petak, 11. lipnja 2021.

"Srce Isusovo, obrati bijedne psovače!" (Oprost 300 dana)


Ekspijacija je usko vezana s kultom Srca Isusova. Pače bit tog kulta mora se bazirati na ekspijaciji. To potvrđuje povijest i praksa, liturgija i sv. Oci. Isus govoreći sa svojom službenicom Marijom Margaritom isticao je „infinitatem suae caritatis”. I izrazivši svoju žalost i bol potuži se na uvrede i crnu nezahvalnost ljudi ovim riječima: ,,Evo ovo Srce, koje je toliko ljude ljubilo i napunilo ih je svim dobročinstvima; ali u zamjenu za svoju neizmjernu ljubav mjesto zahvalnosti susreta zaboravnost, ravnodušnost, uvrede, što mu često nanose i osobe, koje mu duguju posebnu ljubav.” I uprav da se repariraju ovi grijesi on između drugih preporuka istaknu ovu: da se vjernici s namjerom da repariraju za ove grijehe približe sv. Pričesti, „Communio reparatrix”, i da cijeli sat kleče i mole pred izloženim Svetotajstvom, „Hora sancta”. 

Reći će tkogod: onda Isus u raju nije blažen, ako mu je potrebna utjeha naše kukavne reparacije. Tima je već Augustin odgovorio: „da amantem et sentit. quod dico”. Treba ti u srcu imati ljubav, da shvatiš velike istine. Pravi ljubimac Isusov pomišlja na bol, muku Spasiteljevu za čovjeka. Opio se je krvlju i bolju „propter nos homines et propter nostram salutem”. Žalosti, uvrede, tjeskobe skršiše Boga-Čovjeka. Te svete istine uvijek promatraju pobožne duše: grijesi ljudi prije i poslije Muke prouzrokovali su Muku Isusovu. Svaki grijeh ponovno propinje Sina Božjega. Krist je trpio, silno trpio, jer je predvidio i naše grdne, smrtne grijehe. Predvidio je i akt naše reparacije: ona mu je bila Anđeo, koji Ga je tješio, kad se je krvlju znojio. Uprav zato mi moramo pokorom tješiti Presveto Srce. Grijesi Ga dnevno bodu — naša reparacija ima da Ga dnevno tješi. 

Usto, veli Augustin, Isus je trpio kao Poglavica Crkve. I Crkva mora da trpi, jer je tijelo Njegovo. U njoj trpi Krist. Zar Isus nije rekao Saulu, koji je progonio učenike Njegove: „Ja sam Krist, kojeg ti progoniš”. Progonitelji Crkve — Krista progone. Krist trpi u svojem mističnom tijelu. Hoće da mu se u trpljenju pridružimo. Hoće sa svojom i našu ekspijaciju. Kao članovi mističnog tijela Kristova moramo trpjeti s Njim.





3 komentara:

  1. ja sam psovač, ne samo to, zapao sam u svom životu u niz grijeha, kao većina mojih vršnjaka. Ali nije to najgore, najgore je što većinu svog života nisam toga uopće bio svjestan(a moji vršnjaci i dalje nisu svjesni), a zašto? kako to, pa od djetinjstva relativno redovito sam išao na misu... nemam pravi odgovor, možda sam ovakav i onakav, sigurno da sam kriv ja sam, ali možda je i nauk mojih/naših pastira negdje zakazao..Presveto Srce Isusovo smiluj mi se kada dođem pred Tebe....Ja ću jednu Zdravo Mariju izmolit za don Stojića,Tradizmatika (ne bih ga ja nikada tako nazvao iz poštovanja prema njemu i službi koju vrši, ali on se sam prozvao tako, pa eto..) https://www.bitno.net/vjera/pitajte-svecenika/don-damire-neki-kazu-da-je-drugi-vatikanski-sabor-bio-davolje-djelo-kako-to-tumacite/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Don Damir nije naveo da se Tabernakul maknuo i sada je negdje sa strane. Iz sredine crkve sad je Isus maknut da mu svećenik ne okreće leda. Nezabludiv 2.v.s. imao je zabludivih 6 protestantskih stručnjaka. Kojima je njihova uloga u reformi mise? Možda to što su obredi sakramenata razvodnjeni.
      Nemam ništa protiv narodnog jezika ali mogli su samo tlm prevesti na narodni jezik. Ne mijenjati misu.
      Po meni sa 2.v.s. započinje 100 godina koje je tražio Sotona Isusa u viđenju pape Lava XIII da uništi Crkvu. To bi potvrdila i 3. Fatimska tajna koju kriju.
      Zašto se ne moli više sv. Mihaelu Arkanđelu.
      Zašto se stvara tolika bura kad netko želi TLM? Zašto je ne dopuste narodu i svećenicima na volju?

      Izbriši
    2. V2 revolucija je zacijelo i bez sumnje nanijela velike štete/zla samoj Crkvi, a tako i vjernom i manje vjernom puku u nekoliko generacija.
      JbD

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.