U pozadini gornje fotografije vidimo novo disko podnožje za oltar u nedavno "obnovljenom" svetištu crkve sv. Blaža u Zagrebu. Uz možebitno rotirajući šank, palme po zidovima upotpunjavaju ugođaj tropicana bara. Vjerujem da u ovu prekrasnu (koncilsku?) obnovu u skladu s izvanrednim događajima u Rimu nisu uložene stotine tisuća kuna.
***
Pitanje koje spominjem u naslovu potaknula je sljedeća, ni po čemu izvanredna fotografija:
Prisjetilo me to jedne neobične fotografije koju sam vidio prošle godine:
Zašto neobične? Pa ne sjećam se da sam ikad uživo vidio da se redovnica pričešćuje na jezik. Reći će netko zašto ovaj Toma gleda druge ljude dok se pričešćuju, ali ako ste u redu za pričest, ne možete ne primjetiti barem nekoliko ljudi ispred vas. Pitanje za čitatelje: jeste li ikada vidjeli časnu sestru da se pričešćuje na jezik i ako jeste, koliko je otprilike bila stara te (slučajno ako znate) iz kojeg reda dolazi?
Svecenici koji nemaju vremena za pripremanje pribora za pokuse uvijek se mogu posluziti prigodnim pricicama.
OdgovoriIzbrišiAjoj ne sjećam se da sam to ikad vidio
OdgovoriIzbrišiIvan
Ovo „remek djelo“ u Svetom Blažu potpisuje arhitekt Željko Kovačić. Njega ne treba miješati s arhitektom Viktorom Kovačićem koji je sve to započeo i za kojeg također postoji zanimljiv podatak da ga je nadbiskup Stepinac iz "čista mira" smjenio s mjesta voditelja gradilišta Sv.Blaža. Bilo bi zanimljivo saznati koji su razlozi naveli našeg Blaženika za takav vrlo iznenađujući čin, pogotovo kad je već tada dizajn pobirao sve lovorike.
OdgovoriIzbrišiNaš „današnji“ Željko Kovačić je vjerojatno osim istog prezimena dobio tu čast dovršiti Svetog Blaža i zbog svojih vrhunskih referenci poput postova Muzeja krapinskih neandertalaca http://www.mkn.mhz.hr/
Nisam siguran, ali negdje sam pročitao da je radio i na knjizi Branka Šomena "Povijest slobodnog zidarstva" . Oni koji ga bolje poznaju, bez problema će ga ovdje na jednoj od slika prepoznati http://blog.vecernji.hr/ratko-martinovic/somen-izdao-drugi-dio-masonske-povijesti-veliki-mestar-hanzekovic-pocasni-gost-promocije-6346
Ovo je jedna njegova starija izložba http://www.vecernji.hr/slobodan-ulaz-u-masonsku-lozu-739912
Sve u svemu reference iz snova za obnovu Katoličkih crkava.
Z.
Istini za volju, nije Viktora Kovačića (umro 1924.) mogao smijeniti nadbiskup Stepinac (zarađen za svećenika 1930.) nego Posilović (umro 1914.) ili Bauer (koadjutor od 1911., nadbiskup od 1914.) jer se crkva gradila od 1912. do 1915.
IzbrišiJedan od apostola je i sadašnji slavnovladajući rimski biskup.
Inače, mene bi zanimalo, kad bi se provela anonimna anketa među našim svećenicima koliko bi ih bilo a) za pričest "razvedenim i ponovno vjenčanim" osobama tj. osobama (fuj, politički nekorektno) u stanju preljuba b) za ređenje žena. Moja nagađanja za "konzervativni" hrvatski kler (iz razgovora u kojima sam imao prilike što sudjelovati što šuteći nazočiti (su su su a) 60% za b) 40% za.
Hvala na ispravci. Čitao sam da je bio smjenjen, ali sad mi je jasno da to nikako nije mogao biti naš Blaženik.
IzbrišiZ.
Isprike zbog "oživljavanja" teme, ali ako nekoga zanima više o izgradnji crkve sv. Blaža, preporučam čitanje ove iscrpne i zanimljive analize:
Izbrišihttp://kgalovic.blogspot.com/2012/02/arhitekt-viktor-kovacic-i-crkva-sv.html
Novus Ordo watch in Croatia!
OdgovoriIzbrišiPočinje novoliturgijska obnova po njemačko-nizozemskom modelu. Smrt vjere preko novus ordo liturgije producirat će neko novo 'proljeće' koje će napuniti crkve, samostane i bogoslovije te obnoviti izumiruće obitelji. Sve će dovesti do renesanse, kao u Nizozemskoj, Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Belgiji, Španjolskoj... Grobari će imati posla ovo desetljeće. Kada će trampolin-faza uću u crkve pretvarajući ih u zabavišta za djecu? Ne brinite, to je samo malčice pogrešna interpretacija saborskih smjernica, govorit će moderni PR 'teološki stručnjaci' i timovi glasnogovornika koji će u praksi doktorirati na ograničenju štete šminkanjem stvarnosti i mainstream obmanama. Kako god okreneš mi smo 'shizmatici' jer ne želimo mirisati opojne mirise proljeća i plesati liturgijske plesove s novim duhovima. Kada balada prođe ostat će samo očuvana vjera u onih koji budu pohađali tradicionalnu Misu. Tko ne vjeruje neka pohodi neku crkvu na Zapadu gdje su nove liturgije.
Xavier
Jedine sestre koje sam, osim misionarki ljubavi, vidio da se pričešćuju na jezik su bazilijanke. Naravno, govorim o pričesti na latinskoj Misi. Iako sam Služebnice (isto istočne sestre) viđao da se pričešćuju na ruku.
OdgovoriIzbrišiA ova misionarka ljubavi na slici je sveta časna Dobrila (barem je to moje mišljenje). Pa evo, tko može, neka ode u Jukićevu 23 kod misionarki ljubavi i učini dobro djelo za Gospodina, posebno sada u korizmi. Volontera uvijek treba! Svaki dan od 15h, osim četvrtkom. Sjetimo se: Nebo nije za ljenčine.
MM
Mislim da eksponiranje ovakvih događaja i prokazivanje pojednih svećenika samo doprinosi, s druge strane, (negativnom) obilježavanju onih koji cijene vrijednost tradicionalne liturgije i apologije vjere. Mnogi postovi s bloga su kvalitetni i pomažu u obrani katoličke vjere, meni osobno mnogo, i hvala Vam na tome, no mislim da fokusiranje ovakvih događaja stvara lošu sliku o onima koji se bore za svetu Crkvu i njene vrijednosti jer ih se promatra kao farizeje i suce, a to zaista nisu.
OdgovoriIzbrišiPriester
Trudim se ne prokazivati osobe, nego tekstove i djela (a ova fotografija je s IKA-e). Ovaj blog je jedino mjesto gdje mogu reci ili napisati da nesto nije normalno.
Izbriši" When you can assume that your audience holds the same beliefs you do, you can relax a little and use more normal ways of talking to it; when you have to assume that it does not, then you have to make your vision apparent by shock -- to the hard of hearing you shout, and for the almost blind you draw large and startling figures."
Flannery O'Connor
Prvo što ste rekli, razumijem i mislim da bih činio slično da i sam otvorim blog; drugo što ste citirali, slažem se potpuno (O'Connor).
IzbrišiSamo izražavam dobronamjerno mišljenje iz treće perspektive uzimajući u obzir odjek onoga što je i s vaše strane dobronamjerno prezentirano, kao netko tko se nalazi također u nečemu što kao pojedinac (bar zasada) ne može mijenjati, no s druge strane teži onome u čemu će se Bog sigurno proslaviti - čuvanju (konzerviranju) onoga što nam je zapovjedi da se čuva otkako je Crkve.
S takve pozicije gledanja (non-crno-bijelog svijeta) iznio sam misao.
Priester
Evo recimo ovo mi nikako nije jasno:
Izbrišihttp://www.bitno.net/vijesti/vatikan/nijedan-zlocin-na-svijetu-ne-zasluzuje-smrtnu-kaznu/
Smrtna je kazna okrutna, neljudska i ponižavajuća. Ni jedan zločin na svijetu ne zaslužuje smrtnu kaznu. Nepravedno je ubiti nekog uznika, jer pravda zahtijeva da se svakome ponudi mogućnost iskupljenja. Osuđujući posizanje za smrtnom kaznom, Papa je poželio svijet bez nje, a zahvalio je svima koji se bore za ‘opći moratorij na izvođenje smrtne kazne, s nadom u njezino konačno ukidanje.
...
Govoreći pak o državama koje primjenjuju smrtnu kaznu, Papa je rekao da je kazna „promašaj“ za onoga tko ju primjenjuje, a smatra je nedopustivom ma koliko zločin bio težak, jer ne zadovoljava pravdu, nego potiče na osvetu. Pravda se nikada neće postići ubijajući ljudsko biće
...
Govoreći pak o doživotnom zatvoru, rekao je da je riječ o „prikrivenoj smrtnoj kazni“, koja osim što oduzima slobodu, osuđenu osobu lišava nade.
»sv. Toma nagovijestio ono što je postalo naukom Katoličke Crkve sve do sredine 20. stoljeća i objavljivanja Katekizma Katoličke Crkve«. Naime, Toma Akvinski donosi vrlo jasan sažetak tradicionalnoga učenja o smrtnoj kazni. On zagovara da vlast ima »pravo mača« kako bi očuvala opće dobro kojem je život podređen, žrtvujući ono što je nesavršeno radi onoga što je savršeno. Naime, sv. Pavao u Poslanici Rimljanima (13, 4) piše da je vlast »Božji poslužitelj« i vodi na dobro. »Ako li zlo činiš, strahuj! Ne nosi uzalud mača! Božji je ona poslužitelj: gnjev njegov iskaljuje na onome koji zlo čini«. Uostalom i papa Pio XII. u susretu s katoličkim pravnicima 13. veljače 1955. ističe da »taj redak ima trajnu i opću vrijednost«. Isti papa tri godine prije izjavljuje da je javnoj vlasti pridržano »osuđeniku za okajavanje njegovoga zločina oduzeti dobro života, budući da je on već izgubio svoje pravo na život preko zločina«.
IzbrišiJe li nepravda ubiti zločinca?
Toma Akvinski u Sumi teologije piše da smrtna kazna nije primjena zakona osvete nego ostaje uvijek pitanje javnoga dobra koje nadilazi zakonitu obranu. Radi se o društvenoj pravdi: država treba ukloniti zlo i zaštiti društvo (to je tzv. ljekovita, uzorna i popravna značajka). Stoga se u želji da se sačuva opće dobro vlast može pogubiti onoga koji je opasan za društvo i koji ga kvari grijehom.
http://www.glas-koncila.hr/index.php?option=com_php&Itemid=41&news_ID=5165
Catholicism & Capital Punishment
Izbrišiby Avery Cardinal Dulles
http://www.firstthings.com/article/2001/04/catholicism-amp-capital-punishment
Stavljam to ovdje u komentare da ne prigovaraju zbog jos jedne "negativne" teme.
Nisam kanio prigovarati, ako smijem, već sugerirati, istinu prigovor ne mijenja, prvi to tvrdim. Samo mislim da je dobro uzeti u obzir sugestiju. Nastojim se time voditi i sam te moram činiti drugima ono što želim da drugi čine meni kako bih što bolje izbjegavao bilo kakav oblik generaliziranja.
IzbrišiPriester.
Molim,povucite ovu temu o d m a h !
OdgovoriIzbrišiKad doživiš iskustvo krivih pogleda, etiketiranja i krivog suda ZBOG KONZERVIRANJA Isusovog nauka, tada shvatiš da jedini način borbe za istinu jest put Križa, molitve i osobnog svjedočenja te istine. Nikoga dokazivanje ili ukazivanje na općepoznate stvari nije obratilo (ako je ohol i zatvoren za opomenu), samo svjedočenje. Molim Boga da me čuva na tom putu. To je ono čemu, vjerujem a i vidim, teži ovaj blog. Molite, iskreno mite, da Bog trajno čisti ono što se protivi mučeništvu, a raspiruje oholost te za svoju apologiju primite nagradu. Ostanite na tom putu.
OdgovoriIzbrišiBožji blagoslov.
Priester
U Karmelu u Mariji Bistrici većina (mlađih) redovnica se pričešćuje na jezik. Starije na ruku, s udaljenosti 0,5 m od ciborija. U jednoj bivšoj župi bilo je nekoliko sestara, najmlađa je bila sakristanka, jako jako mlada. Sve su se pričešćivale na ruku. Onda je ta najmlađa odlučila da će se pričešćivati na jezik. Jednom sam vidio da je čak i kleknula. Kasnije mi je u povjerenju rekla da je zbog pričesti na jezik više puta bila prekorena od starijih sestara, čak je dobivala i prijetnje. Koliko znam, do danas se nije pokolebala u svojoj odluci.
OdgovoriIzbrišiPitanje je potpuno deplasirano. Ako bi se redovnice spuštale na taj nivo laičkog karizmatsko-tradicionalnog načina pričešćivanja, netko bi mogao pomisliti da njihova uloga u liturgiji nije na razini svećenićke i bilo bi vrlo zbunjujuće za vjernike da časna koja na jednoj Misi dijeli pričest, na drugoj prima pričest klečeći i na jezik.
OdgovoriIzbrišiFerdinand Zvonimir
Problem koji je nerjesiv jest - a tko ce izvrsiti "pravednu" kaznu smaknuća ubojice? Tko smije ubiti, pa makar i po zakonu? Ne bih htjela da to bude netko iz moje obitelji ili moje dijete, ne daj Bože, da tako zarađuje za kruh...
OdgovoriIzbriši“The same divine authority that forbids the killing of a human being establishes certain exceptions, as when God authorizes killing by a general law or when He gives an explicit commission to an individual for a limited time. The agent who executes the killing does not commit homicide; he is an instrument as is the sword with which he cuts. Therefore, it is in no way contrary to the commandment, ‘Thou shalt not kill’ to wage war at God’s bidding, or for the representatives of public authority to put criminals to death, according to the law, that is, the will of the most just reason.” – (St. Augustine, The City of God, Book 1, chapter 21)
IzbrišiToni
Misijonarke ljubavi primajo pričest na usta jer je bl. majka Terezija mrzila pričest na ruku.
OdgovoriIzbrišiNažalost, redovnice ne samo da se ne pričešćuju na jezik već i djecu na župnom vjeronaku uče da je jedino ispravno pričešćivanje na ruku. Dakle, ne da mogu i na jezik i na ruku, nego SAMO na ruku.
OdgovoriIzbrišiOsobno sam imao problema da svoje dijete uvjerim da je pravilno pričešćivanje samo na jezik jer ih je časna na vjeronauku uvjerila da je jedini ispravan način na ruku. Dijete je bilo zbunjeno i prilično sam truda morao uložiti da ga uvjerim da je ono što je čuo na mjestu koje bi trebalo biti najvjerodostojnije, krivo. U tom uvjeravanju „pomogao“ mi je i Bergolio. Naime, kada sam mu usporedio pričest na Tradicionalnoj misi i „dijeljenje čipsa“ na Filipinima, čak je i dijetetu sve bilo jasno.
Kad već govorimo o ovome, a i vezano za članak o svećeniku za TLM od prije tjedan dana, u kome se navodi kako odgovori s Kaptola i dalje putuju mjesecima, pada mi na pamet da bi te mjesece mogli kratiti uzburkavajući malo ovu ustajalost.
Kako „slobodnih“ nedjelja i vremena imamo napretek, zašto te „slobodne“ nedjelje (između misa u Češkom domu) ne bi djelatno iskoristili?
Naravno, bude li prilike treba kleknuti pred kardinala i pitati ga za imenovanje svećenika, ali još bi učinkovitije bilo klečanje u crkvi. Konkretno, zašto ne bi zajednički odlazili na misu, svaku nedjelju u drugu crkvu ili se za početak usmjerili na jednu (stvar je taktike) i redom se klečeći pričestili?
Zamislite kakav bi dojam ostavilo samo 10-tak ljudi koji bi se jedan za drugim klečeći pričestili. To bi uzbudilo duhove i ljudi bi počeli postavljati pitanja o „fanaticima“.
Ta bi se akcija mogla sprovoditi pod geslom „Izjeda me revnost za Dom tvoj“ :)
Kvatrić
Papa Franjo i njegovi ceremonijari uvijek pričešćuju isključivo na jezik, koliko mi je poznato.
IzbrišiŠto hoćete reći? Da je papi Franji stalo do pravilnog pričešćivanja ali ga eto, neposlušni svećenici ne slušaju?
IzbrišiNaravno da nije, pa je onda i masakriranje hostija na Filipinima samo posljedica toga. Odnosno općenitog ubacivanja u petu modernističku brzinu.
I ako ništa drugo, onda su tako ogoljeni slučajevi kao filipinski, barem dobri za predodžbu kuda vodi relativizam.
Kvatrić
Dragi Luka tebi uopće nije poznato da papa Franjo od početka pontifikata uopće ne pričešćuje.Kad sebe pričesti nakon toga pričesti đakone i bogoslove koji asistiraju na Misi i odmah sjedne.Puk on ne pričešćuje!
Izbrišiveliki problem današnjih časnih sestara je izrazita oholost i umišljenost. Petljaju se u sve. Bio sam osobno prisutan kad je jedna časna župniku otimala iz ruke misnicu koju je htio obući a ona je htjela drugu. Jednostavno one pate od kompleksa što nisu svećenice i onda moraju raditi pomutnju po crkvama od crkvenog ruha, pjevanja, uređenja crkve ...svugdi tjeraju svoje fiks ideje. Pate od toga kad u neku zupu dođu gdje je nešto godinama uhodano da one to promijene, ukinu...samo zato da bude po njihovom. Ima izuzetaka i divnih sestara ali su nazalost sve rijeđe. Imam osjećaj da je kod njih zavlado neki Crkveni feministički pokret. U mojoj župi smo odahnuli kad su časne otišle ća. Ivan
OdgovoriIzbrišiSve je više, nažalost, i takvih slučajeva, no bezbroj je još svetih redovnica koje su dobrim dijelom predkoncilski odgojene. Većina nas duguje svoju iskrenu katoličku vjeru upravo sestrama: njihovu predanom radu i naviještanju vjere.
IzbrišiKad se modernizam uvukao među svećenike i redovnike, počela je i za njih velika kriza.
Kad se laike počelo uvlačiti u stvari koje bi samo svećenik trebao činiti, i časne su postale dezorijentirane...
Većina njih bi se lako vratila predkoncilskoj stezi.
Kikii
Smatram jednim od glavnih problema u redovničkom životu neprestano isticanje "karizmi" određenog reda, a zanemarivanje vršenja pokore...
OdgovoriIzbrišiS.Š.