tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post3400755538499202997..comments2024-03-18T22:04:16.123+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Kneginja i oltarToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger173125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-25675924143403778602013-07-30T21:27:12.032+02:002013-07-30T21:27:12.032+02:00Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak
Da tzv “...Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak<br /><br />Da tzv “tradicionalni katolici” “čine sve onako i nikako drukčije od onoga kako je Crkva kroz svoju povijest uvijek činila (do prije 50 godina), i vjeruju onako i nikako drukčije nego kako je Crkva uvijek vjerovala i ispovijedala.” Laž ! <br /><br />Malo se toga što je u predkoncilskim danima činilo i vjerovalo “onako i nikako drukčije od onoga kako je Crkva kroz svoju povijest uvijek činila …vjerovala i ispovijedala” u stoljećima koja su prethodila Provom Nicejskom Saboru. Mateo nije nikad otvorio priručnik povijesti Crkve ili dogmatike. Da je Sin konsubstancijalan s Ocem, na pr., na čemu je inzistirao Atanazije, a mnogi odbacivali jer je bio novitet. <br /><br />Pa nakon Niceje, da je Duh Sveti Bog (i to vrlo prigušeno: "Gospodin" iz “ekumenskih razloga”) trebalo je čekati na Prvi Carigradski Sabor. Pa transubstancijacija, prvi put na Lateranu IV. Pa da je Katolička Crkva Mistično Tijelo Kristovo – prvi put u Mystici Corporis. Pa kakva je Tridentska Misa bila u prvim stoljećima – današnji Ofertorij je iz 10. stoljeća. Pa Firentinski sabor je tvrdio da je materija za svećeničko ređenje predavanje patene/kaleža, Pio XII je tu doktrinu zamijenio polaganjem ruku.<br /><br />Stranice bi bilo moguće ispuniti drugim primjerima. Sve što je bilo BITNO isto ostalo je isto, ali nebitne su se stvari mijenjale. A što je bitno a što nebitno prosuđivalo je Učiteljstvo, a ne samozvani „tradicionalisti“, poput Matea, Fesaša i njihovih idola u SSPX-u. Oni su Neoprotestanti upravo zbog toga što uzurpiraju interpretaciju Predaje nasuprot suvremenom Učiteljstvu, kao što su u svoje vrijeme Protestanti uzurpirali interpretaciju Pisma – nasuprot ondašnjem Učiteljstvu.<br /><br />Kraj<br /><br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-83675611542381536662013-07-30T21:15:37.759+02:002013-07-30T21:15:37.759+02:00Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak
Sva ta ...Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak<br /><br />Sva ta gnusna propaganda treba zamagliti činjenicu - da tradicionalni pape od Ivana XXIII nadalje, i svi Katolici koji ih slijede prihvaćanjem nauka i poslušnošću u stezi, vjeruju i čine ono bitno isto što je Crkva kroz svoju povijest uvijek činila, jer je Crkva – tradicija, proces tijekom kojega svojim “naukom, bogoštovljem i životom” (DV 8/1) prenosi iz naraštaja u naraštaj, do uključivo danas i sada, „sve što ona jest i sve što vjeruje“ (isto).<br /><br />Crkva nije ono što Mateo zamišlja da je “kroz svoju povijest uvijek činila (do prije 50 godina)” – takva je “Crkva” plod njegove bujne i nastrane mašte, njegova povijesnog i teološkog diletantizma, i djetinjastog mudrovanja, koje je nespojivo s povijesnim činjenicma (ali što on zna o povjesnim metodama?) i Obećanjem Apostolima: “Ja sam s vama u sve dane do svršetka svijeta”. A Mateo zamišlja da su on i SSPX ti “Apostoli”!<br /> <br />Crkva danas, a ne crkva po Mateu, je bitno identična s Crkvom stoljeća. Kao što je mladica voćke identična sa zrelom krošnjom, a ne kako Mateo misli da je identična, tj kao preslika. <br /><br />Ivan Pavao II u Ecclesia Dei: <br />“Korijen je ovog šizmatsko čina (3)… u nepotpunom i proturječnom pojmu tradicije. NEPOTPUNOM, jer ne uzima u obzir živu narav tradicije, koja, kako jasno uči Drugi Vatikanski Sabor, „potječe od apostola, u Crkvi napreduje uz pomoć Duha Svetoga: raste, naime, spoznaja predanih stvari i riječi, kako po razmatranju i proučavanju vjernika koji u svojem srcu o tome razmišljaju (usp. Lk 2, 19 i 51) tako i po razumijevanju duhovnih stvari putem unutrašnjeg iskustva, te po naviještanju onih koji su s nasljedstvom u biskupskoj službi primili siguran milosni dar istine’”(5). (,Tijekom stoljeća, Crkva naime neprestano teži k punini božanske istine, sve dok se u njoj ne ispune Božje riječi.’ Ova rečenica i ostalo što slijedi u istom odjeljku DV 8, nije u Motu Proprio.)<br /><br />“Ali je posebno PROTURJEČAN pojam tradicije koji se suprotstavlja sveukupnom Učiteljstvu Crkve koje posjeduje Rimski Biskup s Biskupskim Tijelom. Nemoguće je ostati vjeran tradiciji a u isto vrijeme kidati crkveno zajedništvo s onim kojemu je, u osobi Apostola Petra, sam Krist povjerio službu jedinstva u svojoj Crkvi.” (6) <br /><br />(3) Cf. Code of Canon Law, can. 751; (5) Vatican Council II. Const. Dei Verbum, n. 8. Cf. Vatican Council I, Const. Dei Filius, cap. 4: DS 3020; (6) Cf. Mt. 16:18; Lk. 10:16; Vatican Council I, Const. Pastor Æternus, cap. 3: DS 3060.<br /><br /><br /><br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-38629168174413119702013-07-29T16:08:59.555+02:002013-07-29T16:08:59.555+02:00Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak
Vodi bes...Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12. Nastavak<br /><br />Vodi besramni rat <br />PROTIV nas tradicionalista i sv. Ivana XXIII, Pavla VI, sv. Ivana Pavla II, Benedikta XVI, Franje; <br />PROTIV najvećeg Sabora u povijesti, i najvažnijeg u pitanjima ekleziologije, ekumenizma, objave, tradicije, liturgijskih i biblijskih znanosti, sociologije, istočnih Katoličkih Crkava;<br />PROTIV Kanonskog Zakonika, i Katekizma; ukratko: <br />PROTIV Krista Boga i Njegove Crkve.<br /> <br />A da bogohula bude veća pokušava sebe uvjeriti, i sebi-sličnim teološkim diletantima podvaliti, da je “tradicionalista."<br /> <br />Vjeruje u božanstvo, a ne u Gospodina Boga Živoga „Gospodara svjetova, Svemoćnog dobročinitelja, Milosrdnog, gospodara sudnjega dana“ a još se manje „samo Njemu moli, samo od Njega traži pomoć“ da mu „pokaže pravi put, put onih koje je obasuo Milosrđem“. <br /><br />Niti vjeruje u Prisutnost Krista Euharistiji: po njemu je u Istočnim Crkvama je ta Prisutnost „sredstvo propasti“. Zamislite: Krist sredstvo propasti ! Nije, nego Mateo ne vjeruje u Njegovu Prisutnost u Euharistiji – u tome je stvar.<br /><br />Njegov mu Protestantski mentalitet ne dopušta da shvati Vjeru kao dar Crkve kojoj bi trebao pripadati kao zajednici i osjećati se u njoj kao u vlastitom domu, već “vjerom” naziva vlastiti produkt na temelju krivog shvaćene tradicije, a u Crkvi se osjeća strancem-zatvorenikom.<br /> <br />Umjesto da Crkvu doživljava kao Majku i Učiteljicu doživljava ju kao maćehu i prevaranticu; <br />umjesto da prizna da je, kao što je uostalom svatko od nas, njezin nezreo sin i učenik, utvara sebi da je profesor, zreliji-od-nje; <br />umjesto da njezine dokumente pročita, nauči, shvati u smislu koji im Crkva daje, i u tome ih smislu prihvati, on ih, ako ih uopće pročita, shvati iskrvljeno i odbacuje. Ovo se odnosi i na suvremene i na povijesne dokumente, pri čemu ove suprotstavlja suvremenim kao da je Crkva prestajala postojati nakon posljednjeg njemu prihvatljivog “tradicionalnog” dokumenta. Pri tome ne interpretira podatke kao što ih Učiteljstvo interpretira, koje je jedino ovlašteno od Krista da to čini na autentičan način, već im izvrće smisao sa svrhom da “dokaže” kako se suvremeni dokumenti, kojih smisao također izvrče, “protive tradiciji”. <br /><br /><br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56555180420060493642013-07-26T01:03:15.720+02:002013-07-26T01:03:15.720+02:00@Longine, moram reći da je termin "liturgijsk...@Longine, moram reći da je termin "liturgijski istok" prihvaćena kovanica za situaciju kad je svećenik okrenut prema oltaru ako ovaj nije na istočnoj strani. Do toga je dolazilo ili zbog toga što nije bilo moguće usmjeriti apsidu prema istoku, ili zbog toga što se tijekom vremena u Zapadnoj Crkvi izgubio smisao za molitvu ad orientem - <br />tako Razinger negdje u knjižici Duh Liturgije. Očito ni pape nisu imali previse smisla za ad orientem, jer je ne samo bazilika Sv. Petra ad occidentem, nego su i druge rimske bazilike slijedile taj "primjer". Ali ako pogledate predkoncilske crkve po Zagrebu, i drugdje, vidjet ćete da je apsida u većini slućajeva na istočnoj strani. <br /><br />Mislim da vrijedi pročitati knjižicu Oca Langa: Okrenimo se Gospodinu. Lang je Londonski Oratorijanac, koji je nekoliko godina bio u Kongregaciji za Liturgiju, a knjižicu je preporučio Ratzinger dok je još bio Pročelnik za Nauk Vjere. Oratorijanci, barem u Londonu, nisu nikad postavili novi oltar, tako da oduvijek služe i Novu Misu (od Ofertorija dalje) "ad orientem" ("liturgijski" istok jer je apsida na sjeveru), na starom oltaru.<br /><br />Ideja je: ne svećenik okrenut leđima puku, nego pastir na čelu stada okrenut Kristu.Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27517907785596975232013-07-26T00:20:34.975+02:002013-07-26T00:20:34.975+02:00Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12.
Vodi rat protiv na...Ad Mateo 7. srpnja 2013. 01:12.<br />Vodi rat protiv nas tradicionalista, a tvrdi da je on (Neoprotestant) “tradicionalista”; kliče Kristu, a vrijeđa ga svojim protukatoličkim idejama, lažima, klevetama, uvredama, besramnostima; i manipulacijama podataka iz Tradicije za svoje subverzivne svrhe. On je po definiciji - uvreda Kristu, a „slavi“ ga. Omalovažava Svetu Crkvu, Njezinu Tradiciju, Njezine nauke, Njezinu nepromjenjivu Vjeru.<br /><br />U temelju svega tog zla, kojim se diči umjesto da zbog njega plače bez prestanka, stoji njegova protestantska narav, koja ga nagoni da neovlašteno uzima podatke iz tradicije ne u svrhu da se katolički izgradi, nego da tim podatcima manipulira u svrhu podrivanja Katoličke vjere. Najobičniji uzurpant kojemu bi trabale Kanonske kazne, umjesto da pristupanjem oltaru pravi svetogrđa.<br /><br />Njemu kao i njegovim SSPX idolima – koje daleko više cijeni nego Katolički episkopat, ovdje i danas postavljen od Krista uz obećanje: “s vama sam do svršetka svijeta” – treba više skromnosti a manje oholosti, više znanja a manje izmišljanja, više intelektualnog rada a manje bulevarske literature, više vjere a manje povjerenja u Oca Laži.<br /><br />Toliko bulazni o tradiciji, a ne zna što je tradicija. Protivi se Saboru koji je živi izraz Tradicije, a nije niti pročitao saborske dokumente. Odvratno se izražava o Svetoj Misi kojom se Crkva služi već 40 godina, a nikad se nije upustio u ozbiljnu analizu teksta i rubrika. Preporuča gdjegod stigne subverzivnu i teološki nekompetentnu ocjenu Mise - glupost, navodno napisanu od “grupe” teologa, a radi se o dvojici, od koje je jedan – izopćeni biskup.<br /><br />A sve je to popraćeno substandardnim moralom. Ali on ne zna što je Katolički moral.<br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-55107402590550013342013-07-25T23:19:08.123+02:002013-07-25T23:19:08.123+02:00@ Longine i “t”. Citirao sam Pija XII, nešto slič...@ Longine i “t”. Citirao sam Pija XII, nešto slično ali blaže ima i u nagovoru Pavla VI učesnicima simpozija o Istočnom Grijehu, u Ottu imate tu doktrinu pod „sent. certa“, ne „de Fide“, a ako otvorite navedeni http vidjet ćete da ima i drugih rješenja pored onog u GK.<br /> <br />Ne stvarajmo dogme zbog vlastite opsjednutosti za dogmatiziranjem i na sramotu Crkve pred svijetom. Monogenizam NIJE „obvezujuće učenje“ kako bi to htjeo DM, koji ima krivo shvaćanje priče u Genezi, pa se boji da bi istina Pisma došla u pitanje, jer i o toj istini ima krive pojmove. <br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-74329426933330770612013-07-19T16:45:16.105+02:002013-07-19T16:45:16.105+02:00http://www.sveti-petar.hr/images/StaraIznutra.jpg
...http://www.sveti-petar.hr/images/StaraIznutra.jpg<br />Stara religija, stari oltar.<br />Nova religija...Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-70417868954567952852013-07-19T11:34:59.736+02:002013-07-19T11:34:59.736+02:00Čudi me kako se nitko nije osvrnuo, ali zanimljivo...Čudi me kako se nitko nije osvrnuo, ali zanimljivo je vidjeti, kako je izgledao <a href="http://www.sveti-petar.hr/?p=links" rel="nofollow">'pravi stari' oltar</a> u crkvi sv. Petra: . Iz teksta nisam uspio otkriti, ali zanimalo bi me kada je taj oltar mjesto ustupio <a href="http://4.bp.blogspot.com/_CQaAn1yGSlo/SgMhaDh2C_I/AAAAAAAABSo/CaedBy06SlA/s1600-h/sv+petar+stari.jpg" rel="nofollow">ovom novijem</a>, za koji se 'pobrinuo' mons. Stepinac? Nadam se da to nije bilo u jeku 'faze 1' postkoncilskih promjena (potkraj 60-ih ili u 70-im godinma)?fesaponoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-65669457795862028172013-07-09T20:43:21.427+02:002013-07-09T20:43:21.427+02:00Nijemci i Švicarci vole sve drukčije od nas,pa i k...Nijemci i Švicarci vole sve drukčije od nas,pa i kolače. Osim toga, Bratstvo je misijska družba. Nema rasipanja. Sjećam se i pohabanih kovčega patera Schmidbergera koji je trebao nekamo otputovati.<br />Mislim da ćemo ih mi Balkanci naučiti kako se jede: kulen, ćevapi, pršut...<br />No, othrvat će se Bratstvo i toj heteropraksiji.<br />Moram priznati da su im one voćne rakije izvrsne. Pravi ih onaj jedini oženjeni Pfluger, Švicarac čija su tri brata i dva sina svećenici Bratstva, jedna ili dvije sestre časne sestre, još jedan nećak čak...itd.<br />Kako ja gotovo nikada ne pijem rakiju, dovoljna mi je jedna rakija da me zbuni, a neugodno mi bilo odbiti. Dvije sam kušao pa se ne sjećam je li zahvala bila na latinskome ili na grčkome.<br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-21218857792128047502013-07-09T20:35:00.067+02:002013-07-09T20:35:00.067+02:00Lijevi dio se, figurativno rečeno, sam odrezao. Ło...Lijevi dio se, figurativno rečeno, sam odrezao. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-83637663001822415802013-07-09T19:55:46.043+02:002013-07-09T19:55:46.043+02:00Sumnjam da je jako ukusna, oblik torte, ukrasi i b...Sumnjam da je jako ukusna, oblik torte, ukrasi i boja glazure mi ne ulijevaju povjerenje. I malo mi je neukusno jesti slike biskupa :-)<br /><br />S druge strane, oltar i opcenito uredjenje je vrhunsko.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-78270727645256378542013-07-09T19:54:00.569+02:002013-07-09T19:54:00.569+02:00Mnogi modernisti bi naročito uživali rezajući lije...Mnogi modernisti bi naročito uživali rezajući lijevi dio torte :-)Aggeloshttps://www.blogger.com/profile/06515716635310633393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68788997770269726932013-07-09T19:41:09.930+02:002013-07-09T19:41:09.930+02:00Previše je kičasta, ali sigurno je bila bezobrazno...Previše je kičasta, ali sigurno je bila bezobrazno ukusna. Mljac!<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-52697243986553580942013-07-09T18:58:48.348+02:002013-07-09T18:58:48.348+02:00http://www.pius.info/index.php?option=com_phocagal...http://www.pius.info/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1578&Itemid=675<br /><br />Zanimljiva torta!<br />Čestitamo od srca!<br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-82911252332408407462013-07-09T12:35:22.187+02:002013-07-09T12:35:22.187+02:00@Mateo
Nota bene. Citiram. S velikom vjerojatnošću...@Mateo<br />Nota bene. Citiram. S velikom vjerojatnošću ispadanja iz konteksta, onoga što si zaista htio reći: "Da ti je lakše razumjeti, ja ne stajem na stranu mons. Williamsona niti mons. Fellayja, nego na stranu Istine, koje ima djelomično s obje strane."<br />Nameće mi se pitanje, na tragu ove izjave, o djelomičnoj Istini, znači li to da osporavaš prisutnost Istine u pokoncilskoj (ili koliko sam shvatio iz prijašnjih postova, modernističkoj) Katoličkoj Crkvi. Mislimo li zaista na prisutnost Istine u Katoličkoj Crkvi, koju, danas vodi i njome upravlja papa Franjo i s njime sjedinjeni biskupi ili se ona izgubila 70-ih godina prošlog stoljeća? Pitam zato jer sam uvjeren kako je u Katoličkoj Crkvi prisutna punina Istine i milosti i svih sredstava spasenja kojima ju je opremio Krist. Łongin Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-16184341277139472912013-07-09T12:34:46.910+02:002013-07-09T12:34:46.910+02:00Plešem po karizmatičkim misama, pričešćujem se s n...Plešem po karizmatičkim misama, pričešćujem se s neokatekumenskima, a padam u zanos s skupinama mladih i svećenicima u kratkim hlačama i štolom sada na ljetnim celebracijama. Čekam susrete pokreta i kupanje pod vodoskocima po Rimu i očekujem da ću kao laik uskoro moći propovijedati i iznositi vlastite doživljaje. <br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-49148093816744913322013-07-09T12:14:05.735+02:002013-07-09T12:14:05.735+02:00Ad 6. „Ali se za razliku od tebe ne odričem niti t...Ad 6. „Ali se za razliku od tebe ne odričem niti težnje za državom po Božjim zakonima i na zemlji.“ <br />Mislim da na ovo ne treba komentar, jer svatko od nas, vjerujem, osjeća u dubini svoje savjesti jasno zacrtanu želju, Božju želju da uspijemo i da se potrudimo biti i djelovati tako da nas, ako nas Gospodin još danas pozove k sebi, Crkva može svakoga „staviti na oltar“. Jasno da nismo takvi i vjerojatno nikada nećemo biti potpuno zadovoljni onim što činimo, ali sve je to dio „igre“ ili „kockanja“ kako veli Apostol. Ni ja se ne odričem te težnje. Poziv na svetost je sveopći, no to ne znači da smo sada, upravo sada takvi. Smijemo tomu težiti i da je lako, vjerujem, svi bi bili katolici. <br />Ad 7. No, i ovo treba reći, iako je jasno samo po sebi, kako ne možemo baš sve napisati i baš svaku misao prenijeti u jednom postu (plahti). Osobito kada smo svjesni da se isto neće shvatiti onako kako bi želio. Naprotiv, uočiti ćemo nešto drugo. Ali ako mene od sebe razlikuješ po odricanju od težnje za državom ili uređenjem ili poretkom koji bi u svojoj najdubljoj biti imalo božanski pravni poredak i njegova jasno izražena pravila, kojima je i sredstvo i svrha i najuzvišeniji cilj ljubav (i malim i velikim slovom), onda si me krivo shvatio ili po spomenutom pravilu „straw man“ jednostavno, u trenutku nekog revnosnog žara, isukao luk i odapeo strijele, koje su, po mojem mišljenju, trebale poletjeti u nekim drugim smjerovima: ni lijevo, ni desno, ni ispred, ni iza, ni gore ... dakle ostaje samo ... . <br />Moglo se još dosta toga navesti s konkretnim primjerima (osobito s obzirom na križarske ratove, no mislim kako manje više znamo okolnosti i posljedice (npr. sv. Bernard, sv. Franjo i koji drugi svetac iz tog razdoblja u kontekstu križarskih ratova, to bi bilo zanimljivo za npr. neki dipl. rad ili kakvu disertaciju.<br /> Łongin<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-4622038371240916572013-07-09T12:10:03.160+02:002013-07-09T12:10:03.160+02:00@DM
Ad 4. „Križarski ratovi su bili opravdani i po...@DM<br />Ad 4. „Križarski ratovi su bili opravdani i potrebni.“ <br />Svojevremeno sam pisao rad upravo o toj temi i složio bih se samo ako se istinski stavimo u zbilju i kontekst vremena u kojemu su se događali. Istaknuo sam kako bi većina nas smatrali to činom istinske vjernosti Kristu i Crkvi. Tim više što su kao pravo pravcato hodočašće bili opremljeni oprostima i mnogim drugim povlasticama. Te su se, kako nam je poznato, kasnije pretvorilo u krvavu zahvalnicu vjernim vitezovima (općenito govoreći) koji se ni u snu nisu nadali da bi netko posegnuo za nečim na što su imali pravo. Dakle, prevladali su razlozi pohlepe, politike, zloporabi itd.. Isto tako ne trba zanemariti i onu tužnu i krvavu stranicu križarskih pohoda, koji su, na žalost, bili povezani s nepravednim nasiljem, pljačkama, pustošenjima ...No i druga strana, ona neprijateljska nije obilovala pothvatima koje bismo mogli opisati rječju junačkim, herojskim ... naprotiv, pokazalo se upravo suprotno (nemamo uvid u tadašnje umove pojedinačno i motive onoga što se tada nazivalo đihadom). Uglavnom, svi su na gubitku, jer kako reče Blaženi Ivan Pavao II. „rat je avantura bez povratka“. Nipošto ne možemo iz današnje perspektive donositi sudove i prosudbe o tome tko je i zašto kriv, no mislim kako bi se stvari puno bolje „hipotetski govoreći“ odvijale da je primjerice Muamed na svom putu susreo pravovjerne i uvjerljive kršćane, a ne one koji su osporavali Kristovo božanstvo itd., itd.. <br />Ad 5.“Napravili ste budalama (...).“ Ne znam čime sam zaslužio taj oblik poistovječivanja i stavljanje mene na razinu kolektivne krivnje za nešto što nisam učinio, a s druge strane očito si me zamijenio s nekim pa bih ja trebao popiti optužbu i krivnju za postojeće stanje u Katoličkoj Crkvi i općenito u svijetu. Jedini svemir koji mogu urediti jest moja neposredna okolina, ljudi koje susrećem, posao koji radim, po svjedočanstvu onih koji me poznaju marljivo i savjesno osim ako se u međuvremenu nisam promijenio, na gore ...itd.. U konačnici ne mijenjajući druge, nego sebe. Tu sam sigurno odgovoran, a za ostalo, netko će drugi reći svoju neopozivu riječ. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2701613902632884352013-07-09T12:08:19.310+02:002013-07-09T12:08:19.310+02:00@DM
Ne navodim cijele tvoje citate kako ne bi doš...@DM <br />Ne navodim cijele tvoje citate kako ne bi došlo do prevelikog „plahtarenja“<br />Ad 1. „To, pak, za sobom nikako ne povlači zaključak da i naša kraljevstva,(...).“ S čime se u potpunosti slažem, osobito ako Crkvu Kristovu nazivamo Kraljevstvom Božjim na zemlji ili pak njegovom klicom i početkom.<br />Ad 2.„Neka bude volja Tvoja na nebu, ali na zemlji neka bude demokracija i neka se slobodno šire laži.“ <br />Smiono rečeno, da ne upotrijebim blasfemno, ali nikada, ako me smatraš modernistom, jer prihvaćam postojanje Katoličke Crkve prije, za vrijeme i nakon Koncila, i jer nastojim, u skladu sa svojim silama slijediti nauk Crkve i Učiteljstva, nikada, dakle ne bih molio s takvom nakanom ili takvim ciljem. Znamo što je molitva Gospodnja i kako ju molimo. Tu se, dakle, ne bih složio i smatram kako na ovom području kao i u ostalima, koje povezujemo sa zabludom, krivnjom ili grijehom, nema kolektivne krivnje i odgovornosti. Tako da se, ne ulazeći u aktualna zbivanja, ne smatram dionikom takve vjere koja bi sažetak svega Evanđelja molila ili ga željela u ovako opisanom vidno ograničenom smislu i formi.<br />Ad 3. „Zašto si se na kraju ogradio od svoje (...) zanemariti sve što si rekao?“ Ogradio sam se jer nisam siguran, s obzirom na čitateljstvo, da svi jednako mislimo u toj stvari. Imao sam se prilike susresti s fundamentalizmima koji se sigurno ne bi složili s ispravnim poimanjem „prisilite ih da uđu“, a s druge strane kako ne bi ispalo da sam posve siguran kako se takvo što ne bi moglo ponoviti. Dakle, očitovao sam svoju nesigurnost u pogledu nekog mogućeg budućeg sukoba koji bi pod zastavom križa bio repriza već dogođenoga i u konačnici apsurdnoga i promašenoga. Stoga izraz „leccija povijesti“. Ne bih sada išao u razmatranje i traktate o zakonitoj obrani i sličnim temama. Na ostale tvoje izraze u vezi s time nema mi smisla reagirati jer spadaju na tvoju volju, a na to ja ne mogu, niti želim utjecati. Łongin<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-46679637504946575292013-07-09T11:38:25.327+02:002013-07-09T11:38:25.327+02:00Kikii i Mateo,
budite ljubazni, pa prenesite svoje...Kikii i Mateo,<br />budite ljubazni, pa prenesite svoje danonoćno prepucavanje o FSSPX-u negdje drugdje. Ovaj blog nije posvećen Bratstvu, i postaje zamorno stalno žvakati jednu te istu stvar, koja ne zanima većinu čitatelja. Da ih zanima, vjerojatno bi se prije ili kasnije uključili u neku od vaših "rasprava". Probajte npr. na Christusrex, koliko vidim, on je gotovo u cjelosti posvećen FSSPX-u, pa ćete tamo imati zahvalniji profil čitatelja. Hvala.<br /><br />EDAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-88049556843870015602013-07-09T11:18:29.684+02:002013-07-09T11:18:29.684+02:00Mario (M, K, ili kako se već zovete),
Jasno je da...Mario (M, K, ili kako se već zovete),<br /><br />Jasno je da ne razumijete niti položaj Bratstva niti krizu koja potresa Crkvu zadnjih 50 godina. Bratstvo se nikad neće odvojiti od Rima, tj. od pape, jer je vjerno Svetoj Tradiciji, jer čuva cjelovitu Katoličku Vjeru čiji je poglavar na ovoj zemlji rimski papa. Upravo poradi toga što je vjerno Katoličkoj Vjeri i Tradiciji suprotstavlja se liberalizmu i modernizmu koji hara Crkvom i koji vlada u Rimu, čak i u umu pape.<br /><br />Za 25 godina vjerojatno neće više biti modernista, a u Rimu će biti nasljednik sv. Petra koji uistinu ima cjelovitu Vjeru. Kad se to dogodi, jasno da će Bratstvo preko noći od izgnanih, progonjenih, vrijeđanih itd. postati junaci jer su sačuvali i prenijeli Vjeru kao sv. Atanazije.<br /><br />Tradidi quod et accepiMateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-55715525884434594002013-07-09T10:59:12.456+02:002013-07-09T10:59:12.456+02:00"Mario, ne radi se o odanosti partiji. Riječ ..."Mario, ne radi se o odanosti partiji. Riječ je o istini. Bratstvo je ipak nastalo 1970. Poznato je da pojedinci s prevelikom revnosšću nekon određenog vremena otpadnu od Tradicije. Ili slijedi prelazak u sedisvakantiste, pa onda u Ecclesiju Dei. Primjera ima koliko hoćete. Zamaraju Bratstvo suludim teorijama kako Papa nije valjan...bla, bla."<br /><br />Kikii, ne razumijem tvoj post. Tko po tebi pripada Tradiciji: samo "adherents" FSSPX-a i/ili sedevakantisti i Ecclesia Dei pripadnici.<br />Svojim postom samo potvrđuješ da se "nešto loše događa" u FSSPX-u, jer ljudi ga očigledno napuštaju. Ljudi nisu blesavi. Razdoblje od 1970. do danas je *predugo* ("izmjena generacija", rađanje u odvojenosti od Rima itd) i neke stvari se jednostavno moraju iskristalizirati. Svojim nedavnim postupkom "trojica" su se, možemo reći, definitivno odvojila od Rima ili barem za slijedećih "25 godina". Jasno je da za "25 godina" više nitko neće razmišljati o Rimu jer će praktično cijelo "članstvo" zaboraviti tu temeljnu odrednicu koja definira katolika. Manjim dijelom povratak Crkvi ili većinski odlazak u sedevakantizam je više nego izgledan.<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-75332429753164917762013-07-09T10:59:07.600+02:002013-07-09T10:59:07.600+02:00"Iskreno: meni je Mateo osoba s puno ??????? ..."Iskreno: meni je Mateo osoba s puno ??????? Ja ne kužim što mu je cilj."<br /><br />Savjetujem ti da pitaš našega zajedničkog prijatelja u Bratstvu. Kao što sam rekao, smatram da uvijek treba biti odmjeren i pravedan, a u ovoj situaciji čini mi se da nije sve crno-bijelo, kako ti misliš, nego da je itekako bilo pogrešaka s obje strane. Isto tako, vidim da se ostvarilo ono na što su biskupi upozorili mons. Fellayja u svom pismu, vidim da su oni tada ispravno procijenili da je povratak Rima Tradiciji iluzija, što je mons. Fellay implicitno i priznao kad je u rujnu u Econu profesorima i sjemeništarcima rekao da su ga u Rimu prevarili. Isto tako, odrekao se Doktrinarne preambule, koja je opasno ugrozila Vjeru jezikom kompromisa, što su mnogi u Bratstvu prepoznali i suprotstavili se tom dokumentu.<br /><br />Dakle, pošao je predaleko, a neki svećenici i biskupi su to vidjeli i djelovali kako su mislili da je potrebno, za spas Bratstva, Tradicije i Vjere. Neki od njih su se povukli, neke su premjestili (kao mons. de Malleraisa, koji je sad u SAD-u), a neke su izbacili (kao mons. Williamsona). No to ne znači da su ti koje je autoritet izbacio napustili Tradiciju ili Vjeru, i ako želimo biti istinoljubivi to trebamo priznati.<br /><br />Da ti je lakše razumjeti, ja ne stajem na stranu mons. Williamsona niti mons. Fellayja, nego na stranu Istine, koje ima djelomično s obje strane. Ja sam za Bratstvo kakvo je bilo do prije nekoliko godina, koji jasno i glasno, te ujedinjeno, propovijeda protiv modernizma (zato mi je bilo drago kad sam pročitao najnoviju Izjavu trojice biskupa prilikom obljetnice ređenja). Ako bi baš htio definirati, onda bi moji stavovi bili veoma bliski mons. de Malleraisu i p. Regisu de Cacquerayju - pogl. franc. distrikta, onom koji je napisao izjavu o Asizu pretprošle godine i nedavno jasnu i čvrstu kritiku nove Mise. To su ljudi nauke i jasnih riječi, kao što je bio mons. Lefebvre, ali njih ti samo dajem kao primjer, jer ne vjerujem u kultove ličnosti (to je veoma opasno), a bojim se (i to najdobronamjernije kažem) da si ti razvio svojevrstan kult ličnosti prema mons. Fellayju. Nadam se da u tom u krivu.<br /><br />Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-14892733447449752962013-07-09T10:06:28.501+02:002013-07-09T10:06:28.501+02:00Ovo su opet Mateove konstrukcije da opravda neposl...Ovo su opet Mateove konstrukcije da opravda neposluh mons.Williamsona. Tri su biskupa jedinstvena. To se vidjelo na proslavi 25.obljetnice biskupskih ređenja. Skupa su dali izjavu, nastupali u javnosti itd.<br />Zna se tko je poglavar, a tko nije. Upravo je ovo kolegijalnost koju bi Mateo svečano uveo i u Bratstvo.<br />Da su postojale razlike u razmišljanjima između biskupa, jasno. Da su se u nekim trenutcima poklapali stavovi mons.Tissiera de Malleraisa i de Galarrete s mons.Williamsona, ništa ne potvrđuje. Na kraju su se stavovi ujedinili, a jedan je tvrdoglavac napustio Bratstvo. I škodi Bratstvu. Uostalom, modernisti su našli načina da zbog nepromišljenosti, tvrdoglavosti i onih lupetanja o revizionističkim teorijama osramote Bratstvo, biskupe i papu Benedikta XVI.<br />Mateo dobro zna da za širenje nesloge u svakoj redovničkoj družbi i svećeničkoj kongregaciji slijede određene sankcije. Takvim osobama Bratstvo zabranjuje pristup kapelicama: i to sva tri biskupa!<br />Iskreno: meni je Mateo osoba s puno ??????? Ja ne kužim što mu je cilj. <br /><br />Mario, ne radi se o odanosti partiji. Riječ je o istini. Bratstvo je ipak nastalo 1970. Poznato je da pojedinci s prevelikom revnosšću nekon određenog vremena otpadnu od Tradicije. Ili slijedi prelazak u sedisvakantiste, pa onda u Ecclesiju Dei. Primjera ima koliko hoćete. Zamaraju Bratstvo suludim teorijama kako Papa nije valjan...bla, bla. Onda prijeđu u sedisvakantiste, onda uđu u Ecclesiju Dei i napadaju Bratstvo da je subjektivno, a cijeli se istapaju u ulizivanju Kuriji.<br />Pater je Schmidberger ove današnje snajperiste nazvao slugama onoga koji unosi nemir. Na koji je način Mateo tim zlim utjecajima otvorio srce, ne znam. Uglavnom, otvoreno se svrstava u dušmane Tradicije.<br />Hoćemo li imati novog Mihovila, isto ne znam. Mihovil i sam priznaje svoju negdašnju revnost i pomaganje Bratstvu.<br />S ovom temom želim završiti.<br />Mario, Vi očito želite poticati sve ono što je problematično u Tradiciji i uhvatili ste Matea, manipulirate s njime i mene želite uvući u svađu. Hvala Vam. Možete slobodno zadržati svoje mišljenje o Tradiciji. To je Vaše pravo. Ovu smo temu iscrpili.<br />KikiiAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-75661374162105448102013-07-09T08:42:16.031+02:002013-07-09T08:42:16.031+02:00Mateo, ja sam uvijek za konstruktivni dijalog, tak...Mateo, ja sam uvijek za konstruktivni dijalog, tako i među onom četvoricom (zbilja, Kikii je pretjerao u odanosti "partiji"). Ali kako će se njih četvorica išta dogovoriti, kad su svi sve sami "lik do lika"?<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.com