nedjelja, 13. svibnja 2018.

Gostujući autor - Ekskluzivni izvještaj s današnje krizme









Najprije je biskup Tissier de Mallerais održao nagovor. Sedam darova Duha Svetoga usporedio je sa sedam jedara. Krizmanici će postati svjedoci i vojnici Kristovi, to se treba odražavati i u njihovu odijevanju da očuvaju krepost čistoće. Za to je potrebna jakost da Hrvatska ostane kršćanska zemlja u kojoj vlada Krist nad društvom. Za primjer jakosti uzeo je sv. Josea Sancheza del Ria koji se sa samo četrnaest godina borio protiv masona. I ukratko je prepričao njegov život i mučeništvo. I, otprilike navodim, istaknuo potrebu da imamo jakosti u naše vrijeme kad i biskupi govore stvari protivne vjeri, da ne prihvatimo krivi nauk II. Vatikanskog koncila. Naša je misija da se krste nevjernici i obrate. Da uđu u Katoličku Crkvu jer izvan nje nema spasenja.

Bilo je oko 100 ljudi. Dvoje je snimalo kamerom i jedan fotograf je obilazio i blicao. Ako je bilo novinara, sigurno će izdvojiti dio na koji bi prigovorili borci za prava životinja jer je spominjući Sanchezovu revnost za dostojanstvo doma Božjega spomenuo da je u svetom gnjevu zakrenuo vratom nekim životinjama koje su protivnici cristerosa zatvorili u crkvu u kojoj je bio zatočen.

(od anonimnog izvjestitelja koji je riskirao ekskomunikaciju za čitatelje bloga TBiBM)

21 komentar:

  1. Marko je zamolio da objavim ovaj dodatak: Ukoliko ste ove fotografije vidjeli bilo gdje drugdje, znajte da su prvo objavljene na blogu Toma Blizanac i brat Marko.
    (nisam mu dopustio da stavi vodeni zig na fotografijie)

    OdgovoriIzbriši
  2. Toma, kakav je vaš komentar na ovaj članak:

    http://www.konzervativac.com/2018/05/12/drustvo-sv-pija-x-kanonski-status/

    Ivan K

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Los clanak. Autor misli s mnostva kanona koje citira prikriti da zapravo i nije dovoljno proucio slozenu situaciju. Nije jasno zasto autor ima potrebu sam tumaciti i sklapati kanone kad postoje razliciti vatikanski dokumenti koji govore o Svecenickom bratstvu sv. Pija X., a njihov autoritet je nemjerljivo vazniji, nego proizvoljno citanje zakonika kanonskog prava od strane jednog covjeka s blogom. Do kakvih cudesnih, da ne kazem budalastih, ideja to njegovo razmisljanje dovodi: svecenici FSSPX-a koji su Bratstvu pristupili iz biskupija nemaju pismo ekskardinacije od bivseg biskupa i ne mogu biti u FSSPX inkardinirani, pa su zato njihove ispovijedi nevaljane. S druge strane, ispovijedi svecenika koje je zaredio jedan od biskupa posvecenih od mons. Lefebvrea su valjane od trenutka kada im je tu valjanost podijelio papa Franjo. Dakle, Vatikan je zaboravio spomenuti da vjernici trebaju prvo pitati svecenika kako je zavrsio u Bratstvu da bi znali hoce li im ispovijed biti valjana. Srecom, pa se nasao jedan autor na blogu da ispravi taj golemi propust. Umjesto da ga ta cinjenica natjera da preispita svoje zakljucivanje i malo potpunije prouci povijest odnosa Svete Stolice i FSSPX-a i situacije koju opisuje, autoru tog clanka nista nije cudno. On je to tako procitao i protumacio u Zakoniku, dakle tako mora biti.

      Za njegovo zakljucivanje je i potpuno nebitna besmislena situacija da se nigdje iz Vatikana vjernicima koji nakon pocetka godine milosrdja pristupaju na ispovijed ne spominje da trebaju ispovijediti i sve prethodne grijehe jer su im prosle ispovijedi bile nevaljane. Svakom iole razumnom katoliku takve paradoksalne situacije mogle bi se ciniti kao potkrepa argumenata o izvanrednom stanju u Crkvi koje FSSPX od pocetka koristi kao opravdanje za nepostivanje redovitih procedura u Crkvi. Ali autora tog clanka to uopce ne zabrinjava, on se takvim "sitnicama" ne zamara.

      Izbriši
  3. Čini mi se da je bilo nekih novinara i da su cijelo vrijeme snimali. Zna li netko više o tome?
    SAP

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A kak bi drukčije mogli znati kog budu exkomunicirali. Sad te slike idu po župama na oglasnu ploču i stup srama , a možda i inkvizicijskom uredu.
      Robelar

      Izbriši
    2. Mislim da mogu i na lakše načine doznati tko ondje ide na Misu. Uostalom, ako netko i ima interesa tako naštetiti samim vjernicima (što mi baš ne zvuči vjerojatno) ne vidim nikakav problem za nas, već samo oni loše postupaju. Ali ne vjerujem da bi to bio slučaj, pater Tilošanec im je dao dozvolu i s njim su se i savjetovali oko nekih tehničkih stvari. Novinari mislim da baš pripadaju nekim medijima pa me zanimalo bi li bila reportaža... Zasad još nisam ništa vidio... SAP

      Izbriši
  4. Možete biti mirni. To nisu bili novinari već unajmljeni fotografi koji će krizmanicima izraditi fotografije da bi imali lijepu uspomenu na svoju Potvrdu.
    I.M.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A ja se poveselio da ću možda biti u Mir i dobro , Duhovnim izazovima ili barem Ekumeni.
      Robelar

      Izbriši
  5. [PITANJE]
    Vrijedi li ovaj sakrament uopće?
    Nedavno sam pročitao da je nadbiskup kardinal Josip Bozanić izjavio da "dotični biskup nema dozvolu za podjeljivanje sakramenta svete potvrde na području Zagrebačke nadbiskupije, a taj biskup uopće nema ni legitimitet za podjeljivanje sakramenta svete potvrde u Katoličkoj Crkvi".
    Jesu li krizmanici primili darove Duha Svetoga ili ne?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. [ODGOVOR]
      Krizmanici su primili sakrament krizme potpuno valjano i to nitko ne spori.

      Izbriši
    2. Nadbiskup Bozanić je samo dovodio u pitanje zakonitost, a ne i valjanost sakramenta. SAP

      Izbriši
  6. Isus je rekao:
    Tko vas sluša, Mene sluša, a tko Mene sluša sluša Onoga koji me poslao.
    Slušajte ih, ali ne činite djela njihova.
    Što svežete ostati će svezano, a što razriješite biti će odriješeno.

    Znači, svaki vjernik je dužan slušati biskupe u onome što nije grijeh. Ako je biskupu od Isusa (preko pape) dana ovlast za dijecezu, onda su vjernici u toj dijecezi dužni poštivati tu biskupovu odluku u svezi sv. Potvrde.

    Neposluh biskupu u ovom slučaju znači i neposluh Isusu. A neposluh Isusu je - grijeh. I ne može se pričati o zajedništvu ako netko ignorira biskupa i njegove odluke u onoj stvari koja nije grijeh.

    Znači, ako netko smatra da je sv. Potvrda što su je dijelili biskupi grijeh, onda naravno da nije u zajedništvu sa naukom katoličke crkve.
    A ako priznaje da je sv. Potvrda što su je dijelili biskupi ispravna, onda se opet isključuje iz zajedništva jer se nije želio podložiti biskupovoj odluci nego je radio po svom.

    Isus nigdje nije rekao: ako mislite da biskup nešto krivo radi nemojte ga slušati. Treba biti vrlo ozbiljan u ovoj stvar jer je Isus ZAISTA DAO VLAST biskupima. TO nije stvar za šaliti se i raditi po vlastitom nahođenju zato što mislimo da je netko drugi ponizniji ili je bolje teološki potkovan. Zato i crkva ima hijerarhijsku organizaciju u kojoj se zna tko bi koga trebao slušati (do granice grijeha). A onaj koji daje krive upute podložniku, on će za to polagati račun ako bude loš upravitelj.

    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je li zabrana svecenicima i onemogucavanje vjernicima da sakramente dijele i primaju po starom obredu grijeh?

      Je li prisila vjernika da prihvate pricest na ruke, ministrantice, citacice, izvanredne djelitelje pricesti i opcenito govoreci novus ordo kao ravnopravne staroj disciplini i tradicionalnom obredu nesto sto spada u domenu papinskog i biskupskog autoriteta?

      Moraju li vjernici prihvatiti (cak i ako ne sudjeluju sami u tome) da su ekumenski i medjureligijski susreti gdje katolici (i njihovi svecenici i biskupi) mole sa nevjernicima i odijeljenima legitimni oblik zivljenja katolicke vjere?

      Izbriši
    2. Ja bih volio da se svi sakramenti počnu dijeliti po starom obredu. I uopće nemam nikakve dileme oko toga.

      Nažalost, biskup može iz nekog razloga uskratiti recimo dijeljenje sakramenta sv. Potvrde po starom obredu, ali onda je on za to odgovoran pred Isusom, i ne radi se o tome da li je to grijeh ili nije, nego se radi o tome da li je trenutna podjela sakramenata sv. Potvrde grijeh ili nije grijeh. A pošto to nije grijeh, onda je vjernik dužan poštivati odluku biskupa, odnosno tražiti da se dopusti dijeljenje sakramenta po starom obredu (ako biskup dopusti). Ponovit ću da je Isus biskupu dao vlast, biskup po toj točki ne čini grijeh jer ima valjani način podjele sv. Potvrde, i vjernik ga tu mora slušati ako je htio na legitiman način primiti sakrament sv. Potvrde.

      Nikad u povijesti crkve nije bilo da je jedan svećenik koji je neopravdano bio isključen iz zajedništva išao razvijati neki svoj paralelizam. Da je tako bilo, katolička crkva bi se raspala na puno struja (to je ono što se desilo protestantima koji su se udaljili od ispravnog nauka katoličke crkve, a isto je započelo sa tezom očuvanja katoličke vjere - ne kažem da će se to desiti Bratstvu sv. Pia X kojima od srca želim da izreguliraju sve odnose s Vatikanom, ali smatram da nije u redu što su u ovom slučaju preskočili odgovornog biskupa)

      Pričest na ruke? Da, naravno da je grijeh siliti vjernike da primaju pričest na ruke, a baš zanimljivo nigdje se ne naglašava da je to INDULT (izvanredan način), nego se na to referencira kao da je normalno. Treba moliti da nam maknu pričest na ruke.

      Sa mnogim novotarijama se ne slažem, i sam svećenik je pred Isusom odgovoran kako slavi svetu Misnu Žrtvu. I volio bi da se slavljenje svete Misne Žrtve po starogm obredu proširi i da se ukine Novus ordo. Ali dok se god slavi Novus Ordo, ona je trenutno isto valjanja sv. Misna Žrtva samo da se ponekad bolje poštuju obrasci sv. Mise i naravno da se makne sv. Pričest pričest na ruku. Ali bez sumnje, stara sv. Misna Žrtva apsolutno uvijek ima prednost.

      Ne, vjernici ne moraju prihvatiti međureligijski dijalog koji im se nameće, naprotiv trebaju ga čak i odbaciti. Ja ću uvijek pričati protiv ovakvog međureligijskog dijaloga, koji se često svodi na kompromis a ne na to da se ljudi vrate u krilo Majke Crkve.

      I treba razlikovati onaj sakramentalni dio, od ovog međureligijskog dijaloga. Sakramenti su valjani, a međureligijski dijalog na ovaj način nije jer vjernike dovodi u zabludu. A ono što je valjano - to nas poslušnost kao što sam gore naveo, obvezuje.

      Temeljno je pitanje koliko će vjernik uzeti vremena i sam nešto htjeti naći o istinama katoličke vjere. Onoj duši koja propadne u paklu neće vrijediti izgovor da ju ne netko krivo uputio jer što joj to koristi kad će za svu vječnost biti prokleta duša. A za one duše koje traže istinu vjerujem da će im Isus pokazati pravo Svjetlo i put kojim će ići. Znate kako to ide, čovjek se bavi onime što ga zanima. Ako ga zanima nogomet, oonda će intezivno pratiti klubove/rezultate. Ako ga zanima film, onda će tražiti nove iili stare filmove. Ista stvar je i sa vjerom: ako netko želi istine o katoličkoj vjeri, sam mora zasukati rukave i raditi na tome. Po svom iskustvu znam kako lijenost tu vrlo lako prevari čovjeka. I zato treba poticati ljude da istražuju katoličku vjeru, i doći će do rezultata.

      Mario

      Izbriši
    3. Za onog tko polazi od pretpostavke da su novusordovski sakramenti zakoniti i nesumnjivo valjani, te da oni koji riječima i djelima ispovijedaju herezu mogu biti katolički biskupi i dio hijerarhije Katoličke Crkve (ili da Katolička Crkva može mijenjati nauku tako da ono što jedan dan osuđuje drugi dan ispovijeda), naravno da će krizma koju je podijelio mons. de Mallerais biti nepotrebna, nezakonita i grešna, jer je učinjena bez dozvole mjesnog biskupa u području njegove vlasti, gdje vjernici imaju mogućnost krizme po novom obredu.

      Situaciju će gledati drukčije onaj tko prepoznaje da su novusordovski obredi sakramenata nezakoniti i neki od njih sumnjive valjanosti poradi onog što sadrže (npr. implicitne i eksplicitne hereze, krive prijevode itd.) i onog što iskrivljuju ili izostavljaju, da su njihovi djelitelji (koji su zaređeni po tim sakramentima) sumnjive valjanosti, te da ljudi koji obraćajući se predstavnicima krivovjerničkih sekti izgovore sljedeću herezu i hulu ne mogu za sebe reći da su katolici, a kamoli dio hijerarhije Katoličke Crkve:
      "...moramo se osloboditi samodopadnosti koja se skriva u nama kršćanima, dok razdvojeni mislimo da smo nezamjenjivi u širenju poruke Evanđelja. Neka nas Gospodin oslobodi samodopadnosti koja se uvukla u Crkve dok se nadmeću pozivima na obraćenje u uzajamnom suprotstavljanju." (http://www.hkr.hr/?sec=3&tid=1&cid=9828)

      Izbriši
    4. Lijepo je znati govoriti o nekakvim regulama i zakonima , no sve je to nebitno ako se ne vide darovi, plodovi i karizme podijeljenog Sakramenta. Onda se ne postavlja pitanje o regularnosti nego valjanosti. Ako se Duh Sveti na pomazaniku ne očituje svojim darovima , plodovima i karizmama nego krizmanici samo to ,,zbave" , dobe poklone i svečano se oproste do Sakramenta vjenčanja od crkve, onda nešto ne štima. Znate li što znači primiti pečat Duha Svetoga , mislim da to nije ova mlakost koja se očituje na krizmanicima po župama . Vjerujem da to nije ni ona sila i pomazanje o kojoj pričaju sudionici koncerta SKACA koji su hopsali i đipali na taktove pjesmuljaka . Ne znam koja je zakonska donja granica za primiti Potvrdu jer su neki pristupili vrlo mali , ali to nije nikakva prepreka da ih Duh Sveti dotakne i učvrsti. Nadam se da će se to i pokazati na slavu Bogu i korist Tradicije.
      Robelar

      Izbriši
  7. Onaj tko za svećenike tvrdi da su sumljive valjanosti sam sebe isključuje iz crkve, jer ne prizna trenutnu crkvenu hijerarhiju s papom na čelu.

    Onaj tko se ne obazire na zakone, sliči na one protestantske struje kojima je Biblija dovoljna i sami sebi tumače vjeru. Što vrijede darovi ako nema poslušnosti.

    Malo se informirajte oko toga kolike su bile ljudski gledano izvanredne osobe koje su izgarale cijeli život za Isusa i bližnje, a na kraju su postale vječno proklete jer su neki grijeh pokopale u sebi i nisu ga htjele ispovijediti. Nemojte se varati da se 'produhovljenošću' dohvaća Nebo, jer je i sam Gospodin rekao: u one dane mnogi će govoriti Gospodine, Gospodine, mi smo u Tvoje ime činili.... a dobit će onaj strašan odgovor: ne poznam vas..... (Matej 7, 21-27). A diskreditiranje svećenika na takav način je borba protiv samog Isusa, jer je On izabrao te svećenike, a ne mi. I ti svećenici će polagati račun Isusu, a ne nama. A mi ćemo polagati račun za naša (ne)djela.

    Nije sve idealno u crkvi, naprotiv, teška su vremena. Ali nam sveci kroz povijest pokazuju kako su se za Majku Crkvu borili iznutra, i po cijenu vlastitog života. I u vrijeme sv. pater Pia što je on sve pretrpio od svojih poglavara pa je ostao u poslušnosti. Nije izašao van iz samostana i okolo pomagao ljudima, nego se pokorio izolaciji koja mu je naređena.

    Ponavljam, želim da i s Bratstvom sv. Pia X budemo jedno tijelo, ali nažalost ovakvi komentari o svećenicima katoličke crkve ne pridonose tome približavanju, nego samo povećavaju tu bolnu ranu.


    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mario,

      Nadam se da ćete jednoga dana shvatiti kako su neprijatelji Vjere prevarili katolički narod i pokušali mu oteti sve ono što je najvrednije: pravu vjeru, prave sakramente i prave pastire, te da će i u vašim očima biti raskrinkani falsifikati koje su ponudili umjesto toga. Nadam se da će vam jednoga dana Gospodin dati milost da prepoznate Katoličku Crkvu kakva jest i kakva će uvijek biti, u svoj njezinoj veličanstvenoj ljepoti (koja se vidi u njezinim katoličkim obredima u koje su se mnogi na prvi pogled zaljubili) i savršenoj čistoći koju heretički uzurpatori (one koje Krist naziva vratima pakla) nikad neće okaljati.
      Činjenice su dostupne na internetu, ako ne uvijek na hrvatskom onda na nekom od svjetskih jezika. Onaj tko traži, naći će.

      Mi smo svi kao ljudi grešni, ali Bog, koji može učiniti da i kamenje povikne (Lk 19,40), može iskoristiti i nedostojne ljude da se pročuje i obrani Istina. No nisu tradicionalni katolici oni koji su se odvojili od Crkve, niti koji niječu katoličku nauku (kao što čini osoba koju sam citirao gore), niti koji su se odvojili od hijerarhije. Nisu tradicionalni katolici učinili nove obrede sakramenata sumnjivim tako što su umjesto primljenih obreda stvorili nove iz kojih su izbrisali svaki spomen moći tih sakramenata (kao što su svojedobno učinili protestanti), a valjanu formu zamijenili riječima koje više ne označavaju ono što sakramenti moraju označavati.
      Ne, to su sve djela modernista, a tradicionalni katolici su jednostavno ostali vjerni onom što naučava Katolička Crkva.

      Bogu hvala na Njegovoj Prečistoj Zaručnici koja je sačuvala svoju vjernost, ljepotu i čistoću čak i u ovim vremenima njezine Muke i naizgledne smrti.

      Izbriši
    2. "No nisu tradicionalni katolici oni koji su se odvojili od Crkve..., niti koji su se odvojili od hijerarhije."

      ???

      Mateo,

      Tko je tvoj biskup (ime i prezime)?

      Mislav

      Izbriši
    3. Kao mnoge druge biskupije, i moja je trenutačno bez pastira, iz istoga razloga kao većina tih: ili poradi nevaljanog izbora ili poradi toga što je nekadašnji pastir postao vuk.

      Dobro se prisjetiti, pogotovo na današnji blagdan Duhova, da je onog dana kojeg danas slavimo cijela Naučavajuća Crkva stala doslovno u jednu sobu u Jeruzalemu. I bez obzira što je veoma mali broj ljudi tad znao gdje je Crkva, nijedan katolik se ne bi usudio reći da tad nije postojala hijerarhija, ili da je Crkva bila nevidljiva. U ovom vremenu Muke i naizgledne smrti Crkve, brojčana situacija se od svih kasnijih vremena nakon tog dana najviše približila tim počecima. Onaj tko se ne obazire na činjenice današnje situacije, nego dopusti da ga nose varljive emocije, pa mu tako opisana današnja situacija zvuči nevjerojatno ili beznadno, neka se sjeti kako je Gospodin Bog tu malu prvu Crkvu doveo do pobjede nad svim njezinim progoniteljima i potpuno joj podložio i moćno Rimsko Carstvo i sam Rim.

      Izbriši
    4. "Kao mnoge druge biskupije, i moja je trenutačno bez pastira, iz istoga razloga kao većina tih"

      Mateo,

      NIJEDAN biskup na svijetu ne naučava ono što ti naučavaš, nijedan SSPX biskup, nijedan predkoncilski biskup nije to naučavao - tvoje naučavanje je jedinstveno i originalno.

      "današnja situacija zvuči nevjerojatno ili beznadno, neka se sjeti kako je Gospodin Bog tu malu prvu Crkvu doveo do pobjede nad svim njezinim progoniteljima".

      Prva Crkva je imala vizibilitet i indefektibilitet, i Crkva Kristova će to će imati do Kristovog ponovnog dolaska.

      Po tebi se Crkva urušila i nestala. To je potpuno suprotno naučavanju Crkve.

      No pustimo sad to. Ja uvijek volim gledati budućnost i rješenje.

      Kako stvoriti novu vidljivu Crkvu s papom i biskupima kad nijedan ne naučava što ti naučavaš, odakle ih "roditi" da budu po tvojoj mjeri, pa će i valjda, po tvojoj Riječi, u neprekinutom nizu, trajati do konca vremena?

      Mislav

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.