četvrtak, 30. lipnja 2011.

Rimski misal na staroslavenskom iz 1927. g.

U nastavku možete skinuti skeniranu kopiju posljednjeg izdanog predkoncilskog Rimskog Misala na staroslavenskom jeziku. Takozvani Vajsov misal iz 1927. transliteriran je latinicom, a glagoljica se (uporedo uz latinicu) pojavljuje još samo u ordinariju mise. Svećenik koji bi htio služiti misu prema ovom misalu morao bi
  • dodati u kanon uokvirene riječi na drugoj slici (prvo je isječak iz starog misala, a drugo iz novog koji je izdala Kršćanska Sadašnjost)
  • provjeriti prema kalendaru iz 1962., tj. ordu za tekuću godinu koju misu treba ili može na dotični dan služiti,
  • usporediti promjenjive djelove prema latinskom misalu iz 1962. kako bi bio siguran da uzima prave tekstove i molitve.
Uz te ne posebno zahtjevne prilagodbe takva bi misa, po mom sudu, potpadala pod uredbe Summorum Pontificuma uz uvjete protumačene u uputi Universae Ecclesiae.

Prije nego vam dadem link, nekoliko napomena:
  • Marko je inzistirao da se skeniranje obavi u što većoj rezoluciji i u boji. Zato je konačni file velik 360 MB,
  • Stranice nisu baš najbolje centrirane jer je teško skenirati stare debele knjige, a pogotovo ako se to radi amaterski,
  • Ovaj primjerak misala je očito bio korišten. Na nekim stranicama je pisano, na nekima ljepljeno. Jedna stranica je čak čitava preljepljena, ali to nije prevelik problem jer se i onako radi o danu u Velikom Tjednu. 
  • Stavio sam file na ifile.it. To znači da će vam vjerojatno trebati nešto vremena da ga skinete, a možda će biti i nekih drugih ograničenja. Ipak je to besplatna usluga.
Ako imate konstruktivnih prijedloga vezanih uz bilo koju od prethodnih napomena, lijepo bi bilo da ih napišete u komentarima.

Konačno, evo i MISALA.

PS. Puno hvala osobi koja nam je ustupila misal za skeniranje. 

nedjelja, 26. lipnja 2011.

Ja sam protiv toga, ali dok god mene ne diraju neka rade što hoće...

Kao uvod u ovaj tekst najprije par riječi svetoga Pavla što ih je napisao Rimljanima:
26 Stoga ih je Bog predao sramotnim strastima: njihove žene zamijeniše naravno općenje protunaravnim, 27 a tako su i muškarci napustili naravno općenje sa ženom i raspalili se pohotom jedni za drugima te muškarci s muškarcima sramotno čine i sami na sebi primaju zasluženu plaću svoga zastranjenja. 
Vrlo lako je zamisliti da se ova poslanica zove "poslanica Zagrepčanima" i da ju je sveti Pavao nekidan napisao.
I dok se čitava gungula oko homoseksualnih parada stišava na stranicama katolik.hr-a i na blogu don Anđelka Kaćunka objavljen je tekst izdan od strane Kongregacije za nauk vjere još tamo davne 2003. dok je njen perfekt bio danas slavnovladajući papa Joseph kardinal Razinger.
Ako niste do sada, svakako pročitajte "Promišljanja u svezi sa zakonskim prijedlozima o priznavanju zajednica osoba istoga spola". U njemu naš današnji papa, jasnoćom koju smo do sad od njega već navikli očekivati, ukratko razlaže katolički nauk oko istospolnih zajednica i zakona kojima se one žele izjednačiti sa brakom.
Ja ću osobno kao svojevrstan disclaimer staviti samo jedan ulomak prije nego prijeđem na ono što me u ovoj temi uopće potaknulo da napišem post. Da se bolje razmemo:
"Uza sve to, prema naučavanju Crkve, muškarce i žene s homoseksualnim sklonostima “treba prihvaćati s poštivanjem, suosjećanjem i obazrivošću. Izbjegavat će se prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije”. Uostalom, takve su osobe, kao i drugi kršćani, pozvane da žive čistoću. No, homoseksualna je sklonost “objektivno neuredna” i homoseksualni su čini “teški grijesi protiv čistoće”.
Sad kad smo izbili dežurnim dušebrižnicima iz ruke standardni "vi ste tak zli kak osuđujete te jadne ljude" argument idemo na naslov posta. Naime često kad se spomene tema homoseksualnih zajednica i želje homoseksualaca da se njihove zajednice pretvore u brak čuje se upravo ovo stajalište. "Dok god mene ne diraju..", "Ja sam osobno protiv toga, ali.." i slično. Velika večina ljudi koji to govore su čak i katolici, naravno, ne baš upoznati sa katoličkim učenjem, ali ipak naša braća i sestre kojima bismo (bih) htio nekako razjasniti nemogućnost ovakvog razmišljanja. Kada bih im barem mogao nekako pokazati da iza "legalizacije homoseksualnog "braka"" stoji nešto puno dublje i sveobuhvatnije. Kada bih barem mogao na nekom plastičnom, stvarnom primjeru pokazati što se događa nakon što se takava zajednica legalizira. Kada bih barem... oh, pa zašto ne vidjeti iskustva onih koji su tim "prosvijećenim" putem već prošli? Zasigurno bismo iz toga mogli nešto naučiti, zar ne? (isto kako iz iskustva praznih i uništenih župa u naprednoj zapadnoj europi mogu naučiti naši vrli modernisti, ali to je već druga tema...)

Nažalost, takvih primjera je sve više i više, a ja ću ovdje prevesti dijelove iz teksta Što je istospolni "brak" donio Massachusettsu. Ne želim skakati pred rudo (ova poslovica bi se trebala modernizirati, npr. ne želim skakati pred šoferšajbu), ali podnaslov na jedan suptilan način daje predokus - "Puno je gore nego što je većina ljudi i svjesna". Članak je izašao 20.10.2008, ali prema svim informacijama još uvijek je jednako aktualan kao i Pavlova poslanica. Napisao ga je Brian Camenker, a upozorio bih čitatelje slabijeg želuca da dalje čitaju sa oprezom jer ima zaista gnjusnih stvari:
Svatko tko misli da je istospolni "brak" benigna ekscentričnost koja neće utjecati na prosječnu osobu trebao bi razmisliti o onome što je napravio u Massachusettsu. Postao je čekić za prisilno prihvaćanje i normalizaciju homoseksulanosti za sve. I ovaj vlak se brzo kreće. Ovo je tek početak.
Dana 18.11.2003. Vrhovni sud Massachusettsa objavio je "Goodridge mišljenje", presudu koja je rekla da je protivno ustavu ne dopustiti istospolne "brakove". Šest mjeseci kasnije homoseksualni "brakovi" počeli su se sklapati.
Javne škole
Naviranje homoseksualnog "braka" u javnim školama počelo je nedugo nakon sudske odluke iz studenog 2003.:
  • U srednjoj školi moje djece organizirano je događanje za cijelu školu kojom se slavio istospolni "brak" već u prosincu 2003. Uključivalo je niz govornika, uključujući učitelje u školi koji su najavili "ženidbu/udaju" za svoje istospolne partnere te zasnivanje obitelji kroz posvajanje ili umjetnu oplodnju. Literatura o istospolnom "braku" - kako je sad normalan dio društva - bila je podijeljena učenicima.
  •  U roku od nekoliko mjeseci došao je u osnovnu školu. U rujnu 2004., učiteljica osmog razreda u Brooklinu, MA, rekla je za National Public Radio kako je odluka oko "braka" otvorila branu učiteljima i omogućila im podučavanje o homoseksualnosti. "U svome umu znam 'Ok, ovo je sad legalno'. Ako me netko želi izazvati reći ću mu 'Ostavi me na miru, to je sada legalno'" rekla je NPR. Dodala je kako sada raspravlja o homoseksualnom seksu sa svojim učenicima koliko god otvoreno želi. Na primjer, rekla je da sada govori djeci kako lezbijke mogu imati vaginalni odnos koristeći seksualna pomagala.
  • Slijedeće godine bio je u nastavnom planu osnovne škole. Djeci u vrtićima davane su slikovnice u kojima se govorilo kako su istospolni parovi samo još jedna vrsta obitelji, baš kao i njihovi roditelji. Godine 2005., kada je David Parker iz Lexingtona, MA - roditelj djeteta iz vrtića - inzistirao da ga se obavjesti kada će nastavnici raspravljati oko homoseksualnosti sa njegovim sinom, škola ga je dala uhititi i zatvoriti preko noći
  • U 2006oj Parkeri i Wirhlinsi [dragi čitatelji, nemojte da vas ova strana prezimena zavedu u razmišljanju kako se to događa negdje tamo daleko, daleko, slobodno ih možete zamjeniti sa npr. Horvatovi i Novakovi, a radnju smjestiti npr. u Zagreb] podnjeli su tužbu sudu kako bi prisilili škole da obavijeste roditelje i omoguće im neprisustvovanje njihovih osnovnoškolaca kada se naučavaja o homoseksualnoj tematici. Sudac je odbacio tužbu i presudio da budući je istospolni brak legalan u Massachusettsu, škola ustvari ima dužnost da normalizira homoseksualne odnose kod djece te da škole nemaju nikakvu obavezu obavještavati roditelje ili im dopustiti da njihova djeca ne prisustvuju. Prihvaćanje homoseksualnosti je postalo pitanje dobrog državljanstva.
RAZMISLITE O OVOME: zato što su homoseksualni "brakovi" postali "legalni",       sudac je odlučio da je dužnost škole da prikaže homoseksualne odnose kao normalne djeci, bez obzira što njihovi roditelji misle ili vjeruju.
..... 
 Javno zdravstvo
...
  • Citirajući "pravo na brak" kao jedan od "bitnih izazova" na mjestu gdje je "divno biti gay" [dragi čitatelji ovim se nemojte dovesti u zabludu, ne misli se ovdje na gay kao veseo već na gay kao prakticiranje sodomskog grijeha, muškoložništvo] Massachusetski odjel javnog zdravstva potpomogao je izradu Male crne knjige, Queer u 21. stoljeću, ogavnog djela obscene pornografije koje je davano djeci u Brooklinskoj srednjoj školi 30.04.2005. Osim ostalih stvari ona daje "natuknice" dječacima kako da... [ovo je tolko gnjusno da neću prevoditi]... Također, uključivala je i listu barova u Bostonu gdje se mladi muškarci mogu naći za anonimni seks.
Nasilje u domu
  • Uzevši u obzir ekstremnu nefuncionalnost homoseksualnih veza, massachusetsko zakonodavstvo je osjetilo potrebu da troši još više novca kako bi rješilo naglo rastuće homoseksualno nasilje u domu. Ove godine 350.000 dolara je planirano što je 100.000 više u odnosu na godinu prije.
Posao 
  • Sva osiguravajuća društva u Massachusettsu sada moraju priznavati istospolne "brakove" u njihovim policama. Ovo uključuje auto osiguranje, zdravstveno, osiguranje života itd.
  • Firme moraju priznavati istospolne "bračne" partnere kod svih svojih pogodnosti, aktivnosti itd., i što se tiče zaposlenika i što se tiče korisnika
  • Firme su često "testirane" na toleranciju od strane homoseksualnih aktivista. Grupe homoseksualnih aktivista često odlaze u restorane ili barove te se javno ljube i diraju da bi testirali da li to mjesto pokazuje dovoljnu "jednakost" sad kada je homoseksualni "brak" legaliziran. Ustvari, sve više i više javnih prikazivanja homoseksualnih privlačnosti se može vidjeti u javnosti diljem države kako bi se osnažila "bračna jednakost"
....
Usvajanje djece od strane homoseksualnih parova 
  •  Homoseksualni "oženjeni/udani" parovi sada mogu zatražiti da usvoje dijete isto kao normalni parovi. Catholic Charities [katolička dobrotvorna ustanova] je odlučila napustiti upravljanje sa posvajanjima radije nego da se podvrgne regulativi koja je od njih zahtjevala da daju na usvajanje djecu homoseksualcima
  • Godine 2006. Massachusetska socijalna služba je nagradila dva muškarca koja su "oženjena/udata" jedan za drugoga sa svojom nagradom "Roditelji godine". Muškarci su već usvojili djete kroz službu (protivno željama roditelja). Prema novinskim izvješćima, dan nakon što je to usvajanje završeno, služba je predložila muškarcima usvajanje još jednog djeteta. Izgleda da homoseksualci sada imaju prednost kod usvajanja djece ispred heteroseksualnih roditelja kod državnih agencija u Massachusettsu.
... [ostatak oko utjecaja na daljnji utjecaj na zakonodavstvo, javnost i medije pročitajte tamo, manje više ista tužna slika]
Ali naravno, sve se ovo događa u jednoj dalekoj zemlji Americi, nema to veze sa nama, neće to tako biti kod nas, nismo mi takvi, neka mene samo ne diraju pa nek rade što hoće... (samo nastavite to ponavljati).

nedjelja, 19. lipnja 2011.

Posjet pape Benedikta XVI. Hrvatskoj

Donosim izbor iz fotografija i papinih govora vezanih uz nedavni posjet Svetog Oca Benedikta XVI. Hrvatskoj. Radi jednostavnosti je copyright fotografija zapisan u njihovom nazivu koji možete vidjeti kad kliknete na fotografiju. Tekstove sam uzimao sa stranice papa.hr. Naravno da je ovaj izbor nepotpun i subjektivan, ali ću se suzdržati u ovom postu od vlastitih komentara.


nedjelja, 12. lipnja 2011.

Don Ante Sumić u Slobodnoj Dalmaciji

O don Anti Sumiću (Antony Sumich) iz Svećeničkog bratstva svetog Petra već smo na ovom blogu pisali. Prvi puta vezano uz misu koju je služio u kapelici franjevačkog samostana na Kaptolu u travnju 2009. godine, a drugu puta vezano uz članak koji prati njegov život i razmišljanja u Nigeriji gdje je proveo protekle tri godine kao misionar.

Don Ante je posjetio Zagreb povodom papina dolaska, pa smo tako među ostalim mogli uživati u subotu 4. lipnja slušajući tradicionalnu latinsku misu koju je služio u Bazilici Srca Isusova u Palmotićevoj i to Gospi u čast na njezinu oltaru. Vjerujem da se i blaženi Ivan Merz čije tijelo počiva u toj bazilici radovao s nama jer su se u istom danu očitovale tri stvari koje je toliko volio: ljubav prema Blaženoj Djevici Mariji, doček Svetog Oca u našu domovinu i tradicionalna liturgija.

Danas je u Slobodnoj Dalmaciji objavljen opširan intervju s don Antom. Intervju se na žalost ne može naći na internetskim stranicama tih novina, ali netko ga je kopirao iz tiskanog izdanja, na čemu toj osobi veliko hvala. Kao i uvijek, kliknite na sliku da biste vidjeli uvećanu verziju.


DODANO 13.6.2011. - Evo i na stranicama Slobodne Dalmacije.

subota, 11. lipnja 2011.

Klanjanje na Trgu


(klikni na sliku za povećati)

Tišina na Trgu i šutnja u Liturgiji - komentar i snimka

J. Ratzinger / Benedikt XVI. – misli o liturgiji - vidi posebno odjeljak "O stavu klanjanju u liturgiji"
 
...mi ne možemo svijetu konkurirati u buci, nego samo onime što je specifično naše, što čovjeku može dati samo Crkva i što je Crkva primila od svojeg utemeljitelja Isusa Krista
(kardinal Josip Bozanić, 6.6.2011.)

subota, 4. lipnja 2011.

Dvije-tri fotke

Resursi: tekstovi - IKA, papa.hr; slike - Hina (papa/papa), Papa Odbor.




Hvala fotografu!

DODANO 15.6.2011. Evo još jedna dobra fotografija od drugog fotografa.