nedjelja, 4. ožujka 2018.

Misa i predavanje preč. Berga

Danas je preč. John Berg, poglavar Svećeničkog bratstva svetog Petra, celebrirao pjevanu misu u crkvi sv. Martina u Zagrebu.


U poslanici sv. Pavao upozorava
A bludnost ili kakva druga nečistoća i škrtost neka se među vama i ne spominje, kao što dolikuje svetima. Tako ni bestidnost i besmislen govor ili nepristojne šale, što sve nije na mjestu, nego radije zahvaljivanje. Znajte ovo i dobro zapamtite: nijedan bludnik ili nečist čovjek ili škrtac, jer su to idolopoklonici, neće imati baštine u Kristovu i Božjem kraljevstvu. 
U evanđelju Gospodina Isusa koji je učinio čudo izagnavši đavla te je njemak progovorio, njegovi neprijatelji optužuju da pomoću Beelzebuba izgoni đavle. 

Kako je u propovijedi primjetio p. Berg, za razliku od brojnih današnjih teologa koji niječu Isusova čuda, farizeji priznaju događaj, ali ga potpuno nerazumno pripisuju nečistom duhu. 


P. Berg zadržao se u svom tumačenju posebno na odlomku: 
Kad nečisti duh izađe iz čovjeka, luta po pustim mjestima tražeći pokoja. Ali, kad ga ne nađe, reče: Povratit ću se u svoju kuću iz koje sam izišao. I kad se povrati, nađe je pometenu i uređenu. Zatim otiđe, uzme sa sobom sedam drugih duhova gorih od sebe, i s njima uniđe i nastani se ondje. Tako posljednje stanje onog čovjeka bude gore od pređašnjega.
Propovjednik je istaknuo da i danas mnogi koji su kršteni iz običaja nalikuju tom jadnom čovjeku iz evanđelja. Duša im je očišćena krštenjem, ali nakon toga nisu primili Božje milosti koje im on neprestano nudi. Svoje znanje i maštu nisu punili duhovnim stvarima, nisu bili otvoreni Bogu kroz molitvu i mrtvljenjem krotili svoju volju. Kao što postoji izreka da priroda ne podnosi prazninu (horror vacui), tako je i u nadnaravnim stvarima, pa ako ne punimo dušu duhovnim dobrima, ona će se privezati uz svjetovna dobra. A tada će i sami katolici pristati uz grotesknu karikaturu naše vjere koju nam daje društvo, a posebno mediji: da se radi samo o izvanjskom ispunjavanju nekih propisa. I onda će se kao što nam danas nude "nove paradigme" potaknute pobudnicom Amoris Laetitia, takvi katolici samo pitati: Kako mogu činiti sve što želim, a da i dalje primam sakramente? No mi trebamo, kako kaže sv. Pavao, živjeti kao djeca svjetla, a plod je svjetla dobrota, pravda i istina. Tu transformaciju u posinjenu djecu Božju ne može ponuditi ni islam sa svojim beskonačno dalekim božanstvom čija potpuno arbitrarna pravila treba čovjek ropski slijediti, ne može ponuditi ni protestantizam u kojemu je opravdanje samo nešto izvanjsko, što ne oslobađa od grijeha i preobražava iznutra. 


To je tek nekoliko misli koje sam prema pamćenju sažeo iz današnje paterove propovijedi. Nadam se da će u dogledno vrijeme propovijed biti objavljena u cijelosti. 

Nakon mise u kratkom grudanju preč. Berg je, kako je i red, stao na stranu slabijih. Marko i ja smo bili s druge strane ulice, a Marko se osjeća posebno blagoslovljenim jer ga je pater pogodio direktno u prsa. 



***

Preč. Berg se pokazao kao izvrstan govornik. Na njegovom večerašnjem predavanju najprije je prikazan kratki film o FSSP-u, a zatim je p. Berg iznio sažetu povijest Bratstva sv. Petra i njegove osnovne karakteristike. Čitavo predavanje se malo odužilo zbog konsekutivnog prevođenja, ali na kraju je ipak ostalo vremena za par kratkih pitanja i druženje.



Još sutra imate priliku prisustvovati tihoj misi u 18 sati i eventualno kasnije priupitati patera ako vas nešto zanima. 

51 komentar:

  1. Mene je pogodilo kad je, u Palaceu, p. Berg, ako me sjećanje ne vara, rekao da je siguran da je svatko od nas nazočnih počinio neki smrtni grijeh. Ne znam za druge, ali znam da ja stvarno nisam. Nepočinio.
    Zbilja se pokazao odličnim govornikom. Zahvalan sam, njemu i organizatorima. Bilo bi, vidi se i iz intervjua "Bitnomu", djetinjasto očekivati čuti na tom predavanju koju riječ više o odnosu, sličnostima i razlikama između dvaju bratstava. Kao i o odnosu prema Papi općenito te Franji napose, a s obzirom na spomenutu potrebu da se s crkvenom zimom suočimo te prikladno se odjenuvši na nju iziđemo. Grudati se s Franjom i biskupima.
    Koristan je npr. "The Road to the Dubia" FSSP-ova svećenika, na "Sensus Fidelium".
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  2. Intervju mu je katastrofa, apsolutno ništa nije rekao,kao da slušam matu granića

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako vam je pretežak za čitati, ne znači odmah da je zato katastrofa.

      Lovro

      Izbriši
    2. Rekao je neke stvari. Između ostalih stvari. Obzirno. O molitvi prinosa, o dubia, o nepostojanju prekida ne kao zaključku...
      U cijelom intervjuu nije uopće spomenuta "zajednica vjernika okupljenih oko...". Kao da su "Oni o Kojima Ne Govorimo".
      M. P.

      Izbriši
    3. mlako je sve to, puno okolišanja, uvijanja, izbjegavanja...kardinal Sarah i Burke su puno jasniji, direktniji i hrabriji...

      Izbriši
    4. Drugim riječima, niste razumjeli gotovo ništa od onoga što je Berg govorio. Ima li išta napornije od ovih "born again" FSSPX tradicionalista?

      Ivan

      Izbriši
    5. Ne, nego vi ne možete navesti ništa bitno što je preč. Berg rekao.
      A da su vam FSSPX tradicionalisti naporni, potpuno je razumljivo. Da vam ne dižu tlak značilo bi da su mlaki kao i preč. Berg koji je pazio da ne bude naporan Kaptolu.

      Izbriši
    6. Upravo tako Kvatrić . Nit je hladan nit je vruč . Može ga razumjeti samo onaj tko je spreman na kompromise kao i on. U protivnom ne bi mu ni bio dat termin u Svetom Martinu. Još će i odslužiti TLM , ali tek ćeš u propovjedi vidjeti njegovo pravo lice. Upakirano će ti reči da ti ništa ne smije i neće reči.
      Robelar

      Izbriši
    7. FSSPX je po vama oštar? Biskup Fellay kojega jako cjenim je zadnjih godinu dvije jako jako blag.

      Lovro

      Izbriši
    8. Robelar, jeste slusali propovijed ili to pricate prema nekim vizijama?

      Izbriši
    9. Slažem se sa Robelarom. Dosta nam je kompromisih svećenika, bilo na Kaptolu, Martinu ili Dugavama.

      HR Otpor

      Izbriši
    10. Kvatrić, bolje i da bude "mlak" (premda je čovjek na kraju krajeva odgovarao na ono što ga se pitalo, i u tome je bio sasvim jasan, barem onome tko razumije dovoljno hrvatskog jezika) nego da bude licemjeran kao veći dio ovdašnjih lefevrovaca. Njima naime savršeno odgovara dok im svećenik celebrira mise po nekim joga i reiki ćumezima. Oni kojima to smeta (pa kasnije to zaborave kao da se nikad nije ni dogodilo) - tima ne smeta da im na očigled sviju svećenik pričešćuje javno deklarirane starokatolike i "knjigoistinaše". Ne smeta im ni da im mise celebrira svećenik koji izjavljuje da se na novus ordo misi "abortira Krista". Ne smeta im da drže predavanja kod "novus ordo ravnozemljaša". Ali FSSP im je naročit trn u oku. Ne treba se tome čuditi. Iz nervoze radi mogućeg dolaska FSSP-a - možda se čak i boje da će izgubiti dio one šačice ljudi koji pohode Dugave nedjeljom (iako bi dijelu te populacije bolje odgovarala lokacija zapadno od Črnomerca) ponašaju se kao bijesni psi - grizu sve oko sebe. Takav nemir je nezdrav, i ne želim ni pomisliti odakle dolazi. Ako je ovaj intervju uspio bar u jednoj stvari, a to je da je još više udaljio takav profil ljudi od sv. Martina i FSSP-a na duge staze, čini mi se da se bolja stvar za Tradiciju u Hrvatskoj nije mogla dogoditi.

      Ivan

      Izbriši
    11. Lovro, jedino se od svećenika FSSPX-a može čuti beskompromisna istina i neuvijeno kritiziranje 2.VK i sadašnjeg stanja u Crkvi. Mislim da to nije potrebno posebno dokazivati.

      HR Otpor, ako mislite na to da u Dugavama nisu odbacili papu i vjernost Katoličkoj crkvi, onda ste u pravu, zaista su kompromisni. I takvi će ostati.
      A to što vi logičkim vratolomijama više ne priznajete papu niti hijerarhiju Crkve, ne znači da niste u kompromisu sa Kaptolom, već da ste raskinuli veze sa samim Kristom.

      Izbriši
    12. Toma ,da , pričam prema nekim vizijama . Intervju na bitnonetu je nebitan već samim time što ga je njima dao. Poslužit ću se ovaj puta riječima pape Franje ; nema povratka na staro. Treba porušiti sve mostove i puteve koji bi mogli voditi unazad. Ako sam se odlučio Bogu davati više ne smijem se osvrtati u nazad jer tko to čini poput je onog orača iz Evanđelja i nije pogodan za Kraljevstvo Božje. Pustimo mrtve da sahranjuju mrtve.
      Robelar

      Izbriši
    13. Robelar, citiram sto ste napisali "Još će i odslužiti TLM , ali tek ćeš u propovjedi vidjeti njegovo pravo lice."
      Ja sam slusao propovijedi i u nedjelju i u ponedjeljak i mogu reci da su zaista bile izvrsne, pa mi nije jasno kakvo je to paterovo pravo lice koje se otkriva u propovijedi?

      Izbriši
    14. Ivane,

      upravo se kroz Vaše riječi provlači nezdravi nemir. Time što katolike nazivate bijesnim psima više govori o vama nego o ljudima koje prozivate. Radije odgovorite argumentom na konkretne stvari iznesene u članku.

      Bogu hvala na svakom svećeniku koji služi tradicionalnu Misu, za njih trebamo posebno moliti, kao i za njihovu odlučnost i hrabrost u obrani Kristovog nauka.
      Za mnoge su zbunjujuća vremena i ne treba olako suditi, a još manje tako grubo vrijeđati.

      Izbriši
    15. Bogu hvala na svakom svećeniku koji služi tradicionalnu Misu, za njih trebamo posebno moliti, kao i za njihovu odlučnost i hrabrost u obrani Kristovog nauka.
      Tu spadaju p. Berg i p. Bücker?

      Vedran

      Izbriši
    16. Ivane,
      mise FSSPX-a su bile u „reiki i joga ćumezu“ (Češki dom) ne zato što smo umirali od sreće na tom mjestu, već zato što je tada tako bilo moguće. Osobno se reiki i joga seansama koje su se održavale u istom prostoru, nisam zamarao, jer njihovi zlodusi bježe kada dođe Krist. Ako ne znate da tama bježi od svijetla trebali bi preispitati svoju vjeru.
      Osim toga, ako ćemo po tom kriteriju, kako možete opravdati predavanje FSSP-a u Palaceu, kada su u istom prostoru možda održavane npr. sodomitske orgije?

      Očito sam slabi lefebreovac kada nemam pojma o onome što pričate. Osobno ne znam za nikakve starokatolike i „knjigoistinaše“. Ako su javno deklarirani, navedite koji su to. Nadalje, koji svećenik izjavljuje da se na novus ordu „abortira Krista“? Ja to nikad nisam čuo.
      Ova fiksacija na ravnozemljaše je posebno fascinantna. Otkud tolika histerija oko ravnozemljaša? Ako su to gluposti, zašto se toliko uzbuđujete? Zato što je jedan katolički svećenik, vlč. Razum ravnozemljaš, drugi katolički svećenik ne bi smio održati predavanje o Tradiciji u prostoru Katoličke crkve u kome je ravnozemljaš šef?! A gdje FSSP drži mise, ako ne kod novus ordovaca? I to onih koji rade daleko problematičnije stvari nego što je vjerovanje u ravnu Zemlju.

      Što se tiče Vrapča, kod vas su indikacije za posjet tamošnjoj instituciji daleko izraženije. Munchausenovske laži, paranoja, bjesnilo...
      Na vašu nesreću, „šačica ljudi“ u Dugavama je sve veća. Ne znam za ostale, ali ja kraj Dugava odavno ne idem u Sv. Martina, ako ni iz jednog drugog razloga, onda iz lojalnosti. Dugave djeluju redovito u vrlo teškim uvjetima, dok se u Sv. Martina povremeno gospodski navrati i doviđenja do druge prilike.
      Uglavnom, svatko priča o onom što mu fali. A izgleda da vama fali ljudi u Sv. Martinu, pa svoje frustracije projecirate na Dugave.

      Izbriši
    17. Intervju nije posebno zanimljiv nikome s duljim stažem u TLM. Niti su, pretpostavljam, takvi ljudi ciljana publika.
      P. Berg je možda trebao odbiti intervju, ali to opet ne bi bilo pristojno. Sumnjam da ga smatra vrhunskim marketinškim korakom za širenje apostolata FSSP u RH.
      Osnovni manjak intevjua je što se ne bavi tomizmom kao jednim od tri stupa FSSP (dakako, da je Tomina filozofija i temelj FSSPX). Ako se pitamo kako je moguće da su prelati koji su slavili TLM bili u stanju preći na NO, razlog je upravo u filozofskom poimanju stvari, o slici Boga, o slici bitka, o slici svijeta, o istini, o mogućnosti spoznavanja istine, o svrsi i time o postojanju ispravnog i neispravnog (dobrog i lošeg). Kod tih je svećenika na mjesto ispravne filozofije usađen modernizam, pa je onda teologija samo skup komadića razbijenog stakla, skup kvazi-egzegetskih unakaženih varijacija na biblijske teme.
      Tomizam nije zanimljiv, no napraviti ozbiljan intervju koji bi odbacivao filozofije nekompatibilne s kršćanskom vjerom bio bi hidrogenska bomba.
      Novinar je po mom mišljenju previše inzistirao na odnosu FSSP prema FSSPX, i mislim da je korektno od p. Berga da je bio rezerviran.
      Što se tiče kanonskog statusa FSSPX, pa valjda svatki tradicionalni katolik želi da se to riješi, ne nužno danas ili sutra.
      Što se tiče AL, p. Berg ju je spomenuo i na misi i na predavanju i to u kontekstu tomizma. To što je u intervjuu rekao da se oslanja na kazahstanske biskupe, mislim da je to skroz u redu. Veću težinu ima Athanasius Schneider s još dvojicom subraće apostolskih nasljednika (i naknadno pridruženih 3-4) nego ovaj ili onaj teolog FSSP (dakako, svaka čast mons. Fellayu u ime FSSPX na potpisivanju Correctio filialis; uostalom, ima li među supotpisnicima kompromisera???).

      Vedran

      Izbriši
    18. Sigurno, Bogu hvala. Vrijednost jedne Svete Misne Žrtve je nemjerljiva, a u današnjim okolnostima je samo služenje TLM čin hrabrosti svećenika. Treba podržati svakog svećenika (i one u novus ordo župama) koji ju je spreman služiti. No nije stvar samo u Misi, već i u čvrstoj obrani nauka. Svete svećenike narod mora izmoliti.

      Izbriši
    19. Kvatrić,

      dio po dio:

      "već zato što je tada tako bilo moguće" (da, poznato je da u Zagrebu nasušno nedostaje prostora za najam)

      Ne moram nikoga opravdavati. Ovo što vi pišete su misaone konstrukcije ("možda"), dok je održavanje istočnjačko-poganskih rituala u tom prostoru činjenica. Pa pitajte vašeg pristašu, jednog od revnijih komentatora na ovom blogu. On se vrlo glasno žalio na navedeno.

      Uistinu ste "slabi lefebreovac", što ste i dokazali brukanjem s komentarom o hotelu Palace prije nekoliko dana ("ima se, može se"). Ja ću vas poštedjeti daljnjeg (auto)sramoćenja u javnosti, pa slobodno pitajte svoje pajdaše o svemu što sam naveo. Podsjetite ih pritom da je laganje protivno određenoj Božjoj zapovijedi.

      Nemam fiksaciju na ravnozemljaše. Oni su redikuli i ništa više. Vi ste tome posvetili čitav pasus, a i mnogo puta prije toga ste se bavili tom temom, pa vam očito znači mnogo više nego meni.

      "ja kraj Dugava odavno ne idem u Sv. Martina". Odlično! Najbolja vijest dana.

      Na ove djetinjaste porive ("moj tata je jači od tvog tate") neću se ni osvrtati.

      S moje strane, ovo je kraj rasprave. Adio!

      Ivan

      Izbriši
    20. Vaš je problem što se ne možete kontrolirati u napadima na FSSPX, pa kažete svašta iza čega ne možete stajati, a onda migoljite iz rasprave.
      Mene pozivate da upozorim lefebreovce na tobožnje laži, te me podsjećate na grešku od neki dan, dok vi ne da griješite, ne da ste u zabludi, već svjesno izmišljate ljude i događaje, te meni podvaljujete vlastite infantilnosti.
      Ako niste odmaglili, evo da ja vama odgovorim dio po dio.
      "(da, poznato je da u Zagrebu nasušno nedostaje prostora za najam)"
      Za misu je potreban prikladan prostor, što brojni prazni izlozi po Zagrebu sigurno nisu.
      A vaši argumenti su kao kada novokomponirani "fundamentalni" katolici (ustvari protestanti) dokazuju kako katolici ne razlikuju Djevicu Mariju od Aštarte zato što su i pogani Kraljicom neba nazivali Aštartu. Ne znam zašto grakćete protiv njih kad ste otprilike na istoj razini.
      I oni također, kao i vi, otkače na spomen FSSPX-a. Kao što oni valjaju besmislice tako ste i vi krenuli u napad na FSSPX reikijem i jogom. Ako ste tako plašljivi i tako labave vjere, bacite u smeće i vlastiti televizor, jer iz njega nećete moći istjerati duh Vidovitog Milana na kojega ste nekada naletjeli šaltajući programe.

      "Ne moram nikoga opravdavati. Ovo što vi pišete su misaone konstrukcije ("možda"), dok je održavanje istočnjačko-poganskih rituala u tom prostoru činjenica."
      Gadosti po hotelima nisu misaone konstrukcije, već činjenice. Misaone konstrukcije su vaši imaginarni likovi.
      Baš me briga taman da su u istom prostoru demone prizivali Sai Baba i Braco sa Srebrnjaka. Već sam vam rekao da tama bježi kada se pojavi Svjetlo. Badava vam svi dogovori i dozvole s Kaptola kad vam je vjera tako lelujava.

      "Pa pitajte vašeg pristašu, jednog od revnijih komentatora na ovom blogu. On se vrlo glasno žalio na navedeno."
      Koga da pitam i zašto? Raspravljam u svoje ime, a ne u ime vaših imaginarnih likova.
      S vama raspravljam i vas pitam.

      "Uistinu ste "slabi lefebreovac", što ste i dokazali brukanjem s komentarom o hotelu Palace prije nekoliko dana ("ima se, može se"). Ja ću vas poštedjeti daljnjeg (auto)sramoćenja u javnosti, pa slobodno pitajte svoje pajdaše o svemu što sam naveo. Podsjetite ih pritom da je laganje protivno određenoj Božjoj zapovijedi."
      Ja sam se na svoju "bruku" odmah i našalio. Da, nisam provjeravao i zaletio sam se. Mada to i nije bila poanta samog komentara, već usputna opaska koja je pristajala uz kontekst.
      Uglavnom, jaka stvar. Međutim, kad si je čovjek jako važan tj. umišljen, onda mu ovakva greška djeluje sramotno.
      Podsjećam vas da je oholost prvi od sedam smrtnih grijeha.

      "Nemam fiksaciju na ravnozemljaše. Oni su redikuli i ništa više. Vi ste tome posvetili čitav pasus, a i mnogo puta prije toga ste se bavili tom temom, pa vam očito znači mnogo više nego meni."
      Ako nemate fiksaciju, zašto ih spominjete? Bi li tako spominjali i tvrdnju nekog luđaka da je npr. nebo ljubičasto? Čemu stalno opovrgavanje nečega što je očita besmislica?
      Ja sam o tome govorio kada je to bila tema, a nakon toga ju nisam ni spomenuo osim kao odgovor na tuđi komentar kao u ovom slučaju. Ali vas tema jako intrigira iako ju smatrate ridikuloznom.

      ""ja kraj Dugava odavno ne idem u Sv. Martina". Odlično! Najbolja vijest dana."
      Trebam li shvatiti kao kompliment to što pamtite moje komentare mjesecima unazad i što vam je važno da ne dolazim u Sv. Martina? Meni je svejedno gdje vi idete na misu.

      "Na ove djetinjaste porive ("moj tata je jači od tvog tate") neću se ni osvrtati."
      Nećete se osvratti, ali ste ih i započeli sa preotimanjem "šačice ljudi" iz Dugava.
      Izgleda da vam nije samo vjera lelujava, već vam ni memorija ne radi najbolje.

      Izbriši
    21. Necu komentirati ostalo, ali morali biste znati da svecenici FSSPXa svima, a ne samo plasljivima savjetuje da bace tv u smece.

      Izbriši
    22. Kvatrić vi izgleda namjerno radite protiv FSSPX kod nas.
      Sami ste priznali da ste zaslužni za nepotrebno spajanje našeg patera i heretičnih ravnozemljaša. Uporno nekakvim bolesnim komentarima blatite hotel Palace u kojem je FSSPX imao ne samo predavanje nego i svetu Misu.
      Povlačite diskusiju na temu brojnosti vjernika što svi možemo reći da je u gradu od skoro milijun ljudi jednako slabo u Svetom Martinu i u kapelici FSSPX.
      Jedni i drugi su na istim brojkama od prije 4-5 godina što je u našem slučaju gdje već dvije godine imamo stalnog patera još poraznije.
      Jedine svjetle točke su divna FSSPX zajednica u Splitu koja ljepo djeluje, raste i ED skupina okupljena oko Svetog Martina koja bez ičije podrške, samo zauzimanjem nekoliko laika uspjeva organizirati Mise većinom stranih svećenika.

      Mirjana

      Izbriši
    23. Slažem se, možda nisam dao najbolji primjer. Ali mislim da je jasno što sam želio reći.

      Izbriši
    24. Opet ravnozemljaši! Pa Duspari ni ne treba promidžba za knjigu kraj vas koji ne možete sastaviti jedan komentar bez ravnozemljaša. A onda ćete mene optužiti kako ih ja forsiram.

      Dakle Mirjana, kao prvo, našeg patera nisam spojio sa skupinom ravnozemljaša, već sa jednim jedinim čovjekom, a to je katolički svećenik vlč. Razum. A taj je svećnik ponudio termine za predavanja u sklopu književnih večeri četvrtkom u HKD Sv. Jeronima. Na moje pitanje bi li dopustio da predavanje održi netko od tradicionalnih katolika, vlč. Razum je bez trenutka oklijevanja pristao. I to vrlo susretljivo.
      Vjerovali ili ne, u tom trenutku nisam ni mislio da bi pater održao predavanje (paterove obaveze, moguće neugodnosti za vlč. Razuma i sl.), već netko od vjernika. Tek nakon savjetovanja sa autorom jedne tradicionalističke stranice, pitao sam patera Tilošanca bi li želio održati predavanje, te ga spojio sa vlč. Razumom.
      Gdje vi u svemu ovome ili u paterovom održanom predavanju o postu i pokori (ima ga na Christus Rex) vidite ravnu Zemlju, ja stvarno ne znam.
      Kao drugo, i ja vlč. Razumu štošta zamjeram, ali ne može mu se odreći da je postupio onako kako 99% modernističkih svećenika ne bi postupilo ni u najluđim snovima.
      Što se tiče „heretičnih ravnozemljaša“, to vam je zaista posebno zanimljiva formulacija. Iznimno me zanima od kada je vjerovanje u ravnu Zemlju hereza? Nadam se kako nećete izbjeći odgovor.
      Usput, oko vlč. Razuma se uistinu smucaju razni heretici. Ima tu svega. Od raznih vrsta protestanata preko wannabe židova do novokomponiranih „katolika“ tzv. fundamentalnih, biblijskih i kako s sve ne nazivaju, te komplicija svega toga.
      Ali opet zanimljivo, vama nije zasmetalo ništa od toga nego baš ravna Zemlja?!
      Kao treće, ako ja radim protiv FSSPX-a (i valjda Tradicije općenito), kako vi pružate potporu? Ja smatram da je promocija Tradicije iznimno važna, te da se ne smije propustiti ni jedna prigoda za predavanje, debatu, bilo koji izlazak u medije tj. javnost.

      Što se ostalog dijela vašeg komentara tiče, moram vas pitati. Gospođo, vidite li vi dobro i znate li čitati?
      Ako nemate problema sa čitanjem i shvaćanjem pročitanog, kako niste primjetili da je moje „uporno blaćenje“ hotela Palace bio samo odgovor (i to realan)na „komplimente“ FSSPX-u da je mise održavao u reiki i joga ćumezu?
      Nadalje, diskusiju o broju vjernika nisam pokrenuo ja, već Ivan prijeteći kako će FSSP oteti Dugavama njenu „šačicu ljudi“. I to ste preskočili.

      Izbriši
    25. "Usput, oko vlč. Razuma se uistinu smucaju razni heretici. Ima tu svega. Od raznih vrsta protestanata preko wannabe židova do novokomponiranih „katolika“ tzv. fundamentalnih, biblijskih i kako s sve ne nazivaju, te komplicija svega toga."

      Možeš biti najveći fundamentalistički "preacher", ali ako učiniš uslugicu za FSSPX odmah postaješ anđeoski pravovjeran katolički svećenik (drugim "novusordovcima" i valjanost sakramenta sv. Reda je upitna ili ništavna). Sva prljavštvina protestantizma se automatizmom spere, a duša se ubijeli kao da se osoba tog trenutka krstila.

      Baš me zanima je li nadbiskup Lefebvre naučavao ravnu Zemlju i o tome "grmio" na propovijedima i javnom djelovanju ili je to iznašašće "born again" tradicionalista?

      Šimun

      Izbriši
    26. Bl. Alojzije Stepinac: ,,Kada bi svi ljudi širom zemaljske kugle ... (+ slike)

      http://katolickatradicija.blogspot.hr/2018/03/bl-alojzije-stepinac-kada-bi-svi-ljudi.html

      Šimun

      Izbriši
    27. A na istome blogu tema ispred te je još bolja - ,,Ekumenizam bratstva Sv. Petra "
      Robelar

      Izbriši
    28. Dobro, je li istina da je prije početka Tilošančevog predavanja vlč. Razum nazočne obavijestio da je kard. Bozanić zbog toga što Jeronimsko društvo promiče ravnu Zemlju i upriličuje predavanje FSSPX-ovog svećenika otkazao pokroviteljstvo nad proslavom 150. obljetnice osnutka Jeronimskog društva? To mi je rekao znanac koji je bio na toj tribini. Ja sam njemu rekao da su Tilošanec i FSSPX (pročitao sam predavanje, zahvalan sam na njemu) nešto drugo nego ravnozemljaštvo, jezično nasilje, sektašenje... A on meni da bi trebalo članove Jeronimskog društva upozoriti na ono što vlč. Razum radi u njihovo ime te istaknuti da je Društvo zbog njegovog ravnozemljaštva i upriličenja predavanja nepodobnom svećeniku ostalo bez kardinalovog pokroviteljstva.
      M. P.

      Izbriši
    29. Šimune, kad naiđete na dio koji vam ne paše, zamrači vam se pred očima ili se samo pravite da niste vidjeli? Ako se pozivate na bl. Alojzija Stepinca onda ga i nasljedujte u njegovom poštenju. Naš kardinal mi nikad ne bi ovako kao vi podmetao da sam vlč. Razuma proglasio "anđeoski pravovjernim katoličkim svećenikom" kad sam lijepo napisao: "Kao drugo, i ja vlč. Razumu štošta zamjeram, ali ne može mu se odreći da je postupio onako kako 99% modernističkih svećenika ne bi postupilo ni u najluđim snovima."

      Kad sam vlč. Razuma pitao za dopuštenje u vezi predavanja o Tradiciji, nisam pitao za "uslugicu" FSSPX-u, već kako sam i napisao, za predavanje o katoličkoj Tradiciji. A u tom trenutku mi je jedino na pameti bilo da to predavanje održi netko dobro potkovan znanjem. Kao što sam također naveo, za savjet u vezi potencijalnog predavača pitao sam autora jedne tradicionalne stranice. Doduše, i taj je čovjek lefebreovac, pa bi vi vjerojatno i ovdje vidjeli lefebreovsko-protestantsko-ravnozemljašku urotu.

      Naravno da ni kard. Stepinac, ni biskup Lefebvre nisu govorili o ravnoj Zemlji, jer o njoj do prije 3-4 godine, nije govorio nitko. A na ovom blogu o ravnoj Zemlji pričate samo vi koji sumanutim optužbama jurišate na FSSPX.
      Ako, kad se pitate je li nadbiskup Lefebvre grmio s propovijedaonice o ravnoj Zemlji, insinuirate da to radi pater Tilošanec, mogu vam reći da ne radi. Ali da u vama radi demon svađe i lažnog svjedočenja, to svakako.
      Ukoliko ste pak ciljali na vlč. Razuma, ne znam niti me zanima. Ja na novus ordo mise ne idem, niti me zanima što tamo izvode.

      Izbriši
    30. M.P., informacija je djelomično točna. Istina je kako je Jeronimsko društvo od strane kardinala Bozanića kažnjeno otkazivanjem pokroviteljstva, ali među razlozima ravna Zemlja nije niti spomenuta.
      Razlozi za otkazivanje pokroviteljstva su:
      1. Ustupanje prostora Društva pateru Tilošancu
      2. Korištenje korijenskog pravopisa
      3. Suradnja sa Elvisom Dusparom
      I Duspari se štošta može zamjeriti, ali prije nego krene paljba po njemu i pretpostavke kako je Dusparina knjiga taj razlog, valja podsjetiti na neke činjenice.
      Duspara je naime, davno prije ravne Zemlje postao persona non grata na Kaptolu i to ni manje ni više nego zbog promicanja katoličke Tradicije. Već im je prije bio trn u oku zbog raskrinkavanja laži majmunskog nauka evolucije i objavljivanja znanstvenih dokaza o Božjem stvaranju svijeta i čovjeka, ali iako su škrgutali, još su ga nekako podnosili. Ali kada je počeo pisati o katoličkoj Tradiciji zapečatio si je sudbinu kod Kaptolske vlasti. To su jednostavno činjenice.
      Kasnije Dusparino spetljavanje sa protestantima i židovima, te hereze koje iz toga prozlaze, druga su priča.

      Izbriši
    31. Hvala. Sad malo više znam. Dakle: p. Tilošanec, korijenski pravopis (i nasilno jezično čistunstvo, dodao bih, ako i nije spomenuto na tribini) i Elvis Duspara. Otkrijmo uljeza. Ja bih rekao da je to p. Tilošanec, a ne jezična nakaradnost, jer koliko god Duspara bio i promicatelj Tradicije, Razumovo surađivanje s njim udarilo je HKD-u sv. Jeronima ne njezin, nego ravnozemaljski pečat, npr. na korice svih prošlogodišnjih brojeva jeronimskog časopisa.
      M. P.

      Izbriši
    32. "Ako, kad se pitate je li nadbiskup Lefebvre grmio s propovijedaonice o ravnoj Zemlji, insinuirate da to radi pater Tilošanec,"

      Ne, nego naprotiv. S velikom sigurnošću znam da p. Tilošanec i (svi) svećenici FSSPX-a sa svom trojicom biskupa ne naučavaju ravnu Zemlju niti cijeli skup osebujnih fundamentalističko-protestantskih (sumanutih) vjerovanja koje su kao obično uvozno američko smeće skrupulozno i vjerno prenijeli hrvatski protestanti Razum, Duspara itd.

      "... nisu govorili o ravnoj Zemlji, jer o njoj do prije 3-4 godine, nije govorio nitko."

      O ravnoj Zemlji su govorili Martin Luther i John Calvin jer im se omanulo da nisu oni "uporište i stup istine" nego Crkva.

      Kvatrić, znam da ti je teško izaći iz kandža američkog fundamentalizma, ali nemoj glumiti velikog bojovnika FSSPX-a da smiriš svoju savjest. Ti sa FSSPX-om nemaš nikakve veze, kao ni Razum s razumom.

      Šimun

      Izbriši
  3. Bio sam na svetoj misi u 11:30 koju je služio pater Berg i zaista je bilo predivno. Na predavanju nisam bio. Pročitao sam intervju koji je dao Bitno.net i mogu reći i konstatirati s ostalim komentarorima d je rekao nešto a u bini nije rekao ništa no šta mi već neznamo i zato mi baš i nije zanimljiv. Kao zaključak mogu konstatirati da je cijelu intervju udvaranje Kaptolu i ne posezanje za kritiziranjem kako bi se ipak neke stvari po pitanju prisutnosti FSSP u Hr promjenile..!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. P. Berg zaključuje da Sveta Stolica trenutno “nije spremna” dati pojašnjenje “o ovom ili onom” pitanju jer su ona iznimno teška.

    Ne znam na koja točno pitanja misli, no spomenuo je pitanje vjerske slobode. O tome se Sveta Stolica već davno jasno očitovala.

    P. Berg kaže da smatra da će obećanjem koje su 1988. dali Vatikanu služiti za dobro Crkve. Obećanje je da će oko dubioznih pitanja izbjegavati sve polemike. Je li to uistinu za dobro Crkve i duša?

    “Za sve nejasnoće obratimo se direktno Svetoj Stolici.”
    Bilo je pokušaja, a na nejasnoće nije jasno odgovoreno.

    “O liturgiji će odlučiti Sveta Stolica.“

    Po pitanju liturgije, Papa je rekao da povratka na staro nema, a mlade privržene TLM nazvao rigidnima, a ”prava ljubav nije rigidna”.

    P. Berg za SSPX priželjkuje ujedinjenje, što, kao što smo vidjeli u posljednjim pregovorima 2017. g., podrazumijeva “eksplicitno prihvaćanje nauka Drugog vatikanskog i postkoncilskog perioda”, kao i “priznavanje valjanosti i zakonitosti novog obreda Mise i sakramenata” (zahtjeve potvrdio Papa i svi članovi Kongregacije za nauk vjere), što SSPX ne želi jer ne želi raditi kompromis s vjerom.

    Za p. Berga, “misna žrtva je jedna, bez obzira radilo se o istočnom, novom ili starom obredu”, samo što “izvanredni oblik” Mise više izražava žrtveni karakter.

    I za kraj, na bitno.net je ispod članka osvanuo komentar jedne ženske osobe, potpisane imenom i prezimenom, u kojem je iskreno opisala da je cijeli život osjećala da u novoj Misi “nešto nedostaje” i nakon što je otkrila tradiciju Crkve, do kraja života pristaje uz nju svim srcem. Otprilike tako. Komentar je ubrzo obrisan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobro ste to napisali Žalosno da u Hrvatskoj nema pravih tradicionalista. Ovi FSSP su koncilaši, SSPX u Hrvatskoj su slizani sa protestantskim ravnozemljašima. Jadno je sve to jadno.

      Izbriši
    2. Kako nema pravih tradicionalista, pa zar niste vi pravi tradicionalist?

      Izbriši
    3. Jesam ali ne u Hrvatskoj.

      Izbriši
    4. Anonimni, lefebreovci također vjeruju i u Božje stvaranje tj. točnost biblijske kronologije stvaranja svijeta i čovjeka. Baš onako kako je to naučavao i npr. bl. Alojzije Stepinac.
      S obzirom da su danas najžešći kreacionisti upravo protestanti, znači li to da je i bl. Stepinac bio slizan s protestantima? I znači li to da vi vjerujete u majmunski nauk, a ne u Knjigu Postanka?
      Usput, možete li navesti barem jedan primjer slizanosti FSSPX-a sa protestantskim ravnozemljašima?
      Smije li katolik vjerovati da NASA, mediji i obrazovni sustavi lažu, te da svijet nije onakav kakvim nam ga prikazuju ili time automatski postaje protestant?

      Izbriši
    5. Anonimno, potpisujte se nekako, pise vam to u uputama za komentiranje dolje.

      Dobro, bitno da ste vi pravi tradicionalist, i nama u Hrvatskoj je odmah lakse kad znamo da ih ima. Mozete li nam reci ime grupe koja je najbliza tim pravim tradicionalistima, npr. koji svecenik ili zajednica?

      Izbriši
    6. O ravnoj zemlji molim da se rasprava prenese kod novopecenog "pravoslavca" na njegovu blogu.

      Izbriši
  5. Žalosno je da se ovako svađamo. Prežalosno!
    Da sam prije gotovo 20 godina znao da će ovakve stvari uslijediti, vjerojatno bih doživio živčani slom prije nego što prvoj osobi prepričam o divnome iskustvu stare Mise i ljepoti i bogatstvu katoličke Tradicije.
    No ja ne sumnjam: TRADICIJA ĆE POBIJEDITI, s nama ili bez nas. Ona će nadživjeti i naše hrvatske ludo-blesave podjele, bahatost i nezainteresiranost za svetu Majku Crkvu i njezinu Tradiciju, a guranje sebe i svojih u središte.
    Da je svima pobjeda Božja na prvome mjestu, ovakvih stvari bilo bi manje.
    U budućnost vidjet ćemo svakakva pomicanja i promjene u tradicionalnome svijetu.
    Iskreno se nadam da ćemo vidjeti i povratak Tradicije u cijelu Crkvu.
    Po ovakvim niskim raspravama ne ćemo se moći pohvaliti da smo bili među prvima.
    Ne možemo afirmirati svoje shvaćanje Tradicije samo prenaglašavanjem i napuhivanjem slabih točaka kod drugih.
    Mislim da je kod nas u Tradiciji riječ o relativno mladim ljudima koji još sanjaju nekakve pubertetske snove o brzoj promjeni svijeta, vidljivim plodovima na svim razinama i vlastitom ustoličenju među pobjednicima i najboljima.
    Pokraj Krista koji nosi svoj križ i želi da ga slijedimo u radu, znoju, strpljenju i življenju Tradicije u tišini, prolazi se bezbožno poput najgorih modernista.
    Ja i moji...gle nas. Superlativi...klanjajte nam se, divite nam se. Samo se mi spašavamo jer smo sveti.
    A oni dugi....oni su dno dna....
    Strašno!

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lijepo receno, Kikii.

      No, ne treba uzeti komentare na blogu kao indikativne za sve vjernike koji pohode tradicionalne mise u Hrvatskoj. Vecina njih ne sudjeluje u ovim raspravama, nego pokusavaju zvijeti svoj poziv u dusevno pogubnom okruzenju danasnjeg svijeta.

      Izbriši
  6. Moram priznati da mi jedan argument nikad nije bio jasan, kao jedna zajednica otima drugoj vjernike. Ako u gradu postoje stotine tisuca ljudi, ako zelimo da se tradicionalna misa prosiri po svim zupama, kakav je to onda mentalitet koji se boji ako ljudi imaju alternativu za ono sto oni nude. Meni je to cista kapitulacija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam namjeravao sudjelovati u raspravi no ipak ću odgovoriti na oba komentara:
      točno, slažem se da postoje vjernici koji ne sudjeluju u ovim raspravama, a Tradicija im je ojačala, možda čak i spasila vjeru. Deo gratias!
      Ne zaboravimo pak da "zaključci" ovih rasprava ipak dospiju i do njih i stoga trebamo paziti što govorimo.
      Tradicija nije zamjena za kuglanje ili huliganstvo po stadionima.
      Drugo: mislim da trenutačni nigdje u svijetu ne postoji otvoreno neprijateljstvo između vjernika koji odlaze na Misu u kapelice FSSPX-a i onih koji odlaze u kapelicu FSSP-a ili nekog lokalnog župnika.
      Možda ćemo se baš mi Hrvati po tome proslaviti. Nikad se ne zna?!
      Ne smijemo zaboraviti da su modernisti itekako zlorabili sve tradicionaliste izvan FSSPX-a kako bi uništili njegov rad.
      Moderniste hvata panika čim čuju da FSSPX dolazi u blizinu. Tada se dopušta stara Misa itd. Za to ima mnoštvo dokaza. Nije u redu sve to uljepšavati i mistificirati.
      Potkraj osamdesetih i u devedesetima bilo je to moćno oružje: "Oni su shizmatici, a mi imamo Tradiciju i vjerni smo papi". Zbilja da čovjek povrati...
      No danas je drukčija situacija.
      Kršćanin treba prijeći preko svega i oprostiti, premda to nije lako. Jaz se ne smije produbljivati. To nije ni katolički ni u duhu Tradicije.
      Iz iskustva znam da ipak većina ED svećenika i vjernika cijeni FSSPX i nerijetko mu se potajno ili čak otvoreno divi, a opet FSSPX ne vodi borbu na terenu s ED-ovcima. (Ne govorim o povremenim otvorenim raspravama o nauku.)Obično kažu: "Pustite ih na miru. Oni nemaju pastoral. Radite svoj posao."
      Sve izvan ovoga naš je lokalni balkanski inat i bezobraština, bili mi ED-ovci ili lefebvrovci. Ili nesposobnost zdrave procjene, previsoka očekivanja i prenaglašeno doživljavanje sebe kao nekoga prosvjetitelja koji samo čeka smrt kako bi ga proglasili svetim.
      A baš bismo se mi, tradicionalni katolici, morali zabrinuti za svoje vječno spasenje i poticati jedni druge na post, molitvu, odricanje, žrtvu, nesebičnost u ovome sebičnom svijetu.
      Jadna je Tradicija koja ne oprašta, ne dijeli kruh s gladnima, koja ne nastoji ljubiti neprijatelja, koja ne izgara za spasenje drugih, koja ne širi Kristovu radost u ovome sumornom i jadnom dekristijaniziranom svijetu.
      Takva deformirana Tradicija ne će donijeti ploda.
      Pa čak ako i ocrnimo, uništimo, razbijemo one iz druge skupine, opet će apostolat biti jadan, mršav i nikakav.

      Opet ponavljam: u nas će se proširiti oni koji su zdravi, normalni i imaju dobar pastoral.

      Kikii

      Izbriši
    2. Slazem se sa vecinom.

      Jedina mala primjedba je ova o dopustanju biskupijske ili ED mise kad se pojavi FSSPX. Lako moguce da je tako u svijetu, ali u Hrvatskoj znamo kakva je bila situacija i znamo tko je dosao i poceo kada. Tako da taj argument kod nas apsolutno ne prolazi.

      Izbriši
    3. Tu ste u pravu.
      Uglavnom sam nastojao zaobići situaciju u nas.
      Sve je svima uglavnom jasno.
      Svašta se izdogađalo i nije lako dati bilo kakvu prosudbu.
      No u ovih nekoliko godina postojalo je jedinstvo svih nas tradicionalista.
      Svi su otvoreno simpatizirali s FSSPX-om i pokušali pomoći koliko je to moguće.
      Sada pušu drugi vjetrovi. Kako? Zašto?
      Bojim se da će se to pogodno vrijeme teško ponoviti.
      Bude li režanja i napada, to će samo uvjeriti ljude da traže alternativu, a šačicu vjernih odvesti u potpuni ćorsokak.
      Kikii

      Kikii

      Izbriši
    4. Na to pitanje trebaju dati odgovor oni koji radije ne idu po tri mjeseca na nikakvu misu ( jer je u Martinu nema), a prije su bili na svakoj misi FSSPXa. Pogledajte snimke TLM po domovima i hotelima. Jedan dio ide kod grkokatolika. Nekima od njih se je navodno jako zamjerio pater Tilošanec samo ne znam zašto. Ne idem na Misu radi svećenika nego svog odnosa s Bogom.
      Robelar

      Izbriši
  7. Mislim da su svi rekli sto su htjeli, neki komentari su bili primjereniji, neki manje primjereni, ali ne bih htio da sad prijedjemo na analize nekih osobnih i privatnih odnosa i sl. Zato cu zatvoriti komentare.

    OdgovoriIzbriši