utorak, 2. svibnja 2017.

Daj djetetu keks u ruke

Ne mislim se baviti pravnom stranom konkretnog slučaja prve pričesti dječaka koji ima Downov sindrom, a koji je već nekoliko dana u medijima. Smatram da o tome dovoljno govori Zakonik kanonskog prava:

stari iz 1917. g.

novi iz 1983. g. 

Ipak moram izdvojiti nekoliko detalja u ovoj priči. Vjerujem da katoličkim čitateljima komentar i nije potreban.
Rečeno mi je da Adam i to dvoje djece neće biti na oltaru s drugom djecom. Kada sam upitala zašto, svećenik mi je odgovorio: "Pa što će gore kada svejedno ništa ne zna ništa i ne zna ni pričati." Nije pomoglo ni to što su druga djeca govorila da ima mjesta i za Adama i ostalo dvoje djece – kaže Slavica Kadić.
(Večernji list)

Župnik je praktički cijelu propovijed posvetio meni, govoreći da sam nikakva žena, da sam lažljivica, da mi se obrate svi kojima nešto treba, jer ću ja zvati medije, a na kraju je začinio rekavši da me neće pričestiti sve dok s medijima ne odem kod biskupa i javno kažem da sam sve slagala.
...
No, izdržali smo i to. Zbog Adama, koji je na kraju dobio hostiju, iako je i tu bilo problema, jer je nije htio od župnika primiti u usta nego u ruku, a ovaj je oklijevao, čak ga i prozvao da mu smeta i pravi gužvu. Na kraju su ostali župljani vikali: ‘Pa, dajte djetetu u ruke!’ i tek tada je to učinio, a crkvom se prolomio pljesak. Moj Adam i ja smo njegovu prvu hostiju podijelili po pola, jer si nisam mogla dopustiti da me otjera od oltara bez hostije - kazala nam je Adamova majka
...

Valja napomenuti da način župnika Asića da prvopričesnike za vrijeme Mise smjesti u prostor prezbiterija (svetišta) crkve oko oltara nije redoviti oblik i nije predviđen liturgijskim uputama. U pravilu prvopričesnici za pričest pristupaju iz crkvene lađe, tj. iz prostora za narod, bilo pojedinačno, bilo u pratnji roditelja - piše u priopćenju [Nadbiskupije].
(Jutarnji list)

I djeca koja žele primiti prvu pričest po starom obredu morat će u Hrvatskoj to učiniti odvojeno od svojih vršnjaka. Takve prilike smo već imali, a izvještaj s jedne baš od prošle subote možete pročitati ovdje.

Broj komentara: 10:

  1. Spominje se i ovaj slucaj u clanku, pa zasto ne staviti.

    Prošlo je vrijeme trijumfalističke Crkve koja bi dominirala ili bilo kome nešto nametala. U ovo naše vrijeme otvara se perspektiva ponizne Crkve, Crkve koja služi čovjeku, upravo poput Isusa Krista koji pere noge svojim apostolima prije nego će poći u sramotnu smrt. Primjer takve Crkve svjedoči nama papa Franjo koji pere noge siromašnima, ugroženima, zatvorenicima i izbjeglicama, papa koji je blizak malom čovjeku ugroženom u ovo naše vrijeme.

    Don Ante, nasljedovatelj pape Franje: 1, 2, pravi tip za Vatikan i gostinjac sv. Marte.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iz iskustva s moje župe mogu vrlo lako pretpostaviti da je ovdje župnik najmanje kriv.
      Puno je to duži lanac župne zapovjedne odgovornosti i sa sigurnošću mogu reći da se tako nešto ne bi moglo dogoditi bez odobrenja župnog pastoralnog vijeća i uz konkretni blagoslov glavne župne vijećnice.
      Iako ne poznajem nikoga iz te župe, po iskustvu mogu pretpostaviti da je ovo vjerojatno kulminacija nekog dužeg sukoba između dječakove majke i najvjerojatnije glavne župne pastoralne vijećnice. Razloga može biti mnogo, te možemo samo nagađati. Lako moguće da je dječakova majka župna zviždačica koja se jedina javno usudila pitati zašto nabavu cvijeća za crkvu koju organizira osoba u rodbinskim vezama sa župnom vijećnicom, plaćaju pet puta više od tržne cijene. Svašta može biti.
      Također i razlozi tzv. duhovno-materijalne prirode su danas vrlo česti. Eh koliko sam puta svjedočio raspravama poput "kad si ti organizirala odlazak kod onog tvog karizmatika, moji su svi padali kao kruške,a kad smo išli kod mojega, tvoje su cure samo stajale. Takvu ste mi blamažu napravile da drugi puta nisam ni pola busa mogla napuniti. Čak ti ni to nije bilo dosta, nego si kasnije s podsmijehom govorila kako ovoj ni u Šurkovcu ne bi padali ".
      Mislim da je pravo vrijeme da se uz sva moguća zanimanja koje danas nalazimo po biskupijama, imenuje i netko tko bi se bavio takvim situacijama. Npr. voditelj ureda župno pastoralnog Uskoka za biskupiju.

      Vilibor

      Izbriši
  2. Ne znam koliko sati vjeronauka treba ostvariti i koje znanje steći da bi se moglo pristupiti Svetoj Prvoj Pričesti. Dobro se sječam svog vjeronauka sedamdesetih godina kad nam je časna nošena na krilima tek završenog koncila lupala žigove u knjižicu i tko ih nije dovoljno sakupio nije mogao pristupiti Sakramentima. Također se sjećam da je bilo jako strogo , ne kako mi je mama pričala kad su ih sveženici tukli , ali ako si zakasnio nisi više mogao ući. Ako je ovaj dječak završio peipremu i zna se ispovijedit onda je trebao biti pripušten Prvoj Svetoj Pričesti . Što se tiče djevojčice ne znam gdje je obavila vjeronauk i koliko sati po tradicionalnom učenju da bi mogla primiti pričest po tradicionalnom obredu. Ona je isto tako diskriminirana jer je izuzeta od svojih prijatelja i vršnjaka isto kao i onaj dečko. Novotari svećenici bi htjeli imati autoritet i poštovanje vjernika a sami ga sebi ruše. Ako svećenik procjeni da netko ne može na Krizmu ili nije prošao Zaručnički tečaj zašto ga mora pustiti. Kasnije ispravljaju krive Drine kad se rastanu jer brak nije valjano sklopljen.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Sveta Edith Stein kao da je predosjećala da će umrijeti bez sakramenata. I baš se to i dogodilo. Naravno, mučeništvo sve nadomješta.
    Našoj generaciji moglo bi se slično dogoditi. Mnogima od nas!
    Lijepo je da se sakramenti dijele po starome obredu, gdje god se to može.
    Lijepo je i kada je nešto prvi put (premda mislim da su se mnogi sakramenti već podjeljivali i prijašnjih godina po starome obredu).
    Puno je tih "prvih" u našim krajevima. Spomenut ću samo neke:
    staru Misu javno je prvi celebrirao p.T.Š.
    Prvi je o Tradiciji javno pisao D.M. Kasnije i o Bratstvu, koliko je bilo moguće.
    Prvi je blog pokrenuo T.Š i J.Š., a kasnije blog s najduže staža T.B. (te sudjelovao u pokretanju celebracije stare Mise nakon motuproprija Summorum pontificum).
    Prvi je duže vrijeme javno celebrirao staru Misu prečasni V.
    Prvi je Bratstvo u Hrvatsku više puta doveo, tada bogoslov, I.M.
    Među prvima su svojoj djeci izborili sakramente po tradicionalnom obredu (Krštenje i sv.Pričest) obitelj J. iz Zagreba i obitelj P. iz Zadra.
    Prvi put je po tradicionalnom obredu vjenčan par J. iz Zagreba.
    Prvi je put javno stara "glagoljaška Misa" služena u Sv.Martinu. Služio je pater iz Dobrog Pastira.
    Prvu pontifikalnu Misu služio je mons.Fellay, poglavar FSSPX-a u Zagrebu.
    Koliko znam, dosada nitko od mlađih nije primio sakrament Potvrde te sv.Reda (od sudđakonata nadalje) po starome Obredu i nisam čuo da je netko primio Bolesničko pomazanje i imao tradicionalni pokop.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaboravio si da je pater M.T.imao prvu staru Mladu Misu.

      Jedan od gore navedenih

      Izbriši
    2. Da,istina. To sam zaboravio.
      Ima još dosta toga. Nekoliko mlađih svećenika je odmah nakon mlade Mise služilo i po starom obredu.
      Prvi je po dominikanskom obredu služio fra M.T.
      A onda imamo i prve ministrante koji su u svih prigodama pripomogli: I.S. i O.B. itd.itd.
      Ipak smo mi velika vojska. I svi smo nekako nošeni na ramenima onih koji su bili prije nas.
      Nitko nije pao s Mjeseca takav.

      Kikii

      Izbriši
  4. Zapravo je cijela ta priča ružna i tužna na više razina. Meni se iz onoga što sam vidio čini da taj svećenik nema neke velike pedagoške vještine, a i način na koji se ponašao prilikom podjele pričesti mi ne izgleda puno bolji od načina na koji je poslije majka postupila s hostijom. I jedno i drugo su se prema hostiji ponijeli kao prema 'keksu', kako stoji u naslovu, a činjenica da je cijela crkva pljeskala za vrijeme pričesti dovoljno govori o kakvom stanju svijesti se radi kod velike većine vjernika i koliko njih zaista shvaća što pričest jest. Medije i njihovo licemjerje neću ni spominjati. Baš me zanima hoće li ijedan od tih novinara ikada problematizirati činjenicu da se djeca kojoj se utvrdi Downov sindrom bez problema abortiraju u kasnoj trudnoći.

    -josko

    OdgovoriIzbriši
  5. Mislim da tradicionalisti nemaju bas puno ovdje o cemu pricati ni komentirati. Cinjenica jest,da sve ovo sto se dogadja dogadja se radi modernistickih svetogrdja. Dakle pricescuju se na ruke (i ovaj svecenik to prakticira), a kad je prva pricest inzistiraju da bi bilo "svecano" na pricesti na jezik. Kao da je prva sveta pricest jedini dan kad treba iskazati postovanje Euharistiji, a svaka druga pricest je njima valjda samo pricest ili djeljenje cipsa?!
    Druga stvar koja je zanimljiva je to da je ova "majka" valjda dala toliko ekskuzivnih intervijua da ni sama ne zna kako je doista bilo. Pa prvo tvrdi da je svecenik pricestio dijete, a kasnije da je ona sama podjelila hostiju. Ostaje nam jos vidjeti koliko ekskluzivnih intervijua doticna planira dati. Rekli bi kod nas u Bosni: Jadno dite s takvom materesinom. I jos jadno bolesno.
    Treca zanimljiva stvar je ta koja se dogodila s preuzvisenom tetkom biskupom. Naime taj divni "pastir" se pozurio ni vise ni manje odmah oprati od svega ne iskazujuci ni najmanju zelju ni volju doci do istine. Boze sacuvaj nas takvih najamnika. Povjeri nas radije vukovima i oni ce nas bolje pazit od takvih "pastira".
    Cetvrti zanimljivi slucaj je pojava pisma i prijekora subratu od nekog dona cini mi se s mora. Koje "srceparajuce" rijeci, stvarno su nas pogodile. Bitno da se on medijski eksponirao. Velecasni ako citate: Gospod je zadovoljan vama samo nastavite.

    OdgovoriIzbriši
  6. Kako sam jedan od mlađih čitatelja bloga, bio sam na susretu i dobio sam nešto čak i gore od onoga što sam očekivao. Sveti i žrtveni karakter euharistije potpuno je iščeznuo i nadomješteno je tuljanskim pljeskom na propovjed, najavama budućih događanja i općom euforijom koja s katoličkom vjerom nema veze. Ostao sam revoltiran i tužan zašto što moram i dalje pokušavati "nažicati" bilo kojeg svećenika u Splitu da za barem nas nekoliko studenata održi Tridentinu.
    Ali, naravno, što zbog straha i što zbog nezainteresiranosti ili neznanja, ništa od toga.
    Dok se svi ustupci rade karizmaticima koji odmah nakon mise kupuju doslovno blasfemične naslove koji se pod normalno tamo prodaju, nas se tretira kao da smo neki kult.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ne znam odakle sam prepisao ovaj citat; ,, Ako danas imamo u Crkvi problem zlostavljanja , onda je to i zbog toga jer smo zlostavljali Presveti Sakrament - a to nam se je vratilo ! "
    Robelar

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.