Ako gledaš iz druge perspektive, logo je potpuni uspjeh. Sami pogled na njega te tjera da budeš milosrdan prema onima koji su ga napravili i odabrali, iako izgleda kao da dvoglavi Isus nosi vreću brašna na leđima. Autor je inače slovenski isusovac M. Rupnik, poznat kao autor mozaika, između ostalog i onog mozaika u Vepricu o kojemu je bilo već govora na ovom blogu.
Jedinstvena kombinacija jednookog Polifema i troglavog Kerbera realizirana u obliku dvoglavog trookog bića. Fantastičan i neponovljiv umjetnički izričaj. Samo još čekam prikaz u kojem će naš Gospodin Isus Krist biti prikazan u nekakvoj dionizijsko-panovskoj kombinaciji jarčjih nogu, vijenca od vinove loze, kaleža u ruci, okružen s dvanaest vinskih mušica.
Znači ne sviđa vam se likovnost logotipa i njegov umjetnički izričaj. Vidio sam i puno likovno i konceptualno gorih stvari na ovom blogu, ali bolje da ne krenemo o ukusima :)
S razlogom sam napisao "haiku", a ne "analizu" novog logotipa kako ne bih morao odgovarati na ove "o ukusima se ne raspravlja" primjedbe. Rupnikova djela u Vepricu, San Giovanni Rotondu, Vatikanu itd. po mom sudu variraju od ogavnih do bezveznih. Valjda imam pravo na to misljenje. Tko si Isusa predocuje kao ovu cudnooku figuru gore, slobodno neka se pred njom moli. Ja necu.
Da budem iskren ni meni se ne sviđaju. Ali me zanima da li postoji primjer suvremene sakralne umjetnosti koji vi tradicionalisti smatrate dobrim i kvalitetnim?
Ne mogu govoriti za tradicionaliste, ali meni su npr. ok prve dvije ovdje, ove dvije, sv. Maksimilijan ovdje, ove, ove nisu lose, ova isto. Uglavnom, vjerujem da bi se jos dalo naci. No treba priznati da se zadnjih pedeset i vise godina forsira smece.
Od 'ovlaš' tj. letimično pregledanih uradaka iz galerije, jedino Berzosa-ina djela imaju nešto umjetničke vrijednosti u sebi. Ostalo... . Moguće da mi je nešto promaklo, jer nisam sve autore iz galerije niti gledao, ali ovo što sam vidio, a od kojih si ih par i naveo, su 'školski, naučeni crteži'; 'umjetnost' je to koju je moguće izučiti u školi, od ispodprosječno nadarene osobe, pa čak i antitalenta, što ne znači da takav rad u konačnici nije nešto lijepo i da nije vrijedno pažnje zbog uloženoga truda. No umjetnost to u kolokvijalnom smislu baš i nije; umjetnost se u osnovi ne izučava, ona se u principu 'brusi' - i ona ide od prisutnog, 'sirovog' talenta, do umjetničkog ostvarenja. Rupnik je 'gotov umjetnik', i logo, o kojemu je ovdje riječ, je djelo umjetnika. Stolica za papih pohod BiH, zatim svijećnjaci i oltar, ambon, i što sve ne, također - 'ozbiljna' umjetnička djela, i Kristova Crkva će to zasigurno znati prepoznati. Ta, njezina Glava, tj. 'ocjenjivački sud', jest 'Djelo Umjetnika'. 'Svoji se međusobno prepoznaju', skoro pa kao ona svetopisamska parabola o ovcama koje poznaju svoga pastira, i prepoznaju mu glas; idu za njim.
Ili ona o slijepcima koji vode slijepce. Necu ulaziti u rasprave o ovome, smijesno mi je kako nesto sto je lijepo proglasavate skolskim izucenim uratkom, a ova ruzna djela umjetnicki talentiranima.
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Ako gledaš iz druge perspektive, logo je potpuni uspjeh. Sami pogled na njega te tjera da budeš milosrdan prema onima koji su ga napravili i odabrali, iako izgleda kao da dvoglavi Isus nosi vreću brašna na leđima.
OdgovoriIzbrišiAutor je inače slovenski isusovac M. Rupnik, poznat kao autor mozaika, između ostalog i onog mozaika u Vepricu o kojemu je bilo već govora na ovom blogu.
Što točno nije dobro na ovim logotipovima?
OdgovoriIzbrišiYuki
Prvi je super, a na drugom je zajedničko treće oko malo jezivo.
IzbrišiI to je jedini razolog zašto ih je autor bloga objavio?
OdgovoriIzbrišiYuki
Jedinstvena kombinacija jednookog Polifema i troglavog Kerbera realizirana u obliku dvoglavog trookog bića. Fantastičan i neponovljiv umjetnički izričaj.
IzbrišiSamo još čekam prikaz u kojem će naš Gospodin Isus Krist biti prikazan u nekakvoj dionizijsko-panovskoj kombinaciji jarčjih nogu, vijenca od vinove loze, kaleža u ruci, okružen s dvanaest vinskih mušica.
Ne huli...
IzbrišiMarko Ivančičević, lijepo je vidjeti Te natrag. Koji je Tvoj status sada ako se smije znati? Ponovo Tradicionalist?
IzbrišiM.
Znači ne sviđa vam se likovnost logotipa i njegov umjetnički izričaj.
OdgovoriIzbrišiVidio sam i puno likovno i konceptualno gorih stvari na ovom blogu, ali bolje da ne krenemo o ukusima :)
Yuki
S razlogom sam napisao "haiku", a ne "analizu" novog logotipa kako ne bih morao odgovarati na ove "o ukusima se ne raspravlja" primjedbe. Rupnikova djela u Vepricu, San Giovanni Rotondu, Vatikanu itd. po mom sudu variraju od ogavnih do bezveznih. Valjda imam pravo na to misljenje. Tko si Isusa predocuje kao ovu cudnooku figuru gore, slobodno neka se pred njom moli. Ja necu.
IzbrišiIma gorih stvari, to sigurno. Uostalom, mozda je i bolje da je logotip malo uvrnut da nas podsjeti kako se ne radi o normalnoj svetoj godini.
IzbrišiDa budem iskren ni meni se ne sviđaju. Ali me zanima da li postoji primjer suvremene sakralne umjetnosti koji vi tradicionalisti smatrate dobrim i kvalitetnim?
OdgovoriIzbrišiYuki
Ne mogu govoriti za tradicionaliste, ali meni su npr. ok
OdgovoriIzbrišiprve dvije ovdje, ove dvije, sv. Maksimilijan ovdje, ove, ove nisu lose, ova isto. Uglavnom, vjerujem da bi se jos dalo naci. No treba priznati da se zadnjih pedeset i vise godina forsira smece.
Od 'ovlaš' tj. letimično pregledanih uradaka iz galerije, jedino Berzosa-ina djela imaju nešto umjetničke vrijednosti u sebi. Ostalo... . Moguće da mi je nešto promaklo, jer nisam sve autore iz galerije niti gledao, ali ovo što sam vidio, a od kojih si ih par i naveo, su 'školski, naučeni crteži'; 'umjetnost' je to koju je moguće izučiti u školi, od ispodprosječno nadarene osobe, pa čak i antitalenta, što ne znači da takav rad u konačnici nije nešto lijepo i da nije vrijedno pažnje zbog uloženoga truda. No umjetnost to u kolokvijalnom smislu baš i nije; umjetnost se u osnovi ne izučava, ona se u principu 'brusi' - i ona ide od prisutnog, 'sirovog' talenta, do umjetničkog ostvarenja. Rupnik je 'gotov umjetnik', i logo, o kojemu je ovdje riječ, je djelo umjetnika. Stolica za papih pohod BiH, zatim svijećnjaci i oltar, ambon, i što sve ne, također - 'ozbiljna' umjetnička djela, i Kristova Crkva će to zasigurno znati prepoznati. Ta, njezina Glava, tj. 'ocjenjivački sud', jest 'Djelo Umjetnika'. 'Svoji se međusobno prepoznaju', skoro pa kao ona svetopisamska parabola o ovcama koje poznaju svoga pastira, i prepoznaju mu glas; idu za njim.
IzbrišiČ.
Ili ona o slijepcima koji vode slijepce.
IzbrišiNecu ulaziti u rasprave o ovome, smijesno mi je kako nesto sto je lijepo proglasavate skolskim izucenim uratkom, a ova ruzna djela umjetnicki talentiranima.
Ok, hvala.
OdgovoriIzbrišiYuki