petak, 14. veljače 2020.
Ova pobudnica ipak nije pobludnica?
Oni koji su čitali najnoviju postsinodalnu pobudnicu kažu da Franjo ipak nije ukinuo celibat, a navodno osim velike njemačke razočaranosti i kod nas ima klerika koji su bijesni jer neće moći dobiti povrat novca za sale koje su već rezervirali. Poznata hrvatska katolička kolumnistica si čestita što je ispravno pročitala Franju kao "onoga za kojeg će maske pasti do kraja i za kojeg će vukovi stajati u lažnom uvjerenju da je njihov".
Benedikt i Sarah su se navodno više puta čuli na telefon (dok Gänswein nije bio doma) i osobno posjetili vezano uz neugodnu situaciju s knjigom o vrijednosti celibata. Pala je i koja suzica. Ako su pogurnuli Franju u pravom smjeru, siguran sam da će se složiti kako je vrijedilo znoja i suza.
I.Dž. intervjuira nekog gospodina koji je revno krenuo u provedbu Franjine već pomalo zaboravljene enciklike Laudato si' o pretjeranoj klimatizaciji pakla (šalim se, ne bavi se paklom). Kaže novinar da je Enciklika (njegovo veliko slovo) "od izuzetnog značaja za formiranje katoličkog pogleda na probleme današnjice". Pa zavirih na ondje navedenu stranicu projekta i naiđoh na važne upute za tekući mjesec poput "Prozore s južne strane vašega doma ne zaklanjajte" ili "Ne stavljajte zavjese ili namještaj preko radijatora". Doduše, ostao sam malo zbunjen je li to neka nova papina molitvena nakana ili je neko papinsko vijeće opet updatealo zapovijedi.
Izgleda da će netko doktorirati iz teologije s disertacijom naslovljenom "Teološko-pastoralne perspektive internetskog portala Bitno.net. Analiza sadržaja o papi Franji". Bolje da ne komentiram.
Za razliku od teologije radijatora i teologije internetskih portala, teologija tijela postala je već dobro prihvaćena i privlačna grana moderne teološke znanosti. Ne znam da li Verbum sprema neku novu knjigu o spolnosti, bitno.net serijal o "škakljivim" pitanjima u spavaćoj sobi ili su na redu nove kateheze za naše mlade, ali primijetio sam da je ovaj članak nedavno bio dosta čitan. Doduše, čitanost je strelovito pala nakon objave papine najnovije pobudnice, pa može biti da su se to samo bogoslovi i svećenici htjeli informirati dok se još govorkalo o ukidanju celibata.
Da ne ostane sve samo na ciničnim kritikama, evo dvije nonfiction knjige koje preporučujem: Bad Blood, Nothing to Envy i dvije neobične, ali također zanimljive: Radioactive, Bestiary.
3 komentara:
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Morate ipak biti jasniji i razgovijetniji kad govorite o ovim stvarima. Nije dobro ostati na razini "dovitljivosti".
OdgovoriIzbrišiFranjo (ni)je (ne)dvosmisleno ostavio otvorenim zatvoreno pitanje celibata. To je barem (ne)jasno.
OdgovoriIzbrišiM. P.
Mi iz udruženja polutrajnih đakona smo razočarani, jer nije prošao prijedlog njemačkih klerika o mandatnim službama, gdje bi se konačno do kraja regulirao naš status. Ovako smo i dalje u nekom kanonskom vakuumu gdje je naš status nejasan tj. ostajemo nešto između trajnih i kratkotrajnih đakona. Pitanja koja nas muče i dalje rješavamo po vlastitom nahođenju (npr.još uvijek čekamo odgvor na dubiju trebamo li se uzdržavati od odnosa večer prije službe ili smo dispenzirani od toga poput kratkotrajnih đakona), nedorečena su nam pravila oko napredovanja, nerijetko trpimo mobing od trajnih đakona i tako dalje.
OdgovoriIzbrišiIskreno, mnogima od nas je već puna kapa i dođe nam da jednostavno jedne nedjelje dignemo ruke od svega, sjednemo u klupe, samo pratimo Misu i prepustimo sve svećeniku. Jedan kolega, koji je pred penziju, ljutito je rekao da se od njega više ni amen kod pričesti neće čuti. Znam, zvuči radikalno da mi, neki koji smo ruke i polagali, sad ih dižemo od svega...ali eto toliko je teška situacija.
Vilibor