tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post188726405550204..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): NezahvalnostToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68855575184027732022016-04-05T22:30:31.490+02:002016-04-05T22:30:31.490+02:00sv.Toma Akvinski kaže za svećenika:"Bog je pr...sv.Toma Akvinski kaže za svećenika:"Bog je pravi djelujući uzrok,instrumentum principalis agentis"- svećenik je sluga Božji! Njegovog zastupnik na zemlji...što zauzima viši stupanj u Božjoj kući to više mora gorjeti i oduševljenije buktjeti za sjedinjenjem sa Kristom radi spasa duša..<br />Kolika mora biti žrtva, ljubav i svetost pri žrtvi svećenika Novoga Zavjeta.. Koliko je svećenik bliz Bogu u svetoj Misnoj žrtvi, kada njegov glas projuri kroz devet anđeoskih korova do prijestolja Očeva da tako uzme slavnu Utjelovljenu riječ i da je nanovo snizi u stanju žrtve, kad je ona tako nanovo sjedinjena po svojoj dvostrukoj božanskoj i ljudskoj naravi postoji li kakav razmak između svećenika i Vrhovnog Veličanstva! Svečeniče, ne sudi samom sebi nehajno ili običajno vršeći svetu Misnu žrtvu! <br />(pojedine rečenice su uzete iz Nasljeduj Krista 4.knj 5.gl 1)<br />sv.Kornelije a Lapide govori"dužnost svećenika je da za narod od Boga traže oproštenje plačem, molitvom i pokorom"<br />sv.Ambrozije:"Crkva želi kad se Jaganjac Božji u sv.Pričesti predaje našoj ljubavi da molimo fac me tuis semper inhaerere mandatis et a te numquam separari permittas - daj mi da uz Tvoje zapovijedi uvijek prianjam i ne dopusti, da se ikada o tebe odijelim." <br /><br />P.Condren, autor knjige Idee du Sacerdoce nam piše." Svećenikovo prikazivanje Misne žrtve je nešto neusporedivo više od pričesti i stoga zahtjeva od svećenika veću svetost. Srce svećenika je Njegova palača. Tu on traži živu vjeru, hranjenu svakodbnevnom molitvom ( pitam se nalazi li je danas ako je vjerovati statistikama da manje od 50% svećenika mole svaki dan osobnu molitvu?), nepokolebljivu nadu i kraljevski sjaj u krepostima." "Svećenik nužno mora provoditi više anđeoski život nego li ljudski."- sv. Hrizostom<br />Ne biti svet, a tu žrtvu prinositi nije li to pravi uzrok, da se nebeski duhovi, koji ispunjaju svetište jer cijelo Nebo i svi rajski stanovnici su prisutni kod Mise, na plač natjeraju!<br />Svećeniku na oltaru je potrebno:<br />- živa vjera<br />- duboka religioznost<br />- velika čistoća duše, a sve troje mora biti hranjeno molitvom<br /> Vjera je pravedniku, što duša čovjeku, po riječima sv.Pavla koji opetuje proroka- život duše Rim 1,17, Habak 2,4 Justus meus ex fide vivit..Kakva je njegova vjera takva mu je i pobožnost prije i za vrijeme sv.Mise. Svećenikova religioznost se pokazuje osobito pažljivom i požrtvovnom prema Presvetom Oltarskom sakramentu. U tom sakramentu Spasitelj se za nas njaviše ponizio. Protestanti naše klanjanje Oltarskom presvetom sakramenentu nazivaju hulom. Pitam se čemu protestantizaciju onda prihvaćati? Ljubimo i žrtvujmo sve za Krista u Oltarskom sakramentu? Na ovu temu preporučam i čitanje knjige Misli bl. Marije Deluil Martiny, a samo jedna od njezinih izjava je:" sjedinjenost sa Žrtvom da bi oni slavili što dostojnije, to je uzvišen čar. Sebe žrtovati- pomagati svećenicima i posvećivati se za njih."<br />JMS<br />JMSAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-29206916791890235312016-04-05T21:50:01.309+02:002016-04-05T21:50:01.309+02:00evo i jedne dogme koju je opći Tridentski sabor (1...evo i jedne dogme koju je opći Tridentski sabor (1545.-1563.)nezabludivo proglasio:"Tko kaže da se mogu prezirati primljeni i odobreni obredi Katoličke crkve, koji su uobičajeni kod svečanog podjeljivanja sakramenta, ili da ih djelitelji mogu bez grijeha po svojoj volji izostavljati, ili da ih bilo koji crkveni pastir može mijenjati za neke nove, neka je kažnjen anatemom."<br /><br />Kako je došlo do pričesti na ruku saznajemo iz pojedinih izvora, a jedan od njih su i knjige dom Bože Medvida koji govori o tome da su Nizozemski biskupi prijetili odcjepljenjem ukoliko se to ne dopusti (slično kao što danas njemački biskupi govore o mogućem odcjepljenju ukoliko se ne dopusti Pričest rastavljenima, a nanovo vjenčanima tj.onima koji žive u grijehu)... Žalosno je kako saznajem da je Hrvatska jedna od prvih zemalja nakon toga dopuštenja to i zatražila....<br />Pričest na ruku znači nije prošla na pastoralnom konclu 2VK već kasnijim dokumentom http://www.zupa-zabok.org/wp-content/uploads/2015/07/Redemptionis_Sacramentum.pdf točka 92.glasi:"Iako svaki vjernik ima pravo, prema svojemu izboru, svetu Pričest primiti u usta, ako pričesnici žele primiti Sakrament na ruku, u oblastima gdje je to dozvolila Biskupska konferencija, a potvrdila Apostolska Stolica, njima se sveta hostija podjeljuje u ruku. Potrebno je, međutim, pozorno paziti da pričesnik hostiju odmah pred djeliteljem konzumira, kako nitko ne bi otišao sa euharistijskom prilikom u ruci..<br />Marija<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-39119788489439944122016-04-05T21:29:19.344+02:002016-04-05T21:29:19.344+02:00"Dnevno prikazivanje sv.Misne žrtve traži sve..."Dnevno prikazivanje sv.Misne žrtve traži svetost, a posebno od svećenika. Dokaze za to nailazimo u knjizi Izlaska i Levitskoj knjizi. To je božanska služba kako ne bi pri toj službi obešćastili Boga, koji je jedini predmet te službe -et non polluent ejus- da, u svetištu smrt ne nađu radi pomanjkanja poštovanja - ne percutiat eos- zato se traži od njih da budu sveti" iz knjige Svećenik na oltaru...<br />Jedan od načina obečašivanja sv.Mise je pljeskanje prije i za vrijeme nje... Evo kako nam to govore papa Ivan XXIII<br />http://www.bitno.net/vjera/pljeskanje-u-crkvi-odgovara-sv-ivan-xxiii/<br /><br />“Sretan sam što sam došao k vama. Ipak moram izraziti želju da u crkvi ne bučite, ne plješćete i ne pozdravljate čak ni papu. Zašto? Templum Dei, templum Dei (Hram Božji, hram Božji)!<br /><br />Ako ste sretni što ste u ovoj prelijepoj crkvi, morate znati kako je i papa također sretan što vidi svoju djecu. Ali kad vidi svoju dobru djecu, on im sigurno neće pljeskati u lice. A onaj koji stoji pred vama nasljednik je sv. Petra!”<br /><br />papa Benedikt u knjizi Duh Liturgije ovako govori:"“Gdje god u liturgiji dođe do burnog pljeska za ljudsko djelo ili učinak, to je onda siguran znak da se sasvim izgubila bit liturgije te da ju je nadomjestila neka vrst vjerski zamišljene zabave ili provoda. Takva atraktivnost ne traje dugo. Nemoguće je izdržati konkurenciju na tržištu razonodnih ili zabavnih ponuda koje sve više i više u sebe uključuju i vidove religioznoga kao nadražaj i golicanje. Doživljavao sam da se pokornički čin nadomještao plesnom predstavom koja je naravno požnjela veliki pljesak. Pitam se, je li se moguće udaljiti više od toga, što je to zbiljski pokora u sebi? Liturgija može samo onda privući čovjeka ako ne gleda na samu sebe nego na Boga te kad dopusti Bogo da on nastupa i djeluje. Tada se događa zbilja nešto jedinstveno, nešto što nema konkurencije, a ljudi ćute da se tu događa nešto daleko više od oblikovanja slobodnog vremena ili tjedne razbibrige.”<br /><br />Nažalost sam i sam a doživjela da je na susretu za mlade u Puli plesala balerina oko stola... Možda se još netko toga sjeća... To je obezvrijeđivanje sv.Misne žrtve..<br /><br />Spomenimo kako je o neopravdanosti pljeskanja u crkvi progovorio i predsjednik Hrvatske biskupske konferencije zadarski nadbiskup mons. Želimir Puljić. U razgovoru za Nacional, mons. Puljić je komentirao pljesak upućen predsjednici Republike Hrvatske Kolindi Grabar-Kitarović, kninskoj gradonačelnici Josipi Rimac i pjevaču Marku Perkoviću Thompsonu..<br /><br />– moram reći da nije uopće prikladno ni liturgijski opravdano pljeskati u crkvi. To smo pomalo baštinili od karizmatskog pape Ivana Pavla II. Njegove mise, kao što znate, uvijek su bile osobiti spektakli i često su se mogli čuti pljeskanje i uzvici okupljenih vjernika. No ako ste u posljednje vrijeme pratili svete mise s Trga svetog Petra, mogli ste primijetiti određene promjene. Naime, nakon što Sveti Otac stigne pred oltar pozdravljan pljeskom i pjesmom, a prije samog početka svete mise, voditelj programa najavljuje: “Uskoro počinje sveta euharistija pa se mole nazočni vjernici da se uzdrže od pljeskanja i izvikivanja.” To je uveo papa u miru Benedikt XVI. U tom vidu velim kako nije prikladno niti liturgijski opravdano, pljeskati u crkvi tijekom svete mise – izjavio je mons. Puljić<br /><br />Sapienti sat!<br /><br />JMS<br /><br /><br /><br /><br /><br /> <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-1015681396027962422016-04-04T23:35:11.227+02:002016-04-04T23:35:11.227+02:00Sv. Misa je čin, kojim čovjek Boga časti u duhu i ...Sv. Misa je čin, kojim čovjek Boga časti u duhu i istini, kako je to dužan radi Njegove neizmjerne savršenosti.U njoj se nalazi sve što veže stvora sa Stvoriteljem, nebo sa zemljom: klanjanje, zahvala, prošnja i okajanje- 4 glavne dužnosti iz kojih istječu sve druge. (Čujem ponekad govor, ali mi ne razumijemo latinski. Ne znamo što svećenik govori. Možemo li razumijeti misterij Mise i žrtve do kraja? Dubinom u nju proniknuti makar se govorila i na domaćem jeziku? Ne! taj misterij živjeli mi još sto godina i tu ogromnu tajnu ljubavi nikada ljudska duša neće do kraja moći spoznati...)<br />Tridentski koncil obvezuje svećenike da obične vjernike, koliko je moguće upute u poznavanje te divne žrtve. Određuje da sami ili po drugima izlože neke od stvari koje se u Misi čitaju i da među ostalim objasne koju tajnu ove presvete žrtve (Sess 22.c.8)<br />sv.Ambrozije je napisao:" Est clavus in amore. Ljubav je prikovana."- ništa tako ne veže srce kao ljubav, čista iskrena ljubav, koja ide u predanju do kraja, do boli i do smrti na križu makar ju ponekad odbacivali i nerazumjeli..<br />Sv. Velika Terezija od Isusa čudila bi se kad bi čula osobe kako žale što nisu živjele u vrijeme Isusa i govorila bi:<br />"To je budalaština, nije se ustručavala to reći jer u Euharistiji, remek djelu ljubavi posjedujemo<br />istog Isusa , onog istog koji je kao maleno dijete plakao u jaslama, onog istog koji je kao odrastao čovjek propovijedao po javnim mjestima, odvažno se izlagao teškim naporima i umornosti, hodao suhih nogu po valovima, prikovao na križ prosuo na Kalvariji svoju krv; istog koji je slavan izašao iz groba. Čemu dakle uzdisati? Čemu žaliti za vremenima kad se moglo gledati uživajući Isusa i boraveći u prisutnosti Njegovoj. Danas smo sretniji jer i kad bismo mogli slušati Ga kako govori bi li nam bilo dano da Ga uvedemo u svoja prsa i u svoje srce? (sv.Terezija je živjela u XVI st, iz knjige Put k savršenosti pogl.XXXV<br />JMSAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-49994226140249289852016-04-04T23:10:33.119+02:002016-04-04T23:10:33.119+02:00Iz knjige "Svećenik na oltaru" P.CHAIGNO...Iz knjige "Svećenik na oltaru" P.CHAIGNON... Jedan revni crkveni poglavar pita svetog (tad redovnika)Josipa Cupertina, franjevca (svetim je proglašen 16. srpnja 1767), što misli koja bi sredstva najuspješnije mogla da posvete njegove svećenike i poprave njegovu biskupiju. Redovnik mu odgovara "Pobrinite se, da vaši svećenici pažljivo mole božanski oficij i sveto služe misu." Prelat je tek kasnije uvidio duboki smisao ovih riječi. Da bi što dostojnije svećenik obavljao službu koju bi i sami anđeli nesavršeno obavljali potrebno je poznavati: <br />1. vrijednost božanske žrtve, kako bi ju cijenili i štovali <br />2. svetost i to osobito vrstu svetosti koju žrtva traži, kako bi se trudili oko sticanja te svetosti pomoću milosti, da budu u stanju tu žrtvu , tako dostojno prinositi, koliko im dopušta njihova slabost. <br />3. potrebno je da poznaju velika pomoćna sredstva , koju pruža žrtva, ne samo da sebe posvete, nego da i narod mogu posvećivati, da tako sa živom vjerom koja traži strahopočitanje - sveti strah, spoje nadu i ljubav koja raširuje srce. <br />iz govora sv.Bernarda dušobrižnicima:" Koliko Vam je dostojanstvo dao Bog! Kolika je prednost Vašeg reda! Bog Vas je pretpostavio kraljevima i carevima; pretpostavio Vas je anđelima i arhanđelima, prijestoljima i vlastima; jer kao što nije uzeo anđele nego sjeme Abrahamovo, da učini djelo Otkupljenja, tako nije anđelima nego ljudima i to samim svećenicima- (misli se na ministerijalno svećenstvo da ne bi netko pobrkao sa općim svćenstvom između kojeg zjapi ogromna provalija te jedni drugima ne mogu prijeći- bl.Deluily Martini, utemeljiteljica Kćeri Srca Isusova)dao vlast da posvećuju tijelo i krv"<br />Hugo od sv.Viktora dovikuje" O veliko dostojanstvo! Čudnovate moći, uzvišena i strašna službo! Magna dignitas, mira potestas, excelsum et expavendum officium!<br />JMS Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-40727305611011204892016-04-04T16:11:42.849+02:002016-04-04T16:11:42.849+02:00Od jučerašnje propovjedi fra Draženka zapamtio sam...Od jučerašnje propovjedi fra Draženka zapamtio sam ove dvije stvari : ,,Badava je gluhome pjevati, a slijepome namigivati." Sad shvaćam da se to odnosilo na ovaj gore tekst objavljen tek danas. Nije znao da je prorokovao, baš kao ni veliki svećenik Kaifa. Robelar Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-77017314217416545792016-04-04T14:52:53.012+02:002016-04-04T14:52:53.012+02:00http://www.zupa-zabok.org/wp-content/uploads/2015/...http://www.zupa-zabok.org/wp-content/uploads/2015/07/Redemptionis_Sacramentum.pdf<br /><br /><br />157. Ako je prisutan uobičajen broj svetih služitelja, dostatan za podjelu svete Pričesti, ne mogu se ovlastiti izvanredni djelitelji svete Pričesti. Oni koji su ovlašteni za takvu službu ne smiju je vršiti u takvim situacijama. Potrebno je odbaciti držanje onih svećenika koji sudjeluju na celebraciji, ali ne i na podijeli Pričesti, pa te zadatke prepuštaju laicima. <br /><br />158. Izvanredni djelitelj svete Pričesti smije Pričest dijeliti samo onda kad nema svećenika ili đakona, kad je svećenik uslijed bolesti, poodmakle starosti ili nekoga drugog razloga spriječen, te ako je broj vjernika koji pristupaju Pričesti tako velik da bi se slavlje Mise previše odužilo. Isto je potrebno shvatiti tako da kratko produženje prema mjesnim navikama i običajima nije dostatan razlog. <br /><br /><br />dokument iz kojeg se vidi da je plitica obvezna kod podjele sv.Pričesti...<br />Samo kratak osvrt je ovo, koliko stignem... Moguće kasnije više...<br />JMSAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-62530294387117968712016-04-04T09:32:57.392+02:002016-04-04T09:32:57.392+02:00Ako bi vas (redovnike) ikad neki čovjek, pa bio on...Ako bi vas (redovnike) ikad neki čovjek, pa bio on i poglavar, htio pridobiti za nauk koji savjetuje ublažnjenje pa ako bi ga i ČUDESIMA POTKREPLJIVAO, NE VJERUJTE MU I NE PRIHVAĆAJTE GA, nego PRIGRLITE POKORU I LIŠAVANJE SVIH STVARI, i NE tražite KRISTA BEZ KRIŽA. Nasljedovati njega s Križem odričući se svega, također i nas samih, na to smo pozvani kao bosonogi preblažene Djevice,a ne da popuštamo svojoj udobnosti i mekušnosti. Pazite da ne bi zaboravili to propovijedati kad god vam se pruži prilika za to, jer to je za nas od tako velike važnosti.<br /> sv.Ivan od Križa <br />JMSAnonymousnoreply@blogger.com