Čestitam preuzvišenom gospodinu Ratku Periću na jasnoj i kvalitetnoj okružnici nazvanoj "Podsjetnik ispovjednicima" (ovdje ili ovdje). Izgleda da se biskup naučio nositi s odmetnutim franjevcima, pa sad zna i kako s odmetnutim Franjom.
Jesu, to je skupina od ukupno devet svećenika koji su izbačeni iz Franjevačkoga reda, ali i dalje djeluju u Mostaru, Grudama, Čapljini i još nekim manjim mjestima. (Detaljnije) M.M.
M.M., indikativno je to kad jedan izbačeni Radoš govori zdravije od raznih kanonski regularnih Baruna, Cifraka i Sliškovića. Radoš je uznemiren zbog sodomita i pedofila u hijerarhiji, a modernisti govore kako treba prihvatiti sodomite, dok pedofile prikrivaju. Radoš priča o pravoj vjeri, a modernisti o tome kako su heretici i pogani naša braća. Radoš priča o mučenicima za vjeru, a modernisti govore da ne treba biti fundamentalist. I ne, ne podržavam izbačene fratre, već biskupa Ratka.
F., kad se imaju u vidu Radoševi dosadašnji nastupi, a osobito članci u "Živoj crkvi", u kojima je redovito hercegovačke fratre koji su bili za red i poslušnost proglašavao pedofilima i sličnim kategorijama, ova se propovijed samo može gledati u kontekstu raspirivanja mržnje prema hijerarhiji i Vatikanu, čime se Radoš nebiranim riječima bavi već godinama. Tu skupinu, koja već dva desetljeća mešetari nevaljanim sakramentima i zavodi narod u šizmu, dovoditi u bilo kakav kontekst pravovjerja ili mučeništva za vjeru, daleko je od zdravog razuma. M.M.
M.M., oko čega uopće sporimo? 1) Radoš se protivi sodomitskom lobiju Vatikana, koji odavno nije nikakva tajna. Dakle, ne govori o svojoj lokalnoj situaciji (ni jednom rječju nije spomenuo biskupa ni fratre) nego o općoj. Otpor prema takvim pastirima nije raspirivanje mržnje, nego dužnost. 2) Niste shvatili ovo o mučenicima i pravovjerju. Radoš je istaknuo kako su hercegovački fratri kroz povijest često bili mučenici i kako su očuvali pravu vjeru kod naroda. Nije to rekao za sebe niti sam ja njega i njegove kompanjone doveo u taj kontekst.
Opet, ne branim niti podržavam Radoša, ali budimo realni - u ovom slučaju, čovjek je u pravu. Meni je zasmetalo da ste ga odlučili ocrniti bez razloga (u ovom slučaju barem).
Radoš je munjen tip, al je o mnogim pratrima glasno reka istinu što su drugi prešućivali. Reka je istinu i o onim fratrima koji su prišli na stranu biskupa Perića - da bi mogli nastavit živit u grijehu. Spominja im je žene, imenom i prezimenom... al cila je situacija oko toga ajme meni, nije dobro. Uglavnon se ne dira vira, to je još dobro. Ali nisu bolji ništa svjetovni svećenici od pratara - sve je to slično moderno, sve su to koncilaši. Oni jadnici u Grudama ostavljeni su tamo. Ugurali su ih oni koji sada sve u 16 fale biskupa, a nekad su bili glavni protivnici...čisti bizantinci!Kad su počele kazne iz Rima, bižali su brže od zečeva, a prije toga rikali ko lavovi! Ono su trojica poštenjačina koje su nasodali, "Ajdete vi u Grude" pa ih ostavili da oni ispaštaju za cilu provinciju kad je postalo jasno da nema šale - kolko znan, ono su tri karekterno najpoštenija čovika i pratra. Tu situaciju neko pametan triba rješit i pratre, ali i dijecezance socijalizirat. Jure
F., mislim da je razlika u ovome: Vi, čini mi se, u toj propovijedi vidite njegovu osudu grijeha i zla u Crkvi. Ja vidim nastavak njegove huškačke kampanje, u kojoj je često istim epitetima znao neosnovano prozivati svećenike (osobito franjevce, ali i dijecezanske) iz Hercegovine, a najčešće one koji su podržavali biskupa i uvođenje reda. Ako budete u prilici doći do kojega broja lista Živa crkva, naći ćete vrlo sličan rječnik. U tom smislu, njegova prozivanja nemaju mi nikakva kredibiliteta, pa makar se ponekad i poklopila sa stvarnošću. M.M.
Toma, zar smo dotle došli da čestitamo pastirima ako su (vidi čuda) pravovjerni? Pa to im je jedina dužnost, i kad je ispune, tek su bezvrijedni sluge.
Pa zar nije okruznica biskupa Perica dijametralno suprotna pismu argentinskih biskupa za koje je Papa izjavio kako predstavlja jedino moguce tumacenje njegove pobudnice?
Nisam upućen u detalje pisma argentiskim biskupima, niti sam ovlašten tumačiti biskupove riječi, ali iz čitanja okružnice biskupa Perića nije moguće iščitati nikakav odnos tj. sukob na relaciji jednog biskupa i pape, osim odnosa potpune poslušnosti, koja uključuje i misli sadžane u konkretnoj pobudnici ako bi se Crkva time konkretnije bavila odnosno to eventualno zahtijevala. Biskup Perić iznosi (nabraja) normative konkretne problematike, i u skladu sa svojom jurisdikcijom (vjerovatno) upućuje odgovor podređenima - prvenstveno svećenicima, ispovjednicima, ali i vjernicima - koji su vrlo vjerovatno u doticaju sa konkretnom problematikom na prostoru biskupije tražili od biskupa pojašnjenje, smjernice u konkretnom djelovanju i postupanju.
Vjernice iz BiH, jasno mi je sto zelite naglasiti. Ali nece oni njega zabiljeziti i eventualno staviti na crnu listu zato sto sam ja napisao neku doskocicu na blogu, nego ce u par trenutaka citanja okruznice izvesti odgovarajuci zakljucak. I to biskup Peric sigurno shvaca, pa sam zato i napisao da mu treba cestitati.
O "argentinskom" tumacenju pobludnice mozete citati ovdje i ovdje. Daljnji razvoj opisan je recimo ovdje na engleskom, a ima toga, dakako jos vise...
Biti upućen u sadržaj onoga o čemu se govori je osnova, glavno polazište samog (raz)govora o nečemu. Pismo argentinskim biskupima je tek šlag na tortu-pobudnicu AL. Sasvim je dovoljno pomno pročitati samu pobudnicu, i bez toga pisma argentincima, kako bi se shvatilo da je svaki biskup kako primoran tako i dužan djelovati na način kako je to upravo uradio biskup Perić. A to zbog toga što je sa izdavanjem AL-pobudnice namjerno, svjesno, dakle hotimično i ciljano stvoren takav dojam kao da je i "nemoguće moguće", u nekakvim, nazovi 'izvanrednim slučajevima'. Pa čak kako je to 'adaptiranje istine' prijeko potrebno i dakako, i opravdano(!?). U ovom AL-slučaju, "nemoguće moguće" se konkretno odnosi na pokušaj mijenjanja jedne i uvijek iste ISTINE koju Crkva oduvijek naučavaše po samoj Riječi Božjoj,- u nekakvu varijabilnu istinu! Što nije moguće, jer istina je uvijek jedna i ista, i time nepromjenljiva, nevarijabilna, bezkompromisna... JbD
Hvala na uputi, Ako već hoćete, oboje je u pitanju, prvo ono prvo, a potom ono drugo, koje takodjer nije nimalo nebitno. Evo i vama jedne upute. Ono što je očito, rijetkima treba pojašnjavati. Ono što je očito i jako važno, bilo negativno, ili pozitivno, - potrebno je naglašeno i višestruko spominjati. Pa i pojasniti, ako je potrebe. Jer znate, nekima nije dovoljna kap kako bi se uvjerili o slanosti mora. Osim toga, istinu ne treba kriti. Pače, kršćanima koji bi morali biti nositelji svijetla, to jeste osnovni i najvažniji zadatak u životu. Tako, ako se očituje da i papa nije u skladu sa onim s čime bi morao biti, ne treba to kriti, niti o otome šutjeti. Isto tako, ako bilo tko s papom nije usklađen u nečemu s čime papa nije usklađen, a morao bi biti, - ni o tome ne treba šutjeti. Treba znati i šutjeti. No dugotrajna šutnja može prerasti u kukavičluk. Kukavičluk je pak zadnji korak pred izdaju! Vjerujem i nadam se da ne treba davati upute o kakvoj se izdaji ovdje radi. JbD
Prijatelju, mi obojica smo u tome. I svi drugi Katolici su također, kako god da oni htjeli o tome misliti. Tako, nije relevantno pitanje "ulaska u to". Nego je vrlo važno pitanje i način "izlaska iz toga". Pogrešno je misliti i očekivati da sve tegobe i nevolje uvijek netko drugi treba riješavati. Pogrešno je i praviti se da ne razumijemo ili da nas se to ne tiče. Svatko od nas ponaosob neka si dobro posvijesti da je u konačnici, kao i uvijek što je bilo; sve ono što činim ili pak ne činim za Krista ili protiv Njega, - samo i jedino moja osobna odgovornost. Koju neću moći prebaciti ni na koga drugog kad mi bude postavljeno pitanje pred Kraljem svih kraljeva i otvorenom Knjigom u kojoj sve stoji pribilježeno, pa i najmanja misao,- a sa čime ćemo svi ponaosob biti suočeni u onaj dan. JbD
Ja, osobno, nemam nikavih 'problema' sa papom Franjom, niti sa Koncilom, niti sa Novus ordo liturgijom. Možda se varam ali mislim kako ti i ja sadržajno nemamo zapravo o čemu polemizirati.
Negdje nekakav problem ipak postoji, evo primjerice Papa ide na proslavu 500-godišnjice raskola, dok Bože Goluža u Crkvi na kamenu reče da tu nemaju ni protestanti što slaviti http://www.cnak.ba/kolumne/uciteljica-zivota/proslava-crkvenoga-raskola/
Postoji vječiti problem među braćom ljudima što se ili odmeću od, ili pak dure na Boga, milosrdnoga, koji želi svim ljudima spasenje, i kojima prvi ide u susret. No, da se ja ne bih 'iščuđavao' autoru teksta kao što se autor teksta 'čudi' katoliku koji sudjeluje na dotičnom skupu, reći ću kako tj. ponovit ću kako nemam nikakvih problema sa papom, niti sa sudjelovanjem katolika na manifestacijama takvog tipa, kao što nemam problem niti sa shvatanjem ljdskog durenja, tj. odmetanja od milosrdnog Boga.
Vjerniče iz Mostara, što je, po vašem mišljenju, cilj takvih manifestacija? Kakva se poruka šalje? Ljudima, od krvi i mesa. Preneseno na nešto novije događaje, kakvu poruku bismo bi poslali Hrvatima u Hrvatskoj, ako bismo na proslavu Oluje u Knin poslali podpredsjednika Sabora i pomoćnike ministara, dok bismo na obilježavanje ubojstva u Varivodama poslali predsjednika države, predsjednika Sabora i premijera? Ja i 99% posto ljudi shvatili bismo da je ubojstvo u Varivodama ključan događaj za hrvatsku povijest, a Oluja usputni, da događaj u Varivodama temeljno izražava identitet hrvatske države i nadilazi Oluju. Martin Luther je pokraj života Pavlu III., kad je ovaj napokon sazvao Tridentski koncil, poslao poruku da se, citiram "najede konjskog izmeta". Lijepo je da se mi sastajemo i glumatamo, tko li nas, bre, zavadi. Sjeda se u avione, pišu se dnevnice, sastaješ se s državnicima, svi govorite jedan drugome "ti si naj!", udobrovoljavaš velikim autoritetima u UN koji ti kažu da si najbolji papa u zadnji 500 ili 1000 godina; naravno, još uvijek ti moraš poraditi na uključenosti i ravnopravnosti žena, ženskim reproduktivnim pravima, rasizmu, netoleranciji, širenju AIDS-a, kontroli porasta svjetskog stanovništva itd., itd. Možda jesi najbolji papa u zadnjih 500 godina, ali, braco dragi, ti si odradio jedan posto posla. Ti si i dalje loš, samo što su oni ostali još gori od tebe. Zašto je umro Marko Križevčanin? Je li on svetac i trebamo li se ponositi odlukom Hrvatskog sabora iz 1608., za banovanja Tome Erdeda, kad su imovinska i politička prava pridržava samo katolicima? Ili je to odraz netolerancije i zatucanosti? Reći "bila su druga vremena" je zavaravanje. Je li svetac Marko Križevčanin koji se išao duriti i prozelitirati protestante? Je li svetac Nikola Tavelić koji se išao duriti voljenoj braći islamske vjere? Trebaju li nam ti ljudi biti uzor? Ako su sveci, onda uzor moraju biti i onog dana kada su mučenički prolili krv, i danas, 2016., i za tisuću godina i u posljednji dan. Treba li mi uzor u pogledu protestanata i heretika općenito biti sveti Marko Križevčanin ili papa Franjo? Ili-ili! Ne može biti i jedan i drugi, koliko god se svi obrambeni mehanizmi u ljudskom mozgu trudili reći da može.
Cilj tj. poruka koju Katolička Crkva šalje papinim pohodom Luteranima je navještaj Evanđelja svijetu i čovjeku koji nije upoznao Krista. Ovo dalje što pišeš svodi se na jednu pogrješku u sebi; naime, rastaviti svetost od papinstva tj. pretpostaviti da je moguće biti svet bez podložnosti papi nije moguće tj. nije katolička tradicija.
@Vjerniče iz Bih Ne znam što bi značilo rastaviti svetost od papinstva. Pa Marka Križevčanina su beatificirali i kanonizirali pape i mislim da je njegova podložnost papi neupitna, kao i sv. Nikole Tavelića. Ako sam rekao da papa nešto radi pogrešno... pa nisam se valjda time odvojio od papinstva? Nisam se valjda odvojio od papinstva ako kažem da je vrlo loše da je Aleksandar VI. svoje kopile postavio za kardinala i zapovjednika papinske vojske, ili da je nezgodno to što je gorespomenuti Pavao III. imao kao kardinal svoju kopilad, pa onda još kao papa isposlovao da mu sin bude za vojvoda od Parme (i to opet ne znači da od tih njegovih potomaka njegov praunuk i imenjak Alessandro Farnese nije bio veliki i slavni katolički vojskovođa protiv protestanata i da carica i kraljica Zita nije bila sveta žena, kao i da sv. Franjo Borgia nije veliki i slavni svetac, premda mu je djed začet bludnim činom kardinala i budućeg pape). Nego, prvo, trebaju li onda luterani (ili evangelici) priznati svoje zablude i postati ponovno katolici? Drugo, mislite li da im je papa svojim odlaskom u Švedsku to nedvosmisleno rekao? Ili je dao za naslutiti da je tzv. reformacija jedan nespretan razvoj povijesnih okolnosti? Kod prvog pitanja moj odgovor je: da svakako. Kod drugog, bojim se da sve vodi ka tumačenju: "ko nas, bre, zavadi (sem ustašoidnog Alojzija Stepinca)" i da jedini rezultat može biti percepcija kod nekih katolika da su Trident i sva protureformacija bili rigidni, isključivi, netolerantni, a kod luterana, da evo, napokon, papa iskazuje neko poštovanje za njihovu stranu, ali još uvijek ne dovoljno. A istina je upravo u tome da iskazujemo za njih poštovanje kao ljude koji su stvoreni na Božju sliku i, koji su, još više, primili krštenje, i jedino najspasonosnije, što im možemo ponuditi jest povratak Katoličkoj crkvi i sakramentima, osobito Presvetome Euharistijskom Sakramentu i Sakramentu ispovijedi, te Svetom redu i apostolskom nasljeđivanju.
Uzor katoliku u njegovom djelovanju, a u konačnici cilj kojega je svetost, jeste Isus Krist. Podložiti se papi i Crkvenom vodstvu jest sasvim siguran put do Krista, do svetosti, a slijedeći svetca u njegovim djelima treba ipak imati na umu da slijediš (samo) čovjeka u vremenu i prostoru.
Hvaljen Isus i Marija. Poštovani M.B., molio bih Vas da prestanete koristiti riječ "kopile" za dijete stvoreno/rođeno u izvanbračnom činu/preljubu. Iako se možda Vama ovo čini nevažno, dijete koje je rođeno u tim okolnostima bez svoje krivice, često sluša pogrdu koju Vi tako (zlo)rado rabite i unatoč svojoj nevinosti u cijeloj situaciji doživljava etiketiranje koje mu ostaje za cijeli život. Budući da se tako rado hvalite svojim vjerskim znanjem i krepostima, na mogu nikako razumiti ovu zluradost pri pisanju ovakvih etikata. Ako baš želite, kopiletom, kako se to Vi rado znate izražavati, moglo bi se eventualno etiketirati one koji su krivi da je dijete stvoreno u takvim uvjetima ili onoga koji takvu etiketu lijepi nevinom djetetu. Dakle, poštovani M.B., ovih dana ste (možda i nehotice) rastužili i uvrijedili mnogo nevine dječice kojoj je ionako teško. A to, morate priznati, nije nimalo kršćanski od Vas... Neka Vam ovo bude bratska opomena, iako sam skeptičan po pitanju shvaćanje i prihvaćanja ovoga što Vam pišem. Božji blagoslov... N.N.
Vjernik iz BiH "a slijedeći svetca u njegovim djelima treba ipak imati na umu da slijediš (samo) čovjeka u vremenu i prostoru. "
Jako duboko. Možda na tragu poezije Stjepana Lice, velikog hrvatskog suvremenog nešto. Očigledno imate dara. Već sam prije primijetio vaša dva haikua:
"Ja, osobno, nemam nikavih 'problema' sa papom Franjom, niti sa Koncilom, niti sa Novus ordo liturgijom."
pa onda u komentaru niže
"niti sa sudjelovanjem katolika na manifestacijama takvog tipa"
jedva čekam slijedeći ... vjerojatno nešto tipa "niti sa ukidanjem celibata, niti sa ređenjem žena, niti sa pričesti za rastavljene, niti sa gay brakovima..."
Pa valjda je i slavnovladajuci Papa covjek u vremenu i prostoru, podlozniji pogrjeskama, cak i grijehu, nego li su to u Nebeskom Kraljevstvu proslavljeni svetci, koje je Sveta Mater Crkva uzdigla na cast Oltara i postavila nama, dionicima Vojujuce Crkve, kao putokaze na putu svetosti, odnosno na putu do krajnjeg cilja, a to je spasenja duse, kako to navodi bas prvi Papa, sv.Petar? Sveti Petar je 'dobio packu' jer se pokusao dodvoriti zidovskim krscanima, a danasnji Papa se dodvorava svakoj nevjeri i nekrstu i mi bi trebali sretno blejati jer smo eto nerazumne ovce. Nije nas valjda zato Gospodin Isus nazvao ovcama da blejimo. Desilo nam se izgleda da pastir spava tvrdim snom u hladovini, a vukovi upadaju u tor i gozbe se po potrebi. Zato je dobro sto i nas biskup, istina diplomatski, tumaci ispovjednicima nesvatljivo, ili sto don Boze ukratko pojasnjava, opet u rukavicama, odnos prema hereticima i raskolnicima. Dao Gospodin vise takvih pastira koji skrbe o povjerenom im stadu. MP
MP, Ne radi se o tome da je papa čovjek, pa uostalom i sama je Crkva sačinjena od ljudi. Ima nešto mnogo dublje u podložnosti papi i Crkvenom vodstvu, ali se neću upuštati u objašnjavanje toga jer nemam dovoljno znanja i priča bi stoga lako skrenula u maštarije i beskrajne neuke isprazne prepiske. Ovo što kažeš kako je onomad sv. Petar dobio packu, da istina, taj se pasus iz sv Pisma danas često spominje unutar ovakvih rasprava , no meni nije jasna jedna stvar u svemu tome.. Sv. Pavao se, koliko mi je poznato, suprotstavio 'licem u lice', a ti od svog biskupa i nekog svećenika do kojih držiš praviš zapravo nekakve 'kalkulatore i diplomate', 'mlakonje', a riječ je tobože o spasu duše i pastirima kojima se podlažeš i za koje Boga moliš... Razmisli, eto, malo o poziciji u kojoj se ti sam nalaziš. Pozdrav.
I za neuke vjernike, kakav sam i sam, neme tu neke velike fikozofije, Sveta Crkva Katolicka je Tijelo kojem je Glava sam Gospodin. To nam je zadano vjerovati i tu spora nema. Sam Sveti Otac je namjesnik Kristov i trebao bi se tako i ponasati, pogotovo u ovakvim vremenima, bolje reci nevremenu. Ocito da je doslo do poremecaja u valnim duljinama. I to uocava i biskup pisuci ovu okruznicu da se ne bi tkogod pitijski ponasao i tumacio, te vjernike u zabludu dovodio posto je u danasnje vrijeme glavni tumac papinih nejasnoca RTL i slicni mediji, a nije im zamjeriti jer imaju i previse materijala. Tko imalo mozga ima, jasno je da biskup pokusava ne izazvati sablazan ,imajuci u vidu ovo prethodno. Blazeno je vrijeme bilo kada Pape nisu bile zvijezde na danasnji nacin i izazivale ovakvu smutnju kao u zasdnjih nekoliko decenija. Moja pozicija u ovoj dolini suza mi je jasna, 'zivot kratak, smrt je stalna...' MP
Definitivno je došlo do poremećaja, jer je narod uzeo vlast u svoje ruke pa sam odlučuje što je to što Gospodin od njih zahtijeva, zatim kako bi se jedan papa trebao ponašati, pa jeli neka ukaza Blažena Djevica ili ne, onda što je biskup mislio kad je rekao to i to i jel on uopće biskup, jel uopće katolik, a to se isto odnosi i na papu u konačnici, pa se onda iščuđava 'katolištvu' osobe koja ide gdje ide i sjeda s' kim sjeda, kao autor onog teksta u Crkvi na kamenu itd.. Ima primjera pregršt. Sve veći katolik do katolika, pa i veći od samog pape kako kaže ona poslovica, a sve nešto 'diplomatski i u rukavicama, bez da se izazove sablazan etc.' Pozdrav, i sa ovim sam završio ovu raspravu o biskupu Periću i papinoj pobudnici Amoris Laetitia.
@N.N. Nikad se nisam dičio svojim osobnim kršćanskim ili naravnim krepostima. Od eufemizama i šimlešizama zazirem, a pojam kopile naprosto ima svoje značenje. Koristiti ga prilikom obraćanja u drugom licu neću, ali to ne znači da ne mogu koristiti kad govorim roditelju (ili mogućem roditelju) takvog djeteta o sablazni koju čini. Uključivo i svojoj vlastitoj djeci i statusu njihove moguće djece (i time moje unučadi) ako bi se izvrgli takvoj sablazni (pritom se takve unučadi nipošto ne smijem odreći, nego moram prihvatiti svoj dio križa i odgovornosti, i zbog svoje očite pogreške u roditeljskom odgoju i zbog činjenice da sam srodnik takvom djetetu; opet, prihvaćanje odgovornosti za malo dijete nema nikakve veze s neprihvaćanjem nastavka priležničkih odnosa njegovih roditelja od kojih je jedan moj sin ili moja kći, već naprotiv). Pojmove poput ubojica, čedomorac/čedomorka, lopov, kradljivac, lažljivac, ispičutura, pijandura, bludnik, priležnik, preljubnik, prostitutka, sodomit, pervertit, neradnik, ništarija, nasilnik, narkoman također ću upotrijebiti, premda neću sina ispičuture osloviti s "ispičuturin sine" (želeći od sveg srca da ne bude i on sam ispičutura, iako iskustvo govori da je mogućnost da odrastajući uz oca ispičuturu i sin postane ispičutura daleko veća nego za sina čiji otac nije ispičutura). No sama sablazan jest sablazan i treba se jasno izraziti svoje neslaganje s takvim činom. I djeci u odgoju treba dati do znanja da grijeh i sablazan nipošto ne odobravamo. A to nećemo postići eufemizmima. Gorespomenutu kopilad Aleksandra VI. i Pavla III. (a potonji nije bio zadnji papa roditelj) njihovi su očevi dobro opskrbili, koristeći što silan utjecaj, što izravno dobra Svete Stolice (tj. papinske države), tako da za njihov slučaj definitivno ne stoji da su jadna dječica. Jedna digresija, koja se ne tiče N.N., kad već govorimo o kopiladi, izvanbračnoj i nezakonitoj djeci (ti pojmovi, doduše, nisu jedno te isto): jedan od temeljnih stupova zlog starog (ostale epitete koje će nadodati svaka prosvijećena dobromisleća duša izostavljam) patrijarhata jest da samo zakonita djeca smiju naslijediti imovinu i prava roditelja. Nezakonita djeca ne dobivaju ništa. I to je odlično jer destimulira onu stranu koja je voljna stupiti u odnos s preljubnikom (mahom mlađa žena sa starijim, situiranim muškarcem). Od dvije strane, tko više gubi, taj naprosto mora biti oprezniji (u ovom slučaju spomenuta žena koja se upušta s preljubnikom). To zvuči okrutno, ali tako jest na svijetu. No, onda se jave oni koji suosjećaju za jadnu dječicu, oni koji vide da je u tom odnosu žena potlačena... u konačnici jedini gubitnik u cijeloj priči budu zakonita žena i njena djeca (koji možda tek na ostavinskoj raspravi saznaju da im je obitelj nešto šira nego su predmnijevali; znam konkretan slučaj). Pouka: što veći kaos napraviš i što si drskiji, bolje ćeš proći. Slično je bilo s uvođenjem razvoda. Najprije krene kao "no-fault divorce", razvod za "nedužnu" stranu. Završi tako da se svatko razvodi po vlastitom nahođenju i da više odgovornosti moraš imati za psa nego za supružnika ili dijete. Kad nadobudni, suosjećajni i vrlo učeni enciklopedisti i filozofi uzmu stvari u ruke, iz stanja kršćanske civilizacije u konačnom, štoviše, vrlo malom broju koraka dolazimo u stanje kaosa.
Kao sto i napisah, nisam niti ocekivao da cete shvatiti problematiku svoga izrazavanja. Da cete svoju tvrdocu srca braniti time sto niste nekom direktno rekli da je kopile nego indirektno, pa se to valjda ne tice osobe, to sam mogao i ocekivati. Ali da cete se braniti tako jadnim usporedbama poput usporedbe pijanca koji je barem djelomicno kriv za svoje stanje da djetetom kojeg Vasa etiketa boli a da samo za svoje stanje nije krivo, to je i od nevjernika tesko ocekivati, a kamo li od nas vjernika. Ocito ne shvacate ozbiljnost izrecenih rijeci kojima se olako nabacujete i ne shvacate da nije potrebno nekome u drugom licu izreci uvredu da bi dosla da njega i napravila stetu... Kad biste samo znali koliko je djece ranjeno za cijeli zivot zbog ljudi poput Vas, koji navodno nemaju niata protiv djeteta neolgo grijeha njegovih roditelja... Ali, kO sto rekoh, tesko cete Vi shvatiti nesto poput ovoga. Ne zelum Vas osobno uvrijediti, ne zelim raspravljati vise sa Vama, neka Vam rijevi koje ste izgovorili budu ogledalo. Ja cu moliti za Vas, to je sve sto cu Vam reci... I hvala na etiketi u ime sve djece rodjene na ovaj nacin, pa makar je dobili indirektno, u ime istine i pravednosti koju Vi zastupate... Svako dobro. Ovdje neka zavrsi rasprava sa moje strane... N.N.
Slobodno me vrijeđajte ako vas je volja. Bolje nego da budete pasivno agresivni. Ako se rodim glup (posve nedužan) neću moći shvatiti i obaviti stvari koje mogu ljudi pametniji od mene. To svejedno ne znači da moram dobivati pohvalnice za svoje najblaže rečeno osrednje uratke kako se ne bih osjećao stigmatizirano. Ili ćete se ponašati prema priležničkoj zajednici kao prema obitelji, ili ćete diskriminirati, uključivo na štetu djeteta koja nije krivo. Zastupam odgovornost, ponajprije je tražeći od sebe i svojih najbližih. Ne zastupam jeftini sentimentalizam i guranje stvari pod tepih. Kad smo si svi prekrasni i divni to znači da nas za onu drugu stranu zapravo nije briga. Uostalom, tako je najlakše, a još se i dobro osjećamo. Neka rasprava završi i s moje strane.
MP: "Desilo nam se izgleda da pastir spava tvrdim snom u hladovini, a vukovi upadaju u tor i gozbe se po potrebi."
Sv. Franjo je u poznatom proročanstvu rekao: "...jer u onim danima Isus Krist im neće poslati pravog Pastira, nego uništavatelja."
Bergoglio od samog početka dokazuje da nije samo zaspali pastir nego vuk u janjećoj koži. Kad bi me netko sa strane pitao: "Pa dobro, može li jedan Petrov nasljednik govoriti i činiti takve stvari?", morao bih mu po katoličkoj vjeri odgovoriti: "Ne".
Iako većina nažalost to neće priznati javno, važno je da se osvijeste da nakon njegovih krivovjernih riječi i djela ne postoji više nikakva objektivna sigurnost da je Francisco papa. U svakom umu koji pristaje na istinu i zna za ta djela može u vezi Bergoglia postojati ili sumnja, ili sigurnost da nije papa.
Pozdrav iz Hercegovine! Za pobliže upoznati lik i djelo Bože Radoša preporučam njegov uradak "Nečastivi u Hercegovini". Ali im se mora priznati sposobnost zavođenja naivnog i površnog puka, kako u duhovnom, a daleko više u materijalnom području. Majstori su manipulacije, a izvode je na način da steknu povjerenje svojih žrtava (dakako dobrostojećih, najčešće su to umirovljenici sa stranim mirovinama), utvrde slabu i najvolniju točku i krenu djelovati. Obično se tu radi o kakvom teškom grijehu ili kakvoj obiteljskoj nesreći ili tragediji, uvjere te nevoljnike da nisu oni krivi, već netko od grešnih predaka zbog kojih sada oni ospaštaju i trpe posljedice. Pa se krene u liječenje obiteljskog stabla. I to ne samo molitvom kako uče heretici, već agresivnijom terapijom: po 33 mise za svakog 'osumnjičenog' pretka, tu se obvezno ubrajaju i
Ne završih komentar, dakle obvezno se 33 mise plaćaju za umrlu i nekrštenu djecu kojih je bilo u svakoj obitelji po nekoliko, a kada se zbroji 33 mise po 20 km, otprilike 2640 kn po grešniku iz obiteljskog stabla. Poznajem ljude izvarane na taj način i poznata mi je muka obitelji koje se zalud bore s tako ispranim mozgovima. O duhovnoj koristi da ne zborim, pa na smrtnoj postelji umirći namjesto popudbine dobije tzv. fra Maru (gospođa koja i pričešćuje) ne bi li izvukla još koji novčić za naše 'fratre' siromaške. Dao Bog da nestanu iz ove naše ionako duhovno opustošene Hercegovine, a zavedeni da se vrate u krilo Svete Matere Crkve. M. P.
Stvarno zanimljiv komentar, puno zanimljiviji od onog koji sam ja htio napisati, naime citirati C. S. Lewisa: da đavao "uvijek zablude u svijet šalje u parovima... I uvijek nas nuka da puno vremena provodimo razmišljajući koja je gora... Oslanja se na našu krajnju odbojnost prema jednoj da nas postupno odvuče u suprotnu... Moramo uprijeti oči u cilj i proći ravno između obiju zabluda. Ništa nas se drugo u vezi s njima ne tiče." ("Mere christianity") Inicijali su nam isti: M. P.
Biskup Perić je vrlo složen fenomen. Meni je on usporediv s pokojnim nadbiskupom Dybom u Njemačkoj i sličnima. Zastupa katolički nauk, sukobi se s neprijateljima Crkve, gori za pravovjerje (kako ga i koliko ga on shvaća), ali ne daj Bože doći mu s prijedlogom o staroj Misi ili o sumnjama u Koncil. Ne daj Bože spomenuti nadbiskupa Lefebvrea - jer on je za mons.Perića šizmatik, i heretik (ako se ne varam, mislim da je i tu glupost napisao). Što se obično u takvim biskupijama dogodi: Dođe liberalan nasljednik...sve ovo gore ne zastupa više, a dopusti služenje stare Mise. Koje li pomutnje danas!
Biskup Ratko Perić je jasno svjetlo razuma, i Kristovo prvenstveno jer je nasljednik Apostola. Bog mu je eto udijelio mnoge nevolje na putu u Kraljevstvo, što ga pak čini pouzdanim znakom Kristovim na zemlji, 'neuništivim' (aludiram ovdje na međugorsku obmanu o 'znaku neuništivom'), svemu vjernu stadu za koje skrbi na prostoru svoje biskupije - koje mu je povjereno. Za mene osobno, do dana današnjeg a obzirom na moje skromne spoznaje, da on ovoga časa umre, čovjek je to zasigurno vrijedan otvaranja odnosno proučavanja kauze o svetosti, no niti sam ja netko i nešto, niti to znači da sutra neću promijeniti mišljenje u svezi sa biskupom obzirom da je svakom danu dosta njegove muke i nitko nezna šta sutra dosnosi iti sa jednim stvorenjem Božjim. U svakome slučaju htio sam naglasiti svoje mišljenje o Boskupu Periću koji mnogo trpi poradi Krista i njegove Crkve.
Nisam se nešto bavio biskupovim stavovima o staroj Misi ili nadbiskupu Lefebvreu, no ipak treba uzeti u obzir kontekst i okružje u kojem djeluje kao biskup i upravitelj. Od biskupskog ređenja 1992., konstantno je 'u vatri', što zbog hercegovačkih franjevaca, što zbog međugorskog cirkusa, najezde karizmatika, s jednu stranu, cijela biskupija trebinjska, odnosno ono što je ostalo od nje je pod srpskom vlašću, s drugu pak stranu, pola grada u kojem stoluje je pod muhamedancima, hercegovački franjevci, koliko god djelovali poslušno, vječito rovare protivu njega, potpiruju vjerni puk na neposluh ,o izopćenicima da ne govorim. Dovoljna slika je samo ona famozna otmica 1995. od strane razjarenih ženetina, kada su ga vodile kroz grad i htjele prisiliti da odustane od uređenja biskupije i normalizacije glede župa i rasporeda dijecezanskog klera.
Uglavnom, gdje se god okrene, više ima protivnika nego pristalica. U svakom slučaju, bori se kao lav i zato ima moje iznimno poštovanje.
MP: Malo si samo izmiješao svjetovnu i Crkvenu vlast. Biskup ima, u okvirima svoje biskupije, svaku nadležnost i vlast u skladu sa funkcijama i prirodom kojih mu određuje Katolička Crkva na čelu sa Rimskim biskupom tj. papom. On, naime, kao takav, a da ne bi bilo kakve zabune, ne stoluje u nekom gradu niti u pola grada, općini ili pola nje, državi odnosno pola države ili trećini, četvrtini ili šesnaestini svega spomenutog.
Vjerniče, naravno da nisam išao za tim da miješam Crkvenu i svjetovnu vlast, jasno je kako koja funkcionira, ali da je teže zasigurno i vjernicima i kleru u sredinama gdje su manjina i dovedeni gotovo do istrebljenja je valjda opet jasno? I to sam naveo samo kao jedan od problema koji ga je dočekao, uz već navedene. Kod nas samo franjevci imaju problem sa nasljedstvom i privatnim vlasništvom, pa sjeti se zazidanih crkava ako imaš dovoljno godina pa ih pamtiš? Tako da su biskupove ovlasti i nadležnosti svakako ograničene da dolazi do fizičkog obračuna ili traženja pravde na svjetovnom sudu. MP
Vjerojatno zato jer obnovu stare Mise shvaćaju kao priznanje pogreške. Tim prije kad se radi o ljudima koji u mladosti nisu ni znali za išta drugo, pa se možda i sami od sebe osjećaju pomalo krivi. I što se više pokazuju razorne posljedice liturgijske "obnove" to oni žešće odbijaju staru Misu.
Dobro zapaženo. To su ljudi koji su iskreno vjerovali ili još uvijek vjeruju u koncilsko proljeće i koji su čitavu službu proveli u tom uvjerenju i njegovom promicanju. Kad bi sada odustali od tog stava, morali bi sami sebi priznati da su desetljeća proveli u teškoj zabludi i sve radili krivo, a to na ljudskoj razini nije jednostavno. Što se tiče konkretno Ratka Perića, čitao sam neke intervjue u kojim kritizira 'duh Koncila' i sama ta činjenica je golema s obzirom da se radi o isključivo novus ordo biskupu. Ako u međuvremenu ne bude promjena u Vatikanu, ne sumnjam da će kod imenovanja njegovog nasljednika gledati da bude sušta suprotnost od njega.
Ono što je nedvojbeno biskup Perić je totalno relativizirao amoris laetitiu (da ne kažem stavio ad acta) i pozvao svećenike da se bore protiv djavoljih zasjeda - grijeha. BK
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Autor je uklonio komentar.
OdgovoriIzbrišiUh, sve se bojim. Najzdravija snaga u Crkvi, bas ste me nasmijali.
IzbrišiOva propovijed je sigurno odraz "zdravlja":
Izbrišihttps://youtu.be/DDZcHGYx9Ok?t=3m22s
M.M.
Ne znam jesu li i ovi koje smo jednom spominjali na blogu iz iste grupacije: video.
IzbrišiJesu, to je skupina od ukupno devet svećenika koji su izbačeni iz Franjevačkoga reda, ali i dalje djeluju u Mostaru, Grudama, Čapljini i još nekim manjim mjestima. (Detaljnije)
IzbrišiM.M.
M.M.,
Izbrišiindikativno je to kad jedan izbačeni Radoš govori zdravije od raznih kanonski regularnih Baruna, Cifraka i Sliškovića. Radoš je uznemiren zbog sodomita i pedofila u hijerarhiji, a modernisti govore kako treba prihvatiti sodomite, dok pedofile prikrivaju. Radoš priča o pravoj vjeri, a modernisti o tome kako su heretici i pogani naša braća. Radoš priča o mučenicima za vjeru, a modernisti govore da ne treba biti fundamentalist. I ne, ne podržavam izbačene fratre, već biskupa Ratka.
F.,
Izbrišikad se imaju u vidu Radoševi dosadašnji nastupi, a osobito članci u "Živoj crkvi", u kojima je redovito hercegovačke fratre koji su bili za red i poslušnost proglašavao pedofilima i sličnim kategorijama, ova se propovijed samo može gledati u kontekstu raspirivanja mržnje prema hijerarhiji i Vatikanu, čime se Radoš nebiranim riječima bavi već godinama. Tu skupinu, koja već dva desetljeća mešetari nevaljanim sakramentima i zavodi narod u šizmu, dovoditi u bilo kakav kontekst pravovjerja ili mučeništva za vjeru, daleko je od zdravog razuma.
M.M.
M.M., oko čega uopće sporimo?
Izbriši1) Radoš se protivi sodomitskom lobiju Vatikana, koji odavno nije nikakva tajna. Dakle, ne govori o svojoj lokalnoj situaciji (ni jednom rječju nije spomenuo biskupa ni fratre) nego o općoj. Otpor prema takvim pastirima nije raspirivanje mržnje, nego dužnost.
2) Niste shvatili ovo o mučenicima i pravovjerju. Radoš je istaknuo kako su hercegovački fratri kroz povijest često bili mučenici i kako su očuvali pravu vjeru kod naroda. Nije to rekao za sebe niti sam ja njega i njegove kompanjone doveo u taj kontekst.
Opet, ne branim niti podržavam Radoša, ali budimo realni - u ovom slučaju, čovjek je u pravu. Meni je zasmetalo da ste ga odlučili ocrniti bez razloga (u ovom slučaju barem).
Radoš je munjen tip, al je o mnogim pratrima glasno reka istinu što su drugi prešućivali.
IzbrišiReka je istinu i o onim fratrima koji su prišli na stranu biskupa Perića - da bi mogli nastavit živit u grijehu. Spominja im je žene, imenom i prezimenom...
al cila je situacija oko toga ajme meni, nije dobro.
Uglavnon se ne dira vira, to je još dobro.
Ali nisu bolji ništa svjetovni svećenici od pratara - sve je to slično moderno, sve su to koncilaši.
Oni jadnici u Grudama ostavljeni su tamo. Ugurali su ih oni koji sada sve u 16 fale biskupa, a nekad su bili glavni protivnici...čisti bizantinci!Kad su počele kazne iz Rima, bižali su brže od zečeva, a prije toga rikali ko lavovi!
Ono su trojica poštenjačina koje su nasodali, "Ajdete vi u Grude" pa ih ostavili da oni ispaštaju za cilu provinciju kad je postalo jasno da nema šale - kolko znan, ono su tri karekterno najpoštenija čovika i pratra.
Tu situaciju neko pametan triba rješit i pratre, ali i dijecezance socijalizirat.
Jure
F.,
Izbrišimislim da je razlika u ovome: Vi, čini mi se, u toj propovijedi vidite njegovu osudu grijeha i zla u Crkvi.
Ja vidim nastavak njegove huškačke kampanje, u kojoj je često istim epitetima znao neosnovano prozivati svećenike (osobito franjevce, ali i dijecezanske) iz Hercegovine, a najčešće one koji su podržavali biskupa i uvođenje reda. Ako budete u prilici doći do kojega broja lista Živa crkva, naći ćete vrlo sličan rječnik. U tom smislu, njegova prozivanja nemaju mi nikakva kredibiliteta, pa makar se ponekad i poklopila sa stvarnošću.
M.M.
Toma, zar smo dotle došli da čestitamo pastirima ako su (vidi čuda) pravovjerni? Pa to im je jedina dužnost, i kad je ispune, tek su bezvrijedni sluge.
OdgovoriIzbrišiDavno smo tu granicu prosli. Sad ne samo da treba cestitati, nego bi bilo dobro ako bi netko biskupu odnio bocu vina i bombonjeru jer je zasluzio.
IzbrišiBilo bi dobro da se ne implicira ikakav sukob na relaciji jednog biskupa i pape, što bi netko možda mogao nazrijeti iz uvodnog teksta.
IzbrišiVjernik iz BiH, Mostar
Pa zar nije okruznica biskupa Perica dijametralno suprotna pismu argentinskih biskupa za koje je Papa izjavio kako predstavlja jedino moguce tumacenje njegove pobudnice?
IzbrišiNisam upućen u detalje pisma argentiskim biskupima, niti sam ovlašten tumačiti biskupove riječi, ali iz čitanja okružnice biskupa Perića nije moguće iščitati nikakav odnos tj. sukob na relaciji jednog biskupa i pape, osim odnosa potpune poslušnosti, koja uključuje i misli sadžane u konkretnoj pobudnici ako bi se Crkva time konkretnije bavila odnosno to eventualno zahtijevala.
IzbrišiBiskup Perić iznosi (nabraja) normative konkretne problematike, i u skladu sa svojom jurisdikcijom (vjerovatno) upućuje odgovor podređenima - prvenstveno svećenicima, ispovjednicima, ali i vjernicima - koji su vrlo vjerovatno u doticaju sa konkretnom problematikom na prostoru biskupije tražili od biskupa pojašnjenje, smjernice u konkretnom djelovanju i postupanju.
Vjernik iz BiH, Mostar
Vjernice iz BiH, jasno mi je sto zelite naglasiti. Ali nece oni njega zabiljeziti i eventualno staviti na crnu listu zato sto sam ja napisao neku doskocicu na blogu, nego ce u par trenutaka citanja okruznice izvesti odgovarajuci zakljucak. I to biskup Peric sigurno shvaca, pa sam zato i napisao da mu treba cestitati.
IzbrišiO "argentinskom" tumacenju pobludnice mozete citati ovdje i ovdje. Daljnji razvoj opisan je recimo ovdje na engleskom, a ima toga, dakako jos vise...
Biti upućen u sadržaj onoga o čemu se govori je osnova, glavno polazište samog (raz)govora o nečemu.
IzbrišiPismo argentinskim biskupima je tek šlag na tortu-pobudnicu AL. Sasvim je dovoljno pomno pročitati samu pobudnicu, i bez toga pisma argentincima, kako bi se shvatilo da je svaki biskup kako primoran tako i dužan djelovati na način kako je to upravo uradio biskup Perić.
A to zbog toga što je sa izdavanjem AL-pobudnice namjerno, svjesno, dakle hotimično i ciljano stvoren takav dojam kao da je i "nemoguće moguće", u nekakvim, nazovi 'izvanrednim slučajevima'. Pa čak kako je to 'adaptiranje istine' prijeko potrebno i dakako, i opravdano(!?).
U ovom AL-slučaju, "nemoguće moguće" se konkretno odnosi na pokušaj mijenjanja jedne i uvijek iste ISTINE koju Crkva oduvijek naučavaše po samoj Riječi Božjoj,- u nekakvu varijabilnu istinu! Što nije moguće, jer istina je uvijek jedna i ista, i time nepromjenljiva, nevarijabilna, bezkompromisna...
JbD
Sve ok, tvoje doskočice su čak pomalo i simpatične tj. duhovite. Pozdrav.
IzbrišiVjernik iz BiH
Uputa JbD-u:
IzbrišiNije riječ o 'pismu argentiskim biskupima', već o 'pismu argentinskih biskupa', ako sam dobro skužio. :)
Vjernik iz BiH
Hvala na uputi,
IzbrišiAko već hoćete, oboje je u pitanju, prvo ono prvo, a potom ono drugo, koje takodjer nije nimalo nebitno.
Evo i vama jedne upute.
Ono što je očito, rijetkima treba pojašnjavati. Ono što je očito i jako važno, bilo negativno, ili pozitivno, - potrebno je naglašeno i višestruko spominjati. Pa i pojasniti, ako je potrebe.
Jer znate, nekima nije dovoljna kap kako bi se uvjerili o slanosti mora.
Osim toga, istinu ne treba kriti. Pače, kršćanima koji bi morali biti nositelji svijetla, to jeste osnovni i najvažniji zadatak u životu.
Tako, ako se očituje da i papa nije u skladu sa onim s čime bi morao biti, ne treba to kriti, niti o otome šutjeti.
Isto tako, ako bilo tko s papom nije usklađen u nečemu s čime papa nije usklađen, a morao bi biti, - ni o tome ne treba šutjeti.
Treba znati i šutjeti. No dugotrajna šutnja može prerasti u kukavičluk. Kukavičluk je pak zadnji korak pred izdaju!
Vjerujem i nadam se da ne treba davati upute o kakvoj se izdaji ovdje radi.
JbD
Ne bih ulazio u to. Lijep pozdrav JbD.
IzbrišiVjernik iz BiH
Prijatelju, mi obojica smo u tome. I svi drugi Katolici su također, kako god da oni htjeli o tome misliti.
IzbrišiTako, nije relevantno pitanje "ulaska u to".
Nego je vrlo važno pitanje i način "izlaska iz toga".
Pogrešno je misliti i očekivati da sve tegobe i nevolje uvijek netko drugi treba riješavati. Pogrešno je i praviti se da ne razumijemo ili da nas se to ne tiče.
Svatko od nas ponaosob neka si dobro posvijesti da je u konačnici, kao i uvijek što je bilo; sve ono što činim ili pak ne činim za Krista ili protiv Njega, - samo i jedino moja osobna odgovornost. Koju neću moći prebaciti ni na koga drugog kad mi bude postavljeno pitanje pred Kraljem svih kraljeva i otvorenom Knjigom u kojoj sve stoji pribilježeno, pa i najmanja misao,- a sa čime ćemo svi ponaosob biti suočeni u onaj dan.
JbD
Ja, osobno, nemam nikavih 'problema' sa papom Franjom, niti sa Koncilom, niti sa Novus ordo liturgijom. Možda se varam ali mislim kako ti i ja sadržajno nemamo zapravo o čemu polemizirati.
IzbrišiVjernik iz BiH, Mostar
Negdje nekakav problem ipak postoji, evo primjerice Papa ide na proslavu 500-godišnjice raskola, dok Bože Goluža u Crkvi na kamenu reče da tu nemaju ni protestanti što slaviti http://www.cnak.ba/kolumne/uciteljica-zivota/proslava-crkvenoga-raskola/
IzbrišiE sad je pitanje, čija je starija?
MP
Postoji vječiti problem među braćom ljudima što se ili odmeću od, ili pak dure na Boga, milosrdnoga, koji želi svim ljudima spasenje, i kojima prvi ide u susret. No, da se ja ne bih 'iščuđavao' autoru teksta kao što se autor teksta 'čudi' katoliku koji sudjeluje na dotičnom skupu, reći ću kako tj. ponovit ću kako nemam nikakvih problema sa papom, niti sa sudjelovanjem katolika na manifestacijama takvog tipa, kao što nemam problem niti sa shvatanjem ljdskog durenja, tj. odmetanja od milosrdnog Boga.
IzbrišiVjernik iz BiH, Mostar
Vjerniče iz Mostara,
Izbrišišto je, po vašem mišljenju, cilj takvih manifestacija? Kakva se poruka šalje? Ljudima, od krvi i mesa.
Preneseno na nešto novije događaje, kakvu poruku bismo bi poslali Hrvatima u Hrvatskoj, ako bismo na proslavu Oluje u Knin poslali podpredsjednika Sabora i pomoćnike ministara, dok bismo na obilježavanje ubojstva u Varivodama poslali predsjednika države, predsjednika Sabora i premijera? Ja i 99% posto ljudi shvatili bismo da je ubojstvo u Varivodama ključan događaj za hrvatsku povijest, a Oluja usputni, da događaj u Varivodama temeljno izražava identitet hrvatske države i nadilazi Oluju.
Martin Luther je pokraj života Pavlu III., kad je ovaj napokon sazvao Tridentski koncil, poslao poruku da se, citiram "najede konjskog izmeta". Lijepo je da se mi sastajemo i glumatamo, tko li nas, bre, zavadi. Sjeda se u avione, pišu se dnevnice, sastaješ se s državnicima, svi govorite jedan drugome "ti si naj!", udobrovoljavaš velikim autoritetima u UN koji ti kažu da si najbolji papa u zadnji 500 ili 1000 godina; naravno, još uvijek ti moraš poraditi na uključenosti i ravnopravnosti žena, ženskim reproduktivnim pravima, rasizmu, netoleranciji, širenju AIDS-a, kontroli porasta svjetskog stanovništva itd., itd. Možda jesi najbolji papa u zadnjih 500 godina, ali, braco dragi, ti si odradio jedan posto posla. Ti si i dalje loš, samo što su oni ostali još gori od tebe.
Zašto je umro Marko Križevčanin? Je li on svetac i trebamo li se ponositi odlukom Hrvatskog sabora iz 1608., za banovanja Tome Erdeda, kad su imovinska i politička prava pridržava samo katolicima? Ili je to odraz netolerancije i zatucanosti? Reći "bila su druga vremena" je zavaravanje.
Je li svetac Marko Križevčanin koji se išao duriti i prozelitirati protestante? Je li svetac Nikola Tavelić koji se išao duriti voljenoj braći islamske vjere? Trebaju li nam ti ljudi biti uzor? Ako su sveci, onda uzor moraju biti i onog dana kada su mučenički prolili krv, i danas, 2016., i za tisuću godina i u posljednji dan.
Treba li mi uzor u pogledu protestanata i heretika općenito biti sveti Marko Križevčanin ili papa Franjo? Ili-ili! Ne može biti i jedan i drugi, koliko god se svi obrambeni mehanizmi u ljudskom mozgu trudili reći da može.
Cilj tj. poruka koju Katolička Crkva šalje papinim pohodom Luteranima je navještaj Evanđelja svijetu i čovjeku koji nije upoznao Krista. Ovo dalje što pišeš svodi se na jednu pogrješku u sebi; naime, rastaviti svetost od papinstva tj. pretpostaviti da je moguće biti svet bez podložnosti papi nije moguće tj. nije katolička tradicija.
IzbrišiVjernik iz BiH
@Vjerniče iz Bih
IzbrišiNe znam što bi značilo rastaviti svetost od papinstva. Pa Marka Križevčanina su beatificirali i kanonizirali pape i mislim da je njegova podložnost papi neupitna, kao i sv. Nikole Tavelića. Ako sam rekao da papa nešto radi pogrešno... pa nisam se valjda time odvojio od papinstva? Nisam se valjda odvojio od papinstva ako kažem da je vrlo loše da je Aleksandar VI. svoje kopile postavio za kardinala i zapovjednika papinske vojske, ili da je nezgodno to što je gorespomenuti Pavao III. imao kao kardinal svoju kopilad, pa onda još kao papa isposlovao da mu sin bude za vojvoda od Parme (i to opet ne znači da od tih njegovih potomaka njegov praunuk i imenjak Alessandro Farnese nije bio veliki i slavni katolički vojskovođa protiv protestanata i da carica i kraljica Zita nije bila sveta žena, kao i da sv. Franjo Borgia nije veliki i slavni svetac, premda mu je djed začet bludnim činom kardinala i budućeg pape).
Nego, prvo, trebaju li onda luterani (ili evangelici) priznati svoje zablude i postati ponovno katolici?
Drugo, mislite li da im je papa svojim odlaskom u Švedsku to nedvosmisleno rekao? Ili je dao za naslutiti da je tzv. reformacija jedan nespretan razvoj povijesnih okolnosti?
Kod prvog pitanja moj odgovor je: da svakako. Kod drugog, bojim se da sve vodi ka tumačenju: "ko nas, bre, zavadi (sem ustašoidnog Alojzija Stepinca)" i da jedini rezultat može biti percepcija kod nekih katolika da su Trident i sva protureformacija bili rigidni, isključivi, netolerantni, a kod luterana, da evo, napokon, papa iskazuje neko poštovanje za njihovu stranu, ali još uvijek ne dovoljno. A istina je upravo u tome da iskazujemo za njih poštovanje kao ljude koji su stvoreni na Božju sliku i, koji su, još više, primili krštenje, i jedino najspasonosnije, što im možemo ponuditi jest povratak Katoličkoj crkvi i sakramentima, osobito Presvetome Euharistijskom Sakramentu i Sakramentu ispovijedi, te Svetom redu i apostolskom nasljeđivanju.
Uzor katoliku u njegovom djelovanju, a u konačnici cilj kojega je svetost, jeste Isus Krist.
IzbrišiPodložiti se papi i Crkvenom vodstvu jest sasvim siguran put do Krista, do svetosti, a slijedeći svetca u njegovim djelima treba ipak imati na umu da slijediš (samo) čovjeka u vremenu i prostoru.
Vjernik iz BiH
Hvaljen Isus i Marija.
IzbrišiPoštovani M.B., molio bih Vas da prestanete koristiti riječ "kopile" za dijete stvoreno/rođeno u izvanbračnom činu/preljubu. Iako se možda Vama ovo čini nevažno, dijete koje je rođeno u tim okolnostima bez svoje krivice, često sluša pogrdu koju Vi tako (zlo)rado rabite i unatoč svojoj nevinosti u cijeloj situaciji doživljava etiketiranje koje mu ostaje za cijeli život. Budući da se tako rado hvalite svojim vjerskim znanjem i krepostima, na mogu nikako razumiti ovu zluradost pri pisanju ovakvih etikata. Ako baš želite, kopiletom, kako se to Vi rado znate izražavati, moglo bi se eventualno etiketirati one koji su krivi da je dijete stvoreno u takvim uvjetima ili onoga koji takvu etiketu lijepi nevinom djetetu. Dakle, poštovani M.B., ovih dana ste (možda i nehotice) rastužili i uvrijedili mnogo nevine dječice kojoj je ionako teško. A to, morate priznati, nije nimalo kršćanski od Vas... Neka Vam ovo bude bratska opomena, iako sam skeptičan po pitanju shvaćanje i prihvaćanja ovoga što Vam pišem. Božji blagoslov...
N.N.
Vjernik iz BiH
Izbriši"a slijedeći svetca u njegovim djelima treba ipak imati na umu da slijediš (samo) čovjeka u vremenu i prostoru. "
Jako duboko. Možda na tragu poezije Stjepana Lice, velikog hrvatskog suvremenog nešto.
Očigledno imate dara. Već sam prije primijetio vaša dva haikua:
"Ja, osobno, nemam nikavih 'problema' sa papom Franjom, niti sa Koncilom, niti sa Novus ordo liturgijom."
pa onda u komentaru niže
"niti sa sudjelovanjem katolika na manifestacijama takvog tipa"
jedva čekam slijedeći ... vjerojatno nešto tipa "niti sa ukidanjem celibata, niti sa ređenjem žena, niti sa pričesti za rastavljene, niti sa gay brakovima..."
S.H.
Pa valjda je i slavnovladajuci Papa covjek u vremenu i prostoru, podlozniji pogrjeskama, cak i grijehu, nego li su to u Nebeskom Kraljevstvu proslavljeni svetci, koje je Sveta Mater Crkva uzdigla na cast Oltara i postavila nama, dionicima Vojujuce Crkve, kao putokaze na putu svetosti, odnosno na putu do krajnjeg cilja, a to je spasenja duse, kako to navodi bas prvi Papa, sv.Petar?
IzbrišiSveti Petar je 'dobio packu' jer se pokusao dodvoriti zidovskim krscanima, a danasnji Papa se dodvorava svakoj nevjeri i nekrstu i mi bi trebali sretno blejati jer smo eto nerazumne ovce. Nije nas valjda zato Gospodin Isus nazvao ovcama da blejimo.
Desilo nam se izgleda da pastir spava tvrdim snom u hladovini, a vukovi upadaju u tor i gozbe se po potrebi.
Zato je dobro sto i nas biskup, istina diplomatski, tumaci ispovjednicima nesvatljivo, ili sto don Boze ukratko pojasnjava, opet u rukavicama, odnos prema hereticima i raskolnicima.
Dao Gospodin vise takvih pastira koji skrbe o povjerenom im stadu.
MP
MP,
IzbrišiNe radi se o tome da je papa čovjek, pa uostalom i sama je Crkva sačinjena od ljudi. Ima nešto mnogo dublje u podložnosti papi i Crkvenom vodstvu, ali se neću upuštati u objašnjavanje toga jer nemam dovoljno znanja i priča bi stoga lako skrenula u maštarije i beskrajne neuke isprazne prepiske.
Ovo što kažeš kako je onomad sv. Petar dobio packu, da istina, taj se pasus iz sv Pisma danas često spominje unutar ovakvih rasprava , no meni nije jasna jedna stvar u svemu tome.. Sv. Pavao se, koliko mi je poznato, suprotstavio 'licem u lice', a ti od svog biskupa i nekog svećenika do kojih držiš praviš zapravo nekakve 'kalkulatore i diplomate', 'mlakonje', a riječ je tobože o spasu duše i pastirima kojima se podlažeš i za koje Boga moliš... Razmisli, eto, malo o poziciji u kojoj se ti sam nalaziš. Pozdrav.
Vjernik iz BiH
I za neuke vjernike, kakav sam i sam, neme tu neke velike fikozofije, Sveta Crkva Katolicka je Tijelo kojem je Glava sam Gospodin. To nam je zadano vjerovati i tu spora nema.
IzbrišiSam Sveti Otac je namjesnik Kristov i trebao bi se tako i ponasati, pogotovo u ovakvim vremenima, bolje reci nevremenu. Ocito da je doslo do poremecaja u valnim duljinama.
I to uocava i biskup pisuci ovu okruznicu da se ne bi tkogod pitijski ponasao i tumacio, te vjernike u zabludu dovodio posto je u danasnje vrijeme glavni tumac papinih nejasnoca RTL i slicni mediji, a nije im zamjeriti jer imaju i previse materijala.
Tko imalo mozga ima, jasno je da biskup pokusava ne izazvati sablazan ,imajuci u vidu ovo prethodno.
Blazeno je vrijeme bilo kada Pape nisu bile zvijezde na danasnji nacin i izazivale ovakvu smutnju kao u zasdnjih nekoliko decenija.
Moja pozicija u ovoj dolini suza mi je jasna, 'zivot kratak, smrt je stalna...'
MP
Definitivno je došlo do poremećaja, jer je narod uzeo vlast u svoje ruke pa sam odlučuje što je to što Gospodin od njih zahtijeva, zatim kako bi se jedan papa trebao ponašati, pa jeli neka ukaza Blažena Djevica ili ne, onda što je biskup mislio kad je rekao to i to i jel on uopće biskup, jel uopće katolik, a to se isto odnosi i na papu u konačnici, pa se onda iščuđava 'katolištvu' osobe koja ide gdje ide i sjeda s' kim sjeda, kao autor onog teksta u Crkvi na kamenu itd.. Ima primjera pregršt. Sve veći katolik do katolika, pa i veći od samog pape kako kaže ona poslovica, a sve nešto 'diplomatski i u rukavicama, bez da se izazove sablazan etc.' Pozdrav, i sa ovim sam završio ovu raspravu o biskupu Periću i papinoj pobudnici Amoris Laetitia.
IzbrišiBiH, Mostar
Necu se ukljucivati u ovu diskusiju osim da kazem da definitivno u danasnje vrijeme nije tesko biti veci katolik od pape.
Izbriši@N.N.
IzbrišiNikad se nisam dičio svojim osobnim kršćanskim ili naravnim krepostima. Od eufemizama i šimlešizama zazirem, a pojam kopile naprosto ima svoje značenje. Koristiti ga prilikom obraćanja u drugom licu neću, ali to ne znači da ne mogu koristiti kad govorim roditelju (ili mogućem roditelju) takvog djeteta o sablazni koju čini. Uključivo i svojoj vlastitoj djeci i statusu njihove moguće djece (i time moje unučadi) ako bi se izvrgli takvoj sablazni (pritom se takve unučadi nipošto ne smijem odreći, nego moram prihvatiti svoj dio križa i odgovornosti, i zbog svoje očite pogreške u roditeljskom odgoju i zbog činjenice da sam srodnik takvom djetetu; opet, prihvaćanje odgovornosti za malo dijete nema nikakve veze s neprihvaćanjem nastavka priležničkih odnosa njegovih roditelja od kojih je jedan moj sin ili moja kći, već naprotiv).
Pojmove poput ubojica, čedomorac/čedomorka, lopov, kradljivac, lažljivac, ispičutura, pijandura, bludnik, priležnik, preljubnik, prostitutka, sodomit, pervertit, neradnik, ništarija, nasilnik, narkoman također ću upotrijebiti, premda neću sina ispičuture osloviti s "ispičuturin sine" (želeći od sveg srca da ne bude i on sam ispičutura, iako iskustvo govori da je mogućnost da odrastajući uz oca ispičuturu i sin postane ispičutura daleko veća nego za sina čiji otac nije ispičutura). No sama sablazan jest sablazan i treba se jasno izraziti svoje neslaganje s takvim činom. I djeci u odgoju treba dati do znanja da grijeh i sablazan nipošto ne odobravamo. A to nećemo postići eufemizmima.
Gorespomenutu kopilad Aleksandra VI. i Pavla III. (a potonji nije bio zadnji papa roditelj) njihovi su očevi dobro opskrbili, koristeći što silan utjecaj, što izravno dobra Svete Stolice (tj. papinske države), tako da za njihov slučaj definitivno ne stoji da su jadna dječica.
Jedna digresija, koja se ne tiče N.N., kad već govorimo o kopiladi, izvanbračnoj i nezakonitoj djeci (ti pojmovi, doduše, nisu jedno te isto): jedan od temeljnih stupova zlog starog (ostale epitete koje će nadodati svaka prosvijećena dobromisleća duša izostavljam) patrijarhata jest da samo zakonita djeca smiju naslijediti imovinu i prava roditelja. Nezakonita djeca ne dobivaju ništa. I to je odlično jer destimulira onu stranu koja je voljna stupiti u odnos s preljubnikom (mahom mlađa žena sa starijim, situiranim muškarcem). Od dvije strane, tko više gubi, taj naprosto mora biti oprezniji (u ovom slučaju spomenuta žena koja se upušta s preljubnikom). To zvuči okrutno, ali tako jest na svijetu. No, onda se jave oni koji suosjećaju za jadnu dječicu, oni koji vide da je u tom odnosu žena potlačena... u konačnici jedini gubitnik u cijeloj priči budu zakonita žena i njena djeca (koji možda tek na ostavinskoj raspravi saznaju da im je obitelj nešto šira nego su predmnijevali; znam konkretan slučaj). Pouka: što veći kaos napraviš i što si drskiji, bolje ćeš proći. Slično je bilo s uvođenjem razvoda. Najprije krene kao "no-fault divorce", razvod za "nedužnu" stranu. Završi tako da se svatko razvodi po vlastitom nahođenju i da više odgovornosti moraš imati za psa nego za supružnika ili dijete. Kad nadobudni, suosjećajni i vrlo učeni enciklopedisti i filozofi uzmu stvari u ruke, iz stanja kršćanske civilizacije u konačnom, štoviše, vrlo malom broju koraka dolazimo u stanje kaosa.
Kao sto i napisah, nisam niti ocekivao da cete shvatiti problematiku svoga izrazavanja. Da cete svoju tvrdocu srca braniti time sto niste nekom direktno rekli da je kopile nego indirektno, pa se to valjda ne tice osobe, to sam mogao i ocekivati. Ali da cete se braniti tako jadnim usporedbama poput usporedbe pijanca koji je barem djelomicno kriv za svoje stanje da djetetom kojeg Vasa etiketa boli a da samo za svoje stanje nije krivo, to je i od nevjernika tesko ocekivati, a kamo li od nas vjernika. Ocito ne shvacate ozbiljnost izrecenih rijeci kojima se olako nabacujete i ne shvacate da nije potrebno nekome u drugom licu izreci uvredu da bi dosla da njega i napravila stetu... Kad biste samo znali koliko je djece ranjeno za cijeli zivot zbog ljudi poput Vas, koji navodno nemaju niata protiv djeteta neolgo grijeha njegovih roditelja... Ali, kO sto rekoh, tesko cete Vi shvatiti nesto poput ovoga. Ne zelum Vas osobno uvrijediti, ne zelim raspravljati vise sa Vama, neka Vam rijevi koje ste izgovorili budu ogledalo. Ja cu moliti za Vas, to je sve sto cu Vam reci... I hvala na etiketi u ime sve djece rodjene na ovaj nacin, pa makar je dobili indirektno, u ime istine i pravednosti koju Vi zastupate... Svako dobro. Ovdje neka zavrsi rasprava sa moje strane... N.N.
IzbrišiSlobodno me vrijeđajte ako vas je volja. Bolje nego da budete pasivno agresivni.
IzbrišiAko se rodim glup (posve nedužan) neću moći shvatiti i obaviti stvari koje mogu ljudi pametniji od mene. To svejedno ne znači da moram dobivati pohvalnice za svoje najblaže rečeno osrednje uratke kako se ne bih osjećao stigmatizirano.
Ili ćete se ponašati prema priležničkoj zajednici kao prema obitelji, ili ćete diskriminirati, uključivo na štetu djeteta koja nije krivo.
Zastupam odgovornost, ponajprije je tražeći od sebe i svojih najbližih. Ne zastupam jeftini sentimentalizam i guranje stvari pod tepih. Kad smo si svi prekrasni i divni to znači da nas za onu drugu stranu zapravo nije briga. Uostalom, tako je najlakše, a još se i dobro osjećamo.
Neka rasprava završi i s moje strane.
MP:
Izbriši"Desilo nam se izgleda da pastir spava tvrdim snom u hladovini, a vukovi upadaju u tor i gozbe se po potrebi."
Sv. Franjo je u poznatom proročanstvu rekao:
"...jer u onim danima Isus Krist im neće poslati pravog Pastira, nego uništavatelja."
Bergoglio od samog početka dokazuje da nije samo zaspali pastir nego vuk u janjećoj koži. Kad bi me netko sa strane pitao: "Pa dobro, može li jedan Petrov nasljednik govoriti i činiti takve stvari?", morao bih mu po katoličkoj vjeri odgovoriti: "Ne".
Iako većina nažalost to neće priznati javno, važno je da se osvijeste da nakon njegovih krivovjernih riječi i djela ne postoji više nikakva objektivna sigurnost da je Francisco papa. U svakom umu koji pristaje na istinu i zna za ta djela može u vezi Bergoglia postojati ili sumnja, ili sigurnost da nije papa.
Pozdrav iz Hercegovine!
OdgovoriIzbrišiZa pobliže upoznati lik i djelo Bože Radoša preporučam njegov uradak "Nečastivi u Hercegovini".
Ali im se mora priznati sposobnost zavođenja naivnog i površnog puka, kako u duhovnom, a daleko više u materijalnom području.
Majstori su manipulacije, a izvode je na način da steknu povjerenje svojih žrtava (dakako dobrostojećih, najčešće su to umirovljenici sa stranim mirovinama), utvrde slabu i najvolniju točku i krenu djelovati.
Obično se tu radi o kakvom teškom grijehu ili kakvoj obiteljskoj nesreći ili tragediji, uvjere te nevoljnike da nisu oni krivi, već netko od grešnih predaka zbog kojih sada oni ospaštaju i trpe posljedice. Pa se krene u liječenje obiteljskog stabla. I to ne samo molitvom kako uče heretici, već agresivnijom terapijom: po 33 mise za svakog 'osumnjičenog' pretka, tu se obvezno ubrajaju i
Ne završih komentar, dakle obvezno se 33 mise plaćaju za umrlu i nekrštenu djecu kojih je bilo u svakoj obitelji po nekoliko, a kada se zbroji 33 mise po 20 km, otprilike 2640 kn po grešniku iz obiteljskog stabla.
OdgovoriIzbrišiPoznajem ljude izvarane na taj način i poznata mi je muka obitelji koje se zalud bore s tako ispranim mozgovima.
O duhovnoj koristi da ne zborim, pa na smrtnoj postelji umirći namjesto popudbine dobije tzv. fra Maru (gospođa koja i pričešćuje) ne bi li izvukla još koji novčić za naše 'fratre' siromaške.
Dao Bog da nestanu iz ove naše ionako duhovno opustošene Hercegovine, a zavedeni da se vrate u krilo Svete Matere Crkve.
M. P.
Stvarno zanimljiv komentar, puno zanimljiviji od onog koji sam ja htio napisati, naime citirati C. S. Lewisa: da đavao "uvijek zablude u svijet šalje u parovima... I uvijek nas nuka da puno vremena provodimo razmišljajući koja je gora... Oslanja se na našu krajnju odbojnost prema jednoj da nas postupno odvuče u suprotnu... Moramo uprijeti oči u cilj i proći ravno između obiju zabluda. Ništa nas se drugo u vezi s njima ne tiče." ("Mere christianity")
IzbrišiInicijali su nam isti:
M. P.
Biskup Perić je vrlo složen fenomen. Meni je on usporediv s pokojnim nadbiskupom Dybom u Njemačkoj i sličnima. Zastupa katolički nauk, sukobi se s neprijateljima Crkve,
OdgovoriIzbrišigori za pravovjerje (kako ga i koliko ga on shvaća),
ali ne daj Bože doći mu s prijedlogom o staroj Misi ili o sumnjama u Koncil. Ne daj Bože spomenuti nadbiskupa Lefebvrea - jer on je za mons.Perića šizmatik, i heretik (ako se ne varam, mislim da je i tu glupost napisao).
Što se obično u takvim biskupijama dogodi:
Dođe liberalan nasljednik...sve ovo gore ne zastupa više, a dopusti služenje stare Mise.
Koje li pomutnje danas!
Kikii
Biskup Ratko Perić je jasno svjetlo razuma, i Kristovo prvenstveno jer je nasljednik Apostola. Bog mu je eto udijelio mnoge nevolje na putu u Kraljevstvo, što ga pak čini pouzdanim znakom Kristovim na zemlji, 'neuništivim' (aludiram ovdje na međugorsku obmanu o 'znaku neuništivom'),
Izbrišisvemu vjernu stadu za koje skrbi na prostoru svoje biskupije - koje mu je povjereno. Za mene osobno, do dana današnjeg a obzirom na moje skromne spoznaje, da on ovoga časa umre, čovjek je to zasigurno vrijedan otvaranja odnosno proučavanja kauze o svetosti, no niti sam ja netko i nešto, niti to znači da sutra neću promijeniti mišljenje u svezi sa biskupom obzirom da je svakom danu dosta njegove muke i nitko nezna šta sutra dosnosi iti sa jednim stvorenjem Božjim. U svakome slučaju htio sam naglasiti svoje mišljenje o Boskupu Periću koji mnogo trpi poradi Krista i njegove Crkve.
Vjernik iz BiH, Mostar
Nisam se nešto bavio biskupovim stavovima o staroj Misi ili nadbiskupu Lefebvreu, no ipak treba uzeti u obzir kontekst i okružje u kojem djeluje kao biskup i upravitelj.
IzbrišiOd biskupskog ređenja 1992., konstantno je 'u vatri', što zbog hercegovačkih franjevaca, što zbog međugorskog cirkusa, najezde karizmatika, s jednu stranu, cijela biskupija trebinjska, odnosno ono što je ostalo od nje je pod srpskom vlašću, s drugu pak stranu, pola grada u kojem stoluje je pod muhamedancima, hercegovački franjevci, koliko god djelovali poslušno, vječito rovare protivu njega, potpiruju vjerni puk na neposluh ,o izopćenicima da ne govorim.
Dovoljna slika je samo ona famozna otmica 1995. od strane razjarenih ženetina, kada su ga vodile kroz grad i htjele prisiliti da odustane od uređenja biskupije i normalizacije glede župa i rasporeda dijecezanskog klera.
Uglavnom, gdje se god okrene, više ima protivnika nego pristalica.
U svakom slučaju, bori se kao lav i zato ima moje iznimno poštovanje.
Mijenjam M.P. u MP, jel ok M.P.?
Može i M.P., bez razmaka.
IzbrišiM. P.
MP: Malo si samo izmiješao svjetovnu i Crkvenu vlast. Biskup ima, u okvirima svoje biskupije, svaku nadležnost i vlast u skladu sa funkcijama i prirodom kojih mu određuje Katolička Crkva na čelu sa Rimskim biskupom tj. papom. On, naime, kao takav, a da ne bi bilo kakve zabune, ne stoluje u nekom gradu niti u pola grada, općini ili pola nje, državi odnosno pola države ili trećini, četvrtini ili šesnaestini svega spomenutog.
IzbrišiVjernik iz BiH, Mostar
Vjerniče, naravno da nisam išao za tim da miješam Crkvenu i svjetovnu vlast, jasno je kako koja funkcionira, ali da je teže zasigurno i vjernicima i kleru u sredinama gdje su manjina i dovedeni gotovo do istrebljenja je valjda opet jasno?
IzbrišiI to sam naveo samo kao jedan od problema koji ga je dočekao, uz već navedene.
Kod nas samo franjevci imaju problem sa nasljedstvom i privatnim vlasništvom, pa sjeti se zazidanih crkava ako imaš dovoljno godina pa ih pamtiš?
Tako da su biskupove ovlasti i nadležnosti svakako ograničene da dolazi do fizičkog obračuna ili traženja pravde na svjetovnom sudu.
MP
MP, sve ok. Naš biskup je, meni osobno, ogledalo razboritosti i crkvenosti.
IzbrišiVjernik iz BiH, Mostar
Vjerojatno zato jer obnovu stare Mise shvaćaju kao priznanje pogreške. Tim prije kad se radi o ljudima koji u mladosti nisu ni znali za išta drugo, pa se možda i sami od sebe osjećaju pomalo krivi. I što se više pokazuju razorne posljedice liturgijske "obnove" to oni žešće odbijaju staru Misu.
OdgovoriIzbrišiDobro zapaženo. To su ljudi koji su iskreno vjerovali ili još uvijek vjeruju u koncilsko proljeće i koji su čitavu službu proveli u tom uvjerenju i njegovom promicanju. Kad bi sada odustali od tog stava, morali bi sami sebi priznati da su desetljeća proveli u teškoj zabludi i sve radili krivo, a to na ljudskoj razini nije jednostavno. Što se tiče konkretno Ratka Perića, čitao sam neke intervjue u kojim kritizira 'duh Koncila' i sama ta činjenica je golema s obzirom da se radi o isključivo novus ordo biskupu. Ako u međuvremenu ne bude promjena u Vatikanu, ne sumnjam da će kod imenovanja njegovog nasljednika gledati da bude sušta suprotnost od njega.
IzbrišiNj.Nj.
Ono što je nedvojbeno biskup Perić je totalno relativizirao amoris laetitiu (da ne kažem stavio ad acta) i pozvao svećenike da se bore protiv djavoljih zasjeda - grijeha.
OdgovoriIzbrišiBK