tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post5754251391887721165..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Za vas je vrijeme svagda pogodnoToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger60125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-67741975299886198452020-03-05T22:39:41.256+01:002020-03-05T22:39:41.256+01:00https://twitter.com/petarnodilo?lang=en
Mislim ob...https://twitter.com/petarnodilo?lang=en<br /><br />Mislim obzirom da je rasprava krenula od patera Nodila, da je zgodno prolistati<br />tvitove spomenutog svećenika kako bi razaznali o kakvom se svjetonazoru radi<br />ali i radi potvrde svega onoga što su pravovjerci iskazali u prethodnim postovima.<br /><br />Primjerice, čovjek brani George Soroša, odnosno zauzima kao neku srednju poziciju, a to sam zamijetio i u drugim tvitovima, ta njegova neka srednja pozicija, odnosno glumatanje objektivnosti. Apriori ovog nije mi jasno koliko taj svećenik uopće provede u molitvi, kad toliko vremena ima za čitanje i razvijanje svojeg intelekta?? Mislim da sam pogodio kad sam u vezi njega spomenuo "od mozganja odlutaše". Kaže:<br />"Vrlo, vrlo dugačak članak o Georgeu Sorosu, u Tabletu, židovskom online magazinu. Vrijedno čitanja. Teško je danas naći članke koji nadilaze tribalizam i ideološko slijepilo s lijeva i s desna..."<br /><br />Također mislim da sam pogodio (naravno da nije to pogađanje već bih rekao "gledanje duhovnim očima") kad sam spomenuo da je "proračunato ponizan" odnosno lažna poniznost....U jednom tvitu pazite ovaj komentar. Ovo je meni osobno za uzeti laksativ...kolko je ovaj modernist zaglibio. Kaže: <br />"Nije isto. Na ovim koje si ti postavio Papa (Benedikt) ima inicijativu, on grli itd. Kod ove Franjine je čovjek koji grli Papu. Nešto skroz drugo, sviđalo se to nekome ili ne. Papa Franjo je something else, sorry."<br /><br /><br />Alennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-10337903326534514222020-02-28T08:47:42.188+01:002020-02-28T08:47:42.188+01:00Naše suštinsko neslaganje je upravo u tome što vi ...Naše suštinsko neslaganje je upravo u tome što vi uspoređujete loše svećenike koje spominje sv. Terezija sa svećenicima koji propovijedaju vjerske zablude očitovane, primjerice, u susretima u Asizu. To nije usporedivo. Vjerojatno da na svijetu postoje i tradicionalni svećenici koji su upali u duhovnu mlakost ili čak privatno žive loš život. To je njihova privatna stvar i ja nisam tu da im sudim i oni su usporedivi s ovim svećenicima koje spominje sv. Terezija. No svećenici koji javno propovijedaju protiv katoličke vjere su potpuno druga priča. To koliko su oni sveti i ljube Boga možda više od svih tradicionalnih svećenika zajedno, za mene je s praktične strne potpuno nebitno iz dva razloga:<br />1. Ja to ne mogu znati.<br />2. Kada bih i znao, njihove bi zablude, koliko god neskrivljene bile, onemogućavale odnos duhovnog sinovstva koji bi trebao biti prisutan.<br /><br />Ispovijed nije isto što i duhovni razgovor, ali ondje ipak svećeniku pristupamo kao ocu i zato se u redovnim situacijama ipak treba ispovijedati svećeniku kojem možemo vjerovati.<br /><br />"I ako ste spremni poslušati svećenika ono što Vam kaže, to je znak poniznosti."<br />Tako je! Imati pravovjernog ispovjednika ne znači nužnoimati svećenika s čijim ćemo se savjetima uvijek složiti ili koje ćemo uvijek razumiti, već nam to jednostavno daje znanje da, kada se ponizimo i poslušamo savjet s kojim se isprva ne slažemo, nećemo zastraniti. Time ta poniznost i poslušnost, koliko god neprijatna našoj taštini bila, nije nerazumna. anonimanhttps://www.blogger.com/profile/04278414896598701298noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-75498510301060516312020-02-27T17:21:55.401+01:002020-02-27T17:21:55.401+01:00"Nerealno je očekivati da će štetočine poput ..."Nerealno je očekivati da će štetočine poput gore spomenutih biti istjerane našim ljudskim silama."<br /><br />Ovo je napisao Toma, i to će primjetiti svatko svjestan situacije u Crkvi. Ostali će se smjestiti u "trebaologiju" - izgovaranje načela koja nemaju uporišta u stvarnosti:<br /><br />"Iz kojeg god razloga osoba krenula u svećeništvo, TREBA se razlučiti je li osoba za svećenika ili nije."<br /><br />Ja ne vidim da Vi diskutirate o realnoj primjećenoj situaciji, nego o načelima koja ovdje svi vrlo dobro znaju. Kako će duhovnik bogoslovije koji sam ima samopoziv drugome odčitavati ima li poziv? Kako? Nikako, a to se sve češće događa.<br /><br />"Nema apsolutizma, s vremenom se očituju stvari."<br />Nije to sporno, nego ŠTO S TIME kad se i očituju? Ništa. Ništa se ne mjenja. Pače, odgovorni sami sebe još dublje guraju u grijehe propusta, a one sa samopozivom također utvrđuju u grijehu, potpomažući im nastavak 'karijere'. Napisali ste ranije:<br /><br />"Naravno, niti jedan svećenik neće nagovarati na grijeh, niti smo dužni slušati ako nas netko savjetuje na grijeh."<br />- ovakve misli može dati samo osoba koja se uzda u načela i spomenutu trebaologiju, a nikako koja realno gleda situaciju u praksi. Itekako ima svećenika koji savjetuju na grijeh. Čovjek na ispovjedi ispovjedi da gleda filmove. Svećenik mu odgovori da to nije grijeh uz smijeh, te da i on sam pogleda koji put. To je uskraćivanje ispovjedi i ohrabrivanje na nove grijehe. Nekoliko vjernika konkretne župe je prikupilo u međusobnim razgovorima iskustva plus neke druge doktrinalne, npr. da je euharistija samo običan kruh. Potom su poslali žalbu na nadbiskupiju i dogodilo se - ništa! Eto, to je situacija na terenu za koju Vi niste previše zainteresirani jer želite gledati "pozitivno" tj odnositi se prema sablaznima kroz govor o načelima i trebaologiji.<br /><br />"Volja Božja je to što Isus dopušta čovjekovu slobodu i dopušta da se određene loše stvari dešavaju određeno vrijeme. Do kada koje stvari i zašto, to nije na nama da prosuđujemo."<br />Znači, ako odgovorni to prosuđuju i popravljaju ili ne, sve ako i zakazuju kao u mom gornjem primjeru, 'nije na nama da to prosuđujemo'?! Jel to tvrdite? Ja mislim da da, te da je to također grijeh propusta i ohrabrivanje na nove grijehe. Također smatram ne samo da to tada JE na nama, nego smo i doslovno dužni reagirati. Znate ono kako kaže sv. Bernard:<br /><br />"Onaj koji se poslušnošću podvrgava zlu, povezan je s pobunom protiv Boga, a ne s pokornošću prema Bogu".<br /><br />Vi jednostavno na sve ove teme reagirate kao da modernizam nije kompletno ušao u Crkvu i kompletno pokvario svećeništvo, tj dušebrižništvo, zato i tvrdim da Vi niste nikakav tradicionalist. II vatikanskim je dokinut katolicizam stoljeća i počela je kriza Crkve, njenog identiteta (s ogromnim naglaskom na kler), te živimo u umjetnom crkvenom okruženju plastičnog cvijeća ekumenizma, socijalnog nauka Crkve i svih ostalih gluposti gdje nas dežurni redari istog poretka stalno nukaju da samo trebamo naći neki drugi plastični cvijet i bolje pomirisati i 'sigurno' ćemo osjetiti divan miris...<br /><br />Senushttps://www.blogger.com/profile/00660517855642117465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17348373159482615552020-02-27T16:07:01.434+01:002020-02-27T16:07:01.434+01:00Rolfe,
svećenički samopoziv treba rješavati u tok...Rolfe,<br /><br />svećenički samopoziv treba rješavati u toku formacije. Iz kojeg god razloga osoba krenula u svećeništvo, treba se razlučiti je li osoba za svećenika ili nije. Ne znam za one koji su 100 posto sigurni u poziv, to je sve vezano uz nekakve postotke. To se može vidjeti što neki shvate da to nije za njih, pa sami odu (pošteno). Ili neki promijene red gdje su u formaciji. Nema apsolutizma, s vremenom se očituju stvari. Zato formacija i traje nekoliko godina dok osoba ne postane svećenikom.<br />Uvijek se sjetim jednog svećenika koji je na tu temu znao reći otprilike ovako: Lijep si cvijet i lijepo mirišeš, ali nisi za naš vrt. Znači, ne primaju se svi koji požele....<br /> <br />E sad, ako zakaže formacija, da, onda je moguće da se ukrca i ono što nije primjereno za svećeništvo ili određeni red. A isto tako ako je formacija na nivou, onda ima slučajeva da oni koji su namjerno ubačeni u svećeništvo jednostavno sami to ne mogu izdržati pa odustaju, ili doživljavaju obraćenja. A to je moguće samo ako osobe oko njega žive autentično. A isto tako ima i onoga gdje je netko kao sjemeništarac dobar, a poslije se pokvari.... ima svega. Isto tako ima onih koji su pozvani, ali nemaju dovoljno strpljenja za savladavanje prepreka koje ga čekaju. Ili oni koji su pozvani, ali ih u jednom trenutku odvuče svijet (npr upoznaju neku žensku osobu).Ima puno različitih situacija i sve su to slučajevi svaki za sebe. Don Bosco kaže: 75% mladih dobije poziv....<br /><br />Volja Božja je to što Isus dopušta čovjekovu slobodu i dopušta da se određene loše stvari dešavaju određeno vrijeme. Do kada koje stvari i zašto, to nije na nama da prosuđujemo. Mi trebamo slijediti poziv 'budite sveti' i to je to... sluge beskorisne kako Pismo kaže. Zato se događaju i vremena kad postoji kriza u Crkvi. Isus u prispodobi o kukolju i pšenici govori da se kukolj ne čupa, neka oboje raste do žetve, kad će doći razlučivanje. Sve u svoje vrijeme. Zato i cijelo vrijeme naglađavam da postoji vrijeme ljubavi, vrijeme opominjanja, vrijeme savjeta... ali ništa bez ljubavi.<br /><br />Zato, što se tiče pastorala, lijepo nađite svećenika u kojeg imate povjerenja i neka Vas prati na Vašem duhovnom putu. Ako on kaže da reagirate na određenu negativnu pojavu, reagirajte, ako Vam kaže da šutite - šutite.... Pastoral sam po sebi je preširoka tema za ovdje u komentarima, a isto tako postoje točno određene situacije u kojima se možemo naći, a za to je svećenik koje ćete pitati mjerodavna osoba za odgovore.<br /><br />Mario Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64662858198157754762020-02-27T10:35:04.817+01:002020-02-27T10:35:04.817+01:00SAP,
evo da Vam odgovorim:
O sv. Katarini: https...SAP,<br /><br />evo da Vam odgovorim:<br /><br />O sv. Katarini: https://zenavrsna.com/jedna-svetica-susretu-licem-crkve/14389<br /><br />Treba razlikovati sv. Ispovijed od duhovnog razgovora, i to mogu biti različiti svećenici. Uvijek je bilo loših ispovjednika, i sv. Terezija Avilska je koliko se sjećam imala žalbi na njih. A što je zanimljivo u njenom životu, u jednom trenutku je susrela svećenika koji je sveto živio, i kao takav je bio na glasu, ali nisu 'kliknuli'.<br />Ako ste se spremili za sv. Ispovijed, ako ste došli naoružani papirom na kojem je napisano ono što želite reći (jasno i sažeto), ako se kajete za svoje grijehe i imate odluku popraviti život, ako molite Duha Svetoga da Vam progovori preko svećenika bez obzira koliko bolno bilo (jer odustajanje od vlastitih zamisli i opomena za grijeh može biti itekako bolno) ... to sve spada u dobru pripremu za sv. Ispovijed. I takva sv. Ispovijed je uvijek valjana bez obzira na svećenika koji ispovijeda. Jer je svećenik u ispovjedaonici samo oruđe u rukama Božjim i nekad ne mora ništa ni reći. Dovoljno je samo ako nas saluša. Samo mi nekad očekujemno priznanje, divljenje ili ne znam što već, pa očekujemo da svećenik svašta nešto kaže da bi nas opravdao.<br /><br />I ako ste spremni poslušati svećenika ono što Vam kaže, to je znak poniznosti. Isus uvijek nađe načina da ispravi krive putove kad se pojave. Naravno, niti jedan svećenik neće nagovarati na grijeh, niti smo dužni slušati ako nas netko savjetuje na grijeh. Zato treba s vremenom naučiti što je ispravno, a što nije. Govorim da smo danas pismeni, i da imamo dostupne literature pa nebudimo lijeni....<br /> <br />Naravno, ako smatramo da je sv. Ispovijed bila loša, da možemo potražiti drugog svećenika. Recimo primjer ako se kojim čudom desi da svećenik u jednom trenutku prekine pokornika i kaže ok Bog sve zna ili nešto slično... da stvari ostanu neizgovorene. I zato se uvijek naglašava teški grijesi se prvi ispovijedaju, a onda dalje prema lakšima. Ili ako svećenik iz nekog razloga počne odstupati od nauka i govoriti da nešto nije grijeh a znate prema ispitu savjesti da je.... isto tako uvijek potražimo nekog drugog svećenika. <br /><br />Poželjno je držati se istog svećenika za sv. Ispovijed, jer da bi nam eventualno nešto i rekao mora nas i upoznati. Često se ispovijedati, i prema različitim okolnostima ne libiti se otići i kod nekog drugog svećenika na sv. Ispovijed. Jer u današnjim vremenima valja izbjegavati navezivanje s obzirom kako svećenici mijenjaju mjesta služenja. <br /><br />Samo je problem što je čovjek tvrdoglav u svojim uvjerenjima, i nekad jako teško prihvaća što mu svećenik kaže. Tu je najbolje pravilo: prvo poslušaj, pa onda razmišljaj o tome :-) <br /><br />Kontraproduktivni komentari uništavaju. Isus nigdje nije rekao da griješimo dok radimo na širenju Božjeg Kraljevstva. I u stvari, Isus kaže: po plodovima ćete ih prepoznati. Znači netko tko tvrdi da ima dobre namjere i dijeli savjete, a ako ga druga strana ne posluša pa onda njegovo pričanje prijeđe u grijeh... je li to od Boga ili sotone?<br /><br />Vidite kako ste se nesvjesno opet ulovili svećenika "koliko bi svećenika reklo....". Ako Vi to znate, činite tako. I budite primjer drugima, tamo gdje ste poslani. Najgore se zatvoriti unutar vlastitih zidova, osim ako osoba nije pozvana na takav način duhovnog života. Isus je lijepo rekao: šaljem vas kao ovce među vukove, pa povjerujmo u tu Riječ. Isus misli na nas, samo mi slabo mislimo na Njega. <br /><br />Tako je i sa svim drugim stvarima koje se dešavaju oko nas: činite ono što je ispravno. Tko zna kada će sjeme koje tako sijete narasti. A mi bi odmah plodove. E ne ide to tako. A ako nas netko doživljava kao svadljive tradicionaliste, koji non stop nešto njonjaju i usput tu i tamo vrijeđaju, kako će nam vjerovati?<br /><br />Zato i kažem, da sve ima svoje mjesto i vrijeme: i ljubav, i kritika, i opomena, i savjet..... ali bez ljubavi se ništa ne može. Bolje je onda šutjeti nego uprljati jezik. Još možemo biti zahvali Isusu što nam je otkriveno gdje griješimo, ili dolazimo u priliku da zgriješimo. Prilika da sami molimo Isusa za promjenu našeg srca.<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-12000898277681207172020-02-27T09:46:57.091+01:002020-02-27T09:46:57.091+01:00Mario:
"Nismo ih mi pozvali da oni budu sveće...Mario:<br />"Nismo ih mi pozvali da oni budu svećenici. Isus ih je pozvao." <br /><br />- Ovdje se prilično dobro vidi zašto Vi nastupate tako neokonzervativno i indultistički. Uopće ne dopuštate mogućnost, da POSTOJI sama mogućnost svećeničkog samopoziva - da Isus nije pozvao nekog svećenika, već da se sam pozvao. Vjerovatno dopuštate da postoji loš svećenik, ali ne i da se sam pozvao u svećenički stalež - kolokvijalno nazvan uhljeb. U tom ultramontanističko-neokonzervativno-indultističkoj poziciji, NE MOŽE postojati svećenik sa samopozivom, nego je sve to volja Božja, tj. Isus ga je pozvao... Iz tog proizlazi slijedeća posljedica-stav: kakav je da je, svećenik je, njegov smo način rada i pastoral dužni sprovoditi jer ga je Isus osobno pozvao u svećenički stalež, pa suprotno čineći ili ignorirajući, ulazimo u grijeh neposlušnosti... Takvi stavovi se jasno protežu i na konklave, tj izbor papa. Aktualni papa je uvijek najbolji papa jer je njegov izbor Božja volja... Naravno da je isti pogled i na hiperkanonizacije koje je polučio npr. Ivan Pavao II. i tako dalje, i tako dalje... - sve je zapravo dobro i može se pozitivno integrirati, ako je naš pristup pozitivan, tj autentično kršćanski...Senushttps://www.blogger.com/profile/00660517855642117465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-33043985558413405542020-02-26T20:50:58.360+01:002020-02-26T20:50:58.360+01:00Mario,
Cijenim vaše misli, ali dobar svećenik nije...Mario,<br />Cijenim vaše misli, ali dobar svećenik nije samo osoba kod koje se ispovijedamo, već bi on trebao biti mudar duhovnik, čovjek kojem vjerujemo više nego samome sebi. Koliko bi svećenika reklo ovo što ste vi rekli o opasnosti umiranja u smrtnom grijehu? Ne mislite li zato da je, koliko god bilo ružnih i kontraproduktivnih komentara, od iznimne važnosti upozoriti ljude da se, osim u izvanrednoj prilici, klone ili da se barem potpuno ne povjeravaju modernim svećenicima koji neće upozoravati na važnost spasenja suša i koji će dijeliti Pričest na ruku dok čestice u svakoj od koje je čitav Krist padaju na tlo? Nije stvar u odbojnostima ili uopće o osjećajima, stvar je u činjenici da ako netko javno radi propovijeda novu religiju, on objektivno, neovisno o tome koliko u srcu dobra osoba bio, ne može biti netko kome ćemo vjerovati.<br />SAPanonimanhttps://www.blogger.com/profile/04278414896598701298noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-6626686765663645452020-02-26T20:35:46.302+01:002020-02-26T20:35:46.302+01:00Vezano za sv. Katarinu Sijensku, tada se nije radi...Vezano za sv. Katarinu Sijensku, tada se nije radilo o svećenicima koji propovijedaju suprotno nauku katoličke vjere, već je bilo riječ o njihovim osobnim slabostima ili tako nekako...<br />SAPanonimanhttps://www.blogger.com/profile/04278414896598701298noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-54372880151713880252020-02-26T16:13:04.182+01:002020-02-26T16:13:04.182+01:00Hm, zanimljiv komentar da opstruiram diskusije. Da...Hm, zanimljiv komentar da opstruiram diskusije. Da, u pravu ste. Opstruiram diskusije koje su se pretvorile u komentarima u navijačko prozivanje, tko će više izreći ružnih stvari na račun svećenika.<br />Nismo ih mi pozvali da oni budu svećenici. Isus ih je pozvao.<br /><br />I na kraju krajeva, s takvim stavom se stvara i averzija prema svećenicima. Zamislite situaciju, trebate hitno sv. Ispovijed, a željenog svećenika nigdje blizu, nego samo onaj kojeg ne volite. Hoćete li riskirati vječni život, tj. reći eh strpit ću se još par dana dok ne dođe onaj svećenik koji mi je ok, i s takvim grijehom hodati danima okolo? Iako su sveci govorili da se sa teškim grijehom ne smije leći u krevet jer tko zna hoćemo li se ujutro uopće probuditi.<br /><br />Ili samrtna postelja, a umirući u sebi misli, joj ne volim tog svećenika, neću se kod njega ispovijediti rađe ću umrijeti bez sv. Ispovijedi ili mu neću otvoriti srce do kraja, tak i tak svećenik to ne kuži... i tako riskira svoju vječnost samo zato što mu se srce napunilo gorčinom.<br /><br />I umjesto promatranja Isusa, onda se sve svede na promatranje svećenika, kao da smo apsolutno ovisni o njemu i njegovim stavovima. Čvrsto vjerujem da se Isus brine za one koje ljubi i one koji ljube njega, bez obzira na svećeničke pogreške, i da će sigurno naći načina da dođe do svake duše ako to ona želi. Treba se upaliti žar u našim srcima za izdići se iznad trenutne situacije, naravno uz pomoć Božje milosti.<br /><br />Ja bi prvi da je sve savršeno, ali nažalost nije. Prvi ja nisam savršen. I zato treba mjera u prosuđivanju. To je ono što je Ivan naveo u svezi sv Katarine Sijenske. <br /><br />I za kraj, zanimljiva stvar: Juda je imao Savršenog Učitelja. A ipak je završio tako kako je završio. I to je opomena za sve nas, koji tražeći ispravne stvari (što je i dobro i ispravno), ne zaboravimo sami na sebe da naše srce moramo otvoriti Isusu... zato sam i postavio pitanje koliko nas mijenja TLM ili ćemo ostati u stanju prikrivene gorčine radi loših stvari koje se događaju oko nas?<br /> <br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-13098404758660015932020-02-25T19:46:05.820+01:002020-02-25T19:46:05.820+01:00Kada govorim da nije sve crno-bijelo, tada ne misl...Kada govorim da nije sve crno-bijelo, tada ne mislim na mlakost... Pogotovo ne u odnosu prema Presvetom sakramentu.<br />Što se tiče kritiziranja svećenika, mislim da je dobro pročitati kako to rade veliki sveci kao što je npr. sv. Katarina Sijenska. Ona se žestoko obrušila na zlo među klerom u Crkvi, ali nikada nije direktno javno korila konkretne svećenike.<br /><br />Ivan<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-37555835509270786752020-02-25T17:14:51.102+01:002020-02-25T17:14:51.102+01:00To sve skupa ovisi od osobe do osobe.
Primjerice...To sve skupa ovisi od osobe do osobe. <br /><br />Primjerice, nekome ce pricest na ruku biti nesto sasvim normalno, drugi ce smatrati da je bolje na jezik primati, ali biti zadovoljan i s objasnjenjem da je crkva dopustila i na ruke, treceg ce sablazniti kako se olako prosipaju posvecene cestice itd. Naravno da prvi nece razumjeti trecega i pitat ce se zasto stvara pomutnju i gleda stvari crno-bijelo. <br />Netko ce hvaliti Ivana Pavla II. zato sto je pomogao neovisnosti Hrvatske i svidja mu se njegova karizmaticnost, a drugi ce upozoravati na sablazni u Asizu ili npr. na kriminalne ljude koje je uzdigao na vodece polozaje. <br />Ili primjerice najnoviji slucaj, netko ce do proslog tjedna smatrati da je Jean Vanier bio veliki svetac i nece htjeti ni cuti za razlicite problematicne izjave koje je davao recimo o eutanaziji.<br /><br />Analogni primjeri mogli bi se umnoziti u beskraj. Kljucno pitanje je gdje povlacimo granicu sto je nama prihvatljivo. Svatko ima neke svoje gabarite. Neki ce zapasti previse u crnilo ne brinuci se o svom duhovnom zivotu, a drugima ce biti dovoljno da su si nasli neki prihvatljivi kompromis i nece im biti drago ako netko drma njihov status quo. <br /><br />Dakako da stvari nisu crno-bijele, ali bome nisu ni ruzicaste. Ja se nadam da barem ponekad dajem i prakticna rjesenja. Nazalost, u mnogo slucajeva najprakticnije rjesenje bi bilo zatvoriti neke osobe u zatvorski tip samostana i baciti kljuc. Ali i u domeni naseg osobnog zivota postoje prakticna rjesenja. Primjerice, mi ne mozemo ukinuti novus ordo, ali mozemo upozoravati na njegove defekte i sto je jos vaznije, redovito pohoditi i podrzavati tradicionalnu misu. Ne mozemo zatvoriti ili laicizirati hereticnog svecenika, ali mozemo upozoriti na njegove hereze i javno ga ukoriti (naravno da se treba i pomoliti za njega, ali to se radi u privatnosti). Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86186547626932187092020-02-25T15:44:11.254+01:002020-02-25T15:44:11.254+01:00Slažem se s prethodnim komentarom od mc-a. Ne želi...Slažem se s prethodnim komentarom od mc-a. Ne želim generalizirati ali moje je iskustvo da su tradicionalisti koje poznam dosta ispunjeni sivilom i često srdžbom. Posebno to iskustvo imam s prijateljima koji su se okrenuli SSPX-u.<br /><br />Također, nikako mi ne sjeda što omalovažavaju sve što se događalo u Crkvi nakon V2. Stvari nisu crno-bijele i nikada neće biti, kao što nisu bile niti prije drugog Koncila.<br /><br />IvanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-77769672951573454902020-02-25T12:42:45.963+01:002020-02-25T12:42:45.963+01:00Meni su Marijevi komentari čisto osvježenje u uspo...Meni su Marijevi komentari čisto osvježenje u usporedbi sa komentarima većine ostalih. Imam osjećaj da su mnogi zapeli u tom beznađu, vide samo crne i loše stvari i vole u tome ostajati kao u nekom utočištu. Samo vole iznositi sve negativne stvari današnjeg vjerskog stanja i širiti beznađe. U redu, slažem se da je stanje vrlo loše i kada bismo ovisili o NO pastirima i njihovom "nauku", ne bismo daleko dogurali. Ali na nama je da se borimo, a ne prepuštamo beznađu. A imam osjecaj da je većina "tradicionalista" vrlo zatvorena, ogorčena, osuđuje i ne prihvaća druge koji možda iz neznanja žive vjeru tako kako žive. Možda neki još nisu imali priliku upoznati pravi tradicionalni nauk jer naivno očekuju da im njihovi NO pastiri to predaju. Mi smo ti koji ih svojim ponašanjem i životom trebamo privući tradiciji, a bojim se da ponašanje većine ima kontraefekt. Osobno znam ljude kojima je privlačna tradicija, ali se osjećaju osuđivano i neprihvaćeno jer se izgleda stvorio dojam da je tradicija rezervirana za "višu klasu".<br />Poanta priče, svi znamo da oko nas ima tisuće i tisuće loših primjera i stvari koje nisu Bogu ugodne, ali ne znam koliko je od koristi stalno o tome razmišljati i raspravljati ako barem ne pokušamo donijeti i predložiti neka rješenja, a to uvijek može biti barem mala zadovoljština Bogu ako ništa drugo ne preostaje. <br />Mrzimo grijeh, ali ljubimo čovjeka, pa hajmo se vježbati u ljubavi i izmoliti danas barem 3 Očenaša za konkretnog svećenika.<br /> <br />-mcAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3839896467129060082020-02-25T11:11:18.606+01:002020-02-25T11:11:18.606+01:00Još samo da odgovorim Tomi jer nekoliko dana sam r...Još samo da odgovorim Tomi jer nekoliko dana sam razmišljala o ovome što je napisao na kraju inače sasvim korektnog komentara.Možda me i zasmetao cijeli taj post upravo zato što ste postavili određeni standard intelektualne finoće i poštenja na koji sam navikla i radi kojeg čitam vaš blog.Vjerojatno se nećete složiti, no ovaj je post od tog standarda odskočio, barem po mom mišljenju.<br />Što se tiče podvlačenja crte, mislim da je katoliku koji živi u ova današnja nesretna vremena potrebno više dara mudrosti nego ikada ikome u bilo koje vrijeme, da ostane vjeran istini, a da ne ponizi ili uvrijedi čovjeka.Luzhttps://www.blogger.com/profile/11778119670583356888noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-72798250296445399112020-02-25T10:46:46.070+01:002020-02-25T10:46:46.070+01:00Koliko ja pratim Marieve upise kod Tome, Mario piš...Koliko ja pratim Marieve upise kod Tome, Mario piše trolaški. Opstruira diskusije. Nema baš puno osoba koje imaju s njime konsenzus oko onoga što se diskutira. Također, stil pisanja je sentimentalan, i 'trebaološki' - stalno se zalaže za ono što bi mi 'trebali' kao da je on jedan tradicionalist, a nije, te prozivalački koji stalno počinje riječju "umjesto" - npr. umjesto da molimo, mi prozivamo, umjesto da mirimo, mi imamo trzavice, umjesto da ljubimo, mi se svađamo.Senushttps://www.blogger.com/profile/00660517855642117465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-25258722979451775982020-02-25T10:05:05.977+01:002020-02-25T10:05:05.977+01:00Jest, Alen, sve ste dobro pokopčali i pohvatali.Os...Jest, Alen, sve ste dobro pokopčali i pohvatali.Osim ove zadnje rečenice, naravno da se nitko nije meni ispričavao, samo hoću reći da, vjerovali ili ne, ljudi kojima se rugate znaju priznati kad su u krivu i cijene istinu.To mogu baš direktno posvjedočiti.Istina nije privilegij jedne točno određene skupine .To je bila poanta, poniznost, koju očito odričete bilo kome koga se trpa u , moderniste, hipije i slično.Mene ste krivo detektirali, zapravo skloni ste trpanju u ladice što opet govori najviše o vama samima.I ne, nije dobro da "tu i tamo pogriješite" jer na taj način možete nekoga s lakoćom oklevetati.Kako je samo lako zamasakirati loš čin s dobrim namjerama.Prelako.Namjere i cilj plemeniti, a odgovornosti skoro nikakve.Win win situacija.Luzhttps://www.blogger.com/profile/11778119670583356888noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-52470827079121683972020-02-24T23:35:35.946+01:002020-02-24T23:35:35.946+01:00Nikolina, fulas ovdje kruske i jabuke. No svjesna ...Nikolina, fulas ovdje kruske i jabuke. No svjesna si toga vrlo dobro. Jer kad bi ista situacija bila u suprotnim ulogama, mislim da ne bi na ovakav način komentirala. Vi katolički modernistički hipijevci, i "mantraši" Božjeg milosrđa, u situacijama kad vas se pogodi u srž, uvijek se vadite na osuđivanje. Kao jaje jajetu ste. Dajte, molim vas malo spontanosti, svijet bi bio puno bolji.<br /><br />fulas kruske i jabuke jer ovdje se na temu iznosi nešto što je sustavno, koncepti koji su ušli u sve pore Crkve i klera. Ime i prezime je manje bitno, spomenuti svećenik samo je kap u moru modernističkih štetočina, iako bih ipak pohvalio hrvatske moderniste jer još uvijek dobrano kaskaju za onim europskim i američkim po pitanju iznošenja heretičkih i poluheretičkih stajališta. No vi modernisti...samo da naglasim da tradicionalisti kao termin je potpuni nonsense. Imamo katolike i modernističke katolike/"katolike". Nego vi furate taj termin tradicionalist jer time želite naglasiti kako je cijelo ovo razdoblje od IIVC u zadnjih 50ak godina jedan normalni kontinuitet Crkve, jedan organski rast Crkve, a zapravo je objektivno deformitet, što znači da su tradicionalisti zapravo jednostavno katolici, a vi ste zapravo modernisti.<br />Dakle kad god se pojavite u medijima, bilo Glas Koncila, HKR, Laudato itd. trebalo bi komentirati "gle modernista". Jer ruku na srce kad se u katoličkim medijima svake prestupne pojavi netko tko ne diše kao i vi, vi uvijek komentirate "gle tradicionalista".<br /><br />Pa ja sam vrlo svjestan koja je tanka linija da čovjek uđe u smrtni grijeh i znam da mogu i pretjerano upast u osuđivanje, no isto tako znam, duhovnim očima, da primjerice ovi ljudi iza ovog bloga puno puno više ljube istinu nego tvoj kompa iz Palme. Jer u najmanju ruku tvoj kompa iz Palme ima nadređene. A daleko je taj od najmanje ruke. Znaš onu od mozganja odlutaše. A povijest i milijun primjera u modernom svijetu pokazali su da oni koji u mozganju odlutaše (jer nisu sveti, a svaki svećenik bi trebao težiti za svetošću, a ne za ugledom i čašću) moraju imati glazuru koja će sve to održavati u formi. A jel znaš kako snabdijevaju tu glazuru, čime i kakvim postupcima? <br /> <br />Svi ste vi modernisti jedni jako dobri suptilni zafrkanti. Kužite vi sve. Jer da se postavljate prema Crkvi, kleru i papi kao prema svojem novčaniku i egzistenciji svi bi bili tradicionalisti. Nego ovako možete proračunato koketirati kako vam odgovara. <br /><br />Bolje da težim za istinom bez kompromisa pa tu i tamo pogriješim (jer sam naravno, čovjek ranjen istočnim grijehom) nego da predstavljam izdanak jednog trulog "sustava". A to što izdanak jednog trulog "sustava" tu i tamo nekom kaže opjostii. wooow<br />ajmo se sad svi razgaliti. Na ovom blogu se, vjerujem, ne okupljaju mala djeca pa da daješ izjave poput toga kako ti IZ PRVE RUKE znaš da je njemu lako reći oprosti. <br />Alennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-59816057189907980342020-02-24T22:40:59.246+01:002020-02-24T22:40:59.246+01:00Izražavanje sumnje nije klevetanje nego izražavanj...Izražavanje sumnje nije klevetanje nego izražavanje sumnje.Alennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-74355365705757127762020-02-24T16:32:34.739+01:002020-02-24T16:32:34.739+01:00Nasjretniji ću biti kad se moje srce smiri u Gospo...Nasjretniji ću biti kad se moje srce smiri u Gospodinu Isusu Kristu.<br /><br />A žalosti me kad vidim kakvih sve komentara ima a ko fol svi ljubimo TLM. I što drugi mogu misliti o nama? Kao, borimo se da drugi imaju dobro mišljenje o nama, i onda sami sebi skačemo u usta..... <br /><br />Naveo sam kako neki jedva čekaju da krenu sa gnjevom. A za Tomu sam naveo da se možemo ali i ne moramo složiti, i to je ok. Zato sam rekao da svatko može pitati svećenika oko takvih situacija, i nije na meni da se u to miješam. Svaki duhovni život traži poslušnost ako u nekog svećenika imamo povjerenja. Tu ne spada ono: idem pitati 5 svećenika, pa dok ne nađem nekoga koji će se složiti s menom :-) Pa sad svatko ima svoj izbor. <br /><br />Hm, Dizma, evo nudim ti izazov... ako si spreman da te nepravedno osude na smrt radi drugoga, da te bičuju, da te okrune sa krunom čiji šiljci su bili dosta dugački, da ti natovare križ pa na neko brdašce i da te ondje razapnu, a ti da čitavo vrijeme moliš za one koji ti to rade, i nemaš ni trunku loših primisli, e onda bih i nekako mogao razumjeti da nekome kažeš nosi se od mene sotono.<br />Ako nisi, moj prijedlog je: ipak se suzdrži od teških riječi prema drugome.... znaš kako Isus kaže: mjerom kojom mjerite biti će vam mjereno.<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-67742545418995639042020-02-24T12:08:56.840+01:002020-02-24T12:08:56.840+01:00Mario,
Naveo sam Tomu kao pozitivan primjer u ovo...Mario, <br />Naveo sam Tomu kao pozitivan primjer u ovoj raspravi, a ti si našao izdvojiti negativan primjer koji nije Tomin. Svejedno, ostajem pri tome da bi ti bio najretniji da svi žive pod staklenim zvojima bez međusobnih kontakata, da uz one kršćanski nužne opomene (koji bi nekad u slučaju izostanka mogli biti i grijeh propustom) ne bi došlo do vrijeđanja na osobnoj osnovi. A i vrijeđanje na osobnoj osnovi je nekad upitno je li ili nije. Npr. nosi se od mene sotono. Ti bi dao ruku u vatru da jest. ☺Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-69566997750622083872020-02-24T10:47:53.037+01:002020-02-24T10:47:53.037+01:00Ako je to bitno za spas Vaše duše, onda Vas razumi...Ako je to bitno za spas Vaše duše, onda Vas razumijem.<br /><br />A ako nije, onda si nemojte dopustiti da činite grijeh ako vidite nešto što Vam se ne sviđa.<br /><br />I kao malu pomoć: konzultirajte crkvene oce oko tog pitanja i onda ćete moći mirno spavati.<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3150099521687766952020-02-24T10:44:52.958+01:002020-02-24T10:44:52.958+01:00Iz ostavljenih kometara:
"Moje iskustvo s nj...Iz ostavljenih kometara:<br /><br />"Moje iskustvo s njim prepotentan i bahat, ako može provocirati rado će to učiniti" - je li to kršćanski?<br /><br />To je zanimljivo, ako govorite da treba razlikovati zlo i osobu, iz ove rečenice to baš ne vidim. I zato sam rekao da neki jedva čekaju da krenu sa svojim gnjevom na ovakav članak. Namjera autora sigurno nije bila osuđivanje osobe. Ali su se plodovi pretvorili u osuđivanje.<br /> <br />Mogu se s autorom (ne)složiti oko načina, ali su to individualna mišljenja. Možda je autor samo mogao odgovoriti na njegov tweet s nečim pravovjernim, naprimjer....<br />Tu ne želim pametovati jer nadam se da svaki od nas ima nekog svećenika kojeg može pitati kad se nađe u tako nekim nedoumicama što činiti. A u takve tuđe stvari se ne miješam.<br /><br />Pogledajte djela svete Terezije Avilske. Ni jednog jedinog imena u njenoj knjizi. A nije uvijek vidjela lijepe stvari....<br /><br />I to bi bilo zanimljivo, kad bi najžešći komentatori javno počeli pisati svoje grijehe. Kao što je svećenik odgovoran za nas vjernike, tako je i vjernik odgovoran za stalež u kojem se nalazi. I kad bi svaki od nas priznao koliko se teško promijeniti, i da je za to potrebno vrijeme i strpljenje, onda bi razumio i drugoga koji čini neke stvari koje nisu baš lijepe. To ne znači da uvijek treba šutjeti, naravno. Samo su reakcije kad netko ne reagira na upozorenje - osuda. A ne znamo što će sutra biti. <br /><br />Zamislite, imate jedan set uvjerenja i sad vam dođe netko i kaže: krivo radite. Kolika poniznost mora biti da osoba prizna: da, stvarno. Ako se sami uspijevate tako brzo mijenjati, onda ste zbilja jako ponizni :-) <br /><br />Tek na odru ćemo znati jesmo li ili nismo bili vjernici, a do tada kao što sam rekao molimo jedni za druge da preživimo ova teška vremena.<br />I pričajmo kad imamo dovoljno ljubavi za osobu kojoj želimo nešto reći, ako pred očima imamo tu ljubav i želju da ta osoba jednog dana bude u Nebu. Inače, bolje je šutjeti u nekim situacijama jer iz ljudske perspektive nekad krenemo pričati da bi dokazali kako je osoba u krivu. Samo je stvar pristupa, u kojem se moramo svi vježbati, ja prvi.... <br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3341932013173564352020-02-23T19:43:17.308+01:002020-02-23T19:43:17.308+01:00Mario,
taj tvoj stav nesukobljavanja nije kršćans...Mario, <br />taj tvoj stav nesukobljavanja nije kršćanski. Kršćanski je razlikovati napad na osobu od napada na zlo. Držim da je Toma u temi i komentarima prema svećeniku ostao savršeno u okvirima onoga što kršćanstvo mora biti. Meni to teško ide, pa kažem da za sebe ne znam. Međutim, za tebe znam (da ovo dvoje ne razlikuješ), nego bi htio nesukobljavanje po svaku cijenu.<br /><br />Pravo jedinstvo nastaje uvijek iz zdravih napetosti i suprotnosti. Kad se u ime ljubavi želi od početka izbjeći svaka napetost, tada ljubav postaje tiranija i prisila.<br />(Anselm Grün OSB, "Putovi k slobodi")Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17198221306913810242020-02-23T18:56:18.942+01:002020-02-23T18:56:18.942+01:00Pa saznajte za sebe. Jer ne možete znati nešto za ...Pa saznajte za sebe. Jer ne možete znati nešto za mene, a ne znati za sebe :-)<br /><br />I molimo jedni za druge da preživimo ova teška vremena....<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18225982527991812242020-02-23T17:59:13.462+01:002020-02-23T17:59:13.462+01:00"Čini barem iz straha od kazne ono što nisi u..."Čini barem iz straha od kazne ono što nisi u stanju činiti iz ljubavi prema Bogu." Barem iz straha od koje to kazne? Zato me zanima tvrdi li pater samo to da su za paklene muke krivi sami paklenici ili možda tvrdi da Bog nije stvorio pakao te da pakao i ne postoji.<br />M. P.Anonymousnoreply@blogger.com