Na stranicama Zagrebačke nadbiskupije već je objavljena kratka reportaža (arhiv) s današnje mise u crkvi Krista Kralja na Mirogoju s mnogo lijepih fotografija, pa mi je, umjesto da sastavljam vlastiti izvještaj, lakše uputiti vas onamo.
Bilo je jako lijepo vidjeti punu crkvu. I jako puno mladih ljudi. I radost na njihovim licima, jer nalaze ono za čim su dugo čeznuli u svojim srcima. I vjerjem da je onda iz te radosti puno lakše živjeti svoj svagdanji katolički život. Ali svi se trebamo brusiti u tome, jer u našim srcima ima jako puno posla za raditi, svaki u svom srcu.
I zato, što god se događalo, trebamo ostati ustrajni svatko u svojim mogućnostima, i ne se pokolebati pred raznim kušnjama i napastima koje mogu doći.
"I sad evo kanite se, velim vam, tih ljudi i otpustite ih. Jer ako je taj naum ili to djelo od ljudi, propast će; ako li je pak od Boga, nećete ga moći uništiti - da se i s Bogom u ratu ne nađete." Djela apostolska 5, 38-39
Dirljiva i duboka propovjed preč. Kurečića. Pitanje je kako tko shvaća slušanje i vršenje , odnosno smije li se uvijek slijepo izvršavati ono što se čuje? Prvo da bi se slušalo a smjelo vršiti , taj koji govori treba biti u suglasju sa Isusom. Tad treba slušati i poslušati bezuvjetno. Zato propovjed shvaćam prvenstveno upučenu prema gore , možda i do samoga pape. Uvijek bi trebali procijeniti može li nam Isus na ono što slušamo reči- Idi pa i ti čini tako !Lk10,37) Robelar
Nije na vjernicima da sude je li ono što naučavaju autoriteti ispravno, nego samo da slušaju i da se drže onog što Crkva naučava. Ali ako neki autoritet uči protiv prijašnjeg učenja Crkve, onda se poteže pitanje oko tog autoriteta, jer od Crkve ne može doći zabluda.
"S druge strane, tko će suditi je li papa naučavao ispravno ili ne? Jer nije na ovcama da sude je li pastir odlutao, čak ni, i naročito, u onim stvarima koje su uistinu sumnjive. Niti kršćanske ovce imaju većeg suca ili učitelja kome se mogu obratiti. Kao što smo gore pokazali, od (suda) cijele Crkve čovjek može uputiti priziv papi, ali od (suda) pape nitko ne može uputiti priziv; dakle, ako bi papa naučavao zabludu, cijela Crkva bi nužno upala u zabludu." (sv. Robert Bellarmino, De Romano Pontifice, knjiga IV, pogl. 3)
Nadam se da si bio na Misi i čuo propovjed u kojoj smo upozoreni tko je pravi krščanin. Također da se čuvamo toga da ne samo ispunjavamo vanjsku formu (TLM) , nego da i budemo izvršioci i živimo kao krščani. Vjerojatno si upoznat sa zgodom iz Sv. Pisma kad se Pavao usprotivio Petru, ili u naše vrijeme za tzv. Dubiu, i za razne masovne peticije , kao i pojedinačno upučene na adrese od župnika , biskupa , pa do Pape od običnih vjernika . Robelar
Dragi kristerosi, malo vas je previše i za ovu crkvu. Da bi se postigao sklad, bez naguravanja, zatražite Palmu ili Katerdalu...
Ovo je nešto o čemu se nekada moglo samo sanjati. Stare Mise celebrirale su se u malenim kapelicama, po mogućnosti podrumskima, u ranim jutarnjim satima, daleko od očiju javnosti. Da će to Zagrebačka nadbiskupija oglasiti i dodijeliti jednu od poznatijih crkava u Zagrebu, vrlo je zanimljivo. I posve iznenađujuće. Ovaj fenomen treba pratiti. Važno je da je Tradicija sada fenomen i da u glavama mnogih konačno postoji i link za Tradiciju koji se ranije bio nemoguć. U svim razgovorima o obnovi Crkve, dolasku ovih i onih, ovom ili onom usmjerenju, Tradiciju se ne može zaobići. Suvišno je i napominjati da je sve što nije ukorijenjeno u Tradiciji stranputica. I da je naša katolička javnost u posljednja dva i pol desetljeća svašta prošla.
Kad za nekoliko godina pogledamo unatrag, znat ćemo više o ovome što se danas zbiva. Sada možemo samo nagađati. Nadam se da je Franjin pontifikat konačno modernistima oduzeo auru predvodnika u svijetlu budućnost, a neokonzervativne gnjavatore s novusordovskim hibridima i ceremonijama neutralizirao i da je Tradicija konačno izronila jer je ne mogu više daviti i držati 5 metara pod vodom. Možda je razbijena ona lažna pokoncilska monolitnost?! Sada bi mogla uslijediti još liberalnija imenovanja u episkopatu, ali i jedan natpastir koji javno celebrira tradicionalni obred?! Važno je da tradicionalisti nastupaju orkestrirano i zakopaju ratne sjekire. Mislim da za svakoga ima dovoljno mjesta pod širokim hrvatskim nebom. Sve je stvar dobroga pastorala i rada na koljenima. Tko će pasti: onaj tko proglasi samo svoj put apsolutnim. Svatko svoj put može proglasiti najboljim, logično. Ili primjerice priznati: o ovim uvjetima ja mogu samo ovako. Ali: ja sam jedini, najbolji i apsolutni, a oni drugi ne smiju postojati - to prema našemu mentalitetu i prilikama nikomu ne će proći i može izazvati samo kontraefekt. Kakva nas događanja čekaju u budućnosti, to ne znamo. Ne znamo hoće li uslijediti i progoni kršćana?! U ovoj fazi među tradicionalistima ne bi trebalo podizati kineske zidove. Moguće je da nas opet uskoro izmiješaju, na ovaj ili onaj način.
Kikii, kažete: "Stare Mise celebrirale su se u malenim kapelicama, po mogućnosti podrumskima, u ranim jutarnjim satima, daleko od očiju javnosti."
Kad to? U 1980-ima i 90-ima? Koji su ih svećenici celebrirali? I gdje? Možete li nešto više reći o tome? Mene bi osobno jako zanimalo kako su izgledali počeci tradicionalnog pokreta u Hrvatskoj.
Nepotpisani, ovo nije mjesto za iznošenje tih informacija. Uostalom, početcima, odnosno ilegalnom i poluilegalnom fazom Tradicije trebao bi se netko stručno pozabaviti. Ja nisam dovoljno stručan za povijesni dio. Iz više redova i samostana dobio sam informaciju da su mnogi stari svećenici do svoje smrti celebrirali staru Misu, neki više puta tjedno, a neki svaki dan. To je uglavnom išlo do kasnih devedesetih.
Vara se onaj tko misli da ovo sve nije plaćeno velikom cijenom, ali suze i Krv mučenika sjeme novih učenika. Kako je lijepo što se širi TM na puno strana.
Mene samo zanima jedna stvar: je li ovo nova faza u povijesti Tradicije, jedna posve drukčija??? Možda se varam, ali ovo mi zbilja ne izgleda kao nekadašnja reakcija s nekom prikrivenim ciljem i razbijanjem tradicionalista. Odnosno, je li naš episkopat malo sa zakašnjenjem velikodušno počeo ostvarivati Benediktov poziv za ponovnim oživljavanjem staroga obreda? U svakome slučaju, u ovome pontifikatu i svećenici i biskupi nervozni su i prestrašeni. Daj Bože da su konačno osjetili da je Tradicija sigurnost u modernističkoj poplavi ili barem naslutili da je dobro imati i tradicionaliste. I tu se otvaraju mogućnosti da se prenese i u druge gradove odnosno biskupije.
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Na ovom postu propustat cu samo pozitivne komentare, pa ako zelite nesto kritizirati, morate biti kreativni :-)
OdgovoriIzbrišiRessourcement.
OdgovoriIzbrišiM. P.
Bilo je jako lijepo vidjeti punu crkvu. I jako puno mladih ljudi. I radost na njihovim licima, jer nalaze ono za čim su dugo čeznuli u svojim srcima. I vjerjem da je onda iz te radosti puno lakše živjeti svoj svagdanji katolički život. Ali svi se trebamo brusiti u tome, jer u našim srcima ima jako puno posla za raditi, svaki u svom srcu.
OdgovoriIzbrišiI zato, što god se događalo, trebamo ostati ustrajni svatko u svojim mogućnostima, i ne se pokolebati pred raznim kušnjama i napastima koje mogu doći.
"I sad evo kanite se, velim vam, tih ljudi i otpustite ih. Jer ako je taj naum ili to djelo od ljudi, propast će;
ako li je pak od Boga, nećete ga moći uništiti - da se i s Bogom u ratu ne nađete." Djela apostolska 5, 38-39
Mario
Precasni se jos treba malo ispraksirat. Bilo bi dobro da tijekom tjedna sluzi privatno tradicionalnu misu.
OdgovoriIzbrišiEvo par dobronamjernih, ne kritika, nego napomena: malo tise govoriti kanon, malo manje siriti ruke,... I ne zaboravite biret iduci put.
E da, treba definitivno zatvoriti vrata crkve kad pocne misa. Nije bas toliko vruce da trebaju biti otvorena, a losa su za akustiku.
Siguran sam da ce se sve to s vremenom popraviti.
Hvala vam, Toma, na vasem trudu.
Dirljiva i duboka propovjed preč. Kurečića. Pitanje je kako tko shvaća slušanje i vršenje , odnosno smije li se uvijek slijepo izvršavati ono što se čuje? Prvo da bi se slušalo a smjelo vršiti , taj koji govori treba biti u suglasju sa Isusom. Tad treba slušati i poslušati bezuvjetno. Zato propovjed shvaćam prvenstveno upučenu prema gore , možda i do samoga pape. Uvijek bi trebali procijeniti može li nam Isus na ono što slušamo reči- Idi pa i ti čini tako !Lk10,37)
OdgovoriIzbrišiRobelar
Nije na vjernicima da sude je li ono što naučavaju autoriteti ispravno, nego samo da slušaju i da se drže onog što Crkva naučava. Ali ako neki autoritet uči protiv prijašnjeg učenja Crkve, onda se poteže pitanje oko tog autoriteta, jer od Crkve ne može doći zabluda.
Izbriši"S druge strane, tko će suditi je li papa naučavao ispravno ili ne? Jer nije na ovcama da sude je li pastir odlutao, čak ni, i naročito, u onim stvarima koje su uistinu sumnjive. Niti kršćanske ovce imaju većeg suca ili učitelja kome se mogu obratiti. Kao što smo gore pokazali, od (suda) cijele Crkve čovjek može uputiti priziv papi, ali od (suda) pape nitko ne može uputiti priziv; dakle, ako bi papa naučavao zabludu, cijela Crkva bi nužno upala u zabludu."
(sv. Robert Bellarmino, De Romano Pontifice, knjiga IV, pogl. 3)
Nadam se da si bio na Misi i čuo propovjed u kojoj smo upozoreni tko je pravi krščanin. Također da se čuvamo toga da ne samo ispunjavamo vanjsku formu (TLM) , nego da i budemo izvršioci i živimo kao krščani.
IzbrišiVjerojatno si upoznat sa zgodom iz Sv. Pisma kad se Pavao usprotivio Petru, ili u naše vrijeme za tzv. Dubiu, i za razne masovne peticije , kao i pojedinačno upučene na adrese od župnika , biskupa , pa do Pape od običnih vjernika .
Robelar
Dragi kristerosi,
OdgovoriIzbrišimalo vas je previše i za ovu crkvu.
Da bi se postigao sklad, bez naguravanja, zatražite Palmu ili Katerdalu...
Ovo je nešto o čemu se nekada moglo samo sanjati.
Stare Mise celebrirale su se u malenim kapelicama, po mogućnosti podrumskima, u ranim jutarnjim satima, daleko od očiju javnosti.
Da će to Zagrebačka nadbiskupija oglasiti i dodijeliti jednu od poznatijih crkava u Zagrebu, vrlo je zanimljivo. I posve iznenađujuće.
Ovaj fenomen treba pratiti. Važno je da je Tradicija sada fenomen i da u glavama mnogih konačno postoji i link za Tradiciju koji se ranije bio nemoguć.
U svim razgovorima o obnovi Crkve, dolasku ovih i onih, ovom ili onom usmjerenju, Tradiciju se ne može zaobići.
Suvišno je i napominjati da je sve što nije ukorijenjeno u Tradiciji stranputica. I da je naša katolička javnost u posljednja dva i pol desetljeća svašta prošla.
Kad za nekoliko godina pogledamo unatrag, znat ćemo više o ovome što se danas zbiva.
Sada možemo samo nagađati. Nadam se da je Franjin pontifikat konačno modernistima oduzeo auru predvodnika u svijetlu budućnost, a neokonzervativne gnjavatore s novusordovskim hibridima i ceremonijama neutralizirao i da je Tradicija konačno izronila jer je ne mogu više daviti i držati 5 metara pod vodom.
Možda je razbijena ona lažna pokoncilska monolitnost?!
Sada bi mogla uslijediti još liberalnija imenovanja u episkopatu, ali i jedan natpastir koji javno celebrira tradicionalni obred?!
Važno je da tradicionalisti nastupaju orkestrirano i zakopaju ratne sjekire.
Mislim da za svakoga ima dovoljno mjesta pod širokim hrvatskim nebom.
Sve je stvar dobroga pastorala i rada na koljenima.
Tko će pasti: onaj tko proglasi samo svoj put apsolutnim. Svatko svoj put može proglasiti najboljim, logično. Ili primjerice priznati: o ovim uvjetima ja mogu samo ovako.
Ali: ja sam jedini, najbolji i apsolutni, a oni drugi ne smiju postojati - to prema našemu mentalitetu i prilikama nikomu ne će proći i može izazvati samo kontraefekt.
Kakva nas događanja čekaju u budućnosti, to ne znamo.
Ne znamo hoće li uslijediti i progoni kršćana?!
U ovoj fazi među tradicionalistima ne bi trebalo podizati kineske zidove.
Moguće je da nas opet uskoro izmiješaju, na ovaj ili onaj način.
Kikii
Kikii, kažete:
Izbriši"Stare Mise celebrirale su se u malenim kapelicama, po mogućnosti podrumskima, u ranim jutarnjim satima, daleko od očiju javnosti."
Kad to? U 1980-ima i 90-ima? Koji su ih svećenici celebrirali? I gdje?
Možete li nešto više reći o tome?
Mene bi osobno jako zanimalo kako su izgledali počeci tradicionalnog pokreta u Hrvatskoj.
Nepotpisani,
Izbrišiovo nije mjesto za iznošenje tih informacija.
Uostalom, početcima, odnosno ilegalnom i poluilegalnom fazom Tradicije trebao bi se netko stručno pozabaviti.
Ja nisam dovoljno stručan za povijesni dio.
Iz više redova i samostana dobio sam informaciju da su mnogi stari svećenici do svoje smrti celebrirali staru Misu, neki više puta tjedno, a neki svaki dan. To je uglavnom išlo do kasnih devedesetih.
Kikii
Predivno! Iznenađujuće puno ljudi, pogotovo je lijepo bilo vidjeti tolike mlade kao i dosta obitelji sa malom dječicom. Deo gratias!
OdgovoriIzbrišiStari Martinovac
Vara se onaj tko misli da ovo sve nije plaćeno velikom cijenom, ali suze i Krv mučenika sjeme novih učenika. Kako je lijepo što se širi TM na puno strana.
OdgovoriIzbrišiMene samo zanima jedna stvar: je li ovo nova faza u povijesti Tradicije, jedna posve drukčija???
OdgovoriIzbrišiMožda se varam, ali ovo mi zbilja ne izgleda kao nekadašnja reakcija s nekom prikrivenim ciljem i razbijanjem tradicionalista.
Odnosno, je li naš episkopat malo sa zakašnjenjem velikodušno počeo ostvarivati Benediktov poziv za ponovnim oživljavanjem staroga obreda?
U svakome slučaju, u ovome pontifikatu i svećenici i biskupi nervozni su i prestrašeni.
Daj Bože da su konačno osjetili da je Tradicija sigurnost u modernističkoj poplavi ili barem naslutili da je dobro imati i tradicionaliste.
I tu se otvaraju mogućnosti da se prenese i u druge gradove odnosno biskupije.
Kikii
Preč. Kurečić je u propovijedi spomenuo liturgijska čitanja za vigiliju Spasova, pa zato pitam: Hoće li se služiti tradicionalna misa na Spasovo?
OdgovoriIzbrišiNe sjecam se kad je to spomenuo.
IzbrišiNece biti mise na Spasovo.