Jedna je od najupadljivijih razlika između dvaju kalendara (u latinskom obredu) smještaj svetkovine Kraljevstva našega Gospodina Isusa Krista. U starom kalendaru ona se uvijek slavi u posljednju listopadsku nedjelju, pred Sve svete. U novom pak kalendaru u posljednju nedjelju crkvene godine, vodeći k prvoj nedjelji došašća.
Pio XI. htio je naglasiti slavu Isusa Krista ukoliko je ona odredište Njegova zemaljskog poslanja, slavu i poslanje što ih u povijesti čine vidljivima i trajno nastavljaju sveci. Zato se ta svetkovina slavi pred blagdan Sviju svetih, da se naglasi da ono što je Krist utemeljio u svojoj osobi prije nego će uzići u slavu sveci potom oprimjeruju i pronose u društvima, kulturama i narodima. To je prvenstveno blagdan nastavljanja kraljevstva Isusa Krista nad svom stvarnošću, pa tako i nad sadašnjim svijetom, u kojem se Crkva mora boriti za priznanje Njegovih prava, stvarno proširenje Njegova gospodstva na sva područja, pojedinačna i društvena.
Također je očita činjenica, nespomenuta u Quas primas, ali zacijelo svima na umu, da se u posljednju listopadsku nedjelju već stoljećima obilježava Dan reformacije. Katolički protublagdan tomu, podsjetnik svijetu ne samo na sveobuhvatno kraljevstvo Isusa Krista ‒ u kulturalnom i socijalnom smislu tako često zanijekano od raznih protestantskih učenja ‒ nego i na svjetsku kraljevsku vlast Njegove Crkve, nesumnjivo je razborita primjena načela lex orandi, lex credendi.
U liturgijskoj reformi nakon Drugoga vatikanskoga koncila međutim svetkovina je premještena u posljednju nedjelju crkvene godine, tako da je tjedan poslije prva nedjelja došašća. Taj novi položaj naglašava eshatološku dimenziju Kristova kraljevstva.
Iako je oba smještaja moguće braniti, čini se da je nakana Pija XI., u skladu s cjelinom enciklike Quas primas, više bila ustrajati na pravima Isusa Krista ovdje i sada, te na odgovarajućim dužnostima ljudi i narodâ na zemlji.
S obzirom na to davanje prednosti, koje nimalo ne zvuči kao jezik Dignitatis humanae ili jezik postkoncilske crkvene diplomacije, teško je ne pomisliti da spomenuta eshatološka perspektiva odaje klecanje pred modernom sekularizacijom i skanjivanje pred navodnim trijumfalizmom prijašnjega papinskog socijalnog naučavanja. Drugim riječima, kraljevstvo Kristovo tolerira se i može se naviještati pod uvjetom da njegovo ozbiljenje dolazi na kraju vremena te da previše ne zadire u politički i društveni poredak u ovom trenutku, kao ni u odgovornost Crkve da obraća narode, oživljuje kulture i preobražava njihove zakone svjetlom vjere.
Iz: http://www.onepeterfive.com/feast-christ-king-whats-date/
***
Ne zaboravite izmoliti Posvetnu molitvu Srcu Isusovu koja se moli na blagdan Krista Kralja: html, doc, pdf.