Pomirna molitva Pape Pija XI.
Premili Isuse! Ti si neizmjerno ljubio ljude, a oni tu tvoju ljubav tako nezahvalno zaboravljaju, zanemaruju i preziru. Klečeći pred oltarom tvojim hoćemo evo mi, da ti iskažemo osobito poštovanje i njime popravimo toliki opaki nemar i uvrede, kojima ljudi odasvud udaraju na ljubezno Srce tvoje.
Znamo nažalost, da smo se i mi katkada tako nevrijednim pokazali, pa žalimo to s najdubljom boli i molimo milosrđe tvoje ponajprije za sebe. Spremni smo okajavati svojevoljnom pokorom ne samo grijehe, koje smo počinili sami, već i zla djela onih, koji su daleko odlutali s puta spasenja i otvrdnuli u svojoj nevjeri, pa ne će da idu za tobom, vođom i pastirom, ili su pogazili krsni zavjet i odbacili slatki jaram tvoga zakona.
Sve te žalosne opačine hoćemo da okajemo. No, napose kanimo naknađivati za nečedno i ružno življenje i odijevanje, za tolike zamke, što ih stavlja pokvarenost nevinim dušama, za oskvrnjivanje bagdana, za mrske psovke izbacivane protiv tebe i tvojih svetaca, za napadaje na tvog namjesnika i svećenstvo, za nemar i strašna svetogrđa, kojima se pogrđuje sam Sakramenat božanske ljubavi i napokon za javne prestupke naroda, koji se diže na prava Crkve, što si je ti osnovao i na njezino učiteljstvo.
O, da možemo oprati te opačine krvlju svojom! Međutim, da naknadimo za pogrđenu božansku čast, prinosimo ti onu zadovoljštinu, što si je nekad na Križu ti sam prikazao Ocu i koju obnavljaš svaki dan na oltarima. Tomu pridružujemo pokore Djevice Majke, sviju svetaca i pobožnih kršćana. - Obećajemo ti od svega srca, da ćemo grijehe, što smo ih počinili mi i drugi i nemar za toliku ljubav, koliko bude do nas s pomoću tvoje mllosti popravljati tvrdom vjerom, čestitim življenjem i točnim vršenjem evanđeoskoga zakona, osobito zakona ljubavi. Obećajemo, da ćemo svim silama sprečavati uvrede, što ti se nanose i da ćemo poticati sve, koje bude moguće, da nasljeduju tebe.
Primi, molimo te, dobrostivi Isuse, po zagovoru naše pomiriteljice blažene Djevice Marije ovu dragovoljnu naknadu i daj nam veliki onaj dar postojanosti, da te do smrti vjerno slušamo i služimo, da svi napokon stignemo u onu domovinu gdje ti s Ocem i Duhom Svetim živiš i kraljuješ u vijeke vjekova. Amen.
Sto se ako ova molitva ili ostale koje su propisane ne izmole javno tj. ne budu dijelom sv. Mise ili javne molitve izvan mise te se izmole privatno uz uobicajene uvjete vrijedi li onda kao potpuni ili djelomican oprost buduci da vjernik ima zelju za istim tj. da putem gore navedenog da zadovoljstinu i primi potpuni oprost ? Hvala. Marinus
OdgovoriIzbrišiU tom slucaju je djelomican oprost. Moraju biti ispunjeni svi uvjeti koji su navedeni.
IzbrišiNo ako zelite steci potpuni oprost, pogledajte popis ovdje.
Potpuni oprost???
IzbrišiTo je isto kao i kod protestanata (once saved, always saved). Radi što te volja, (izmoli molitvicu) i sve 5.
Fran
Upoznajte se bolje s time sto su oprosti i koji su uvjeti za potpuni oprost. Kolilko znam, protestanti su imali problema poput vas.
IzbrišiSto znaci da se molitva moli javno?
OdgovoriIzbrišiLuka
Ne znam.
IzbrišiKoliko mogu zaključiti iz dolje navedenih izvora, "javno" se odnosi na molitvu kao javnu funkciju crkve, što znači da se događa u crkvi ili javnom oratoriju (ne u privatnim kapelama), te da je vodi svećenik.
IzbrišiTo se može vidjeti iz ovog citata iz Raccolte:
"Private recitation includes recitation by communities in their private chapels or even in their churches, if the doors are closed to the public."
Također iz ovog članka: http://www.newadvent.org/cathen/10542a.htm
Takvo objašnjenje je dano i u komentarima na ovaj članak:
"According to the Enchiridion Indulgentiarum, the plenary indulgences apply only to public recitation or singing of the hymns. This means that it must be in a church or oratory, and also led by one of the clergy, or carried out by a Religious community in their oratory. The laity who are there present and take part may of course obtain the indulgence. Private recitation is that of any non-cleric or any group of the faithful not noted above."
Isto tako, prema grkokatoličkom molitveniku iz 1961., str. 51, termin "pojedinačno" znači kad jedan vjernik moli sam, termin "zajednički" znači kad mole dvojica ili više, termin "privatno" kad mole jedan ili više bez svećenika, a "javno" kad moljenje predvodi svećenik.
Hvala Mateo, znači nema javne molitve u Crkvi po propisanim danima - nema potpunog oprosta. Pored TLM bloga, evo još jednog članka o oprostima http://hrcak.srce.hr/file/62644
IzbrišiLP.
Marinus
Da, za one pobožnosti gdje se kaže da je potrebna javna molitva. Međutim, ima mnogo pobožnosti za koje je dovoljna privatna molitva kako bi se primio potpuni oprost (ako se zadovolje svi ostali uvjeti). Također postoji puno molitava gdje se može primiti djelomični oprost (za koji nije potrebna ispovijed, pričest ili molitva za nakane pape, ali je naravno potrebno stanje milosti, skrušeno srce i namjera da se dobije oprost).
Izbriši