tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post2796654137420648820..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Gospode, oprosti miToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger270125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-79637293880109192912013-04-13T22:23:37.044+02:002013-04-13T22:23:37.044+02:00Bojim se da je situacija s novom Misom takva da ko...Bojim se da je situacija s novom Misom takva da kod njezinog "tradicionalnijeg" služenja samo možemo govoriti o manjem zlu.<br /><br />Kao što kažu teolozi, svećenici i biskupi koji su sastavili <i>Breve essame critico</i> (https://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/breve-esame-critico-1), predvođeni kard. Ottavijanijem i Baccijem, nova Misa "predstavlja dramatičan raskid s katoličkom teologijom Mise, kako je formulirana na XXII. sjednici Tridentskog koncila", te u svojoj analizi ukazuju da se sama bit u novoj Misi promijenila, da je svrha Mise kao žrtve Bogu (gotovo) iščeznula.<br />Mislim da tu cijelu liturgijsku reformu može dobro sažeti jedan od podnaslova iz gorespomenute studije: "Razaranje Jedinstva" - cijela liturgijska reforma, cijela (po)koncilska reforma, sve one nauke suprotne Tradiciji Katoličke Crkve zapravo su razaranje Jedinstva, razaranje bastiona Vjere, te time raskolnički čin odvajanja od Crkve svih vremena.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-73322878193274591492013-04-13T19:25:04.579+02:002013-04-13T19:25:04.579+02:00M.B., u potpunosti se slažem s Vašim komentarom, d...M.B., u potpunosti se slažem s Vašim komentarom, do u "zadnju iotu". Izvrsno ste opisali uzročno-posljedičnu povezanost i otvorili neke druge teme. Budući da ova tema očigledno otežano prima ili omogućuje čitanje novih postova (ja ih uspijem otvoriti isključivo preko Mozille) može se nastaviti pod drugim temama ili komentirati aktualnu koju je administrator otvorio.<br /><br />M<br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-71027138070845808452013-04-13T07:03:17.322+02:002013-04-13T07:03:17.322+02:00U redu, mene je zanimalo što bi točno značilo da j...U redu, mene je zanimalo što bi točno značilo da je mons. Lefebvre "glasao za promjenu vječne mise".<br />Za mene dokumenti jednog općeg sabora koje je papa prihvatio svakako nisu bljuvotina. Ukazujem na njihovu (pre)čestu dvosmislenost. Crkveni sabori nisu zbor apostola koji u molitvi čekaju Gospodina na Tominu nedjelju već velike rasprave. <br />Činjenica je da tridentski sabor nije sazvan u času Lutherovog izopćenja nego gotovo tri desetljeća kasnije, a trajao je 18 godina, manje zbog nauka (tu su stvari bile dosta jasne), a puno više zbog političkih posljedica koje bi jasno odbacivanje protestantskih načela i praksi proizvelo u Francuskoj (Francuzi su na sabor došli na čelu s kardinalom Guiseom tek pod Pijom IV.). <br />S drugim vatikanskim je problem što je sazvan, održan i proveden (proveden; hoću reći zaključci su mu provedeni) u desetljeću šezdesetosme. Prevelika dobronamjernost i popustljivost velike većine biskupa (koji nisu znali što ih čeka) dovela je dovela je do ulaska kantovsko-hegelijanske percepcije svijeta i u Crkvu (one čiju je besmislenost napustila sv. Terezija Benedikta od Križa, pod svojim građanskim imenom Edith Stein jedna od najboljih učenica fenomenološke škole Edmunda Husserla; fenomenogija pokušava "objektivizirati" svijet ne napuštajući generalnu kantovsku percepciju o subjektivnosti spoznaje).<br />Dakako da ne mislim da bi se stvari popravile da papa upravo ovoga časa ukine NO i dopusti samo tridentinsku misu. Nego se treba zapitati zašto je subjektivizan postao norma percepcije i zašto svećenici sami sebe doživljavaju kao vrlo proaktivne "lokalne organizatore zajednice" (to je jedna grozna ljevičarska sintagma kojom predsjednik Obama opisuje svoje djelovanje u mlađim danima). Ljudi trebaju svećenika zbog mise i sakramenata, a ne da ih organizira u grupice za samopomoć. Kako smo došli do toga da se rubrike zanemaruju?<br />Zbog toga što je opća percepcija takva da je sve relativno i subjektivno, tj. da propisi samo predstavljaju neka idealna načela koja se zbog potrebe pastoralne prakse mogu više ili manje prilagoditi. Srećom, nisam imao prilike doživjeti kanonizaciju odraslog pokojnika na zadušnoj misi nakon sprovoda, ali kažu ljudi da to nije rijetkost. Kad idem grobljem, ljudi čiji su pokojnici pokopani pod znakom križa daleko više vremena i koncentracije odvajaju za namještanje cvjetnih aranžmana pod ljepšim kutom nego za molitvu. Kako je došlo do toga da se čak ni za pokojne više ne molimo? Sami su se doveli u čistilište pa neka se izvlače od tamo kako znaju? <br />Dao Bog da uskoro imamo više Novus Ordo misa kakve služi Opus Dei ili kakve se služe u Oratorijima po inozemstvu (kad smo već kod baštinika Filipa Nerija, navodno je dosta dobar i NO u splitskom Neriju). Za hrvatske prilike bojim se da bi to moglo ostati na Opusu Dei uz iznimku pojedinih svećenika koji imaju simpatije prema tridentinskom obredu.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-11105965748934291212013-04-13T03:41:06.109+02:002013-04-13T03:41:06.109+02:00Neka ljudi pročitaju vaše prve komentare pa će vid...Neka ljudi pročitaju vaše prve komentare pa će vidjeti ono o čemu govorim.<br /><br />Čini se da vi baš inzistirate na nejasnoći (sad mi je jasno zašto, otkad ste priznali da ste [moderni] teolog), pa odgovorite dakle na ovo jasno pitanje:<br /><b>Može li se spasiti netko tko je izvan vidljivoga tijela Katoličke Crkve, a tko nije u nesavladivom neznanju oko Katoličke Crkve, tko nema savršenu ljubav prema Bogu i nadnaravnu vjeru?</b><br /><br />Odgovor je ili da ili ne.<br />Za katolika postoji samo jedan odgovor, jer drugi odgovor je krivovjerna nauka da se netko može spasiti izvan Katoličke Crkve.<br /><br />P.S. Sveta inkvizicija je detaljno ispitivala osumnjičene za herezu o svakom članku Katoličke Vjere jer su se oni znali služiti svakakvim zamagljivanjima, mentalnim rezervacijama i poluistinama da se izvuku od osude. Pokažite da im niste slični i jasno ispovijedite katoličku nauku, kao što svaki katolik ima obavezu.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27330364346588688112013-04-13T03:26:12.593+02:002013-04-13T03:26:12.593+02:00Za korist čitatelja, opovrgnut ću jednu od naveden...Za korist čitatelja, opovrgnut ću jednu od navedenih netočnosti u komentaru od M., koja je dijametralno suprotna istini. Uvrede neću komentirati, jer one same po sebi sve govore o onome koji ih je napisao.<br /><br />Pripremna komisija Koncila je u tri godine sastavila potpuno tradicionalne sheme (među ostalim i o liturgiji), koje su zatim na prvoj sjednici Koncila modernisti i modernistički moderatori sve do jedne i sve zajedno odbacili, te stavili na stol svoje modernističke sheme, dijametralno suprotne onima koje je sastavila Pripremna komisija (koja je jedina bila službeno ovlaštena od pape).<br />Dakle, blagopokojnom mons. Lefebvru je na čast i zaslugu što je bio dio te Pripremne komisije, koja je sastavila potpuno tradicionalne sheme. Nakon što su ih odbacili, ustao je kardinal Ottaviani, tajnik Svetog Oficija, i htio upozoriti na to koncilske oce, te su s njime postupili jednako kao i s dokumentima - ugasili su mu mikrofon, da ga koncilski oci ne čuju.<br />http://rorate-caeli.blogspot.com/2012/04/controlling-mic-at-vatican-ii.htmlMateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-40086720599705852402013-04-12T22:54:20.631+02:002013-04-12T22:54:20.631+02:00M.B.,
ja naglašavam stav "SSPX tradicionalis...M.B.,<br /><br />ja naglašavam stav "SSPX tradicionalista" o vječnosti Tridetinske mise koja služi samo kao stijeg nečega drugog što se nalazi u pozadini.<br /><br />Vi stalno naglašavate SC ovisno koliko je promjena on tražio itd. To što vi uopće spominjete SC, pa i u Vašoj interpretaciji, je za SSPX "modernistička bljuvotina". Mogli bi sad nadugo i naširoko raspravljati o SC i konačnoj verziji Novus Orda i njihovom odnosu prema Tridentinskoj misi. Bit je da su pape stavile svoj potpis na sve knjige/obrednike Novus Ordo-a.<br /><br />Novus Ordo misa koji služi Opus Dei je prekrasna jer se skrupulozno obdržavaju svi propisi Crkve.<br /><br />SSPX nije ni za ev. tzv. reformu reforme. Zaista ne bih želio kititi njihovog Utemeljitelja odgovarajućim "epitetima". SSPX se ponaša jednako. Oni su iskoristili papu za svoju promociju. Papa je otklonio ekskomunikacije (upotrijebio je svoju vrhovnu vlast i stavio se iznad kanonskog prava te izazvao pravu lavinu napada koje je on u tišini trpio jer mu je stalo do jedinstva). SSPX je papi zalupio vrata u lice, možemo slobodno reći konačno, odnosno dok ne nađu nove načine za samopromociju.<br /><br />No ne mogu više "lagiti" kao Utemeljitelj jer je sad sve "crno na bijelom i u koloru". Barem smo toga pošteđeni u njihovoj perfidnoj igri.<br /><br />M <br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-50701052248714900742013-04-12T22:11:04.276+02:002013-04-12T22:11:04.276+02:00Mateo.
Hvala na svim dosadašnjim pojašnjen...Mateo. <br /> Hvala na svim dosadašnjim pojašnjenjima. Da su ovo ozbiljne stvari sigurno ne izvrtali moje riječi stavljajući ih u pogrešan kontekst. Redovito se ispovijedam pa se ne morate brinuti za moje vječno spasenje. <br /> Niti jednom rečenicom nisam se izopćio - barem ne u smislu ili s intencijom koju mi prišivate (kao teologu poznata mi je definicija grijeha i što ga čini ovakvim ili onakvim i koje okolnosti mijenjaju njegovu težinu). No, dobro. Postovi sve podnose. <br /> Dobronamjerni čitatelj razumije što sam htio reći: kontekst i smisao. Ako tvoje mišljenje naginje tomu da se svjesno protivim definiranoj i jasnoj istini vjere to zaista više nije moj problem. <br /> Mislim da elementarno poštenje zahtijeva da ne stavljamo u usta i na srce sugovorniku ono što nije mislio i rekao pa makar to bilo nejasno. Sve se prima na način onoga koji prima. Očito si nešto drugo zaključio i mogu samo izraziti žaljenje zbog toga. <br /> Nikada javno nisam izrekao, niti naučavao nešto što bi bilo u suprotnosti s učenjem i shvaćanjem pripadnosti Kristu i Katoličkoj Crkvi. To se osobito odnosi na vidljive veze jedinstva, onako kako ih je Crkva izložila i izlaže u svom temeljnom nauku. (II. vaticanum, Katekizam Katoličke Crkve, Kompendij, enciklike i dr.). <br /> Živim u konkretnom društvu i konkretnom okruženju i jako dobro znam što znači biti katolik. No, ako nekoga mislite pridobiti za Krista i Crkvu teško će to ići na način na koji to činite. Slušajte malo bolje, čitajte malo bolje, gledajte malo bolje i jasno ćete primjetiti kako niste uvijek u pravu i kako vam način nije uvijek primjeren sugovorniku.<br /> lakše vam je bilo protumačiti kako sam izopćen, nego li razmišljati na način koji sam istaknuo a to je da svatko koji se spasava sigurno se ne spasava bez Krista i Crkve. Ne razumijem što je tu nejasno. <br /> Zadivljuje lakoća i brzina vašeg shvaćanja kako naginjem nepovoljnijem tumačenju Vaticanuma: i to onom krivovjernom. Najlakše je nekom kršćaninu katoliku, prati mozak dogmatskim izričajem, koji mu je ionako poznat, a potom zabiti etiketu moderniste i relativiste a onda mirno otići na pričest. Mislim kako je ovu metodu Kristova Crkva napustila s inkvizicijom. Teologija vam ima miris paljevine, a to nije dobro. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17300572378707757012013-04-12T19:59:22.031+02:002013-04-12T19:59:22.031+02:00@ M
Sveta stolica je jako dobro znala kakva su duh...@ M<br /><i>Sveta stolica je jako dobro znala kakva su duhovna djeca mons. Lefebvra ("kakav otac, takva djeca"), tako da je uvjet u pregovorima bio da se svi službeni sastanci snimaju kamerom ("vizualna i audio snimka").</i><br />Ako netko kaže da pristupa svom sugovorniku s ljubavlju i u njegovom interesu, onda drži do njega. Ovim gore opisanim metodama tipičnim za saslušavanje i isljeđivanje zatvorenika se jasno pokazuje koliko je nekima bilo do pozitivnih ishoda tih razgovora i koliko su stvarno priželjkivali kanonski status FSSPX-aM.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-42896678207953537962013-04-12T19:55:52.547+02:002013-04-12T19:55:52.547+02:00@M,
Vidite, to je bogatstvo i blagoslov dokumenata...@M,<br />Vidite, to je bogatstvo i blagoslov dokumenata II. vatikanskog sabora. Dvojica možemo pročitati iste dokumente i izvući posve drugačije zaključke. Vi ćete reći da ja krivo izvlačim, ja bih mogao reći da Vi krivo izvlačite. Ustvari nitko od nas ne griješi jer je jezik vrlo dvosmislen.<br />U konkretnom slučaju SC, ja bih zaključio da nema baš nikakvih specifikacija konkretnih promjena. Sabor je naprosto dao papi i dikasterijima ovlasti da naprave reformu liturgije. Ja tvrdim da u SC nigdje ne piše koliko ona jaka mora biti i stoga ne mogu reći da je bila mimo odredbi SC u pravničkom smislu odnosno u smislu doslovnog čitanja. Moglo se sve kompletno promijeniti, a moglo se napraviti par malih kozmetičkih promjena: jedno i drugo bi bilo u skladu sa SC. Naravno, ako iz legalističkog kutka izađemo u kontekst povijesnog razvoja obreda i istodobno vidimo te silne rijeke novih svetaca, mučenika, obraćenja, sve veći broj ljudi koji puninom žive i dišu kao katolici, taj cvat koji je uslijedio nakon 1965. odnosno 1969., shvatit ćemo da su možda ipak u pravu bili oni koji su stvar interpretirali malo manje radikalno. Uhvatili su se ljudi na ljepilo "duhu vremena", Razvoju, Napretku. Hegel je poguban, to ću ponoviti još 100 tisuća puta.<br />Kokarde ne bih komentirao, ispod časti mi je.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86263603777619871072013-04-12T18:04:12.272+02:002013-04-12T18:04:12.272+02:00@ M.B. 7. travnja u 8.23
Nisam doktor, ali nešto ...@ M.B. 7. travnja u 8.23<br /><br />Nisam doktor, ali nešto slično i osjetio sam sve na vlastitoj koži. Međutim, nije mi sasvim jasno što želite reći. Mislite li na akutnu raspravu o poslušnosti Učiteljstvu, t.j. da i ono može pogriješiti, i nešto naučiti od nas malih; ILI Vas je način na koji sam postavio stvar osobno pogodio, u kojem se slućaju bez rezerve ispričavam.<br /> <br />Ako ono prvo, prema moralnoj teologiji, činjenica da Učiteljstvo može pogriješiti ili upasti u zabludu, nikako ne oslobađa Katolika od obveze posluha u pitanjima DISCIPLINE, i intelektualno-voljnog prihvaćanja predloženog NAUKA u onoj mjeri u kojoj taj pristanak Učiteljstvo očekuje a to je stvar teološke interpretacije.<br /><br />Obzirom na golemu razliku u teološkom znanju i pastoralnom iskustvu, a da ne govorimo o nadnaravnom darovima naučavanja i upravljanja koji su utkani u sakramentalni karakter episkopata, te pomoć koju biskupi imaju od teoloških savjetnika, mogućnost da pogriješe je minimalna. A mogućnost da laik, teološki diletant, pogriješi kad se suprotstavlja biskupu, je velika, makar kako on (laik, nestručnjak) bio siguran da je u pravu, bilo u procjeni situacije bilo u nauku.<br /> <br />Normalan Katolik iskreno vjeruje u Kristove riječi apostolima (i nasljednicima): „Ja sam s vama u sve vrijeme do svršetka svijeta“, ne isključujući današnje vrijeme; i iskreno prihvaća odredbu: „Tko vas sluša, mene sluša“, s punim povjerenjem, ovdje i danas. Izvrsno kaže Grisez (imate ga cijeloga na Internetu):<br /> <br />„Alternativa ovom činu „ljudske vjere“ ((tehnički izraz preveden doslovno; takvom vjerom (za razliku od „božanske vjere“, koja se odnosi na dogme) se prihvaća nauk koji nije PREDLOŽEN nezabludivo (što ne znači da je pogrešan) od pape i biskupa, koji su po „božanskoj vjeri“ naši učitelji u vjeri)) je individualistički postupak u kršćanskom životu. Onaj tko učini čin ljudske vjere – t.j. prihvati nauk s „religioznim pristankom“ (tehnički termin), čak i kad nije PREPOZNATLJIVO da je predložen nezabludivo (što ne znači da MATERIJALNO nije nezabludiv, moja primjedba) – može proslijediti sa sigurnošću (confidence) i s mirom u savjesti. Ako se (kasnije, moja primjedba) utvrdi da je nauk u zabludi, ipak je on, Katolik, slijedio odredbe (guidance) koje je Bog smatrao prikladnim da nam dade (seen fit to provide).“ Vol.1, str. 852-853.<br /><br />Katolik ne počinje sa sumnjom u kojoj ustraje dok se ne dokaže da je nerazborita, nego s povjerenjem u kojemu ustraje sve dok mu se ne dokaže da je nerazborito.<br /><br />Na kraju krajeva, i u pitanjima znanja i u pitanjima života svakodnevno se povjeravamo ljudima i ne očekujemo od njih nazabludive informacije i savršene usluge. Pokoravamo se vlastima, čak i onda kad se ne slažemo s njima. Jer moramo živjeti u svijetu, i htjeli mi ili ne, pripadati ovoj ili onoj državi.<br /><br />A Crkvi pripadamo ne zato što moramo nego jer hoćemo. Ona ne upotrebljava sredstva prisile, nego se oslanja na našu suradnju više nego posluh. Ali onda se moramo uključiti u njen život, i prihvatiti „paket“ u cijelosti, i učiniti to sa svim svoji bićem pruživši povjerenje Kristu koji nam govori u svojem Mističnom Tijelu. I čuvati se individualističkih, asocijalnih postupaka, koji su veliko zlo jer razaraju unutarnju harmoniju toga svetog Tijela. <br /><br />(Ako se želite na ovaj prilog komentirati možda bi bolje bilo da počekate dok završim kako ne bi nastala zbrka. Osim toga mogao bi Administrator prebaciti dio komentara na novi Post, ako ovaj prestane primati nove komentare. Izgleda da se Post ponaša čudnovato, vjerojatno zbog pretrpanosti. Ovaj sam tekst, zapravo malo ali neznatno drukčiji, postao prije osam dana, pa ako se oba pojave, uzmite ovaj kao bolji. Vidim da su u međuvremenu mnogi novi dodani, šest samo od jučer.) <br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56153852864813179512013-04-12T16:26:22.579+02:002013-04-12T16:26:22.579+02:00M.B.,
"Appointed by Pope John XXIII a member...M.B.,<br /><br />"Appointed by Pope John XXIII a member of the Central Preparatory Commission[31] for the Second Vatican Council, Lefebvre took part in the discussions about the draft documents to be submitted to the bishops for consideration at the Council.[32] During the first session of the Council (October to December 1962),[33] he became concerned about the direction the Council's deliberations were taking.[4] Lefebvre took a leading part in a study group of bishops at the Council which became known as the Coetus Internationalis Patrum (International Group of Fathers)."<br /><br />Mons. Lefebvre se nije borio da se sačuva "vječna" misa u pripremama koncila a potpisao je sve dokumente o čemu svjedoči njegov potpis kao i gore navedeni interview "njegovog" biskupa kao i drugi izvori.<br /><br />Ako mislite da SC govori o "kozmetičkim" promjenama Tridentinske mise, onda je jednostavno niste pročitali.<br /><br />Neću koristiti osebujne izraze hrvatskog jezika za opisati karakter mons. Lefebvra.<br /><br />Sveta stolica je jako dobro znala kakva su duhovna djeca mons. Lefebvra ("kakav otac, takva djeca"), tako da je uvjet u pregovorima bio da se svi službeni sastanci snimaju kamerom ("vizualna i audio snimka").<br /><br />Mene raduje svaki katolički blog/stranica na hrvatskom jeziku. Ako vam je omogućena "latinska" misa u slobodnoj državi, svaki pravi vjernik će biti zahvalan Bogu, papi i biskupima koji su to omogućili. Oni koji pljuju po njima, ili nemaju kućnog i vjerskog odgoja ili dolaze s drugim namjerama. <br /><br />Lijepo bih Vas zamolio da ne tjerate Hrvate i katolike s bloga. Ako to mislite raditi, stavite petokraku ili kokardu na čelo.<br /><br />M<br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-73715495686747726812013-04-12T13:49:22.901+02:002013-04-12T13:49:22.901+02:00Već se događalo da s velikim brojem komentara nest...Već se događalo da s velikim brojem komentara nestaju postovi, ali meni se događa da ne vidim gotovo nijedan novi post u zadnjih nekoliko dana, ili su mi vidljivi s par dana zakašnjenja. Tomo, može li se ova tema preliti u nastavak (2)? Ne znam ima li još tko sličnih poteškoća...Aggeloshttps://www.blogger.com/profile/06515716635310633393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-8997643660584141992013-04-12T08:36:05.239+02:002013-04-12T08:36:05.239+02:00Uistinu mi je veoma drago da znate jasno misliti i...Uistinu mi je veoma drago da znate jasno misliti i pisati. Jasnoća je prije svega uvijek bila obilježje katoličke nauke, dok je nejasnoća i dvosmislenost uvijek bila obilježje krivovjernih sekti, koje su se uvijek bojale i spletkarile.<br /><br />Preporučam da nastavite u životu s jasnim izričajima Katoličke Vjere i da se klonite kao najgore kuge onih riječi i izjava koje ste davali prije, u kojima ste govorili da se ne-katolici mogu spasiti, tj. dok ste govorili da je prihvaćate, u isto vrijeme ste nijekali dogmu da izvan Crkve nema spasenja. Dok Crkva naučava da je moguće da se spase oni koji su u nesavladivom neznanju oko Katoličke Crkve, koji imaju nadnaravnu vjeru i savršenu ljubav prema Bogu, što znači da su pridruženi duši Crkve, svi oni koji nisu ni vidljivi niti nevidljivi članovi Crkve, tj. oni koji ne ispunjavaju te uvjete, nemaju nikakvu mogućnost spasenja jer su izvan Crkve. To je katolička nauka, koju smo obavezni vjerovati.<br /><br />Opravdavali ste se Koncilom, ali da je Koncil rekao ono što ste vi napisali, bio bi izrekao herezu, ili barem nauku blisku herezi. Međutim, Koncil se izrazio dvosmisleno, tako da se njegova izjava može tumačiti i na potpuno katolički, ali i na potpuno krivovjerni način.<br /><br />Bilo vaše odbijanje uporno ili ne, preporučam vam da se za svaki slučaj (jer ovo su vrlo ozbiljne stvari) ispovjedite ili kod dijecezanskog svećenika koji ima ovlast odriješiti od izopćenja, ili kod bilo kojeg svećenika dominikanca, jer svaki od njih ima tu ovlast.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-29128578144328178752013-04-12T07:48:54.283+02:002013-04-12T07:48:54.283+02:00G. Mihovile,
Ostao sam dužan još reći, u vezi spo...G. Mihovile,<br /><br />Ostao sam dužan još reći, u vezi spomenutog mog komentara od prije dvije godine, da sam, krivo shvaćajući vaše riječi, pomislio da kažete da dogma evoluira, te sam zaključio da se time stavljate van Crkve. Kao što sam gore naveo, čitajući opet te vaše riječi vidim da ste zapravo rekli da se one nauke koje nisu dogme mijenjaju, što isto nije točno, ali mislim da nije ni dovoljno da bi bili izopćeni iz Crkve. Zato se javno ispričavam na prebrzom i neopreznom sudu te krivom zaključku i optužbi da ste se izopćili izrekavši nešto što zapravo niste rekli.<br />Ne mogu sa sigurnosti reći je li za izopćenje dovoljna vaša tvrdnja da se božanska i crkvena nauka o zabrani molitve s ne-katolicima može mijenjati ovisno o povijesnom kontekstu, iako znamo da je Crkva tu nauku naučavala i držala od samih svojih početaka - taj vaš stav je svakako modernistički, kao i puno vaših izjava, ali ne znam je li dovoljan da vas definitivno odijeli od Svete Crkve.<br /><br />S druge strane, ono što sam siguran da je dovoljno za tu najgoru od svih sudbina jesu, i evo treći put vas upozoravam kao što nalaže Apostol, ove vaše riječi, citiram proširenu izjavu:<br /><i>"Pravoslavna je Crkva prava Kristova Crkva, ne doduše u punini kao Katolička, ali ipak Crkva Kristova, u kojoj, u svemu što pozitivno vjeruje, nema zabluda. Ono što ne vjeruje, ili o čemu ima suspendirani sud, nije pozitivni sadržaj njezinog vjerovanja, nego rezultat nedovoljnog razvoja teologije..."</i><br />Ovo je prvo hula protiv Boga, a zatim i hereza protiv Božanske i Katoličke Vjere (de fide divina et catholica), koja kaže da postoji samo jedna, i to nerazdijeljena, Crkva Kristova, a to je Katolička Crkva.<br />Ova vaša izjava implicira da je Krist Gospodin ustanovio neku crkvu ili dio crkve koja je u raskolu s Njegovim vikarom (i time s Kristom, prema katoličkoj nauci), ili da je Crkva Kristova, tj. Mistično Tijelo Kristovo, razdijeljeno raskolom.<br />Što se tiče drugog dijela rečenice, dakle za vas je njihovo izričito odbijanje dogmi o papinu primatu i nepogrješivosti, i poradi toga smatranje Katoličke Crkve heretičkom samo "rezultat nedovoljnog razvoja teologije", ništa više?<br /><br />Pozivam vas da se javno pokajete i odreknete krivovjerja koje ste izrekli, zajedno sa svim krivovjernim naučavanjima modernizma, te nesretne "sinteze svih hereza", kako kaže papa sv. Pio X., te da se vratite u Svetu Crkvu Katoličku, u kojoj je jedinoj Istina i sva punina Istine, te izvan koje nema spasenja.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-82157169923272690002013-04-11T23:41:50.392+02:002013-04-11T23:41:50.392+02:00M, pitao sam Vas jeste li čitali SC sam (naivno) p...M, pitao sam Vas jeste li čitali SC sam (naivno) posumnjao da ste neke stvari gore bubnuli bezveze, ali očito je, nažalost, ipak riječ o zlonamjernosti.<br />Vi se meni rugate da Vam ne mogu odgovoriti, ali ja sam se ustvari nadao odgovoru na svoje pitanje: <i>Kada je to bilo „glasovanje za promjenu vječne mise“</i>. Nisam na to dobio odgovor. Ali evo, nedavanje odgovora na moje pitanje se interpretira kao moja šutnja na neki Vaš komentar.<br />Gore ste napisali kako je nadbiskup Lefebvre <i>glasovao za promjenu "vječne" mise</i>. Nitko nikada nije rekao da je svaka rečenica i svaki svećenikov pokret za vrijeme mise za sva vremena (pokušaji da se tradicionalistima naturi tako nešto su vrlo jeftini, daleko ispod razine logike dok je se uči u trećem razredu gimnazije). Konstitucija SC (hvala na linku, no odavno sam ga posjetio) je najranije izglasovani dokument Sabora, baš iz razloga što je o njemu bilo najmanje prijepora. SC eksplicitno autorizira koncelebraciju. Ostatak teksta su općenite odredbe koje ni na koji način ne prakticiraju radikalne reforme nastale uvođenjem Novus orda, a ponajmanje sve preinake NO koje su se pretvorile u standard. Ne, u SC nema okretanja oltara „versus populum“. SC je zapravo pandan jednog vrlo općenitog i ne pretjerano dorečenog zakona koji izvršnu vlast tj. dikasterije (u analogiji ministarstva) ovlašćuje promijeniti različite pravilnike. Točka 128 (od ukupno njih 130) je jedna izrazito „prelazna i završna odredba“: <i>Zajedno s liturgijskim knjigama treba - prema odredbi čl. 25. – što prije preraditi kanone i crkvene statute koji se tiču oblikovanja vanjskih predmeta za sveto bogoslužje, napose pak one koji se odnose na dostojnu i prikladnu izgradnju sakralnih građevina, na oblik i podizanje oltara, na doličnost, smještenost i sigurnost svetohraništa, na prikladnost i istaknutost krstionice, na dolično oblikovanje svetih slika te na prikladan način ukrašavanja i kićenja: ono što se ne čini uskladivim s obnovljenom liturgijom, neka se popravi ili ukine, a neka se zadrži ili uvede ono što joj pristaje.</i> Osim što su se u praksi parlamentarnih država zakoni koji su pandan ovakve konstitucije pokazali kao direktno i ciljano ili pak indirektno i nenamjerno omogućavanje da izvršna vlast poveća svoju moć i prerogative, u samom SC nema ama nešto posebno sporno Glasajući sa SC nadbiskup Lefebvre nije glasao za uvođenje NO jer naprosto NO još nije bio sastavljen (ili je bio sastavljen u uskom krugu onih koji su ga uveli, ali ostalima nepoznat). <br />Dakle, sama konstrukcija „glasati za promjenu vječne mise“ je besmislena. Riječ je o nekom Vašem viđenju „vječne mise“. Pomislio sam da ne poznajete dovoljno dobro SC pa da možda mislite da je nadbiskup Lefebvre odobravanjem SC zapravo glasovao za konkretnu reformu tj. NO, iz čega biste, zbog neinformiranosti, tj. pogrešnih premisa, a uz valjano zaključivanje došli do toga da je nadbiskup promijenio svoje mišljenje o ključnim stvarima. Bojim se sada da to nije tako nego ste itekako dobro informirani o sadržaju SC i da nadbiskupu naprosto zlonamjerno podmećete, s nekim ciljem koji imate pred očima.<br />Što se tiče nekog otkrivanja pravog lica od strane hrvatskih tradicionalista, tu nema promjene, tako da ne znam koja Vas je novost na blogu uznemirila. Bez brige, nećemo Vam u pet sati ujutro banuti na kućni prag. Dakako, blog je razumljiv milijunima ljudi koji govore hrvatski, ali nitko od nas ne tjera ljude da ga prate i čitaju. Ako vam se log čini kao gadan birc, vi ga izbjegavajte. Ili Vas uznemiruje činjenica da ovakav blog uopće postoji ovih 4 godine?M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-1856928589782686272013-04-11T23:15:21.640+02:002013-04-11T23:15:21.640+02:00Neke postove ne mogu otvoriti, pa sukladno tome ni...Neke postove ne mogu otvoriti, pa sukladno tome ni odgovoriti. Želim vjerovati da je slučajno. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-84200939025817457582013-04-11T21:36:53.258+02:002013-04-11T21:36:53.258+02:00Mateo, potpuno se slažem i ponavljam kako znam tak...Mateo, potpuno se slažem i ponavljam kako znam tako misliti. Jednostavnije, Longina "zaobiđite" kao i njegovo mišljenje, ali čvrsto držite ono što je jasno i nedvojbeno izraženo u definiranim dogmama i nauku katoličke Crkve. Da sam to htio "kopipejstao" bih Katekizam Katoličke Crkve i sapienti sat. Dakle, da sam htio odmah bih stavio citat. Suma sumarum: ispovijest vjere, sredstva spasenja i apostolsko i apostolsko naslijeđe (posušnost Papa i s njime sjedinjenim biskupima). Nedostaje li jedan od ovih čimbenika nema katoličanstva. To je tako i amen. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-55881833971868654992013-04-11T17:20:58.001+02:002013-04-11T17:20:58.001+02:00Longine,
Rekli ste:
pokušavam izbistriti um i vje...Longine,<br /><br />Rekli ste:<br /><i>pokušavam izbistriti um i vjerovati kako ipak "vrata vjere" i vrata Ljubavi i Milosrđa nisu zatvorena ni za jednog čovjeka dokle god je u njega života i daha. U svakom slučaju, ponavljam, znam misliti onako kako ste u svojim postovima izložili ali bojim se da u evangelizacijskom i pastoralnom pogledu takav način apologetike jednostavno ne može polučiti željene rezultate.</i><br /><br />Kao što vam je odgovorio M.B., dok god je čovjek živ postoji nada za njegovo obraćenje u Katoličku Crkvu. Zato su toliko važni misionari. Ali dok god je u nekoj lažnoj religiji i izvan Crkve, u tom stanju ne postoji nada za njegovo spasenje. Kako kaže Atanazijevo vjerovanje, <i>To je katolička vjera. Tko je vjerno i čvrsto ne čuva i vjeruje, ne može se spasiti.</i><br />(http://tomablizanac.blogspot.com/2009/06/presveto-trojstvo.html)<br /><br />Ono što ste nazvali "izbistrenjem uma" je zapravo zamagljivanje jasne i izričite katoličke nauke s osuđenom naukom modernista, koji drže da se spasenje može naći u bilo kojoj religiji.<br /><br />Papa Pio IX., Silabus grešaka, Propozicija br. 16: Čovjek može u obdržavanju bilo koje religije naći put vječnog spasenja, i doći do vječnog spasenja - OSUĐENO<br /><br />Vjerujte mi da vas s najiskrenijom željom za spasenje vaše duše i s najboljom namjerom bratski upozoravam da ste odlučili vjerovati u fantazije, pritom nažalost odbacujući jasnoću nauka Crkve kroz stoljeća. Kao što je M.B. rekao, taj pristup je subjektivistički (kako se ja osjećam, kako ja mislim, kako ja razumijem, nasuprot objektivnih činjenica), i utemeljen je na filozofiji modernista Kanta i Hegela.<br />Prema Kantovoj filozofiji (koja se mora opisati luđačkom) je nemoguće spoznati istinu, te ono što je subjektivno, što je iznutra, postaje za svakoga istina i stvarnost, bez obzira na objektivne činjenice.<br />Prema Hegelovoj filozofiji, teza plus antiteza jednako je sinteza, tj. treba spojiti istinu i laž da bi se došlo do nečega trećega (polulaž, još opasnija i zavodljivija od otvorene laži).<br />Kakve rezultate može polučiti pristup utemeljen na takvim ludim filozofijama, na subjektivizmu, koji je početak svake neuračunljivosti i stavljanje sebe ipred Boga, Njegove Istine i objektivnog reda koji je postavio?<br /><br />Oslobodite se tih pogubnih modernističkih utjecaja i zavodljivih riječi modernista na visokim položajima, koje kao drevne sirene neoprezne namjernike zavode svojom pjesmom i dovode do "brodoloma vjere" (1 Tim 1:19)<br /><br />Čovjek se spašava prihvaćanjem istine, a ne fantazija.<br /><br />Neka te Gospodin prosvijetli i pomogne ti da spoznaš Istinu, i spoznajući je, da je ljubiš.<br /><br /><b>"Malom broju ljudi je dano da prepozna pravu Crkvu među tamom toliko mnogo raskola i krivovjerja, a još manjem broju da toliko ljubi istinu koju je vidio da joj poleti u zagrljaj."</b><br />Sv. Robert kard. Bellarmine, naučitelj<br /><br />http://www.romancatholicism.org/jansenism/fathers-fewness.htm (preporučam svima da pročitaju ove citate autoriteta, svi su dokumentirani i s navedenim izvorima)Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56396296347081137152013-04-11T17:18:36.278+02:002013-04-11T17:18:36.278+02:00M.B.,
kao što sam rekao kad ne znate odgovoriti, ...M.B.,<br /><br />kao što sam rekao kad ne znate odgovoriti, šutnja je zlato. Čitatelji nisu iNdioti.<br />Evo vam tekst konstitucije SC na hrvatskom pa zaključite.<br /><br />http://zrno.files.wordpress.com/2010/05/sacrosanctum-concilium.pdf<br /><br />Pročitajte svakako i druge dokumente, pa i one "sporne". Vidjet ćete da nema ničeg "spornog", nego da ste nasjeli onome koji je bio nestabilna i prevrtljiva osoba kao i oni koji su ga naslijedili.<br /><br />Hrvatski "tradicionalisti" su se na ovom blogu raspojasali kao u "bircu". Zaboravljaju da je ovaj blog dostupan milijunima onih koji *razumiju* hrvatski jezik i NISU budale. Dobro je i za biskupe da razluče tko se krije iza njih. Samo dalje nastavite otkrivati svoje pravo lice.<br /><br />M<br /> <br /><br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-49430247524192960102013-04-11T16:24:50.041+02:002013-04-11T16:24:50.041+02:00M,
Što se tiče mons. Lefebvra, on je rekao da nij...M,<br /><br />Što se tiče mons. Lefebvra, on je rekao da nije potpisao sve dokumente Koncila, a ja ću radije njemu vjerovati nego modernistima, koji imaju u svojoj moći i mogućnost krivotvorenja dokumenata. Isto tako, on se nikad nije odrekao tradicionalne Mise. Što se tiče lažnih izopćenja, o tome sam već pisao gore.<br /><br />Intervju s mons. Lefebvrom:<br /><i>Did you not sign and agree to the resolutions of this council?<br /><br />No. First of all, I have not signed all the documents of Vatican II because of the last two acts. The first, concerned with "Religion and Freedom," I have not signed. The other one, that of “The Church in the Modern World”, I also have not signed. This latter is in my opinion the most oriented toward modernism and liberalism.</i><br />http://www.sspxasia.com/Documents/Archbishop-Lefebvre/Interview_With_Archbishop_Lefebvre.htm<br />Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18242937763506466602013-04-11T14:03:05.288+02:002013-04-11T14:03:05.288+02:00@ M.
Kao što sam već rekao, Vi si očito nikad nist...@ M.<br />Kao što sam već rekao, Vi si očito nikad niste dali truda pročitati konstituciju SC. M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-44542021681472783712013-04-11T14:01:23.925+02:002013-04-11T14:01:23.925+02:00@ M
Recite mi kada je to i gdje bilo glasovanje za...@ M<br />Recite mi kada je to i gdje bilo <i>glasovanje za promjenu "vječne" mise</i>. Izmišljate nepostojeće događaje. Izvedena romjena mise nema uporište u SC osim koncelebracije. I postojala je tih par godina koncelebrirana tridentinska misa.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-91839333750227656612013-04-11T07:07:37.540+02:002013-04-11T07:07:37.540+02:00M.B.,
Mons. Lefebvre je glasovao za promjenu &quo...M.B.,<br /><br />Mons. Lefebvre je glasovao za promjenu "vječne" mise, "most beautiful thing this side of heaven".<br /><br />MAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-46472655785098119872013-04-11T06:54:10.995+02:002013-04-11T06:54:10.995+02:00JV: What about the fact that Archbishop Lefebvre s...JV: What about the fact that Archbishop Lefebvre signed all the documents of Vatican II, which means, some believe, that he saw no problems with the entire Council?<br /><br />BTM (Bishop Bernard Tissier de Mallerais): I have demonstrated in my biography of Archbishop Lefebvre – in the chapters on the Council – that the Archbishop felt at the time he could not refuse a decision of a general Council without separating himself from the Church. The great majority of the bishops signed the documents of Vatican II. Bishop de Castro Meyer signed all the documents of the Council. <br /><br />------<br /><br />„Regarding the liturgical Reform, I myself signed the Conciliar decree, and I have never stated that its applications were in themselves invalid and heretical.“<br />Marcel Lefebvre<br /><br />http://www.traditioninaction.org/HotTopics/f050ht_LefebvreCCL.htm<br /><br />M<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-28852182018576485772013-04-11T02:16:27.912+02:002013-04-11T02:16:27.912+02:00Odgovori:
ad 1)DA, 2000 biskupa je zabludilo. Nism...Odgovori:<br />ad 1)DA, 2000 biskupa je zabludilo. Nismo mi ti koji bi trebali odrediti što će se vjerovati, a što ne, zato imamo 19ipol stoljeća tradicije :)<br /><br />Mons. Lefebvre NIJE potpisao sve koncilske dokumente.<br />Nije istina da mu se prije Tridentska misa nije sviđala, to je vjerovatno nešto što krivo pretpostavljate. Inače da mu se nije sviđala Sveta Misa najvjerojatnije nebi postao svećenik. :)<br />Mons. Lefebvre je taj koji je živo svjedočio koliko se ljudi obratilo u Africi na katoličku vjeru kada je služio ..pazi sad... "Tradicionalnu Svetu Misu" gdje je svećenik okrenut licem prema Presvetom. :) i gdje se pričest prima klečeći na jezik.<br /><br /><br />ad 2) "Odgovoriše mu Židovi: Mi imamo Zakon i po Zakonu on mora umrijeti.." Iv (19,7)<br /><br /><br />Evo jedan lijep video:<br />http://www.youtube.com/watch?v=5tFo8kThyD0 Ivannoreply@blogger.com