalu iz 1962, nadalje, svećenici koji su ređeni 1969 za pretpostaviti je da su rođeni 1944, dakle svi svećenici stariji od 1944 itekako znaju služiti tridentinsku misu, a takvih je još uvijek fala Bogu dosta.
    Ai svećenici rođeni kasnije od 1944. su valjda u djetinjstvu i tijekom formacije(sjemenište, bogoslovija)slušali i sudjelovali u misama po obredu iz 1962.
    ja sam rođen 1964. pa se doduše teško i u magli sjećam svećenika okrenuta ad orjentem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svecenik koji zadnjih 33 godine ne samo da nije sluzio staru misu nego je sluzio novu (a prije toga je bio i prelazak na hrvatski i druge promjene sredinom sezdesetih) mora se itekako podsjetiti kako je sluziti i oduciti od brojnih stvari koje su u novoj misi kod nas sasvim normalne. Po meni je mladji svecenik koji zna relativno pristojno latinski cak u boljoj poziciji jer nece mijesati svoje visedesetljetno iskustvo s prisjecanjima iz mladosti.

      Dakako nista od ovoga nije temeljni problem jer svaki svecenik koji to zeli moze za tjedan dana intenzivnijeg ucenja nauciti kako sluziti (tihu) tradicionalnu misu.

      Izbriši
    2. potpuno se slažem

      Izbriši
  7. @Tomislav,

    Ako se dobro sjećam, svojevremeno si zatražio prijem kod preuzvišenog gospodina Šaška. Što je na kraju bilo od toga? Nekako mi se ovi dopisi čine kao gluhi telefoni, razgovor u četiri oka bi puno brže rješio nesporazume koji se gomilaju već dvije godine.


    @seoski župnik,

    Vjerojatno ste dobro interpretirali riječi iz otpisa koje se tiču ovlasti koje su dane preč. g. Vitkoviću da sam imenuje vlastitu zamjenu. Međutim, ne znam kako bi to moglo zaživjeti u praksi. Pretpostavimo da preč. Vitković zamoli nekog kapelana da ga zamijeni. To automatski znači da župni dvor to jutro gubi kapelana, i da se župnik (koji možda jedva uspjeva voditi veliku župu) nalazi u problemima, jer onda on mora osigurati nekoga tko će preuzeti posao kapelana.

    Isto tako, kako bi bilo moguće da preč. Vitković zamolili nekog župnika da ga zamjeni, ako taj župnik već ima obveze u vlastitoj župi (kao što je npr. slušaj s Vama)? Čini mi se da je u tome problem: tko god da upadne u zamjenu on to mora napraviti na uštrb vlastitih obveza i pastoralnih dužnosti koje su mu povjerene. Tako da su kapelani i župnici samim time isključeni. Ostaju dakle na raspolaganju klerici koji nemaju fiksne pastoralne dužnosti (npr. profesori na KBF-u, ili oni zaposleni u biskupiji). A nećemo se sad zavaravati i misliti da se među njima može naći netko tko je voljan participirati u trad. liturgiji.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Luka skroz si u pravu. I ja sam za to da Tomislav ode tamo na Kaptol i riješi već to jednom za svagda. Meni su rekli da se on samo treba javiti na mob. ugovoriti sastanak i to je to, čak mislim da je i preuzviš. biskup Pozaić to želio i očekivao. Ali Tomislav to ne želi jer valjda onda neće imati pismenih dokaza il šta ja znam :)

      Luka

      Izbriši
    2. Prvi Luka (bez smjeska): Svi dokumenti i prepiska su na internetu i lako ih mozes prouciti. Nema tu nikakve zabune ili nesporazuma, zna se vrlo dobro sto molimo/trazimo. Sto mislis da kad bismo se nasli uzivo (a, kao sto mozes procitati, na taj prijedlog mi nitko nije nista odgovorio) da bi mi rekli: "Aha, a tako ste to mislili. A onda dobro, evo odmah cemo to rijesiti."

      Izbriši
    3. Drugi Luka (sa smjeskom): Molim Vas nemojte pisati kao da razumijete situaciju. Vi ste culi od nekog da netko zeli nesto.

      Sto ce se dogoditi kad preko Vase "veze" ugovorim sastanak s biskupom Pozaicem (ako je Vase "cak mislim" uopce tocno)? Mislite da ce biskup Pozaic ici kontra od svog kolege koji je za ovu stvar zaduzen? Ne, prije bih rekao da ste prenaivno shvatili ovu situaciju. A ono sto nazivate "pismeni dokazi" je nuzno jer se pokazalo da na mailove, telefonske pozive i slicno oni kojima to ne pase ne odgovaraju. Na preporucena pisma s povratnicom vecinom odgovore.

      I uopce, mislim da sam bio dovoljno jasan s podebljanom recenicom u gornjem tekstu. Ako preuzvisena gospoda smatraju da ima neki problem s tradicionalnom misom u sv. Martinu (osim sto uopce postoji) mogu se konzultirati s prec. Vitkovicem i informirati o stanju.

      Izbriši
  8. Ovo je u biti vrlo zalosno,vjernici se trebaju boriti s klerom da im omoguci nesto sto je kler obavezan dati,takva bahatost nepostoji u puno zemalja kao sto postoji u Hrvatskoj.Kojekakve sekte idu od vrata do vrata,kucaju,navrcu ljude,a ovaj nas 'preusviseni' modernizmom zarazen kler nece da dopusti nesto sto je od njega zatrazio sam sv.Otac,a kao oni su privrzeni papi,oni stoje uz papu...Licemjeri
    Samo usporedbe radi;kada sam posjetio moj rodni zupni dvor na oglasnoj ploci je pisalo da nitko nece biti pusten sakramentima ili sprovodu ako nije platio lukno u zadnje 3 god.(iako Crkva dobiva novac kroz porez istih tih gradjana),znaci obveze prema Crkvi su obvezujuce a ono sto oni trebaju osigurati to nema veze.Samo nam je nagadjati sto ce ostati od Crkve u hrvatskoj ako tako nastavi.

    Lijepo je promisliti i o Majinom komentaru 'neka te i dalje vodi Duh sveti',kada covjek o tome bolje promisli,nemose Duh sveti voditi i jedne i druge ako su oni u svojoj biti kontradiktorni,a na posljetku lijepo mi je jedanput svecenik fssp-a rekao,'mi smo izabrali put koji je ustanovljen Bozanskim milosrdjem i mi nemozemo propasti'i to hocu i vama reci,Vi niste na strani modernizma ( nove teologije
    )koji je obicna zabluda kojom su zatrovani biskupi i vecina klera u hrvatskoj nego ste na strani pobjednickom tima i zato polako uz velike napore i ustrajnu molitvu siguran sam da ce se svaka zrtva isplatiti.

    Alex

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja bih dolazio, ali mi se za 50 kn kolika je vrijednost jedne intencije, stvarno ne isplati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sveceniku (s celebretom) koji zna sluziti tradicionalnu misu i dodje zamijeniti prec. Vitkovica u sv. Martinu garantiram 500 kuna + 50 kuna za intenciju.

      Slobodno mi se javite na mail (tomablizanac@gmail.com). Za sutra je prekasno, ali mozemo se dogovoriti za iduci put kad prec. Vitkovic bude sprijecen da vas kontaktiram.

      Izbriši
    2. Administrator je uklonio komentar.

      Izbriši
    3. Molim bez komentara o ovome. Ova ponuda stoji.

      Izbriši
  10. Tek kada dođe FSSPX, mnoštvo će se stvari riješiti. Vidite koliko se energije potroši u borbi s modernistima. Prečasni Večković i Šaško se neće vjerojatno nikada promijeniti. Naša i njihova vjera nije više ista-žalosno, ali istinito.Vaša je borba iznimno bitna za Lijepu Našu, no postavite stvari u pravi red i nemojte se previše naviknuti na ovo i uživati u poniženjima. Kad dođe koji Piusbruder pa im očita bukvicu, onako katolički. Uh što će nastati trka i zbrka...A to je potrebno za spas njihovih duša!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Smirite strasti (i ne zaboravite se potpisivati).

      Izbriši
  11. Ovaj prijedlog s mons.Pozaićem mi se sviđa. Dok je bio isusovac, poznavao sam ga. Posve pravovjeran i svet svećenik. Ne bih se iznenadio da i sam prihvati celebraciju. Ne vjerujem da se taj boji Šaška i Večkovića...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa evo, neka "Luka :)" prenese preko svojih veza da cemo rado docekati mons. Pozaica u sv. Martinu. Bili smo radosni kad je bio na prve dvije mise u dnu crkve, naravno da ce nam jos vise biti drago kad i ako dodje sluziti tradicionalnu misu.

      Izbriši
  12. Ljudi, nemojmo se zaletavati s predviđanjima o nečijoj blagonaklonosti i simpatijama prema trad. misi, sve dok se za to ne uspostave očiti dokazi. Znam za nekoliko iskustava s očekivajućim razumijevanjima naspram trad. mise, da bi se na kraju tim istima obilo o glavu. Na stranu nečija osobna konzervativnost pa i pravovjernost, preferiranje latinskog jezika i sl. - to apsolutno ništa ne mora značiti i može imati skroz drukčije konotacije nego bismo mi očekivali. Zato, defaultna je situacija očito averzija klera prema staroj misi, a suprotno treba dokazati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slazem se s antisom osim sto bih ovo "averzija" ipak malo ublazio pa stavio nezainteresiranost/sumnjicavost.

      Izbriši
    2. Slažem se s ispravkom. Hto bih samo još dodati, kao osvrt na nagađanja o simpatijama biskupa Pozaića prem trad. misi, da sam isto tako čuo iz pouzdanog izvora skroz suprotno, kako je on govorio protiv trad. mise. Neću staviti ruku u vatru da je to definitivno, ali je svakako dovoljno da napustimo entuzijazam što bi, kako rekoh, trebala biti defaultna pozicija sve dok se ne dokaže suprotno. A stajanje u dnu crkve naravno ništa ne mora značiti - netko može doći promatrati misu iz mnoštva različitih razloga.

      Izbriši
  13. Pozovite Svećeničko bratstvo sv.Pija X. da preuzme brigu o tradicionalnim vjernicima. Neće biti većih problema. Ova je korespodencija s Nadbiskupijom već dosadila-korak naprijed, tri unatrag. Pa opet tako...U povodu 50. obljetnice pastoralnog Koncila i njegovih dizastroznih plodova potrebno je čuti koju pametnu riječ(ne samo u podrumu u četiri oka). Kod nas će blagoglagoljivi mediokriteti i dalje uljuljkavati naše vjernike u nadi da sve ide naprijed, premda smo poodavna u rikvercu. Da se barem posluže citatima pape Benedikta XVI. o toj temi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. SSPX nije u punom zajednistvu s Katolickom Crkvom, pa ih na zalost ne mozemo pozvati.

      Izbriši
  14. Što je SSPX? Službeno je kratica latinska, dakle: FSSPX od Fraternitas sacerdotalis sancti Pii X(Decimi). Ta se koristi i na francuskom, njemačkom i talijanskom govornom području. Čemu forsiranje engleske kratice na hrvatskom govornom području-tipični kompleksi male sredine?!
    Mogli bismo imati radije svoju kraticu:SBSPD premda se ni franjevci ne zovu RMB, nego OFM. Doduše, isusovci su i DI i SJ, a ovo SJ ipak je češće i prihvaćenije, ergo:FSSPX, a ne SSPX!
    Glede jedinstva-nismo baš ni sa Večkovićem ni Šaškom u potpunom jedinstvu. Čemu hiniti?!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A valjda ih nema puno u Hrvatskoj, pa se nije ustalilo nazivlje u hrvatskom jeziku. Kad budu sluzbeno priznati pripazit cu da pisem kako oni zele. Ali zar to nije inzistiranje na nebitnim stvarima?

      Ja sam u potpunom jedinstvu s Katolickom Crkvom, a koliko znam i mons. Veckovic i Sasko.

      PS. Jel postoji neki razlog zasto se opetovano ne zelite potpisati iako sam to vise puta molio radi lakseg razlikovanja pisaca komentara?

      Izbriši
  15. U potpunosti se slazem s Tomom,SSPX netreba pozivati dok nedodju u potpuno jedinstvo.A po svemu sudeci to se jedinsvo nece dogoditi uskoro,ne zbog "dogmatskih poteskoca"nego sto je SSPX zarazen sizmom u istoj onakoj mjeri u kojoj je druga strana zarazena modernizmom.
    Dakako problemi postoje no oni se nemogu rijesavati metodom 'prvo se promjeni pa cu ti se prikljuciti' nego postani dio pa idemo zajedno postaviti stvari na svoje noge.Ja osobno nezivim daleko od SSPX ali nikada mi nije palo na pamet da ih idem posjetiti.

    Mislm da sam negdje spomenuo da mi je svecenik FSSP-a rekao da bi vam najbolje bilo da pisete Una Voce organizaciji,pa da od njih zatrazite da posalju neku od Tradicionalnih bratstava.

    Alex

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Alex, ja sam u kontaktu s FIUV iz drugih razloga i sumnjam da nam oni mogu pomoci. Razgovarao sam i s nekim svecenicima tradicionalnih zajednica, ali ne cini mi se da su zainteresirani za dolazak u Hrvatsku. Meni malo neobicno, ali valjda imaju puno mjesta gdje ih zovu, pa mogu birati kako im vise pase. Zasto ti ne upitas tog svecenika FSSP-a da li bi nam nekog poslali?

      Izbriši
    2. Necega sam se dosjetio,malo cu razmislit pa cu Ti se javit sutra na email adresu.

      Alex

      Izbriši
  16. Tko poznaje Ecclesia Dei skupine, zna koliko su ograničeni u svojem apostolatu unatoč tome što među njima ima mnoštvo divnih i svetih svećenika. Dobar dio energije troše na puko postojanje i preživljavanje, potom na stalne zavrzlame s crkvenom hijerarhijom koja ih u pravilu ne voli i ne želi, smjenjuje im pravovjerne poglavare, postavlja poslušnike i stalno moraju potpisivati vjernost Koncilu i prihvaćati novu misu, dok modernisti ne prihvaćaju ni jedno ni drugo ni približno. Onda ih se koristi u borbi protiv FSSPX-a, što je prežalosno. O Koncilu moraju šutjeti, o modernizmu također-premda, Bogu hvala, svi isto misle kao FSSPX.Tako da ne preostaje odviše energije u borbi za duše. Uostalom, FSSP i Bon Pasteur su izravno potekli od FSSPX-a, Oratorij sv.Filipa Nerija od svećenika, dugogodišnjeg suradnika FSSPX-a i nekoliko odbjeglih bogoslova iz Zaitzkofena,Institut Krist Kralj slično(koji nikada neće doći u Hrvatsku-ljudi su monarhisti, nemaju uopće interesa) čak je i drugi utemeljitelj, onaj fini i pobožni abbe Mora (za razliku od Wacha), bio u FSSPX-u kao i abbe Trauchesec i nekoliko prvih svećenika. Benediktinske opatije Le Barroux kao i Fontgombaut su također do 1988. bile dio FSSPX-a, a opatija Randol od njih je potekla. Biskupija Campos u Brazilu također, redemptoristi isto...
    Krivo rekoh-nakon dolaska FSSPX-a, kad krene katolička reforma, biskupi će dovući neku Ecclesia Dei skupinu ne bi li tim posljednjim omraženim sredstvom širenje dolazak lefebvrovaca.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.