tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post514772794254395890..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Ono što smo i očekivali od ovog turobno predvidljivog pontifikataToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger54125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-8166061591198916762018-04-21T00:12:11.770+02:002018-04-21T00:12:11.770+02:00Iz intervjua s Henryjem Sireom, autorom knjige ...Iz intervjua s Henryjem Sireom, autorom knjige <a href="http://tomablizanac.blogspot.hr/2018/01/papa-diktator.html" rel="nofollow">'Papa diktator'</a>: <br /><br /><br />Asked why he chose not to write a more balanced book on the Pope, Sire says it was “intended to be an alarm call” for a pope he believes has “gone off the rails.”<br /><br />“When you’re shouting ‘Fire!’ when the house is on fire, you don’t say: ‘Well actually the fire is doing quite good work cooking the chicken in the kitchen,’” he explains.<br /><br />http://www.ncregister.com/blog/edward-pentin/video-historian-henry-sire-discusses-his-book-the-dictator-popeToma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-31902224943756830122018-04-20T20:53:48.723+02:002018-04-20T20:53:48.723+02:00P.P.S. Treba dodati da, što se tiče precizne klasi...P.P.S. Treba dodati da, što se tiče precizne klasifikacije kajkavskog i čakavskog kao dio jednog zajedničkog jezika ili ne, nju dodatno otežava to što je vlastito ime kajkavskog jezika zadnjih pola tisućljeća bilo "horvatski" (prije toga "slovenski", u vrijeme kad su se današnji Slovenci zvali Kranjci, a njihov jezik kranjski), te što su čakavski njegovi govornici, uz dalmatinski, te opće ime ilirski ili slovinski, zvali i hrvatski. Tadašnji govornici su, ako su htjeli naglasiti razliku između tih jezika, koristili razlikovna imena (npr. "dalmatinski"), ali su često koristili i isto ime. <br />Zato je najlakše učiniti što su učinili svjetski jezikoslovci i svrstati ih u "Serbo-Croatian iliti Bosnian-Croatian-Serbian" (meni je od tih izmišljenih naziva kad želimo posebno označiti zajednički jezik draže i ispravnije staro i dugo upotrebljavano ime "ilirski"), što međutim dovodi do spomenute nelogičnosti u vezi slovenskog i kajkavskog.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-42943757279800518332018-04-20T20:05:57.195+02:002018-04-20T20:05:57.195+02:00Stoljećima su se katalonski i provansalski držali ...Stoljećima su se katalonski i provansalski držali istim jezikom. Danas se jezikoslovci na takve teze samo mogu nasmijati. Furlanski se držao samo dijalektom. Danas je jezik.<br />Calvin je preveo Bibliju na francuski i sve druge romanske jezike unutar francuskoga govornog područja držao manje vrijednima. Sve ostalo je "patois".<br />Upravo je ta protestantska manija da svaki vjernik mora čitati Sveto Pismo na svome jeziku možda i potakla to nametanja jednoga dijalekta kao jezika, a ostalih kao manje vrijednih, pogrješnih i "seljačkih". <br />Romanski jezici imaju kriterij standardizacije jer su i veliki romanski dijalekti također jezici kao i standardni jezici.<br />U našem slučaju presudan je kriterij identifikacije govornika, uz još neke. To lijepo objašnjava akademik Katičić.<br />K tome, uzmimo primjer frazema biblijskoga podrijetla u hrvatskome, srpskome i bošnjačkome. Ili primjer frazeologije općenito: binoma, trinoma ili poslovica.<br />Razlike su manje između hrvatskoga i slovenskoga. Ili hrvatskoga i poljskoga.<br />Uglavnom, Hrvati su došli unutar limensa i hrvatski posvema spada u "Slavia Latina" ili "Slavia Romana".<br />Srpski naprotiv u "Slavia Ortodoxa". Veliki poznavatelj književnosti u "Slavia Ortodoxa", talijanski znanstvenik Riccardo Picchio hrvatski jezik i književnost potpuno isključuje iz toga kruga, sve do kraja 18. stoljeća.<br />To ne znači da je srpski manje vrijedan. Riječ je jednostavno o dvama jezicima.<br />Ne može postojati jezik u kojemu se kaže: bilježnica ili sveska, kruh ili hleb, Uskrs ili Vaskrs, papir ili hartija, zrak ili vazduh, plijesan ili buđ, grah ili pasulj...i tako još stotine primjera.<br />Moderna semantika niječe uopće postojanje sinonima i prihvaća ih jedino kao kao bliskoznačnice.<br />Da ne govorimo o kulturološkim, emotivnim i automatiziranim pragmemima u komunikaciji: od "Hvaljen Isus", "Zbogom", "U ime Isusovo" nakon kihanja, "Bože sačuvaj", "Pokoj mu duši", "O Gospe pomozi" itd.itd.<br />To ćete baš čuti u srpskome.<br />Posrijedi su ipak dva jezika.<br />Jako slična, no dva jezika.<br /><br />Kikii<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-59878788221613809692018-04-20T19:23:51.096+02:002018-04-20T19:23:51.096+02:00Nisam mislio nastavljati o ovom (jer smatram pitan...Nisam mislio nastavljati o ovom (jer smatram pitanja vjere daleko važnijim od pitanja nacije), ali kako si me povukao za jezik, citati Kašića i Vrančića su samo ilustrativni primjer činjenice da su od pamtivijeka sve do prije stotinjak godina (ako ne i manje) Hrvati, Srbi, Bosanci i Crnogorci <b>univerzalno</b> smatrali da govore istim jezikom (kako god ga zvali), kao i da su kulturno i krvno povezani kao srodna ilirska tj. južnoslavenska plemena. Bez obzira što je to danas iz itekako razumljivih razloga politički problematično, politika ne može promijeniti činjenice, a ni (koliko god bi to htjela) ne može promijeniti povijest. Svaki čovjek, svaki kršćanin, ima dužnost ljubiti istinu više nego sve drugo.<br /><br />Ako danas netko drži da mu je da bi ljubio svoju zemlju i jezik potrebno držati da ne govori istim jezikom kao Srbi, onda se očito, kako sam napisao, radi o određenim kompleksima (zanimljivo da i hrvatski i srpski nacionalisti optužuju jedni druge da su im ukrali jezik - valjda su preci ovih drugih govorili tunguski - bilo bi smiješno da nije žalosno). Cijeli svijet će i dalje to sve gledati kao isti jezik (a Hrvate, Srbe, Slovence, Bosance, Hercegovce i Crnogorce kao posvađanu rodbinu), pa će se možda i onaj samozavaravajući dio današnje hrvatske inteligencije jedan dan opametiti i vratiti se precima (ili jednostavno to stajalište kopirati sa Zapada kao što se čini sa svim ostalim, i pozitivnim i negativnim). <br /><br />P.S. Slovenski i hrvatski kajkavski nisu isti jezik, ali su jedan drugom najbliži srodnici i nesumnjivo spadaju u istu podskupinu, a smatram da se i za čakavski po jezičnim kriterijima može utvrditi da on i štokavski nisu dijalekti istog jezika. Danas se u svijetu sve to bez razlikovanja trpa u "Serbo-Croatian" (ili novijim izrazom "Bosnian-Croatian-Serbian"), što dovodi do apsurda da je kajkavski svrstan u "Serbo-Croatian", a slovenski naravno nije, iako je kajkavski daleko bliži slovenskom nego bilo kojem govoru koji spada u taj "Bosnian-Croatian-Serbian". Ipak, čitam na engl. Wikipediji da ima uglednih hrv. jezikoslovaca koji kajkavski smatraju posebnim jezikom.<br /><br />Još jedan ilustrativni primjer:<br />U rukopisnoj kopiji Lekcionara Bernardina Splićanina koju je 1699. napravio ugledni splitski svećenik i profesor na papinskom sveučilištu Urbanianumu u Rimu, Ivan Paštrić, piše: <i>"Character est Cyrillianus, lingua Serviana vel Croatica vel Dalmatica vulgaris"</i> (slova su ćirilična, jezik govorni srpski iliti hrvatski iliti dalmatinski).<br /><br />Treba, dakle, birati hoćemo li poslušati mudrost predaka, ili ćemo misliti da smo mi pametniji. Ovo drugo je, nažalost, ne samo u jezičnom nego u gotovo svakom mogućem pitanju (pa i vjere), duboko promašeni ali općerašireni konsenzus ovog vremena.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-90698066740000865512018-04-20T10:48:06.505+02:002018-04-20T10:48:06.505+02:00A glede Kašićevih prosudbi: veliki jezikoslovac Mi...A glede Kašićevih prosudbi: veliki jezikoslovac Migliorini Dantea naziva ocem talijanskoga jezika, no u "Nauku o pučkome jeziku" Dante osuđuje toskanski, iz kojega se razvio današnji standardni talijanski jezik i na kojemu on sam piše "Božanstvenu komediju" i zalaže se za sicilijanski i bolonjski kao uzor jezika.<br />Talijani su s time stoljećima muku mučili. Čak su neki veliki jezikoslovci u prošlosti pisali da je to Danteu podmetnuto jer nisu mogli izići na kraj s tim izjavama.<br />Dakle, prosudba velikih jezikoslovaca može utjecati na standardizaciju i može bitno rasvijetliti neke vidove, no oni nisu crkveni naučitelji da se svaka njihova izjava uzima kao dogma.<br />Uostalom, jezikoslovci uvijek ponavljaju da je jezik dijalekt koji ima vojsku i mornaricu ili dijalekt koji je uspio tako da ni hrvatski nije pao s neba. I u slučaju hrvatskoga imamo standardizaciju i raznorazne utjecaje.<br />Svaki jezik je živ i razvija se. Jezična mijena je obilježje svih živih jezika. Za nekoliko desetljeća hrvatski i srpski razvit će se svaki u svojemu smjeru. Jesu li potekli iz istoga narječja, nebitno je. No ne vidim potrebu za sve ove frustracije, osobito za ovo kopanje po današnjemu standardnom jeziku i njušenje svih mogućih utjecaja vukovaca, okrivljivanje svega i svakoga za podilaženje panslavenstvu.<br />Na koncu će ispasti da je i Franjo Tuđman govorio srpski, ali i blaženi Alojzije Stepinac, kardinal Šeper i Kuharić itd.<br />A glede odnosa Rimske Crkve i hrvatskoga jezika piše akademik Radoslav Katičić u svojoj knjizi "Hrvatski jezik". Premda knjigu svima preporučujem, ne sviđaju mi se baš sva promišljanja o ulozi Rimske Crkve na razvoj hrvatskoga.<br />Mislim da je ovaj odnos potreban kao svojevrsna socijalizacija. Mi ne trebamo svoju autokefaliju.<br />Uostalom, imamo cijelu liturgiju na hrvatskome, pa što smo dobili?!<br />Nije li više djela pasionske baštine, popijevki, molitava itd. nastalo dok je liturgija bila na latinskome?!<br /><br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-32767848333608309422018-04-20T08:37:32.866+02:002018-04-20T08:37:32.866+02:00JMS,
Pomiješali ste kritiziranje u vezi tema naci...JMS,<br /><br />Pomiješali ste kritiziranje u vezi tema nacije s kritiziranjem u vezi vjere, što nije dobro jer je tolika razlika između toga, i preneseno i doslovno, kao između neba i zemlje. Neću komentirati dio vašeg komentara o naciji, ali s obzirom da ste upozorili na kritike u pitanju vjere, o tome ću nešto napisati. Općenito govoreći, katolici su dužni, pogotovo u ovom vremenu kad su često ostavljeni bez pastira (trebamo se moliti da Bog pošalje prave pastire Svom stadu), upozoriti svoju braću u Kristu na zablude, savjetovati, po potrebi i ukoriti. Također su dužni čuvati veze ljubavi i jedinstva. Ako se ponekad neki takvi komentari čine pregrubi ili nedovoljno ljubazni za tu priliku, pripišite to ljudskoj slabosti i obazirite se radije na materiju nego na način, da ne bi možda odbacujući nedostojnog glasnika odbacili i istinu.<br /><br />Također svi mi (uključujem i sebe) ne smijemo zaboraviti da smo dužni i uvažiti i razmotriti bratsku kritiku, te se ispraviti ako smo u krivu, jer smo itekako podložni pogreškama. Problem je nekad sa strane onog tko kritizira bez temelja, a nekad sa strane onog tko ne želi čuti kritiku.<br /><br />Uzmite u obzir i da je u impersonalnoj komunikaciji putem interneta često teško iz teksta razlučiti nečiji ton, pa se dobronamjeran ali neoprezan komentar može zabunom shvatiti kao maliciozan (bilo je na ovom blogu puno i jedne i druge vrste), i izazvati reakciju potpuno drukčiju nego u razgovoru uživo.<br /><br />Konkretno bih nešto rekao o ovom dijelu vašeg komentara, jer se radi o važnom pitanju vjere:<br />"... dogma obuhvaća da Duh Sveti ne obećaje pomoć papi ako uvodi novi nauk o čemu je riječ. Papa mora držati polog vjere."<br /><br />Tko bi bio taj tko procjenjuje ili odlučuje je li nekom izjavom papa uvodi novi (ili krivi) nauk ili samo tumači i razvija prijašnji? Taj bi bio iznad pape, jer bi svaka papina odluka bila podložna provjeri tog čovjeka. Ali "prvoj stolici nitko ne može suditi".<br />Također, dogma papine nepogrješivosti kaže da će Bog sačuvati papu od pogreške u nauci <i>"kada vrši službu pastira i učitelja svih kršćana, i kada svojim vrhovnim apostolskim autoritetom definira učenje o vjeri i ćudoređu koje treba držati čitava Crkva"</i>. Ako bi to u konačnici značilo da će Gospodin spriječiti papu da definira krivo samo ako je ono što papa definira ispravno, kakva bi to bila zaštita? "Ne mogu pogriješiti, osim ako ne izjavim nešto krivo." Prvi vatikanski koncil nije stavio nikakvo ograničenje uz svoju dogmatsku definiciju osim onih koje sam gore citirao.<br /><br />Ovako se izrazio crkveni naučitelj sv. Robert Bellarmin:<br /><i>"Papa je Učitelj i Pastir cijele Crkve, dakle, <b>cijela Crkva je tako dužna slušati ga i slijediti da ako bi naučavao zabludu, cijela Crkva bi upala u zabludu</b>.<br /><br />Naši suparnici odgovaraju <b>da ga Crkva treba slušati ukoliko govori ispravno</b>, jer Boga treba slušati više nego ljude.<br /><br />S druge strane, <b>tko će suditi je li papa naučavao ispravno ili ne? Jer nije na ovcama da sude je li pastir odlutao, čak ni, i naročito, u onim stvarima koje su uistinu sumnjive. Niti kršćanske ovce imaju većeg suca ili učitelja kome se mogu obratiti. Kao što smo gore pokazali, od (suda) cijele Crkve čovjek može uputiti priziv papi, ali od (suda) pape nitko ne može uputiti priziv; dakle, ako bi papa naučavao zabludu, cijela Crkva bi nužno upala u zabludu.</b>"</i><br />(De Romano Pontifice, knjiga IV, pogl. 3)Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-24241994936729096912018-04-19T22:42:19.097+02:002018-04-19T22:42:19.097+02:00Toma,
slažem se. I ja bih najradije zijevao.
Situa...Toma,<br />slažem se. I ja bih najradije zijevao.<br />Situaciju u hrvatskome jeziku trenutačno usporedio bih sa stanjem u islamu: svatko tko je malo hrabriji i okupi skupinu ljudi može onoga drugoga proglasiti otpadnikom od islama. I osuditi ga na smrt.<br />Tako i u hrvatskome jeziku: mislim da se trenutačno ni u jednome jeziku ne može intelektualce optužiti da ne znaju svoj jezik. Samo u hrvatskome.<br />Pitam se: jača li to ljubav prema materinskome jeziku ili dovodi do indiferentnosti (oprostite: ravnodušja) i time utire put novim neprijateljima hrvatskoga jezika koji će nametnuti nešto što baš nije hrvatsko jer je većini već dosta prepucavanja oko temeljnih riječi i pojmova. A mi u biti znamo koje su naše hrvatske riječi.<br />Dragi Bog je izvor reda, a ne kaosa. Čak i u jezikoslovlju.<br /><br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-47243250204320512562018-04-19T22:10:35.734+02:002018-04-19T22:10:35.734+02:00Ovdje smo otvorili temu koja je vrlo problematična...Ovdje smo otvorili temu koja je vrlo problematična i žalosna kao i cijelo stanje u Hrvata.<br />Mislim da velikosrpskim planovima ponajprije koriste blesavi i razjedinjeni Hrvati - kojima je samo na pameti inat i strančarenje ili pak izdaja hrvatstva jer se od toga uvijek dobro živjelo.<br />Hrvatski i srpski jezik nisu isti jezik, barem prema kriteriju identifikacije govornika. Prema kriteriju međusobne razumljivosti i strukturalnom kriteriju mnogi bi jezici bili samo jedan, a ne dva jezika, a to nisu, kao primjerice hindski i urdski. Ili pak slovenski i kajkavski dijalekti itd.itd.<br />To bi vrijedilo i za srpske torlačke dijalekte i bugarski, bugarski i makedonski itd.<br />Ako su hrvatski i srpski jedan jezik, onda su to i slovenski i hrvatski preko kajkavskih dijalekata, bugarski i srpski preko torlačkih, potom makedonski i nigdje kraja. <br />No opet, pretjerivanje s tim razlikama između hrvatskoga i srpskoga niti je znanstveno, a ni moderno. To kao da je sve ostalo negdje u 19. stoljeću.<br />"Važno" nije "bitno", to su dva različna pojma i po mojemu skromnom sudu i jedan i drugi su hrvatski.<br />Isto tako je "kazati" hrvatski.<br />Ne želim time reći da prof.Brodnjak nije učinio i dobre stvari, ali pitanje je prema kojim načelima je sastavio svoj rječnik. Ne znači da se u vrijeme strašnog i agresivnog srbiziranja hrvatskoga uvijek može znanstveno reagirati na to. Reakcija ostaje reakcija.<br />Žao mi je da mi Hrvati odavno nismo imali kraljevsku kuću kao primjerice Španjolci ili Francuzi. Stoga nemamo osjećaja za državotvornost, nemamo osjećaja za zajedništvo, za jezik. Svi lupetaju nešto svoje. Glavno se svađati. A opasno se ujediniti - to nikomu ne odgovara.<br />Kroatistike bi trebale biti kolijevke jedinstva, a ne podjela i razdora.<br />Premda mi je uvijek išla na živce germanofilija u Zagrebu (slično kao turkofilija u Sarajevu ili rusofilija u Beogradu), dao bih Nijemcima deset godina da nas dovedu u red i da konačno znamo što nam je jezik. Ali prijateljski naklonjenim Nijemcima, ne njihovim slavistikama koje danas šire bratstvo i jedinstvo.<br />Mislim da znamo koji je naš jezik: znamo da to nije srpski, nego hrvatski i to smo uvijek znali.<br />I znamo da važno nije bitno i znamo što smo kazali - unatoč tim nekakvim purističkim divljanjima.<br /><br />Jedno promišljanje koje ne mogu dokazati, ali čistom logikom zaključujem: da su Srbi vjerojatno preuzeli tisuće hrvatskih riječi i odmah ih proglasili "pravim srpskim rečima".<br />Pazite, Kašić i ostali isusovci djelovali su vekovima prije "dva veka Vuka".<br />Pitanje je što su oni imali uz crkvenoslavenski? Jesu li uopće imali nekakav književni jezik?!<br />Cijela "Slavia ortodoxa" mogla je do kraja 18. stoljeća komunicirati na crkvenoslavenskome.<br />Mi smo tada već imali svoj književni jezik.<br />Koliko su Vlasi iz Istočne Hercegovine - odakle je Vuk Karadžić - bili pod utjecajem Dubrovnika i dubrovačkih isusovaca?!<br />Episkop Vasilije Ostroški potpisao je uniju. Umrlo je kao grkokatolik. Koliko su dugo Vukovi predci bili grkokatolici? I govorili jezik bliži hrvatskome?!<br />Na koncu, Vuk uvodi književni jezik koji Srbija i većina Srba ne prihvaća i beogradski urbolekt postaje također jezikom Srba.<br />Sve pitanje do pitanja?!<br />No ja nisam kroatist, ni slavist i ne želim se utopiti u ovoj baruštini prepucavanja i uglavnom provincijalnih kriterija zasnovanih na malo znanosti i puno ideologije i emocija. <br />Mislim da sam previše rekao.<br /><br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-89808291053401906662018-04-19T10:14:33.937+02:002018-04-19T10:14:33.937+02:00Hvala na odgovoru!Hvala na odgovoru!Marijanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-76034362161109853762018-04-19T09:42:02.549+02:002018-04-19T09:42:02.549+02:00Marijo, ne okrecem se za vrijeme mise a obicno sam...Marijo, ne okrecem se za vrijeme mise a obicno sam naprijed u crkvi, ali prema iskustvu bih rekao da ima uvijek puno ljudi koje ne poznajem i vjerojatno je dosta njih novih. Naravno ima i onih koje znam ili osobno ili sam ih vec vidio. Moze doci tko hoce i nikog se nista ne prisiljava. Svakako dodjite. Ne morate nista raditi ili odgovarati (za klecanje/stajanje/sjedenje se ravnajte prema ljudima oko vas). Sto se tice pokrivala, uzmite sto god vam pase, neke zene imaju veo, neke stave marame (obicno stave kao sal oko glave, ali ako hocete mozete zavezati kao bake na selu, premda se ne sjecam da sam bas puno vidio takvih). <br />Uglavnom, bez straha i brige oko toga. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-7361411476179135192018-04-19T01:15:08.087+02:002018-04-19T01:15:08.087+02:00Toma, imam pitanje vezano uz tradicionalnu misu u ...Toma, imam pitanje vezano uz tradicionalnu misu u sv. Martinu (nisam jos nikada isla, ali bi svakako voljela)- je li to jedan zatvoren krug ljudi koji uvijek sudjeluje na tim misama, ili svako toliko dodje pridoslica? Drugo (modno :))- s obzirom na toplo vrijeme, kakva pokrivala za glavu nose zene? Veo, maramu?Marijanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-91519854504338559342018-04-19T00:04:52.873+02:002018-04-19T00:04:52.873+02:00Josipe,
tko je rekao da su srpski, hrvatski i rusk...Josipe,<br />tko je rekao da su srpski, hrvatski i ruski jedno te isto? A staroslavenski (točnije crkvenoslavenski) nitko nije ni spomenuo. Čitajte pažljivije. <br />"Kazati" je drevna, zajednička slavenska riječ. Ona je srpska koliko i hrvatska, poljska, ruska, itd. Ona je hrvatska koliko i srpska, bugarska, itd. Trebamo odbacivati vlastite riječi koje su nam zajedničke sa ostalim Slavenima? Birajte između prof. Brodnjaka i zdravog razuma.<br />F Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-36492291798878776772018-04-18T23:15:59.127+02:002018-04-18T23:15:59.127+02:00Mateo,
uvažavam kritiku i zahvaljujem za upozorenj...Mateo,<br />uvažavam kritiku i zahvaljujem za upozorenje uz ispriku svima i iskreno kajanje zbog nepromišljenosti i brzopletosti koje se, evo doista, izrodiše u ne samo besmislenu i netočnu, nego i sablažnjivu izjavu.<br />Svemogući Trojedini Bog je bez grijeha, i naravno Presveta Bogorodica Vazda-Djevica, Majka Božja, Sveta Crkva, te sve ono što je Gospodin Bog stvorio i odredio da bude tako. Kao recimo Anđeli Božji. Ili svi Sveti koji su sada u Nebu i jer su sveti i u Nebu su, sad su bez grijeha (koje su neki, pa valjda i mnogi od njih zacijelo za života na zemlji imali).<br />JbDAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-20433229285732007662018-04-18T23:05:56.747+02:002018-04-18T23:05:56.747+02:00Ja sam svakako za to da onaj ili ona koga pisanje ...Ja sam svakako za to da onaj ili ona koga pisanje ili komentari na ovom blogu uznemiruju, ne cita blog. To je jednostavno i korisno rjesenje. A za odlazak ili ne odlazak u sv. Martina na tradicionalnu misu ocito se radi o nekim osobnim problemima, pa se ne bih upustao u detaljniju analizu. Neki ljudi misle da odlazak na misu znaci da podrzavaju sve sto se u toj crkvi ili taj svecenik ili organizatori rade, to je dakako potpuno besmisleno. Ako ti ne odgovaraju ljudi, odes na misu i poslije svojim putom, ne druzis se s njima. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-55773819167461765302018-04-18T22:53:10.585+02:002018-04-18T22:53:10.585+02:00Za koga pišete da je pokudio? Ukoliko mislite kako...Za koga pišete da je pokudio? Ukoliko mislite kako je gdin Josip nekoga pokudio, varate se. Jedini tko je ovdje koga pokudio jeste Vi u prekritičkim komentarima, a posebno onom koji počinje s "Prečesto me jezičari..." Kad bih Vam sad napisala kako riječi abortus, ručak, stepenice, idolatrija nisu hrvatske riječi vjerojatno bi me zgazili kao Šešelj danas našu zastavu. Ne želim Vas uspoređivati s njim kako ne bi pomislili na to, ali je meni osobno vrlo žalosno da Hrvati ne drže do svoga jezika.Jezik obilježava svoju državu i svoju naciju. Kako onda mislimo drugačije da nam bude kad se damo svima vozati? Zato ja biram biti drugačija!<br />Često puta ni ja još ne znam i učim svakim danom svoj jezik, ali iz ljubavi prema Bogu i Domovini i svakom čovjeku u njoj ga želim naučiti. Slažem se s Josipom i pjesmom koju je ostavio jer bi tako lako moglo biti... Ta pjesma mi pomalo zvuči kao da je pisana proročki...raselit nas triba..itd. Josip je ozbiljan, obiteljski čovjek koji jako voli ljude. Iznad svega najprije je vjernik i istražuje tradiciju. Ja sam ga uputila na ovaj blog. Možda sam pogriješila?! Ako bolje pročitate što je napisao uvidjet ćete kako tamo nema ničega što je loše, a kamoli pokude. Pitam se čemu služi kritika po blogovima, negativizam osim rastjerivanju onih slabijih u vjeri, a koje smo pozvani prigrliti. Već desetak osoba poznam koji su i iz sv. Martina otišli upravo zbog ovakvih stvari, napada, kuđenja, pisanja iz rana i straha i sl. Da, možda će sad netko reći neka su ili što tome slično... Pitam sve komentatore i one koji puštaju komentare jer ovdje se ne nalazi niti jedan komentar, a da nije odobren jesmo li pozvani prihvatiti one koji su možda manje upućeniji, slabije vjere ili ih grditi, kritizirati? Jesmo li pozvani prihvaćati međusobne razlike i znanja jedni od drugih ili misliti kako svak za sebe zna najbolje i ostati tvrdokorni pri tome? Gdje je onda suradnja? <br />Nismo svi za sve niti možemo svi sve znati najbolje već smatram kako smo stavljeni jedni drugima na put kako bi učili jedni od drugih u miru i poštovanju. Mene tako uči vjera. Jesmo li pozvani reagirati iz ljubavi ili iz straha? <br /><br />Moj san i moji ideali su bili da budemo jedno za Jednoga mi koji prema Njemu idemo kroz svetu nam tradiciju i na taj način kroz molitvu i žrtvu privučemo druge...<br /><br />Očigledno, snovi ostadoše samo snovi.. Možda jednog dana shvatim zašto i budem zahvalna... Sada ostaje odluka... <br /><br />Sve više mi se čini kako smo upravo mi tzv.pravovjerni daleko od toga odnosno previše u znanju, premalo u ljubavi prema Bogu, a ujedno s tim i prema bližnjemu jer to dvoje ide zajedno makar prva ljubav pripada Bogu. I samo iz ljubavi prema Bogu možemo ljubit bližnjega, a dok je osoba uglavnom u znanju (nauci) bez duboke sigurnosti kako ju je On silno ljubio dok je još bila grješna ne može ljubiti drugoga i zato mi se čini to jedna od glavnih prepreka za privući druge na tradicionalan životni put prema Bogu.<br />JMS Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-19877084554409896872018-04-18T20:19:51.162+02:002018-04-18T20:19:51.162+02:00Izjava "JbD", tako kako je napisana, je ...Izjava "JbD", <i>tako kako je napisana</i>, je sablažnjiva i predstavlja herezu, i to protiv više dogmi, ne samo papine nepogrješivosti nego i nepogrješivosti Crkve, Bezgrješnog Začeća i dr.<br /><br />Marija,<br /><br />Papinska nepogrješivost konkretno je vezana za pitanje Francisca zasad samo u kontekstu nepogrješivosti kanonizacija (predkoncilski teolozi drže da je nepogrješivost papinih kanonizacija teološki sigurna nauka, što znači da smo je obvezni prihvatiti), s obzirom da nije pokušao definirati nijednu dogmu.<br /><br />Iako je i to itekako ozbiljno, jer se mogućnost "kanonizacije" ljudi koji su javno ispovijedali hereze ne može uskladiti s katoličkom naukom, ono što je još ozbiljnije je da se Francisco kao "papa" ne može uskladiti ni s nepogrješivom naukom da će Rimska Stolica uvijek ostati očuvana od svake zablude (kako naučavaju crkveni oci i Prvi vat. koncil), da Crkva ne može ustanoviti štetne univerzalne zakone (suprotnu izjavu osuđuje bula <i>Auctorem Fidei</i>), da je Crkva "sveta i bez mane", "bez ljage i nabora" (Ef 5,27), da ne može iznevjeriti svoje poslanje spasenja duša i sl.<br /><br />Ništa od tog ne može se pomiriti s mogućnosti "pape" koji dopušta pričešćivanje ljudi u objektivnom smrtnom grijehu i koji službeno naučava brojne hereze, niječući čak i osnovne vjerske istine itd.<br /><br />S obzirom da sa sigurnosti vjere znamo da su katoličke nauke točne, onda sumnja jedino može pasti na onog tko ih niječe.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-7532220193014484492018-04-18T20:02:13.240+02:002018-04-18T20:02:13.240+02:00Ali čekajte malo molim vas. Pa Zar se upravo na ov...Ali čekajte malo molim vas. Pa Zar se upravo na ovaj način ne držimo zajedno? Ili je po vasrm shvaćanju držati se zajedno samo ako se netko nađe pozvan da pokudi onoga tko u govoru koristi riječi, koje nisu ni antihrvatske niti su kužne na bilo koji drugi način. <br />Na koncu, oni koji se smatraju vrsnim higijeničarima jezika, mogu biti, a to često i jesu u neskladu pa čak i suprotnosti sa svojim, isto tako, higijeničarima kolegama, a po pitanju nekoliko ili puno vise bitnih stvari.<br /><br />Dobro je i korisno voditi računa o higijeni inače, pa tako i jezičnoj. No treba biti jasno da higijena ne označava, barem ne uvijek, uvjetno i ljepotu.<br />Osim toga, ta ista higijena ne uvjetuje ni jasnocu i smisao poruke, što je u mnogim životno znacajnim stvarima ipak najbitnije.<br /><br />I na kraju, ja osobno kada bih se samo malo više opterećivao čistoćom jezika, nego što to činim, a nije da ne činim, vjerojatno ne bih nikada ništa javno ni napisao. Jer znam da moje poznavanje jezika nije ni na približno dobrom nivou kako bi moglo biti, i kako bih ja volio da bude.<br />No, ja ipak tu i tamo ponešto napišem ali iz razloga što smatram da je to nešto potrebno napisati kako bih sebi samom (pitanjem), ili drugomu (odgovorom, komentarom, i sl) pomogao razumjeti i shvatiti stvari koje su puno važnije od higijene jezika.<br />JbD Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-58411775679175824882018-04-18T19:42:00.821+02:002018-04-18T19:42:00.821+02:00Da odgovorim na vaša pitanja:
Razlika između &quo...Da odgovorim na vaša pitanja:<br /><br />Razlika između "materijalne" i "formalne" hereze je samo u svjesnosti onog tko je izreče da je dužan slušati Katoličku Crkvu, te da je ono što je izrekao suprotno nepogrješivoj nauci Crkve.<br />Ako je svjestan oba elementa, onda se radi o formalnom heretiku. Bilo bi apsurdno reći da Franciscovi modernistički prethodnici (koji su bili učeni po "staroj školi") nisu bili svjesni onog što Crkva naučava. Uostalom, predkoncilski teolozi kažu da se klericima optuženim za herezu ne priznaje opravdanje neznanja, s obzirom na njihovo opsežno školovanje o pitanjima vjere.<br />Razlika između Francisca i njegovih modernističkih prethodnika je samo u stupnju, ne u vrsti.<br /><br />Što se tiče privatnih ukazanja, kao što naučava sv. Vinko Fererski, koji je kao i mi živio u vremenu velike teeškoće za Crkvu, ona se ne smiju koristiti za rješavanje teoloških pitanja.<br /><br />Predkoncilski teolozi su predvidjeli i mogućnost nestanka svih kardinala, u kojem slučaju bi pravo na izbor prešlo na rimski kler i/ili sve biskupe svijeta. Bilo kako bilo, Bog, koji je dopustio ovu kušnju i Muku Otajstvenog Tijela Kristova, ima i način kako će je dovršiti.<br /><br />Čak i onaj koji javnom herezom izgubi papinstvo (pod uvjetom da ga je uopće primio, jer ako je bio javni heretik prije izbora, onda nije mogao valjano primiti nijednu službu u Crkvi) može opet postati papa, u slučaju da se odrekne hereze, ispovijedi Katoličku Vjeru, i AKO zatim bude "univerzalno i mirno prihvaćen" od Crkve (tj. ako ga cijela Crkva prihvati kao papu i bude mu poslušna, tj. sluša njegove zakone i učenje).<br /><br />Što se tiče dugotrajnog razdoblja prazne stolice, nema nauke koja kaže da je to nemoguće. Prvi vatikanski koncil naučava da će sv. Petar imati "trajne nasljednike", ne da će biti pape u svakom trenutku (jer ga nema između smrti jednog i izbora drugog). Analizirajući Zapadni raskol, o. O'Reilly je govorio i o mogućnosti dugog međuvlašća:<br /><br /><i>"...ne da bi interregnum [vrijeme bez pape] koji bi pokrivao cijelo to razdoblje [tj. 39 godina] bio nemoguć ili protiv Kristovih obećanja, jer to po ničemu nije očigledno...<br /><br />Ali da prava Crkva ostane između trideset i četrdeset godina bez jasno utvrđene Glave i predstavnika Krista na zemlji, to ne može biti. No ipak je bilo; i nemamo nikakvog jamstva da neće opet biti, iako se možemo žarko nadati suprotno. Što bih iz toga zaključio je da ne smijemo biti previše spremni proglašavati o tom što će Bog dopustiti."</i><br />Preporučujem pročitati cijeli citat, koji se nalazi u komentarima na sljedeći članak (tražiti pod "O'Reilly"):<br />https://tomablizanac.blogspot.hr/2016/05/gostujuci-autor-symbolum-gaenswinianum.html<br /><br />U vezi upozorenja i indikacija, osim spomenutog slučaja Kajfe koji gubi velikosvećeničku vlast (kako naučava crkveni otac i naučitelj sv. Jeronim), uputio bih vas na knjigu kardinala Henryja Manninga (iz 19. st.), u kojoj, kako kaže, ne donosi nijedno svoje nagađanje, nego vjerno donosi učenja Otaca i teologâ o posljednjim vremenima. Knjiga nije preduga, sastoji se od četiri predavanja i preporučujem je pročitati cijelu, ali posebno predavanja 3 i 4. Vezano za ovu temu, tumači kako je papa tj. papinstvo ono što zadržava da se ne pojavi čovjek bezakonja, kako će doći do velikog otpadništva, kako će neprijatelji Vjere pokušati onemogućiti izbor pape, kako će Bog, kao što je dopustio da Krista uhvate, muče i ubiju, tako za jedno vrijeme i ukloniti papu, kako će se grad Rim (i svijet) vratiti poganstvu i početi progoniti Crkvu, kako će biti velika ravnodušnost prema istini, koja će se s vremenom pretvoriti u progon, da će pokušati ukinuti katoličko bogoštovlje, da će Crkva izgledati kao poražena i bez izgleda bilo kakve ljudske pomoći (jer će pobjeda biti Božja) itd.:<br />https://books.google.hr/books?id=40xk26Nj1cwC&printsec=frontcover&hl=hrMateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56648568785384558492018-04-18T19:32:42.554+02:002018-04-18T19:32:42.554+02:00Izraz "pastoralni koncil" je postao flos...Izraz "pastoralni koncil" je postao floskula, jer termin "pastoralan" (vezan za pastoral, tj. brigu za duše) uopće ne isključuje termin "dogmatski" (vezan za nauku), i Drugi vatikanski je zapravo činio oboje, jer se itekako bavio i naukom ("dogmatske konstitucije"), samo što je to u puno slučajeva bila kriva nauka. To što nije pokušao definirati dogmu ne znači da nije pokušao naučavati Redovnim Učiteljstvom. I tu dolazimo do problema jer je nemoguće da jedan ekumenski koncil naučava Crkvu herezu ili tešku zabludu, budući da bi to bilo suprotno zaštiti Duha Svetoga, kao i poslanju i svetosti i savršenoj čistoći Crkve (koja onda više ne bi bila instrument spasenja, nego instrument propasti, jer bi ugrožavala duše herezama i opasnim zabludama - onaj tko ispovijeda vjeru u Jednu <b>Svetu</b> Katoličku i Apostolsku Crkvu ne može ujedno ispovijedati da Crkva vjernicima može dati hereze, jer se ne radi o pojedinom biskupu već o Naučavajućoj Crkvi). Dakle, Drugi vatikanski koncil nije mogao biti ekumenski koncil, barem od onog trenutka od kad je počeo naučavati zablude i hereze.<br /><br />Zanimljiva je sljedeća simbolika:<br />8 dana prije nego što je proglasio prve dokumente Drugog vatikanskog koji sadrže hereze ili teške zablude, Pavao VI. se odrekao papinske krune (tijare), namjeravajući je prodati.<br />24 dana prije nego što je proglasio sljedeći dokument Drugog vatikanskog koji sadrži hereze ili teške zablude, Pavao VI. je glavnom tajniku UN-a predao svoj papinski pektoralni križ i papinski prsten (koji su uz krunu simboli papinske vlasti), također da se prodaju.<br /><br />To izgleda kao da na simboličan način predstavlja odricanje od papinske vlasti, slično kao što je Kajfa razderao haljinu kad je optužio Gospodina za hulu, i time, kako naučava sv. Jeronim, prestao biti židovski veliki svećenik:<br />"<i>I tim razdiranjem svojih haljina</i> [Kajfa] <i>pokazuje da su židovi izgubili slavu svećenstva i da je prijestolje njihovog velikog svećenika prazno. Jer kad je razdrio svoju odjeću, razdrio je veo Zakona koji ga je pokrivao.</i> [velikim svećenicima je Bog zabranio razdirati odjeću u Lev 21:10]"<br />(iz kolekcije komentara na Evanđelja koju je složio sv. Toma Akvinski, str. 926: https://archive.org/stream/p3catenaaureacomm01thom#page/926/mode/2up) <br /><br />Također je zanimljivo da je Ivan XXIII. uzeo ime antipape iz 15. st., koji je među ostalim sazvao i lažni koncil.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18261056509150931962018-04-18T19:06:50.515+02:002018-04-18T19:06:50.515+02:00Marija, dogma obuhvaća da Duh Sveti ne obečaje pom...Marija, dogma obuhvaća da Duh Sveti ne obečaje pomoć papi ako uvodi novi nauk o čemu je riječ. Papa mora držati polog vjere. Inače, imam razlikovni rječnik koji je različit od Hrvatskog jer kako je i napisano gore mnogo toga je tlačilo narod. Mi, higijeničari pa nas ponovno napadnite tj. pojedine osobe se borimo za Boga, vjeru i Domovinu. Bez čistog hrvatskog jezika nema naroda. Bog pa Domovina no to ide skupa. Josipa znam osobno i znam kako diše. Žalosno mi je na ovakvom portalu kojeg cijenim, ali eto ne čitam iz osobnih razloga moram danas pročitati neke komentare. Zar ne bi bilo bolje ili ljepše da se držimo zajedno kad nas ionako nema na tisuće? <br />JMS<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-37922433310577546512018-04-18T18:59:31.593+02:002018-04-18T18:59:31.593+02:00Draga Marija,
Doista je od velike potrebe ispravno...Draga Marija,<br />Doista je od velike potrebe ispravno razumjevanje pojma papine nezabludivosti.<br />Posebno u današnje vrijeme.<br /><br />Evo vam ovdje dovoljno dobro obrazloženje:<br />http://www.katolik.hr/krscanstvomnu/autoritetcrkvemnu/239-nepogreivost-pape/<br />JbDAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-77935320140211571242018-04-18T18:54:37.840+02:002018-04-18T18:54:37.840+02:00U kojem izdanju? U prvom nema, a ostala izdanja ni...U kojem izdanju? U prvom nema, a ostala izdanja nisu promijenjena.<br />M. P.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-22484826317224229062018-04-18T18:35:19.043+02:002018-04-18T18:35:19.043+02:00Prof. Brodnjak nije moderni jezikoslovac što se mo...Prof. Brodnjak nije moderni jezikoslovac što se možete i uvjeriti ako pročitate njegov životopisAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-5176882105770056532018-04-18T16:57:49.448+02:002018-04-18T16:57:49.448+02:00Govorim u kontekstu dogme. Ako prihvacamo katolick...Govorim u kontekstu dogme. Ako prihvacamo katolicki naum- onda moramo prihvatiti sve- pa I papinu nezabludivost.Marijanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-4737820423933348262018-04-18T16:47:50.408+02:002018-04-18T16:47:50.408+02:00Niti znam išta o prof. Brodnjaku, niti sam ga nazv...Niti znam išta o prof. Brodnjaku, niti sam ga nazvao "modernistom", rekao sam samo da je o. Bartol Kašić učinio više za hrvatski jezik nego svi <b>moderni (tj. suvremeni, današnji)</b> jezikoslovci.Mateonoreply@blogger.com