Imam pitanje za one koji znaju više, a tiče se prof. Correae de Oliveira.
Nije vezano za ovaj dokument (koji još nisam pročitao pa ga ne mogu komentirati), već uz nešto što sam našao u knjižici o Fatimi, a koji je objavila udruga Vigilare.
(Usput: pretpostavljam da je i tu knjižicu i ovo priopćenje priredila ista ekipa, valjda hrvatski ogranak pokreta kojeg je započeo prof. Correa. Stoga će oni moći i odgovoriti ovdje na pitanje koje ću postaviti. Unaprijed zahvaljujem!)
Dakle, ako sam dobro razumio, prof. Correa je zastupao tezu da fatimska rečenica "Na kraju će moje Bezgrešno Srce trijumfirati!" znači da će po završetku svih u Fatimi najavljenih progona nastupiti na Zemlji vladavina Bezgrešnog Srca Marijina, tj. svojevrsno nebesko kraljevstvo na Zemlji, ali pod Marijinom vlašću.
Je li to točno? Jesam li dobro razumio?
I ako je to točno, je li to možda neka vrsta milenarizma?
Katolička Crkva naučava da je milenarističko vjerovanje u povratak Isusa Krista da bi kraljevao na zemlji svjetovna mesijanistička obmana Antikristova. Neku vrstu milenarizma podržava i tzv. "Plava knjiga" s objavama don Stefanu Gobbiju, ali ne i poruka Fatimske Gospe. U fatimskoj poruci, koliko znam, riječ je naprosto o razdoblju mira, a ne o "svojevrsnom nebeskom kraljevstvu na zemlji". M. P.
Ne pitam što je sadržano u Fatimskim porukama, već kako je to prof. Correa tumačio. U Fatimskim porukama nema, koliko je meni poznato, navoda: "...razdoblje mira..." To je već tumačenje, pretpostavljam vaše. Zahvaljujem!
Nije tumačenje, nego je sadržano u fatimskim porukama: "Ali na kraju će moje Bezgrešno Srce pobijediti, Sveti Otac posvetit će mu Rusiju, ona će biti obraćena, a svijetu će biti darovano razdoblje mira." M. P.
I ne, nikakav milenarist nije ni prof. Correa, kaže barem Roberto de Mattei u knjizi "The Crusader of the 20th Century: Plinio Correa de Oliveira", na str. 251. M. P.
Evo da kratko odgovorim. Dakle, dr. Plinio dfinitivno nije bilo milenarist, ali je Fatimsku poruku čitao kao poruku nade u pobjedu dobra nad zlim i dobu Marijina kraljevstva koje će se manifestirati u obnovi kršćanske kulture o kojoj je govorio Lav XIII. u Immortale Dei - društvu u kojem su običaji, umjetnost, institucije i zakoni u skladu s Kristovim evanđeljem.
Dr. Plinio je smatrao Fatimsku poruku od izuzetne važnosti upravo zbog toga što mnogi vrli katolici danas smatraju da ovaj nemoral i horde zla koje, čini se, neumoljivo grabe naprijed, može završiti samo sa Sudnjim Danom. Nada u pobjedu je izgubljena, svijet se prepušta poganima i samo čekamo Drugi Dolazak. Situacija je donekle slična s kršćanima koje sv. Pavao upozorava, koji su prestali raditi jer je ionako kraj svijeta blizu.
Fatimska poruka govori nešto drugačije. Ova dekadencija morala i bezbožnost doseći će svoju najnižu točku (kada će to biti, ovisi o nama) i nakon toga slijedi uzlazna putanja i obnova kršćanske civilizacije (koliko će dugo trajati razdoblje kaosa prije toga, opet ovisi o nama). I zato nije vrijeme za lamentirati o posljednjim vremenima, zatvarati se u sakristije i domove, i gledati samo na to kako spasiti dušu svoju i naših najmilijih.
Borba protiv ovog zla itekako ima smisla, ne smijemo se obeshrabriti i samo tako prepustiti svijet Neprijatelju. Ako se organiziramo, ako smo duhovno jaki i ako se borimo, pobjeda nam je zajamčena. Već na ovom svijetu, ne samo na sljedećem.
I zato se apostolat TFP-a toliko vrti oko Fatimske poruke, jer upravo ona poziva na borbu i buđenje, nasuprot stagnaciji defetizmu kojeg danas toliko često susrećemo.
Ipak, TFP-ov odnos prema Fatimi nije baš jasan, ako je vjerovati https://catholictruthblog.com/2016/07/04/is-tradition-family-property-a-cult/ Tu ima zanimljivih komentara, npr.: "Ako TFP/ANF ne misli da je Posveta izvršena, zašto se ne bore da bude izvršena? To ne znači prekrižiti ruke i ne činiti ništa, valja činiti oboje – voditi kulturalni rat i zauzimati se za posvetu Rusije. Zašto misliš da je potrebno ono prvo, a ovo drugo ne? ANF su vrlo smeteni glede Posvete – to je najbolje što mogu reći za njihovu stranicu o toj temi, ali su i vrlo jasni u tvrdnji da je Treća tajna potpuno objavljena." M. P.
Međutim, "razdoblje mira" je širok pojam, i može se tumačiti kao razdoblje mira u Europi, primjerice kakvo je bilo od 2. svj. rata do Domovinskog rata.
@ Luka
Hvala na pojašnjenju!
Međutim, sintagma "doba Marijinog kraljevstva" zaista može imati milenarističke konotacije, osobito ako se shvati predoslovno. U poplavi suvremenih "objava" i "viđenja", te tvrdnje zvuče kao još jedno u nizu "mistično" objašnjenje stanja u Crkvi i (zapadnom) društvu, ovog puta s happy endom.
Ipak,
iz svega proizlazi ovo pitanje: Kako tvrdnje prof. Correae (i nauk Lava XIII. uostalom) povezati s naukom 2. Vat. koncila i naukom i djelovanjem svih sljedećih papa? Najsvježiji primjer je situacija s Crkvom u Kini ili pohvale na račun Raula Castra pape emeritusa. Ako je prof. Correa u pravu, onda su sve pape od Koncila naovamo u krivu, zajedno s Koncilom? To bi značilo da su vjernici izloženi zabludi, tj. da bi Učiteljstvo bilo u krivu. ??? Tko može donijeti takav zaključak?! Makar bio profesor ili nadbiskup? Tko još tvrdi slično? Protestanti? Pravoslavci? Tko je, na kraju krajeva, u pravu? Prof. Correa?
"Razdoblje mira podareno svijetu" stvarno ima široko značenje. Manje široko ako je povezano s posvetom i obraćenjem Rusije (na katolicizam). TFP-ov pak odnos prema Fatimi nazvao sam ne baš jasnim i zbog stavova Antonija Borellija prema Fatimskoj poruci, koje osporava npr. Christopher Ferrara ovdje: http://www.fatima.org/news/newsviews/ferraraexpose.pdf. Borelli je član TFP-a i autor knjige "Fatima – poruka tragedije ili poruka nade?", koju je u prijevodu Željke Markić najprije objavio Obiteljski centar, a sad ju je valjda objavio Vigilare. M. P.
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Imam pitanje za one koji znaju više, a tiče se prof. Correae de Oliveira.
OdgovoriIzbrišiNije vezano za ovaj dokument (koji još nisam pročitao pa ga ne mogu komentirati), već uz nešto što sam našao u knjižici o Fatimi, a koji je objavila udruga Vigilare.
(Usput: pretpostavljam da je i tu knjižicu i ovo priopćenje priredila ista ekipa, valjda hrvatski ogranak pokreta kojeg je započeo prof. Correa. Stoga će oni moći i odgovoriti ovdje na pitanje koje ću postaviti. Unaprijed zahvaljujem!)
Dakle, ako sam dobro razumio, prof. Correa je zastupao tezu da fatimska rečenica "Na kraju će moje Bezgrešno Srce trijumfirati!" znači da će po završetku svih u Fatimi najavljenih progona nastupiti na Zemlji vladavina Bezgrešnog Srca Marijina, tj. svojevrsno nebesko kraljevstvo na Zemlji, ali pod Marijinom vlašću.
Je li to točno? Jesam li dobro razumio?
I ako je to točno, je li to možda neka vrsta milenarizma?
...sysrq...
Katolička Crkva naučava da je milenarističko vjerovanje u povratak Isusa Krista da bi kraljevao na zemlji svjetovna mesijanistička obmana Antikristova. Neku vrstu milenarizma podržava i tzv. "Plava knjiga" s objavama don Stefanu Gobbiju, ali ne i poruka Fatimske Gospe. U fatimskoj poruci, koliko znam, riječ je naprosto o razdoblju mira, a ne o "svojevrsnom nebeskom kraljevstvu na zemlji".
IzbrišiM. P.
@ M. P.
OdgovoriIzbrišiNe pitam što je sadržano u Fatimskim porukama, već kako je to prof. Correa tumačio.
U Fatimskim porukama nema, koliko je meni poznato, navoda:
"...razdoblje mira..."
To je već tumačenje, pretpostavljam vaše. Zahvaljujem!
...sysrq...
Nije tumačenje, nego je sadržano u fatimskim porukama: "Ali na kraju će moje Bezgrešno Srce pobijediti, Sveti Otac posvetit će mu Rusiju, ona će biti obraćena, a svijetu će biti darovano razdoblje mira."
IzbrišiM. P.
I ne, nikakav milenarist nije ni prof. Correa, kaže barem Roberto de Mattei u knjizi "The Crusader of the 20th Century: Plinio Correa de Oliveira", na str. 251.
IzbrišiM. P.
Svakako preporučam tu knjigu, a na ovo dobro pitanje odgovorit ću detaljnije kada budem uz kompjuter, vjerojatno u ponedjeljak.
IzbrišiEvo da kratko odgovorim. Dakle, dr. Plinio dfinitivno nije bilo milenarist, ali je Fatimsku poruku čitao kao poruku nade u pobjedu dobra nad zlim i dobu Marijina kraljevstva koje će se manifestirati u obnovi kršćanske kulture o kojoj je govorio Lav XIII. u Immortale Dei - društvu u kojem su običaji, umjetnost, institucije i zakoni u skladu s Kristovim evanđeljem.
OdgovoriIzbrišiDr. Plinio je smatrao Fatimsku poruku od izuzetne važnosti upravo zbog toga što mnogi vrli katolici danas smatraju da ovaj nemoral i horde zla koje, čini se, neumoljivo grabe naprijed, može završiti samo sa Sudnjim Danom. Nada u pobjedu je izgubljena, svijet se prepušta poganima i samo čekamo Drugi Dolazak. Situacija je donekle slična s kršćanima koje sv. Pavao upozorava, koji su prestali raditi jer je ionako kraj svijeta blizu.
Fatimska poruka govori nešto drugačije. Ova dekadencija morala i bezbožnost doseći će svoju najnižu točku (kada će to biti, ovisi o nama) i nakon toga slijedi uzlazna putanja i obnova kršćanske civilizacije (koliko će dugo trajati razdoblje kaosa prije toga, opet ovisi o nama). I zato nije vrijeme za lamentirati o posljednjim vremenima, zatvarati se u sakristije i domove, i gledati samo na to kako spasiti dušu svoju i naših najmilijih.
Borba protiv ovog zla itekako ima smisla, ne smijemo se obeshrabriti i samo tako prepustiti svijet Neprijatelju. Ako se organiziramo, ako smo duhovno jaki i ako se borimo, pobjeda nam je zajamčena. Već na ovom svijetu, ne samo na sljedećem.
I zato se apostolat TFP-a toliko vrti oko Fatimske poruke, jer upravo ona poziva na borbu i buđenje, nasuprot stagnaciji defetizmu kojeg danas toliko često susrećemo.
Ipak, TFP-ov odnos prema Fatimi nije baš jasan, ako je vjerovati https://catholictruthblog.com/2016/07/04/is-tradition-family-property-a-cult/
IzbrišiTu ima zanimljivih komentara, npr.:
"Ako TFP/ANF ne misli da je Posveta izvršena, zašto se ne bore da bude izvršena? To ne znači prekrižiti ruke i ne činiti ništa, valja činiti oboje – voditi kulturalni rat i zauzimati se za posvetu Rusije. Zašto misliš da je potrebno ono prvo, a ovo drugo ne?
ANF su vrlo smeteni glede Posvete – to je najbolje što mogu reći za njihovu stranicu o toj temi, ali su i vrlo jasni u tvrdnji da je Treća tajna potpuno objavljena."
M. P.
http://www.angelusonline.org/index.php?section=articles&subsection=show_article&article_id=773
IzbrišiLuky
Ne znam za tebe, ali meni je prilično jasan.
Izbriši@ M. P.
OdgovoriIzbrišiHvala na ispravku! U pravu ste.
Međutim, "razdoblje mira" je širok pojam, i može se tumačiti kao razdoblje mira u Europi, primjerice kakvo je bilo od 2. svj. rata
do Domovinskog rata.
@ Luka
Hvala na pojašnjenju!
Međutim, sintagma "doba Marijinog kraljevstva" zaista može imati milenarističke konotacije, osobito ako se shvati predoslovno.
U poplavi suvremenih "objava" i "viđenja", te tvrdnje zvuče kao još jedno u nizu "mistično" objašnjenje stanja u Crkvi i (zapadnom) društvu, ovog puta s happy endom.
Ipak,
iz svega proizlazi ovo pitanje: Kako tvrdnje prof. Correae (i nauk Lava XIII. uostalom) povezati s naukom 2. Vat. koncila i naukom i djelovanjem svih sljedećih papa? Najsvježiji primjer je situacija s Crkvom u Kini ili pohvale na račun Raula Castra pape emeritusa.
Ako je prof. Correa u pravu, onda su sve pape od Koncila naovamo u krivu, zajedno s Koncilom? To bi značilo da su vjernici izloženi zabludi, tj. da bi Učiteljstvo bilo u krivu. ??? Tko može donijeti takav zaključak?! Makar bio profesor ili nadbiskup? Tko još tvrdi slično? Protestanti? Pravoslavci? Tko je, na kraju krajeva, u pravu? Prof. Correa?
...sysrq...
"Razdoblje mira podareno svijetu" stvarno ima široko značenje. Manje široko ako je povezano s posvetom i obraćenjem Rusije (na katolicizam). TFP-ov pak odnos prema Fatimi nazvao sam ne baš jasnim i zbog stavova Antonija Borellija prema Fatimskoj poruci, koje osporava npr. Christopher Ferrara ovdje: http://www.fatima.org/news/newsviews/ferraraexpose.pdf. Borelli je član TFP-a i autor knjige "Fatima – poruka tragedije ili poruka nade?", koju je u prijevodu Željke Markić najprije objavio Obiteljski centar, a sad ju je valjda objavio Vigilare.
IzbrišiM. P.