subota, 16. studenoga 2013.

Katolik.hr: Tradicionalna latinska misa - zašto?

Prije nekoliko dana objavljen je na stranici katolik.hr (Apologetske udruge bl. Ivan Merz - ime je novo?) članak pod nazivom Tradicionalna latinska misa - zašto? Pročitajte ovu kratku i lijepu apologetiku shvaćanja svete Mise prema tradicionalnom obredu u usporedbi s novim obredom.

***

Danas sam saznao da je u mjesečniku Nacija čiji sam jedan članak iz novog broja već predstavio, objavljen i tekst Velečasni, želim postati katolkinja s ovog bloga. Srdačno pozdravljam sve posjetitelje ovog bloga koji su za njega saznali preko Nacije i pozivam ih da prelistaju arhivu bloga.

Broj komentara: 7:

  1. Što znači da je jedan od osnovnih razloga za uspostavu novog reda Mise ekumenski motiviran?

    Luka :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mons. Bugnini, autor Novus Ordo Missae, više puta je rekao da je cilj liturgijske reforme za koju je bio odgovoran ukloniti svaku prepreku i sve što bi moglo predstavljati sablazan "razdijeljenoj braći" protestantima. Drugim riječima, iz katoličke mise treba izbaciti sve što je upadljivo katoličko, kako se protestantni ne bi osjećali neugodno.

      Na poslijetku, to je i postignuto. Nakon što su vidjeli tekst Druge euharistijske molitve, mnogi protestanti izjavili su da bi oni mogli koristiti tu istu molitvu u svojem bogoslužju i da je način na koji je formulirana takav da je sasvim kompatibilan s njihovom (krivovjernom) teologijom.

      To je postignuto izbjegavanjem riječi kao što su "svećenik", "žrtva", "žrtvenik", "zadovoljština", isl., kao i stavljanjem naglaska na kongregaciju (okupljenu zajednicu), a ne na Krista koji se prikazuje Trojedinom Bogu na spasenje i otkupljenje svijeta.

      Izbriši
    2. Pravi ekumenizam nije "sudska nagodba" dviju strana u kojoj bi se svi sretno našli negdje na sredini i u kojoj bi postojala situacija da su svi "pobjednici". Istina je u jednoj svetoj katoličkoj i apostolskoj Crkvi. U Crkvi može biti zloupotreba, loših papa, loših biskupa i svećenika, korupcije, dvostrukih mjerila, licemjerja, ali Crkva ne griješi u pitanju istine. Protestanti griješe. Kod istočnih crkva koje su u raskolu razlike su daleko manje, ali postoje razlozi zbog kojih je raskol i dalje raskol (interpretacija Petrovog prvenstva, te dogma o nezabludivosti Petrove stolice; također neki problemi kao zakonito poništenje braka). Mnogi su u doba II. vatikanskog sabora razmišljali o ujedinjenju Rima i Carigrada, gdje je jaz daleko manji nego prema protestantima i gdje se očekivala nekakva realna mogućnost ostvarenja suglasja.
      No konačni "novi red Mise" može u odnosu na istočnu liturgiju biti samo udaljavanje, dok u odnosu na protestante predstavlja približavanje.
      Naravno, obraćenje protestanata neće se ostvariti time da im mi katolici vičemo da su heretici, ali niti tako da im govorimo da se ne trebaju obratiti i odbaciti svoje zablude (to je još gore nego da im vičemo da su heretici). Treba voditi ozbiljan razgovor u kojem je nama katolicima neprestano pred očima jedan cilj: obraćenje. Tu treba biti pristojan, štoviše lukav. Ali i iskren. Ako nam je stalo do prijatelja opomenut ćemo ga kad radi krivo. Ako nam nije stalo, pustit ćemo ga da ustraje na krivom putu tako da sami ne gubimo energiju, a istodobno još budemo tapšani po ramenu kao "tolerantni" i "divni" ljudi.
      Sam tekst g. Davora Matijevića na katolik.hr je meni osobno jedan od najboljih tekstova koje sam ikad pročitao na tu temu (uzevši u obzir i sve što sam čitao na engleskom ili njemačkom). Broj referenci na Poslanicu Hebrejima jasno dočarava zašto je Luther imao namjeru izbaciti je iz Biblije (uz Jakovljevu i Judinu te Otkrivenje), da bi na koncu samo promijenio redoslijed pa Hebrejima i Jakovljevu stavio na kraj (gdje već jesu Judina i Otkrivenje). Jasno, izbacio je i Deuterokanon, od kojih se recimo Druga knjiga o Makabejcima ističe gotovo eksplicitnim katoličkim naukom o Čistilištu.

      Izbriši
  2. Izgleda da su se i katolici počeli malo budit i borit protiv krivovjerja. Istina stidno ali bar pruza neku nadu
    http://www.youtube.com/watch?v=UbQw9SUuJIg
    leon

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To na videu je bilo Bratstvo sv. Pija X., koje se bori protiv krivovjerja već više od 40 godina.
      Neokonzervativce nitko na ovom svijetu ne može probuditi, a skupine "Ecclesia Dei" (FSSP et al.) vide sve, ali uvijek šute i puštaju da Revolucija nesmetano napreduje.
      "Father Z" čak kaže protiv tih hrabrih katolika koji su ometali izvođenje ekumenskog svetogrđa u katoličkoj katedrali: "If they truly went into the church and disrupted the service, shame on them... I would be tempted to press charges".

      Inače, to ekumensko svetogrđe u katedrali u Buenos Airesu je pokrenuo kard. Bergoglio sredinom devedesetih i otad se događa svake godine.

      Izbriši
  3. Novi post na traditiosacra.
    Također nove vijesti iz slovenije. http://blog.messainlatino.it/2013/11/la-messa-in-latino-e-tornata-anche-in.html

    OdgovoriIzbriši
  4. poštovani, već par dana razmišljam o tome dali da vam napišem ovaj komentar ili ne pa sam ipak odlučio da napišem. Nije vezano striktno uz ovu temu ali mislim da je najprikladnija(od novijih tema) na kojoj bih vam napisao ove moje primjedbe.
    Neki dan sam navratio na misu u Vlašku i moram ovdje iznjeti nekoliko svojih dojmova koji služe kao dobronamjerna kritika. Prema onomu što sam vidio i doživio moj prvi dojam jest da se u crkvi sv Martina okuplja "tradicija s interneta". Naime, onakva misa kakvu vi održavate nema veze sa tradicionalnom Hrvatskom. Žalosno je da je advent, a da nema niti jedne hrvatske adventske pjesme a niti jedne hrvatske pjesme općenito. Salve regina umjesto -Zlatnih krila, padaj s neba itd... Ja pitam za koga su skladali Albe Vidaković, Anselmo Canjuga i drugi prije 1965.? Za koga je bila namjenjena pjesmarica "Chitara octochorda" (1701.)? Za koga je bio izdan Hrvatski crkveni kantual 1934.?-sigurno za Kineze. A kako čujem praksa je da bude ili misa tiha ili ovakva kao u benediktinskoj opatiji. Ovo sve upućuje na to što sam prije rekao da vi tradiciju poznate samo sa interneta sa francuskih, njemačkih ili američkih stranica i youtube clipova, a da pojma nemate kako je to bilo nekoć zapravo. To je jedino logično objašnjenje -ili nemate pojma o živoj tradiciji ili pokušavate glumiti samostansku, sjemenišnu ili katedralnu liturgiju europskih gradova i tako zadovoljavati svoje hireve? Sve je po propisima, ljubu se ručice, pali se na sanctus svjećica a opet je sve tako suhoparno i običnom puku- neprivlačno- a takv puk, predpostavljam, očekujete da će pohađati misu u Vlaškoj?-ili očekujete kakve tradicionalne cistercitske ili kartuzijanske monahe da će doć na misu u Zagreb? Zašto ljudi, zašto? Što glumite? Zašto zatirete tradiciju koju pokušavate oživjeti? U biti vi ste jedna vrsta neokatekumena ali na potpuno suprotnoj strani. Kao što oni talibanski ne dozvoljavaju da se na njihovim "liturgijama" pjeva išta što nije skladao Kiko, tako ni vi ništa što nije Gr. koral- a da to jedno i drugo nema veze sa zdravom pameću! U blizini imate starijih svećenika, Hohnjec primjerice, pa ih pitajte kako je izgledala misa u njihovom djetinjstvu i mladim danima do revolucije '65. -sigurno ne ovakva kakvu vi pokušavate predočiti u sv Martinu koja zbog toga što je ovakva nikad neće zaživjeti-ja vam to garantiram.
    MC

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.