nedjelja, 29. rujna 2013.

Pokonji tebi je uredbe dan prišal, ki se ne pobije. Jur si na skončan'ju. Goru, koju poli ti karstjanskom karvju, izmir' padši doli!



...
    Mihovil.
Dvignite se, martvi, / ki se nahodite
  U grebih tere svi / prit na sud hitite.
Od zalih obrane, / druzi, razlučite,
  Dobrih s desne strane, / s live zlih stavite!

    Julij ditić iz družbe zalih.
Kuda jesam, ćaćko, / ja razdiljen sada,
  Zač milosardje ko / nimaš moga jada?
Zač bižiš ljubljen'je, / nisam li tebe dil,
  I me zagarljen'je, / ljut  ćaćko i nemil?
Kako ostaviti / moreš me ovdika,
  Hdi su jadoviti / zli dusi dolika?
U ovu li me varst / sada družbe daješ,
  Zač sina u propast / paklensku izdaješ?
Nu, jur ruke prigni / k meni, tvojoj puti
  Tere me gor dvigni, / roditelju ljuti!

    Kalef od broja blaženih.
Daleko od mene, / ditiću, odajdi
  I nimaj nijedne / od pomoći nadi.
Ostavi plakan'jem / mene prizivati
  I tokim vian'jem, / neću te slišati.
Jer da bi zapovid / moju obslužio,
  Ne bi sada ov jid / gorki okusio.
Ako se ne boja / otca i veljen'ja
  Očeva, ne poja / straha, ni svićen'ja
Do svojega konca, / ni poštovat ga kad,
  Koga dakle otca / zaman prizivaš sad!
...

(Jure Žuvetić: Sud pokonji, stihovi 1247-1270, Građa za povijest književnosti hrvatske 1952.)


Nema komentara:

Objavi komentar

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.