petak, 29. siječnja 2021.

Mislili su neki

Prekosutra, na sedamdesetnicu, prvu pretkorizmenu nedjelju, proslavit ćemo 10 godina od početka redovitih javnih tradicionalnih misa u Zagrebu. Ja godišnjicu tog događaja obično obilježavam prema liturgijskom kalendaru jer sâm datum, 20. veljače, često pada izvan nedjelje, pa nema mise. Evo nekoliko tekstova s ovog bloga da se prisjetite tih dana:
Tradicionalna latinska misa u Zagrebu od ove nedjelje
Tradicionalna latinska misa vratila se u Hrvatsku
Traditional Latin Mass returns to Croatia
Povratak tridentskoga obreda

Mislim da je ovo dobra prilika da zahvalimo Gospodinu na svim milostima koje nam je dao po misama u ovih deset godina. Također bismo se trebali sjetiti u svojim molitvama prvog pastira zajednice, preč. Stanislava Vitkovića, kao i ostalih vjernika koji su u međuvremenu preminuli (primjerice, gospođe Magdalene s bijelom kapom na ovoj slici). 

Kako kaže prikazna pjesma: Bonum est confiteri Domino, et psallere nomini tuo, Altissime. (Dobro je slaviti Gospodina i pjevati tvojem imenu, Svevišnji.) 


24 komentara:

  1. Nekima od nas je prvi pastir bio vlč. Tin Šipoš ili p. Pia Marie pa bih se ovim povodom spomenula i njega. Davno prije je sve počelo dok crkva sv. Martina i latinska misa u njoj još nije bila niti na vidiku... Neka se množe naši pastiri i neka ih je čim više kao i vjernika... (trebala bih dodati da nas neće biti no eto rastemo sve više na Božju slavu.., ali tad kad nam je pastir bio vlč. Šipoš nismo mogli uopće zamisliti možda tek u nekim nemogućim nadanjima se nadati da ćemo imati redovnu misu no teško i eto imamo! Što je Božje opstat će. Uslišao je Gospodin molitve raznih osoba...)
    JM

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koliko znam, p. Sipos je ziv.

      Naravno da je pocelo davno prije, zato se i zove stari obred ili tradicionalna misa. Jos dok Zagreb i mise u njemu nisu bili niti na vidiku.

      Izbriši
    2. Da, u pravu si, živ je. Dotaknule su me riječi "prvi pastir" te sam se na to referirala. On nam je slavio mise u Zagrebu u crkvi sv. Katarine na gornjem gradu prije puno godina (čini mi se 15), a vodio nas je putem svojih pisama koje mislim da imam još uvijek sačuvane. Nikad nije pisao o sebi nego mu je pismo bilo ispisano o odnosu prema Bogu. Jako puno smo od njega dobili i uvijek se njega najprije sjetim, a tek onda prečasnog Vitkovića. Kako god, prekrasno je da se stablo razvilo u plod koji danas imamo i iz razloga koji mi je znan zanimljiva je Providnost Božja i poveznica prečasnog Puškarića i Šipoša no da ne odemo na tu temu ostavljam komentare daljnje drugim komentatorima. Naravno da se vrlo rado sjetim i prečasnog Vitkovića.
      JM

      Izbriši
    3. JM, koliko vas je bilo u toj grupici koja je znala i dolazila na privatne mise p. Siposa? Koliko cesto ste imali mise?

      Izbriši
    4. Neki prošli tekstovi npr.http://tomablizanac.blogspot.com/2013/10/nedavno-krstenje-prema-tradicionalnom.html su me podsjetili na to društvance od nije bitan broj iako mogu spomenuti nekih 20tak osoba. Na fotografiji koja je objavljena u tekstu vidi se kum, kolega JB s kojim sam otišla na prvu misu, a djetešce koje se krsti je od Helene... Nismo naravno mi svi bili zajedno na misi, ali smo se puno privatno družili i nije bilo susreta u kojem nismo razgovarali o TM i nauku, životu prema tim načelima i potom nastavljali moliti. Bili smo uglavnom studenti, a moguće su već neki i radili. Željeli smo ovakav procvat tradicije u Zagrebu kakav danas imamo no o tome smo mogli tad samo sanjati. Iako je prijateljica ZT koja danas živi u Zadru i tad svirala i pjevala prekrasno kao i njezina majka zbor je zajedništvo glasova i molitve. To je nešto što ispunjava crkveni prostor za vrijeme liturgije i na poseban način uzdiže dušu prema Bogu. Danas ga imamo. Sama sam bila u crkvenom, gradskom i školskom zboru, a vježbali smo i pjevanje korala u vremenu kad sam se u Zagrebu upoznala s latinskom misom. Od tih negdašnjih mladih mi se čini da sam samo ja ostala u Zagrebu. Došli su drugi mladi koji će znati nastaviti živjeti istinitu katoličku vjeru. Nismo mogli imati redovno mise i bilo ih je možda na prste jedne ruke nabrojati jer tad još nije toliko bilo zaživjelo u Zagrebu i ne samo to nego bi bilo danas možda i čudno kad bih rekla da nismo imali potporu svećenika na župama gdje smo živjeli, a kamoli Kaptola. (Ovdje za veliki korak prema naprijed u pozitivnom smislu od srca zahvala pripada prečasnom Vitkoviću. ) Kad bi im spomenuli ljepotu mise i istinite katoličke vjere samo bi dobili ukor, ignoriranje i ismijavanje. Čak su išli do te mjere da pogrde mgr. Lefebvrea ili bi nas nazivali lefebrovci. Odgovarali bi nas od svega toga što nam je bilo na srcu. Radosno smo trpjeli i upravo zbog tog odnosa prema nama mi smo mogli samo sanjati i moliti za ono što će se kasnije dogoditi, a što tad nismo mogli vidjeti. Da ovo sve napišem potaknula me i slika oca p.Šipoša koja je objavljena u članku kojega si naveo u ovom članku. Postavljeni su čvrsti i dobri temelji na kojima je moguće graditi dalje. Gospodin i Gospa će pomoći jer to je djelo Gospodina. P.Šipoš je sve ovo vrijeme svaki dan, a i danas slavi u svojoj čeliji latinsku misu. Mislim nije li to čudesno i predivno sa svih strana svijeta dopire to zajedništvo u molitvi za Gospodnje djelo? Naravno, postoje onda borbe, ali kroz te borbe kao da sve raste u trenutku kad pomisliš da nema više ničega. Čujem da i svećenik vrlo poznati u Splitu počinje slaviti latinsku misu javno.... Prekrasno... TM se širi Božjom snagom naprijed jer Božje djelo ništa ne može zaustaviti...
      JM

      Izbriši
    5. predivno svjedocanstvo, nazalost u dalamciji pustoš

      Izbriši
  2. jel zna netko koliko svećenika u hrvatskoj zna i drži TLM? dakle, Puškarić, Tilošanec...? Inače žao mi je što se pater Tilošanec rijetko spominje tj. u crkvenim krugovima spominjanje njega je skandal.. Dečko je gigant

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. J jeste li vi mozda Udba?I sto ce vam te babske price nabrajanjem svecenika...Taman posla otkrivati im imena pa kako kojeg otkrivati tako ce ljudi i stradati jer spijuna u Crkvi sada ima vise nego igdje drugdje...Zasto bi se nekog uopce vise spominjalo koga vise nema...doticni pater kog spominjete napustio je svoju biskupiju,prikljucio se doticnom Bratstvu i sad zivi i radi u svojoj zajednici...Nema potrebe ni razloga da ga se vise u ovim nasim postojecim crkvenim krugovima spominje i zbog cega a tko zeli ostvariti neki kontakt s njim uvjek je na raspolaganju.I sta vam to znaci"decko je gigant".Kakve su to rijeci za jednog svecenika....Niti je decko niti je gigant...cudim vam se takvim terminima oslovljavati svecenika...I po cemu je on gigant kad vodi skromnu zajednicu u Zagrebu,Rijeci i Splitu...sta bi onda rekli za zupnike koji vode zupe i po 10.000 dusa i vise...

      Izbriši
    2. Molim da se ne nastavlja rasprava o vlc. M. T. kojeg osobno cijenim i postujem.
      Propustio sam J komentar s pomalo neprikladnom zadnjom recenicom jer se valjda radi o starijoj osobi (penzioneru) koji po navici nekoliko desetljeca mladje ljude zove "decko". Istina je da je do svoje starosti vec trebao nauciti da se u javnoj komunikaciji ne koriste takve rijeci za svecenike.

      Izbriši
  3. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. JM hvala lijepo na normalnom i civiliziran odgovoru, nisam znao da ih ima više, drago mi je, pridružujem se molitvama....
      Petre ne histeriziraj, hiperventiliraš, ne treba ti to. Te sspx/šizma/neposlušnost/lefebvre raspravice prodaji nekom drugom, mene takve idijotarije više ne zanimaju, jasno mi je što je šizma kao što mi je jasno da oni veze nemaju sa šizmom, kao i Vatikanu. Tako da, p Marko je itekao dio NAŠIH crkvenih krugova, svidjelo se to tebi ili ne.
      Toma, ako 'dečko je gigant' zvuči blasfemično, izbriši... Mislio sam u smislu onog što naučava i muke koje je prošao, i dalje prolazi. Nije nepoštovanje prema p Marku, baš suprotno

      Izbriši
    2. JM molim informaciju gdje ima TLM u karlovačkoj županiji?

      Billy

      Izbriši
    3. Privatna je u samom centru Karlovca. Mislim budući je privatna da nije dobro pisati javno o tome.
      JM

      Izbriši
    4. Billy, ako Vas poznam i ako dolazite u sv. Blaža na misu slobodno mi se obratite, budem li smjela dat ću informaciju kamo da se obratite...

      Izbriši
    5. J Buduci da me spominjete moram se oglasiti.1.u vremenu kad se nasi svecenici bore i muku muce da u ovoj nametnutoj odredbi civilne vlasti odredjuju crkvi kako ce se ljudi ponasati razboriti svecenici ipak pricescuju na usta i ne nose maske u crkvi,vjernici su itekako razbiriti pa s velikim oprezom znaju kome smiju i zele nekome reci gdje se i u kojoj crkvi mogu tako pricestiti jer ima i onih spijuna koji bi to odmah prijavili kako sto je bilo slucajeva...Kako nije razborito ni pametno o tome govoriti tako nije normalno s vase strane da javno pitate koji su to svecenici koji jos sluze TLM u Hrvatskoj...to se ne radi javno nego ide od usta do usta...2.Cjenjeni p.Marko Tilosanec pripada Bratstvu sv.PjaX.i aktivno djeluje samo u tom krugu djelokruga s vjernicima.U kojim je to "crkvenim krugovima itekako p.Tilosanec"???Niti ga se uopce u sv.Blaza spominje niti u Sigetu....jedino u krugovima i zajednicama Bratstva jer u njima i djeluje...a to nisu crkveni krugovi u sirem smislu rijeci nego jedne zajednice...Za termin crkvenim krugovi predpostavlja se opcenito u crkvi a vjerujte mi da p.Tilosanec nije predmet ni tema ni razgovora...Bio je na pocetku kad je nazalost od njega stvorena afera i to je nekolicina ljudi u crkvi projecirala,par njih,ni priblizno "crkveni krugovi"jer on niti Bratstvo nikad nisu ni bili neki ozbiljniji predmet rasprave...nase vam crkvene krugove te stvari ne zanimaju jer njih ne zanimaju ni redovne stvari osim kad su novci u pitanju a to sto bi vi volili da je drukcije to su vasi osjecaju koji vam takvu mastu i projeciraju...zato i jeste nervozni i agresivni i ne birate rijeci nego grizete samo neznam sto cete zagrist!!!

      Izbriši
    6. Anonimno 30. siječnja 2021. u 11:11
      Gotovo da nema grada gdje nema svete latinske mise samo ih još dosta ima koji slave privatno no polako molimo pa će izaći iz skloništa... Barem imam takvu inormaciju... Što se tiče Zagreba i Zagrebačke županije poznato mi je p. Tilošanec, p. Robert, vlč. ***, prečasni Puškarić i možda sam kojeg preskočila no danas ih Bogu hvala ima...
      JM
      JM

      Izbriši
  4. ok Petre, ne znam gdje ste vidjeli moju nervozu a kamoli agresiju, no dobro, čovjek vidi ono što želi.
    1. Mislim da ste vi ili preparanoični ili ja nisam svjestan količine ludila u Crkvi...Nadam se da je vaša paranoja u pitanju, ne bi volio da je stanje unutar crkvene hijerarhije toliko skrenulo u gestapovštinu.
    2. ponavljam, sspx rasprave me ne zanimaju, umoran sam od toga, niti o kome/čemu se raspravlja u raznim "krugovima". U vremenu kad se ekipa grli i ljubi s raznim hereticima, šizmaticima, muhamedovcima, šamanima, u kojem se na misama mlade zove na nekakve ekumenske susrete nekakve braće u Taize, kada razni karizmatici postaju popularniji od svećenika, njima je sspx nekakav problem?! E pa ne pijem to. Ako sam u krivu neka mi Bog oprosti, ali ako sam u pravu, God help us all...Svako dobro Vam želim J

    OdgovoriIzbriši
  5. J S vama se ne isplati raspravljati jer se neznate zaustaviti i neznate prihvatiti kritku a poniznosti nemate ni trunke...Vaš malogradjanski rijecnik poput"hiperventiliranje"upravo otkriva vasu nervozu jer to covjek pa jos vjernik ne izgovara odnosno ne pise sa nekim mirom u sebi...Drugo sto vam po zadnji put obracajuci se zelim reci i upozoriti da se ne koristite podmuklo i bezobrazno u komunikaciji samnom nabrajajuci heretike,sizmatike,muhamedance....te ekumenizam i Taize kao i karizmatike...Te nove pojmove u temi samnom niti sam spominjao niti navodio...a vas ako zivciraju i smetaju nadjite posteniji nacin pa se obracunavajte i grizite s njima direktno ako imate hrabrosti i obratite se na drugu adresu...Otisli ste skroz na drugu stranu...Spadate u onu posebnu skupinu nervoznih"tradicijonalista" i velikih,isfrustriranih i galamdzija koji vise stete nego koriste Crkvi.Tako da nemam vam se namjeru vise obracati a vi sad mozete pisati kako i koliko hocete.Takvim nervoznim ponasanjem vama su sva vrata crkve zatvorena za bilo kakvu konkretniju vjernicku angaziranost i aktivnost osim ako ne naletite na takvu slicnu ekipu...Za sada Bogu hvala takvih nema u Zagrebu nakon tridentinskih Misa u druzenjima jer cim ljudi primjete takve odmah se micu od takvih i idu kuci...To nemogu reci za okupljanja kod Misa koje organizira Bratstvo jer tamo ni ne idem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jao jao jao, koliko besmisla, osuđivanja pa i uvreda. Gledajte, na moje benigno pitanje vi odgovarate da jesam li je Udba?! (plus ostatak nepotrebnog tipkanja..).Ta vaša reakcija je histerična, ljutite se koliko hoćete ali ja ostajem pri svom. Ne znam jeste li primjetili ali ja vas ni jednom riječju nisam uvrijedio niti karakterno prosuđivao, a vi prema meni da: "nemam ni trunke poniznosti, malograđanski rječnik, nervozni tradicionalist, nema mira u sebi, podmukao, bezobrazan prema vama, veliki, isfrustrirani galamdžija, štetim Crkvi, vrata crkve mi zatvorena(ma zbilja?)...". Ako vam je moj rječnik nekorektan, ah, zaista me nije briga, ja sam pak miran jer vas ničim nisam vrijeđao. Uživajte u vašoj pravednosti, ja ću se nastaviti boriti sa svojom grešnosti. Još jednom vam želim svako dobro


      P.S. pohađam TLM u sv.Blaža od prvog dana, to je moja župa preko 20g, ali da mi je sspx bliže ne bi se libio ponekad i kod njih otići, bez ikakvog bunta prema ikome, nemam tu nikakvih nedoumica, naprotiv, zahvalan sam za sve što je nadbiskup Lefebvre napravio za Crkvu i molim za dušu tog velikog(svetog(?) čovjeka

      Izbriši
    2. J Samo je Bog velik i Njemu jedinomu pripada zahvala,slava,cast i hvala!A svi drugi ćemo odgovarati pred Njim za svoja dijela.Nitko nije toliko svet da je nedodirljiv od Bozjega Suda!

      Izbriši
  6. Dakle, Billy iz Karlovca sam i hvala za informaciju o sv.misi. Sad znam gdje trebam pitati. Nisam iz Zg.
    Nadam se da ću biti u prilici svratiti do sv. Blaža.

    OdgovoriIzbriši
  7. Molim vas da molite za Istru kako bi i mi mogli slaviti tradicionalnu misu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Molite i za Hercegovinu u kojoj nije bilo javne tridentske mise od 1969., zemlju punu krivovjerja i praznovjerja, crkvenog neposluha, bogopsovke, lažnih i svetogrdnih “ukazanja” iz kojih se izrodila tzv. Crkva Krista svega svemira, ukratko zemlju punu svega protukatoličkog pod krinkom tvrdog katolicizma...

    OdgovoriIzbriši
  9. moja prva TLM je bila u sv Martina u ZG (nisam iz ZG).

    prije toga sam poceo proucavati tradiciju, i odlazak na tu misu je bio tocka na i.

    u Dalmaciji je situacija pusta, pusta do bola, da nema FSSPX ne bi bilo ni TLMa.

    no trad krugovi su katasrofalno razijedinjeni i posvađani. do bola.
    treba jedinsta u istom cilju - obnovi Crkve. pod jedinstvo ne mislim sa bilo kime, vec s onime tko zeli obnovu mise, katekizma i života u skladu s predkoncilskim vremenom, odnosno sa "bezvremenskom Crkvom". jel on "indultist", "pixijevac", i sl nazivi je nebitno.
    a upravo tu padamo.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.