tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post3068499885931526190..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Zašto se zamarati rubrikama?Toma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger65125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27318648299870206902014-01-19T13:10:01.674+01:002014-01-19T13:10:01.674+01:00Ako ime i prezime osobe nije osobni podatak, onda ...Ako ime i prezime osobe nije osobni podatak, onda stvarno ne znam ... ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68388389523866612612014-01-17T01:34:43.320+01:002014-01-17T01:34:43.320+01:00Ipak se u Crkvi Božjoj događa to što se ne bi smje...Ipak se u Crkvi Božjoj događa to što se ne bi smjelo događati. Da bi se Bog proslavio. <br />U ovom konkretnom slučaju, iščitavam, već se proslavio.<br />Branko131Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-4435237498271428352014-01-16T19:37:58.842+01:002014-01-16T19:37:58.842+01:00Poštovani Toma
Potpuno te razumijem. Razmišljajući...Poštovani Toma<br />Potpuno te razumijem. Razmišljajući iz tvog aspekta. Mnogo je zanimljivije činiti neke druge stvari. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-89607861991447043572014-01-16T16:36:18.831+01:002014-01-16T16:36:18.831+01:00Joj Longine, zaista bi mi trebalo biti jako dosadn...Joj Longine, zaista bi mi trebalo biti jako dosadno da se pocnem s vama o tome dopisivati.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-33017698600155242492014-01-16T16:35:31.302+01:002014-01-16T16:35:31.302+01:00Pa da, mogao sam napisati svoj dozivljaj toga pism...Pa da, mogao sam napisati svoj dozivljaj toga pisma. Ali smatrao sam da je bolje ovako. Meni je nekorektno traziti da netko nesto javno povuce, a da se taj zahtjev za povlacenjem ne objavljuje.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-14153269743179742792014-01-16T10:02:54.094+01:002014-01-16T10:02:54.094+01:00Alex,
Toma. Znam kako ovo nije forum ali evo, pri...Alex, <br />Toma. Znam kako ovo nije forum ali evo, primjera radi i istini za ljubav. <br />Alex, molim te ako si u prilici, pokušaj dati barem kratak odgovor.<br />Molim Te reci mi, a znam Ti i ime, kako bi se Ti osjećao, da u cjelosti objavim e-mail koji si mi uputio i svoj odgovor? Koliko bih bodova skupio i kako bih to mogao protumačiti za svoje ciljeve i dovesti "vodu na svoj mlin"? <br />Eto, to je metoda demonstracije. Ja ću ti djelima pokazati svoju ljubav i svoju vjeru. Tu, dragi moji katolici, stojimo ili padamo. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-32262465422372357562014-01-16T08:49:05.463+01:002014-01-16T08:49:05.463+01:00Poštovani Toma
Moja mail adresa je još uvijek aktu...Poštovani Toma<br />Moja mail adresa je još uvijek aktualna i bit će do Božje volje. Slobodno mi u mailu napiši (vjerujem da znaš i gdje ćeš ga naći) što god mi hoćeš reći i ukazati mi na moje pogrješke, "fluktuiranja" i sl.. Ukori me, prijeti, očituj mi moje grijehe (koje si spoznao čitajući moje komentare na tvom blogu), moje gluposti, pretjerivanja, i sl.. Napiš mi, ako hoćeš, što ti smeta ... iskušaj moju bratsku ljubav i osvjedoči se, hoću li to objaviti. Možeš me i sablazniti. Pozivam te, da ne pretjeram, izazivam te, da iskušaš moju bratsku ljubav. Ako si voljan riskirati svoj ugled, čast i dobar glas. Unaprijed ti kažem: mene se ne moraš bojati i čvrsto stojim iza ovih riječi. Da. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56279613031421246742014-01-16T08:29:35.903+01:002014-01-16T08:29:35.903+01:00Poštovani Toma
U smislu paterova post scriptuma že...Poštovani Toma<br />U smislu paterova post scriptuma želim vjerovati kako nisi preskakao evanđeoske stepenice. <br />Dakle, ad primum, istim putem tj. putem e-maila, osobno "face to face relation", upozorio osobu na prijestupke, nakon eventualnog paterova neslaganja ili pak "demonstracije moći", tvrdokornog ustrajavanja pri eventualnoj zloći ovog ili onog konkretnog čina (prekršaja, sablazni ili čega takvoga) <br />ad secundum, posavjetovati se s drugim bratom xx-om i zajedno ga upozorio na sablazan ili kakav drugi prekršaj i <br />ad tertium, želim vjerovati kako smo u tom smislu svi na ovom blogu uključeni, na svoj način i <br />ad quartum svojevrsno očitovanje sa snagom suda, pravorijeka koji osobu smatra ovakvom ili onakvom u moralnom smislu (poganinom, carinikom)<br />NB Isus se s takvima (carinicima, poganima, odbačenicima i izopćenicima svogavremena) družio, iskazivao im svoju bezuvjetnu ljubav (ne hrabreći ih u njihovim grijesima, naprotiv, ukazujući na njih pa i otpuštajući ih i nadam se kako je to bilo spasonosno „za mnoge“) sablaznivši svoje sunarodnjake, osobito pismoznance, zakonoznance i farizeje, ujedno trasirajući Crkvi, svojoj živoj zajednici „put ljubavi“ tj. da radije ispitujemo i osuđujemo sami sebe i svoje grijehe, slabosti, prekršaje i propuste, nego li svoje braće. Ne u smislu „kad vidiš tata s njime se bratimiš“, nego u smislu „moj brat se uprljao“, „ukori ga nasamo“ „ako te posluša, stekao si brata“ itd. „moj brat ili sestra su pod utjecajem zla i grijeha“. <br />Dakle, misao želim privesti kraju, Isus nam nije dao dopuštenje da „neprijatelje“ (neistomišljenike, nesimpatične, odbojne, drugačije ...) mrzimo, naprotiv, traži od nas nešto što apsolutno nije naravna sposobnost našega duha (razuma i volje), tj. svi znamo, vjerujem, ili želim vjerovati, da znamo njegovu tradicionalno drugu po redu zapovijed „ljubite svoje neprijatelje...“ (ma sigurno, ja prvi hitam to učiniti, baš me to veseli; baš naprotiv moja se narav tome itekako opire; suma sumarum s pomoću Isusove nepojmljive milosti i pomoću njegova Duha, moja se narav podlaže ili pak odlučuje drugačije tj. uzima „pravdu“ u svoje ruke i po SZ principu „danas te Gospodin predao u moje ruke“ odmah po sistemu „oko za oko...“ slijedi naš pravorijek; ah, ta božanska pedagogija puna istine i pravednosti ali tek osobitom milošću očitovana u NZ-u).<br />Kada bi ovo drugo, nakon onoga što znamo kao prvo „...kao što sam ja ljubio vas“, doista bilo naš program, plan, put, (grč. hodos), hod, mislim, kako bih se u potpunosti složio s Tominom objavom. Ovako, ostaje neki gorak okus kako u tom našem „kockanju“, po ljudski, govorim, po sistemu pobjednik-pobijeđeni, čist-nečist, pravednik-nepravednik, ostaje neki gorak duhovni okus tj. uviđam kako „instrumentaliziramo ljude i događaje“ kako bismo se mi pokazali pravima, vjerodostojnima, ispravnima, nepatvorenima ... možemo nizati cijele litanije samohvaleće duhovnosti i samoopravdavanja. <br />U ljubavi vas i sebe opominjem, neka mi bude dopušteno, braćo, ne smije se to tako u Crkvi Božjoj događati. Mi smo odgovorni, od nas se traži i još će se i više tražiti, jer smo mnogo primili. Pa dajmo, za ljubav Božju, dajmo oproštenje, slijedimo Krista Utjelovljenu Ljubav po kojoj nam dođe „milost i istina“, tražimo ga, dajmo ljubav, pokažimo ju djelom i istinom. Nemojmo, za neke svoje ciljeve, preskakati stepenice i evanđeosku logiku. Dajmo se na put ljubavi koja „snažno i blago“ svime upravlja, sve proniče, u mudroj blagosti pridobiva duše i u konačnici daje okus i boju onome što činimo. A po čemu će nas upoznati da smo učenici Kristovi? ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27284555181472416262014-01-16T07:49:34.266+01:002014-01-16T07:49:34.266+01:00Ljudi su pošteno mogli zaključiti o razlogu micanj...Ljudi su pošteno mogli zaključiti o razlogu micanja slike i da si situaciju prepričao, a ne stavio osobnu prepisku javno. To je uvijek nekoraktno, a pogotovo ako sugovornik izjavi da ne želi javno objavljivanje iste. <br />SaMnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-15845426914929052672014-01-15T23:26:59.419+01:002014-01-15T23:26:59.419+01:00Objavio sam zato sto mi se cinilo posteno da svatk...Objavio sam zato sto mi se cinilo posteno da svatko sam procita iz kojih razloga je slika uklonjena. Nisam zelio brisati ili korigirati ni paterove, ni svoje rijeci/recenice iz odgovora jer mi se to cinilo kao nepotrebna urednicka intervencija. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-36446713485044302242014-01-15T23:13:17.699+01:002014-01-15T23:13:17.699+01:00Bilo bi dobro kad bi se i Toma oglasio i rekao zaš...Bilo bi dobro kad bi se i Toma oglasio i rekao zašto je ovo objavio. <br />Jer eto, neki misle da je potrebno, neki da je nepotrebno.<br />Osobno mislim da nije bilo potrebno. Zašto? Zato što ne mislim da je p. Tvrtko reagirao zato jer želi sakriti "prljavi veš", kako netko reče u jednom komentaru. Naime, on ne misli da je način na koji on prikazuje misu, usudit ću se reći, blasfemičan. Ako preletite pogledom preko njegovog FB profila, vidjet ćete da sam u pravu. Ni po čemu se ne da zaključiti da je on svećenik, redovnik. Kažu radi s mladima. Ajde neka. Samo što radi?<br />Ali ne želim ovdje analizirati njegov rad, pa ni njegovu osobnost, jer ga ne poznajem. <br />Želim samo reći da ne vjerujem da je reagirao zbog toga, već zato što mu tradicionalisti idu na živce svojim "zanovijetanjima" i rubrikama. Pa da Tomu kao "kolovođu" spusti na zemlju, a s njim i sve ostale.<br />Eto, kad ovo napisah, uvidjeh da je ipak dobro to što je Toma uradio. Pa nazdravlje!<br /><br />Š.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-59428717875585575082014-01-15T20:34:54.434+01:002014-01-15T20:34:54.434+01:00M.B.
Naravno da se u potpunosti slažem s tobom, s ...M.B.<br />Naravno da se u potpunosti slažem s tobom, s jedinom razlikom da Pofuka uopće ne pratim, a ako i naletim na kakav komentar, tv razgovor i sl., prst na tipkovnici ili pak daljinskom instiktivno traži neki drugi sadržaj ili ugasi tv prijemnik :) ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-63675859870110306842014-01-15T14:47:04.383+01:002014-01-15T14:47:04.383+01:00Longine,
život Marije Magdalene i svetog Augustina...Longine,<br />život Marije Magdalene i svetog Augustina prije njihovog obraćenja sadrži stvari koje su za svaku pokudu. Gospodin je rekao Mariji Magdaleni "Ne griješi više". Dao Bog da tako bude s i onima (i to što više) koji Boga doživljavaju kao izmišljenog frenda kojeg izvade iz ormara kad im ustreba. Opet, to ne znači da treba iz poštovanja prema osobama koji izriču loše ideje imati i poštovanja prema idejama.<br />Nisam Pofuka spremio u pakao nego analiziram otrov koji mu izlazi iz usta. Pratim ga dovoljno dugo da znam da se nije krivo izrazio.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-43441993129560426842014-01-15T13:06:16.960+01:002014-01-15T13:06:16.960+01:00u gornjem tekstu nedostaje pokoje slovo i zarez, n...u gornjem tekstu nedostaje pokoje slovo i zarez, no vjerujem da ste ulovili smisao. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18757811959452372142014-01-15T13:02:25.290+01:002014-01-15T13:02:25.290+01:00DM & M.B.
DM pročitao sam tvoje rješenje i sla...DM & M.B.<br />DM pročitao sam tvoje rješenje i slažem se s onim što si napisao, no dodao bih i 5. opciju, a to je ne upotrijebiti ime i prezime dotične osobe ili 6. opciju dati neki pseudonim. Mislim si i na one stupnjeve koje nam je Krist predao u Evanđelju: 1.) ukori ga nasamo pa dvojica, pa Crkva ...pa smatranje poganinom i carinikom. Čini mi se da često preskačemo stepenice (ne izuzimam ni sebe u tom smislu budući sam dugo godina radio u formaciji).<br />M.B. Vjerujem kako nam Bog jest Otac i potpuno se slažem kako njegova uloga nije samo uloga "tapšaća po ramenu". No da je Prijatelj jest, da je milosrdan jest, no i kada vrši svoj pravorjek i njegova pravda jest milosrdna i ljubav je kada nas odgaja i kori.Znamo i onu: "Kaznom teškom kaznio me Gospodin, ali me smrti ne preda". U konačnici i kada donosi konačan sud nad dobrotom (blagoslovljenošću) ili pak zloći stvorenja (prokletošću) iskazuje svoje milosrđe: onima kojima pravednost dosudi, jer što je blaženstvo nego punina posjedovanja Božje ljubavi i milosrđa uz odsutnost ikakve zloće i prokletstva ili konkretno zlih i prokletih tj. odbačenika. No, ne razumiju toga svi i ne na način kako uči Katolička Crkva, stoga ne bih bio prebrz u donošenju suda prema ovoj ili onoj osobi iz avnog miljea. Ta tko bi ikada povjerovao kako će jedna javna bludnica kao sv. Marija magdalena ili sv. Augustin i toliki imenovani i neimenovani sveci postati ono što je od njih učinila premilosrdna ljubav Očeva ili tko bi se usudio danas prema njima izreći ma i jednu pogrdu. Tako da i od sebe, a i od drugih očekujem stanovitu sporost, pa i oklijevanju u suđenju i prosuđivanju drugih. Nije li naš slavni blaženik Alojzije Viktor Stepinac iznio to lijepo razlikovanje: "jedno je čovjek, a drugo je zlo njegovo". Ne želim ovo interpretirati, ali pokušajmo ipak ostati na liniji poštivanja osobe i njezinih prava i sloboda, oboružati se strpljivošću i to po uzoru na onu koja vodi k spasonosnom obraćenju. U konačnici, ne moli li Crkva i za grešnike i nije li njezino poslanje spasavati? Završavam pitanjem koje postavljam i sebi i vama: otkrivamo li više lice Božje i spasonosnu istinu Evanđelja ili ju pak sakrivamo i nijećemo svojim životom i postupcima? Ta mi smo ljudi Crkve, ne nekakvi religiozni crkvenjaci, nego kršćani, katolici ... kakav primjer dajemo "onima vani". U tom zecu leži grm da malo u šaljivom tonu ublažim izraz tj. da ne izokrenemo baš sve i uvijek naglavce. Što vama zborim, jasno je, i sebi zborim ne osuđujući nikoga i pod nipošto prepuštajući to jedinome Sucu živih i mrtvih našemu Gospodinu i Spasitelju Isusu Kristu: velikom objavitelju Boga Oca i šiljatelju Duha Svetoga svima koji će povjerovati na propovijedanje apostola "zdravo ispovijedajući Vjekovječno Trojstvo u savršenom jedinstvu i boštvu". ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-61268968233632835472014-01-15T11:10:06.026+01:002014-01-15T11:10:06.026+01:00Longine,
Toma je napisao Pater citira Branimira P...Longine, <br />Toma je napisao <i>Pater citira Branimira Pofuka. Ne znam da li se s njime slaze, uostalom sve je to relativno</i> naprosto zato jer je ED kopirao citat Pofuka s paterove stranice ne navodeći (iz neznanja?) da je riječ o citatu tj. da pater nije originalni autor tih riječi. Mislim da je Toma samo želio reći tko je pravi autor navedenog citata.<br />A na samog Pofuka ne treba trošiti puno riječi. To su oni koji vjeruju u "milosrdnog" Boga tj. boga (lažnog) koji nije strogi sudac (tj. u kršćanskom smislu nije pravedan, a nije ni Otac nego je frend). Da bi Bog bio milosrdan mora biti i pravedan jer se nema što oprostiti ako ništa nije krivo i pogrešno. Pobornici "milosrdnog boga-frenda" smatraju da zapravo grijeh ne postoji. Milosrdni bog-frend onda nije milosrdan, nego samo jedna metafizička nadgradnja čovjekovog uma, i služi kako bi tog čovjeka stalno tapšao po ramenu i govorio mu kako je on zapravo super i krasan.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-35652021357957464602014-01-15T10:53:27.589+01:002014-01-15T10:53:27.589+01:00Ispravak krivog navoda, umjesto:
"Što se tič...Ispravak krivog navoda, umjesto:<br /><br />"Što se tiče slučaja ovog pisma p. Tvrtka, tu postoje TRI opcije djelovanja" <br /><br />je trebalo pisati "ČETIRI"<br /><br />DMAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-26072881718890025502014-01-15T10:49:19.421+01:002014-01-15T10:49:19.421+01:00Pravo na priopćavanje istine uistinu nije bezuvjet...Pravo na priopćavanje istine uistinu nije bezuvjetno. No, isto tako nije bezuvjetna niti potreba prešućivanja istinite informacije. Jasno je, konačna procjena da li nešto objaviti ili ne ovisi o više stvari (principa).<br /><br />1) Točno je da se neke stvari ne trebaju otkriti svakome. Kad netko učini nešto krivo, a time ne šteti drugima, uistinu je točno da takve stvari ne treba trubiti na sav glas.<br /><br />2) No, kad je u cijelu sitaciju uključena i treća strana, onda se u procjenu opravdanosti objavljivanja informacije uključuje ne samo dobro onog o kome se govori, nego i dobro te treće strane (u ovom slučaju javnosti). Odnosno, kada se radi o javnoj sablazni, prevagu u procjeni kako postupati odnosti zaštita općeg dobra.<br /><br />To nas prvo vodi tvom primjeru profesora heretika koji krivo uči na npr. KBF-u. U tom slučaju princip jedan uopće ne dolazi u obzir u razmatranju. Širenje hereze na mjestu odgoja svećenika je najteži grijeh koji su uopće može počiniti, teži od bilo kojeg grijeha protiv čovjekova tijela (uključujući i ubojstva).<br /><br />Što se tiče slučaja ovog pisma p. Tvrtka, tu postoje tri opcije djelovanja:<br /><br />a) Obrisati sliku i ne objaviti paterovo pismo. - Ovdje bi se vodili mišlju o zaštiti privatnosti osobe. Dakle, glavni motiv ovakvog djelovanja bi bio onaj iz slučaja 1.<br /><br />b) Ne objaviti pismo ali i ne obrisati sliku. - Ovo bi čin koji bi kombinirao i princip 1. i princip 2.<br /><br />c) Objaviti pismo i obrisati sliku. - Ovo je također kombinacija principa 1 i principa 2.<br /><br />d) Objaviti pismo i ne obrisati sliku. - Ovo je primjena isključivo principa 2.<br /><br />Moje osobno djelovanje bi najvjerovatnije bilo ono pod b. - ne objaviti pismo ali i ne obrisati sliku. No, problem je što se u pismu u zahtjevu za brisanjem slike poziva na državni zakon. To još malo komplicira situaciju jer.... zakone treba poštovati (ali opet ne bezuvjetno), a također je nejasno što zakon stvarno kaže o tom problemu (barem je meni nejasno jer nisam odvjetnik i ne bavim se time). Tako da bih u konačnici bio u dilemi između ponašanja opisano pod b) ili pod c). No, vjerovatno bi ipak pretegnula opcija b) (neobajviti pismo ali i ne obrisati sliku) jer bih najvjerovatnije zanemario zakon (koji je i onako nejasan u ovom slučaju).<br /><br />DMAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-63811014619808977482014-01-15T02:46:56.148+01:002014-01-15T02:46:56.148+01:00Toma, Rio & „trady ekipa“
Dio II.
Glede Pofuko...Toma, Rio & „trady ekipa“<br />Dio II.<br />Glede Pofukova članka (ne držim mu stranu jer stvarno valja gluposti), brate Toma napisao si, citiram: "Pater citira Branimira Pofuka. Ne znam da li se s njime slaze, uostalom sve je to relativno." Osim očitog, namjernog ili nenamjernog, savladivog ili nesavladivog Pofukova neznanja ili nepoznavanja kristologije, soteriologije, liturgijske predaje ... etc....etc.... Ostanimo na liniji neke objektivne moralne istine i svijesti (jer živimo u takvom društvenom i kulturnom kontekstu) kako se sve prima na način onoga koji prima i podložno je svakakvim interpretacijama. Još uvijek mislim na spomenuti članak, koji zaista ne bih niti pročitao da me na to nije ponukala određena znatiželja ili barem nakana da barem djelomično spoznam i dobijem kakav uvid o čemu se zapravo radi. I primjećujem ovo: pitanje je želimo li tj. je li nam volja u vlasti i do te mjere da se nečije izjave potrudimo, koliko je god to moguće protumačiti u povoljnijem smislu. Imamo li moralne snage za takav čin i na koje i kakvo područje se proteže Kristova zapovijed ljubavi prema neprijateljima (da se poslužim biblijskim "onima koji su vani"). Možda, u pretjeranoj želji da pokažemo svoju kršćansku i katoličku revnost, ili to čak "pokrstimo" svetom revnošću, superiornošću (ili ne daj Bože superbiu) požanjemo i pšenicu i kukolj prije vremena. Mnogo puta sam se uvjerio kako smo brzi na žetvu, brzo, rezolutno - jasno kad' mi nismo u pitanju. Jasno nam je kako je, u pogledu Krista i Crkve sve apsolutno, no ne smijemo nikada, ili se barem potruditi, nikada s uma smetnuti i činjenicu kako Duh Božji (Očev, Kristov) zahvaća mnogo šire od nekih granica koje katkada nepravedno postavljamo, jer nije u našoj vlasti, a niti moći znati vrijeme i zgodu kada će i na koji način naš Gospodin Isus Krist pobuditi neku dušu ili duše na spasonosno obraćenje i pokoru. Rekao bih, iako me se ne pita, kako je bitno kamo gledamo: dakle, jesmo li zagledani u način/izričaj kojim spomenuti autor govori (motivi mogu biti najrazličitijih od ideoloških do kasice prasice, jer očito je, vjerujem, dobro plaćen za svoje pisanje, za čitanost ne znam), stavljajući u pitanje Kristovu opstojnost, istina, i relativizirajući je u punom smislu riječi. Nastavljam misao .... ili se pak usredotočujemo pažnjom duha na tragično iskustvo jednog umirućeg djeteta na kojemu se brutalno iskreno (jer djeca su takva, brutalno iskrena, bez uvijanja i kićenih govora, licemjerja, himbe i prijetvornosti) ostvaruje riječ "u ustima djece i dojenčadi hvalu si pripravio...". <br />Mišljenja sam kako zaista nije sve tako relativno, nego mi nemamo cjelovit uvid u "čudesne putove Providnosti koja svaku stvar vodi konačnu cilju" kako čitamo u Katekizmu, nastavljajući kako će nam samo "konačni Božji pravorijek ili Posljednji sud otkriti da Božja pravda pobjeđuje sve nepravde što su ih Božja stvorenja počinila te da je Božja ljubav jača od smrti" (KKC 1040, pozivajući se na Augustinove Propovijedi (Sermones).<br />Mater Ecclesiae et Regina apostolorum, ora pro nobis ubicumque et semper. Łongin<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-55748212414667399662014-01-15T02:43:39.536+01:002014-01-15T02:43:39.536+01:00Toma, Rio & „trady ekipa“
Dio I.
NB "Napo...Toma, Rio & „trady ekipa“<br />Dio I.<br />NB "Napomena i molba: ovaj mail je osobne prirode i iz tog razloga ne vidim potrebe ni smisla eventualno ga javno objaviti. Unaprijed hvala na razumijevanju!" Sine ira et studio, poštovani Toma, mogao si ovo ispoštovati. Ima neke zasluge i u tome. Ljubav je jedna ali mnogovrsna i domišljata. Daleko bio od mene da prosuđujem misli i nakane tvojega srca, kao i ona tvojih istomišljenika, ali nakon salvi komentara, koji mi se čine u najmanju ruku smiješno duhovno nezreli i odišu nekom čudnovatom netrepeljivošću, koja zazire od onoga što bismo mogli nazvati konstruktivnim ili dobronamjernim dijalogom. Je li doista bilo potrebno paterov mail objaviti ili ne (ovo samo ti možeš znati u dubini svoje savjesti, kao uostalom i svi mi koji pratimo ovaj blog). Spomenutoga svećenika ne poznajem, ali u najmanju ruku može se dogoditi da steknem neki "neosnovani sud" o osobi koju ću možda susresti (a teško da bih mogao zaboraviti na koji se i kakav način o dotičnoj osobi pisalo o stvari koja je trebala, po mom mišljenju ostati osobna).<br />Nadam se da ćeš podnijeti još koju moju "plahtu". Neka se čuje i druga strana. Ipak, pokušajmo se uzdržati od ljepljenja etiketa tipa "modernista", "nihilista", "relativista", "sedesvakant.", "neomodern.", "antikristi", izopćenik ili slično. <br />Rio me iznenadio svojim riječima: "Čestitam Tomi što je prenio ovaj "osobni" mail. Ova "napomena i molba" je iz razloga neiskrene savjesti u vidu mog prethodnog posta" (čudi me lakoća suda u pogledu nečije savjesti, ili Rio, uza sve moje poštovanje, imaš kardiognozu poput padra Pia). Mislim kako "napomena i molba" očituje želju za onime što sam, vjerujem, spomenuo u pogledu diskrecije i privatnosti. Može li se to i tako protumačiti? Ili ćemo odmah "ovce s desna, jarce s lijeva". U tom smislu, brate, nemam ti na čemu čestitati, niti podilaziti, ulagivati se ili štogod slično tome. Mogu samo reći: Čudna neka katolička duhovnost. Łongin<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-80830160431137374662014-01-15T01:15:23.416+01:002014-01-15T01:15:23.416+01:00Mateo
Dio II.
Nitko nije dužan otkriti istinu onom...Mateo<br />Dio II.<br />Nitko nije dužan otkriti istinu onomu tko nema prava da je upozna. (npr. hipotetski govoreći, općenito i primjera radi: ja ti otkrijem ime osobe koja je izgovorila tako tešku i svakog prijezira vrijednu herezu u studentskim danima, a danas je ugledni i glasoviti predavač na nekom glasovitom učilištu, obnašajući pritom i vrlo odgovornu crkvenu službu; ili ime svećenika koji se ipso facto izopćio jer mi je rekao nečiji grijeh, a ja to protumačim kao namjeran čin, prepričam ga na nepovoljan način po njega, prijavim biskupu i na kraju se ispostavi kako je on to učinio potpuno nesvjesno, bez ikakve namjere otkriti nečiji grijeh spomenuvši pritom i ime pokornika).<br />"Tu se Katekizam donosi bilješke pozivajući na slijedeće navode iz Pisma: "Tko otkriva tajne gubi povjerenje i neće više naći prijatelja po srcu svojem." (Sir 27, 16); "Kad si u parbi s bližnjim svojim, ne otkrivaj tuđe tajne, da te ne izgrdi tko čuje i da ti se kleveta ne vrati." (Izr 25, 9-10) <br />Ovo nam je, vjerujem, svima dobro poznato "Sakramentalna je tajna nepovrediva; stoga je ispovjedniku apsolutno zabranjeno izdati pokornika bilo u čemu, riječima ili na drugi način, i iz bilo kojega razloga" (Zakonik kanonskog prava, kan. 983, §1)<br />"Strukovne tajne - na primjer tajne političara, vojnika, liječnika, pravnika - ili povjerljivi iskazi dani pod tajnu moraju biti čuvani, osim u izvanrednim slučajevima kad bi čuvanje tajne moglo onome tko ih povjerava, onome tko ih prima ili nekomu trećem prouzročiti veoma teške štete koje se mogu izbjeći samo iznošenjem istine. Sve ako i nisu povjerene pod tajnu, privatne obavijesti škodljive drugima ne smiju se širiti bez teška i razmjerna razloga." Nadalje KKC poziva "čuvati pravednu suzdržljivost glede privatnog života ljudi." <br />Zanimljivo je kako ovo poglavlje upućuje i na poglavlja koja se odnose na IX. Zapovijed, koja nas poziva na čišćenje srca. Čak i stari molitvenici spominju grijehe srca. Npr. zanimljivi su slijedeći redci „stidljivost čuva intimnost osobe. Ona odbija otkrivati ono što mora ostati skriveno.“ Konkretno, dio o poštivanju istine upućuje na „čuvanje šutnje ili suzdržanost ondje gdje se javlja rizik nezdrave znatiželje. Tu stidljivost biva diskretnost“ (2522). Evo, toliko o privatnosti, koja očito ide zajedno s intimnošću, s diskrecijom, povjerljivošću, tajanstvenošću ...etc...etc. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68634241490602650662014-01-15T01:13:55.047+01:002014-01-15T01:13:55.047+01:00Mateo
Dio I.
Evo, baš čitam tumačenje pojma priva...Mateo<br />Dio I. <br />Evo, baš čitam tumačenje pojma privatnosti. Malo ću prereći iz Klaićeva rječnika. Lat. privatus ima značenje: osobni, svoj; koji nema službeni karakter; neslužben, nejavan, tajni (navijam za ovaj aspekt), vlastit, povjerljiv (navijam i za ovaj aspekt značenja), kućni, domaći, isključiv; ograničen, zatvoren...etc....<br />Pojam privacy ( engl. povučenost, samotovanje) izriče područje osobnog i obiteljskog života ukoliko se razlikuje od javnog područja. Govori se i o pravu na privatnost po kojemu se ne bi smjelo ni na koji način kontrolirati i javno obznanjivati ono što se događa ili tiče osobe i pojedine obitelji. <br />Npr. Katekizam Blaženog Ivana Pavla II. iz 1992. zanimljiv je u onom dijelu gdje se donosi tumačenje VIII. zapovijedi. Pod naslovom Poštivanje istine (brojevi od 2488-2492) osobito su zanimljivi u pogledu onoga što se odnosi na čuvanje onoga što smatraš liberalističkom izmišljotinom (sad sam malo zajedljiv, jer želim vjerovati kako si mislio na liberalno kapitalistički pojam privatnosti tj. pravo na privatno vlasništvo ili slično, koje ide prema neumjerenoj težnji za posjedovanjem svega, pa i svakoga; ili si pak stvorio problemsku situaciju kako bi malo izbistrili neke pojmove i njihova značenja). Izdvojio bih, ako mi Toma dopusti, samo neke djelove spomenutog Katekizma: "Pravo na priopćivanje istine nije bezuvjetno. Svatko mora svoj život suobličiti evanđeoskoj zapovijedi bratske ljubavi; a ona u konkretnim prilikama, zahtijeva da se procijeni je li ili nije prikladno otkriti istinu onomu koji za nju pita." "Dobro i sigurnost drugoga, poštivanje privatnog života, opće dobro dostatni su razlog da se prešuti što ne smije biti poznato, ili da se upotrijebi diskretan govor. Dužnost da se izbjegne sablazan često nalaže strogu diskreciju. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68327093455242237332014-01-15T00:07:22.269+01:002014-01-15T00:07:22.269+01:00g. M.B.
Moja konstatacija je ozbiljna kad je u pi...g. M.B. <br />Moja konstatacija je ozbiljna kad je u pitanju mons. Lefebvre. Smatram se tradicionalnim katolikom. Zagovornik sam velike slobode u virtualnom svijetu. Paterovi su argumenti besmisleni i smiješni, i plod su njegova svojevrsnog autizma naspram stvarnosti. Žalosti me činjenica na što su spali mnogi svećenici. Dotični je svećenik zoran primjer kako je namjerno zanemarivanje stare Mise i koncilske zamke, uzrok tolikih liturgijskih zloporaba svih vrsta što je dovelo do velike katastrofe nezapamćene u povijesti Katoličke Crkve. Iskreno se nadam kako će se prekinuti Božja šutnja. Čekaju me obveze. Budite hrabri i dobri katolici, također i gospoda. Svima blagoslov Gospodnji!<br />Hvaljen Isus i Marija! Blagodarim, i bilježim se s poštovanjem! <br /><br />Psihijatar<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-44915884885020222172014-01-14T22:51:05.185+01:002014-01-14T22:51:05.185+01:00g. Psihijatar,
s obzirom na Vaš drugi post, vidim ...g. Psihijatar,<br />s obzirom na Vaš drugi post, vidim da je to bilo samo malo iskušavanje. Pa nema potrebe dalje o katoličkom moralnom zakonu koji često nije kompatibilan državnom zakonu.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-62455341164448140712014-01-14T22:47:51.829+01:002014-01-14T22:47:51.829+01:00Hajde, hajde, gospon Psihijatar. Jasno je da je uv...Hajde, hajde, gospon Psihijatar. Jasno je da je uvaženom patru stalo do zakona zato jer štiti od pogleda na malo prljavog veša. Naravno, nije da sam ja savršeniji od patra pa da ja u njegovoj poziciji ne bih pribjegao istome... Na kraju je ispalo dosta jadno. Kao kad obrana i golman popiju pet komada, a trener se obruši na napadača što je promašio jednu polupriliku. Možda je treneru ugodno istresti se na napadača, ali mu ne mijenja na stvari da su mu bekovi i golman bili katastrofalni.<br />Što se tiče katolika i države, katolik može poštovati volju države ne narušavajući tuđi copyright i nikom ništa. Nemoralno je ako počne raditi probleme drugima zbog vlastitih autorskih prava.M.B.noreply@blogger.com