srijeda, 2. veljače 2011.

Tečaj ministriranja i neke sitnice

Evo obavijesti sa stranice Društva za promicanje tradicionalne Mise "Benedictus":
S obzirom na skori početak služenja tradicionalne svete mise u Zagreb, Društvo za promicanje tradicionalne Mise "Benedictus" organizira tečaj ministriranja.

Prva poduka održat će se u subotu 5. veljače 2011. u 8:30 ujutro.
Muškarci stariji od 16 godina koji žele naučiti ministrirati kod mise po starom obredu mogu se javiti na email adresu Društva (drustvobenedictus NA gmail.com) radi detaljnijih informacija.

Preporučujemo vam da pogledate upute o ministriranju na tihoj misi i mali latinsko-hrvatski misal.

***

Evo dvije obavijesti koje ću isprintati, plastificirati i ovjesiti na ulazu kad počne tradicionalna misa u sv. Martinu. Javite u komentarima ako ima kakvih primjedbi ili prijedloga. Ako netko napravi nešto bolje, neka mi slobodno pošalje na mail.
Ovo je samo screenshot jer se možda nekim ljudima ne da otvarati word ili pdf file.



Broj komentara: 11:

  1. Trenutno važeći propisi Crkve dopuštaju Pričest klečeći, ja jezik i na ruku. Svećenik nema pravo nekoga prisiljavati, ili uskratiti Pričest ako netko klekne pred njega a to se njemu ne sviđa... isto tako nema pravo dati Pričest na usta ako je ruka ispružena i to učinjeno pravilno.
    Ovaj natpis izgleda kao ideologija, i to nije u redu. Samo malo proučavanja povijesti Liturgije i jasno je kako je pričest na ruku postojala dugo u Crkvi, i prije pričesti na usta.
    Volim tradiciju, dobro je poznajem, i ali ne volim kad se ona interpretira djelomično. U povijesti je zabilježen i jedan i drugi način pričećivanja.
    Npr. što je s istočnim obredom u kojem se nakon pričesti stoji, i ne kleči, jer je čovjek koji uspravno stoji simbol Uskrslog Krista koji je po pričesti u njemu? Što je s odredbom Nicejskog koncila da u uskrsnom vremenu nema klečanja?
    Lijepo je da se netko interesira za tradiciju, i da će se i na taj način sv. Misa moći slaviti u Zagrebu, ali ovo s tim natpisom koji želite staviti je ipak malo previše...

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovdje se ne radi o klecanju ili stajanju, tradicionalno se u ovom obredu kleci, ako netko nece ili ne moze, moze i stajati kad prima pricest.


    Tko hoce moze detaljnije na hrvatskom citati ovdje, izdvajam studiju koju je napisao njemacki kanonist dr. G. Weishaupt, a podrzao prefekt Vrhovnog sudista Apostolske signature te jedan odgovor komisije Ecclesia Dei.

    Ako je kome stalo da o tom pitanju raspravlja, neka se obrati biskupu Schneideru, mons. Buxu ili cak J. Ratzingeru/Benediktu XVI.

    Naravno da ja necu na svoju ruku stavljati kojekakve natpise i obavijesti u crkveni prostor. Konzultirao sam se sa svecenikom i on je rekao da ljude i treba obavijestiti o razlicitom nacinu primanja pricesti. Bitno je da dobronamjerni ljudi budu dobro obavijesteni o stvarim u starom obredu razlicitim od novog i da im se olaksa prilagodba s obzirom da ga kod nas desetljecima nije bilo. O tome kako ce se postupati sa zlonamjernima koji zele pokazati neku svoju ideologiju ili frustriranost odlucuje svecenik koji sluzi misu.

    Ja cu se sa svoje strane sigurno boriti da se postuje integritet tradicionalnog obreda. Pri tome su neke stvari vaznije (npr. pricest), a neke manje vazne.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sto se tice povijesti, preporucujem knjizicu Athanasiusa Schneidera, a sto se tice uskracivanja pricesti na ruku, preporucujem uputu Redemptionis Sacramentum (zadnja recenica u tocki 92) koja jasno pokazuje da za razliku od primanja pricesti na jezik pravo na primanje na ruku cak i ondje gdje je to biskupska konferenicija odobrila, cak i u novom obredu za koji je taj dokument prvenstveno pisan (izdan 2004.) moze biti ograniceno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Nema ničega spornog oko pitanja pričešćivanja na koljenima na jezik. Toma je već dovoljno argumentirao. Ja vam svraćam pažnju na ovaj zanimljiv članak:
    http://www.duhovni-centar-dramalj.com/komentari.html#obnova

    Kod nas je, kao i obično po tim pitanjima, prošlo nezapaženo, da je SVETI OTAC BENEDIKT XVI , "kao rimski biskup, suspendirao indult za Pričest na ruku na Misama sa Svetim ocem. Od Božića, svi svećenici, koji u Bazilici pomažu pričešćivati, dobili su zadatak da Pričest više ne dijele na ruku nego na jezik. Do sada su samo oni, koje je papa pričešćivao, primali svete prilike na koljenima i u usta."

    Sapienti sat!!!
    p.s.
    nadamo se da će i za Misu na hipodromu 5.06. naši biskupi donijeti istu odluku!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Trebalo bi razlikovati stare elemente liturgije koji su se razvijali tijekom vremena I koji su još uvijek u biti zadržani, Kanon tradicionalne Mise na primjer, od iskopanog arhivskog materijala, Pričest na ruku na primjer, koji je Crkva s vremenom napustila kao nepogodan da ga kao ozakonjenje bezakonja ponovno formalno, uz ograničenja, uvede dokumentom Memoriale Domini 1969. Engleski je prijevod na Internetu. Također enciklika Mediator Dei, kojom je Pio XII odbacio liturgijski arheologizam, te pojasnio zašto.

    Poznato je da je zloporaba počela oko 60-ih godina u Zapadnoj Europi, kao liturgijski izraz osporavanja nauka o transsubstancijaciji, o kojemu u enciklici Mysterium Fidei, te u ispravcima papinske komisije nakon ispitivanja Holandskga katekizma.

    Kad se već poziva na istočne liturgije, pričešćivanja na ruku ima samo u najprimitivnoj, Nestorijanskoj liturgiji te pokatkad u Armenskoj; nema ga u Koptskoj, Etiopskoj, te Pravoslavnoj (Bizantijskoj).

    OdgovoriIzbriši
  6. Mislim da su ove obavijesti bezobrazne kao i izjava da se u slučaju želje za raspravom o tome obrati biskupu Schneideru, mons. Buxu ili cak J. Ratzingeru/Benediktu XVI.
    Zašto zato jer je za tu crkvu i misu po načelu supsidijarnosti mjerodavan Zagrebački nadbiskup a poznato je da je u Nadbiskupiji dozvoljeno primanje sv. Pričesti na jezik i na ruku. Stoga je ovo čin samovolje koji zanimljivo nije potekao od svećenika već od laika.

    OdgovoriIzbriši
  7. Za stari obred nadležna je komisija Ecclesia Dei i jasno je rekla da u ovom obliku mise pričest na ruku nije predviđena, nego samo na jezik- ne znam čemu tjerati neki inat

    OdgovoriIzbriši
  8. Zanimljiv (ili neka druga rijec po izboru) bi bio netko tko bi, iako u krugu od pet minuta hoda ima pet-sest crkvi sa po nekoliko misa ujutro, htio doci u crkvu koja nije zupna, na novouvedenu misu nakon dvije mise koje su vec odavno tamo, i unatoc upozorenju da se ne pricescuje na ruku na toj misi jer je to u potpunoj suprotnosti sa shvacanjem i propisima tradicionalnog obreda, unatoc mogucnosti da se pricescuje stojeci ako osjeca slabost ili nelagodu, unatoc mogucnosti da se uopce ne pricescuje na toj misi ako je dosao samo razgledavati, ipak pristupio pricesti, ispruzio ruke i nakon sugestije svecenika da otvori usta inzistirao da primi pricest na ruke.

    OdgovoriIzbriši
  9. Tradicionalni obred ima svoje propise i propisi kažu da se pričešćuje klečeći na jezik. Fino piše i na papiru(slici):,,U OVOJ Misi....''. Vrijedi samo za taj oblik obreda. Ta obavijest ne vrijedi za ostale Mise koje će se održavati u tom danu. A vidim da je nekima jako teško kleknuti pred Kraljem. Kad se pričešćujete, zapitajte se kako bi ste se pričestili da vam je to zadnji put u životu...

    OdgovoriIzbriši
  10. Ratzinger ima o tome pod naslovom "Klečanje.." u "Duh Liturgije" 182-190.

    OdgovoriIzbriši
  11. Nemojmo mijesati klecanje i pricest na jezik. I jedno i drugo je opravdano, potrebno i utemeljeno, ali nije jednako vazno.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.