tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post8742251643614493528..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Sinoda 4Toma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger31125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34364958456710212992014-10-18T23:48:31.304+02:002014-10-18T23:48:31.304+02:00Rekao je Papa i druge stvari. Osobito mi je zaniml...Rekao je Papa i druge stvari. Osobito mi je zanimljivo ono "cum Petro i sub Petro". Mislim da gradonačelnik Rima nema baš nikakve veze sa završenom sinodom i da Knez ovoga svijeta uopće nije oduševljen njezinim ishodom. Pojavak gay paradiranja ili gay aktualiziranja u bilo kojoj formi, čini se, postaje zaštitnim znakom prisutnosti Zmije koja vreba i dima kojim nastoji zagaditi zrak. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-60768712338150270692014-10-18T21:53:59.771+02:002014-10-18T21:53:59.771+02:00Papa Franjo na zaključenju Sinode o obitelji upozo...Papa Franjo na zaključenju Sinode o obitelji upozorava na opasnost od intelektualista i tradicionalista, ista opasnost koja je bila u Isusovo vrijeme.<br />Treba dopustiti Bogu iznenađenja da nas iznenadi i Duhu da djeluje...<br /><br />Istodobno gradonačelnik Rima svečano prima 15 gay parova koji su "vjenčani" u inozemstvu i žele prenijeti svoje vjenčanje u Italiju.<br />Čak se talijanski ministar usprotivio.<br />Ah...koliko je modernistički Rim zaklonio svjetlo Vječnog Rima!<br />Salva nos Domine, Iesu Christe, salva nos!<br /><br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-85549592470320498402014-10-18T15:14:23.508+02:002014-10-18T15:14:23.508+02:00DM,
Svaka čast. Komentar koji sve kaže, koji je i...DM,<br /><br />Svaka čast. Komentar koji sve kaže, koji je i otvoren i veoma jasan, i u kojemu nema nikakvih "prljavih riječi". Ne samo da ne smijemo slušati savjete da prešućujemo modernističko uništavanje vjere, nego bi bio zločin da to činimo. Upravo zato je Crkva u IV. lateranskom koncilu izopćile one koji štite i pomažu heretike.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-44824863810540250972014-10-18T00:38:33.199+02:002014-10-18T00:38:33.199+02:00Načuo sam nešto o toj beatifikaciji, ali mislio sa...Načuo sam nešto o toj beatifikaciji, ali mislio sam da je riječ o šali. Sad guglam kad ono stvarno! Neka me netko uštipne. Eh, blaženo neznanje!Lukahttps://www.blogger.com/profile/04718945488114443122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-6237832022687259072014-10-17T19:21:51.784+02:002014-10-17T19:21:51.784+02:00Za 't':
Oprosti ako nisam odgovorio, ali ...Za 't':<br /><br />Oprosti ako nisam odgovorio, ali toliko od mene. Pozdrav.<br /><br />Č.Čnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-39424936011308621992014-10-17T17:52:53.413+02:002014-10-17T17:52:53.413+02:00DM,
dobro si rekao. Rado čitam tvoje komentare.
S....DM,<br />dobro si rekao. Rado čitam tvoje komentare.<br />S.Š.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2725511501885987342014-10-17T17:35:23.194+02:002014-10-17T17:35:23.194+02:00Č, nisi mi odgovorio, je li tisućljetni nauk Crkve...Č, nisi mi odgovorio, je li tisućljetni nauk Crkve bio pogrešan? Ili barem manjkav? Da ili ne?<br />Oprosti; meni se čini da puno mudruješ i kompliciraš, a nisi definirao pojmove. Što točno podrazumijevaš pod tim Božjium milosrđem koje ne čeka nikakva čovjekova čina? I koje su implikacije toga? Automatsko spasenje svih? Možda ne misliš to reći, ali nije teško iz tvojih riječi izvući takav zaključak. Nadalje, ta famozna teza da samo govor o Božjem milosrđu otključava tvrdo srce... Ne znam baš, pa pokoncilska Crkva samo o tome i govori zadnjih 60 godina, a ljudska srca sve sekularnija i od Boga sve dalje. Ajmo otvorit oči i ne živjet u zemlji bajki.<br />tnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-61650095497359905762014-10-17T17:26:47.356+02:002014-10-17T17:26:47.356+02:00Da, problem je u baratanju terminima koji nisu pre...Da, problem je u baratanju terminima koji nisu prethodno definirani. Tipičan modernistički novogovor. Govore o "milosrđu", ali što je milosrđe? Je li to (a) gratifikacija ovdje i sada po sistemu "čini što želiš", ili (b) briga primarno za vječnost koja može uključivati i zemaljska odricanja? Govore o "pastoralu", ali što je pastoral? Je li to (a) prilagođavanje nauka aktualnoj dominantnoj praksi, ili (b) primjena nauka (po sebi nepromjenjivog) u praksi? I sve tako redom... Valjalo bi inzistirati na povratku dobroj staroj skolastičkoj praksi preciznog definiranja pojmova prije njihova korištenja.<br /> tnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-5963767086031251602014-10-17T10:56:49.266+02:002014-10-17T10:56:49.266+02:00Za 'M.B.':
Moli se, mnogo, i dobiti ćeš o...Za 'M.B.':<br /><br />Moli se, mnogo, i dobiti ćeš odgovore. Sv. Ivan Pavao 2. je ispričao jednu zgodu iz svoga života gdje je znao sresti svoga oca, i u dubokoj noći, kako žarko moli. <br /><br />Č.Čnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-41621360425331921812014-10-17T10:51:09.567+02:002014-10-17T10:51:09.567+02:00Za 't':
Bog, da bi bio ono što jeste - u ...Za 't':<br /><br />Bog, da bi bio ono što jeste - u ovome slučaju milosrdan, ali i sve 'drugo' - ne čeka nikakva čovjekova čina. Čovjekov bi se čin mogao svesti na afirmaciju ili negaciju Božje 'kvalitete'. Svodi se na to da li će on priznati Boga Bogom ili će ga na neki način ograničiti, sobom ili čime već. U Bogu je, kaže psalam, čovjeku spasenje i duši mir. Nema, naime, mira i spasenja čovjeku ako mu je uzdanje u čovjeku, ako u njegovu/svome činu traži nekakav uvjet Božjeg bivstvovanja, da tako kažem, u ovome slučaju njegova milosrđa. ''Proklet čovjek koji se uzdaje u čovjeka, i slabo tijelo smatra svojom mišicom, i čije se srce od Jahve odvraća.'' (usp. Jer 17, 5) Ovime nikako ne tvrdim da se čovjeku nije truditi upoznavati i misliti o Božjim uredbama, nastojati na krjeposnom životu, koristiti svoj razum i sve talente u borbi protiv grijeha. No, treba se tomu vježbati na sebi, a ne na drugima, kojima treba reći cjelovitu istinu, kojima treba navijestiti Krista, a ta je istina, u ovome kontekstu rasprave, u tome da Bog, da bi bio Bog, ne ovisi o iti kakovome čovjekovom činu. Pitanje je, koje otključava tvrdo, neraskajano srce, da li je Bog uopće milosrdan, i da li je Bog Bog. O odgovoru na to pitanje ovisi i čovjekova sloboda u Isusu. Ako čovjek shvati da je Bog Bog, i da je milosrdan, ono što slijedi jest kajanje zbog grijeha. Obrnutim redoslijedom može imati kajanje radi kajanja, bez Boga, bez Isusa koji odnosi grijehe. To je očaj. Sa Isusom je sve drugačije. Sa Isusom je radost. <br /><br />Č.Čnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-83794211915661335212014-10-17T09:18:56.797+02:002014-10-17T09:18:56.797+02:00Ovakvim grubim konotacijama i prljavim riječima ne...Ovakvim grubim konotacijama i prljavim riječima nećeš nikoga obratiti niti si s takvim ponašanjem primjer drugima!Kome na ovome blogu objasnjavaš što je pravovjerno kad su 99,99 u postotku tradicionalni.Što se javljaš i koga štitiš i što sebi uzimaš za pravo ako nisi svećenik da dociraš s visoka i to vrlo,vrlo visoko!Tko vjeruje da je na pravom putu i da dobro govori tome netrebaju silne litanije objašnjenja.Ultra radikalni tradicionalisti sve što zastupaju moraju svojom vjerom i dijelima svjedočiti kao i oni umjereni,u protivnom mogu tumačiti i pričati dan i noć ali to se nikoga ne hvata.Završava Sinoda pa te strah hvata da se nećeš imat nad čime ispucavat pa ćemo se sad međusobno...do sudnjega dana!Vjernik koji teži SVETOSTI tako ne govori svojoj braći!Slabe živce treba lječiti na drugom mjestu a ja ti brate opraštam ono što ide mene!Okreni se životu a naučavanje pusti onim koji imaju poslanje za to!benedikt 17.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-88884560363363320192014-10-17T08:31:02.519+02:002014-10-17T08:31:02.519+02:00Suobličavanje s ovim svijetom je put suprotan od s...Suobličavanje s ovim svijetom je put suprotan od spasonosne svetosti i Isusovog nauka. Zaista se tako ne postaje sol zemlje i svijetlo svijeta. Omekšavanje nauka u pitanjima koja se na Sinodi raspravljaju ne znače, kako se to želi pokazati, olakšavanje nošenja (spasonosnog) križa nego suučesništvo u njegovu odbacivanju. Ne posvećuje li muž ženu i žena muža, kako u nevjeri tako i drugim grijesima. Argumenti „slobodnjačkijih“ teologa o pastoralnim aspektima rastavljenih dolaze samo iz praktične strane braka zanemarujući onu mističnu kao i vječnu istinu da je i Bog dio toga braka. Zaista postoje osobe koje tako žive i nose te križeve i zar im ne bi ovaj novi nauk dao do znanja da baš i nisu morali tako za spas. O prakticiranim homoseksualnim sklonostima je bespredmetno raspravljati jer Biblija gotovo da nema težih riječi od onih upućenih takvim osobama. Kako i kod rastavljenih i u tom pogledu postoje osobe koje nose križ takvih sklonosti ali je ne prevode u djelatni grijeh. E, oni mogu dati „nove vrijednosti“ zajednici a ne praktični homoseksualci.<br />Prihvaćanje ovih liberalnih naučavanje je veliki korak prema brisanju razlika koje priječe da Crkva uđe u puninu ekumenizma sa svim i svakim.<br />Petar Z<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17729741419699595682014-10-17T07:11:19.622+02:002014-10-17T07:11:19.622+02:00Č.,
Tamo gdje sam ja autoritet, primjerice roditel...Č.,<br />Tamo gdje sam ja autoritet, primjerice roditelj (i to ne odraslog punoljetnog djeteta, jer odgoj traje godinama, od najranijeg djetinjstva): kako ću podučiti svoje dijete? Spolni odnos isključivo unutar braka? Ili: najbolje bi bilo unutar braka, ali ima vremena... Nastoji samo pred sobom imati prave smjernice (što god to značilo). Je li spolni odnos izvan braka grijeh za koji se ide u pakao (ljudi ginu u prometnim nesrećama; ne dočekaju svi starost) ili je to otprilike: nisi nogometaš kao Messi i Ronalno, nego kao Marcelo Brozović, ali i takav si dobar. Osim toga, vodi li ta spolna aktivnost izvan braka u sebičnost i navezanost na grijeh ili ne vodi? Što jedan roditelj treba učiniti u konkretnoj situaciji? Ispričati o "susretu s Kristom" i "ostavljanju prostora Kristu"?<br />Dekalog je jasan, ali čini se da uspjevamo stvari zamagliti. Namjerno, bez svake sumnje, ali po čijoj inspiraciji? Rogatoga, bojim se...M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-49761925372225272512014-10-17T06:49:19.553+02:002014-10-17T06:49:19.553+02:00Dakako, stvari su tu jasne. Njihovo milosrđe je &q...Dakako, stvari su tu jasne. Njihovo milosrđe je "čini što hoćeš", ili, kako je de Mattei sažima: <i>Time se potvrđuje novo začuđujuće moralno načelo; 'zakon stupnjevitosti' koji dopušta uočiti pozitivne elemente u svim situacijama koje je Crkva ranije definirala grješnima. Zlo i grijeh uopće više ne postoje. Postoje samo 'nepotpuni oblici dobra' (br. 18), prema doktrini 'stupnjeva zajedništva' koja se pripisuje II. vatikanskom koncilu. "Shvaćajući, dakle, potrebu duhovnoga razlučivanja glede suložništva i civilnih brakova te razvedenih i ponovo vjenčanih, na Crkvu spada da uvidi sjeme Riječi koje je bačeno izvan njenih vidljivih i sakramentalnih granica' (br. 20).</i>. Dakle, zrnce intrinzične svetosti u samom grijehu. Novi način interpretacije narodne poslovice "svako zlo za neko dobro" u "u svakom zlu je dobro". <br />To je nova vjera, to je vjera Đavla i vodi ravno k njemu. Kardinal Kasper i drugi prelati njegove struje jako vole počasti ovog svijeta i misle za sebe da milosrđe znači pustiti nekoga da čini što želi.<br />Nije daleko dan kada će netko početi braniti abortus kao osobni čin svetosti one koja je pobacila.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-76551342843180471482014-10-17T01:16:01.621+02:002014-10-17T01:16:01.621+02:00Č, primjena Božanskog milosrđa na konkretnog čovje...Č, primjena Božanskog milosrđa na konkretnog čovjeka, u smislu oproštenja grijeha i povratka izgubljene posvetne milosti odnosno prijateljstva s Bogom, svakako pretpostavlja pokajanje dotičnog čovjeka. Ili trvrdiš da je Crkva 2000 godina učila krivo, a uči i dan danas u aktualnom Katekizmu?<br /><br />Ovo drugo što pišeš, ne znam kome i zašto pišeš? Tko sebe ističe kao zdrava? Tko donosi objektivni moralni red kao sredstvo spasenja? Nikada nisam tvrdio da je objektivni moralni red <i>sredstvo</i> spasenja, nego da je <i>spoznaja</i> tog reda <i>preduvjet</i> pokajanja, koje je opet <i>preduvjet</i> da bi Kristovo otkupiteljsko djelo imalo efekta na konkretnu dušu.tnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-30539375575381906912014-10-17T00:19:08.529+02:002014-10-17T00:19:08.529+02:00Uvijek me fasciniralo kako se tradicionalistima st...Uvijek me fasciniralo kako se tradicionalistima stalno govori: nemoj govoriti. I to se argumentira uistinu najrazličitijim načinima: promašenim usporedbama, krivim citiranjima i što sve ne. No, nekako ne vidim da se to govori hereticima ili nevjernicima općenito.<br /><br />Općenito, kako to da se pasivno agresivnim metodama uvijek pokušava spriječiti da se ljudima pokaže što je Crkva govorila u svoje predkoncilsko, "nemilosrdno", vrijeme? Kome je u interesu da se od ljudi sakrije pravo znanje koje su sve generacije katolika čuvale još od vremena apostola, i da se to pravo znanje zamjeni kvazi-znanjem, fikcijama koje su odreda krive i koje odreda teže k razaranju tradicionalnog katoličkog učenja? Sotona mi dolazi na um.<br /><br />Osobno, ne pada mi na pamet poslušati takve savjete. Također, ne slažem se niti s tvrdnjom da govor uvijek mora biti "u rukavicama". Dapače, smatram da ponekad i doslovno "šaka u glavu" nije neprimjeren način argumentiranja. Ispravan odgovor na blasfemiju i hulu, na otvoreno vrijeđanje Boga, nije samo nježno šaputanje: "no no, to nije lijepo reći".<br /><br />A ima li gore blasfemije od proglašavanje Božjeg Zakona... nemilosrdnim? Ima li veće sotonske laži i podvale u ljude usaditi idiotsku ideju da je poslušnost i inzistiranje na Božjem Zakonu znak farizejštine i licemjerja? Nema. Uistinu, žalosno je, ali i istinito, da se takve ideje danas šire od samog pape i njegovih najbližih suradnika koje je osobno postavio.<br /><br />Na žalost, gotovo svi mediji koji ispred sebe stavljaju predznak "katolički" su dopustili, dapače, sudjelovali, u papinom razarateljskom pohodu na Crkvu doslovno od dana njegova imenovanja. I to upravo pod krivom premisom servilne i aposolutne poslušnosti i pod krivom premisom šutnje kao jedinog "odgovora". Uistinu fascinantno, dok sotona na sve moguće i nemoguće načine razara u ljudima spoznaju istine, oni koji je brane bi trebali šutiti... iz obzira. Na žalost, veličina skandala je takva da obzir prema onima koji šire skandal odlazi na zadnje mjesto prioriteta u govoru.<br /><br />A što se tiče tvrdnje da ćemo za svaku izgovorenu riječ odgovarati, to je točno. Odgovarat ćemo za ono izgovoreno ali i za ono neizgovoreno. <br /><br />Stoga, neka se herezi kaže... hereza, blasfemiji... blasfemijia, gluposti... glupost, laži... laž, sablazini... sablazan, podlosti... podlost, licemjerju... licemjerje.<br /><br />Naravno, nije svaki čojek jednako odgovoran za svoje neznanje i za svoje eventualne krive stavove, niti je svako neznanje automatski znak lože volje. Stoga, jasno je da treba razlikovati i situacije i osobe kojima se obraćamo i, jasno je, nećemo prema svima upotrijebiti isti način obraćanja (čak ako i iste gluposto govore). Uistinu, točno je, afirmativni način izražavanja puno prije može pomoći čovjeku da se oslobodi svojih zabluda. Ali... i afirmativni način izražavanja ima svoje granice. A granica je kada se uporno širi laž i kada se s tom laži ubija duše drugih ljudi.<br /><br />DMAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-1423533839966490032014-10-16T23:38:42.406+02:002014-10-16T23:38:42.406+02:00Za 'M.B.':
Da li je ovdje po srijedi '...Za 'M.B.':<br /><br />Da li je ovdje po srijedi 'glas u pustinji koji poziva na obraćenje, koji sav svijet poziva, moli, vapije na ostavljanje dostatna prostora Kristu da uniđe', ili pak, nažalost, sa jedne strane vježbanje sopstvene, a sa druge, ispunjavanje neke 'opće kvote pravednosti' na plećima jadnih ovosvjetovnih brodolomaca, odlučiti će odnos spram crkvena autoriteta.<br /><br />Č.Čnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-37749207344591699922014-10-16T23:37:53.140+02:002014-10-16T23:37:53.140+02:00Nadam se da ne zamjerate ali mislim da idete u kri...Nadam se da ne zamjerate ali mislim da idete u krivom smjeru ovom raspravom o milosrdnom Bogu. Potrebno je sagledati kontekst u kojem se odvija sinoda kao i moguće, te vjerojatne posljedice trenutnih stavova koje iznose pojedini biskupi. Po meni je ovdje riječ o permanentnom korištenju "milosrđa" samo s jednim ciljem - Bog je benevolentan prema čovjeku, ali i grijehu jer je čovjek sam po sebi grješan. Tako se isključuju Svetost i Pravednost. Bog jest milosrdan, ali je i pravedan, a nadasve svet. Čovjek je pozvan na svetost kako bi zaista bio slika i prilika božja. Nešto ne čujem od ovih aktera na sinodi o potrebi svetosti i posvećenja čovjeka i obitelji; nadvalava MILOSRĐE. Kako će Bog posvetiti obitelj bez sakramenta braka? Koje dobro zajednici donosi homoseksualni brak i kako homoseksualac u braku može ići putem svetosti? Zar ne kaže naš Gospodin Isus Krist; budite sveti kao što je svet Otac vaš nebeski. Prikazivanjem Boga kao nekog dobrohotnog djedice koji oprašta zločestoj dječici koliko god griješili čini ove biskupe suučesnicima u ubojstvu duše mnogih. A da, oni ne vjeruju u pakao, to je metafora. <br /><br />RobertAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-29376710113577793242014-10-16T22:53:04.231+02:002014-10-16T22:53:04.231+02:00Prijatelju moj i brate Mateo!Uopće mi nisi Ti pao ...Prijatelju moj i brate Mateo!Uopće mi nisi Ti pao ni među prvima ni zadnjima na pamet,nisam vjeruj mi ciljao na Tebe.Ali ako se Ti osjećas prozvanim to je i dobro.Nikako nebi volio da sebe ubacuješ u ONAJ kontekst"da nisam ja?" i "Ti kažeš"Generalno gledano nisam želio davati nikakav sud ni ocjenu ni o čemu,uostalom tko sam ja da me ide to pravo, nego u duhu stalno osjećam da treba biti u miru.I razborito komunicirat!Iz uznemirenog srca nemože doći poruka nade,vjere i ljubavi koliko god bilo tko savršeno točnim i pravovjernim znanjem baratao.Tko god prima Tijelo Kristovo u Sv.euharistijskoj žrtvi taj mora imati blagost u nastupu,osim ako to služba od njega ne zahtjeva a takvih čini mi se ovdje nema!Samo ljubavlju,težnjom za savršenošću poput Njega možemo sve postići!To je katolički!Katolički je i ZAŠUTITI kad brat tvoj poziva iz ljubavi na dostojanstveno držanje i u ljubavi prema Njemu na blagost!Marija nam je jedinstveni primjer a Sv.Josip da i ne govorim.Vjerujem da nitko normalan i pravovjeran nikome ovdje nemože zamjeriti ni sporiti bilo što pravovjerno,NIJE problem u tome,Problem je NA KOJI NAČIN se nešto kaže!Želim braćo sebe i svih nas ovdje hvalevrijedno podsjetiti ZA SVAKU IZGOVORENU RIJEČ ODGOVARATI ĆEMO PRED BOGOM!benedikt 17.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-8825945486055502242014-10-16T20:21:31.417+02:002014-10-16T20:21:31.417+02:00Gospodine Benedikte,
Znam da mislite na mene. Dra...Gospodine Benedikte,<br /><br />Znam da mislite na mene. Drage volje bih se podvrgnuo ispitivanju Svetog Oficija Inkvizicije, jer ništa što sam rekao nije protiv Katoličke Vjere (ako jest, dokažite). Kad bi Sveti Oficij još postojao, vjerujte da ne bi tradicionalisti nego modernisti drhtali od straha.<br />Nitko nikad nije bio cenzuriran za vrijeđanje heretikâ i uništavatelja Crkve. Inače bi i 4. carigradski koncil trebao biti cenzuriran poradi oštih riječi prema Honoriju.<br /><br />Problem je što vi, čini se, ne razumijete da između Francisca i njegove družbe s jedne strane, te vjernih katolikâ s druge <b>postoji razlika u vjeri</b>. Mi ispovijedamo Katoličku Vjeru, oni ne. No ne morate mi vjerovati na riječ - samo usporedite ono što govore tradicionalni katolici, što govori (predkoncilsko) Učiteljstvo i što govore Francisco i dr. modernisti.<br />Kad dođete do te spoznaje, sve će vam biti jasno.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-88251825712463561142014-10-16T20:03:49.512+02:002014-10-16T20:03:49.512+02:00Milosrđe ne pretpostavlja kajanje. Bog, koji je mi...Milosrđe ne pretpostavlja kajanje. Bog, koji je milosrdan Bog, ne čeka nikakva čovjekova izvorna čina, njegova kajanja i slično, da bi bio ono što on jeste - milosrdan. Spoznaja istine o moralnom objektivnom redu, i spoznaja istine uopće, koju naviješta Crkva, jest spoznaja Isusa Krista koji je taj 'moralan objektivan red' savršeno, do kraja ispunio. Crkva propovjeda istinu, koja je Krist, Crkva propovijeda Isusa Krista, koji odnosi grijehe svijeta, a grješnik se iskreno može kajati pustivši Isusu da odnese njegove grijehe, pustivši da ih uznese na Križ svojim sve-djelom savršenog ispunjavanja 'objektivnog moralnog reda', zadovoljštinom Bogu. Grješnikovo je zapravo kajanje u sebi protkano pravom radošću, srećom, zbog toga što su mu grijesi otpušteni, radošću zbog Božje ljubavi koju On ima prema njemu. Nitko, pa niti kršćanin, katolik, nije po sebi zdrav, već isključivo po Kristu. Ako on ističe sebe, kao zdrava, ili pak donosi 'objektivan moralan red' nekome kao sredstvo ozdravljenja, ne donoseći vijest o Kristu, Isusu, koji je taj 'red' ispunio, koji je uzeo na sebe grijehe svijeta, on naviješta laž i tugu, donosi očaj, namjesto istinu spasenja i radost, po Kristu, po Bogu koji je čovjeka prvi uzljubio, koji je milosrdan Bog.<br /><br />Č.<br /><br />Čnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27040045298313879112014-10-16T19:50:25.018+02:002014-10-16T19:50:25.018+02:00Č., zato je i dobro da je Herod ml. dao pogubiti I...Č., zato je i dobro da je Herod ml. dao pogubiti Ivana Krstitelja, tog sitničavog bigotnog malograđanskog starozavjetnog proroka. <br />Kako li je taj Ivan mehanički postupio u konkretnom susretu s potrebitim Herodom i njegovom priležničkom šogoricom?! Kako je lagano i bezočno povlačio granice. Užas. M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-50356530415165820872014-10-16T16:42:31.971+02:002014-10-16T16:42:31.971+02:00Č, pričaš floskule o milosrđu a zaboravljaš ključn...Č, pričaš floskule o milosrđu a zaboravljaš ključne stvari. Milosrđe pretpostavlja kajanje. A kajanje pretpostavlja spoznaju istine o objektivnom moralnom redu. Spoznaja pak istine pretpostavlja jasan navještaj iste od strane Crkve. Ako Crkva ne propovijeda istinu, razgraničavajući jasno zdravo od bolesnog, kako će se pokajati grešnici da bi im po milosrđu bilo oprošteno? Iliti: ako sol obljutavi, tko će nju posoliti?tnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68549898507687902082014-10-16T13:09:04.906+02:002014-10-16T13:09:04.906+02:00I na kraju Sinode i Bogu hvala da je kraj neka sva...I na kraju Sinode i Bogu hvala da je kraj neka svatko odnas za sebe izvuče poučak.Pitam se samo hoćemo li i nadalje crpiti snagu,vjeru,gubiti živce i trošiti zdravlje na bespredmetne rasprave za koje nismo ni bili pozvani uplitati se tamo gdje nismo ni pozvani niti iznositi svoje stavove niti bilo što zaključivati.Većinom su bili komentari za očuvanjem tradicije i baštine naše svete vjere,naučiteljskog poslanja naše Sv.Rimske Crkve.Bilo je oštrih komentara,teških,ružnih i pogrdnih riječi na autoritete Crkve i na samoga poglavara Papu.Oni koji ortodoksno prizivlju povratak na staro već bi odavno po prljavom jeziku bili pozvani pred Svetu Inkviziciju.Netko dobronamjerno i čistog srca pozove na molitvu,pokoru i post za sudionike Sinode i pozove se na riječi koje mu u tom trenu po nadahnuću dođu iz Sv.Pisma a braća naša što se predstaviše tradicionalnima i besprijekornima u tumačenju svake stavke savjetujući nas što moramo i kako je jedino ispravno u potpunosti se oglušuju na ponizne molbe i pozive gazeći preko svega i svih jer oni znaju što je za nas najbolje.Nije katolički ni to nije katolički da laici sebi uzimaju za pravo dodjeljivati si uloge koje spadaju na svećenike,biskupe i papu.Veliko je nestrpljenje prisutno među nama i gotovo da je nestalo vrijeme poniznosti,katoličke pristojnosti,podnošenja muka,trpljenja i nošenja križa svaki svoga,svaki dan.Redovnu je Sinodu za obitelj Sv.Otac sazvao za godinu dana.Možemo i nadalje ovih godinu dana nastaviti po starom ili ćemo biti žešći ali u molitvi,u postu,u tišini svoga srca pozivajući se jedino i osluškujući samo ono što Bog govori meni i mojemu srcu!Opraštam svima sve i molim za oproštenje ako sam ja koga povrijedio!benedikt 17.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-26431997988295941442014-10-16T12:02:14.338+02:002014-10-16T12:02:14.338+02:00''Longin'' kaže: 'Dakle, pravi...''Longin'' kaže: 'Dakle, pravi test vjernosti tek predstoji i uvelike će dati smjer ovom pontifikatu.'<br /><br />Sva se vjernost čovjekova može svesti na uzdanje u Božje milosrđe. Jer čovjek je, bez istoga, naprosto nepopravljivo grješan. Milosrđe jednako spašava čuvare zakonskoga slova, i one koji su se o to slovo ogriješili. Spašava, u sebi, i razmetnuta, odmetnuta, ali i onog drugog sina koji traži svoje pravo, naknadu za svoju pravednost. Prakticirati treba milosrđe, do konca svijeta i vijeka, što je Bogu milo. Čovjek se neće spasiti mehaničkim - 'literarnim ili racionalnim, naravno-spoznajnim' - zahvatom u zakonsku regulativu, takoreći. Milosrđe spašava. To je moguće činiti upravo na području tzv. 'pastoralne prakse', naviještajući i donoseći Riječ u direktnom susretu sa potrebitim, koji je i kakav susret bez 'karantenske ograde', bez 'linije razgraničenja zdrava i bolesna', a koja je 'praksa' nekada djelovala hladno i nemilosrdno, kao što je to tako često spominjena i prigovorena slika starozavjetne Pravde, a nekada pak nježno i toplo. Riječ je, razumije se, o istoj Pravdi. O jednoj Pravdi, koja je milosrdna. <br /><br />Č.Čnoreply@blogger.com